reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Německá kartička na šikanu – další výdobytek EU

Autor: Dušan Streit | Publikováno: 2.3.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

V Bavorsku tvoří Češi 29% všech kontrolovaných při silničních kontrolách. U nás Němci netvoří ani 1% těchto kontrol.

Němečtí policisté i celníci mohou kontrolovat kdykoliv a kdekoliv bez jakéhokoliv důvodu, a to i v civilu a používat při tom neoznačená vozidla. Mohou kontrolovat podrobně vozidla i jejich doklady, zavazadla a dokonce provádět osobní prohlídky. Děje se tak mnohdy arogantním a nedůstojným způsobem, hlášeny byly i případy zesměšňování a úřední šikany, u nás recipročně nemyslitelné.

Obdobná situace je i v Sasku. Německá strana po stovkách stížností českých občanů i oficiálních představitelů ani v jednom případě neuznala jejich oprávněnost. Vždy jen konstatovala svá neomezená práva. Tuto nerovnováhu v počtech i způsobu provedených kontrol se rozhodli Němci „řešit“ rozdáváním informačních kartiček i v češtině, abychom to měli černé na bílém. Možná by tam měli připsat: „Češi nekradla tady,“ aby bylo všechno jasné.

Vím, že mi budou někteří „světáci“ psát, že oni žádný problém neměli a že pokud je německá policie kontrolovala, tak vše proběhlo korektně. Já osobně jsem také neměl ještě žádný problém. Ale to neznamená, že by mě neměly jako Čecha urážet podobné excesy. A upřímně řečeno, podobná oprávnění mě od cest do Německa docela odrazují. Nevozím nože, pyrotechniku, drogy ani podobné komodity, ale vyhlídka, že mě bude svlékat německá policie nebo mi rozebírat auto jako nějakému zloději – vše podle svého uvážení – je pro mě nepřijatelná.

To jsou tedy naše „práva“, která jsme získali po vstupu ČR do schengenského prostoru v prosinci 2007. Mohu vzpomenout, že pyrotechniku, kterou si dnes Němci berou za záminku - třeba kvůli kvůli chybějícímu německému návodu, i když se jedná o pár zapomenutých kusů (takový případ se nedávno stal!) – nevadily ani komunistickým celníkům, když tuto tehdy nedostupnou komoditu k nám kdysi v opačném směru přivážela má sestra žijící v Německu, abychom společně oslavili Silvestra.

Němci těmito kontrolami řeší nejen větší prostupnost hranic a migraci, ale nacházejí uplatnění i pro celníky, kteří by jinak ztratili náplň práce. Před „Schengenem“ vás případně zkontrolovali na hranicích, což probíhalo namátkově, dnes Němci až 70km od hranic rozestavili tzv. závojové kontroly, kdy rozmístěné hlídky sledují provoz, předávají si vozidla a v dalším sledu nasazují kontroly. Je to režim, který nepatří mezi policejní nástroje v rámci schengenských opatření.

Jde o plošné opatření, které může potenciálně poškodit kteréhokoliv slušného turistu nebo návštěvníka. Jde uplatnění policejních pravomocí, které excesy řeší slepou šikanou, jež v některých aspektech ještě překonává naše totalitní zkušenosti. Omlouvání tohoto postupu tím, že je namířeno proti ilegálům nebo pachatelům trestné činnosti po otevření hranic, je de facto útokem na svobody těch ostatních.

Mě tedy neuklidňuje, že německá policie postupuje podle zákona. O to je to horší. Legalizace šikany je dokonce jejím vyšším stupněm. Není to bohužel jen německá výsada. Dvacet let po pádu komunismu se oprašují nástroje totality a lidem se ještě vbíjí do hlavy, že je to pro jejich dobro. A některé „ovce“ ještě pobekávají, co všechno jsou schopny strpět, aby se mohly cítit bezpečně. Ale kdo se je ochoten vzdát svobody, zákonitě přijde o bezpečí; minimálně před svými „ochránci“.

Mnohým plošným opatřením se nejlépe daří právě v Evropské unii. Jednak tady vznikla celá armáda regulátorů a rádoby autokratů a jednak popojení nejrůznějších ekonomik a kultur bývá záminkou pro paušalizaci nástrojů proti jejich různorodým problémům. Místní vládnoucí klika si pak bere zase za záminku pro utužení režimu nějakou direktivu EU, kterou však neopomene ještě zpřísnit. Splétá se tak na nás nejen státní, ale i unijní knuta. A o nerovném postavení menších zemí - zbytečno hovořit.

