reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Zelená, nikoli modrá ODS

Autor: Adam B. Bartoš | Publikováno: 19.3.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Modré sedačky, modré visačky, modře oděné hostesky. Na ideové konferenci ODS se druhdy konzervativní strana snažila vzbudit dojem, že je nadále rozhodující pravicovou silou.


Jestli rozhodující pravicovou silou, to se teprve uvidí. Pravicová už je ale jen v mysli Mirka Topolánka a několika jeho věrných. Zcela určitě poté, co modrou šipku vystřídala zelenou. "Po zelené společně," hlásá nyní.

Z programu strany trčí totiž zelená věrouka jak sláma (pardon, biomasa) z bot. Jedovatě zelená svítí i ze samotného stranického logotypu Vize 2020, zřejmě po vzoru britských konzervativců, kteří logo brčálově obarvili progresivně už před pár lety.

Kdyby šlo jen o to logo, dalo by se to ještě pochopit. Jestli se svět zbláznil a zelenou ke svému životu potřebuje tak moc, že bez ní nemůže žít, ať si ODS klidně logo přebarví. Je v tom ostatně přebornicí. Loni si do loga dala havlovské srdce, letos je to zelená, příště si v honbě za hlasy středových voličů může ptáka nabarvit třeba duhově.

Bohužel ale nejde jen o logo. Občanští demokraté se rozhodli, že svou stranu zeleně zmodernizují celou. Sice svůj kongres neuspořádali bezuhlíkatý, jako v prosinci ČSSD (to ještě tým v Polygonu nenapadlo), ale oteplovací katechismus přijali už beze zbytku.


Zatímco dříve byla zelená úchylka ve straně vlastní pouze Bedřichu Moldánovi, dnes zezelenalo celé vedení. Agendu dostal na starost snaživý David Vodrážka, který si nic nemyslí a na nic nemá názor, takže přetvořit ho v moderně (rozuměj zeleně) uvažujícího politika bylo jen otázkou pár minut.
 
Jak si tedy expert na ekologii David Vodrážka představuje Českou republiku za deset let? Podívejme se do Vize 2020, zázračné knihy občanských demokratů, kteří dali hlavy dohromady a za pár měsíců vymysleli program na příští dekádu:

- Na planetu se řítí katastrofa a Česká republika musí být proto připravena na klimatické změny: "Musí mít vysokou schopnost adaptace na případné klimatické změny, které dosáhneme především cestou úspor a přechodem na materiálově a energeticky méně náročné výroby."

- Strana vyhlásila boj emisím, největšímu to nepříteli lidstva: "Vytvářet kvalitní prostředí pro život znamená rozvíjet nízkoemisní energetiku, průmysl, dopravu. Tedy podporovat vývoj ekologicky a energeticky úsporných technologií."


 - Uhlík vidí na každém kroku a ví, jak ho účinně snížit: "Úsporami energií, systematickým snižováním energetické náročnosti průmyslu a lokálním využitím alternativních zdrojů odlehčíme životnímu prostředí."

- Dokonce i v našich domácnostech by ODS chtěla udělat pořádek a přimět nás k šetrnosti vůči přírodě: "Stejný význam mají úspory energie při výstavbě a provozování budov a používání energetických spotřebičů v domácnostech."

- ODS chce strhnout masy podporou biomasy: "Integrovaný systém nakládání s odpady, tedy třídění hodnotných znovuvyužitelných materiálů, kompostování bioodpadu a energetické využití ostatního odpadu, je chytré řešení pro nové desetiletí."

- Na silnici budou podle ODS jezdit jen nízkoemisní vozítka: "Potřebujeme dobrou dopravní infrastrukturu a automobily s nízkou spotřebou pohonných hmot a nízkými emisemi."

- Ve městě už nepotkáte kamion, autobusy budou tichounké a uhlíkuprosté: "Obce a města by neměla být zatížena tranzitní dopravou. Na místní úrovni bude preferována doprava s nízkou hlučností a emisemi."

