reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát

Autor: Jana Bobošíková | Publikováno: 7.5.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Začalo to nadějně. V listopadu 1989 jsme získali po dlouhých desetiletích svobodu a chvíli se nám zdálo, že už nám ji nikdo nemůže vzít. Jenomže jsme zapomněli, že zlo má pestrý šat a pokaždé přichází v jiném převleku. Zapomněli jsme, že svoboda bez peněz je pouhou iluzí. Zapomněli jsme, že svoboda a demokracie se neobejdou bez výkonné ekonomiky stejně, jako se výkonná a konkurenceschopná ekonomika v našich podmínkách těžko dlouhodobě obejde bez svobody. A proto, že jsme na tyto staletími prověřené pravdy zapomněli, nenaplnili jsme Václavák v okamžiku, kdy se náš první polistopadový prezident Václav Havel zasadil o likvidaci našeho zbrojního průmyslu. Čímž velmi prospěl Němcům, Francouzům, Rakušanům a dalším partnerům v Evropě, kteří ihned obsadili naše tradiční trhy. Ale velmi neprospěl domácímu průmyslu. Velmi neprospěl Slovensku, kde tímto skončila řada výrob a lidé přicházeli o práci. A velmi tak přispěl k rozpadu našeho společného státu, protože Slováci tohle zlo samozřejmě vnímali jako zlo české, zlo pražské.

A tak jsme zůstali sami. Jenomže místo, abychom na sobě začali tvrdě pracovat, rozhlíželi jsme se jako opuštěné štěně, které hledá novou smečku.  A začali jsme škrábat na dveře Evropské unie. Ne jako partneři, ale jako prosebníci. S partnery se vyjednává, prosebníkům se kladou podmínky. Namítnete – co jsme asi tak mohli dělat? Jsme přece malá, nevýznamná země! Ano, jsme, ale není to argument. To si jen zbabělci hledají omluvu. V Evropě je řada malých zemí a mnohé z nich si udržely nejen svoji důstojnost, ale i prosperitu a suverenitu. Je to jenom o odvaze. O odvaze vzdorovat tlaku silných, kteří tak rádi velí slabším. I malý pes, má-li bojovné srdce, neuteče se staženým ocasem do boudy, ale dokáže uhájit svěřený dvorek.

Náš první prezident Tomáš Garique Masaryk věděl moc dobře, proč je tak důležité „nebát se a nekrást!“ Těmito ctnostmi bohužel většina našich čelných politiků v celé polistopadové historii zrovna neoplývala, a tak jsme dopadli, jak jsme dopadli. Nechali jsme si vnutit takové podmínky vstupu do EU, které zlikvidovaly a dále likvidují řadu průmyslových odvětví, které devastují zemědělství. Kde jsou doby, kdy jsme vyváželi strojírenské i energetické investiční celky a produkovali megatuny obilí, mléka i masa za ceny, kterým staré země EU nemohly konkurovat? Kde jsou doby, kdy jsme byli cukrovarnická velmoc? To vše jsme nahradili ekonomicky velmi citlivou monokulturou automobilového průmyslu. A namísto svébytné hospodářské politiky se třepeme hrůzou, jestli se povede Německu, protože jenom tehdy se povede i nám. Kdyby toto udělal manažer akciové společnosti, půjde za mříže za porušení povinností při správě majetku a za poškozování akcionářů. Ale politiků se to netýká. Mají imunitu. A tak v klidu dál řídí tu nebohou firmu s názvem Česká republika směrem do chřtánu konkurence v EU či mimo ni.
Nechají si diktovat vývoj energetiky Rakušany zaplacenými zelenými aktivisty.   Místo, aby pracovali na rozvoji jaderné energetiky, nasypou peníze všech odběratelů elektřiny do kapes často zahraničních firem, které tu na nejúrodnější půdě staví obří a ohyzdné solární parky. Nechají aktivisty, aby zastavili stavbu dálnice a ničili tak zdraví i majetky občanů v obcích, kudy jezdí jeden kamion za druhým. Dopustí likvidaci lesů, protože ustoupí nátlaku ekologistů, kteří chtějí chránit kůrovce. Hrají hlupáky a za jidášský groš či pochybné koryto se dívají jinam a dělají, že nechápou, oč tu běží. Že nevidí, jak každý z našich partnerů v EU se stará především o sebe. A že neutuší nic o strategii evropských velmocí, které potřebují své páté kolony v naší politice a našem veřejném prostoru, protože nepotřebují naši konkurenceschopnost.

