reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels

Autor: Daniel Kolář | Publikováno: 6.5.2010 | Rubrika: Kulturní válka
Ilustrace

Historie nabízí k německým případům vilných kněží pozoruhodné paralely. Katolický německý ženský svaz oslavil v Řezně dne 20. 3. 2010 sté výročí založení. Při té příležitosti se místní biskup Gerhard Ludwig Müller zmínil ve svém kázání o bombastické tiskové kampani v souvislosti se zprávami o zneužívání dětí. Připomněl, že církev už jednou v nedávné minulosti byla vystavena stejnému tlaku, když nacistický režim zahájil řadu „mravnostních procesů“, mimo jiné proti katolickým kněžím, a říšské ministerstvo propagandy organisovalo doslova smršť novinových článků, odsuzujících, hanobících, vyhrožujících... Vyzval ženy, aby se jako jejich babičky a matky nenechaly svést a zprávy hodnotily kriticky.

Ale pozor! Srovnávat v Německu cokoliv s poměry v Třetí říši je přímo neslýchané, nepochází-li srovnání od autority oprávněné provozovat rituál kolektivního národního (sebe)mrskačství. Katolický hierarcha tuto pravomoc rozhodně nemá, takže na sebe kritická sprcha ze všech možných stran včetně vlastní nenechala čekat snad ani hodinu. Z řady více či méně rozhorlených odsudků vyčnívala slova předsedkyně Ústřední rady německých Židů Charlotty Knoblochové, tedy vrchní představitelky jednoho z autorisovaných mrskačů: „Vycházím z toho, že biskup Müller v té době ještě nežil. Jinak by něco takového neřekl. Je neuvěřitelné, jak se takovými výroky falšují dějiny.“ Paní Knoblochové byly ovšem v době, již měl biskup na mysli, pouhé čtyři roky: jak tedy může z vlastní zkušenosti vědět, co je falšování a co nikoli? Opravdu si Müller vymýšlel a žádné procesy nebyly? Kdo se tu pokouší padělat dějiny?

Německý historik Hans Günter Hockerts vydal roku 1971 knihu s typicky německým důkladně popisným názvem Die Sittlichkeitsprozesse gegen katholische Ordensangeho¨rige und Priester 1936/1937: eine Studie zur nationalsozialistischen Herrschaftstechnik und zum Kirchenkampf [Mravnostní procesy proti příslušníkům katolických řádů a kněžím 1936/1937. Studie k národně-socialistické technice moci a k proticírkevnímu boji]. V díle více než dvousetstránkovém podrobně líčí, jak byly procesy vyvolávány a propagačně využívány. Pokaždé byl vybrán nějaký mravně zchátralý kněz či řeholní bratr jako exemplární případ, kolem kterého se nabalila skupinka spoluobžalovaných. O svědky obžaloby také nebyla nouze: u prostomyslných chovanců charitních ústavů stačila odměna v podobě cigaret a čokolády, zatvrzelejším jedincům pomohla od skrupulí výhrůžka koncentračním táborem.

Brzo tak bylo vyšetřováno zhruba 500 případů současných či bývalých duchovních. Uspěchané a odbyté vyšetřování se však často vymstilo před soudem: korunní svědci, jejichž úkolem bylo dosvědčit nemravný způsob života v klášterech a jiných ústavech, nebyli na svou roli dobře připraveni, pletli se, vypovídali nesmysly, při konfrontaci nebyli schopni identifikovat správně obžalované a tak podobně. To však nacistické propagandě nebránilo stále a opět mluvit o „tisících procesů proti kněžím a mnichům“, třebaže jich ve skutečnosti neproběhlo v oněch letech více než 250. Odsouzeno bylo celkem 45 kněží a 150 řádových bratří-laiků. Nejtěžší vynesený trest byl osm let káznice a tento obžalovaný byl odsouzen plným právem. Tresty pro ostatní vinné a nevinné se pohybovaly ve výši od jednoho do dvou let odnětí svobody.

