reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska

Autor: Marek Skřipský | Publikováno: 24.3.2010 | Rubrika: Studie
Ilustrace

Právě si připomínáme smutné výročí bombardování Srbska z roku 1999 (tehdejší Svazové republiky Jugoslávie – SRJ) , vyvolaného takzvanou první kosovskou krizí. Smutným je toto výročí z toho důvodu, že ze strany „mezinárodního demokratického společenství“, které by mělo být garantem dodržování principů mezinárodního práva a obecně platných principů elementární politické serióznosti, došlo k aktivitě přímo protikladné – porušení mezinárodního práva, později i rezoluce OSN (jen podotýkám, že porušování rezolucí OSN bylo paradoxně jedním z hlavních důvodů útoku na Irák) a podpoře zločineckých struktur. To vše za mediální manipulace, která do té doby v zásadě neměla obdobu.

Jestliže válka ve Vietnamu byla prvním konfliktem „v přímém přenosu“, pak kosovská krize představovala první konflikt jehož obrazu se zmocnila mediokracie globální úrovně.

Ve svém článku bych proto rád poukázal na skutečnosti, které nebyly většinou mainstreamových médií uváděny.

Problematika postavení Kosova v rámci Srbska je velmi složitá a její obsáhlost není možné v tomto článku rozebrat. Pravdou ovšem je, že Kosovo patřilo od sedmého století k historickému jádru srbského státu, které má dodnes pro srbskou veřejnost mimořádný historický, kulturní a náboženský význam.

Pozdní etnická proměna složení obyvatelstva naprosto nemůže sloužit jako argument pro vytržení tohoto území ze státoprávního celku. Podle takovéto argumentace by musely takřečené Sudety připadnout Německu, neboť i v tomto případě šlo o historická území českého státu, osídlená „nečeskou“ menšinou (která se usadila v českém pohraničí daleko dříve než Albánci v Kosovu).

Kosovskou „státnost“ velmi výstižně charakterizuje expert na dějiny Balkánu, historik Jan Rychlík : Historicky Kosovo nikdy nebylo součástí albánského státu, který ostatně je důsledkem balkánských válek v letech 1912-1913. Kosovo bylo součástí středověkého Srbska. Nelze akceptovat albánskou teorii o Albáncích jako potomcích starých Ilyrů. Ilyrové zmizeli ze scény dějin, stejně jako např. Pečeněhové či Kumáni, Trákové nebo Dákové. Albánci jsou potomky Ilyrů asi tak jako my jsme potomky Keltů . Jde o romantické mýty, ze kterých pro dnešek nic nevyplývá. Dnešní albánské osídlení Kosova je poměrně pozdní.“

Tolik v maximální stručnosti o nesmyslnosti státoprávních nároků „Kosovarů.“ Mimochodem, už samotný termín Kosovar (Kosovec) je účelový politický termín z počátku devadesátých let dvacátého století, který má zastřít skutečnost, že „Kosovaři“ jsou přirozeně Albánci.

Samozřejmě, národnostní politika vůči Kosovu prováděná jugoslávským komunistou a později srbským nacionálním socialistou Slobodanem Miloševićem byla naprosto katastrofální. Milošević si na kosovském problému přiživoval popularitu a svým zásahem do složení zdejší autonomní správy problémy zbytečně vyhrocoval. Jeho zrušení autonomního statutu Kosova pak znamenalo absolutně kontraproduktivní gesto a to i přesto, že problémy s chováním kosovských Albánců nelze odbýt mávnutím ruky.

Mám však za to, že Miloševićovo konání nemůže být důvodem pro napadení suverénního státu a pošlapání mezinárodního práva. O postavě Slobodana Miloševiće bude ještě v článku řeč.

Pro události v Kosovu je důležitý rok 1992, kdy v Makedonii vzniká Kosovská osvobozenecká armáda (UCK, KLA) která později přenáší svou činnost na území srbské provincie Kosovo a Metohija. Tato „osvobozenecká“ síla je výrazně financována obchodem s drogami a do roku 1998 figuruje na americkém seznamu teroristických organizací. V dubnu 1996 její příslušníci poprvé napadají oddíly srbské policie. Není tedy pravdou, že Srbsko (chcete- li SRJ) bylo v tomto konfliktu agresorem, na jehož ozbrojené akce UCK reagovala. Skutečnost vypadala přesně opačně.

 Bandité z UCK taktéž vystavovali nealbánskou populaci Kosmetu - zejména srbskou a cikánskou – brutálnímu teroru. Mučení nebylo ničím výjimečným. V tomto ohledu se jednalo o pokus etnické čistky, zastavený až zásahem srbských bezpečnostních sil. Terčem zvěrstev se stávali i ti Albánci, kteří s praktikami „osvoboditelů“ z UCK nesouhlasili.

Na tomto místě považuji za vhodné alespoň zběžně načrtnout profil předáků UCK, abychom si udělali představu, koho že to Madeleine Albrightová (americkým paleokonzervativcem Thomasem Flemmingem označená za „balkánského řezníka“) a později Condoleeza Riceová přijaly za své politické partnery.

Faktickým tvůrcem operativní podoby UCK a od roku 1999 jejím vojenským velitelem byl Agim Ćeku, který v roce 1993 vedl operaci, jejímž cílem bylo vyvraždění srbského obyvatelstva Medaku. V „konečném řešení medacké otázky“ mu naštěstí zabránili vojáci Druhého kanadského praporu lehké pěchoty princezny Patricie, pod vedením plukovníka Jima Calvina. V celodenním boji, při ztrátách dvou zraněných mužů, „patriciáni“ usmrtili minimálně třicet útočníků a donutili soldatesku Agima Ćeku ustoupit.

