reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Stál Klaus za pádem Topolánkovy vlády?

Autor: LP | Publikováno: 24.3.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

„O roli Tlustého, Béma a Klause snad už nikdo nepochybuje. Klaus stojí proti vládě zcela jasně od podzimních senátních a krajských voleb. Není pochyb o tom, že pád vlády se dnes určitě slavil na Hradě, na ruské ambasádě a na pražském magistrátu,“ prohlásil Mirek Topolánek nedlouho poté, co byla jeho vládě ve sněmovně vyslovena nedůvěra. V politice platí, že čím vyšší funkce, tím vyšší paranoia a u Topolánka to platí dvojnásobně, protože Klaus pád jeho vlády opravdu nezosnoval.

Proč? Protože to vím. Snad se nebude nikdo zlobit, když po roce lehce poodkryji některé věci. Kdyby prezident Klaus chtěl potopit Topolánka, tak mohl. Rebely samozřejmě zajímal názor prezidenta. Nebudu zde psát o tom, co proběhlo, či neproběhlo, ale Klaus opravdu nikoho nevyzval k hlasování proti Topolánkovi, což mě osobně mrzelo, protože já sám jsem zastáncem pádu Topolánkova kabinetu byl. Kdo by chtěl, mohl by si to vyhledat ve starších materiálech.

Nemusím se také tajit tím, že jsem k tomu takzvané rebely vybízel již delší dobu. Tím však v žádném případě netvrdím, že jsem tahal za nitky, či tak něco. Rozhodnutí bylo na samotných aktérech.

Má úvaha byla prostá: když už nebude existovat vláda s účastí ODS, nebudou moci eurofilní koaliční partneři vyhrožovat odchodem z ní a senátoři ODS tak budou moci pohřbít Lisabonskou smlouvu. Bohužel Topolánek a Přemysl Sobotka (tehdy ještě „bratři“) přesvědčili senátory, že za pádem vlády byl Klaus, a někteří senátoři svoje hlasování pro Lisabon brali částečně jako svou pomstu vůči Klausovi. Klaus v tom byl však nevinně. Možná, že i takový vývoj předjímal, tak se nechtěl na pádu vlády podílet. Nakonec mu však jeho zdrženlivost nebyla nic platná a senátoři ODS zradili národní zájmy.

Obecně mě také mrzí, že rebelové nevstoupili do Strany svobodných občanů a nevytvořili poslanecký klub. Mohli by tak stanovit své podmínky podpory vlády (například „nekonečné“ odsouvání Lisabonu) a mít rovněž „vyděračský“ potenciál podobně jako zelení. Schwippel, Raninec, Tlustý a případně Páralová (a hodně v závorce Dundáčková) by tak mohli formulovat ve sněmovně stanoviska strany a pomohlo by to Svobodným podobně jako nyní TOP 09, o které je díky přítomnosti v parlamentu slyšet (když nepočítáme samozřejmě mediální megapodporu).

Je ale fakt, že za Lisabonem stály mnohem, mnohem větší síly. Naskýtá se totiž otázka, proč Topolánek tlačil na přijetí Lisabonu i po pádu vlády, kdy už neměl ruce svázané koaličními partnery a viděl, že appeasement vůči nové euroústavě ve straně vytváří opozici a že jeho hlavní zahraniční spojenec, britská Konzervativní strana, by rovněž ocenil potopení Lisabonské smlouvy.

Odpověď je taková, že na přijetí Lisabonu existovaly obrovské tlaky především ze strany Francie a Německa. Podle informací, které jsem se dozvěděl z doslechu (a nemohu je tedy dokázat), měla dokonce kancléřka Angela Merkelová Topolánkovi vyhrožovat, že pokud nezvládne ratifikaci Lisabonu v České republice, pomůže svými financemi blíže nespecifikovanému českému pravicovém subjektu, aby rozbil hegemonii ODS na pravici. I v těchto případech funguje jak negativní, tak i pozitivní motivace, čili jsem na druhou stranu zaslechl i to, že měl Mirek a jeho kamarád Marek dostat dosti slušné "úvěry" od německých bank, které už však stačili na jakýchsi burzách špatně investovat (To je také patrně důvod, proč je Mirek nervózní z toho, že by přišel o dobře placené funkce a je rovněž nešťastný z toho, že jeho "kamarádka" Lucka rovněž přijde díky "zlému" Pavlovi o dobré bydlo ve sněmovně).

