reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Hrozí EU kolaps?

Autor: Patrick J. Buchanan | Publikováno: 24.2.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Velmi špatná ekonomická situace Řecka, Portugalska a Španělska ohrožuje stabilitu celé EU. Kde tyto země udělaly chybu? Jsou to neo-socialistické země, poskytují štědrou podporu chudým, mají vysokou nezaměstnanost, univerzální zdravotní pojištění, umožňují předčasný odchod do důchodu a vysoké důchody. Spotřebovávají na to až 50 % HDP a ničí soukromý sektor.

Další příčinou je vymírající společnost. Po druhé světové válce Evropané ztratili víru a vrhli se na hedonismus a materialismus, na "sladký život." Ženy nastoupily do zaměstnání a doba početných rodin definitivně skončila. Porodnost v posledních 30 letech klesla pod 2,1. Dětí přibývá jen díky Turkům v Německu, počet obyvatel Británie roste díky Pákistáncům, Indům, Arabům a občanů z karibské oblasti. Předměstí Paříže zalidňují Alžířané, Tunisané a Marokánci.

Většina z nich nemá potřebné vzdělání a dovednosti. Vydělávají proto méně, méně také odvádějí do státní pokladny, ale o to více spotřebovávají na sociálních dávkách. Mladší z nich k bohatství nepřispívají, a starší díky lepší lékařské péči žijí déle. Náklady na důchody a zdravotnictví enormně rostou a nejsou kompenzovány příjmy z práce a daní. Evropané mají vysoké platy i daně, příliš mnoho regulací a silné odbory. Výroba se stěhuje většinou do Číny.

Namísto povolených 3 % z HDP, činí řecké zadlužení 12,7 % a Řecko potřebuje dalších 75 miliard dolarů. Díky svému zadlužení dosahuje Řecko na půjčky s dvojnásobnou úrokovou mírou než Německo. Není-li ovšem schopno splácet dluhy dnes, jak je bude moci splácet v budoucnu? Od Mezinárodního měnového fondu pomoc (MMF) očekávat moc nemůže. Znamenalo by to, že EU není schopna své problémy řešit. Největším přispívatelem do MMF jsou Spojené státy, které nevidí důvod, prč by měly tahat Řecko z bryndy. EU je nejen větší a bohatší, ale také nepomohla Kalifornii v roce 2009. A Spojené státy by mohly Řecko následovat.

Ilegálních přistěhovalců do USA je víc, než činí počet Irů, Židů a Britů, kteří se kdy dostali do USA. Proč to Republikáni ignorují? Proč nechává Mexiko své hranice otevřené a podněcuje miliony občanů k emigraci? Tito jen drancují naší ekonomiku a zvyšují kriminalitu. Jejich vůdcové navíc brání začleňování do společnosti. Demokratům brání v nápravě jejich ideologie.


(Pat Buchanan,volně přeložil Karel Orlík)

reklama
2945 čtenářů | 41 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Hrozí EU kolaps? Ano
(Brabec, 24.2.2010 1:47:28)
Odpovědět
Nepkiné vyhlídky. Ale stále platí, že problémy se řeší i když je ignorujeme !
Re: Hrozí EU kolaps? Ano
(Martin B., 24.2.2010 7:59:11)
Odpovědět
Ano, řeší je "autopilot" a to řešení bude opravdu hodně bolet.
Re: Hrozí EU kolaps?
(Lada, 24.2.2010 8:16:01)
Odpovědět
.............další komentář by již byl zcela zbytečný............je to RVHP II. a na to brzo doplatíme
Re: Hrozí EU kolaps?
(jh, 24.2.2010 10:53:02)
Odpovědět
že na to brzy doplatíme je nezpochybnitelný fakt, ale stěží kdo z nás ukápne slzu nad počínajícím se rozpadem SESR...
nebo je zde ňáký dobrosrdečný euromil?
kolaps EU samozřejmě nehrozí
(Dan, 24.2.2010 11:42:38)
Odpovědět
Naopak se bude rozšiřovat, Island a Chorvatsko, článek je tedy o ničem.