Všechny soudní spisy byly předkládány ministerstvu propagandy k důkladnému vytěžení. Aby ministr Goebbels zamaskoval skutečnost, že naprostá většina obvinění stojí na vodě, nastartoval podle svého zvyku rozsáhlou mediální kampaň. Všechny noviny na území Říše musely povinně o procesech informovat a ministerské tiskové konference do detailu určovaly nadpisy a vyznění článků. Úředníci ministerstva denně vymýšleli nové urážky a nadávky, které bylo nutno v novinách otisknout, vždy s dodatkem, že jsou podobná „svinstva“ pro katolickou církev typická. Kostelní sakristie tak byly přirovnávány k bordelům, kláštery byly „pravou líhní homosexuality“, církev prý usiluje o zachování vlastních škol jen proto, že „to, co pášou řeholníci na katolických záchodcích, není tolik na očích veřejnosti“ a čtenáři si mohli přečíst i jiné podobné roztomilosti. Vrcholem kampaně mělo být Goebbelsovo osobní vystoupení dne 28. 5. 1937 před dvaceti tisíci diváky v zaplněné berlínské Deutschlandhalle. Jeho slova navíc přenášely všechny celoplošné rozhlasové stanice. Veden podle svých slov „svatým hněvem“ vylíčil „všeobecný mravní úpadek kněžstva“, v jehož řadách se rozmohla „hromadná neřest“. Znovu a znovu vyvolával ony tisíce viníků, tisíce církevních sexuálních zločinců, kteří plánovitě ničili tisíce dětí a nemocných – těch nemocných, dodávám na okraj, které nacistický režim začal brzo poté ještě plánovitěji likvidovat v rámci akce T4.

Církev se pochopitelně bránila, ale zbavena přístupu do sdělovacích prostředků měla k disposici prakticky jen kazatelnu, takže necírkevní veřejnost ani neměla možnost její hlas slyšet. Zato policejní úřady byly informovány dokonale a díky zprávám špiclů víme dodnes, že kupříkladu berlínský biskup Preysing citoval soudní statistiky, jiní kněží zase varovali před četbou novin. Březnová anexe Porýní a letní olympijské hry v Berlíně roku 1936 sice přinesly přestávku v tiskové kampani, ale když biskupové váhali přijmout Hitlerovu nabídku zastavení procesů výměnou za loyalitu k režimu, začal se válec propagandy točit znovu a po vydání papežské encykliky Mit brennender Sorge, jež v březnu 1937 jednoznačně nacismus odsoudila, se rozjel skutečně „auf volle Touren“, na plné obrátky (což byla – kdo to dnes ještě ví? – jedna z oblíbených goebbelsovských metafor). Cíl měla jednoznačný: „aby před kazatelnou dřepěly už jen starý babky“. To se ovšem nestalo: podle policejních důvěrníků byly naopak kostely plnější než jindy.

Nařčení z mravní zkaženosti nemuseli čelit jenom kněží, nýbrž i oposiční důstojníci, kteří se odvážili nesouhlasit s plány na dobytí světa. Nejvýše postaveným terčem byl generál Werner von Fritsch, vrchní velitel branné moci, obviněný v únoru 1938 z homosexuality a zbavený funkce. Soud jej osvobodil a „vyšetřování“ ukázalo, že prý šlo o záměnu s jakýmsi bývalým kapitánem von Fritschem. Vskutku trapné... Velení mu už pochopitelně nevrátili. Ještě dříve, roku 1934, hrálo obvinění z homosexuality roli při likvidaci vedení paramilitárních stranických jednotek Sturmabteilungen (SA), které bylo homosexuály skutečně prolezlé. Noční zatýkání se neobešlo bez choulostivých scén, taktéž důkladně rozmáznutých propagandou. Pravda ovšem je, že Hitler v sobě objevil homofoba až ve chvíli, kdy mu Ernst Röhm a spol. začali křížit politické plány.