Přestože kanadští vojáci a důstojníci několikrát veřejně deklarovali ochotu vypovídat o medackých událostech u soudu, Ćeku nikdy před tribunálem nestanul. Byl sice dvakrát zatčen (ve Slovinsku, Maďarsku a Bulharsku), nicméně pokaždé došlo k jeho rychlému propuštění. Krátký čas dokonce tento majitel hotelové společnosti Sloga, považované za pračku peněz z narkobyznysu, zastával neregulérní post kosovského premiéra.

Z kosovskoalbánského podsvětí vzešel taktéž Hashim Thaći, dnešní premiér „Republiky Kosovo“ a někdejší politický vůdce UCK, mezi kolegy z albánských zločineckých kruhů přezdívaný „Had“.

Obchodem s narkotiky se zabýval i Ramush Haradinaj, vysoce postavený předák UCK, kterého haagský tribunál před necelými dvěma lety zprostil viny v případě vražd, mučení a únosů kosovských Srbů. Během procesu svědkové mizeli, umírali anebo měnili výpovědi. „Mezinárodní demokratické společenství“ se tím nezdálo být znepokojeno. Haradinaj má však nyní opět problémy, protože jeho jméno se objevuje v nedávno odhalené aféře „kuchání“ unesených kosovských Srbů za účelem získání a prodeje jejich orgánů.

Vraťme se ale k průběhu první kosovské krize

Vzhledem k rostoucí aktivitě UCK vyhlásila vláda SRJ v únoru 1998 operaci Podkova s cílem zlikvidovat UCK jako ozbrojenou sílu. V tomto záměru měl Milošević podporu drtivé většiny srbské společnosti, včetně opozice. Obrana územní integrity je legitimní pravomocí jakékoliv vlády, stejně jako likvidace teroristických skupin na území země.

Na Kosovo se přesunuly jednotky armády SRJ, ministerstva vnitra i paramilitární bojůvky.

Do konce léta 1998 Srbové uštědřili UCK řadu porážek a převzali kontrolu nad více než devadesáti procenty Kosova. UCK stála před krachem.

Mnohá světová média, zejména ta levicově liberální z USA, začala tehdy obviňovat srbské bezpečnostní síly z genocidy vůči albánskému obyvatelstvu. Někteří politici „mezinárodního demokratického společenství“ na tyto tóny velmi dobře slyšeli a sami převzali jejich „notovou osnovu“. 

Americký zprostředkovatel Richard Holbrooke, jenž sehrál neblahou „runcimanovskou“ úlohu vědomě lhal, když prohlašoval, že v Kosovu probíhá etnická čistka, jíž padlo za oběť sto tisíc (!) kosovských Albánců. Reálné odhady všech obětí první kosovské krize (tedy nejen Albánců) se ovšem pohybují okolo dvou až třech tisíc.

Právě ochrana albánské populace Kosmetu před genocidou ze strany Srbů ztělesňovala klíčové odůvodnění agrese vůči SRJ. Realita ale vypadala poněkud jinak.

Jiří Dientsbier, někdejší zmocněnec OSN pro bývalou Jugoslávii, se ohledně přístupu „mezinárodního demokratického společenství“ ke kosovské krizi vyjádřil takto : „tento zásah byl naprosto nesmyslný a založený na nesprávných, ba dokonce zfalšovaných důvodech. … Srbská armáda nezabíjela civilisty, to je velký omyl … Naopak se snažila zabránit největším zvěrstvům, které tam páchali srbští extremisté a fašisté (např. Arkánovci) … Jugoslávská armáda se tam snažila hrát celkem pozitivní roli, bránila území své země a zatlačovala kosovskou guerillu. …To, že vesničané odcházeli do hor a lesů, a vykládalo se to jako etnická čistka, je nesmysl – Tito lidé utíkali a skrývali se před bojem, který tam probíhal.“

Ve stejných intencích se vyjádřila i nezávislá monitorovací skupina OBSE. Ta totiž vydala prohlášení, podle něhož v horizontu tří měsíců před bombardováním nedocházelo v Kosovu k žádným organizovaným násilnostem vůči civilním osobám.

Kampaň proti Srbsku probíhala za soustavného překrucování faktů a leckdy i šíření vyložených lží, jako například v „kauze Račak“, která byla podvodným pokusem o vytvoření „učebnicového“ masakru albánských civilistů Srby. Nezávislé vyšetřování odborných forenzních týmů z Finska a Běloruska totiž „masakr civilistů“ vyvrátilo. Mrtví Albánci patřili mezi členy UCK, kteří padli v různých bojích se silami SRJ.

Pravda ovšem nikoho odpovědného nezajímala a tezi o masakru v Račaku přijala značná část médií jako fakt.

Právě kauza Račak umožnila eskalaci kosovské krize, která se po dohodě Milošević – Holbrooke přechodně zklidnila. Obnovení neklidu v Kosovu měla vyřešit jednání na francouzském zámku Rambouillet, konaná od února 1999. Přestože původně se mělo v prostorách zámku hovořit pouze o autonomii Kosova, zástupci „mezinárodního demokratického společenství“ do finální smlouvy zařadili požadavky, které byly pro Svazovou republiku Jugoslávii naprosto nepřijatelné a které by žádná suverénní země nemohla nikdy dobrovolně přijmout, bez ohledu na podobu vlády.