- ODS ví, jak nám zelené myšlení dostat pod kůži. Nebude nás trestat a šikanovat, jak by to možná dělali političtí oponenti, ale k ekoživotu a biostylu nás bude s láskou vychovávat: "Samotná politika ochrany životního prostředí bude mít novou, zcela moderní a efektivní podobu. Bude stát na prevenci a motivaci občanů a firem, ubude zbytečné represe, centrálního rozhodování a s tím spojené administrativy."

- Aby nám byl boj za záchranu ledních medvědů bližší, ekovýchova bude probíhat přímo v našem sousedství: "Nutné rozhodování se bude dít co nejblíže občanovi, na místní či krajské úrovni."

- Alespoň v něčem ale ODS ukázala svůj bytostný pragmatismus. Naštěstí to vše nedělá proto, že by to mu věřila. Bude to totiž dobrý byznys, takže je dobré být u toho: "Péče o životní prostředí a jeho ochrana bude v roce 2020 relevantním hospodářským sektorem, který má své produkty, trh a služby. Ekoprůmysl bude výhodnou exportní příležitostí."


 A co dál? Dál už nic. Teď už zbývá jen na příští kongres pozvat nějakou zajímavou zelenou personu, aby bylo vidět, jak je jde strana s dobou. Co třeba Al Gora? Když ODS přeplatí nabídku od ČSSD (třeba nabídne osm milionů místo čtyř, co nabízel Lidový dům), může vrchní oteplovač planety vystoupit na motivační předvolební show ODS na Staroměstském náměstí. A vítězství je v kapse.
 
Pro Prvnizpravy.cz
Adam B.Bartoš

http://www.prvnizpravy.cz/sloupky/zelena-nikoli-modra-ods/

 

reklama
1346 čtenářů | 21 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Zelená, nikoli modrá ODS
(Brabec, 19.3.2010 1:42:05)
Odpovědět
Co je proti všem úsporám program ODS, který slibuje 170 000 prac.míst? To chce panáka, uznejte!
Re: Zelená, nikoli modrá ODS
(Ladda, 19.3.2010 6:13:39)
Odpovědět
..........řítí se na nás velký průser,..."zelená myšlenka pravicové strany" ale jak koukám tak po vzoru.......zeleného Lišky, Bursíka a Kateřiny, takže opravdová pohroma. Jo "Kevin" Vodrážka a spol to mají opravdu vykoumaný a kde že na to vezmou? No už Lenin Špidla tvrdil že "zdroje jsou" a myšlenky debilní také
Re: Zelená, nikoli modrá ODS
(Mikeš, 19.3.2010 8:54:44)
Odpovědět
Jsou jenom 4 strany které dosáhnou nějakého volebného výsledku, ksčm-nevolitelné, čssd-nevolitelné

ods-volitelné s celouřadou výhrad

top 09 -volitené taktéž s výhradami

podle všech průzkumů co jsem viděl, se tam nedostane žádá Bobo ani ssočko, nemá význam tyto propadáky vůbec volit, tím naharjete úplně levici

ikdyž jsem nechtěl Topola volit, budu se rozhodovat mezi ním a topkou, opustil jsem Johna protože se obávám že s odřenýma ušima propadne též, takže

Vy co chete volit strany bez šance co nemají podporu lidí, odevzdáváte hlas marxistům, to si uvědomte