JI. otázka je jestli nehrozí kolaps eura a eurozony, ani zde nejsem skeptik, vyloučením řecka či portugalska z eurozony by se nic významného nestalo a pokles kurzu eura by jenom zlepšil exportní šance evropského zboží.

Co se týká Buchananova panfletu, porodnost 2 bohatě stačí, přelidněná Evropa nemůže soutěžit s arábií nebo čínou a ani nechce, stěhování výroby do zemí typu čína podle FRT způsobylo až 8 násobek nárustu ziskovosti západních firem, výrazně ozdravilo životní prostředí a konečně je pořád lepčí zaměstnávat číňana doma, než by nám lezl domů, protože sami by v žádném případě evropané a američané tyto provozy obsloužit doma nestačili.

čili jediné co je třeba změnit, je odstřihnout socializaci a zpřísnit emigraci.
Re: kolaps EU samozřejmě nehrozí
(ravnogorec, 24.2.2010 12:31:01)
Odpovědět
co je to panflet ?
Re: kolaps EU samozřejmě nehrozí
(PetrS, 24.2.2010 14:09:08)
Odpovědět
Rad bych sdilel tvuj optimismus, ale emigrace stredni a vzdelane vrstvy spise akceleruje v poslednich letech.
Z Britanie loni odeslo cca 400000 lidi, z nemecka 150000 lidi z Holandska taky nekolik desitek tisic.
Nahrazuji je prevazne nevzdelani imigranti z Afriky nebo Blizkeho vychodu.
Podle mne EU to ma uz spocitane - jde jen o to kdy pocet tech co nic neumi a zijou z podpory prevysi schopnost tech co neco umi to platit.......
A tipni si kam smeruje tato vzdelana a dane platici vrstva - Australie, N. Zeland, Kanada a USA..... cili dobry navod pro ostatni. Ja taky uvazuju o emigraci i s rodinou do USA = vydelam si tam cca 100.000 dolaru rocne jako kvalifikovany technik a nebudu muset poslouchat slinty levicovych intelektualu o socialnim state.....
Re: kolaps EU samozřejmě nehrozí
(Dan, 24.2.2010 15:56:18)
Odpovědět
seš dosta naivní, jestli si myslíš, že USA kde krize vznikla a kde ji Obama částečně a dočasně stabilizoval malitím 22 000 miliard USD nadluh, jsou nějakým světlým zítřkem, spíše naopak.

Podívej se kde je dneska USD proti euru, byly 1.1, kde je USD oproti naší koruně !

Nezaměstnanost v USA je kolem 10% ale v některých státech až 15% !!

Stav veřejných financí je horší než v EU, mnoho velkých měst ale i např. Kalifornie, nejbohatší stát USA čelí rizikům bankrotů veřejných financí.
Tak si klidně stěhuj, ale jenom malá poznámka, 80% migrace vzdělaných lidí, tedy vývojových pracovníků probíhá v rámci zemí EU, 15% USA a Kanada a 3% čína, Taiwan, další asijské země.

