reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Fašismus zmutoval z nacionálního do multikulti hávu

Autor: Dušan Streit | Publikováno: 23.3.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Vše se vyvíjí. Nikdy nelze vstoupit do téže řeky. Některé principy přetrvávají, dokonce se vracejí po vývojové spirále, ale vždy v nové podobě. Proto je tak spozdilé bojovat minulé války.

Co to je fašismus? Je to totalitní ideologie, vyznávající „jednotu, autoritu a povinnost“. Jde o popření liberalismu a individualismu a nadřazení korporatismu a kolektivismu těmto principům. Neoddělitelnou součástí této ideologie je propaganda, nástup cenzury a „vyrábění“ nepřátel. Ačkoliv se ohání jednotou, jde o systém založený na elitářství.

Je pravda, že nástup fašismu byl po první světové válce spojen i s nacionalismem, který přerostl do nacismu. Má to však jeden problém. Tyto státní nacionalismy nejsou vzájemně slučitelné, a tak se vždy musí postavit do čela nějaký hegemon, jímž byl německý nacismus a fašismus a který formoval „osu“ pro druhou světovou válku.

Uznáte sami, že v době globalizace je tento model fašismu nepoužitelný. Skuteční „náckové“ jsou sice odpadem společnosti, ale málokde představují skutečný problém, ohrožující demokracii a mír, a to zejména v malých zemích. Nelze však nevidět, že početně, ekonomicky nebo vojensky slabší státy jsou vystaveny „národním zájmům“ těch silnějších.

Takže ideje fašismu zůstávají, je však momentálně neúčelné je tříštit nacismem. I nacionální války jsou v době jaderných zbraní příliš riskantní. Z toho rezultuje, že velcí hráči se mohou buď dohodnout a rozdělit si sféry vlivu, anebo spolu třeba vést skrytě i obchodní, diplomatickou nebo jinou „studenou“ válku. Opakuji, že bez toho, aniž by se jim malí pletli pod nohy.

Ale fašismus sám o sobě zůstává lákavý pro všechny, kdož chtějí demokracie zneužít. Třeba pod pláštíkem integrace, jednoty, multikulturality, klimatického náboženství nebo „politické korektnosti“. Propaganda z daní nás všech už funguje pouze na této jedné straně. K cenzuře nemáme daleko. Jiné názory se netrpí. Pokud se vyskytnou, jsou paradoxně vydávány právě za nacismus či fašismus.

A tak i já jsem byl nejen v diskusích nazván šovinistou, nacistou i fašistou. Jen proto, že tady otevřeně upozorňuji na problémy spojené se směřováním Evropské unie. Všimněte si, že jsem se ohradil i proti úvaze o „nekvalitních lidech“. Takové elitářství s fašismem přece sdílí hodnoty.

Přesto je mi přisuzována nesmyslně nálepka nacisty a fašisty, a to už hned dvěma „kolegy“, jimž tady nemíním dělat reklamu. Nehroutím se nad tím, jen chci tuto zvrácenost a nelogičnost použít jako argument. Oba jsou totiž stoupenci hlavního proudu fanatické cesty ke světlým zítřkům prostřednictvím EU.

Neberu to nikomu. Ale aby se už nesmělo přihlásit se k vlastenectví, aniž by byl člověk osočen z šovinismu, nacionalismu, nacismu a fašismu, to už je na pováženou. Onálepkovat, dehonestovat, případně zastrašit a zničit. Doufám, že zatím jen slovy, i když jsem byl terčem už i temných výhružek od osoby trestně stíhané za nedovolené ozbrojování.

Ale článek není o mě. Je o tendenci k „jediné správné cestě“ a k občanskému vylučování (třídního, etnického, názorového, kvalitativního), jak je známo právě z fašistické nebo komunistické totality. Dokud existuje stále se zužující svoboda slova, budu na to upozorňovat, aby nedošlo k nejhoršímu.

Myslím, že je legální i legitimní upozorňovat na škodlivost pozitivní diskriminace, zejména etnické, a rovněž upozorňovat na problémy imigrace. Nikdo nemůže zavřít oči nad problémy, které to přináší v různých zemích, což všichni víme i bez odkazů. Přece nejsem xenofob jen proto, že nejsem slepý a hluchý. Mi opravdu cizinci nevadí, pokud přijmou naše pravidla. Ale nedá se nic dělat, jsou i nepřátelké komunity. A když to tvrdím, musím dodat, že necítím zašť k žádnému národu, který si doma vládne a v cizině se chová jako host.

Proč vládnoucí elita to ignoruje? Podle mě si chce pojistit, aby je nesmetlo nějaké většinové hlasování v jednotlivých zemích. A tak vymysleli, že vetšinu rozředí (a) vytvářením možných i nemožných minorit (b) nadnárodní integrací potlačující národní aspekt. Nejdál jsou v tom právě Evropané.

A tak o všem zásadním se kvazidemokraticky bude rozhodovat na nadnárodní úrovni. Rozředí se i kulturní tradice. Co je pro nás dobré, rozhodne elita v Evropské komisi, Radě EU nebo super-elita v Evropské radě. Žádná národní většina to nezvrátí.