Je nutné si uvědomit, že vstoupením smlouvy v platnost vzniká více jak 500milionové impérium ovládané Francouzi a Němci. Dle jednoho z předních členů ODS se kolem celé záležitosti pohybovaly prý i tajné služby, což je dosti pravděpodobné. Podle dalšího zdroje blízkého českému prezidentovi samotný francouzský prezident Nicolas Sarkozy měl dokonce českému prezidentovi do očí říct, že když Lisabon nepodepíše, „tak si to s ním vyřídí“.  

Druhý důvod pro Topolánka byl, že schválením Lisabonu potlačil klausovskou opozici v ODS a ponížil tím otce zakladatele ODS, protože v této partii nad ním „vyhrál“. Bohužel na úkor naší vlasti a našeho národa, jak už to má Topolánek ve zvyku.      

reklama
2974 čtenářů | 20 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Stál Klaus za pádem Topolánkovy vlády?
(Brabec, 24.3.2010 9:19:25)
Odpovědět
Vůbec mě nepřekvapuje role Topolánka. Ten se moci drží , protože jinak končí i jeho dobré živobytí. ODS nevolím, ani TOP ne !
Re: Stál Klaus za pádem Topolánkovy vlády?
(C.Q.Lafayette, 24.3.2010 10:06:07)
Odpovědět
Nelze volit nikoho jiného než SSO...
Re: Stál Klaus za pádem Topolánkovy vlády?
(Sunny, 24.3.2010 14:20:31)
Odpovědět
Souhlasím s Vámi. Celá léta jsme byli nepřímo tlačeni k tomu, abychom volili rádoby pravicovou ODS, která reprezentovala tzv. menší zlo. Zpackaným volebním zákonem jsme byli nuceni volit stranu, která tzv. "má šanci". Pokud nezměníme způsob uvažování, nikdy žádná solidní strana tu šanci nedostane. Volba menšího zla se ukázala jako špatná. Je načase volit to, co skutečně chceme.
Re: Stál Klaus za pádem Topolánkovy vlády?
(frantisek zajicek, 24.3.2010 19:13:47)
Odpovědět
Sunny,dost dobre te nechapu.Jak jsme byli neprimo tlaceni k tomu,abychom volili ODS?Ja jsem naposledy volil Republikany.Jdu az letos,zmeny jsou nutne!Taky dost dobre nechapu pojem mensi zlo.Potom musi byt i mensi dobro.Radsi jsem cela ta leta nevolil nikoho,nez volit mensi zlo...Nic ve zlem,jenom polemika,FZ
Re: Stál Klaus za pádem Topolánkovy vlády?
(Sunny, 25.3.2010 9:47:50)
Odpovědět
Tím "nepřímo tlačeni" jsem pochopitelně myslela 5% hranici nutnou pro vstup do sněmovny. Na politické scéně je celá řada zajímavých subjektů, ale lidé mohli mít obavy, že nepřekročí tuto hranici a tudíž jejich hlas propadne. Proto upřednostňovali subjekty, kterým třeba zas až tolik nefandili (menší zlo), ale u kterých bylo jisté, že se do sněmovny dostanou a budou dostatečně silným soupeřem levice (hlavně komunistů). Já jsem volby nikdy nevynechala. Myslím, že je to nejen moje právo, ale i povinnost. A je pravda, že letos poprvé kandiduje subjekt, s jehož programem se víceméně ztotožňuji, takže to bude prvně, co budu moci volit podle své skutečně svobodné vůle. Nepopírám, že teorie volby "menšího zla" se mi neosvědčila, ale opravdu jsem se snažila rozhodovat se vší zodpovědností a nejlépe, jak jsem uměla. Nevyšlo to. Snad to tentokrát bude lepší:-)
Re: Stál Klaus za pádem Topolánkovy vlády?
(C.Q.Lafayette, 25.3.2010 11:08:47)
Odpovědět
Nemám vůbec žádné problémy s volbou SSO. Ideje SSO se kryjí s mými z velmi významné části.
Re: Stál Klaus za pádem Topolánkovy vlády?
(terro, 24.3.2010 9:30:26)
Odpovědět
Nevolím Čssd , bandu lhářů a slibotechen !!!
Re: Stál Klaus za pádem Topolánkovy vlády?
(1940, 24.3.2010 10:14:30)
Odpovědět
1. Domnívám se, že je nutná výměna politiků, majících sebemenší spoluúčast na způsobu prováděné privatizace, někdy bezdůvodné likvidaci a rozprodejů podniků a s tím související korupcí a vzniku hospodářských mafií, spekulativních podvodníků a „také podnikatelů“. Což se týká všech vládních stran od r.89.
2. Má smysl volit jednu z více než 100 malých stran, při zákonem určeným 5 % limitem pro úspěšnost a při cca 8 mil. možných voličů ?
3. Návrat před r.89 je nesmysl dobrý pouze k zastrašování. Bezpečnost i hospodářství jsou závislé a orientovány na Západ, celosvětová situace je jiná. Zrovna tak nevěřím, že jakákoliv strana by mohla mít volební úspěšnost přes 50 %. Takže nemůže být sama rozhodující.
