reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem

Autor: Lukáš Petřík | Publikováno: 19.4.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Exporadce prezidenta republiky Václava Klause a bývalý ředitel Klausova think-tanku Centrum pro ekonomiku a politiku Petr Mach, který je nynějším předsedou pravicové euroskeptické Strany svobodných občanů, napsal knihu s názvem Jak vystoupit z EU.

Publikace dokumentuje jednání týkající se vstupu Česka do Evropské unie, odmítnutí euroústavy či nedávné přijetí Lisabonské smlouvy. Mach v ní popisuje zákulisní procesy, přičemž uvádí řadu překvapivých, místy až skandálních výroků nejvyšších českých i evropských představitelů. Kritiku z neschopnosti hájit české národní zájmy sklízí jak předseda ODS Mirek Topolánek, tak bývalý premiér a exkomisař Vladimír Špidla či expremiér Jiří Paroubek z ČSSD.

Petr Mach polemizuje i s tezí svého bývalého šéfa, Václava Klause, že členství v Evropské unii nemá pro Českou republiku alternativu, a popisuje možnou budoucnost Česka uprostřed Evropy jako nezávislého státu s nízkými daněmi a volným obchodem bez zbytečných regulací. Klaus totiž až do přijetí Lisabonu přes všechny své výhrady k centralizačnímu procesu v EU prohlašoval, že Česko má v unii setrvat.

„Jsem hluboce přesvědčen o tom, že alternativa k členství v Evropské unii existuje. Proto jsem také hlasoval v referendu roku 2003 proti vstupu České republiky do unie. Domnívám se, že Česko může prosperovat jako nezávislý stát propojený se zeměmi EU volným obchodem. S prezidentem Klausem souhlasím v drtivé většině jeho kritiky evropské integrace, jen myslím, že je chyba tvrdit, že členství v EU pro ČR nemá alternativu,“ řekl Euro.cz Mach.

Volný obchod s Evropskou unií bude podle Macha i po vystoupení zaručovat dohoda o Evropském hospodářském prostoru, jejíž je Česká republika signatářem a která ani po opuštění unie neztratí platnost. Mach dále navrhuje, aby Česko vstoupilo do Evropského sdružení volného obchodu, které ponechává jednotlivým státům suverenitu a nesešněruje je přemírou regulací. Bezpečnost pro náš stát podle něj zajistí nadále členství v NATO.

Členství mimo unii by kromě odstranění demokratického deficitu, kdy se až o 90 procentech u nás platných zákonů rozhoduje v Bruselu, nastartovalo i ekonomiku, protože bychom mohli odstranit zbytečné regulace, snížit daně, jejichž minimální výši v současnosti určuje unie, a přilákat tak do Česka investory. Česká republika by se tak v přeregulovaném prostředí EU mohla stát oázou svobodného podnikání a případně i daňovým rájem.

Mach argumentuje také tím, že drtivá většina českých zákonů přichází z Bruselu a poslanci je schvalují jako hlasovací mašinky jen proto, že musí. Tento stav označuje za hru na demokracii. Legislativní proces se totiž nedá ovlivnit ani v Evropském parlamentu, protože zákony předkládá pouze a výhradně byrokratická Evropská komise a nikdo z europoslanců a ani žádný stát nemá právo legislativní iniciativy a nemůže navrhnout zrušení jediné regulace.

Vicekancléř prezidenta republiky Petr Hájek před časem uvedl, že po přijetí Lisabonské smlouvy přišla Česká republika o suverenitu. „V praxi to znamená, že jsme ztratili suverenitu a budeme se snažit ji znovu získat,“ řekl Hájek. „Například vystoupením z Evropské unie,“ dodal Klausův blízký spolupracovník. Podobný názor má i prezidentův tajemník Ladislav Jakl. Jestli názor na členství v unii změnil po přijetí Lisabonu i prezident, není známé.

