reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU

Autor: Pavel Ryska | Publikováno: 10.6.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Řecký mnišský stát Athos má stejné zákony již téměř 1000 let, od doby Konstantina IX. Monomacha. Přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije Evropskou unii.

 

Athos je jedním ze tří "prstů" tvořících řecký poloostrov Chalkidiki. Užívá zvláštního statusu, jelikož je již zhruba 1000 let zvláštním samosprávným územím, na kterém žijí pouze mniši. Na území Athosu se nachází 20 klášterů a v nich přes 2000 mnichů. V Řecku je Athos státem ve státě: vytváří si řadu vlastních pravidel a řecké vlády, ať už za jakéhokoli režimu, vždy toto území respektovaly jako samosprávnou oblast. Jedním z řeckých zákonů, který zaručuje mnichům uchování tradic, je zákon o tom, že na Athos je zapovězen vstup ženám. Aby byl tento zákaz vynutitelný, je vstup ženy na území Athosu řeckou vládou trestán až 12 měsíci vězení. Samozřejmě že omezení na vstup se netýká jen žen – Athos se celkově izoluje před vstupem osob obou pohlaví, avšak povolí-li někomu vstup (z obchodních, diplomatických či jiných důvodů), může to být z náboženských důvodů pouze muž.

Tato praxe se mnoha politikům EU zdá neslučitelná s "rovností". Jak je možné nepovolovat ženám vstup na řecký poloostrov? Odpověď řecké vlády i mnichů je jediná: nejde zde o politickou diskriminaci, ale o to, že Athos je území náležící ke klášterům, které z definice obývají pouze mniši, pro něž je přítomnost ženy nepřijatelná. Naprosto stejně, jako je pro klášter náležející řádu jeptišek nepřijatelná přítomnost mužů. To, že nejde o ojedinělý klášter s malým pozemkem, ale o soustavu klášterů po celém poloostrově, nehraje roli. Toto se však zejména poslancům Evropského parlamentu (EP) nelíbí a soustavně vyvíjejí na Řecko nátlak, aby tisíciletou tradici v rámci nové "doby rovnosti" zrušilo.

Ambice evropských politiků

Na výrocích europoslanců lze dobře dokumentovat, jaké ambice vůči celému kontinentu mají. Předně, Řecko má v přístupové smlouvě k EU Athos veden jako území se speciálním statusem. Takový status má Athosu zaručovat uchování tradic a jejich ochranu proti nejrůznějším požadavkům vycházejícím z orgánů EU. Přesto se již koncem 90. let začaly z EP ozývat hlasy varující Řecko, že může skončit u soudu, pokud zákaz vstupu žen nezruší. V lednu 2003 vydal EP rezoluci požadující po Řecku zrušení zákazu a odvolával se při tom na to, že zákaz pochází z roku 1045 a že tím "dnes porušuje univerzálně uznávanou rovnost pohlaví". Řecko tento požadavek odmítlo. V září 2003 přišly ostřejší výroky. EP vydal "Human Rights Report", ve kterém opětovně požadoval po Řecku zrušení zákazu a tentokrát Řecko obvinil z porušování mezinárodních konvencí a dokonce i vlastní řecké ústavy. Tímto se tedy europoslanci pokusili z tradiční mnišské samosprávy udělat případ porušování "lidských práv". Řecko opět odmítlo s odvoláním na zvláštní status Athosu. Od té doby europoslanci, přes opakované soudní pokusy a častá varování adresovaná Řecku, nenašli způsob, jak zemi právně přimět k jakémukoli kroku.

Letos v květnu se však celá záležitost opět dostala do pozornosti institucí EU, jelikož se na Athosu objevily čtyři ženy. Šlo o moldavské imigrantky, které převaděčům zaplatily za převoz do Řecka v nevědomosti, že se vylodí v mnišské samosprávě. Když mniši na Athosu spatřili ženy, zavolali řeckou policii a po vysvětlení neznalosti ze strany Moldavanek jim přečin odpustili. Moldavanky proto nešly před soud a pouze musely mnišský stát opustit. Tento incident vyvolal opět nevoli evropských politiků a úředníků. Další varování a výzvy namířené na Řecko mohou brzy přijít.

