reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Izrael - „největší hrozba světového míru“

Autor: Leo Pavlát | Publikováno: 24.1.2006 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Lidé už jsou takoví, že je zvláště zajímá, co je ve světě „nej“. V muzeu chtějí vědět, co tam mají nejstaršího. S oblibou čtou o tom, který člověk je nejvyšší a který naopak nejmenší, kolik váží největší dýně anebo nejtěžší kapr. Lidé se navíc velice snaží, aby se o nějaké to „nej“ sami zasloužili, a proto třeba víme, kdo najednou vypije nejvíce piva, sní na posezení nejvíce švestkových knedlíků, vydrží nejdéle jezdit na horské dráze či sedět na stromě.

Teď už pár dní také víme, kdo nejvíce ohrožuje světový mír. Pokud vám ta zpráva unikla, připomenu, že tou zemí je Izrael. V reprezentativním průzkumu Eurobarometr celých 59 % občanů Evropské unie usoudilo, že tato zemička, v níž něco přes 5 milionů Židů tvoří většinu, je klidu a pokoji na naší planetě nebezpečnější než kdokoliv jiný. Třeba jaderně vyzbrojená komunistická Korea nebo fundamentalistický Írán.

Tohle izraelské „nej“, které vyslovili občané patnácti demokratických evropských zemí, mě vede k zamyšlení nad jinými „nej“ židovského státu. Obnovil se po 1878 letech, během nichž potomci starého Izraele žili v ústrcích, ponížení, vydáni na milost a nemilost okolnímu světu. Takové znovuzrození státnosti – to je, myslím, pěkné „nej“.

Přispělo k němu i to, že 6 milionů lidí, kteří za svého života mohli na Izrael pomýšlet jen jako na symbol, bylo krátce předtím vyvražděno: plánovitě, průmyslově, podle přesných pravidel – ještě nenarozený byl odsouzen k smrti. I tohle „nej“ k Izraeli patří.

Nejvíce z těch, kteří přežili tuto nejsystematičtější a technicky nejpropracovanější genocidu dějin, našlo útočiště právě v židovském státě. V zemi, která byla od svého vzniku nenáviděna všemi svými sousedy největší možnou představitelnou záští: náboženskou, nacionální, kulturní. Po desítkách let a několika válkách se nakonec jednání o jedné mírové smlouvě rozplynulo v atentátech proti izraelským civilistům. V autobusech, kavárnách, na diskotékách, obchodech jich za tři roky zahynulo téměř 900. V poměru k počtu obyvatel to znamená tolik, kolik by odpovídalo třeba 67 000 zavražděných lidí v Evropské unii anebo 49 000 mrtvých ve Spojených státech. I takové je jedno izraelské „nej“.

A aby nezůstalo jen u čísel, zmíním se o jedné Izraelce, která jako židovské dítě z Polska, jediná z celé své rozvětvené rodiny, přežila Osvětim. V Izraeli našla nový domov, dospěla, vdala se, měla muže, dvě dcery, tři vnuky. Až do odpoledne, kdy v restauraci společně usedli k narozeninovému obědu a žena se odešla na toaletu upravit. Sebevražedný atentát přežila jako jediná ze svých blízkých. Je její tragédie dost velká na nějaké to „nej“?

Evropané v průzkumu, který označuje Izrael za největší hrozbu světového míru, říkají, že Izrael se jako jediná země na světě nemá bránit vraždění svých občanů. Že se má stát největším politickým pošetilcem, nejmasovějším sebevrahem v dějinách.

Napadá mě, jak v lednu 1939, uprostřed příprav na agresivní válečná tažení, Adolf Hitler prohlásil, že pokud mezinárodní židovstvo rozpoutá válku, bude židovská rasa v Evropě vyhlazena. Hitler hovořil o židovstvu, občané Evropské unie ukazují prstem na kolektivního Žida – Izrael. „To on je největší válečnou hrozbou,“ volají, zatímco miliony po celém světě znovu sní o jeho vyhlazení.

I Evropané prokázali, že si zaslouží nějaké to „nej“: „Nej“ náležející nejkratší paměti a největšímu pokrytectví.