Profesor Vladimír Nálevka, historik z FF UK, soudí o návrhu dohody z Rambouillet následující : „V zájmu objektivity je nutné konstatovat, že mnohé pasáže…byly v rozporu s principy státní suverenity Jugoslávie – například zcela volný pohyb jednotek NATO po celém území srbsko – černohorské federace – a připomínaly někdejší rakousko – uherské ultimátum Bělehradu z léta 1914.“

Po negativním stanovisku jugoslávské reprezentace dospěla jednání k bezvýchodnému patu. Ten měl být vyřešen čtyřiadvacátého března 1999, kdy letouny NATO zahájily bombardování SRJ. Letecké údery NATO byly v rozporu s mezinárodním právem a nebyly ani posvěceny ze strany OSN.

Teprve po téměř osmdesáti dnech bombardování, kdy 60 % cílů tvořily objekty nevojenského charakteru, se Milošević vrátil k jednacímu stolu. Kosovo zůstalo prozatím de iure součástí SRJ, de facto se však stalo mezinárodním protektorátem. Stabilizační vojenské jednotky KFOR, které zde nahradily srbskou armádu, nedokázaly zabránit dalšímu vraždění, vyhánění a cílenému kulturnímu vandalismu ze strany UCK.

Když Milošević odmítl první návrh dohody z Rambouillet podepsat,v tehdejší SRJ neexistovala jediná relevantní politická síla, která by mu tento akt vytkla. Srbové se logicky postavili na obranu svého území, třebaže mnozí z nich s režimem prezidenta Miloševiće nesouhlasili.

V této souvislosti je nutno odmítnout rozšířené tvrzení stoupenců leteckých úderů, které tvrdí, že právě bombardování Srbska umožnilo rychlý pád Slobodana Miloševiće.

Opozice proti Miloševićovi výrazně ovlivňovala situaci v zemi už od roku 1997, kdy byla srbská města svědky mnoha masových protestů vůči Miloševićově politice. Centrem opozičních nálad bylo hlavní město Bělehrad, kde sehrál důležitou roli jeho tehdejší primátor Zoran Djindić.

V průběhu času se proti Miloševićovi vynořila opozice, která zahrnovala široké politické spektrum od liberálů po konzervativní nacionalisty.

Bombardování Jugoslávie ovšem spíše pomohlo Miloševićovi agónii svého režimu prodloužit, protože v rámci obrany země mohl dočasně počítat s loajalitou opozice. Milošević nebyl poražen raketami, nýbrž svobodnými volbami, v nichž zvítězil umírněný nacionalista Vojislav Koštunica. Jedno z jeho předvolebních hesel znělo „Ne Miloševićovi ! Ne Americe!“

Argument „protože Milošević“ se navíc ukázal jako ryze účelový v roce 2008, kdy „mezinárodní demokratické společenství“ umožnilo vyhlášení kosovské nezávislosti. Stalo se tak totiž v době, kdy v Srbsku (které mezitím už nebylo Svazovou republikou Jugoslávie) již vládli představitelé těch politických proudů, kterým se podařilo Miloševiće svrhnout.

Skutečně nevím, proč by mělo Srbsko Tadiće a Koštunicy platit za politiku Miloševićovy SRJ.

Stejně tak je nepatřičná stylizace Miloševiće do role jakéhosi mluvčího srbského národního programu, který je pak líčen jako apriorně zavrženíhodný a účelově ztotožňován s politickou teoriií a praxí Slobodana Miloševiće.

Milošević ve skutečnosti mezi autentické nositele srbské státní myšlenky nepatřil. Jeho myšlení bylo výrazně „jugoslávské“ a jím ražená teorie „velkého Srbska“ představovala v prvé řadě reakci na rozpad posttitovské Jugoslávie. Milošević si přál Jugoslávii stůj co stůj udržet a teprve poté, co se musel smířit s odchodem Slovinska, Chorvatska a Makedonie, pokusil se alespoň v rámci takřečené amputační teorie ukrojit pro svou „malou Jugoslávii“ sporná území.

Dejme opět slovo docentu Rychlíkovi : „Nutno ale říci, že Slobodan Milošević nikdy nebyl autentickým srbským nacionalistou a nacionalistická rétorika pro něj byla pouze prostředkem k získání moci. Také zpočátku netoužil jen po vládě v Srbsku, ale hodlal se stát novým Titem, jenž by ovládal celou Jugoslávii.“

Jistě není náhodou, že jednou z prvních opozičních sil, které se proti Miloševićovi v Srbsku postavily, bylo konzervativně nacionalistické Srbské hnutí obnovy Vuka Draškoviće, stojící, krom jiného, na starém monarchismu a striktním antikomunismu.

O „titovském jugoslávství“ Miloševićovy koncepce svědčí i skutečnost, že v roce 2004 hlasovala miloševićovská Socialistická strana Srbska jako jediná (!) v srbské skupštině proti vyplácení válečných penzí představitelům národně srbského odboje (tzv. četnikům generála Mihailoviće).

Jak je vidět, dění okolo dvou kosovských krizí a záležitostí souvisejících se stalo předmětem brutální mediokratické manipulace, vydávající černou za bílou a bílou za černou. Pokud však budeme „spektrum barev“ dobře znát, musí se tato manipulace minout účinkem.

Troufám si říci, že česká veřejnost ve své většině mediokratické verzi „mezinárodního demokratického společenství“ neuvěřila.