spojené bakrotářské státy americké natebe už čekají.
Re: kolaps EU samozřejmě nehrozí
(Jezed'ák, 25.2.2010 8:52:17)
Odpovědět
Pro Petr S
To se budete opravdu moudréj,z deště pod okap !!!
Re: kolaps EU samozřejmě nehrozí
(Drake, 25.2.2010 17:50:47)
Odpovědět
Vyborne. Vsechny fabriky odstehujeme do Číny. Budem tu mit hezky vzduch a žádné čínany. Za co si ale koupime chleba to nevim, když nebude fabrika ,ve ktere ty penize vydelame. To že se přesunem fabrik zvýšil zisk firem na 4 nasobek je pro 90% lidi k prdu
Re: Hrozí EU kolaps?
(Maftík, 24.2.2010 14:12:21)
Odpovědět
Zajímavý článek k tématu (nehleďte na server, kde je umístěný): http://www.osud.cz/cs/clanek.php?id=10165
Re: Hrozí EU kolaps?
(Hardy, 24.2.2010 14:26:22)
Odpovědět
Omezme nebo zastavme přistěhovalectví, dokud je čas. 10 milionů pro tuto zemi snad stačí.
Re: Hrozí EU kolaps?
(hanca, 24.2.2010 15:23:41)
Odpovědět
bohuzel popsana situace v clanku je pravdiva. projekt imigrace a integrace proste v Evrope ztroskotal, jen si to jeji soucasni vudci neumi, ci spis nechteji verejne priznat. souhlas s PetremS. nesdilim zadny eurooptimismus, vize socialnich statu, ve kt doplaci ti pracoviti na ty ostatni, se mi tez nelibi.
a fakt, ze se bude eu rozsirovat, jeji problemy nijak neresi. to je svedci o tom, ze soucasna unie potrebuje dalsi zdroje a odbytiste a jen do problemu zatahne vic lidi, tak se ta agonie mozna prodlouzi. a navic bych chtela videt, jak se predstavitele unie odvazi vyradit zeme jako Recko, Portugalsko ci Spanelsko z eurozony. to jim pak zase zavedou jejich puvodni meny?
Re: Hrozí EU kolaps?
(Dan, 24.2.2010 16:04:16)
Odpovědět
Bohaté země eurouony jako je benelux a německo, dotují od jejího vzniku jihoevropské státy, dokonce i částečně francii.. výkřiky o vyloučení z eurozony jsou euforií lidí v těchto bohatých zemích a já je plně chápu.

žádný politik ve veřejné funkci oficiálně toto nepředstavil jako řešení, jako ekonom vám říkám, že bazírování na kurzu eura není dobré, klidně bych ho pustil dolů o několik procent, tím zasaportoval export, na němž eurozona stojí.

De fakto z ekonomického hlediska tedy nehrozí vůbec nic, z hlediska politické ovšem spory mezi těmi co platí a těmi co utrácejí.

Je důleité uvést, že neexistuje nikde v Evropě tak obří disproporce mezi hl. městem a zbytkem země jako v čr, kde Praha je 5. nejbohatší region Evropy, bohatší než většina všech západních měst a např. sverní morava s gigantickým průmyslem na 256. místě.

Pražan má HDP Fina, Olomoučan Slováka, jak může v tak propastné zemi být jedna měna ???

Uplně klidně může, stejně jako může být v EU euro, ale nemůžou mít všichni lidé stejné mzdy a stejnou životní úroveň.