(2003)

z knihy Od Chanuky do Chanuky

/titulek redakce/

Leo Pavlát

autor je ředitelem Židovského muzea v Praze

reklama
4685 čtenářů | 40 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Izrael - „největší hrozba světového míru“
(ing. Karel Křivan, 26.1.2006 22:47:10)
Odpovědět
Máte pravdu pane Pavláte. Díky za článek.
Re: Izrael - „největší hrozba světového míru“
(milan, 27.1.2006 7:20:31)
Odpovědět
Nezbývá mi než s Vámi souhlasit. Bez zajímavosti není skutečnost, že takto se vyjadřovali lidé v EU, která je tak choulostivá na sebemenší náznak rasismu nebo xenofobie a tolik si zakládá na všeobecném vzdělání, kultuře a toleranci svých občanů . Stačí jen aby někdo napsal nebo řekl, že s nějakou komunitou-minoritou-etnikem je problém, protože se odmítá integrovat (Pima Fortaina to v Holandsku stálo život) a už je dotyčný autor označen za rasistu, xenofoba či hlupáka, který je sto let za opicemi a podobně. Pravděpodobně se jednalo o anonymní anketu, takže respondenti vyjadřovali svůj skutečný názor. Ten jak je vidět, je v příkrém rozporu s oficiální politikou. Drazí spoluobčané, nepřipomíná vám to cosi co důvěrně známe z doby před rokem 1989?
Dle mého to ukazuje na prohnilost a neudržitelnost EU alespoň v této podobě.
Re: Izrael - „největší hrozba světového míru“
(Ludwig Puncochar, 29.1.2006 2:32:37)
Odpovědět
Větší nesmysl jsem už dlouho nečetl! Stačí se podívat na složení amrické vlády - samí žido-zednář!
Re: Izrael - „největší hrozba světového míru“
(Jiri, 1.2.2006 1:37:43)
Odpovědět
A staci se podivat na vas prispevek Ludwigu - uplnej idiot s I.Q. na urovni varene, ale hodne varene, mrkve.
Re: Izrael - „největší hrozba světového míru“
(Ludwig Puncochar, 24.2.2006 10:09:02)
Odpovědět
Děkuji za odpověd'. která dokazuje, jak silně v Čechách slušné vystupování a morálka, která za komunistů přece jenom existovala, klesla. Na Tvoje Niveau neklesnu a nebude komentovat tvoji inteligenci, jenom ti řeknu jednu věc - ten ředitel toho židovského muzea označuje 59% obyvatel Evropy nepřímo jako antisemity, já se ptám, kdo mu dal právo, něco takového vůbec říct!! Za komunistů držel hubu a ani se nehlásil k židovství a ted' bude takhle kritizovat - když se mu v Evropě nelíbí, tak má mžnost odejít do zaslíbené země Israele!

L.P.
Re: Izrael - „největší hrozba světového míru“
(tomas, 9.2.2007 18:47:38)
Odpovědět
je vydet,ze jste moc rozumu nepobral.
Re: Izrael - „největší hrozba světového míru“
(tomas, 9.2.2007 18:49:14)
Odpovědět
myslim blba ludvika
Re: Izrael - „největší hrozba světového míru“
(imregon@aol.com, 31.1.2006 9:58:09)
Odpovědět
Je pravda,ze velike"NEJ"patri Israeli asice,nej-mensi stat v Strednim Vychode,nej-vice ohrozeny sousednimi staty,mimo Egypta a Jordanu,,nej-vice Nobel.cen v prumeru na pocet obyvatel,nej-vetsi prispevek pro lidstvo v biotechnologii a medicine,nejvetsi mnozsvi patentu v Hi-tech. atd.abych vsecno popsal mne toto male okenko nestaci.Prozil jsemvelke utrpeni od slovenskych gardistu a nacistickych vrahu.Jedno Vam musim pripomenout,ze NEJVETSI HROZBA SVETOVEHO MIRU JSOU IGNORANTI ZBABELCI A FASISTICKY MYSLICI LIDI JAKO JSTE VY
celá Palestina neměla totiž existovat, kdyby Izraelité poslechli Hospodina a zničili pronárody sídlící v "zemi oplývající mlékem", kterou jim Hospodin určil.. takto si až do konce ponesou následky. Bůh to s námi myslí vždy dobře, i když to vypadá v tu chvíli divně
Re: následek
(ricci, 28.1.2006 11:58:39)
Odpovědět
Pro rl, ono je to složitější Abraham neposlechl úplně Hospodina a měl dítě kromě své manželky Sáry také s Hagar a z ní povstal Izmael což je praotec arabů. kdby se Izmael nenarodil nebyli by ani arabové. navíc Bůh vložil mezi Izáka a Izmaele nepřátelství, které trvá dodnes
Špatná karma
(Sigi, 29.1.2006 19:07:16)
Odpovědět
Ti lidé, co vyháněli původní arabské obyvatele, okrádali je o jejich majetek a pokud se ho nechtěli vzdát, tak je zabíjeli, ti, co se sami chovali jako teroristi a jiným umožňovali se tak chovat, a ti, kteří tomu nečinně přihlíželi, se diví, že se někdo občas ze zoufalství nad jejich chováním a bezcitelností vyhodí do vzduchu? Pokud jste o tom ještě neslyšel, tak tomu se říká špatná karma, pane Pavlát.
Re: Špatná karma
(Tibi., 30.1.2006 21:29:51)
Odpovědět
Pan Sigi!