Když k tomu připočteme nové technické možnosti (kamery, monitoring telekomunikačního a internetového provozu, navigaci, scanery, DNA), tak situace začíná být kritická. Navíc žijeme v době jak skutečných, tak fiktivních teroristických hrozeb, které jsou další vítanou záminkou pro naši „ochranu“.

Největšími škůdci pak jsou ti, co prohlašují: „Jen ať mě kontrolují, já nemám co tajit.“ Ale každý má právo na soukromí, svobodu a důstojnost. To vše začínáme ztrácet. A proto mě uráží i postup německé policie. Měl by se zvednout masový nesouhlas, jinak se šrouby budou utahovat. Útok na svobody každého z nás je útokem na svobody nás všech. Zvyšování pravomocí policie - že pane Pecino - mezi takové nástroje patří.

http://streit.blog.idnes.cz/

reklama
1907 čtenářů | 14 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Německá kartička na šikanu – další výdobytek EU
(jira22, 2.3.2010 7:01:55)
Odpovědět
Masový nesouhlas je úplně zbytečný. Je to stejné jako s kanadskými vízy. Tady jsme v nižší kategorii, která jak se říká nemá nárok. Bude tomu do té doby, až si naši politici uvědomí, že jen reciproční opatření mohou tato bezpráví odstranit. Jakmile by totiž naše policie začala s četnými kontrolami němců, a důvod by se jistě našel, třeba vyvážení odpadků za hranice, které je u pořádkumilovných němců národním sportem, tak by šikana skončila tak jak začala. S vízy je to stejné, evropská komise by sice spustila křik, ale to by bylo všechno.
Re: Německá kartička na šikanu – další výdobytek EU
(Vydra, 2.3.2010 8:54:14)
Odpovědět
Zcela souhlasím, musím však upozornit, že politici ČR se nikdy neodváží k ochraně českých občanů, stejně jako se čeští novináři nikdy neodváží tuto oficiální šikanu pravdivě popsat a zprostředkovat. Všichni totiž vedle připosranosti a vedle svých hmotných zájmů, trpí tím skutečným čecháčkovstvím, totiž malostí, servilností a přesvědčením o podřadnosti českého národa, zejména dnes ve srovnání právě s národem německým.
Re: Německá kartička na šikanu – další výdobytek EU
(hanca, 2.3.2010 9:45:37)
Odpovědět
s clankem i s obema vyse uvedenymi prispevky nelze nez souhlasit. bud jsme rovnopravni obcane eu a pak se k nam tak budou i chovat, nebo zavedeme podobna opatreni proti tem, kt se tak nechovaji.
Re: Německá kartička na šikanu – další výdobytek EU
(Bob, 2.3.2010 9:53:22)
Odpovědět
Milý autore ,až budeš Turek,Pákistánec či jiný přistěhovalec,tak se v Německu bát nemusíš.Jestli jsi ale bílý Čech,tak se připrav -bude kontrolka. Je třeba odstranit levicové vlády ,které zvýhodňují přistěhovalce .Jak jednoduché.
Re: Německá kartička na šikanu – další výdobytek EU
(volič, 2.3.2010 10:59:51)
Odpovědět
Neskutečné co vše si ty svině fašistický dovolí. Ta hnusná EU.Té nám byl čert dlužen. A ty debilové a eurohujeři,ať táhnou .My češi jsme neskutečný pronárod. Ať nám všichni naserou na hlavy a my jim všem ještě za vše s čepicí podpaží budeme děkovat. HNusný český pronárod. Dobře nám tak. Chce to přesně to samé dělat těm fašistům.Dovedete si představit otlemenou šerednou němku jak močí do kelímku?
Re: Německá kartička na šikanu – další výdobytek EU
(mom, 2.3.2010 11:16:22)
Odpovědět
tvoje názory jsou neuvěřitelný vybliky. pokud považuješ čechy za hnusný pronárod pak se nediv ,že se děje to co sám kritizuješ, sám k tomu přispíváš.
Re: Německá kartička na šikanu – další výdobytek EU
(mom, 2.3.2010 11:13:00)
Odpovědět
Němci prostě nemají Čechy rádi, no a co. Češi taky nemají rádi Ukrajince nebo Vietnamce. A koho by asi tak měla kontrolovat Bavorská policie, když Bavorsko sousedí s Českem, Nepálce asi těžko. A cedulky „Češi nekradla tady“, jsou bohužel smutnou realitou vztahu hodně Čechů k cizímu majetku. Komu se kontroly nelíbí, ať tam prostě nejezdí. Já v tom článku vidím typickou českou antiněmeckou zapšklost a zaujatost, přesně tu, kterou na Němcích Streit sám kritizuje.