Obecný problém veřejných pozemků

Celý případ přesně zapadá do ideologie "práv" kohokoli na cokoli a nesmyslně pojaté "rovnosti" nejrůznějších skupin lidí, jež je dnes bohužel tolik typická pro evropské politiky a byrokraty. Jediné, co smysluplně určuje, kdo kde může být a na co má právo, je princip soukromého vlastnictví. Když si skupina žen založí, řekněme, "Klub žen" a koupí si k tomu celý poloostrov, na který zapoví přístup mužům, máme také bojovat proti nerovnosti? Princip soukromého vlastnictví a vůle majitele je to jediné, co rozhoduje. Na svůj pozemek mohu zakázat přístup komukoli – mužům, ženám, všem lidem světa, europoslancům anebo třeba jen lidem s fialovými vlasy. To je samotný význam slova "soukromý" – tedy bezpodmínečně suverénní.

To, co komplikuje případ Athosu, je pouze přítomnost řeckého státu v některých oblastech služeb v mnišské samosprávě. Kdyby řecká vláda nevykonávala nad poloostrovem svoji policejní, soudní, měnovou, dopravní a další moc, celá otázka by byla jen a jedině věcí respektu k soukromému vlastnictví mnišských klášterů. Protože však např. silnice na Athosu spravuje a vlastní řecká vláda, nastává logicky otázka, kdo po silnici může jet. Aby řecká vláda respektovala pradávnou tradici a vůli mnichů, zakázala už dávno na těchto a dalších řeckých státních pozemcích na Athosu přítomnost žen. Tím v podstatě "napravuje" státní vlastnickou přítomnost v mnišské oblasti a kompenzuje mnichům situaci, kdy nemohou vlastnit veškerou plochu poloostrova. Jen toto – tedy státní vlastnictví pozemků – je zdrojem problémů a diskusí o diskriminaci.

Kdyby řecká (a obecně jakákoli jiná) vláda ustoupila z pozice vlastníka pozemků, tento problém by zmizel. Vstup na cizí pozemek by podléhal vůli majitele, ať je to mnich, jeptiška, čtenář tohoto textu anebo kdokoli jiný. Pouze pokud je pozemek státní, vzniká zcela neřešitelný problém "diskriminace": má mít na státní silnici přístup kdokoli, jak je tomu téměř všude, anebo jen ti, jimž to dovoluje místní tradice, jak je tomu na Athosu? Kde má stát najít hranici spravedlnosti? Její hledání je marné. Smysluplné je jedině soukromé vlastnictví a vůle majitele pozemku, do jehož motivací nikdo nevidí a vidět nemusí.

Varovné pokusy EU

Bez ohledu na teoretickou komplikaci, kterou způsobuje vlastnická přítomnost řeckého státu na Athosu, bylo mnišské území v Řecku všeobecně respektováno po tisíc let. Řekové jej nikdy nepovažovali za urážející či "nemoderní" a měnit nic nechtěli. Je s podivem, jakou autoritu si osobují evropští politici, když vyvíjejí na Řecko nátlak a říkají, že se tato prastará tradice má najednou změnit v zájmu nového evropského řádu, který pro nás připravili.

Zdravý rozum nám říká, že ať si o Athosu myslíme cokoli, je to místní specifikum a jako ne-Řekové nejsme oprávněni na něm nic měnit. To si však evropští politici nemyslí: oni mají právo mluvit do všeho a na kohokoli a kdekoli uvalovat celoevropské regulace a normy "lidských práv". Ambicióznost, naprostá nepokora a přesvědčení politiků EU o vlastní vyvolenosti vytvářet nového člověka a nový svět jsou zde vidět v ostrých rysech. Dokud však bude existovat EU se současnými nebo dokonce ještě většími pravomocemi, budou tito lidé mít téměř neomezený prostor realizovat své představy o tom, jak má celý kontinent vypadat a jak máme žít. 

http://www.nechtenasbyt.cz

 

pozn. EUportal.: Je jen otázkou času, kdy vojska EU vtrhnou do Vatikánu...