Nepotřebují, abychom disponovali  stabilní a rozmanitou průmyslovou základnou, produktivní zemědělskou velkovýrobou, moderní infrastrukturou či výkonnou energetikou. Jako takoví bychom totiž překáželi na evropských i mimoevropských trzích jejich vlastnímu průmyslu a vlastní zemědělské produkci. Jako takoví bychom mohli prosperovat bez ohledu na stav jejich ekonomik a vážně tak ohrožovat jejich vlastní vývozní potenciál. Takhle, když potřebujeme transportéry, koupíme je od Rakušanů a naši daňoví poplatníci tak živí rakouské inženýry a rakouské dělníky. Nebýt zásahu exprezidenta Havla proti našemu zbrojnímu průmyslu, byli bychom to my, kdo by vyvážel transportéry. Ale to bychom potom neživili Rakušany, ale vlastní lidi.

Není náhoda, že právě exprezident Václav Havel tak vehementně podporuje Zelené. Jejich mise je společná. Mise demoliční čety, která má jasné zadání - totálně zničit výrobní, energetický i přírodní potenciál této země. Začne u zbrojního průmyslu, jehož likvidace zahubí i dodavatelské průmyslové obory, pokračuje omezováním energetické soběstačnosti, komplikováním výstavby infrastruktury a právě ničením lesů. Ze všech jmenovaných útoků na zdraví naší země je ten poslední útokem nejhorším. Je totiž jen otázkou času, kdy se škůdci úzkostlivě chránění ekologisty v Šumavském národním parku rozmnoží natolik, že masivně napadnou i další lesní porosty v míře, která už nebude zvládnutelná. Lesy začnou odumírat, přestanou zadržovat vodu, ta steče do údolí, odplaví zemědělskou půdu a zničí řadu obcí. A zatímco oživit průmysl a zemědělství lze – bude-li k tomu vůle - v relativně rozumném čase, obnovit lesní porosty trvá padesát a více let. A jeden jediný centimetr úrodné půdy vzniká celé staletí.

Ve svých důsledcích tak mnohé činnosti ekologistů můžeme vnímat jako pokus o obecné ohrožení. A na to máme paragrafy. Stejně jako na vlastizradu. Co ovšem nemáme, je odvaha tyto paragrafy použít. Nemáme politickou vůli bránit se těmto nátlakovým spolčením, protože našim zbabělým a pohodlným politikům tento stav vyhovuje. Práce jim nevoní, sami si rádi urvou kus z těla rdoušené země a pramálo je zajímá, komu tak vlastně posloužili. I proto stáli v lokajském předklonu při vyjednávání podmínek vstupu do EU a zalézají do boudy, kdykoliv na ně někdo z Bruselu zadupe. A pak slyšíme – to my ne, to Brusel. Žádný Brusel – to oni! Oni zneužili důvěru voličů a nehájili naše zájmy tak, jako to dělají představitelé ostatních zemí – bez skrupulí, bez ohledů a na bázi tvrdého soupeření o místo na slunci. A právě oni, tzv. eurooptimisté, eurofederalisté, nebo chcete-li eurohujeři, tak zásadním způsobem poškodili evropskou myšlenku. Ta totiž může přežít jen tehdy, když nedopustí ekonomickou nerovnováhu, podřízenost a závislost menších zemí na těch velkých. Byli to i naši eurohujeři, kteří svou podlézavostí utvrdili evropské velmoci v jejich krátkozraké integrační politice, založené na vlastním prospěchu na úkor slabších členů.

