reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům

Autor: Dušan Streit | Publikováno: 12.4.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Nepozvání Havla na ceremoniál k podpisu americko-ruské smlouvy se zlovolně připisuje ješitnosti prezidenta Klause. Nic není vzdálenějšího realitě.

Taková významná schůzka zakončená podpisem světodějné smlouvy má svůj přesný scénář. Zejména hostitelská země musí udělat všechno, aby se významní hosté u nás cítili dobře jako u přátel. A to se prezidentu Klausovi i za pomoci subtilní a delikátní diplomacie podařilo.

U podpisu významné mírové smlouvy, která vždy na desetiletí předznamenává vztah dvou supervelmocí, přece nemůže být zván relikt starého studenoválečnického pojetí světa, jímž Havel je. Role humanitárního bombarďáka se přežila v okamžiku, kdy z okolí Bílého domu zmizeli jestřábi typu Cheneyho a Rumsfelda, v jejichž vleku Bush mladší byl.

Havel se netají svým negativním postojem k Rusku, který překračuje rozumné meze. Nebudu opakovat všechny jeho až nenávistné reakce, které by nebylo dobré prezidentu Medvěděvovi připomínat a stavět před oči. Opravdu by to nebylo diplomatické ani slušné.

Václav Havel by se symbolicky hodil k podpisu smlouvy mezi Gruzií a Kosovem. Saakašvili a Thaci jsou přece jeho kamarády a symbolizují nejlépe jeho dobrodružné pojetí politiky. Ze stejných důvodů nemohl být pozván ke stolu ani Schwarzenberg. Oba vnímají Evropu postaru podle mustru, jaký se přežil už po první světové válce. A tyto přežité návyky vtahují i do svého konfrontačního až revanšistického pojetí světové politiky.

Nesmíme také zapomenout, že Havel a další byli signatáři onoho letního dopisu Obamovi, který jej měl mistrovat v tom smyslu, aby nás neházel přes palubu, protože se máme stát jinak kořistí Ruska. Ale tento summit měl přispět právě k utlumení takovéto bipolární averze. A myslím, že by přítomnost Havla a Schwarzenberga nebyla proto milá nejen Medvěděvovi, ale ani Obamovi.

Jestli Praha má symbolizovat tento nový trend, to je právě obrovským úspěchem prezidenta Klause. A to přesto, že mu mnozí – včetně jmenovaných – házejí neustále klacky pod nohy. Musíme si uvědomit, že to pro zachování zbytků naší suverenity je obrovským příslibem. V těchto symbolických obrazech byla Česká republika pupkem světa. Ale pozor, ne jako nevýznamný člen EU!

Prezident Klaus řekl: „Fakt, že tato významná akce proběhla, aniž by byla jakkoli zmíněna jakákoli z velkých zemí západní Evropy, je fenomén, který určitě stojí za komentáře, které se možná v tisku objeví. Nevím, jestli to mám komentovat já. Každopádně to, že tady v podstatě nikomu nechyběli, myslím o něčem vypovídá.“

A Havel a Schwarzenberg jsou naopak stoupenci evropské integrace, v níž Praha a Česko žádnou významnou roli nehrají. Já budu klidnější, když bude s Moskvou vyjednávat Washington, než kdyby vyjednával Berlín či Paříž.

Oba tito politici se také kompromitovali zelenou politikou, takže je pochopitelné, proč se nikdo nezabýval jednou ze stran, která je na odchodu z parlamentu. Myslím, že Medvěděvovi i Obamovi chutnalo i bez nich.

PS A co kdyby Havel zase slavnost narušil svým odchodem na nějakou bulvární akci, jako byla Miss v případě prince Charlese?

 

http://streit.blog.idnes.cz/

Po příjezdu na Pražský hrad, Rajská zahrada
 
Společný přípitek, Rudolfova galerie
http://static.indianexpress.com/m-images/Friday%20%20%20,%20Apr%2009,%202010%20at%200246%20hrs/M_Id_145553_nuclear.jpg