Poposkočme pár let v čase: ani komunistům nebylo obviňování z pedofilie proti mysli. Uvedu zde pouze případ číhošťského mučedníka Josefa Toufara. Kromě agenturní práce pro Vatikán byla pro jistotu připravována i obžaloba z prznění hochů, aby si i věřící mohli v klidu říci, že ten farář byl opravdu čuně. Na vyšetřování školních dětí se tehdy podílela i dnes tak diskutovaná prokurátorka Ludmila Biedermannová-Brožová-Polednová. Skutečně se podařilo najít dva chlapce, kteří vypověděli, že je Toufar pohlavně zneužíval: první z nich byl vesnický raubíř, otec druhého zase neplnil povinné dodávky, čímž si zadělával na poukaz do tábora nucených prací či rovnou na žalobu pro sabotáž. Jak známo, Toufar na následky vyšetřování zemřel, takže před soudem už nemohl odrecitovat svou vyšetřovateli sestavenou výpověď: „Byl jsem od 15 let homoseksuelně[!] úchylný a pěstoval jsem pohlavní styky většinou s mladými chlapci [...] Celibát římsko katolické církve mne přímo hnal do náruče úchylného života po pohlavní stránce.“ V protokolu se již objevuje jedenáct jmen „zneužitých“, takže další svědkové měli být ještě připravováni, kdyby se v procesu pokračovalo dále.

Ale vraťme se k současným aférám a jejich historickému předobrazu: souhlasí zde mnohé. Skutečně byli tehdy i dnes praví viníci, o tom není sporu a jejich trest byl spravedlivý. Rovněž ale byli i viníci nepraví, kteří byli odsouzeni jen na základě vynucené křivé výpovědi. Co ovšem souhlasí navlas, je ona mediální štvanice pokoušející se přesně v Goebbelsově duchu vytvořit ve veřejnosti dojem, že katolická církev je „sexuální žumpa“. Výjimečné podobnosti mezi užitými slovy a argumenty tehdejších novin v čele s nacistickým stranickým deníkem Völkischer Beobachter a tónem současných sdělovacích prostředků, přehánějících v až fantastické míře pověsti kupříkladu o celibátu jakožto „přirozeně nezbytném následku protipřirozeného systému“, si povšiml již roku 2002 deník Die Zeit.

Aby bylo jasno: neprotestuji proti tomu, že se podávají informace o katastrofálních selháních katolických kněží. Jak řekl Ježíš: „Poznejte pravdu a pravda vás osvobodí.“ Ale to by musela naše sdělovadla skutečně informovat pravdivě. Jenže ouha, místo toho tady vidím těžký deficit pravdivosti. Jak je celá aféra uměle nafukována, jsem ukázal ve svém předchozím článku. S tím souvisí i prostý fakt, že jsou naše informační kanály neobvykle jednosměrné: takřka denně nám noviny přinášely i na titulních stránkách „nová a nová odhalení“, jejichž smutní hrdinové byli mnohdy potrestáni před několika desítkami let. Nesouhlasné příspěvky, třebas věcné, se ovšem dostaly po důkladném vykuchání sotva do rubriky Čtenáři nám píší. Čest výjimkám (např. v tištěné MFD články M. Kašparů z 16. 3. a komentáře R. Matulíka a P. Suchomela z 26. 3.), které ovšem v okolní smršti zanikly. Pochopitelně, bez jednosměrnosti by nebylo možné dosáhnout kýženého virtuálního efektu. Informace z druhé strany, jdoucí proti směru momentálního trendu, tedy zjevně nepohodlné, najdou místo stěží někde v koutku, anebo jsou zcela ignorovány.

Kupříkladu novinář iDnes Luboš Kratochvíl sice navštívil osobní stránku kardinála Vlka, aby z příspěvků vyčetl jeho názory na pedofilii, celibát a formaci kněží, přičemž opatřil svůj článek odkazy na „stále nové a nové odhalené případy zneužívání dětí katolickými kněžími“, které „plní média v posledních týdnech“. Nepovažoval však za nutné odkázat na kardinálův příspěvek, přinášející zevrubnou kritiku jediného konkrétního článku v Lidových novinách. Podle toho by si totiž mohli čtenáři udělat nehezkou představu, kolik nepravd, polopravd a neopodstatněného štvaní je obsaženo v tom, co „plní média v posledních týdnech“. Pokud se s ironickým podtónem píše, že „Vatikán obviňuje novináře“, je třeba mít na mysli právě toto sklouznutí k neseriosnosti a překrucování.