A to je dobře.

reklama
2744 čtenářů | 58 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(orel, 24.3.2010 0:38:34)
Odpovědět
Kdyby Srbové předtím nebojovali aspoň s těmi Chorvaty, třeba by Západ neštvali tak moc, že se rozhodl je příště zastavit. Jistěže jejich pozice v kosovské otázce stála na pevnějších základech než v případě chorvatských území. Ale tou dobou už měli na čele černou známku agresorů, za což si mohli z velké části sami.
Dá se již v sedmém století mluvit o srbském státě?
Srbové z velké části Kosovo vyklidili tím způsobem, že odešli na Vojenskou hranici. Zkrátka a dobře, místo Kosova mají Vojvodinu, maďarsky Vajdaság, historické maďarské území. Už když Kosovo osvobozovala slavná císařská armáda na konci osmdesátých let XVII. století, tak tam našla jak Srby, tak křesťanské Albánce.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Liška, 24.3.2010 2:47:44)
Odpovědět
Nejvíce k osrbšťování Kosova po USA přispěl Mussolini, který do Kosova záměrně aby Srby poškodil, přesunul statisíce Albánců. A ti se díky pověstné muslimské plodnosti pořádně namnožili stylem nepřizpůsobivého obyvatelstva.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Liška, 24.3.2010 2:54:00)
Odpovědět
opr. odsrbšťování
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Dan, 24.3.2010 8:24:34)
Odpovědět
Plně souhlasím s Orlem, agresivní Srbská politika v oblasti vyvolala tvrdý zákrok NATO, které tímto stabilizovalo situaci na balkáně, bylo to nutné a nebylo jin. cesty.
Balkán si uvědomil, že kdokoliv tam začne něco podobného, dostane podobnou odpověď a silný klacek je to čemu muslimové i azbukové rozumí, bohužel nebylo jin. cesty jak ty genocidy zastavit a také jasně západ ukázal Rusku kde končí jeho sféra vlivu.

Zákrok byl v pořádku a USA nebyly v tomto případě žádným agresorem, nýbrž pomohlo nepřipravené EU řešit tento vážný problém.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Marek Botha, 24.3.2010 9:01:34)
Odpovědět
Zásah byl především porušením mezinárodního práva a jeho důsledkem byl přesný opak multietnického a multikulturního Kosova. Dnes nejsou na Kosovu multietnické ani hřbitovy. UCK se podílelo na genocidě nejenom Srbů, ale i Romů a Židů. Kdo zločinný a nelegální útok NATO vítá je špína, což se uklazuje - Clinton, Havel, Saša Vondra, kardinální idiot a vrchní nedouk Dan Kratochvíl...
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Niky, 24.3.2010 19:33:10)
Odpovědět
Pro politické diletanty a cenzory: Jugoslávii bombardovaly tito zločinci,globální oteplovači: Clinton,Al Gore,Blair,Schroder,Havel,Joschka Fischer,M Zeman,J Kavan,Albrigthová,L Jospin a další gangsteři!
Miloš Zeman? Ale jděte!
(orel, 24.3.2010 21:24:10)
Odpovědět
Miloš Zeman byl rozhodně proti. Prohlašoval Albánce už tehdy za drogové dealery, poslal Kavana domluvit s Řeky mírovou iniciativu na ukončení konfliktu. Vždy vystupoval proti islámu. Klaus sice o islámu nemluví, ale proti zásahu v Kosovu také tvrdě stál. Snad pod vlivem svého srbského přítele Ranka Peciće, kvůli kterému odposlouchávalo Hrad Grosstapo.
Re: Miloš Zeman? Ale jděte!
(Liška, 25.3.2010 22:48:25)
Odpovědět
Orle, vůbec nemáte přehled. Zeman v té době bombardování Jugoslavie schvaloval - dokonce jako předseda mírové sekce Socialistické internacionály. Z té doby je výrok, kdy jako předseda vlády povoloval přelety bombardérů NATO nad naším územím - " mohou spojit užitečné s příjemným, cestou zpět (po svrhnutí bomb na srbské civilisty) se mohou piloti pokochat krásami naší krajiny. Nyní je Zeman skutečně až velmi pozdě ke všemu kritický - je to ale velký lhář a pokrytec.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Stein, 25.3.2010 14:43:52)
Odpovědět
Albrightová: "Naše priorita? Přenést boj jinam, do Jugoslávie, ulehčit Izraeli!"
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Chetnik, 24.3.2010 10:20:51)
Odpovědět
Drž hubu, nebo Ti dáme pěstí, blbečku :)
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Drake, 24.3.2010 16:00:52)
Odpovědět
jj. vyřešili to "humanitárním bombardováním". strašně uchylne slovní spojeni :-)
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Liška, 24.3.2010 17:38:57)
Odpovědět
USA nechtěla situaci stabilizovat ale hned od začátku destabilizovat. Potřebovala Srbsko exemlárně potrestat, že nechce poslouchat - přetrhat jeho svazky s Ruskem (díky opilci Jelcinovi to bylo jednoduché) a usmadnit "globalizaci Srbska" - např. bombardovány byly vždy jen státní fabriky, nikdy privátní. A v Kosovu potřebovala vybudovat velkou vojenskou základnu BondSteel a výhledově z Kosova udělá ropný terminál - navíc si potřebovala trochu vylepšit profil u muslimů (s naftou) které štve že USA podporují Izrael.Dane kecáte.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Dan, 24.3.2010 19:05:11)
Odpovědět
Ne, myslím že se schodujeme na většině ... souhlasím s vámi až natu destabilizaci, před zásahem se znásilňovala a zabíjelo, po něm už se neválčí a ustali genocidy, to je jasná stabilizace, ale dál už s vámi plně souhlasím a se vším souhlasím, se základnou s urávím srbska od Ruska a zastrašením bojovných azbuků, prostě vše je v pořádku, západ si tvrdě sjednal pořádek a tak by to měl dělat vždy.