Ta vyvrcholila silovým politickým rozhodnutím o společné měně. Slabší státy tak přišly o poslední možnost chránit své ekonomiky před konkurencí svých mocnějších sousedů alespoň pomocí kurzových pohybů. Evropské velmoci a zvláště pak Německo ve své bohorovnosti nedohlédlo důsledků svých vlastních činů. Ztrátou konkurenceschopnosti se snížila i koupěschopnost obyvatel slabších zemí. A původní záměr – získat domácí konkurencí nerušené odbytiště pro německé výrobky - začínal ztrácet smysl. K čemu je odbytiště, když tam lidé nemají práci a nemají tedy ani peníze na zvenku dodávané zboží? Jistě, chvíli to funguje – lidé si půjčují, země se zadlužují…

Pak se to celé s velkým rachotem zřítí. Ekonomická realita vystaví účet a celý ten průšvih obloukem bumerangu přistane na hlavě svých autorů. A němečtí voliči se ptají – proč máme platit Řekům?... Proč? Protože vaše vlády pro vás chtěly výsadní postavení na úkor těch slabších a protože jim v tom málokdo dokázal bránit. Protože málokdo měl odvahu se postavit proti zájmům evropské velmoci. Chtěla mít co největší vliv a tak má nyní i největší odpovědnost.

Tato krátkozrakost a nedostatek respektu k ekonomické realitě netrápí jenom Evropu. Proces, který považujeme za globalizaci, a který jsme pocítili jako přesouvání výrob, si vybírá svou daň v celém euroatlantickém prostoru. Svobodné podnikání v minulém a předminulém století zde vytvářelo nemalé bohatství. Jenomže stále více lidí natahovalo ruce k takto akumulovanému kapitálu – zaměstnanci chtěli vyšší mzdy, spotřebitelé vyšší ochranu, politici a úředníci více moci a vyšší daně. Kdo chce příliš, nakonec nemívá nic. Podnikatelé se jako správní hospodáři přesunuli do prostoru, který jim umožňuje zůstat konkurenceschopnými, a který jim nenasazuje okovy přerozdělování bohatství směrem k těm, kteří pracovat nechtějí.  Přesunuli se tam, kde mohou vyrábět levněji a platit nižší daně. A dodávat své produkty s mnohem větším ziskem tam, odkud přišli. Jenomže právě tam zanechali nezaměstnané. Ti sice nemají práci, ale banky jim v klidu půjčují. Politici tomu přihlížejí a jsou rádi, že mají spokojené voliče. Do té doby, než se to celé sesype a je tu krize. A co udělá takový euroatlantický stát? Nešlápne na brzdu a nezavede tvrdé reformy. Naopak v bláhové naději, že podpoří poptávku, platí všem a roztáčí tak šílenou spirálu – čím víc platí, tím více potřebuje daní, vlivu, regulací. A tím se stává stále méně atraktivním prostorem pro byznys a jako takový nemá šanci obstát v globální soutěži. Naopak podporuje svou vlastní konkurenci – Čína jede na plné obrátky – levně vyrábí a dodává tam, kde jí tak hezky z veřejných peněz tu poptávku podporují.

Urputnost, s jakou řada států v euroatlantickém prostoru odmítá vnímat globální ekonomickou realitu jednadvacátého století, je až zarážející. Jakoby jejich představitelé byli stiženi hluchotou a slepotou. Jenomže ekonomická realita je stejně neúprosná jako přírodní výběr. Přežije jenom ten, kdo dokáže pružně reagovat na změnu vnějších podmínek. Ten, který nepodléhá iluzím a nelže si do vlastní kapsy. Nekrmí své občany falešným optimismem, protože ví, že takový optimismus je opium hlupáků.