Podobně jako němci dělají na řeky a portugalce, češi a moravané dělají na pražany, ať se má aspoň někdo dobře :-)
v té krizi...
Re: Hrozí EU kolaps?
(Daniel Makay, 24.2.2010 21:15:44)
Odpovědět
Tak to je snad poprvé s čím s tebou Kratochvíle souhlasím. Jako severomoravák bytostně nenávidím to hnusné město jménem Praha, ostatně jako většina moraváků.
Praha je skutečně centrem největší politické špíny snad v Evropě. Proto čest těm několika čističů v podobě konzervativců jež provozují i tenhle portál.
Co se týče EU, opět s tebou nesouhlasím, protože jako tradičně kvůli tvé eurofilní iluzi přehlížíš jakékoliv argumenty, které prokazatelně a jasně hovoří o tom, že EU je utopistický pseudemokratický, neefektivní systém. Systém, který vede k obrovské materiální chudobě, politické a ekonomické bídě.
První znaky se projevují již teď, ale krize v Evropě prakticky vůbec nezačala. To je zatím pořád jen taková lehká rozcvička. Například ač se lže, že nezaměstnanost je nějakých 10% ve skutečnosti je to nejméně 20%, protože od odborníků spojených s úřady práce vím, jak se tyto statistiky brutálně falšují, je to pořád ráj. Nezaměstnanost v ČR během několika let naroste na 60%, životní úroveň klesne na úroveň zemí třetího světa v Africe. Sociální nepokoje, které nyní jsou, nestojí ani za povšimnutí proti tomu co začne za pár měsíců.
Největší katastrofy čekají lidi ve městech co jsou naprosto závislí na tomhle upadajícím systému. Dojde to až do bodu, kdy jim nebude moci, podotýkám moci vůbec pomoženo, dojde k velkým migracím na venkov kvůli možnosti samoobživy. Budeme svědky obrovským pogromů hladových a zbídačených lidí ve velkých městech. O nezvládnutelné kriminalitě ani nemluvě. Budeme svědky nezvladatelného hospodářského chaosu, kdy miliony lidí budou závislí jen na krajíci chleba a polívce v charitách.
Tohle všechno přijde během dvou až tří let. Ty se můžeš třeba zaklínat od rána do večera argumentovat, že to tak není, ale stejně jako neodvrátíš vlastní smrt, neodvrátíš ani tyhle věci, které rychle přicházejí.
Existují přesně dané prognózy, na základě teorie pravděpodobnosti, které pracují s trendy a podle předešlých dějů naprosto přesně dokáží analyzovat ekonomické, politické a společenské děje v krátké budoucnosti. Jsou to sice velmi složité PC programy, ale politici tyto data, když chtějí mohou získat.
Podle toho co jsem se o těchto systémech dozvěděl, tak tahle výše popsaná katastrofa je stejně nevyhnutná jako tvoje smrt.
Tyhle teorie vycházejí z toho, že dlouhodobé politické, ekonomické a společenské tendence ať pozitivní či negativní se nedají radikálně měnit. Katastrofy se proto dají předpovědět již dlouho do předu. Je to stejné jako to bylo s rozjetým Titanikem,o srážce s onou krou se vědělo již několik hodin a mil předem, ale prostě nebylo možno na základě dané situace vzhledem k tendenci se této katastrofě vyhnout, jen se nevědělo jaký veliký rozsah katastrofy to bude. Ale kdyby byl čas na analýzu, matematik spolu s projektantem by i rozsah katastrofy věděli předem. Analytici ten čas dnes mají a říkají jasně. Evropa je Titanik!
Re: Hrozí EU kolaps?
(orel, 24.2.2010 22:22:14)
Odpovědět
Pozoruhodné, já jako Pražák nemohu říct, že bych severní Moravu nenáviděl.
Re: Hrozí EU kolaps?
(Dan, 24.2.2010 22:44:19)
Odpovědět
Jestli to náhodou nebude právě tím, že seš na té straně barikády, která rabuje, drancuje náš profit a žije si z něj nad poměry této nebohaté země, co říkáš ??

Samozřejmě, že Makaj v tomhle pravdu má, Moraváci Pražáky všeobecně nemají rádi a mnozí je i nenávidí, důvodů je k tomu více nežli dost.

V době kdy nejsou peníze na 70 km dálnice Brno Vídeň, se pražští paraziti z našich peněz staví nejdražší cyklostezky nasvětě, nakupují odpadkové koše jako v Curychu, pronajímají za miliardy paláce a mnou ruky na devastující olympiádu, která jim přinese sportoviště a hotely a zbytku země jenom dluhy.