I samotná EU musí bý tvrdší vůči Rusku, číně i muslimům.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Ratatosk, 24.3.2010 19:59:47)
Odpovědět
Genocidy neustaly, z Kosova jsou vyhánění Srbové, ale také Romové, Židé a další.

Článek 1. Washinghtonské smlouvy říká, že k útoku mimo území členských států NATO je potřeba souhlasu RB OSN. Ten nebyl => válka byla nelegální. Tečka. Vše ostatní je sice podstatné, ale čistě z hlediska mezinárodního práva byl útok proti Jugoslávii agrese.

Chcete-li tvrdší postup proti Rusku, tak doporučuji odstěhovat se z EU do Číny a doufat, že v budoucnu mezi nimi vypukne válka, protože EU, jak potvrzují přední diplomaté, chystá kompletní změnu ve vztazích s Moskvou směrem k ještě většímu prohloubení spolupráce.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Honzapha, 24.3.2010 20:59:45)
Odpovědět
Jistě. Kdyby se roku 1936 bez souhlasu SN zaútočilo na nacistické Německo bylo by to též porušení mezinárodního práva. Otázka je jestli to bylo dobře nebo ne.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Ratatosk, 24.3.2010 22:29:08)
Odpovědět
Já o Washinghtonské smlouvě a vy s analogií z doby, kdy NATO neexistovalo, taky jste mohl argumentovat třeba Gustavem Adolfem, nebo Napoleonem...

Nacistické Německo anektovalo Porýní, které mu nepatřilo, Srbsko dělalo pořádek na svém legitimním území. Jak ten pořádek dělalo, to je samozřejmě otázka jiná. Ovšem nebylo v pozici státu, který využívá brutální metody proti bezbranným, k brutalitám a excesům docházelo na obou stranách.

Výsledek útoku na Jugoslávii byl, že teroristé dostali zelenou, údajně "zločinný režim" odstraněn nebyl a odnesli to srbští civilisté, Židé a Romové. To není zrovna nejlepší bilance.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Honzapha, 24.3.2010 22:54:10)
Odpovědět
Porýní Německu patřilo.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Dan, 24.3.2010 19:12:32)
Odpovědět
a k té podpoře Izraele jenom tolik, že Británie už vyhostila diplomata Izraele, CIA a Mosad jsou momentálně ve stavu studené války a jediný momentální spojenec Izraele zatím zůstává Německo, Izrael si utahej svojí fašistickou politikou smyčku a je otázkou času kdy na ní doplatí, začal se povyšovat nad EU a USA, které ho drží uměle při životě a kteří mu vytvořili neexistující domov.

Pro mě ale muslim jako žid, obřezaní sionisté, asijské kultury nahlodávající naši civilizaci..
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Honzapha, 24.3.2010 21:01:06)
Odpovědět
Kdo nemá rád Izrael a národ izraelitů je xenofóbem a homofóbem a je islamistou. A mým nepřítelem.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Honzapha, 24.3.2010 1:36:53)
Odpovědět
Vy neskutečně oblbujete lidi. Proč vytrháváte citace historika Jana Rychlíka? Proč tam nedáte jeho další vyjádření a názory ohledně historie Balkánu? Rychlík odmítá i legendy ze strany Srbů, že to je kolébka srbského státu, vždy srbsku patřící. A že situace v době připojení území k Srbsku (Až 1912/1913) nebyla dobrá. A že Albánci zde žijící nikdy!!!!!nšpřijali Srbsko ani Jugoslávii za svůj stát. A ani jste nenapsali, že nacionální hnutí Albánců vzešlo právě z území Kosova a nikoliv z území Albánie? Jan Rychlík taky řekl, že připojení celého území Kosova k srbskému státu v tomto roce bylo špatné a že se nelze odkazovat na státoprávní hlediska stará staletí, když po několik století toto území žádnému srbskému státu nepatřilo.
Hranice (Horní) Moravy byly na Dunaji a na Váhu. A můžete přesvědčit Dolní Moravu (Slovensko), aby se přejmenovalo a chtělo se spojit do Moravského státu s (Horní)Moravou. Byla by to stejná logika.
Mýty o kolébce srbského státu v Kosovu také Rychlík tvrdě kritizuje. Zdar.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Liška, 24.3.2010 2:52:40)
Odpovědět
Honzapho, podle stylu Vašeho výkladu můžete horovat i pro německé Sudety. Čechy a Morava také od 17. do 20. stol. nepatřily Českému státu ale Rakousku Uhersku.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Honzapha, 24.3.2010 20:48:59)
Odpovědět
Lžete nebo neznáte dějiny? ZUemě koruny České zanikly de iure vyhlášením Československé Republiky. Existovaly celou dobu Rakouska-Uherska a jak český tak i moravský stát měl své hranice. A ještě jedna věc. Až do roku 1749 s alpskými zeměmy tyto země koruny české byly spojeny pouze personální unií, což asi nevíte. A součástí Rakouska se staly roku 1804 vznikem Rakouského císařství, což opět nevíte. Doučte se dějiny.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Liška, 25.3.2010 12:54:08)
Odpovědět
Honzapho,dějiny se doučte sám. Kosovo je srbské stejně tak jak jsou českomoravské Sudety. Ale kdo má sílu nebo drzost, vyloží si dějiny ve svůj prospěch.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Honzapha, 25.3.2010 16:49:16)
Odpovědět
Kosovo srbské prostě není a vůbec na něj nemá žádné státoprávní právo. Kosovo bylo Srbskem od roku 1913 jen okupováno. Tečka.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Ondra, 25.3.2010 20:14:57)
Odpovědět
Jste blázen, do roku 1913 bylo Kosovo součástí dnes neexistující Osmanské říše. Z toho chcete vyvozovat nárok Albánců na něj??