Dvacet let po pádu komunismu se opět ocitáme na dějinné křižovatce. Namlouvají nám, že nejsme sami. Že jsme součástí velké evropské a euroatlantické rodiny, která se navzájem podrží. Není to pravda. Pokud Německo spolu s ostatními členy Eurozóny pomůže Řecku, pomůže mu jenom proto, že v řeckých potížích vězí až po uši i německé banky, a že bude chtít za každou cenu udržet společnou měnu – EURO. Do té totiž nainvestovalo mnoho politického kapitálu a spojuje s ní svůj nemalý ekonomický i politický vliv v Evropě. Je otázkou, kdy křečovitá snaha politicky udržet EURO tváří v tvář hrozbám krachů dalších států narazí na strop už výše zmíněné ekonomické reality. Je také otázkou, kolik bude tato snaha stát i ty státy, které se politického a ekonomického dobrodružství s Eurem neúčastní. Tento ekonomický hazard nás může stát víc, než si umíme představit. A to díky našimi polistopadovými politickými špičkami pěstované závislosti na stavu německé ekonomiky. Pokud půjde ke dnu, stáhne nás s sebou.

        Nalijme si tedy čistého vína:



Jsme sami. Tak jako všichni a nejen v Evropě. Máme odpovědnost především sami k sobě. Evropanství je iluze bez ohledu na nejrůznější deklarace.
Stejně tak řeči o euroatlantické vazbě mohou být maximálně tématem diplomatických večírků. Pravdou je, že se tyto v poválečných letech minulého století s velkými nadějemi budované struktury rozpadají pod tíhou vlastní neakceschopnosti. A tak Itálie živě obchoduje s Íránem. Dodává zbraně íránské armádě a zařízení pro kosmický a jaderný program. Za to má smlouvu na nákup íránského plynu. Německo se dohodlo s Ruskem na plynovodu North Stream, který obejde po dně moře tranzitní země včetně dalšího člena EU – Polska. Rok 2010 byl vyhlášen rokem francouzsko - ruské vzájemnosti. A Francie se přes protesty pobaltských zemí s Ruskem dohodla na prodeji nejmodernější výsadkové lodi třídy Mistral.

Velcí evropští hráči hledí mnohem víc na svůj suverénní byznys než na pravidla evropských společenství a názory ostatních členů EU. Dodržování pravidel chtějí po těch slabších. Pro ty vymýšlejí evropské ústavy či lisabonské smlouvy, aby je dostali pod co největší kontrolu a mohli rozhodovat za ně. Nejde jim o společný prospěch – jestliže Německu překážejí Poláci při dohodách s Ruskem, klidně je obejde. Když Francie potřebuje Rusům prodat moderní výsadkovou loď, nevnímá námitky pobaltských členů EU a klidně je hodí přes palubu. Nevytýkejme jí to. Je přece přirozené dbát na suverenitu vlastního státu, jejíž podmínkou je fungující ekonomika. A ta ke svému zdraví potřebuje i jiné než evropské skomírající trhy. Vytýkejme našim představitelům, že nedělají totéž. Vytýkejme expremiérovi Topolánkovi, exministru zahraničí Karlu Schwarzenbergovi i šéfovi socialistické opozice Jiřímu Paroubkovi a dalším způsob, jakým v zájmu právě zmíněných velkých evropských hráčů doslova proválcovali naším parlamentem Lisabonskou smlouvu. Bez diskuse, bez referenda. A hlavně bez logiky.

Tedy pokud ta logika není daná nějakým zákulisním osobním prospěchem těchto lidí. Ta smlouva nám totiž rozhodně neprospívá. Dělá z nás ještě více závislou a ještě více nesvéprávnou kolonii. Pomáhá těm výše zmíněným demoličním četám, jejichž zadáním je maximální devastace všech zdrojů naší možné konkurenceschopnosti.
„Suverenita českého státu je hodnotou, která si zaslouží, aby se o ni usilovalo, abychom ji bránili, a aby se dnes a denně naplňovala reálným obsahem“, napsal prezident republiky Václav Klaus ve své zdravici pro naši konferenci. On sám tak činí. Nebýt jeho zásahu proti Lisabonské smlouvě, měli bychom dnes o něco větší starosti. K ekonomické krizi by se přidala majetkoprávní nejistota v pohraničí - na západě, severu i jihu Čech a Moravy. Ještě není vyhráno. Výjimka, kterou Václav Klaus pro nás prosadil, a která by měla zamezit nájezdům revanšistických skupin z Německa a Rakouska na naše majetky, ještě nemá právní ukotvení, a když o něj nebudeme neúnavně usilovat, tak ho také nikdy mít nebude. Často mi vytýkají, že si vážím Václava Klause. Jenomže toto je právě důvod, proč si ho vážím. Je to ta starost o zemi, jejíž je prezidentem. Ta schopnost dohlédnout dál, než za jedno volební období. Ta předvídavost a přemýšlivost, která ostatním politikům tak fatálně chybí. Pak se pohybují pouze ve starých myšlenkových klišé a namísto, aby řešili reálné problémy, chystají se na minulou válku. Jako šéf ODS v době, kdy svým vlastním tělem v Senátu bránil Lisabonskou smlouvu, protože patrně vůbec nepochopil nebezpečí z ní plynoucí.  O to více ale senátory strašil naší závislostí na Rusku.