reklama
1962 čtenářů | 32 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(Pepan, 10.6.2010 4:44:28)
Odpovědět
Co by také nevymyslili ti EU byrokrati se statisícovými platy - po měření křivosti okurek, zákazech vlaštovčích hnízd v kravínech, nahrazení olova na vyvažování dražší alternativou, po řeznických špalcích z tvrdého dubu na umělou hmotu, zákazu křížů v italských školách - tak mají další problém který tisíc let nikdo neřešil, Athos. Musí si nějak své vysoké odměny zasloužit.
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(Petra, 10.6.2010 6:35:40)
Odpovědět
Nepustit ženy na jistou část území je dle mého názoru sexistické. Vždyť řecký občané (a to i ženy) mají právo dle řecké ústavy se pohybovat po celém území státu.
A co se týká klasury v klášterech, zde je vidno, jak je pravoslavní církev zastaralá. Potřebovala by taky nějaký II. vatikánský koncil. V katolických klášterech se klausura vůbec nedodržuje. Sama jsem takový mužský klášter coby žena navštívila v Rakousku.
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(Ivo, 10.6.2010 7:26:33)
Odpovědět
To není sexismus, ale tisíciletá zvyklost, stejně jako se v Jeruzalémě nepovoluje přístup ke "Zdi nářků" bez pokrývky hlavy a do mešit nelze vstoupit v botách.
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(seoh, 10.6.2010 7:42:38)
Odpovědět
Pokud tam nesmí vstoupit vůbec, je to sexismus.
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(Pii, 10.6.2010 10:48:04)
Odpovědět
Ze si nestezujes, ze zeny nemaji pristup do muzske casti mesit po celem nemecku, francii apod.

Myslim ze je potreba si zamest pred vlastnim prahem a pak kritizovat nekoho za sexismus.....pokrytci.
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(seoh, 10.6.2010 10:56:24)
Odpovědět
No, pokud bude na Athosu mužská a ženská část ostrova, možná by to bylo přijatelné.
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(Pii, 10.6.2010 11:14:44)
Odpovědět
Jo ale je pokrytecke kritizovat neco co funguje staleti a nevidet to same u sebe ze ??

Jinak jsou i zenske klastery kam nemaji pristup zase muzi. Nevidim v tom problem.Nebo je problem jen proto ze to je muzsky klaster ?
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(seoh, 10.6.2010 11:55:27)
Odpovědět
Jak u sebe? Není každý kritik muslim.
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(Pii, 10.6.2010 11:17:06)
Odpovědět
Nastesti se ukazuje (viz. Holandske volby, a nejen ty) ze lidi uz maji techto nesmyslu po krk. A maji prirozeny pud sebezachovy. Jeste par let (5-10) a bude klid od techto feministickych nesmyslu. Hlavne na to nebudou uz penize a bude po....
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(hanca, 10.6.2010 9:44:58)
Odpovědět
kazde pravidlo ma i svou vyjimku. dneska nazyvate sexisty ty, kteri vas nechteji pustit na uzemi obyvane po tisic let pouze mnichy. zitra to muze byt kazdy klaster, nebo kazdy domov...? kde jsou hranice svobody? za jaka a ci prava, vy, kt chcete tohle uzemi zmenit, tu vlastne bojujete: za pravo mit na neco absolutni pravo?
souhlasim s autorem, ze je to zalezitosti pouze Recka: jestli je s tim vetsina obyvatel srozumnena a doposud to respektovali, proc to nechteji respektovat nejake urednicke postavicky z Bruselu?
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(Jiří Zahrádka, 10.6.2010 10:17:49)
Odpovědět
Přesně tak. Nejde o to, jestli se nám to líbí nebo ne. Jde o princip. Jestliže Řekové ve SVÉ zemi takové specifikum schvalují (a to zjevně ano), pak nemají navonění kreténi z Bruselu právo do toho žvanit.
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(seoh, 10.6.2010 10:54:17)
Odpovědět
Jde o princip. A ženy jsou snad rovnoprávné. Tedy aspoň v Evropě prý ano.
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(Jiří Zahrádka, 10.6.2010 11:34:26)
Odpovědět
A přesně proto si mohou jeptišky udělat svůj klášter, kam zamítnou vstup mužům.