Myslím, že nsatl čas začít splácet naší rodné Moravě a říct Praze jasné dost !
Re: Hrozí EU kolaps?
(chouan, 24.2.2010 22:57:28)
Odpovědět
Hele, Danečku, Praha je díky vysoce pracovitým a vzdělaným obyvatelům + schopnějším naplaveninám z té Tvé Moravy jedním z nejbohatších regionů EU. My si klidně můžeme nejdražší cyklostezky na světe dovolit.
Skoro bych navrhoval, abychom je si dali ještě pozlatit. Je to sice hloupost, ale ať si ve zkorumpovaném Brně a okolí ukoušou prsty.
Re: Hrozí EU kolaps?
(Dan, 24.2.2010 23:55:37)
Odpovědět
Praha spotřebovábá třetinu HDP česka, ale produkuje sotva 11%, ta obrovská disproporce jsou ukradené peníze lidem mimo Prahu.

Každý školák ví kde jsou největší hutě a slévárny, co je strojírenským centrem republiky, kde se vyrábějí auta, pneumatiky, kde jsou rafinerie, kde se produkuje 90% vína, kde je Budveiser a Pilsner urqel a každý také ví že to není v Praze.

V Praze sedí obludné množství úředníků, parazitických lobistů a protože právě v Praze se rozhoduje o významných tendrech, mají tam v rámci lobingu hl. stany všechny české a moravské významné firmy a platí tam tudíž i daně.
Re: Hrozí EU kolaps?
(Dan, 25.2.2010 0:03:02)
Odpovědět
.. ještě k tomu vzdělání...

Brno má dnes 13 vysokých škol a studuje v něm 80 000 studentů, většinou Moravanů.. to jsou celé české budějovice, vytváří se zde obrovský intelektuální potenciál, který má vás plné zuby.

Už dávno to není město hloupých dělníků, které opijete rohlíkem, čekají vás těžké časy, to ti tady prorokuju, Cajzle z Práglu.
Re: Hrozí EU kolaps?
(hanca, 25.2.2010 0:55:04)
Odpovědět
chouane, vy jste me rozesmal: praha je diky vysoce vzdelanym a pracovitym lidem... ja sice nepatrim k tem, co Prahu nenavidi, je to pekne mesto, 2 roky jsem v ni i zila, ale o vami vyse uvedenych prednostech jejich obyvatel, a zvlaste tech rodilych, znacne pochybuji. a to predevsim na zaklade osobni zkusenosti.
jsem z Vysociny, moje studenstke mesto je Brno a uprimne rikam, tam jsem nasla vicero schopnych a pracovitych lidi, nez prave v Praze. a pokud jsem je tam nasla, byli to zase Moravaci. mozna je to o jejich motivaci, o zkusenosti a nutnosti vic makat, aby si zaslouzil vetsi penize, kt jsou pro Prazaka samozrejmosti.

averze obyvatel vuci hlavnimu mestu je i v jinych zemich, tradicni je jinde i rivalita dvou nejvetsich mest, jako u nas Praha versus Brno. a hlavni mesto se zase na zbytek zeme diva v lepsim prade blahosklonne ci s nevsimavou nadrazenosti. ale to je bohuzel i dusledek prerozdelovani penez. vsichni prece vedi, ze do kapsy hlavniho mesta proudi nesrovnale vetsi financni prostredky nez do jinych regionu. samozrejme, jsou tam vyssi vydaje do struktury, ale ty pomery jsou jaksi nepomerne.
Re: Hrozí EU kolaps?
(Dan, 25.2.2010 13:35:36)
Odpovědět
s většinou s vámi souhlasím, ta rivalita je i v pořádku, zdravá konkurence, hrdost proč ne, ale ta nenávist např. v německu nebo Británii jsem to teda nezažil, v Německu je celá řada bohatších měst než Berlín, obchodním cetrem je Hamburk, finančím Frankfurt veletržními giganty jsou Dortmund či Norimberk atd. Berlín, který má 3,5 milionu obyvatel nepožírá zbytku země finance ani projetky, ale u nás je to zcela jinak.
Re: Hrozí EU kolaps?
(hanca, 25.2.2010 20:57:56)
Odpovědět
moje zkusenosti jsou se zemi velikosti srovnatelnych s CR, konkretne Portugalsko a Dansko. i kdyz primo nenavistne vylevy na hlavni mesto jsem tam nezazila, ruzne stengrovani, pocity protezovani a posmesne narazky byly ceskym pomerum podobne. Myslim, ze Nemecko ci Britanie jsou prece jen nekde jinde ...
Re: Hrozí EU kolaps?
(Daniel Makay, 25.2.2010 7:57:27)
Odpovědět
Naprostý souhlas !
Re: Hrozí EU kolaps?
(Dan, 24.2.2010 22:51:46)
Odpovědět
Co se týká makaji tvého katastrofického výlevu, který spočítal údajně ten počítač, budeš se divit, ale nebudu ti oponovat že se nemůže něco takového stát, to klidně může a nedávno jsem byly svědky jak rychle se může všechno začít bortit.