Velmi by ma zaujimalo, ako Vy hovorite takym, ktori sa vyhodili do vzduchu v Madride ci v Londyne, alebo tym, co zapaluju auta v Parizi? Netrpezlivo cakam na vasu "mudru" odpoved,
Tibi.
Re: Špatná karma
(Jiri, 31.1.2006 5:36:45)
Odpovědět
Jenom tak ze zajimavosti pane Sigi. Kdo vlastne pany Araby o neco okradal? ZIdi to urcite nebyli, tem tu jejich zemi muslimove vzali a oni si ji pak museli kupovat nazpet. Kdyz jim (tedy Zidum) konecne svetove spolecenstvi vratilo kousicek jejich zeme, tak take pri te prilizitosti dalo stejny kus zeme Arabum (rezoluce OSN 181, rok 1947). To, ze to ZIde prijali a Arabove se rozhodli ZIdy vyhladit je uz jina. ALe mel bych pro vas radu, kterou samozrejme muzete a nemusite prijmout. Mate-li chut si vytvorit objektivni nazor, tak si neco prectete - treba napriklad tu vyseuvedenou rezoluci OSN a nebo proste ty ZIdy nemate rad, tak to proboha reknete a aspon budeme vsichni vedet s kym mame tu cest.
Re: Špatná karma
(Sheya, 2.2.2006 12:32:42)
Odpovědět
Souhlasím. Navíc se podívejte, co se svou zemí (spíš pouští) dokázali. Najděte si někde jejich hospodářské ukazatele. Pak je srovnejte s okolními státy. Jen si člověk musí odmyslit ropu, ale o tu se arabové nezasloužili. Izraelců si vážím. Kdyby byli na jejich místě češi, tak už dávno neexistujeme.
Re: Špatná karma
(Ludwig Puncochar, 24.2.2006 10:24:08)
Odpovědět
Já odpovím tady všem. Založení Státu Israele aniž byl brán ohled na araby a palestince (kteří tvořili většinu obyvatelstva), byla největší chyba OSN. I já jsem rád, že Židi mají svůj stás, ale nemůžou tvrdit, že měli na palestinu právo. Historicky vzato sice by to právo mohli mít, ale historie a skutečnost jsou dvě různé věci! Politicky jednoznačně na Palestinu právo neměli! Navíc více jak 2000 let žádný Ísrael neexistoval.
Israel utlačoval a zavíral Palestince do koncentračních táborů (zvané utečenecké tábory), Palestinci dostali území, které není schopné samostatného života - Gaza a území západního Jordánu jsou rozdělené územím Israele a palestinci jsoutak závislí na Israeli! Nemůžeme se divit, že Palestinci Israel nenávidí - můzou si za to Israelci sami. A že Israel je hrozbou pro světový mír, je zkutečnost, za kterou můžou také Israelci (ale také Iranci) - díky provokacím, násilím vůči Palsetincům etc. A prosím, aby tady nikdo nepletl londýnské a jiné atentáty, ty nemají s Israelem nic společného!

