reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Daně za branami Evropské unie

Autor: Petr Mach | Publikováno: 3.3.2010 | Rubrika: Ekonomika
Ilustrace

Právě kvůli touze zachovat historicky vyvinutý a kulturně atraktivní evropský model jsme my Němci odhodláni sjednotit a rozšířit Evropskou unii. Jinak nebudeme schopni globalizaci politicky ovládat.

Gerhard Schröder, bývalý německý předseda vlády

 

Pro zastánce korporativistického sociálního státu je různost politik a různost daní – a tedy existence nezávislých států nepodléhajících jednotnému režimu – hrozbou. Daňová konkurence podkopává jejich hospodářský model. To věděl již guru evropských socialistů Lev Trockij, který napsal: Úkol evropského proletariátu není zachovat na věky hranice, nýbrž je naopak revolučním způsobem zrušit. Žádný status quo, nýbrž Spojené socialistické státy evropské."

Ať již dnešní evropští sjednocovatelé Trockého četli nebo ne, vědí, že existence nižších daní u sousedů je ohrožuje. EU například dotlačila Švýcarsko, Andoru a další země k tomu, aby úspory občanů zemí EU zdaňovaly a výnosy posílaly ministerstvům financí zemí, z nichž vkladatelé pochází. Kancléřka Merkelová neváhala uložit německé tajné službě úkol ukrást data z lichtenštejnské banky – aby mohla obvinit své občany, kteří legálně ukládali za hranice úspory s cílem vyhnout se německé dani z úroků.

Ačkoliv EU vyvíjí enormní snahu přitlačit evropské země ležící mimo její jurisdikci k přizpůsobení daní standardům EU, mají nezávislé státy stále podstatně nižší daně – a vzhledem k trvalému růstu zdanění v EU se tento rozdíl prohlubuje.

Jak ukazuje tabulka, většina nezávislých jurisdikcí západní Evropy buď DPH vůbec nemá nebo má její sazbu hluboko pod limity nařizované Evropskou unií.

 

  Sazba DPH Míra nezaměstnanosti
Andora nemají DPH 0%
Faerské ostrovy 25% 1,4%
Gibraltar nemají DPH 3,0%
Guernsey nemají DPH 0,9%
Island 14%-24,5% 1,6%
Jersey nemají DPH 2,2%
Lichtenštejnsko 2,4%-7,6% 1,5%
Monako 5,5%-19,6% 0%
Norsko 7%-25% 2,6%
Ostrov Man 5%-16% 1,5%
San Marino 17% 3,1%
Švýcarsko 2,4%-7,6% 2,6%

Data za rok 2005. Zdroj: CIA Factbook

Grónský příklad

Příkladem území, které se vymanilo z jurisdikce EU, je Grónsko.

Grónsko se stalo spolu s Dánskem – jako dánské území – členem Evropských společenství v roce 1973, přestože přes 70% voličů v Grónsku hlasovalo proti vstupu. Po té, co Grónsko získalo v roce 1979 samosprávný status, se konalo 23. února 1982 úspěšné referendum o vystoupení z ES.

V reakci na grónské referendum členské země Evropských společenství uzavřely Smlouvu o vystoupení Grónska – dodatek k zakládající smlouvě, který stanoví, že se zakládající smlouva nevztahuje na Grónsko.

V Grónsku tedy nemuseli zavést DPH s minimálními sazbami 5% na potraviny a 15% na ostatní služby, jak požadují směrnice EU. Ani nemusí mít spotřební daň z benzínu v minimální výši platné v EU 3,59 euro. Například benzín tam tak stojí v přepočtu asi 11 korun.

Nezávislost všem evropským státům nezávislým na EU velmi svědčí. Mají vysokou životní úroveň, vysoký růst ekonomiky, minimální míru nezaměstnanosti a podstatně delší délku života než země EU.