Radomír Mikeš
Brno
Re: Zelená, nikoli modrá ODS
(alois, 19.3.2010 10:27:12)
Odpovědět
Ale nestrašte. My, co budeme volit strany, které se pravděpodobně do parlamentu nedostanou, budeme alespoň volit podle svého svědomí a přesvědčení. Na tu hru o volbě "menšího zla" jsme přistupovali již dost dlouho a hleďme jak to po těch všech letech dopadlo. To, že svým "propadlým" hlasem podpořím bolševiky, je hloupý mýtus. Nenechme si vzít svobodu volby podobnými argumenty a buďme sví. To si myslím já.
Svobodný volič Strany svobodných občanů a bývalý volič kdysi pravicové ODS.
Re: Zelená, nikoli modrá ODS
(Mikeš, 19.3.2010 10:38:26)
Odpovědět
Pak váš hlas zcela jistě propadne, a těch 0,7-1,2% které může SSO získat může chybět těm co mají šanci např. Johnovi, SSO nemá žádnou šanci, protože lidé prostě nechtějí z principu podpořit euroskeptiky.
Pokud toto nechápete, není vám pomoci, ale až bude Paroubek dusit naše firky a rozdávat dávky, šáhněte si pak s machem do svědomí...

To není otázky svobodné volby, ale nutnosti semknutí pravice..
Re: Zelená, nikoli modrá ODS
(alois, 19.3.2010 11:08:38)
Odpovědět
Vy zase nechápete, že ani ODS ani Věci veřejné a ani TOP09 nelze při nejlepší vůli pokládat za pravici. Pokud tady má nějaká pravice vzniknout, je třeba ji podpořit ve volbách, byť nemá (prozatím)šanci na úspěch. Pokud jí ale tu podporu neprojevíme, nebude mít šanci nikdy.
Re: Zelená, nikoli modrá ODS
(Mikeš, 19.3.2010 11:35:26)
Odpovědět
Kdo my ??

Euroskepticismus v česku prohrál, tak to pochopte vy utopisto a zvolte tu stranu jež nemá marxismus v programu .. nebo váš hlas propadne..

Vyšel další průzkum dneska SSO nedostala ani 2%.


Vy nechápte to základní, nikdo tu nechce euroskeptickou stranu, takže pokud máme svoje práva hájit, musíme nato přez ODS nejlíp nebo TOP 09 popř. Johna, pokud budete trvat na SSO propadnou vaše hlasy těch pravých nefalšovaných pravičáků do záchodku.

Jste utopista.
Re: Zelená, nikoli modrá ODS
(alois, 19.3.2010 14:45:31)
Odpovědět
Inu, podle Vás jsem utopista. Já si myslím, že volby jsou o tom, aby člověk projevil svůj svobodný názor. Euroskeptické strany ještě přijdou ke slovu, i když ne v těchto volbách. Podívám-li se však na současnou ODS, TOP09 a spol., je mi jasné, že právě jejich volbou bych svůj hlas opravdu spláchl.
Re: Zelená, nikoli modrá ODS
(C.Q.Lafayette, 21.3.2010 23:46:32)
Odpovědět
Zatím tvoříme jen malé ostrůvky pozitivní deviace, ale to se časem nejspíš změní...
Re: Zelená, nikoli modrá ODS
(hanca, 20.3.2010 13:10:28)
Odpovědět
Aloisi, naprosto sdilim vase nazory! pokud chceme zmenu, musime prestat hrat tu hru na mensi zlo. vzdycky z toho vyjde paskvil a ti politicti vycuranci spokojene dalsi 4 roky sedi u vesel. a samozrejme podstata zustava: nic se nezmeni.
pro me jsou soucasne parlamentni strany a prebehlici nevolitelne, at vlevo ci vpravo.
kdo chce nejaky posun, musi neco risknout. a bude to volba novych stran.
Re: Zelená, nikoli modrá ODS
(Niky, 19.3.2010 19:08:01)
Odpovědět
Volit současné parlamentní strany,včetně TOP 09 mohou jenom lidé trpící demencí,debilitou a idiocií dohromady!
Re: Zelená, nikoli modrá ODS
(Trident, 20.3.2010 13:28:54)
Odpovědět
Inu, bojovný niky a co navrhuješ? VV, stranu s králem podvodníků v čele? SSO, která z ideových důvodů nemá v českých zemích naději na úspěch? SPO, comeback z Vysočiny? Suverenitu, snoubící populismus s blbostí, která u nás naději na úspěch má, ale soudní si to nepřejí? DSSS, bez komentáře...ovšem změna by to byla největší ze všech registrovaných stran? Všechny tyto strany dohromady mají příliš málo členů, příliš málo prostředků a příliš málo popularity než aby dokázaly stabilně reprezentovat své voliče v parlamentu.
Re: Zelená, nikoli modrá ODS
(Dan, 20.3.2010 14:44:26)
Odpovědět
máte pravdu, euroskepticismus je v česku mrtvá ideologie, nemající podporu veřejnosti a jako taková je strana na ní stavící už předem neúspěšná, potvrzují to všechny průzkumy i vysledky předešlých voleb, lidé takové strany nechtějí podpořit.
Libertas, Suverenita, SSO - utopisté