Klaus po své ratifikaci Lisabonu prohlásil, že „vstoupením Lisabonské smlouvy v platnost Česká republika přestane být suverénním státem. Tato změna – pro dnešek i pro budoucnost – legitimizuje snahy té části naší veřejnosti, které není věc naší národní a státní existence lhostejná a která se s tímto výsledkem nechce smiřovat.“

„Prezidentu Klausovi tedy odpovídám: Není mi věc naší národní a státní existence lhostejná, nechci se s tímto výsledkem smiřovat. Chci suverénní samostatnou Českou republiku. Chci, aby Česká republika byla opět suverénním státem, aby české zákony opět tvořil jen český parlament, který se zodpovídá českým voličům. Chci prosperující Českou republiku, která bude svým občanům a návštěvníkům zajišťovat svobodu,“ zvedl rukavici hozenou Klausem ve své knize Mach.
 
Euro 17. 3. 2010

reklama
2396 čtenářů | 37 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(marie dubanová, 19.4.2010 1:39:28)
Odpovědět
člověče, vystupte si z čeho chcete, ale sám, či s panem Klausem, ale neotravujte s tím normální lidi, ano!
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(Brabec, 19.4.2010 2:05:56)
Odpovědět
Madam, když Vás něco otravuje - tak si toho nevšímějte. Třeba jiní jsou na tom jinak. Holt to je ta pluralita - v EU nedovolená.
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(Hugo, 19.4.2010 9:24:21)
Odpovědět
Milá paní,já jsem NORMÁLNÍ,ale rozhodně jsem proti bruselskýmpapalášům a jejich rozhodování od zelených stolů.Otázka však je,jestli víte,co papaláš a zelený stůl vlastně znamenalo.
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(Giron, 19.4.2010 12:40:47)
Odpovědět
Paní Marie, to musíte brát jako frašku a ne vážně, pana Macha bere vážně 1,5% dospělých lidí v této zemi :-)

Michal Giron
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(Johny, 19.4.2010 17:24:02)
Odpovědět
Pane Girone, vzhledem k tomu, jak mala cast ceskych obcanu vubec Petra Macha zna, diky ruznym medialnim mechanismum, tak tech vasich 1.5% je docela dobry vysledek... kdyby jste to nepochopil, tak tim chci rici, ze za situace, kdy by byl v povedomi cechu stejne, jako napriklad ostatni soucasne politicke spicky, tak by za nim dle meho nazoru stala vetsina
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(Alberto Kvěch, 20.4.2010 9:06:39)
Odpovědět
Většinou ti,kteří vůbec nehápou co Mach, Klaus a hrstka dalších propaguje.Paní Marie má pravdu.
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(zgr, 19.4.2010 15:20:04)
Odpovědět
pani, provádějte si svý eurosocialistický experimenty sami mezi sebou a nás do toho netahejte!
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(Niky, 19.4.2010 19:37:56)
Odpovědět
Náš národ byl a je politicky a ekonomicky debilní,proto tak nadává na našeho,konečně po šedesáti letech našeho pana presidenta! Jenom Český národ mohl po šesti letech vlády soudruhů nacistů,nadšeně vítat vládu jejich kamarádů,soudruhů komunistů!
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(Alberto Kvěch, 19.4.2010 21:03:13)
Odpovědět
Díky pane.Máte pravdu. Jen jste si zapomněl uvědomit, kolik let určoval ekonomice směr Klaus, právě Váš oblíbenec,vámi opěvovaný.Vy euroskeptici-pokuste se alespoň někdy přemýšlet ať neplácáte krávoviny.
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(pavel pro dnešní den, 19.4.2010 21:42:51)
Odpovědět
Naopak, odstěhujte se Vy i hrstka zdejších eurofilů do Bruselu a přestaňte otravovat normálním lidem život.
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(Dan, 20.4.2010 19:16:36)
Odpovědět
Nevidím tu žádné eurofily, pouze miliony lidí spokojených s naším členstvím v EU, kteří dlouhodobě vyjadřují větší podporu evropským institucím proti těm pražským.

Dále tu vidím necelé 2% euroskeptiků.. :-))
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(Evpopan Jirka, 19.4.2010 8:53:18)
Odpovědět
Několikrát jsem žádal místní eurohujerskou sqadru, aby dala mozky dohromady a konkrétně popsala, co by se stalo po vystoupení naší republiky z toho novodobého žaláře národů. Prostě: 1.1. 2011 vystupujeme. Co se stane 2.1.? Co se stane příští měsíc? Co v létě? Co příští rok? Co za 5 let?