Snaha EU sjednocovat (= zvyšovat) daně bude pokračovat. EU se bude pokoušet tlačit i na státy, které leží mimo její jurisdikci. Evropské sjednocování legislativy ale povede k hospodářskému zaostávání a prosperující jurisdikce ležící mimo EU budou občanům EU ukazovat, že nezávislost dává smysl.

Každá akce vyvolává protireakci. EU tlačila na pilu a prosadila Lisabonskou smlouvu. To ale nadšení pro celoevropské rozhodování nezvýší. Naopak. S rostoucím diktátem zákonů z Bruselu bude zastánců nezávislosti přibývat. Je jen otázkou času, kdy další země Evropskou unii opustí a vydá se vlastní nezávislou cestou.

Autor je předsedou Svobodných. Příspěvek byl přednesen na konferenci Perspektivy daňové harmonizace v EU v Praze 4.11.2009 

reklama
1742 čtenářů | 18 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Daně za branami Evropské unie
(Daniel Makay, 3.3.2010 9:53:46)
Odpovědět
Tohle by měli mít v hlavních zprávách všechna evropská média na prvním místě. Je třeba vylepit co nejdříve bilboardy na všech dostupných místech a informovat o tom všechny občany.
Re: Daně za branami Evropské unie
(Kíťa, 3.3.2010 11:40:50)
Odpovědět
Ano, to by měla opravdu vysílat všechna média a ukázat tak, jakými nevzdělanci, demagogy a lháři se obklopuje český przeident a komu že cpou češští občané peníze (granty do Machova CEPu..)
takovou snůšku ahistorických nesmyslů už jsem dlouho neviděl, srovnávat nezaměstnanost ostrova Ma nebo San marina např. s Německem a vidět ji ne v historickém kontextu, ale daňovém zatížení..to je teda úroveň, chápu, kdyby pan ředitel mach chodil do osmé třídy, ale tohle je fakt síla..a mimochodem, aniž bych se zastával trockého, je vidět, že jej pan ředitel rovněž nikdy nečetl, používá jej jen jako praporku, vykřičníku v textu..není se co divit, že SSO jsou tam,kde jsou..
Re: Daně za branami Evropské unie
(Daniel Makay, 3.3.2010 12:47:47)
Odpovědět
Ano, takhle opravdu reaguje eurofil, když dojdou argumnety. Místo argumentů urážky. Ne, že bych od fanatiků očekával diskusi, ale tohle je opravdu tipická reakce.
Re: Daně za branami Evropské unie
(frantisek zajicek, 3.3.2010 18:36:17)
Odpovědět
Macha dlouho nebylo ani videt ani slyset...Co tak najednou?Ze by blizici se volby?No jo SS-Obcani-preference na bodu mrazu.Co ted s tim?Pokud mozno spojit se s kymkoli,kdo o to aspon trochu projevi zajem,medialne se zviditelnit a to jakymkoli nesmyslem.Machu na vic nez 1%nedosahnes i kdyby padaly kovadliny a hov...z nebe!!!Tady jsi domotal mozne s nemoznym a jeste jsi pouzil data z r.2005!Probud se,je jina doba!FZ
Re: Daně za branami Evropské unie
(zgr, 4.3.2010 9:12:14)
Odpovědět
když pana Macha tak úpěnlivě sleduješ, jistě ti neušlo že koalici s jinými stranami dlouho řešil, ale že většinu partnerství byl nucen odmítnout kvůli programovým neshodám.
Takže pan Mach neni populista, dokonce ani neplní Klausovy vize za každou cenu a ty tu zase meleš hofna.
Re: Daně za branami Evropské unie
(frantisek zajicek, 4.3.2010 17:48:19)
Odpovědět