A právě proto, že ženy jsou rovnoprávné, mají zcela stejný hlas v demokratických volbách, jako muži, a podle toho mohou zvolit, jestli si určitá část řeckého území může zachovat tuto "klášterní" tradici.
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(seoh, 10.6.2010 11:54:08)
Odpovědět
V tom to duchu mají ženy nárok na svou polovinu ostrova Athos, nebo na vlastní ostrov. Nic z toho nemají. Nemluvě o tom, že sexistické je to i nadále, jen je rovnoprávnost zachována jinak.
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(kotalik, 10.6.2010 12:05:11)
Odpovědět
Ted bojujte za pravo Rekyn vstoupit na uzemi muzskeho mniskeho radu? Jste si jista, ze o to Rekyne stoji? Nebo mate jen problemy se svym pohlavim?
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(seoh, 10.6.2010 12:23:53)
Odpovědět
Ne, fakt nemám žádný problém se svým pohlavím a jsem si docela jist. Jen mi jde o výklad pojmu rovnoprávnost.
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(Pepan, 10.6.2010 12:45:41)
Odpovědět
Seohu, nechcete také zrovnoprávnit přístup ženám na mužské záchodky?
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(seoh, 10.6.2010 12:49:13)
Odpovědět
Pepane, mám v paměti pobyt na VŠ kolejích, kde byly jen jedny společné záchody. Hmm, tedy odpověď na vaši otázku zní-proč ne? Současně na tom opravdu netrvám, každý máme své, tedy je to přiměřeně rovnoprávné.
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(kotalik, 10.6.2010 12:46:56)
Odpovědět
opravdu? A kolik Rekyn o to tedy stoji? abych si udelal alespon radovou predstavu.
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(seoh, 10.6.2010 12:51:05)
Odpovědět
Nemám nejmeší představu, ale ani jsem netvrdil, že to vím, stejně jako vy nevíte, že o to žádná nestojí.
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(kotalik, 10.6.2010 12:57:03)
Odpovědět
moje otazka: Ted bojujte za pravo Rekyn vstoupit na uzemi muzskeho mniskeho radu? Jste si jista, ze o to Rekyne stoji?
odpoved: ....a jsem si docela jist
moje otazka: opravdu? A kolik Rekyn o to tedy stoji?
odpoved: Nemám nejmeší představu....

pochopil jsem Vas spravne??
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(seoh, 11.6.2010 7:06:54)
Odpovědět
Jsem si docela jist tím, že nemám problém se svým pohlavím. Omlouvám se za nedokonalou formulaci.
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(Jiří Zahrádka, 10.6.2010 15:47:54)
Odpovědět
Vůbec neřeším, je-li to sexistické (myslím, že ano). Ale v tomto případě jde o specifické území, kde v rámci národní tradice jsou pouze mniši. Kdyby ženy měly v rámci řecké národní tradice území, kam nepustí muže, je to věc Řeků, stejně, jako je jejich věc tento případ.
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(Josef, 11.6.2010 4:52:12)
Odpovědět
Ja bych mnichum poradit vyhlasit referendum a vystoupit z unie a mel by Brusel po starostech!
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(Josef, 11.6.2010 4:53:52)
Odpovědět
oprava "poradil"
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(Jiří Zahrádka, 11.6.2010 10:05:06)
Odpovědět
:-)) To bych si pak ty mnichy vypujcil taky do Ceska, a na dobu do referenda bych jim dal k dispozici cele Cesko ;-))!
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(frantisek zajicek, 10.6.2010 18:27:55)
Odpovědět
Samozrejme,ze cely problem je jen a jen problemem Reku,ale v ramci tradice tohoto portalu je zde vysoky stupen demagogie.Nikde neni napsano,ze EU neco naridila,ci prikazala.Pouze,cituji:Evropsti politici vyvijeji na Recko natlak,dalsi varovani a vyzvy muzou brzy prijit...Vydite v tom nekdo nejake narizeni?Dale je treba si uvedomit,co si pod pojmem evropsti politici predstavujeme.Nejsou tam nahodou taky ti nasi?Nepredsedali jsme te"zle"Unii nahodou taky?Nemeli bychom zacit nejdriv u nas doma?Zamysleme se vsichni,FZ
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(Trident, 11.6.2010 2:29:34)
Odpovědět
Je to tak. To, že nějací evropští politici vyvíjejí tento tlak, neznamená, že je to politika unie. Nepochybuji, že v Řecku má Athos mnohem více odpůrců než v orgánech EU.
Re: to že nějací...
(anoným, 11.6.2010 18:41:10)
Odpovědět
To, že nějací evropští politici vyvíjejí tento tlak, neznamená, že je to politika unie.