L.P.
Re: Špatná karma
(Jiri, 27.2.2006 20:42:41)
Odpovědět
Pane Puncochar, to snad ani nemuzete myslet vazne. Jak uz jsem se zminil, rezoluce OSN cislo 181 z roku 1947 samozrejme na arabske obyvatelstvo ohled brala a dala jim stejne uzemi (proporcionalne vetsi), jako palestinskym Zidum). Navic si nejsem tak jist, o kom to vlastne mluvite, kdyz se zminujete o Palestincich. V Palestine bylo arabske a zidovske obyvatelsvo a take ta vyse zminena rezoluce OSN mluvi o palestinskych Zidech a palestinskych Arabech. Palestinsky stat nikdy neexistoval - pokavad nemate na mysli Izrael pred tim nez byla okupovana. Paletinci opravdu v uteceneckych taborech byli, ovsem vkradla se vam tam chybicka. To byli tabory, do kterych je dali jejich arabsti bratri. To byli ti bratri, kteri je predtim vyzyvali, aby v Palestine nezustavali se Zidy (po zalozeni Izraele), aby uzemi opustili, s tim, ze tam posleze vsichni spolecne vtrhnou a smetou Zidy do more. To se jim ovsem nepodarilo a tak sve palestinske bratry nastrkali do uteceneckych taboru, kde mnozi pobyvaji dodnes. Ani jeden z okolnich arabskych statu palestinske araby neprijal za sve a co se postarani tyce - to se rovnalo temer nule. Na rozdil od Izraele, ktery se staral i presto, ze mu z toho nic dobreho nekynulo (ty nemocnice, skoly atd., ktere tam jsou, nebyly postaveny ani palestinskymi araby, ani okolnimi arabskymi staty, ale Izraelem.
Re: Špatná karma
(Jiri, 1.3.2006 17:56:21)
Odpovědět
Pozor oprava: To bylY tabory - abych snad pana Punchorare, proboha, nepopletl spatnou shodou prisudku s podmetem
Re: Špatná karma
(Zaffi, 2.2.2006 8:26:03)
Odpovědět
No Vy jste teda blbec pane Sigi
Re: Špatná karma
(Ludwig Puncochar, 24.2.2006 10:28:43)
Odpovědět
Víte, ono se říká: Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Co jste vlastně vy, že si dovolujete někoho, kdo oprávněně kritizuje krvavou pilitiku Israele vůči Palestincům, nazývat blbcem. Vy byste potřeboval 10 let vlády komunistů, aby jste se naučil slušnému chování!

L.P.
Re: Špatná karma
(miro, 27.2.2006 15:04:05)
Odpovědět
povšiměte si prosím : deset let vlády komunistů naučí slušnému chování. To je určitě fór, nebo ne? Vzhledem k předchozímu vyjadřování p. Puncochare si nejsem jisty.
Re: Špatná karma
(Ludwig Puncochar, 14.3.2006 11:10:10)
Odpovědět
Ale ano, já když vidím, jak na komunisty nadávají lidi, kteří komunismus ani neprožili a nebo v komunistické době komunistům tleskali, tak si dokážu představit, co jste byl Vy!