Ale můj názor je ten, že se to nestane a naopak že tato krize má očistný charakter, už ted firmy i lidé mnohem míně zadlužují svoji budoucnost, trendy se otáčejí.

Kdyby se Moravě podařilo zbavit parazita jménem Praha, hravě by se díky pracovitým lidem a průmyslovému i zemědělskému potenciálu přehoupla do prosperity, to se ale bohužel nerýsuje ani v nejbližší budoucnosti.
Re: Hrozí EU kolaps?
(Hardy, 25.2.2010 6:40:05)
Odpovědět
Re:Dan Dane, ty radikální trdlo, Praha je naopak vysoce zisková, je to region, který přispívá do ekonomiky nejvíce i díky obrovskému podílu turistického ruchu, který připadá na Prahu. Přes 2/3 turistů jedoucích do Čech chtěují také pobýt a navštívit Prahu, zkus se s tím ňák vyrovnat. Nejsem pražák.
Re: Hrozí EU kolaps?
(Dan, 25.2.2010 13:01:24)
Odpovědět
Ano, pak určitě nebude mít nic proti, když jí Morava ukáže záda a bude si samo hospodařit, Morávaci by byli jistě pro :-)

Doporučuju ti, podívat se na 100 českých top firem a podívat se kolik z nich je Prahy, nebudeš se stačit divit, kde ty hodnoty vznikají, kde se utrácejí všichni dobře víme, na filtry pro Ostravu není, ale na kontajnery co zajíždějí do země a Humry do centra města v době hluboké krize veřejných financí ano.

Je nejvyšší čas, odříznout ten vřed od těla Moravy, nemusí to být uplné osamostatnění, to nemá ani v EU dnes cenu, ale rovný přístup k financování, čili 80% toho co se vyprodukuje na moravě ať tu zůstane, žádné toky do Prahy a z ní zase zpět na Moravu.
Re: Hrozí EU kolaps?
(Daniel Makay, 25.2.2010 9:44:04)
Odpovědět
Souhlas, krize v dobře fungující společnosti bez brutálních zásahů levičáků má očistný charakter. Jenomže tahle krize přejde do ekonomické agonie díky tomu, že politici se snaží udržet tenhle nedržitelný trend různých bublin v přehřáté ekonomice. Navíc se v této krizi střetlo spoustu nepříznivých okolností a nejhorší jsou ty mnou již zmiňované dlouhodobé socialistické trendy, které ignorují naprosto obyčejné záležitosti, jako jsou konzervativní pravidla. Nepředlužovat se, šetřit, důvěřovat ale prověřovat, čelit korupci, mít co nejmenší pravomoce státu v oblasti ekonomiky, mít co nejméně byrokracie a minimalizovat státní výdaje, hledat cesty ke snižování daní a jiné. Místo toho vidíme opak, neuvěřitelné rozahzování a byrokratizaci. Takže je dobře, že tuhle variantu krachu připouštíš, ale můj názor je naopak to, že se katastrofa naplní.
Re: Hrozí EU kolaps?
(Dan, 25.2.2010 13:14:34)
Odpovědět
Ano, my se tu klidně můžeme udřít a ušetřit k smrti a gangster Bém s tou pakáží roztáčejí miliardy z našich daní v Praze na naprosto nesmyslné projekty.