To, že nějací němečtí politici vyvíjejí tento tlak, neznamená, že je to politika Německa.

cítíte ten nesmysl?
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(le-levap-pap, 10.6.2010 20:24:10)
Odpovědět
Vážení euroskeptikové, podle mého velmi skromného názoru,který zásadně nikomu nevnucuji, dozrává právě v této době čas,abychom řekli nahlas a rozhodně bruselsko/štrasburské eurobyrokracii - MÁME VÁS DOST.Za naše peníze, odvedené v daních do nejrůznějších EU-fondů,vymýšlíte blbosti[to je nejslušnější slovo,které jsem nalezl]a domníváte se,že máte sílu je prosadit.Nemáte! A jestli budou jednotlivé národní vlády "eurounijně kolaborovat"jsou hodny nejhlubšího opovržení. Právě se zřetelem na základní a nezadatelná lidská práva,má každý občan národního státu právo odmítnout takové vládnutí a takové zákony, které mu tato práva upírají s poukazem na jakýsi "vyšší princip eurounijní".Nevolám "do zbraně a hr na ně",navrhuji společnou občanskou neposlušnost,která se projeví tím,že vědomě nebudeme respektovat takovou vládu a takový parlament a dáme jim to zřetelně najevo. "Causa Athos" je nejen zástupným problémem,ale především zcela reálným nebezpečím oktrojovat občanům evropských států zvrácené představy o uspořádání Evropy na počátku 21.stol.Takové pokusy zde již v historii byly a zpravidla končily válečnými masakry;naposledy vize Adolfa Hitlera a jeho ideologů o tzv. "novém řádu". [Doporučuji podrobné studium knihy Mein Kampf nebo Orwellovy knihy 1984.]Jsem nezvratně přesvědčen,že současná EU má "zdárně" nakročeno k oběma šíleným experimentům.Záleží tedy na nás, občanech jednotlivých národních států, zda to těm EU-buranům dovolíme a zda budeme pouze nečinně přihlížet.Emigrace do USA, Kanady nebo Austrálie není řešením,vyřešit to musíme zde na evropském kontinentu tak,že ty EU-burany v čele s EU-prezidentem,který má image m.h.,přestaneme brát na vědomí.Je to spolek panáků,který si rozdělil tučné prebendy.
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(Jiří Zahrádka, 11.6.2010 10:11:51)
Odpovědět
Jo, souhlas, jenže se podívejte na výsledky voleb. Českému pronárodu je všechno jedno, jen když má co žrát. Jsme na úrovni dobytka. I když nás srovnám třeba s Poláky, vycházejí Poláci lépe - aspoň tam drží zkrátka rusáky. Ale my jsme děvky, které jsou schopné na svém území dovolit rusákovi za třicet stříbrných to, co nedovolíme domácímu, Čechovi. Viz kauza toho bývalého vojáka sovětské armády, který si postavil ty hnusné rusácké dači bez stavebního povolení. Tak už to stavební povolení dostal, dodatečně. Vystavěl málem rusáckou vesnici, tuším dokonce na území národního parku nebo chráněné oblasti, a nějaká kur.va mu na to dodatečně dala povolení. Pamatuji jiný případ, kdy Čech snad jen prodloužil střechu u své malé chatky bez povolení, a musel ji zbourat...

Dokud v českém národě necháme beztrestně existovat kur.vy, které vrahům našich otců zařídí, aby si tady mohli teď kašlat na naše zákony, nebude v naší zemi nikdy dobře.
Re: Řecký mnišský stát Athos přežil změny režimů, války, i diktaturu. Není jisté, zda přežije EU
(Nermuť Jan, 12.6.2010 9:26:24)
Odpovědět
Tendle článek patří do eurabie, minimálně stejně a nejspíš ještě více.

Já nedělám mezi papisty a muslimy žádný rozdíl. Obě učení przní Křesťanství.

Proto chtějí tyto organizace zničit Athos.

Dál nezapomínejte ještě na jedno. Jsou tam i neřecké Monastýry.