Ludwig Puncochar
Re: Špatná karma
(já, 2.2.2006 15:39:45)
Odpovědět
Původní obyvatelé nejsou Arabové, ale Židé. Židé jsou vlastně Palestinci. Arabsko muslimské vraždící hordy tam vtrhly v ranném středověku. Židé ze své vlasti nikdy dobrovolně neodešli. Část jich tam byla vždy a kontinuálně.
Re: Špatná karma
(ZRL, 3.2.2006 5:45:33)
Odpovědět
Vasa ignorancia a neznalost problemu a historie vytvara "spatnu karmu"! Najviac si vzdy otvaraju usta ludia, ktory su najmanej znali problemu..., vsak "Sigi Spatna Karma"?
Re: Izrael - „největší hrozba světového míru“
(no pokud vim, 1.2.2006 14:06:55)
Odpovědět
tak poměr Iz. Pa. oběti je 1 ku 5 u dospělích a 1,4 u dětí a Dir Yassin to se stalo nebo to je taky levicova propaganda co dětska ........................ P Bretfeld Brno
Re: Izrael - „největší hrozba světového míru“
(Jiri, 1.2.2006 21:03:24)
Odpovědět
No to si piste, ze je to levicova propaganda a navic je tady taky ten nepatrny rozdil v tom, ze Izrael zasadne nepouziva sve obcany a uz vubec ne deti jako "human shield" (stit) a to na rozdil od Palestincu. Izrael nikam neposila svoje deti jako chodici vybusniny a uz vubec zamerne neutoci na civilni obyvatelstvo. To, ze se panacci teroristi za civilni obyvatelstvo s chuti schovavaji je pravda a bohuzel se obcas stava, ze na to obyvatele doplaceji. ALe rozhodne, opet na rozdil od Palestincu, jsou Izraelske utoky (vzdy odezva na nejaky nesmyslny teroristicky utok) cilene proti teroristum a ne proti nevinnemu obyvatelstvu.
Re: Izrael - „největší hrozba světového míru“
(Moshe, 18.11.2006 7:28:54)
Odpovědět
Lez jako vez,pouzij Google a vyhledej si "Israel use human shields". Ach jo co Der Yasin, Qana, Vesnice Lebanonu, Gazy co minuly tyden maskry lidi v Gaze atd a porad dokola, uz je svetu z tech masakru blivno a volove budou ten teroristicky stat obhajovat do skonani sveta.
Super clanok, bravo, podme ich vsetkych dalej lutovat, vsak su chudaci, vsetci si na nich vybijaju zlost.....ale preco??? Lebo si zato asi aj sami mozu, ze? Kedy ten fantasticky stat Izrael neexistoval, tak by bol na blizkom vychode klud a v zidoamerike by este stali dvojicky.... Ti, co prezili 2.svetovu uz povacsinou davno neziju, lebo uz umreli na starobu, no ale preco ich dalej neodskodnovat? Ich vnukov,pravnukov, praprapraprapra.... a vsetkych nasledovnikov az kym sa tento chory svet nerozpadne? A co tak odskodnovat vsetkych na svete, ktorym akymkolvek sposobom nejaky system ublizil? Podme lutovat a odskodnovat aj obete z kriziackych vyprav, spravime rodokmene, a tych, co este ziju, budeme odskodnovat....

K tej zmienke o Izraelke (ako fakticky priklad, ze ozaj je to zle)....len taky satiricky vtip: jeden rolnik mal zenu, deti, pole, pracoval obrabal, nerobil nic zle. No raz prisiel mor a zomrela mu zena. Potom pri dalsej pohrome mu zomreli deti a aby nebolo dost, pri povodni mu zobralo cele pole. Tak si zbalil posledne veci, nalozil na osla a vybral sa do sveta, no cestou pri burke trafil osla blesk. Rolnik sa tak zapozera do neba a vravi:"Boze preco ma takto trestas, co som spravil?" a zhora sa ozve:"mmmm, vies co? Neviem, ale nejak ma seres".