Braňte se, vysvětlujte, dokládejte vše dokumenty – nebude vám to nic platné. Tu sexuální žumpu z vás noviny stejně udělají!

http://neviditelnypes.lidovky.cz/

reklama
1734 čtenářů | 41 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(jira22, 6.5.2010 7:43:56)
Odpovědět
A jaké je poučení? Církev byla vždy nespravedlivě utlačována a to fašisty, komunisty i svobodnou demokracií. Hm to je opravdu špatné.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(pk, 6.5.2010 9:04:36)
Odpovědět
Vaše ironie není na místě. Kdybyste znal biblickou zvěst, pochopil byste, proč tomu tak je.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(jira22, 6.5.2010 9:31:05)
Odpovědět
Pravda neznám biblickou zvěst, na druhou stranu znáte vy zákonitost vlivu teorie strun na teorii relativity? No obě se sexuálními skandály asi nemají nic společného, takže bych od církve nebo věřících čekal víc skromnosti a sypání popele na hlavu, než jak se říká dnes mlžení a mlžení.To jsem chtěl říci.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(pk, 6.5.2010 10:57:49)
Odpovědět
Neznám a taky se k ní nevyjadřuji. Kdybyste chtěl k této věci přistoupit trochu poctivěji, tak byste si o tom něco zjistil. O sexuálních skandálech už se psalo tolik, že už je snad zbytečné se k tomu vyjadřovat. Svůj názor mám a je mi líto těch skutečných obětí zneužívání nejen od křesťanů, ale i těch, které tahle mediální kampaň semlela nevinně. Mimoto nevím, proč by si měl věřící sypat popel kamkoliv, když se na ničeho takového nedopustil. To nemá logiku.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(jira22, 7.5.2010 10:31:53)
Odpovědět
Víte nejsem věřící, ale respektuji každého s jeho vírou nebo názorem. Je to každého jeho volba. Mám ale představu, možná chybnou, že součástí víry katolíka je i víra v katolickou církev, která je více méně prostředníkem jeho víry. Tady si myslím, že je u věřících i kněží velice málo odpovědnosti vůči uvedeným sexuálním skandálům. Pravda, media velice často zkreslují, ale čeho je moc toho je příliš. Církev samotná zůstává k vlastnímu problému velice vlažná a to jí na popularitě nepřidává. A věřící, ti by měli podle mého názoru svou církev k příslušnému pokání donutit. Jestli pro to nemají páky, pak je tedy církev jako mezičlánek mezi věřícími a bohem naprosto zbytečná. Možná to tak mezi spoustou věřících i funguje.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(pk, 7.5.2010 15:12:04)
Odpovědět
Nějak nemám chuť rozebírat to, co tady píšete. V těch několika větách si odporujete: Na jednu stranu píšete o častém zkreslování médii a hned vzápětí je skoro citujete. Jinde zas tvrdíte, že respektujete, ale hned podsouváte svůj pohled na věc. To není respektování. Jak můžete někoho respektovat a zároveň mu určovat, jak má co dělat? Chcete-li se mnou seriózně diskutovat, dejte mi to najevo. Jinak lituji času, který jsem vám věnoval. Jestli vás to i po mých slovech pořád ještě zajímá, přečtěte si tento článek: http://dan.drapal.org/index.php?id=270
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(seoh, 6.5.2010 9:43:47)
Odpovědět
Biblická zvěst-to myslíte zavraždit vlastního prvorozeného syna, obětovat dceru jen proto, že tátovi přišla naproti, pobít všechny v dobytém městě kromě nevěstky a jejích přátel,...atd, atd, vskutku pěkná biblická zvěst.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(seoh, 6.5.2010 9:39:35)
Odpovědět
Že by měl vyjímečně Goebbels pravdu?
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(Jirka z Moravy, 6.5.2010 12:02:18)
Odpovědět
Pro mentální nacisty a jak vidno i bolševiky v mnohém - "pravdu" jistě měl!
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(seoh, 6.5.2010 12:23:06)
Odpovědět
Víte, co znamená slovo "vyjímečně"?
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(Jirka z Moravy, 6.5.2010 16:29:15)
Odpovědět
Pro mentální nacisty a jak vidno i bolševiky v mnohém - VYJÍMEČNĚ "pravdu" jistě měl!