Re: Německá kartička na šikanu – další výdobytek EU
(kingsfield, 2.3.2010 11:39:05)
Odpovědět
Bullshit!!! Germans have nothing against Czechs.
The reason why the control is being intensified
is the difference in DRUG laws between the two countries, similar like the German-Dutch border.
That s all.
The Czechs have a problem with the Germans and not vice versa.
As long as they feel inferior towards Germans nothing will change.
Mr. Streit is a real demagogue and populist and his aim is quite clear.
Re: Německá kartička na šikanu – další výdobytek EU
(mom, 2.3.2010 12:33:21)
Odpovědět
článek jsem si dovolil přeložit, protože toto je český web chytrolíne kingsfielde a taky to tak zůstane. Internetových diskuzí s angličtinou jsou mraky tak nevím proč by se měl tento stát taky. A když si to můžeš přečíst jak je vidno tak můžeš asi taky psát česky.
Kingsfield:
Hovadina!!! Němci nemají nic proti Čechům.
Důvodem proč je zesílená kontrola je rozdíl v protidrogových zákonech mezi dvěma zeměmi, podobně jako na německo-holandské hranici.
To s je všechno.
Češi mají problém s Němci a ne naopak.
Dokud se oni sami cítí podřadnější vůči Němcům nic se nezmění.
Pan Streit je skutečný demagog a populista a jeho cíl je docela jasný.
Re: Německá kartička na šikanu – další výdobytek EU
(jira22, 2.3.2010 13:38:40)
Odpovědět
No, jo ale česi mají něco proti němcům. Vůbec se nám nelíbí vyvážení odpadků za hranice, třeba. Vůbec se nám nelíbí, že se u nás neřeší přestupky německých řidičů jako našich,třeba. Vůbec se nám nelíbí, že je v příhraničí nezajímají při kontrolách rumuni, třeba. Takže pane, až Vás jednou za Rozvadovem svlékne český celník do naha i s vašim doprovodem, stále si opakujte, češi proti mě nic nemají! A dokola.
Re: Německá kartička na šikanu – další výdobytek EU
(kingsfield, 2.3.2010 15:51:26)
Odpovědět
I guess I ve crossed this borderline more than 500 times and never had a problem ,neither on the Czech nor German side.
Cesky celnice jsou poradku stejny cesky policie.
Ja nemam spatne zkusenosti.
Re: Německá kartička na šikanu – další výdobytek EU
(Hardy, 2.3.2010 18:08:01)
Odpovědět
Kingsfielde you are silly fool.
Re: Německá kartička na šikanu – další výdobytek EU
(PaSt, 2.3.2010 18:14:43)
Odpovědět
Mozna te nekontroluji, kingsfideli, kdyz jedes mercedesem. Ale ja jsem za posledni rok jel z CR pres Bavorsko asi sestkrat autobusem Student Agency. Kontrolovan byl vzdycky, kontrolovani byli vsichni. Stavalo se to pravidelne 10-30km za hranici. Vzhledem k dobe odjezu asi tak ve 2-3 hodiny v noci, kdyz se vsichni snazi spat. Parkrat jsem jel i vlakem. To same.
Reciprocni opatreni nasi vlady v nedohlednu. Co takhle kontrolovat plosne prave ty v tech mercedesech?
Re: Německá kartička na šikanu – další výdobytek EU
(frantisek zajicek, 2.3.2010 18:04:57)
Odpovědět
Trochu ze zivota:Pres Nemecko jezdim casto.V Bavorsku jsem byl zastaven policii asi 5x,klasicka kontrola cca 10min,zadna buzerace,policie korektni.V Sasku me policie nikdy nezastavila.V Dolnim Sasku pri hranicich s Nizozemim dukladna kontrola asi v dusledku mozneho pasovani drog,to same pri priletu do Birminghamu z Amsterodamu(dokonce pouziti cviceni psi,kontrolou prosel kazdy bez rozdilu narodnosti).Muj nazor:kdo zna pomery v nasem pohranici(slapky,asijske trznice atd.)nemel by se divit,ze to kontrolovani je nekdy prisnejsi ze strany nem.policie.O nejake sikane osobne nevim.Na druhe strane jsem rad,ze policie je hodne aktivni.Sem tam mam mikrospanek,musim na odpocivadlo a jsem si jisty,ze nejaky Rumun,nebo Kosovsky Albanec me hned tak neokrade.V CZ tu jistotu postradam,hlavne v noci.Takze bych to cele az tak cerne nevidel,FZ