zbývá nám John a jeho věci veřejné, v zásadě dobrá myšlenka, ovšem postavená na osobě prolhaného a podrazáckého člověka, letitého lháře, muže několika tváří a mnoha milenek, otce nemanželských dětí, korpučníka a falešného novináře... tak to volte, on s vámi sehraje stejně poctivou hru, jako se svými ženami :-)

Chce se mi z toho pacholka prolhaného zvracet...
Topolánek alespoň narovinu odešel od ženy, rozvedl se a založil nový život, John tutlal milenky, paralelní letité vztahy, děti a vymýšlel neuvěřitelně důmyslné lži a aliby, ke lhaní nabádal i mnoho jin. lidí, je nevolitelný.

Rád bych coby Moravan podpořil Moravay, lae bohužel coby politický realista a pravičák jsem opět postaven před volbu ODS nebo TOP09, vše ostatní jsou jenom zahozené hlasy, taková je realita.

Nejspíš zvolím po letech volení ODS TOP09.
Re: Zelená, nikoli modrá ODS
(helikaon, 19.3.2010 22:43:02)
Odpovědět
+1
Zcela souhlasim. ODS jsem volil od doby jejiho vzniku. Tyto volby ale ani omylem. Topolanek ani soucasne vedeni uz tam davno nema co delat! A presne jak rikate, uz se nedam ovlivnit strasakem komunismu. ODS mela sanci na zmenu, ale po lonskem sjezdu kde predstavil Topolanek svoji "vizi" jsem nad ODS zlomil hul. Dokud ODS nezmeni vedeni, muj hlas mit nebude. Hotovo. Tecka. Koho budu volit, jeste presne nevim, jen vim koho volit nebudu: ods, kscm, cssd. Rozhodnu se na posledni chvili.
Re: Zelená, nikoli modrá ODS
(Felix, 19.3.2010 9:29:27)
Odpovědět
Koho to mohlo po zezelenání Camerona překvapit? Ale Topolánkovi věrní za to nemohou. Ani Cameron za to nemůže. Oni potřebují být zvoleni. A nemohou být zvoleni lidem, který je zelený, jinak, než tím, že zezelenají. A proč je lid zelený? To jsem psal už dávno: dílem je lenošný myslet. Ti, kteří se snaží myslet, jsou dílem hloupí. Ti chytří jsou dílem falešní idealisti. Ti myslící chytří realisti jsou dílem kariéristi. No a těch zbylých je někdy 5, někdy 15, někdy v dobách vzedmutí - 25 %. Takže chce-li někdo v takovéto demokracii vyhrát volby, musí lovit třeba i mezi zelenými, nebo jako "konservativní" Cameron mezi zastánci buzerantů. Nemějte to Topolánkovi za zlé. On "to myslí upřímně". Ale chce-li v tom vlaku jet, musí lovit v kalných vodách. A na tom, kdo loví v kalných vodách, se postupně usazuje kal.
Závěr: Tento systém byl Francouzskou a Americkou revolucí chybně nastaven. A od té doby se kalí a kalí.
Re: Zelená, nikoli modrá ODS
(richardson, 19.3.2010 13:50:03)
Odpovědět