Nevim,jestli hofna melu,je to,anonyme,tvuj nazor,ale od narozeni je se.u.Zrovna jako ty.Nemam ti za zle,ze budes Macha volit,jsem rad,ze ses rozhodl nevolit jakoukoli soucasnou vladnouci stranu.Doufam,ze nezustane pri slibu a k volbam se dostavis.Ja osobne prijedu kvuli tomuto ucelu ze zahranici,kde jsem dlouhodobe zamestnan.Nestydim se za to,ze budu volit VV.Hodne jsem procestoval,dohlednu dal nez jenom do Rozvadova a pokud Mach hlasa,ze do EU nepatrime,nemuzu ho nikdy volit.Jeho preference jsou tam,kde jsou a ver tomu,ze ja jsem to nezavinil.Nakonec uvidime po volbach,FZ
Re: Daně za branami Evropské unie
(Refre, 4.3.2010 21:11:50)
Odpovědět
Jak daleko asi musí člověk dohlédnout, aby neviděl, že malé strany jsou vždycky tragédie..? W nemají naději ať získají ve volbách jakkoli obdivuhodné číslo.
Re: Daně za branami Evropské unie
(zgr, 5.3.2010 11:19:22)
Odpovědět
VV možná šanci maj. Média se o ně začala zajímat.
Ale jejich program je na mě příliš nekonzistentní, populistickej a místy dost socialistickej.
Re: Daně za branami Evropské unie
(E, 3.3.2010 11:51:00)
Odpovědět
Pane Makayi, sám vidíte, že bilboardy by byly vyhazováním peněz. Na průměrného eurohujera je to pořád moc složité. Průměrný eurohujer začne chápat, až bude mít hlad. Bohužel ne dřív.
Re: Daně za branami Evropské unie
(jurco, 3.3.2010 12:53:11)
Odpovědět
Doporučuji všem machům a jiným nespokojencům se rychle odstěhovat někam do Arábie.Tam se neplatí daně vůbec žádné,a pokud se nedává zakát(církevní daň asi 5% z ročního zisku),tak se maximálně platí daň s příjmu 10%,ovšem z účetníctví,které je nepovinné a které nikdo nekontroluje,tedy kolik kdo zaplatí nebo nezaplatí je naprosto volné. Ideální stav pro Machy a jim podobné.Navíc ušetří za topení(teplo až horko po celý rok).I přes žádné daně a příliv peněz do ekonomiky za ropu je růst nepatrný a na celkovém ekonomickém stavu zemí se to moc neprojevuje,patří mezi země s největším státním dluhem na světě.Asi to v těch daních ani ekonomických "teoriích" nebude.
Re: Daně za branami Evropské unie
(Daniel Makay, 3.3.2010 13:51:28)
Odpovědět
Užiteční idioti se umí vždy ozvat svými zavádějícími argumenty. Ještě před pár desetiletími se nepaltili daně ani v USA ani UK. Peníze v rukou státu jsou důkazem zvrácenosti, kterým mohou věřit jen hloupí či ekonmicky neznalí lidé. Stejně tak je to z obecně přijímanou zvráceností, že stát musí vybírat daně aby fungoval.Moderní prosperující Stát může fungovat bez jakéhokoliv vybírání daní, taková je skutečná realita. Stát může v pohodě žít ze své podnikatelské činnosti z pronájmů, uroků z půjček atd. Jenomže tahle samoregulace státní správy by tvrdě přiškrtila korupci a tunelování státní mafií. A tím by se převážné většině zkorumpovaných úřednických zlodějských gengů nedostávalo tučných platů za celodenní nepráci ve formě různých neproduktivních neprací pro ještě neproduktivnější nepráci, která brzdí podnikání, to zn. skutečnou práci. Proto to taky v ČR brzy zkolabuje, soudruzi.
Re: Daně za branami Evropské unie
(Sofiina volba, 3.3.2010 17:35:47)
Odpovědět