K tej poslednej vete clanku niet co dodat, uplny debilizmus, hnidopich. Europa velmi dobre pamata, ale co je vela to je vela.
Tak ako Vas predmet "Total brutal", ani Vase argumenty nemaju uroven...v podstate je to prehnane davat ich vobec do kategotie argumentov. Su to trapne nevzdelane zvasty... ktorym ludskost ani dana problamita nic nehovori...
Re: Total brutal
(Jejda, 9.2.2006 18:10:51)
Odpovědět
Ty si tu nenapisal vobec ziadne argumenty, len plytko hodnotis cudzi postoj k veci. Ak nemas co povedat, tak radsej bud zticha. Ak ano, tak laskavo uved argument v com sa mylim.
Vyzera to tak ze si uz podlahol propagande a cudzie myslienky prijal za svoje. Ked mas hlavu len na to, aby ti neprsalo do krku, tak radsej tu nelez.
Re: Total brutal
(Jiri, 3.2.2006 22:55:12)
Odpovědět
Vidim, ze vam ta "zidoamerika" je peknym trnem v oku. Je to roztomile, ze to tak pekne rikate a je to o to roztomilejsi, ze jste si jako doklad svych opravdu vydarenych argumentu vybral parafrazi stareho zidovskeho vtipu, ktery je zalozen na Starem zakone - tedy take lehce zidovske zalezitosti. A jen tak mimochodem a pro upresneni - kdyz jsou Zide odskodnovani za ty hruzy na nich pachane, tak to vetsinou je pouze navraceni toho, co jim bylo ukradeno. Ovsem, vy byste samozrejme rad vsechno rad zlodejum ponechal - konecne - z vaseho se nekradlo.
Re: Total brutal
(Jiri, 4.2.2006 1:27:04)
Odpovědět
Jeste jsem zapomnel dodat Jejdo. Nikdo a uz vubec ne Izrael nebo Zidi netouzi po neci litosti. Jedine co by bylo vhodne je troska zamysleni, obcas studu a ochota slusne jednat by se taky hodila. Ovsem od jedincu vaseho smysleni a vasich uzasnych dusevnich schopnosti a mravnich hodnot nikdo neocekava nic - a uz vubec ne nic dobreho. A co se tyce litosti - tak tu si muzete opravdu strcit .. ..... , vlastne co to rikam, za klobouk.
Re: Total brutal
(Jejda, 9.2.2006 18:19:59)
Odpovědět
Netvrdil som, ze vyzaduju nieciu lutost, ak neviete citat, vas problem. Ale keby ste este tak skusil citat medzi riadkami, totiz clanok nieje len pusty text, ale ma nejaku myslienku a nejaky zamer, preco ho niekto napisal. Nejde uz ani o ziadne slusne jednanie. To co im uz kto vzal, sa im uz aj vratilo, kolko penazi sa uz do nich natlacilo.
Laskavo nesudte moje dusevne schopnosti a mravne hodnoty, lebo je vas do toho prd a absolutne ma nepoznate.
To co som napisal je moj nazor, a ze je ostry a radikalny....bohuzial ja vidim veci takto, lebo co je vela to je vela.
Re: Total brutal
(Jiri, 10.2.2006 20:41:11)
Odpovědět
Pane Jejdo, cist bych rekl, ze umim - horsi uz to bude s tim vasim psanim - konecne, clanek jste uvedl nasledovne "Super clanok, bravo, podme ich vsetkych dalej lutovat, vsak su chudaci, vsetci si na nich vybijaju zlost...". Mezi radky vaseho prispevku se toho, krome vaseho antisemitizmu, precist moc neda a o nejake vyrazne myslence opravdu nemuze byt ani reci. Mezi radky clanku samotneho moc hledat nemusite, myslim, ze to pan Pavlat napsal dost jasne. V jednom mate ovsem pravdu - zaplatpanbuh vas osobne neznam, takze vase dusevni schopnosti mohu posuzovat jenom podle vaseho pisemneho projevu a ten opravdu leccos naznacuje. Co se tyce toho ..To co im uz kto vzal, sa im uz aj vratilo, kolko penazi sa uz do nich natlacilo". - jeste v lonskem roce se svycarske banky velmi nerady priznaly, ze tam maj tech ukradenych penez hodne, a naznacily, ze by je treba i vratily. A mimochodem, bydlite li na Slovensku nebo v Cechach, tak vas mohu ujistit, ze komunisticke Ceskoslovensko si po valce jeste vzalo od obeti koncentracnich taboru to malo, co se jim vratilo do rukou. TO co dostali dostali vetsinou od Nemcu,a jak jsem podotknul - ti pouze vraceli co si vzali. Mate li, krome tech vasich "ostrych a radikalnich" nazoru take nejaka fakta, ktera by me presvedcila o omylu (jako napriklad, ze ty penize o kterych sami svycari priznavaji, ze prisly z penez ukradenych Zidum, opravdu jsou nekoho jineho), tak se nestydtel a ven s tim.