Proto, možná jen na 4 roky, volím KSČM. Nikdy jsem v žádné straně nebyl, nejsem socka, já se mám se velice dobře, ale – to má stačit ?(sobcům ano).
Re: Stál Klaus za pádem Topolánkovy vlády?
(kapej, 24.3.2010 10:37:13)
Odpovědět
Ano, má to svoji logiku - každý hlas, který nedostanou dvě nejsilnější strany, je dobrý hlas. " Komunismem " můžou zastrašovat jen ti, kteří neznali celosvětové poměry před rokem 89 a nebo, potřebují " vymýt " mozky mladým. ODS k nim patří, nedívá se na svoji bezpáteřní zkorumpovanost a prolhanost, přičemž velkohubě se staví do role těch, kteří mají zastavit nástup spojené levice. To jsou tedy ti praví, to už nám ukázali za posledních dvacet let.
Re: Stál Klaus za pádem Topolánkovy vlády?
(hanca, 24.3.2010 14:08:38)
Odpovědět
souhlasim, ze volit ODS ci CSSD je nemozne, nicmene vracet se do naruce komunistu, u kt vsechen bordel zacal, to mi pripada jako naprosty ulet. i kdybych odhledla od 40 let jejich vlady, nemuzu zapomenout na fakt, ze i oni sedeli od pocatku 90.let v parlamentu a krom zvaneni, kritiky a zpevu internacionaly jsme se od nich niceho nedockali. (coz sice maji v programu, ovsem, skutek utek. jak typicke!) volit komunisty, to je jako strcit hlavu do chrtanu zivajicimu lvovi, kt se zrovna usmiva a nevypada, ze by mohl kousnout...
Re: Stál Klaus za pádem Topolánkovy vlády?
(kapej, 25.3.2010 13:03:52)
Odpovědět
" ... krom zvaneni, kritiky a zpevu internacionaly jsme se od nich niceho nedockali..." No, myslím, že jsme si všichni dočkali jen toho, že bylo dalších dvacet let co privatizovat, rozkrádat a tunelovat pány, kteří teď sedí v našich největších stranách... Jen si myslím, že KSČM v současné době je alespoň zárukou, že oné otrlé pravici neprojdou taková zvěrstva ve zdravotnictví a školství... Oni všichni už mají nakradeno na tři generace dopředu, takže mohou propagovat platby a různé nadstandarty v nemocnicích, soukromé školy, na nichž si můžete titul a pozici koupit, důchod v 67 ( pro ně dříve, když mají z čeho žít ), nezajímá je nezaměstnanost ... jen si přihrávají svoje kšefty... KSČM vždycky zůstane jistě v opozici, ale většinu by měly tvořit menší strany, jen ne ODS s Topolánkem a ČSSD pod vedením Paroubka. To je z bláta do louže ...
Re: Stál Klaus za pádem Topolánkovy vlády?
(Sunny, 24.3.2010 14:23:40)
Odpovědět
Je to Vaše svaté právo, volit koho chcete. Přeji Vám, abyste své volby nikdy nemusel litovat.
Re: Stál Klaus za pádem Topolánkovy vlády?
(frantisek zajicek, 24.3.2010 18:57:08)
Odpovědět
No jo,ale jestli tim padem nevolite CSSD.Jyrka momentalne nikoho vhodnejsiho do koalice nema.Nenechte se opit rohlikem a tim,co Jyrka na adresu KSCM nedavno rekl.Az pujde do tuheho,budou se karty rozdavat uplne jinak.Ale na druhou stranu ve mne hloda podezreni,ze Jyrka se spoji i s Martany.A ja ty Martany vidim v ODS!!!Osobne preferuji nove strany.At to dopadne jakkoli,zmeny jsou,bohuzel,nutne,FZ
Re: Stál Klaus za pádem Topolánkovy vlády?
(zgr, 24.3.2010 12:28:01)
Odpovědět
čekám kdy nám to kvěch vysvětlí...
Re: Stál Klaus za pádem Topolánkovy vlády?
(frantisek zajicek, 24.3.2010 20:16:26)
Odpovědět
Proc Kvech?To jsi tak vymasteny,ze sam nic nepochopis hnupe?FZ
Re: Stál Klaus za pádem Topolánkovy vlády?
(zgr, 25.3.2010 9:42:58)
Odpovědět
čekal sem na největšího trotla, jestli najde nějakej trapnej způsob jak se navízt i do tohodle článku...
no, možná ho zastoupíš ty.
Re: Stál Klaus za pádem Topolánkovy vlády?
(C.Q.Lafayette, 25.3.2010 11:09:55)
Odpovědět
Tak za největšího trotla je tady už zajíček... A to dobrovolně :-) Respekt! ;-)
Re: Stál Klaus za pádem Topolánkovy vlády?
(Začarovaný kruh, 24.3.2010 18:34:57)
Odpovědět
Když už se to zvrtlo do diskuse koho volit či nevolit (tedy zda pisoár či záchodovou mísu), dovolím si konstatovat pár skutečností.