Že postupně začne sílit albánský živel a požadovat nějakou míru autonomie je možné, ale není nic divného na tom, že Kosovo roku 1913 Srbsku připadlo. Osmanská říše byla poražena a vítězové si rozdělili její bývalé území. To není okupace.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Honzapha, 24.3.2010 1:59:28)
Odpovědět
A ostatně znovu se podívejte na změny území Srbska v dějinách. Vždyť i ve středověku, kdy o turkách nebylo vidu slechu, Kosovo nepatřilo Srbsku ta Raška a Zeta byly západně od dnešního KOsova na území Černé Hory, Bosny Hercegoviny a Dalmácie. Kosovo bylo součástí nejen byzantské říše, ale dokonce i Bulharského státu středověkého. Je úplně vylhané tvrzení, že Kosovo bylo centrem srbského státu po staletí do vpádu Turků a že to byla sbrská kolébka. Žádná srbská kolébka to nebyla a ten srbskej Říp Srbové neovládali i dlouhou dobu před nějakým vpádem Turků. Ano bylo to chvíli i součástí srbského státu, ale součástí srbského státu Kosovo bylo kratší dobu než Slezsko v soustátí Koruny České a pokud vím, tak nikdo vojensky netáhne dobýt Vratislav. A vojenská prohra na kosovském poli přeci nedává nějaké právo Srbům na toto území. Od 15. století do 20. století toto území nepatřilo srbskému státu. Tak jaké historické právo státoprávní na toto území kdo má? No Srbové skutečně ne. Připojení 1913 k ssbskému státu byla chyba a kritizuje to i historik Rychlík. Ale jaksi se vám to nehodí do krámu, tak toto ani nezmiňujete.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Liška, 24.3.2010 3:00:30)
Odpovědět
Honzapho - a proč na Kosovo mají právo Albánci? Vždyť než v Kosovu začal řádit Mussolini a přesouvat tam statisíce Albánců a vyhánět Srba - tak tam měli Srbové výraznou početní převahu. Ale Evropa přece jenom nějaké muslimské státy potřebuje, když už tady není Osmanská říše - viďte.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(orel, 24.3.2010 12:10:08)
Odpovědět
No, před balkánskými válkami tam převažovali Albánci, což uznávali i britští diplomaté, kteří však přesto podporovali připojení Kosova k Srbsku, protože "je třeba brát ohled na slavjanofilský postoj Ruska".
"Až budou Srbové (s Albánci) hotovi, bude se albánské obyvatelstvo nacházet z největší části na hřbitovech", hlásili rakouští diplomaté.
Ještě bych měl dodat, že Albánci nestáli na straně Turků všichni. Rakousko-Uhersko lifrovalo svým tradičním křesťanským spojencům zbraně, tito pak povstali proti Osmanské říši ještě před začátkem první balkánské války.
Naopak neplatí, že Srbové vždy bojovali proti Turkům. U Nikopole bojovali na jejich straně, citelně napomohli jejich vítězství, srbský národní hrdina kralevic Marko padl za sultána v boji proti Valašsku.
to Honzapha
(ravnogorec, 24.3.2010 10:28:19)
Odpovědět
tady je plné vyjádření Rychlíka ke Kosovu : http://darny.blog.cz/0802/kosovo-nazor-historika