Už je to dobře?
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(seoh, 7.5.2010 7:58:38)
Odpovědět
jak vidím, tak nevíte.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(Pepan, 6.5.2010 11:13:19)
Odpovědět
Ano, správně - špiňte katolickou církev desítky let starými kauzami a sympatizujte a podporujte muslimy. Plaťte s EU muslimskou státní správu v Kosovu a Palestině, chraňte Kurdy kteří v Kusrdistánu vyhání staletí zde usazené křesťany. Soudci - odsuďte na návrh brněnských muslimů Miloše Zemana že upozornil na nebezpečí muslimského fundamentalismu pro Evropu - napařte mu alespoň 10 let! B.lB.ové!!! nejste téměř na úrovni těch co hltali slova Goebelse?
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(seoh, 6.5.2010 11:34:37)
Odpovědět
Uklidni se Pepane, kritika církve nerovná se podpoře muslimů. Někteří kritizujeme obojí.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(Pepan, 6.5.2010 12:21:42)
Odpovědět
Seohu - reagujete racionálně. Chyby měli a mají křesťané i muslimové. Jenomže skoro celý prostor Evropy je křesťanský - a již je zde nově 14 milionů muslimů, kteří neuvažují jak Vy. Mohamed učil, že kam vstoupí noha Alahova služebníka, tam je panství Aláhovo. V těch milionech je i nějaký milion fundamentalistů, kteří chtějí skutečně křesťanskou Evropu islamizovat. 800 let islám dobýval Evropu, než byli mohamedáni poraženi spojenými křesťanskými vojsky u Vídně 11.9.1683. Beru racionální kritiku církve - ale její kampaňovité špinění medii jak nyní jen zvýší prostor pro další šíření islámu Evropou.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(seoh, 6.5.2010 12:27:36)
Odpovědět
a- není mi jasné, proč to sem vůbec píšete, s tématem to nijak moc nesouvisí, agitaci zkuste na jiném serveru.
b- vaše poslední tvrzení je blbost. Vizte výše, důvod je stejný.
c- stranit křesťanům kvůli boji proti muslimům je vyhánění čerta ďáblem.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(L.Pe., 6.5.2010 16:27:33)
Odpovědět
To myslíte vážně, seohu? Kamenují tady křesťané nevěrné ženy? Křesťanství není na rozdíl od islámu totalitní systém a zná oddělení moci církevní od moci státní.

Svým bojem proti křesťanství a tradičním hodnotám dláždíte cestu islámu, protože muslimové nás demograficky přejedou. Homosexuální, feministická a levicově liberální společnost, která nemá děti a dokonce je formou potratů vraždí, se islámu prostě nemůže ubránit.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(Jahoda, 6.5.2010 16:56:11)
Odpovědět
naprostý souhlas!
Snad ještě k vašemu komentáří dodat-budiž to českým ateistům přáno))
Tak do 20-30 let.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(Jirka z Moravy, 6.5.2010 19:53:44)
Odpovědět
To,že dnešní ateisté ,liberálové a křesťanobijci možná budou za 20-30 let nosit turbany ,vousy po prsa a pětkrát denně otočeni k Mekce bít hlavou o zem si opravdu snad i zaslouží. Ale jak k tomu přijdou ti ,kteří se s nimi tak říkajíc svezou? Např. třeba i naše děti?
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(seoh, 7.5.2010 7:07:43)
Odpovědět
A vy to myslíte vážně? Obhajovat totalitní křesťanství, které celá staletí upalovalo jak ženy, tak veškeré své odpůrce? Buďte si jist, že k oddělení náboženství od státu byli křesťané donuceni ateisty, sami by na to nikdy nepřistoupili, a kdyby dostali tu možnost, tak nás spolehlivě vrátí do středověku, stejně jako muslimové.
Bratříčkovat se s křestany je stejně nebezpečné jako s muslimy. To je odpověď i pro ty ostatní.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(Pepan, 6.5.2010 18:31:02)
Odpovědět
Seohu, zbytečná diskuse. Nechápete, že také existují na rozdíl od Vás lidé, kteří potřebují víru, náboženství. Pokud zesměšníme svou víru, víru svých předků a tradice - jsme před muslimy ubožáci které je nutné porobit a vnutiti jim jejich víru, která je lepší a pevná. Lidé ovládání pevnou vírou dokáží nemožné (např. Židé by bez své víry nepřežili v cizině 2 tisíce let) na rozdíl od telátek jak jste Vy.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(L.Pe, 7.5.2010 8:31:28)
Odpovědět
Seohu, vy asi hodně čtete historiky typu Zdeňka Nejedlého, že? Tak křesťanství nikoho neupalovalo. Křesťanství upalování nehlásá a nepropaguje. (Na rozdíl od islámu, který propaguje násilí a vraždění nevěřících).