Re: Total brutal
(Jejda, 19.2.2006 22:59:08)
Odpovědět
Ja som len napisal ako to vidim, a co sa vlastne deje. Uvodna veta; coby ironicka, by mala byt v uvodzovkach, ale ratal som s tym, ze to ludia pochopia, no obcas sa nestane,ze nie. To co som napisal, je povedane na plne usta, ale vam sa to prieci, je to opak co si myslite vy, tak to samozrejme musite napadnut. Ja zase chcem vidiet, ktore banky uviedli, ze sa im tam tlaci kopec penazi. Ono treba hodnotit aky majetok bol odobraty a aky je teraz. Niektore majetky neupadli, ale sa naopak zveladovali (tie ktore boli suce), a to maju teraz dostat spat? Ved sa coskoro uvidi kto ma pravdu, nechajme sa prekvapit.
Re: Total brutal
(Jiri, 20.2.2006 22:31:35)
Odpovědět
Pane Jejdo,
snad naposledy a tim tu uzasnou besedu ukoncime - ono to s tou ironii pracuje trosku jinak nez si predstavujete - abych vam to rekl uplne po lopate (jinak to zrejme nepracuje). Ironicke zvolani, pojdme je vsechny litovat, znamena, ze vam leze na nervy, ze je nekdo lituje. Ani na chvili jsem nepredpokladal, ze byste je litoval vy. Ovsem proto ta moje reakce, ve ktere jsem se vam pokusil vysvetlit (neuspesne), ze o "litost" opravdu nikdo nestoji. CO se tyce tech Svycarskych bank, uplne postaci, kdyz si obcas prectete noviny, podivate na Internet, atd. - a libi se mi, ze ac vy to povazujete za pochybne, tak banky same to nejen, ze pripousteji, ony to dokonce primo priznaly s tim, ze priznaly, ze jde opravdu o velmi slusne sumy. Ale nejvice je na teto nasi rozprave dojemne, ze vam nedochazi ta pointa. Pointa mily pane Jejdo, je v tom, ze na urcite skupine lidi bylo pachano neuveritelne prikori, a ze ty penize jsou jenom malicka cast toho prikori. Ty znicene zivoty uz navratit nelze a to malo co vratit lze je ucta, snaha zabranit tomu, aby se neco takoveho opet opakovalo a navraceni toho nakradeneho. Jak uz jsem vam jednou naznacil - moc me neprekvapuje, ze se vam to nezda - z vaseho se zrejme nekradlo. A ze se v byvalem Ceskoslovensku mnoho lidi na celem to nestesti jeste obohatilo o tom opravdu nejsou zadne pochybnosti.
Re: Izrael - „největší hrozba světového míru“
(J.Asher, 4.2.2006 17:38:50)
Odpovědět
Vynikající článek. A je škoda, že v českém tisku se tak kvalitní materiál vyskytne pouze sporadicky. A co se některých zde vyslovených názorů týká ? Některé hovoří o zjevním antisemismu autora, a nad některými nelze něž vyslovit politování. Pořád ta samá píseň. Ani nemá cenu se rozčilovat.
Re: Izrael - „největší hrozba světového míru“
(Klára K., 10.2.2006 16:33:50)
Odpovědět
Vážený pane Pavláte,
kdo chce psa bít , hůl si vždycky najde.....Předpokládám, že i arabské státy obklopující Izrael mají své vnitřní problémy, proč od nichneodvést pozornost a sjednotit tak "arabskou ligu" pod společného nepřítele?Předpokládám, že Izrael může za tak hromadnou nadílku sněhu letos, za tsunami předloni, a jestlipak se neuvažuje tak, jak za Marie Terezie, pro daň za život? A co vzduch, vzduch můžeme mi židé dýchat bez pocitu ponížení a viny ?Díky za Vaše články, historie se neustále v cyklech opakuje, je dobré to připomínat...
Re: Izrael - „největší hrozba světového míru“
(jaja, 25.2.2006 23:05:59)
Odpovědět
at zije israel
Re: Izrael - „největší hrozba světového míru“
(Ludwig Puncochar, 15.3.2006 23:19:17)
Odpovědět
Chyba - správněji by to mělo byt USrael!
Re: Izrael - „největší hrozba světového míru“
(Jiri, 4.4.2006 22:40:02)
Odpovědět
Vidim, ze jsem vas preci jenom precenil - panackovo IQ se opravdu pohybuje na urovni varene, ale dobre varene, mrkve.