Obdobně se využívá i „politické korektnosti“, jež má za cíl rozbití přirozené většiny. Jde tedy o atomizaci společnosti, která se pak lépe ovládá. Spočívá to v tom, že se začne horovat za práva nejrůznějších menšin. Jak se říká, rozděl a panuj. Dobrá je k tomu i pozitivní diskriminace. Pak je možné, aby se elita postavila do čela všech minorit a selektivně tahala za nitky.

Celá česká demokracie bude pro srandu králíkům, protože když se spojí „lesbičky všech zemí“ v EU, budou mít větší podíl na zastupitelské demokracii než Češi en bloc. Ano, je to metafora, ale ilustrarivní. Kdo se třeba těší, že Zelení u nás skončí, je to výrazem naivity, protože oni k nám nalezou evropským oknem - stejně jako polští katolíci či francouzští socialisté.

Vyšší stupeň fašismu, odpovídající podmínkám nové doby, se nenápadně formuje. A nálepkuje oponenty. Znovu se podívejte na definici fašismu z úvodu článku, jestli nepřeháním.

 

http://streit.blog.idnes.cz/

reklama
1686 čtenářů | 8 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Fašismus zmutoval z nacionálního do multikulti hávu
(orel, 23.3.2010 0:26:25)
Odpovědět
Jednota, autorita a povinnost jsou dobré věci. Jinak si z urážek nic nedělejte, o mně taky říkají, že jsem nacista a fašista.
Jinak, svět a Evropa už dávno nejsou to, co bývaly, a hlavní slabina tradičního nacionalismu, tj. rozhádanost jednotlivých evropských národů, je zcela překonaná. Měla by být nahrazena solidaritou bílých národů. Říká se, že socani mají proti extrémní pravici tu výhodu, že jsou schopni bratřit se nezávisle na národnosti (což není tak docela pravda). Ale problém je v tom, že jsou stejně dobře schopni se pobratřit i s barevnými. To bílí nacionalisté rozhodně ne:-)
Jinak hegemonistické tendence Německa a Francie jsou naprosto absurdní. Když se Evropa neobrodí, je to jako hádat se o kapitánskou čepici na Titaniku.
Re: Fašismus zmutoval z nacionálního do multikulti hávu
(Radosaurus, 25.3.2010 23:31:39)
Odpovědět
Máš pravdu Orle a slušný bílý evropan to ví. Nejde o národnost nebo odstín pleti, ale o to, ctít zákony evropské civilizace a kulturní zvyky. Vše ostatní, tu nemá co pohledávat. Postup EU je však sebezničující - multikultistán!!!
Radosaurus
Re: Fašismus zmutoval z nacionálního do multikulti hávu
(Liška, 23.3.2010 4:55:38)
Odpovědět
Něco logiky na tom článku je - v EU je již homosexuální, židovská i muslimská lobby (homosexuálové coby komisaři EU, "bezbolestně" musí užitková zvířata usmrcovat jen křesťané a ateisté - židé a muslimové mají rituální vyjímku, občasná snaha v Bruselu odstranit křesťanské zvyky např. slavit vánoce - aby neurazili muslimy).
Re: Fašismus zmutoval z nacionálního do multikulti hávu
(Dan, 23.3.2010 14:29:06)
Odpovědět
Fašismus nikam nezmutoval, dál jde ve stopách svých vůdc a zakládá různé "dělnické" strany.

Hitelrova starana se před jeho vstupem mimochodem jmenovala DAP - dělnická strana pracujících, až Adolf změnil název na Národní socialistická
čili NSDAP...

Nacisté a fašisté tu jsou pořád a jsou to euroskeptici, bojují proti EU po vašem boku tady, po celé Evropě.
Re: Fašismus zmutoval z nacionálního do multikulti hávu
(sedlák, 23.3.2010 14:39:26)
Odpovědět
Brebto, jdi si vyklopit kyblíček a když se dospělí baví, tak šoupej nožičkama. Ujasni si nejdřív dojmy a pojmy, trošku přemýšlej a možná, že někdy pochopíš, co jsi za iqouše tyqouše.
Re: Fašismus zmutoval z nacionálního do multikulti hávu
(Hardy, 25.3.2010 22:39:27)
Odpovědět
Dane souhlasím, máš naprostou pravdu. A pak co je fašismus, pardon spíše nacizmus, krajní pravice? V těch dělnických stranách, v těch různejch narodních odporech, bílejch ligách a podobně. Těžko. Spíš bych řekl krajní levice. Hitler byl prolhanej ve všem co řekl, ale název strany je naprosto pravdivej. NSDAP, zkráceně "národní socialisti" - levice jak vystřižená z čítanky, i když trochu hodně radikální.
Re: Fašismus zmutoval z nacionálního do multikulti hávu
(jh, 23.3.2010 22:57:18)
Odpovědět
Dano, Ty si múdrý...
Re: Fašismus zmutoval z nacionálního do multikulti hávu
(Trinnity, 26.3.2010 13:01:24)
Odpovědět
podepisuji