Ale věřte tomu, že čím dál víc lidí v Brně a okolí toho už má dost, vím očem mluvím..

Zastavili nám rozšíření letiště a životně důležitou dálnici na Vídeň a sami si rozšiřují magistrálu, staví 40 m vysoké mostové obchvaty za desítky miliard.
Re: Hrozí EU kolaps?
(Daniel Makay, 25.2.2010 14:25:05)
Odpovědět
Jen nevím, zda se najde na Moravě dostatečně silná schopná a korektní strana, která prosadí odtržení Moravy od Čech. A navíc nejsem si jistý zda se toho zase nechytnou nějací Jidášové. A zda je zde vůle na Moravě realizovat konzrvativní politiku, tak aby to opět nešlo do dluhu?!
Re: Hrozí EU kolaps?
(Dan, 25.2.2010 14:59:09)
Odpovědět
konkrétně jižní Morava je kraj bohatých a věřících lidí, tradicionalistů a dosti konzervativních lidí.

Bohatí jsou většinou opravdu z toho vína a z toho, že jsou součástí šedé ekonomiky povětšinou a dělají dobře !

Tito lidé jsou velkým potenciálem.

Strana Moravané je malá a slabá, ale potřebuje podporu a např. její současná podpora žlutým vlakům namě dělá velmi dobrý dojem, že to myslí dobře s bojem proti pražským mafiím.

Problém je, že lidé obecně se bojí podpořit malé strany, takže je tu tradičně silná KDU, TOP 09.


Já budu volit budto ty Moravany nebo možná TOP 09, ikdyž vím že Kalousek je mazaný podvodník.

Mám radost z aktivit např. Prof. Války, který píše knihy o moravské historii a tradicích, asi to bude dlouhá cesta ale na jejím konci je naděje pro Moravu.
Re: Hrozí EU kolaps?
(Daniel Makay, 25.2.2010 17:04:21)
Odpovědět
Já teď zvažuji vstup do Věcí veřejných. Minulý čtvrtek jsem se setkal tady v Bruntále s Radkem Johnem a pochopil jsem, že jim nejde o žádný populizmus. Na můj vkus jsou sice VV moc prounijní(moje názory znáš), ale na druhou stranu mají ve straně zavedeny protikurpční mechanizmy a okamžitý vyhazovky za prokázanou korupci. Jejich politika má podle mne hlavu a patu i když se vším nesouhlasím. A navíc mají dobrý tah na branku. Byla tady sním i Kateřina Kočí a vypadá to, že to není žádná hloupá slečna. S Radkem jsme kecali až do půlnoci a krom názoru na EU jsme se téměř ve všem shodli. Ale taky jsem pochopil, že ho moje argumenty a názory i na EU zajímají a že není žádná eurofilní najivka. Je pravda, že možné odtržení Moravy jsem s ním nekonzultoval, ale ono to s tou pragocentristickou špinavou politikou a prohlubující se krizí stejně tak dopadne.
Re: Hrozí EU kolaps?
(Dan, 25.2.2010 21:30:27)
Odpovědět
Metody které John navrhuje jsou jistě zajímavé a já jim fandím, ale asi ho nepodpořím, zdá se mi slabý jako politik a hl. jeho morálka je poněkud "klausovako topolánskovsko paroubkovsko, rathovsko zemanovsko-kurevnická" a já jsem nato coby zasánce rodiny háklivý !

Přesto mu fandím a doufám, že se do sněmovny dostane.

U tebe vidím zcela zásadní problém v tom že seš dost idealista, v současném světě není možné aby existovala osamocena republička proti Rusku, číně, invazi amerického kapitálu, muslimům atd. v globálním světě ač ho nemám rád není toto reálné, je to utopie, bez nějaké forky united europe se neobejdeme.