reklama
6080 čtenářů | 41 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(orel, 12.4.2010 0:49:33)
Odpovědět
Kdyby se tak vrátil model před první světovou válkou, kdy střední Evropa dohromady byla velmocí a císař pán jednal jako rovný s rovným s carem, to by bylo něco, to by k nám všichni měli úctu. Pak by žádnému vnějšímu nepřáteli pšenka nepokvetla.
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(jj, 12.4.2010 6:20:37)
Odpovědět
koukám někdo tady sní o návratu policejního státu, degenerovaných parazitických feudálů hrajících si na "vyvolené" a poníženě se klanících poddaných udržovaných v co největší nevědomosti a vychovávaných k tomu držet ústa a krok .. ostatně toto je vysněná budoucnost všech schwarzenbergů, havlů a jim podobných "demokratů" a "pokrokových humanistů"
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(o koloděj, 12.4.2010 9:11:30)
Odpovědět
Program bildebergů, být u všech politických stolů
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(alfa27, 14.4.2010 15:30:01)
Odpovědět
No nesmíte tak žrát socialistickou dějepravu.Od roku 1868 do roku 1914 bylo Rakousko mnohem demokratičtější zemí než cokoliv co přišlo ve střední Evropě po 1.světové válce(vyjma ČSR) a mnohem demokratičtější než to co přišlo po roce 1938 u nás.
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(Felix, 12.4.2010 14:51:17)
Odpovědět
Taky jsem se nad tím zarazil, ale nebylo jen mocnářství (ovšem mnohostraně zkažené), jehož Streitem řečená kritika by mi vadila. Berte to, jako on, z celoevropského kontextu - Francie, Německo aj. aj. Tak, jak to napsal, je to dobré, nevadí.
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(jj, 12.4.2010 6:24:20)
Odpovědět
Klaus se nejspíše obával aby mu tam ožralá Dáša nezačala pískat a zrzavý skřítek se na poslední chvíli nepokoušel tu smlouvu Obamovi rozmluvit někde u záchodků u kterých by na něj vychytrale číhal.
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(Ladda, 12.4.2010 7:01:10)
Odpovědět
...................jo jo naprostý souhlas !!!
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(Niky, 13.4.2010 12:06:46)
Odpovědět
Vlastizrádce Havel nehovoří ani jedním jediným cizím jazykem, proto by těžko mohl někomu něco rozmlouvat!
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(jjjjjjjj1, 15.4.2010 10:17:06)
Odpovědět
jj - další hňup
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(jira22, 12.4.2010 7:44:20)
Odpovědět
Zejména hostitelská země musí udělat všechno, aby se významní hosté u nás cítili dobře jako u přátel......myslím, že jste to vážený pane v tomto článku vystihl naprosto přesně. Nebude se samozřejmě líbit, ale tak to chodí.Politika se od studené války výrazně změnila a to je dobře.
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(Tomáš B., 12.4.2010 8:48:09)
Odpovědět
Pan Streit,jako vždy,OK.Jasně popsaná realita.Havel už na politiku nepatří,je příliš zapšklý na svět.A prezidentu Klausovi patří dík a obdiv za dokonalý hostitelský ceremoniál.Bylo to opravdu skvělé.
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(styks, 12.4.2010 10:56:01)
Odpovědět
Pane Streit, excelentni clanek a jen tak dale!! Ztotoznuiji se plne s vasim pohledem a verme, ze se jiz nevrati politici Havlova stylu. Preji hezky den
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(Felix, 12.4.2010 11:14:23)
Odpovědět
Ať to bylo jak to bylo, jak postupně vylézala jména grázlů, kteří nebyli pozváni, u jednoho po drhém jsem si říkal: Ty potvoro, ty nepatříš do žádné společnosti, ty jsi grázl. A pokud jejich neúčast nezařídl Klaus či jeho kancelář, pak nezbývá, než místo jim poděkovat Nejvyššímu: Bohu díky. A před grázly nás i nadále ochraňuj!
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(Lenka, 15.4.2010 10:20:33)
Odpovědět
Felix - Již by jste mohl přestat psát ty své nenávistné komentáře.Patřite do doby tvrdého bolševíka.Tam by jste se uplatnil.
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(Vašek, 12.4.2010 13:00:20)
Odpovědět
Velmi dobře napsáno,se vším souhlasím.
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(Hugo, 12.4.2010 13:28:00)
Odpovědět
Nejsem věřící,ale tenhle článek,a podstata v něm,je naprosto svatá.Naprostý souhlas s úvahami autora.A panu prezidentovi patří dík a ocenění za překrásný ceremoniál.Jen tak na okraj,nic ve zlém,ale je lepší prezident než ekonom.
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(Felix, 12.4.2010 14:36:48)
Odpovědět
Díky za tu myšlenku o presidentovi a ekonomovi. To mě nenapadlo.
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(Felix, 12.4.2010 14:44:16)
Odpovědět
A tak, pane Streite, díky za skvělý článek, asi nejlepší v začátku dubna.
Ale k princi Charlesovi by se Havel hodil, že? No neříkejte, že ne. Manželství taky v pořádku. Evropan jak řemen. A mnoho jiného. Co my víme?
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(Niky, 13.4.2010 16:16:54)
Odpovědět
Taky globální oteplovač.
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(Petros, 12.4.2010 15:27:57)
Odpovědět
Pane Streit, smekám, skvělý text, skvělé postřehy. Naprostý souhlas!
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(Hardy, 12.4.2010 18:26:24)
Odpovědět
Re: Streit, díky za výtečný článek.
HAVEL je odkecaný a trpěný.
(Abatyše Šoustalová, 12.4.2010 21:02:23)
Odpovědět
Jen on sám to neví. Štrait - bravo !!!
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(Merlin, 12.4.2010 21:09:06)
Odpovědět
Vyborny clanek, pane Streite!
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(Brabec, 13.4.2010 1:16:10)
Odpovědět
Výborný článek. Jinak si myslím,že důvody nepozvání Havla jsou 2: Rusové mohli soukromě vyjádřit přání a dalším je to, že smlouva sama je proti Havlovu přání a jak se dá předpokládat,určitě kdyby se vyjadřoval do nějaké "kamery" blekoval by svoje názory !
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(Janos, 13.4.2010 2:39:52)