Upalovali, resp. k upálení odsuzovali někteří křesťané katolického i protestantského vyznání díky tomu, že bohužel podlehli nekřesťanskému a nekatolickému bludu o existenci čarodějnic. Avšak katolická Církev nikdy nehlásala upalování jako dogma (ani papež, ani koncily).

Někteří papeži k tomu dali bohužel svolení ve své omylnosti (ex cathedra nic takového ale nevyhlásili) a jistě se za své činy zodpovídají před Božím soudem.

Oddělení církve od státu existovalo i ve středověku. Papež nemohl panovníkům nic nařizovat, mohl je ale potrestat např. exkomunikací, pokud hřešili proti křesťanské víře. Naopak mnohdy si panovníci chtěli církev podřídit a sami chtěli jmenovat biskupy, což v extrémní formě dospělo k Jinřichu VIII. a k protestantsví, kde bylo propojení církve a státu v tom smyslu, že stát vládnul církvi (výjimkou byla Kalvínova Ženeva, kde byla teokracie).

Nevím Seohu, co pořád otravujete s takovými nesmysly. Církev nadvládu nad státem nehlásá, upalování žen také nehlásá.

Já rovněž nechci, aby prezidentem či panovníkem byl arcibiskup Dominik Duka a aby byly upalovány ženy.

Co nám to tedy pořád podsouváte? Proč nás křivě obviňujete?

Pokud Vás zprznil nějaký úchylný kněz a tím je způsobena Vaše nenávist k Církvi, tak Vás ujišťuji, že v případě sodomitských pedofilních kněží bych nebyl proti znovuzavední trestu smrti upálením. To si myslím je přiměřená forma pokání pro takovéhle devianty.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(seoh, 7.5.2010 9:07:22)
Odpovědět
Že křesťanství v současné době nic takového nehlásá nic nezmění na tom, že to dříve praktikovalo. Pokud by katolická církev byla tak skvělá, jak se tvrdí, tak se tomu mohla postavit. Nepostavila, naopak schválila. Takže není tak skvělá, úžasná a mírumilovná, jak se nám snaží nakecat.

K oddělení církve a státu ve středověku, takže pokud papež může potrestat, tak to není totalita? Exkomunikace je vážný trest ve společnosti, která celá praktikuje danou víru, takže vláda byla totalitní. Možná byste se mohl zamyslet nad exulanty, kteří odcházeli kvůli zachování svého života. Ale jinak je církev samozřejmě mírumilovná, nezní vám to jako protimluv?

Já nic nepodsouvám, ani křivě neobviňuji, není můj problém, že se křesťané snaží zmanipulovat dějiny a nelíbí se jim, když se někdo nechce nechat.

Možná by bylo lepší, kdyby se tento portál vrátil k problémům Evropy místo katolická agitace.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(Lukáš Petřík, 7.5.2010 9:48:07)
Odpovědět
Křesťanství nikdy nic takového nehlásalo. Jedinci selhali a ti se za to zodpovídají u Nejvyššího soudce.

Pokud někdo poruší pravdila klubu, jehož je členem-katolické církve-může být šéfem klubu vyloučen. To je snad normální a není to žádná totalita. Víte vy vůbec něco o teoriích totalitarismu?