Proto vykřikovat o zrušení EU je nesmysl, spíš je důležitý ji debolševizovat desocializovat, pomoci jí navrátit se ke křesťansko-antickým kořenům Evropy a zpět k čistokrevnému kapitalismu.

Prvním takovým krokem můžou být volby a podpora novým malým stranám.

Morava by rozhodně měla mít svoji samosprávu, to tak jistě musí skončit a věřím že i skončí,klidně v rámci české republiky nebo bez ní coby další stát unie.
Re: Hrozí EU kolaps?
(Hardy, 25.2.2010 8:24:57)
Odpovědět
Re makaj. Když ti Praha "smrdí" makaji, tak tam nejezdi a myslím, že to každýmu bude fuk. Mám ženu z Moravy a k tedy k Moravě a jejím lidem dobrý vztah. Jsem rád, že Prahu máme a kdekdo nám ji závidí, je to nádherný město, historický i moderní. Taková megapole, ale velikostí tak akorát.
Pro zajímavost, třetina nebo čtvrtina pražáků má moravské kořeny, protože většina Moraváků když se stěhovala do Čech, tak hlavně do Prahy.
Re: Hrozí EU kolaps?
(Daniel Makay, 25.2.2010 8:56:46)
Odpovědět
To mi je jedno, v Praze je koncentrovaný největší v povl z celé ČR. Všichni patolízalové, vychcánci a guneři jsou rozlezlí po celé Praze ve všech možných institucích. Jinak nevidím na Praze nic až tak krásného. A jezdit si budu kam chci. Nejlépe na na místa k těm vychcánkům abych z nic vytáhl zase nějaké ty dotace. Praha vysává celou Moravu a já vážně uvažuji nad tím, že se přidám k těm moravákům, kteří se chtějí od té pražské svoloči oddělit. Ať si ten ten 4,5 bilionvý dluh platí ta pražská pakáž. A morava ať je odlužená. Jste tam banda vychcaných zlodějských gaunerů. A my moraváci s vámi bytostně pohrdáme.
Re: Hrozí EU kolaps?
(Hardy, 25.2.2010 17:44:36)
Odpovědět
Makaji, věříš, mě je to naprosto fuk. Tak se kuci moravský trhněte jestli na to máte sílu a podporu, aspoň se nebudete špinit tím "pražským póvlem". Jen bych se přimlouval za ňákej švýcarskej kantonální model, s vysokou samosprávou, každej za svý. Já jsem pro. Klidně vám moravistům dám hlas.
Re: Hrozí EU kolaps?
(Dan, 25.2.2010 21:34:44)
Odpovědět
To je slovo chlapa, každý za své.

A až se tě bude syn ptát, kde se vyrábí ty Tatry, samopaly, letadla, ty kanady co nosí naši vojáci nezapomeň mu říct, že je to na Moravě, kde se lidé živý prací, ne úředničinou a miliardovými úplatky ze státních tendrů.
Re: Hrozí EU kolaps?
(chouan, 25.2.2010 21:55:36)
Odpovědět
Taky souhlasím. Každý za své.

BTW Moraváci se prací snad živí a ne živý.
Ačkoli u nich jeden nikdy neví.
Re: Hrozí EU kolaps?
(Vzdoropapež XVI., 25.2.2010 8:58:45)
Odpovědět
Pokud něco ze samého počátku není poctivé,nebude ani na konci ...........
Re: Hrozí EU kolaps?
(Šoumen, 25.2.2010 20:00:22)
Odpovědět
Ano. Hrozí. Na direktivu a socialismus jsou tu lidé alergičtí.
Kolaps Evropské unie za dveřmi
(Ewiak Ryszard, 10.12.2010 13:56:52)
Odpovědět
To je soumrak Evropské unie. Co říká Bible? "V určený čas [král půlnoční = Rusko] se navrátí." (Daniel 11:29a) To také znamená kolaps Evropské unie a NATO.