Chci fakta (odhadovaná, samozřejmě), o kterých by se dalo rozumně diskutovat. Ale to chci asi moc, že. Ještě tak idiotsky blábolit, nadávat, demagogicky pomlouvat, falšovat statistiky. Nic jiného po stoupencích Nové Evropy žádat nelze.
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(Hugo, 19.4.2010 9:21:38)
Odpovědět
Naprostý souhlas s Vámi,pane.EU je instituce jen pro NeVyvolené aneb bruselské papaláše.Jednoho bolševika jsme se zbavili a do druhého nás opět vtáhli ambiciozní hloupí trpajzlíci.Zeptejte se všech lidí,jestli tohle úřednické kancelářské město Brusel,vlastně chtějí.To by se páni politici-nepolitici opravdu divili,kolik NORMÁLNÍCH lidí je proti tomuto evropskému svazu.
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(Dan, 19.4.2010 12:12:54)
Odpovědět
SSO jsou necelá 2% voličů, velmi silná podpora euroskeptiků je ze strany voličů KSčm a také některých neonacistických hnutí a stran.

Takže si myslím, že hl. díky velmi silnému odporu komunistů byste mohli dostat madát i takových 15% voličů.. napříč politickým spektrem..

Ale referendum byste podle mého názoru opět prohráli..
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(Dan K., 19.4.2010 12:46:41)
Odpovědět
Idiotsky tu blábolíš akorát taky ty, a jestli s i myslíš že někoho vmanipuluješ do věštění, fantasmagorických předpovědí - "faktů" tak seš prostě zase mimo, otom si debatuj s demagogama a nás do toho netahej, utopisto.
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(Evpopan Jirka, 19.4.2010 15:12:10)
Odpovědět
Děkuji za potvrzení toho, co dávno vím. Pokud vystoupíme, nestane se vůbec nic.
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(Evpopan Jirka, 19.4.2010 15:15:16)
Odpovědět
A ještě děkuju za veřejné přiznání, že nejste schopen debaty o faktech. Jen lhát, nadávat, podvádět, falšovat. Je dobré, že jste se za celé eurohujerstvo přiznal. Je to první krok k nápravě.
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(zgr, 19.4.2010 15:18:34)
Odpovědět
jen Danovi bouchne palice.
dobrej bonus :)
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(Alberto Kvěch, 19.4.2010 20:57:58)
Odpovědět
Vy jste věrohodný obraz euroskeptika-nemyslící, demagogický,úzce zaměřený proti Bruselu, euroskepticky zaměřený a nebezpečný.Na Vás si musí každý normálně uvažující člověk dát bacha.Je jen jedna cesta - nikdy nevolit euroskeptiky.Oni se nesmí nikdy dostat k moci.!!!
Re: Vy jste ....Oni se nikdy nesmí dostat k moci!!!
(anonym, 20.4.2010 11:00:32)
Odpovědět
Přesný opak toho co jste napsal, je nevěrohodný vševědoucí eurohujer, řiťolezecky zaměřený na Brusel, rozdávající otrokům růžové brýle.
V čem je euroskeptik nebezpečný, to mi teda není jasné. Goebels, nebo spíš Andropov, by měl ze svých žáků radost
Re: Vy jste ....Oni se nikdy nesmí dostat k moci!!!
(Alberto Kvěch, 20.4.2010 12:40:03)
Odpovědět
Je zřejmé,že Vám není nic jasné-proto fandíte euroskeptikům.Uvidíme po volbách.Jinak pane.Vy snad věříte,že Mach někdy dělal Klausovi poradce ? Ani ze srandy. Takové blábolení mohou šířit jen euroskeptici.Když nedělal poradce, nemůže být ani exporadce pane.Mach polemizoval s Klausem? Petříku, to nemůžete myslet vážně.Přestaňte si dělat z lidí srandu.Už toho bylo dost.
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(Jirka, 19.4.2010 15:37:34)
Odpovědět
Je pravdou, že z Brusele přejímáme výhradně blbostě. Například bionafta a biolíh do paliv - výsledek? Ve světě, kde podstatná část lidí trpí hladem děláme z pšenice líh a lejeme ho do benzínu - následkem čehož je pšenice 3x dražší než před zavedením bruselské povinnosti "obohacovat" benzín lihem. Přínos pro životní prostředí nulový, pro kapsy vyvolených značný. Přes vrtulky, solárka, kvóty na cukr, správně zahnuté okurky atd. netřeba pokračovat.