Přitom celá Evropa je a bude závislá na Rusku. Proto se také Němci a Francouzi předhánějí v budování dobrých vztahů s touto velmocí. Ta závislost má jméno: energetické zdroje.
A žádné Nabucco na tom nic nezmění. Projekt tohoto plynovodu tolik prosazovaný právě expremiérem a rusofobem Topolánkem v době našeho předsednictví totiž spoléhá na plyn z Ázerbájdžánu či Turkmenistánu. Obě země jsou však pod silným vlivem Moskvy a ruský Gazprom už dopředu vykupuje jejich produkci plynu za evropské ceny. „Stavět se ale má i bez plynu, ten bude“, prohlásil tehdy Mirek Topolánek. Bude. Ruský.

Přestaňme se tedy opájet nesmysly a zkusme obstát v tomto dějinném okamžiku zlomu. Přestaňme se rozhlížet jako to opuštěné štěně po nějaké smečce. Žádná není. Jsme tu jen my – deset miliónů občanů na ploše 79 000 kilometrů čtverečních. A po dvaceti letech vládnutí zbabělců a zlodějů už nemáme téměř nic. A navíc jsme uvázaní na řetězu u německé boudy, do které začíná pěkně zatékat. Opravdu neradostná pozice. Samozřejmě, že se můžeme lokajsky předklonit, zalézt do té potrhané boudy a sem tam si vyžebrat nějakou tu kost. Sázela bych se ale, že nám spíš hodí maximálně slupky od brambor. Mám proto jiný návrh – pojďme se z toho řetězu urvat. Přestaňme žebrat a začněme lovit. I s tím rizikem, že někdy prostě půjdeme spát hladoví.

Odstraňme ze své legislativy ta nařízení EU, která nemají nacionální jádro a jen zbytečně podvazují výkon naší ekonomiky

Hledejme možnosti výhodné spolupráce se všemi státy světa bez předpojatosti, indoktrinace a poručníkování mocností. Když mohou Italové obchodovat v oblasti zbraní a jaderného programu s Íránem, tak proč ne my?

Tak jako v případě Spojených států se starejme sami o jednání s Kanadou ohledně zrušení víz a nečekejme pokorně, až se k tomu uráčí Evropská komise. Dáme tak najevo, že se o sebe umíme postarat a že dokážeme fungovat jako sebevědomý a suverénní stát, což je dobrým signálem pro investory.

Nenechme si vnutit, že vzdělanost v suverénním státu se odvíjí od množství nenáročných škol, které ve velkém chrlí absolventy humanitních pseudooborů, ale stanovme si takové standardy vzdělání, které budou korespondovat s ekonomickou realitou a naučí naše děti převzít plnou zodpovědnost za životy.

Hledejme nové trhy a snižme svou fatální závislost na trzích evropských. Tam nám stejně pšenka nepokvete. A nenechme se strašit Ruskem – nepředstavuje-li hrozbu pro Němce a Francouze, proč bychom se ho coby ekonomického partnera měli bát my?