Nevím co autor podle vás překroutil, Rychlík se tam jasně staví proti bombardování a politice společenství
Re: to Honzapha
(Honzapha, 24.3.2010 20:57:36)
Odpovědět
Znám Rychlíka ze školy a navíc jsem četl víc než jeden odkaz a též jsem poslouchal besedu s rychlíkem právě k tématu Balkán, kde jasně kritizoval připojení tothoto území k Srbsku 1913 a též napadal lživé legendy o kolébce srbského státu. Kosovo bylo v historii delší dobu součástí Bulharského státu včetně Východořímského středověkého státu než Srbska. Stejnými argumenty můžeme připojit i Horní a Dolní Lužici. Jan Rychlík boří nejen albánské, ale i srbské mýty. Buďte objektivní. Proto napadám tento článek.
Re: to Honzapha
(Ratatosk, 24.3.2010 22:32:35)
Odpovědět
Ale jak už tady někdo psal níže, o tom to přece není. Kosovo JE kolébka srbského státu, ale proboha, vylučuje to snad soužití více etnik? Ne. Podle mě tam mohou Žít Srbové s Albánci a jinými. Ovšem Srbové jsou vyháněni.
Re: to Honzapha
(Honzapha, 24.3.2010 22:55:43)
Odpovědět
KOSOVO NENÍ A NIKDY NEBYLO ŽÁDNOU KOLÉBKOU SRBSKÉHO STÁTU, TY IDIOTE.
Re: to Honzapha
(Ratatosk, 24.3.2010 23:25:37)
Odpovědět
BYLO ŠPÍNO
Re: to Honzapha
(Honzapha, 25.3.2010 16:52:24)
Odpovědět
Jsi ubohej srbskej nácek.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(jira22, 24.3.2010 6:55:16)
Odpovědět
Nebudu rozebírat historické nároky na Kosovo. Cítím smutek nad tím, že se náš stát připojil ke sprostému a zákeřnému přepadení suverénního Srbska a vraždění nevinných. Viníci v čele se slavnou Madelein až po žvýkající monstra , která po evidentním vraždění civilistů s kamenou tváří tvrdila, že to je jen dobrá práce by měli být dúsledně postaveni před tribunál za válečné zločiny. Proč asi vedle Miloševiče nestojí zločinci z UCK a USA? No protože by lezlo ven kdo je platil a jaké tam byly zájmy.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Ladda, 24.3.2010 7:04:48)
Odpovědět
..................a kdo že to podporoval???????????????? Největší humanista ve světě a přítel všech utiskovaných.....no přeci náš hýčkaný disident "Havel" ................jenom tohle mě stačí abych věděl, že jeho vydávaný humanismus je póza, nechutný člověk kolaborant a placený estébák,......už o něm a jeho squadře to pomalinku vyplouvá na světlo božíííí
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Kyril, 24.3.2010 8:55:49)
Odpovědět
jste plná/ý nenávisti, lépe by vám slušel nick žlučoid
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(ladda, 24.3.2010 11:25:21)
Odpovědět
....o máte pravdu, když humanisté fandí zbraním, není to nic osobního ale koukám že jste pro vraždění lidí.....tak hlavu vzhůru chlapáku
Srbové jsou naši bratří
(Brabec, 24.3.2010 10:23:51)
Odpovědět
Díky Klausovi za jeho gesto podpory Srbsku !
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(kosovo je serbia, 24.3.2010 11:21:03)
Odpovědět
vyborny clanek, odpovidajici realite. pusobil jsem profesne v kosovu 5 let. postoj ceska a ceskych politickych predstavitelu(uznani kosova) je hanba cekeho naroda. albanec= kriminalnik. je tam jen par svetlych vyjimek. historie ukaze jaky byl uznani kosova omyl. KOSOVO JE SERBIA!
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Honzapha, 24.3.2010 21:03:45)
Odpovědět
Lžete, lžete a lžete. Jste trapný. Strčte si svoje panslovanství s celým Ruskem a Srbskem doprdele.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(jj, 24.3.2010 16:13:44)
Odpovědět
Války bývají pěkné svinstvo a ani tato nebyla výjimkou.Mimochodem NATO začalo bombardovat nejen v rozporu s OSN, mezinárodním právem ale hlavně v rozporu se svými vlastními pravidly(onen článek ve stanovách NATO může být aktivován pouze pokud je nějaký člen NATO napaden, což se nestalo), a stejně tak druhá fáze bombardování(bombardování škol, nemocnic atd) nebyla ničím jiným něž bombovým terorem a válečným zločinem přesně ve stylu Adolfa Hitlera(viz jeho bombardování Varšavy a Rotterdamu tuším) majícím za účel tímto cíleným terorem vůči civilnímu obyvatelstvu donutit onen národ(nikoliv stát) ke kapitulaci.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Liška, 24.3.2010 17:46:06)
Odpovědět
NATO si při bombardování Srbska často počínalo hůře než fašisté za 2. svět. války - Němci dunajské mosty nezničili, naopak letci NATO je bombardovali i s civilisty (např. most v Račaku), nebo bombardovali vlaky i s civilisty - což za 2. svět. války nebylo, letadla několikrát přelétla s výstrahou, civilisté utekli a teprve pak byl cíl zničen. Absolutní válečné zločiny.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Dan, 24.3.2010 19:23:58)
Odpovědět
Válka není nikdy humální záležitost, to jste Liško nevěděl ??

Jinak připomínáte mi svými výkřiky levicoví komunistický tisk a jeho propagandu proti válce ve Vietnamu, určitě jste komouš se vším všudy..

Jinak mimo Václava Klause protestoval proti zásahu NATO v Jugoslávii zejména představitelé ksčm, čelní sociální demokraté a např. i levičák Dinsbier.. prostě samí bolšáni a rusští d -oprdelevlezci.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Ratatosk, 24.3.2010 22:38:21)
Odpovědět
No a co, měli pravdu. Raději budu mít pravdu s levičákem Dientsbierem a komunisty, než se mýlit "pravdou a láskou" a neokonzervativními dementy.

Nálepky mě nezajímají a Klaus, ač k němu mám tisíc výhrad je alespoň charakter, který v zahraniční politice drží jako jeden z mála rozumnou linii.

