reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

ODS definitivně potvrdila, že už prostě není pravicovou stranou

Autor: František Matějka | Publikováno: 22.3.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Začalo to „Sarajevským atentátem“, kdy ti, co nikdy pravicově smýšlející nebyli, chtěli ovládnout ODS. Co se nepodařilo jim, podařilo se definitivně Topolánkovi a jeho týmu včera. Jak jinak si vysvětlit ono představení první části volebního programu, kterou nám ukázali pan Mirek Topolánek, pan Václav Dobrák a paní Marie Slušná.

Již dlouho tvrdím, že mezi ODS a ČSSD už v podstatě není žádný rozdíl. Volební program ODS a ČSSD už se začíná pomalu lišit jen v barvě. Základem všeho jsou nic neříkající sliby v podobě „zajistíme“, „připravíme“, „uděláme“, „vytvoříme“.

Když si pak trochu podrobněji (píšu „trochu“, protože hlouběji se, díky absenci skutečné podstaty návrhů nemáte šanci dostat – a já tvrdím, že to je přesně ten cíl) podíváte pod hesla, najdete tam jen další utrácení státních peněz.

1) Vězte tedy, že ODS prostě nemůže "vytvořit" žádných 170 tisíc pracovních míst. Skutečná pracovní místa, tedy místa vzniklá na základě skutečné nabídky a poptávky, může vytvořit jen soukromý sektor, soukromé podniky a soukromí podnikatelé. Žádné státní opatření. Prostě trh, nabídka a poptávka.

2) Vězte tedy, že ODS nemůže motivovat zaměstnavatele k zaměstnávání tím, že ten vytvoří nové pracovní místo na dobu neurčitou pro nezaměstnaného, absolventa nebo rodiče po rodičovské, aby za to dostal na rok slevu 3600 korun na sociálním pojištění. To je jen další  odkládání problémů. Zaměstnavatel přece musí zaměstnat zaměstnance ne proto, že dostane od státu nějakou slevu, ale proto, že zaměstnance opravdu potřebuje.

3) Vězte tedy, že když chce ODS zachovat nezaměstnanému, který začne podnikat jako živnostník, plnou výši podpory v nezaměstnanosti, neznamená to v praxi nic jiného, než další peníze z rozpočtu vyhozené oknem, protože z nezaměstnaného se přece musí stát živnostník proto, že chce, že je poptávka po jeho službách nebo zamýšlené výrobě. A pokud poptávka je, vždy se uživí. A není-li? Pak přece nikdy žádná dotace v jakékoli formě neřeší podstatu věci, tedy ztrátu zájmu o to či ono.

4) A kdo z vlastní vůle podá výpověď, nebude mít podle ODS plnou výši podpory v nezaměstnanosti? To je snad jako kdyby nikdo z tvůrců do práce nikdy nechodil. Víte kolik oprávněných důvodů může mít člověk k podání výpovědi? Tohle je recept ODS?

První část volebního programu je jen rádoby líbivým textem, ale není ani náznakem prací skutečně pravicové strany. Pokud je skutečně pravicový volič soudný a rozumný, pak to dobře ví. Jenže ODS pod vedením Mirka Topolánka už dávno nejde o pravicové voliče. Ona ví, že pokud chce mít co největší moc nad státními penezi nás všech, pak její voliči jsou vlastně uprostřed stejně, jako ty ČSSD. Kdyby ten program včera představil Jiří Paroubek, věřil bych mu snad i víc. Je pro mě stále horší pozorovat, jak se snižujícími se předvolebními preferencemi je ODS schopna, pro udržení se u moci za každou cenu, klesnout tak hluboko. Kdyby svou práci dělala pořádně, kdyby nemusela díky lidem uvnitř řešit v podstatě stejné kauzy, jako ČSSD, nemusela by teď vymýšlet jak se zalíbit svým voličům, které ztrácí. A dodávám, že jako bývalého voliče ODS mě to mrzí. Ideály jsou prostě zase v tahu.

Pokud někdo chce opravdu prospět při tvorbě pracovních míst, snižování nezaměstnanosti a znovu rozjetí byznysu a přirozeného, tedy za žádnou cenu ne umělého (!!!), ekonomického růstu, pak jedině za cenu co nejnižších daní, minimalizace neustálého zasahování státu do přirozeností a zákonitostí volného trhu, zrušení řady zbytečných přitěžujících a omezujících zákonů, úřadů, vyhlášek, předpisů, regulací a akademických, v praxi neúčinných, norem. A zejména pak naprosto jinou koncepcí možností uzavírání pracovněprávních vztahů. To, co dnes představuje například náš v Evropě nejtvrdší Zákoník práce a jeho důsledky v praxi, to je téměř jako kdyby někdo systémově plánoval sociální nepokoje. To je přesně takový typ legislativní normy, která jde proti smyslu věci.