A dotace z EU? Vždyť na ten eurocirkus platíme 30 GKč ročně!

Vystoupením z EU bychom přišli o jediné - neutuchající přísun povinných pitomostí z Bruselu!
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(Felix, 19.4.2010 16:22:51)
Odpovědět
Nejsou jen alternativy Evropský svaz, nebo Ruský svaz, nebo samostatná zcela nezávislá a isolovaná Česká republika. Je tu i další alternativa, kterou všichni proklínají, o které raději nikdo nemluví, ale kvůli které zabili Štefánika, kvůli které zabili Sikorského, byla to i alternativa možná kvůli tomu zabitého Kaczynského. A Patr Mac ji nezmiňuje, ale Václav Klaus - snad jen verbálně - ale jeho zoufalá centa na pohřeb by to potvrzovala - se o ni trochu snažil. Hádej háde hadači.
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(kingsfield, 19.4.2010 16:32:17)
Odpovědět
Vystupte ksindl, vystupte!!!
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(Felix, 19.4.2010 16:58:42)
Odpovědět
Od Vás je prokletí poklonou. Děkuji a pozdravujte v pekle.
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(Felix, 19.4.2010 17:07:05)
Odpovědět
A drobné zadání pro redakci. Bylo by dobré, abyste si udělali přehled dopisovatelů, kteří psali, že pan Kocáb v politice končí. Byl jsem mezi těmi, kteří naopak psali, že tento revolučně sametový havlista je pro svou rozvratnou kliku neobyčejně cenný a potřebný, že MUSEL být ministrem ve Fischerově vládě. Že to byl úkol ho tam zařadit. Tak si to, prosím, rozdělte na dvě škatulky: jedni psali, že končí (že se vrátí k drnkání), druzí, že nekončí.
Aktualita:
"Vláda v pondělí rozhodla, že novým zmocněncem pro oblast lidských práv bude exministr pro menšiny a lidská práva Michael Kocáb. Novinářům to řekl premiér Jan Fischer, který dnes formálně převzal řízení někdejší Kocábovy ministerské agendy."
Havlisty nelze odrovnat, protože ONI ovládají tut republiku. Ale jen zprostředkovaně. I oni mají svou vrchnost, které slouží. Ta je za kopečky. Evropský svaz.
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(bublifuk, 19.4.2010 18:14:06)
Odpovědět
Norsko také neumírá.
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(frantisek zajicek, 19.4.2010 19:26:15)
Odpovědět
Pane Petrik,technicky dotaz.Zajimalo by me,kdo tu knihu dotuje a v jakem vysla nakladu,nic vic,nic min,FZ
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(zuzana, 19.4.2010 23:49:03)
Odpovědět
Nechápu ty blbce, kteří pořád chtějí někoho poslouchat, odevzdávat jim peníze a čekat, co jim z Bruselu vrátí a na co je můžou použít. Lidi, nic nedostáváme z EU zadarmo, všechno tam musíme znovu vrátit - neblbněte. Jděte do hajzlu s tím lezením do zadku, to si neumíte vládnout a rozhodovat sami, to musíte poslouchat dosazené ,přeplacené lidi z celé Evropy, které zahlcují naše ministerstva nařízeními většinou hloupými a ty se pak rozpracovávají až dolů formou zákonů, příkazů.Taky neodevzdáváte výplatu sousedům,aby vám přidělovali peníze na jídlo, na boty na nájem apod, spravujete si vše sami. Akorát nemocní lidé v ústavech a nesvéprávní lidé mají přiděleného zástupce / názvy se liší/. Nechápu to šílenstvívyjadřované některými lidmi, když se řekne, aby náš stát s Bruselem skončil. Vlastně neměl tam vůbec vlézt, protože se tam akorát dobře pakujou od nás zvolení lidé za různé politické strany a ty se tam budou držet zuby nehty, protože tady k takovým penězům nikdy nepřijdou.Obyčejní lidé nic o Bruselu nečtou, myslím tím, že se nedostanou k materiálům a noviny a televize to je jedna nota - vše je bezvadné, nejlepší,málokdo byl tak čestný, že napsal pravdu, zrovna tak jednání Ústavního soudu bylo otřesné, styděli jsme se. Inteligence a zvídaví lidé, ne zaujatí vidí ten průšvih, ale nic nedělají. Pouze pár odvážlivců řekne svůj názor, že to je vše na nic.Vážím si presidenta V. Klause, který se nebojí a řekne pravdu. Je to frajer, je inteligentní, chytrý a hájí náš stát. Dost ubožáků to ani nemůže pochopit, že má pravdu. Tak ahoj a vzpamatujte se lidi český.