Odpovědět
Pane Steit, výborný článek.
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(Janos, 13.4.2010 2:40:17)
Odpovědět
Pane Steit, výborný článek.
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(ordoš, 13.4.2010 8:23:18)
Odpovědět
Když jsem si četl zde uvedené názory na článek pana Strieta žasl jsem.Nebudu nikomu nic vnucovat,aleHavel samozřejmě pozván být měl,překvapují mně plná ústa většiny o slušnosti a přitom se zde řada odvolává na věk Havla to je slušnost?Ale k věci,smlouvu není třeba přeceňovat ,rovněž,tak to,že podpis byl v Praze ten mohli podepsat,někde na tichomořských ostrovech.Realita v budoucnu bude trochu jiná čas ukáže ,jak se bude chovat Rusko,zejména ve vztahu k Yránu a ostatním zemím z této oblasti,kteří mají šanci vlastnit jaderné zbraně.Na podpisu smlouvy však Vámi obdivovaný pan Klaus nemá prachžádné zásluhy ,všechno i protokolárně chystaly zúčastněné strany.Že Havel nedůvěřuje Rusku je nabíledni,řada lidí,kteří neztratili pamět jim nedůvěřuje rovněž,lidi,kteří prožili většinu života v komunismu a zažili okupaci68.Doporučuji všem zúčastněným dobře sledovt v rámci možností ,jak se Rusko chová v Zahraniční politice.Nejsem patetický stoupenec Havla,ano dělal chyby,které s odstupem času dovedl přiznat.Nemůžu však souhlasit s urážkami a schvalovat tento postup proti němu.Pan Klaus stále je a bude v jeho stínu ,ano je mezi nimi rozdíl ve vztahu k Rusku to je zřetelný.Čemu se divit,když jsem na hlasu Ameriky poslouchal jeho názory ,tak v tomto období pan Klaus jezdil po západě po stážích.Dál není třeba nic vysvětlovat.Zásadní věc neztrácet pamět,rzpomenout se na divokou privatizaci na kauzy LTO na minulé vládnutí současného prezidenta,vůbec není co glorifikovat.Nyní se nám vrací všechny ekonomické prohřešky minulých,ale i nedávných vlád v podobě blížíciho se bankrotu viz Maďarsko,Řecko.To jsou naše priority,podpis smlouvy USA-CCCP má sice význam,ale nepřeceňujme sami sebe,jakou roli v tom hrajeme.Na závěr ,ano Havel byl slušný prezident.
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(Johny B, 13.4.2010 16:27:53)
Odpovědět
USA-CCCP ... no comment
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(Mirda, 14.4.2010 13:12:33)
Odpovědět
a co by tam ta politická mrtvola, starej Veškrna asi tak dělal? Vždyť už dávno nikoho nezajímá a chválabohu také už nic nemůže ovlivnit, prasečin nadělal až dost.A jak vidno, Obama s Medvěděvem nechystali žádné humanitární bombardování a tak nejspíš neměli zájem poslouchat jeho trapné blekotání. Navíc , není tak úplně jisté, jestli by se někomu při obědě neudělalo při pohledu na něj šoufl.
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(ks, 14.4.2010 12:56:26)
Odpovědět
A proč by tam měl být Havel? Myslím si, že to nebyl hrad, kdo Havla nepozval. Vůbec bych se nedivila, kdyby to bylo přání Rusů.Hlavně mně těší, že Václav Klaus převezl EU, když dojednal podpis smlouvy. V Bruselu musí zuřit. snad pochopili, že EU má tolik hlav, že nikdo nevěděl, kdo oficiálně vystupuje za EU. Hlavně,že máme evropského presidenta a ministra zahraničí.a teď by se měla EU přejmenovat na Kocourkov. Celkem by jí to slušelo.
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(ks, 14.4.2010 12:56:28)
Odpovědět
A proč by tam měl být Havel? Myslím si, že to nebyl hrad, kdo Havla nepozval. Vůbec bych se nedivila, kdyby to bylo přání Rusů.Hlavně mně těší, že Václav Klaus převezl EU, když dojednal podpis smlouvy. V Bruselu musí zuřit. snad pochopili, že EU má tolik hlav, že nikdo nevěděl, kdo oficiálně vystupuje za EU. Hlavně,že máme evropského presidenta a ministra zahraničí.a teď by se měla EU přejmenovat na Kocourkov. Celkem by jí to slušelo.
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(žužu, 14.4.2010 13:23:52)
Odpovědět
Asi nebude v Sovětském svazu oblíben a B. Husejn Obama si na něj nevzpomněl... Určitě se k výběru hostů obě zúčastněné strany vyjadřovaly, když udělovaly příkazy subalterním domácím politikům co a jak mají zařídit!
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(Rostislav, 16.4.2010 10:27:57)
Odpovědět
Vy asi pocházíte z STB roku 1989 když jste volil Havla, jinak to nevidím. Dnes se nám estebáci smějí veřejně jaké jim dal Havel odstupné, ti co to měli dostat tak nemají nic. Nashledanou v lepší pravdě
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(Velký Mao, 14.4.2010 15:17:40)
Odpovědět
a proč by tam měl být,byli jsme pouze hostitelská země,neměli přístup ani naši novináři
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(tamchyna zdenek, 14.4.2010 17:45:37)
Odpovědět
Pan Streit si opět jednou vylil svoji nenávistnou žluč proti pres.Havlovi.Havel je a bude ve světě pojem, Klaus nikdy. Dáša je vynikající herečka na naší přední scéně.Ti co přitákávají Streitovi, se tak hodí k hospodskému stolu a pivnímu rozhledu, ale komu není s hůry dána v apatice nekoupí. Čím se asi ti všichni přitakávači o věci veřejné zasaloužili...nadáváním,?????
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(Janos, 15.4.2010 4:57:38)
Odpovědět
Havel je ve světě pojem, u nás má mnoho kritiků. Asi jak Jelcin v Rusku - svět ho chválil doma mu nadávali. A proč?
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(tamchyna zdenek, 14.4.2010 17:45:38)
Odpovědět
Pan Streit si opět jednou vylil svoji nenávistnou žluč proti pres.Havlovi.Havel je a bude ve světě pojem, Klaus nikdy. Dáša je vynikající herečka na naší přední scéně.Ti co přitákávají Streitovi, se tak hodí k hospodskému stolu a pivnímu rozhledu, ale komu není s hůry dána v apatice nekoupí. Čím se asi ti všichni přitakávači o věci veřejné zasaloužili...nadáváním,?????
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(Dan Kratochvíl, 14.4.2010 19:15:59)
Odpovědět
Největší sranda je že se pořád kde kdo přeřekává, vč. volby prezidenta vč. zahraničního tisku, kde kdo říká Pružinskému Havel :-))