František Matějka je místopředsedou Svobodných. Vyšlo na blogu idnes.

reklama
2423 čtenářů | 22 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: ODS definitivně potvrdila, že už prostě není pravicovou stranou
(jira22, 22.3.2010 7:18:59)
Odpovědět
Napsal jsem to již na jiném místě, ale pravdou je že se do vedení ODS dostali samolibí hlupáci soustředění na soutěž s jinými hlupáky.. Jestliže se z vedení takovéto strany vytratí inteligence, tak je to průšvich a povede to sice ne k zániku, ale zoufalé devastaci základních pravicových myšlenek. V ODS se časem snad vytvoří i skupina, která bude mít cíl prosazování těchto myšlenek, ale to je asi jen zbožné přání. Zatím tam jde jen o posty , peníze a pak peníze. Bohužel ve spojení se zoufalou hloupostí, která je snad současnému vedení ODS vrozená.
Re: ODS definitivně potvrdila, že už prostě není pravicovou stranou
(čokl, 22.3.2010 7:39:53)
Odpovědět
Ona někdy byla?
Re: ODS definitivně potvrdila, že už prostě není pravicovou stranou
(C.Q.Lafayette, 22.3.2010 11:27:36)
Odpovědět
Samozřejmě, že ano. Třeba za VK, ale už je to celkem dlouho...
Re: ...Samozřejmě, že ano. Třeba za VK...
(anonym, 23.3.2010 23:07:51)
Odpovědět
Pravicovost nespočívá pouze v tom, že sedím na penězích a pak to vydávám za restriktivní monetární politiku.

(jelikož dnešní tzv."ekonomové" jsou buďto sami "bývalí" komouši anebo je "bývalí" komouši učili na škole, není divu)
Re: ODS definitivně potvrdila, že už prostě není pravicovou stranou
(Ladda, 22.3.2010 7:40:00)
Odpovědět
.......s velkou lítostí beru na vědomí, že je to tak. ODS opravdu s tímto vedením v čele chlapem " s gulama" prohraje volby. Topolánek je skutečně dobrý "hrobník"
Re: ODS definitivně potvrdila, že už prostě není pravicovou stranou
(bublifuk, 22.3.2010 8:15:51)
Odpovědět
když ods vyhraje volby, vytvoří 170 tisíc míst. Budou to nový úředníci s modrou legitkou v kapse. A pokud vyhrají volby socani, bude to 170 tisíc nových úředníků s oranžovou legitkou.
Re: ODS definitivně potvrdila, že už prostě není pravicovou stranou
(911, 23.3.2010 13:35:08)
Odpovědět
Konečně někdo, kdo chápe situaci.Už od dob „pravicové mobilisace“ a následného „vyhraněně pravicového postoje“ zdůrazněného „opoziční smlouvou“, musil i člověk s pronikavě sníženou inteligencí pochopit, co je to vlastně ta naše pravice zač. A potažmo veškeří tzv. politikové. (O tzv. levici nehovořím nikoliv proto, že by se mi zdála lepší, alébrž proto, že ta má zlodějny, vraždy a genocidu v genech).

„Hamty hamty hamty, ať mám víc než tamty“. To je taková mnemotechnická pomůcka pro počínání voličstva. Nenajdete slušného, nenajdete inteligentního, nenajdete dokonce ani sympatického tzv. politika ve státě dánském.
(Každý kdo nepůjde k volbám, ušetří 300 Kč na výpalném politickým stranám).
Re: ODS definitivně potvrdila, že už prostě není pravicovou stranou
(Dan K., 22.3.2010 8:56:31)
Odpovědět
Kritizujete ODS, možná oprávněně ale podívejte se nasebe.. ??

Ke jsou ty Vaše euroskeptické strany, pěkně si svoje vůdce porovnejte s Topolánkem..

Nedokázali jste vůbec nic, ale vůbec, má právo propadlík kritizovat šéfa druhé nejsilnější strany ve státě ?
Každý euroskeptik by se měl podívat na průzkumy a výsledky voleb a zamyslet se nad svojí naivitou a utopií své ideologie.
Re: ODS definitivně potvrdila, že už prostě není pravicovou stranou
(jira22, 22.3.2010 9:22:40)
Odpovědět
Svatá pravda, Heil Topolánek.
Re: ODS definitivně potvrdila, že už prostě není pravicovou stranou
(zub, 22.3.2010 16:51:23)
Odpovědět
Dane, nevím jak jste mladý. Já už mám něco "za sebou. Věřte, že žádný strom neroste do nebe. EU v dnešní podobě a směrování nevydrží dlouho. Musí jít o společenství vzájemně výhodné. Není možné aby profitovali jen někteří - zejména euroůředníci, kteří prosazují "koniny". Zdravím Vás, nesdílím však Vaše euro-nadšení.
Topolánku, děkujeme, padej!.
(děd, 22.3.2010 10:04:16)
Odpovědět
Topolánek je jediný kdo řekl (i když jen do telefonu) o co té straně jde a pro koho je. Ostatní nohsledi jsou jen směšně prskající, šišlající opice, viď Íčko !
Re: ODS definitivně potvrdila, že už prostě není pravicovou stranou
(Gamma, 22.3.2010 10:27:47)
Odpovědět
TOP09 - jsou konzervativci
ODS - liberálové
kdu - křesťanská středová strana
čssd - levice
ksčm - ultralevice