Tzv. velké strany masírují po celých dvacet let hlupáky tím, že kdo nevolí velkou stranu, volí komunisty. No jistě. Akorát že to není pravda. Myslím že oněch přecházejících dvacet let to bez jakékoliv pochyby prokazuje.

Ten kdo volí malé strany, povětšinou přenechá hlas velkým stranám, protože se až na nepatrné výjimky nedostanou přes 3% natož přes 5%. A ty které se do toho Parlamentu dostanou, povětšinou přeběhnou do velkých stran, případně tak nějak nenápadně vymizí. Je to logické. Kdo nejde na ruku té úplně největší straně - ČEZu jest mrtvola.

Jsou zde vkládány veliké naděje do pana Macha - nebo SSO, jak si kdo vybere. Ale povězte mi prosím, co vás vede k myšlénce, že pan Mach bude prvním politikem v dějinách lidstva, který nebude krást, lhát, podvádět atd.? Jistě. Nyní to nedělá. A klidně uvěřím tomu, že je rozhodnut, že tak nebude činit ani v budoucnu. V takovém případě ovšem nemá smyslu jej voliti - ti „staří psi“ ho prostě zlikvidují do pár týdnů. A pokud bude chtít vydržet, bude musit přistoupit na jejich hru - ovšem pak nemá smyslu ho voliti, protože bude za pár týdnů stejný jako oni.

Dámy a pánové - nevolit. Ať se volí oni sami a jejich příbuzní. Je-li někdo zvolen 10 až 15% voličů, nemá morální právo o něčem rozhodovat. A on si to bude setsakra uvědomovat, i když to nedá najevo. Příkladem budiž Senát. Občas v noci sleduji ty hochštaplery ze senátu. Téměř vždy tam někdo řekne „byli jsme sice zvoleni velice malým procentem voličů, ale...“ Prostě je to žere a uvědomují si svou zbytečnost.
Re: Stál Klaus za pádem Topolánkovy vlády?
(ordoš, 25.3.2010 6:22:42)
Odpovědět
Nechápu to hšteření ,která ze dvou velkých stran je lepší,nevolím ani jednu.Před léty jsem volil DU,kde působila ing.Hromádková,která tvrdě poukazovala na daň úniky LTO.Pamatuji dizkuz v tel. s panem Klakem nám. min financi,předseda vlády Klaus,vysmáli se jí udělali z ní naivku a ejhle za pár let.Od té doby je ODS stejně něvěrohodná,jako ČSSD se ZEmanem,tak s Paroubkem.V současných volbách jde o vyřízení si účtů mezi Zemanem a Paroubkem a na druhé straně mezi Klausem ,jeho stoupenci a Topolánkem.Nevěřím,že tato sqvadra je schopná pracovat na snížení korupce a zajištění hospodaření s daněmi od daň poplatníků.Ve všech stranách jsou rozlezlí pochopitelně bývalí komunisté,nebo lidé,kteří s nimi měli co do činění ta jména si jistě ,kdo chce pamatuje,tudíž nedělám si iluze o nějaké nápravě.Že máme mít nějaký karabáč nad sebou viz EU je jedině dobře sami to nezvládne a vlastní zem rozkradem.Pokud si vezmeme zpětně vzor z Ruska ,jak se u nás oto snaží silná pátá kolona dopadneme ještě hůř než s EU.Mám velké obavy o náš stát,vždyť stačí sledovat i komunální politiku viz severočeská zdravotní atd.a to jen zrnko toho ,jak to v terénu skutečně vypadá.Jdu do rizika budu volit VV.
Re: Stál Klaus za pádem Topolánkovy vlády?
(C.Q.L, 25.3.2010 11:10:37)
Odpovědět
Proč VV? Proč ne SSO?