Vsadím se, že ty bys byl první, kdo by 16.3. 1939 zvedal pracku. Určitě jsi byl i svazácká, popř. bolšánská svině. Bezesporu, Tvé využívání slova komouš a Rusko je snaha ulevit svědomí :))

piece of crap, nothing more...
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Honzapha, 24.3.2010 22:58:24)
Odpovědět
JDI SE SVÝM KÁGÉBÁKEM A UCHYLÁKEM KLAUSEM, CO ŠUKAL NEZLETILÉ CHLAPEČKY DOPRDELE.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Ratatosk, 24.3.2010 23:19:48)
Odpovědět
blablablablabla
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(jira22, 25.3.2010 6:54:59)
Odpovědět
Odvolávat se na válku ve Vietnamu v době kdy už se o tom leccos ví včetně omluvy USA za neexistující incident v tonkinském zálivu může jen naprosto vymydlený mozek.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Štastný Jim, 24.3.2010 19:05:03)
Odpovědět
Tak zvané humanitární bombardování Srbska byla agrese.Možná by se našly jiné mechanismy jak zastavit řezníka Miloševiče,který všechny hrůzy odstartoval-věřím že se smaží v pekle.Prominte mi zaujatost,ale v té kdysi prosperující zemi,kde žila štastně vedle sebe různá etnika,jsem dlouhá leta pobýval.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Dan, 24.3.2010 19:34:12)
Odpovědět
To je o.k.

vše dopadlo nejleépe jak mohlo, což neznamená ideálně, ale genocidy jsou zastaveny, balkán je prostě balkán..
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Maro Skřipský, 24.3.2010 20:29:13)
Odpovědět
Zapomněl jste Dane zmínit, že v US kongresu tenkrát protestovala většina republikánských poslanců. Nejspíš rovněž ruští vlezdoprdelisti. Každý, kdo má jiný názor než Vy je ruský prdelolezec, že ? :-)
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Ondra, 24.3.2010 22:21:22)
Odpovědět
Je mimo..

Ve skutečnosti Rusko pro Srby v 90. letech nikdy nic neudělalo. Ano, mezi řadou Srbů panuje nekritické slavjanofilství a představy jak se jim valí na pomoc ruské tankové divize. Taky se to stalo, jenže pak dostal opilec Jelcin 3 miliardy na budování Ruska a bylo po bratrství.

To hlavní poučení, co bychom si měli vzít je, že existují rozdílné výklady problémů, odlišné přístupy, zjednodušené vize, různé zájmy a reminiscence, ale podstatné je, že se všichni pohybujeme v nějakém smluvním rámci mezinárodního práva. A to musí platit. Debata, kdo byl na Kosovu první je bezpředmětná, nelze z toho odvozovat právní nárok na odtržení území. Musí se vyjít z platného legislativního rámce a v jeho rámci diskutovat o dalším statutu území, které má zájem na autonomii, popř. odtržení. To je v případě Kosova nestalo.

Ironií osudu je, a lidé, co v oblasti skutečně byli to potvrzují, že 70% kosovských Albánců jsou lidé, se kterými by se dalo normálně vyjít. Vládnoucí garnitura extremistů a centrum jejich cosa nostry ze Švýcarska v nich ale nenávist uměle podporuje a oni se samozřejmě bojí. Taky vám řada kosovských Albánců v ústraní, ale to si musí být opravdu jisti, řekne že nejlíp se stejně měli v titovské Jugoslávii. Koneckonců první oběti byli právě kosovští Albánci, které povraždila UCK pro to, že chtěli dialog se srbskou stranou, nebo že to prostě lidé, co se kamarádili se Srbem, protože to byl jejich soused.

Ne kosovští Albánci jako národ, ale extremisté a hlavně západní "demokratické" krysy a pochybní intelektuálové placeni například Lockheedem jsou tou hlavní škodnou.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Honzapha, 24.3.2010 23:03:52)
Odpovědět
NIKDY, SLOVY NIKDY KOSOVŠTÍ ALBÁNCI NEPŘIJALI FAKT NÁSILNÉHO PŘIPOJENÍ K SEBRSKU A JUGOSLÁVII, TAK NELŽETE. JDĚTE S TÍM SVÝM SRBSKEM UŽ DO HÁJE DALEKÉHO. SBRSKO ZÍSKALO TOTO ÚZEMÍ NÁSILÍM AŽ VE DVACÁTÉM STOLETÍ, TAKŽE MI NEKECEJTE O NĚJAKÉM MEZINÁRODNÍM PRÁVU, KDYŽ HO PORUŠOVALI JAKO PRVNÍ SRBOVÉ.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Ondra, 24.3.2010 23:23:02)
Odpovědět
Tak kdy ho Srbsko porušilo? Chci aspoň jeden příklad, kdy Srbsko porušilo mezinárodní právo.

V každém případě žádné srbské porušení mezinárodního práva nečiní legálním vyhlášení nezávislého Kosova v rozporu z rezolucí 1244 RB OSN. Když mě vykradete dům a já za týden vaše auto, porušil jsem zákon stejně jako vy.

Trivální látka gymnázia...
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Ondra, 24.3.2010 23:24:21)
Odpovědět
Kdy získalo Srbsko Kosovo násilím? Bylo integrální částí Jugoslávie. Navíc Albánci už stát mají, nemají nárok na druhý.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Honzapha, 25.3.2010 16:55:35)
Odpovědět
Kdy násilím? 1913. Srbové také mají svůj stát a to i bez Kosova, nepotřebují další území od Albánců.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(romper stomper, 25.3.2010 20:24:38)
Odpovědět
Zjevně nejste schopen vstřebat elementární logiku.

Češi mají taky stát, tak se mohou obejít bez karlovarska, které si vzpomene že vyhlásí autonomní republiku "?a?? ?a??o??" nebo ne? Radši už nic neříkejte, vaše iq zjevně nepřesahuje hodnoty průměrné hmotnosti dvacetiletého člověka.
Re: Připomínáme si smutné výročí agrese USA a bombardování Srbska
(Liška, 25.3.2010 12:59:47)
Odpovědět
Ty kosovský narkomane Honzapho už zde neopruzuj svými bláboly pod vlivem heroinu.