nemyslím že zde potřebujeme ještě nějaké další extremistické strany, jsou k ničemu, lépe se najít v nějteré z těchto stabilních a pracovat na jejím vývoji zevnitř coby člen..
Re: ODS definitivně potvrdila, že už prostě není pravicovou stranou
(C.Q.Lafayette, 22.3.2010 11:30:01)
Odpovědět
ODS = liberálové?? V jakém smyslu? A TOP09 konzervativci? To myslíte vážně?
Re: ODS definitivně potvrdila, že už prostě není pravicovou stranou
(frantisek zajicek, 22.3.2010 17:42:33)
Odpovědět
takze ty budes pracovat na vyvoji KSCM zevnitr jako clen...zajimave reseni,FZ
Re: ODS definitivně potvrdila, že už prostě není pravicovou stranou
(Davidan, 22.3.2010 14:11:21)
Odpovědět
ODS, nikdy pavicovou stranou nebyla. Velmi ráda to o sobě prohlašovala a prohlašuje, ale pravicová není, nebyla a asi nikdy nebude.
Ale, jako strana tunelářů, zlodějů a podvodníků, strana pro bohaté a asociální se osvědčila.
Nechme ODS svému osudu, budou volby - volme pravici
(Brabec, 22.3.2010 17:14:21)
Odpovědět
Máme tady SSO.
Re: Nechme ODS svému osudu, budou volby - volme pravici
(C.Q.Lafayette, 22.3.2010 17:45:08)
Odpovědět
Přesně tak. Naštěstí...
Re: ODS definitivně potvrdila, že už prostě není pravicovou stranou
(iko, 22.3.2010 18:22:44)
Odpovědět
Nejenze ODS neni pravicovou stranou, ale ani euportal.cz neni pravicovym portalem:-)
Re: ODS definitivně potvrdila, že už prostě není pravicovou stranou
(postižený volič, 22.3.2010 21:08:07)
Odpovědět
Jestli je ODS pravicová více,nebo méně,není to co by voliče a občany zásadně trápilo.Volební programy ODS,ČSSD,KSČM i KDU-ČSL s plány na řešení krize ukazuji,že jsou vzdáleny reálnému řešení, jde pouze o předvolební sliby.Je vidět,že vedení těchto stran je v politice příliš dlouho a se svými poradci žijí ve virtuálním světě,vzdálenému životu "obyčejných" lidí a proto vymýšlejí líbivá řešení a sliby,kterých není nikdy dost a neurazí.Jen pro připomenutí,po dvaceti létech všechny strany chtějí opět bojovat s korupci,co dělali před tím?Jediné řešení,volit nové neparlamentní strany,ty staré,parlamentní mohou nabídnout jen další sliby a vize.To kde jsme dnes,není náhodou jejich zásluha a výsledek jejich schopnosti?Přemýšlejte, dokud je čas!
Re: ODS definitivně potvrdila, že už prostě není pravicovou stranou
(Low8, 23.3.2010 13:52:34)
Odpovědět
Nebravše Vám Vaše přesvědčení o nutnosti volby malých stran - přesto si dovolím požádat, abyste zahloubal v paměti. Pravděpodobně jich bylo za těch dvacet roků několikset. Do Parlamentu se jich dostalo tak 6 - 10? A kterak to s nimi dopadlo. Přeběhlictví, prodej hlasu za prebendy, odrazový můstek pro soukromé podnikání etc.
Ty tzv. velké strany pracují pro šmejdy všeho druhu. Oněm šmejdům patří tento stát, Váš život, Vaše děti, Vaše peníze. Myslíte, že si vezmou do party nějakého Macha, který jim říká, že je vykopne od válu? Nebo snad za malou stranu považujete ty topky, složené z členů velkých stran?
Nikoliv pane. Jediná smysluplná činnost ve volebních dnech je jít do hospody, hambince, v případě příznivého počasí odjet do přírody.
Re: ODS definitivně potvrdila, že už prostě není pravicovou stranou
(Jiří Šafář, 24.3.2010 0:14:32)
Odpovědět
Souhlas s postiženým voličem. Stále je rozšiřován nějaký "strach" z malých stran. To jistě právě těm velkým vyhovuje. Ale jestliže tzv. malá strana dostane např. milion hlasů tak je z ní najednou strana velká. A malou se stane třeba právě ta velká, která už řadu let v parlamentu páchá škody. Nebojme se malých stran, a do hospody nebo do přírody můžeme i po vhození volebního lístku.
Re: ODS definitivně potvrdila, že už prostě není pravicovou stranou
(Jiří Šafář, 24.3.2010 0:16:31)
Odpovědět
Souhlas s postiženým voličem. Stále je rozšiřován nějaký "strach" z malých stran. To jistě právě těm velkým vyhovuje. Ale jestliže tzv. malá strana dostane např. milion hlasů tak je z ní najednou strana velká. A malou se stane třeba právě ta velká, která už řadu let v parlamentu páchá škody. Nebojme se malých stran, a do hospody nebo do přírody můžeme i po vhození volebního lístku.