Ano,stát musí být co nejmenší,aby ve zpětné vazbě nemohlo docházet ke korupčnímu jednání.Kde nic není,ani "korupčník" nebere.To ovšem vyžaduje,aby stát tzv.podnikal.Na druhé straně však ze všech stran slyšíme,že stát je nejhorší hospodář a že je nutné veškerý majetek urychleně prodat, včera bylo pozdě.Naposledy se podobné úvahy objevily v HN na téma ČEZ.To je však tentokrát "modrá dialektika".Stát bez majetku-nemá tedy s čím podnikat a na druhé straně žádné daně-tedy žádné příjmy pro stát?Jak má vlastně tento stát fungovat?
Re: Daně za branami Evropské unie
(zgr, 4.3.2010 9:50:12)
Odpovědět
co to je za blbost že by měl stát podnikat???
stát tady má chránit moje práva a za to mu zaplatim nějakou minimální možnou daň.
nic jinýho se po státu nechce!
Re: Daně za branami Evropské unie
(Chytrakzhospody, 3.3.2010 15:21:06)
Odpovědět
Tak jsem si vzal k ruce náš zákon o DPH (č.235/2004 Sb.) a koukám,že v § 3 jsou některá území členských států "násilně" z EU vyjmuta. Holt asi někomu došlo, že v EU asi to dańově není zrovna nejlepší dańové prostředí a nač ničit hospodářsky prosperující oblasti přitroublým DPH v rámci VI."Diretktivy EU". co vy na to EuroHujeři
Re: Daně za branami Evropské unie
(Kíťa, 4.3.2010 11:46:50)
Odpovědět
pane makay, v čem nemám pravdu-že je to ahistorické, manipulativní, nedovzdělané? a za osobní charakteristikou p. Macha si stojím, taovéto "myšlenky" mne v tom jen utvrzují..a nejsem eurofil, naopak, to jen vy umíte nálepkovat, jak vás to asi naučil pan farář, když jste mu přijímal..pod sutanou::)
Re: Daně za branami Evropské unie
(Daniel Makay, 4.3.2010 15:45:11)
Odpovědět
Ne jen fanatik, ale i perverzní ubožák.
Re: Daně za branami Evropské unie
(Kíťa, 4.3.2010 18:29:40)
Odpovědět
Tak pane Makayi, kdo někdy četl vaše komentáře ví, že váš chorobný náboženský fanatismus dávno překročil meze perverznosti...ale nebudu do vás rýpat, již samotná vaše existence musí být trestem..
Re: Daně za branami Evropské unie
(Josef, 4.3.2010 20:45:36)
Odpovědět
Proc do ekonomie zavlekate nabozenske presvedceni? Problem je, ze pan Makay ma absolutni pravdu a stejne tak pan Mach! Staty s nizkymi danemi maji nizsi nezamestnanost nez staty s vysokym zdanenim. Kdyz vam nestaci tabulka pana Macha, existuji tuny prikladu. Nizke dane znamenaji snizeni moci vladnoucich byrokratu a penize v soukromych rukach znamenaji expanzi ekonomie a tim i snizena nezamestnanost. Vy asi patrite do skupiny obcanu, ktere se podarilo presvedcit statnimi byrokraty, ze obcane si neumi penize spravne utratit a jedine povolani byrokrate vedi jek na to. Navic si take pomahaji tridnim bojem, jako ze nakukaji lidem, ze nemuzeme nechat nektere obcany zbohatnout tim, ze si rozsiri podnik, nebo koupi privatni letadlo, ale neumite si predstavit kolik lidi ziska kvalitni dobre placene zamestnani stavenim privatnich letadel, jacht, drahych automobilu, anebo drahych domu. Duvodem demokracie neni to, kolik lidi si muze navolit bohatym brat a chudym davat, ale duvodem je aby vlada dohledla na to, aby zakony platily pro vsechny obcany stejne a ne aby se zabyvali prerozdelovanim penez. Zajem vlady by mel byt, aby cely nerod byl bohaty a ne aby snazivym hazela klacky pod nohy! Ve svobodnem state by kdo chce zustat chudy mel pravo zustat chudy a kdo chce vic, at si mrskne kostrou a je bohaty! To prerozdelovani stoji spoustu penez a vede to k zrujnovani cele ekonomie.