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(Alberto Kvěch, 20.4.2010 8:58:24)
Odpovědět
Vy hlavně nehápete souvislosti a jen hloupě fandíte Klausovi. Těžko pohopíte EU, když nejste shopna pochopit projevy Klause.Já nechápu ty(b...e ,dle vašeho pojmenování) propagující vystoupení z EU.Tady na euportálu je vás asi 8, tak mohou být ostatní rozumní v klidu.Je vás v Česku méně než sběratelů propisovaček.Hezký den,snad jednou také dospějete a přestanete fandit Klausovi.Zatím jste slepá a nevědomá.Příště laskavě bez sprostých výrazů tak často používaných euroskeptiky.
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(sedlák, 20.4.2010 12:40:56)
Odpovědět
Za to VY pane Kvěchu, vy jste prorok nad proroky, vidící do budoucnosti a zároveň máte jistě patent na rozum... Nevím, nemyslíte si, že i bez Klause jsou lidé, kteří vidí, co je ta slavná brusel za nemožný patvar, který nás stáhne ke dnu - ekonomicky, politicky, mravně a taky, že jsme o státní suverenitu opravdu už přišli ? To bylo vždycky křiku kvůli pokynům z Moskvy, to byla totalita - a co je to nyní ? Myslím, že největším slepcem a zabedněncem ( za což mi jistě poděkujete, neb to budete považovat za pochvalu ... ) na tomto portálu jste především vy osobně.
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(Alberto Kvěch, 20.4.2010 20:42:27)
Odpovědět
Sedláku.Od vás to beru jako poctu.Opravdu.Až vy budete Kvěcha chválit, budu na tom moc špatně.Takže nadávejte Kvěchovi stále více a více euroskeptiku.Polemiku já se Sedlákem zásadně nevedu.Nedělám marné věci.
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(Mirek, 24.4.2010 16:44:47)
Odpovědět
Musím se zastat Zuzky, napsala to moc hezky, souhlasím se vším.
A Vy, pane Kvěchu, jste úplně mimo. Jediný způsob, jak jste schopen reagovat na argumenty v jejím velmi rozumně napsaném příspěvku jsou osobní útoky. A co se týče toho vašeho plácání ohledně čísla 8: konkrétně tento článek do nynějška četlo zhruba 2000 čtenářů. Tudíž nechápu, jak můžete analýzou příspěvků max. několika desítek stálých přispěvovatelů do diskuze dojít k přesvědčení, že se s jeho textem shoduje jen 8 osob... Já si naopak myslím, že čtenářů souznějících se články na tomto serveru je převážná většina.
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(Dan, 20.4.2010 9:13:42)
Odpovědět
1/ Je zde lid český, ale i moravský a slezký - ten je polákům příbuznější než čechům !

2/My odevzdáváme svoje peníze do Prahy a narozdíl od Bruselu jichvětšinu nedostáváme zpět, takže jste sama poslala dořiti, nebo vaše daně se nepřerozdělují v Praze ????

3/ Václav Klaus je ten nejprohnanější darebák a rusofil, co kdy seděl na pražském hradě a naštěstí se to už ví a to je velmi poztivní !
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(sedlák, 20.4.2010 12:45:06)
Odpovědět
Za to ty jsi moravský němcofil a dobruselefil, kterého není možné brát vážně.
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(Dan, 20.4.2010 19:05:51)
Odpovědět
neposílej se pořád dořiti, bud nasebe hodnější :))
Re: Klausův exporadce polemizuje se svým bývalým šéfem
(Alberto Kvěch, 20.4.2010 20:47:32)
Odpovědět
No to jste tedy Danovi jeho tvrzení vyvrátil.