Exulanty nevyháněla církev, ale stát. Rekatolizace byla nástrojem státu a důsledkem politické dohody "cuius regio, eius religio", na které se církev nepodílela, dokonce ji odsoudila.

My se zabýváme EU. Ta je ostatně silně protikatolická a hodně promuslimská.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(seoh, 7.5.2010 10:20:45)
Odpovědět
"Pokud někdo poruší pravdila klubu, jehož je členem-katolické církve-může být šéfem klubu vyloučen. To je snad normální a není to žádná totalita."

Je to totalita, pokud nemáte šanci být v jiném klubu. Pokud jste chtěl být v jiném klubu, tak vás rovnou zlikvidovali. Tedy totalita.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(Jirka z Moravy, 7.5.2010 11:53:58)
Odpovědět
{...Pokud jste chtěl být v jiném klubu, tak vás rovnou zlikvidovali...}
Ano i to se občas stalo. Pakliže programem onoho jiného klubu byla fyzická likvidace klubu původního. Včetně jeho členů.
Ovšem ony kluby jiné takto nepostupovali, a s radostí se sami zlikvidovat nechali!
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(seoh, 7.5.2010 12:27:53)
Odpovědět
Pokud tvrdíte, že jen občas, jste demagog. Katolická církev tak jednala prakticky vždy.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(seoh, 7.5.2010 10:25:53)
Odpovědět
"Křesťanství nikdy nic takového nehlásalo. Jedinci selhali a ti se za to zodpovídají u Nejvyššího soudce."

Těch selhávajícíh jedinců byla sakra hodně. ALe je to hezká berlička, církev nic, to jedinci. Ale církev je přece tvořena těmito jedinci, takže je taková jako oni.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(Jirka z Moravy, 7.5.2010 10:13:38)
Odpovědět
Obávám se,že Evropa a katolicismus spolu tak nějak souvisí.A to dost těsně. Také to nejsou katolíci,kteří poslední dobou rozpoutali štvavou kampaň proti jedné skupině obyvatel.Kampaň téměř goebbelsovských rozměrů . Že?
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(seoh, 7.5.2010 10:22:15)
Odpovědět
Katolíci vedli štvavé kampaně proti všem ostatním skupinám obyvatel celá staletí. Holt se to teď obrátilo.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(Jirka z Moravy, 7.5.2010 11:32:11)
Odpovědět
Uff, to ale trvalo,než jste přiznal,že se jedná o o štvavou kampaň.
Co se týče toho zbytku Vaší proklamace, myslím, že už Vám na ni zde mnohokráte odpověděli jiní ,moudřejší a fundovanější ,než jsem já.
Přesto ale dík.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(seoh, 7.5.2010 11:47:49)
Odpovědět
Katolíci sklízí, co zaseli. Jejich vlastní vina.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(seoh, 7.5.2010 11:51:04)
Odpovědět
Jo, že se konečně může říkat pravda, je pro vás štvavá kampaň? Máte zvláštní názory.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(Jirka z Moravy, 7.5.2010 12:16:43)
Odpovědět
{.....Katolíci sklízí, co zaseli. Jejich vlastní vina.

Jo, že se konečně může říkat pravda, je pro vás štvavá kampaň? Máte zvláštní názory......}