Pružinskij je velká ruská nula, Havel je pojem v celém světě a to už nikdo nikdy nezmění :-)
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(Davidan, 14.4.2010 23:10:31)
Odpovědět
Václav Havrl nepatřil a nepatří mezi slušné lidi.
O to se zasloužil celým svým křivým životem.
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(nobody, 15.4.2010 6:38:04)
Odpovědět
Přečtěte si Havlův zvací dopis pro radar. To je studená, ba až mrazivá válka. Má úplně jiné vidění světa. Je přežitý a mimo. Anglická královna ho vítala a on co. Flámoval. Ničím se to nedá ospravedlnit, jedině ...
Re: Proč Václav Havel nepatří ani k velkým mírovým stolům
(v.n., 15.4.2010 12:01:45)
Odpovědět
Zničit Václava Havla je emocemi nabité poslání.
Taky asi silnější než hašiš, když s hrdými národovci dokáže dostoupit nebetyčných výšin servilnosti vůči zemi která nás tak nerada zbavovala ochrany svých tanků a atomových hlavic.
Na druhou stranu je pravda, že mimo jiné na ruském taktu(česká poctivost, bulharská vyspělost ...) byl tábor míru založen a drzými odmlouvači typu Havel se to všechno zkazilo.
Teď to horkotěžko zachraňujeme ruskými empatisty typu Klause.
Snad na něj mírotvorci časem přestanou i kašlat.