ODS může být modrá,nebo zelená,na důvěryhodnosti i to nepřidá.Nejdřív vyprodukovala Vizi 2020 a když preference dále klesaly,tak novým oblbovákem se stalo snížení nezaměstnanosti. Do roku a dne o 170 000 a do dvou o 260 000,tolik nových pracovních míst vytvoří geniové, Topolánek,Langr,Nečas,Kocourek,Benda,Tluchoř a spol.Zázračným plánem je snížení odvodu sociálního pro zaměstnavatele,kteří vytvoří nové pracovní místa,podnikání nezaměstnaných při brání podpor a pružné propouštění a přijímání zaměstnanců na zkrácené pracovní úvazky.Reálně uvažujícím občanům musí být jasné,že podnikatel,který nemá zakázky nikoho nepřijme,nebotˇ odpočet sociálního odvodu mu zisk na platy nových zaměstnanců nevytvoří.Nezaměstnaný na podpoře by musel zažádat a zaplatit za živnostenský list a pak již nemá nárok na podporu a musí si ještě sám platit soc a zdrav.pojištění a odvádět danˇ na úrovni min.mzdy.A kde vezme finance na rozjezd podnikání,asi zastaví byt,nebo dům,o který jej pak rychle exekutor připraví při nesplácení.Víte kolik tisíc drobných podnikatelů skončilo loni a letos s živnosti a následně na úřadu práce a to měli zkušenosti.A libovolné,tzv.pružné propouštění nepřipustí odbory,nebotˇ zaměstnanec by nevěděl den ani hodinu propuštění a nemohl by si vzít půjčku,nebo úvěr.Je patrné,že modří ptáci jsou slibotechny a podvodníci utržení od reality,kteří mají heslo jako ČSSD,slibem neurazíš.Nevolit tyto dvě partaje,které nám dvacet let předvádějí své kvality a nyní nás učí volnému pádu s následným tvdým dopadem.Dle současných preferencí tak dojde po volbách k velké kolicí a v pohodě si odlasují,nebo zablokují jakýkoliv zákon ve svůj prospěch včetně volebního.
Re: Zelená, nikoli modrá ODS
(marko, 19.3.2010 15:29:22)
Odpovědět
Jste už více než trapní, vy antitopolánkovci!
Z plna srdce vám přeju Paroubka a jeho boys.
Možná, že vám potom dojde, o co vůbec šlo, ale
bude už pozdě - socializmus v plné parádě...
Re: Zelená, nikoli modrá ODS
(alois, 19.3.2010 15:38:39)
Odpovědět
Na socialismus v plné parádě kývla ODS schválením Lisabonské smlouvy. Dnes sklízí zasloužené plody svého konání. Je mi líto, ale socialistickou ODS už volit nemohu.
Re: Zelená, nikoli modrá ODS
(ravnogorec, 19.3.2010 17:49:12)
Odpovědět
Milý Marko, jestli považujete Topolánka za pravicového politika, pak se hluboce skláním před vaší dětinsky čistou a prostinkou naivitou
Re: Zelená, nikoli modrá ODS
(Felix, 20.3.2010 8:23:59)
Odpovědět
Výše jsem psal o Cameronovi. A o Topolánkovi. A už je to tady!
Aktualita - o nejenom zelené, ale i přihřáté ODS.
http://vpravo.blog.cz/1003/bulvar-o-predsedovi-ods
Včetně fotografií homosexuálního politruka.
Re: Zelená, nikoli modrá ODS
(Felix, 20.3.2010 8:35:38)
Odpovědět
A ještě dvě originální stránky o tomto inženýrovi s vymytým mozkem:
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-domaci-politika/133487/ruzovy-mirek-takhle-se-lovi-ctyrprocentni-volici.html
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-domaci-politika/133465/topolanek-o-cirkvi-vymyvaji-lidem-mozky.html