Vídíte,my se nakonec shodnem.Ano ,když už se ta pravda konečně může říkat ,přesto se neříká! A dál se pokračuje v oněch lžích tak signafikantních pro doby minulé .Pro doby hrůzovlád vás ateistů .Hrůzovlád, kdy pod pláštíkem tu komunizmu,jinde národního socializmu ,či liberalizmu ,nebo nejnověji neomarxismu jste páchali a pácháte dodnes po celém světě zločiny, do vašich dob nevídaných rozměrů!
Ale nebojte se. I vy a vaše děti jednou budete sklízet!
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(seoh, 7.5.2010 12:31:15)
Odpovědět
Nejsem komunista, takže za ně nic sklízet nemíním. Někteří katolíci a podobní pořád nechápou, že ateista nerovná se komunista.:-) Co je na tom tak těžkého k pochopení? Že by katolické obvyklé mlžení?
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(seoh, 7.5.2010 12:32:53)
Odpovědět
Jinak pravda se konečně říká, jen katolíkům, a křesťanům obecně, se to nelíbí. A tak mlží a mlží a mlží,....
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(Jirka z Moravy, 7.5.2010 13:13:02)
Odpovědět
Sorry,ale já nikde netvrdil,že jste komunista.Pouze Vaše ateistická (promiňte ) demagogie se té komunistické podobá ,jako vejce vejci. Jak se tak hezky v "pokleslé" literatuře říká - podobnost čistě náhodná.
Jinak jsem trošičku použil Vašich zbraní - hned jste uviděl tu jejich absurditu. Jen škoda ,že i ve svých proklamacích jste si jí zatím nepovšiml. Pakliže Vy můžete házet všechny katolíky do jednoho pytle, já takto můžu naložit s ateisty. A také takto bude-li třeba, s nimi i naložím.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(Pepan, 7.5.2010 10:24:56)
Odpovědět
Seohu, nexistuje ideologie nebo náboženství s delší historií - desítky let , aby nebylo zneužito jednotlivci nebo režimy. Ať je to křesťanství, komunismus, liberální kapitalismus. Včetně režimů na nich založených. Proto je směšné kritizovat jen jedno bez historických vztahů a působení na dnešek a zejména na budoucnost. Samozřejmě křesťan bude vyzvihovat křesťanská pozitiva a mlčet o starých hříších, stejně komunista nebo i demokrat (zločiny se dějí i v dnešní demokracii). A problémy EU a její budoucnost souvisí i s existencí stabilního evropského křesťanství a jeho síle vůči evropskému islámu. A evropské křesťanství je čím dále slabší (zajména vyšší klér je k islámu příliš tolerantní) a islám (včetně fundamentalismu, vyhrůžek, teroristická činnost) sílí.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(seoh, 7.5.2010 10:32:24)
Odpovědět
"A problémy EU a její budoucnost souvisí i s existencí stabilního evropského křesťanství a jeho síle vůči evropskému islámu. "

Nesouhlasím. Už zase je tady tendence klást proti sobě dvě ideologie a šířit mezi nimi nenávist. Křesťani proti židům, křesťani proti muslimům, komunisti proti kapitalistům,... Nevím o tom, že by to někdy vedlo k něčemu dobrému.

Pro budoucnost Evropy je důležité, aby se tu moc neroztahovalo žádné náboženství, protže pak to zase povede k totalitě.
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(Jirka z Moravy, 7.5.2010 16:53:48)
Odpovědět
...nesouhlasím...

Samozřejmě , můžete - máte na to právo.
To ovšem není vůbec podstatné.
Podstatné je ,zda budete moci nesouhlasit ,až vašim vnučkám a to díky i vašim dnešním postojům , budou navlíkat burky.

Možná nevíte ,ale už i v některých sousedních zemích jsou rozšiřovány mezi muslimy harmonogramy ve kterých mají vypočítáno,kde a za jak dlouho získají prostřednictvím klínů svych žen a demokratických voleb vládu nad onou zemí .
Re: ´Církev je sexuální žumpa!´prohlásil Goebbels
(Pepan, 8.5.2010 6:08:48)
Odpovědět
Seohu - to si můžete myslet, ale není to možné. Evropa bez náboženství nebude - stejně tak jak nikdo nezastaví globalizaci ap. Islám Mohamed zavedl jako sjednocující a dobyvačné náboženství, to také nikdo nezmění. Existují pro to desítky důkazů (v místech se silnou muslimskou populací nevraživost vůči křesťanským svátkům, snaha zavést své právo i v prostoru Evropy, expanza minaretů ..) mnohem rychlejší množení mohamedánů komentoval Muamar Kaddafí "po staletí se islám snažil vojensky dobýt Evropu, nyní se mu to podaří bez boje díky muslimským vagínám". Vaše názory neodpovídají situaci a pro budoucnost Evropy jsou nebezpečné.