Zároveň chraňme svůj vlastní trh před záplavou levného a nekvalitního asijského zboží, které nejen, že často ohrožuje zdraví a majetek spotřebitelů, ale navíc likviduje naše už tak dost zdecimované výrobce.

Podpořme naše zemědělce a náš zpracovatelský průmysl v nerovné konkurenci s masivně dotovanou produkcí zemědělců ze starých členských zemí.

Státní zakázky přidělujme přednostně domácím firmám a zahraničním jen v případě, že zajistí i vysoce kvalifikovanou práci našim lidem.

Nekoketujme s Eurem. Nebudeme tak výrazně vtaženi do ekonomických turbulencí, o jejichž rozsahu máme stejně jako země Eurozóny zatím jen mlhavou představu. Nenechme si namluvit, že přijetím Eura bychom podpořili naše vývozce. Opak je pravdou. Příklad Řecka nám budiž výstrahou. Konečně jsou to právě země Eurozóny, které mají ve srovnání s ostatními evropskými zeměmi mnohem slabší hospodářský výsledek a to něco znamená.

Obnovme urychleně svůj jaderný program a těžbu uranu a dbejme na to, aby maximum zisků z těchto oborů činnosti zůstávalo doma a abychom uhájili svou pozici vývozců kvalitní a ekonomicky dostupné elektrické energie.

Razantně zasáhněme proti jakýmkoliv ekologistickým nátlakovým skupinám. Ty totiž prosazují svůj vliv nikoliv na základě seriózní vědy, ale na základě vyfabulovaných rádoby vědeckých postojů. Postojů namyšlených nedouků, kteří jsou ve své bohorovnosti přesvědčeni, že všechno vědí nejlépe.  Ať si pořádají konference, ale jejich aktivity nesmějí limitovat rozvoj jaderné energetiky, infrastruktury a nesmějí ohrožovat zdraví obyvatel a ničit přírodní zdroje. To jsou totiž problémy veřejného a státního zájmu a jako takové musí být chráněny před nekompetentními a mnohdy ze zahraničí placenými aktivisty.

Dejme naopak maximální zelenou ekologickému strojírenství. Jde o velmi náročné technologie s vysokou přidanou hodnotou. Máme řadu vědců a technologů, kteří obstojí v konkurenci se zahraničními špičkami. Jen jim musíme dát prostor a umět je zaplatit. Jinak z jejich práce bude mít prospěch někdo jiný a my budeme zase jen draze kupovat to, co jsme sami mohli draze prodávat.

Zbavme se Bruselem prosazovaného pseudohumanistického a tzv. politicky korektního plácání o lidských právech či menšinách. Naučme se opět nazývat věci pravými jmény. Jenom tak totiž můžeme dospět k nějakému řešení. Bez pravdivého pojmenování skutečné podstaty problému to nejde. Dbejme na vládu zákona a tvrdý přístup k porušování obecně závazných právních norem, ať je pachatelem kdokoliv. Tvrdě potírejme jakékoliv náznaky pozitivní diskriminace kterékoliv skupiny občanů. Ať už jde o pracovní příležitosti, výplaty sociálních dávek či důchodů. Jenom tak se totiž vyhneme rozšíření negativních nálad ve většinové populaci proti menšinám a následného nárůstu preferencí extrémistů.

Bez ohledu na názory bruselských pseudohumanistů nebuďme měkcí při trestání zločinů – výkon trestu musí být výkonem trestu a ne lázeňskou kůrou. Neboť ten, který vážným způsobem porušil lidská práva své oběti, sám se lidských práv zřekl. Sám se dobrovolně vyčlenil z demokratické společnosti slušných lidí, takže nemůže očekávat, že se na něho budou vztahovat její pravidla. Nenásleduje-li totiž za zločinem tvrdý trest, společnost je rozleptávána nedůvěrou ke státním institucím a rozpadem morálních hodnot. Veřejnost nabude přesvědčení, že je vlastně jedno, jak se kdo chová, protože má nadále stejná práva, jako všichni ostatní. A toto přesvědčení je pak úrodnou půdou pro takové modely chování, jako jsou podvody, korupce, neúcta k životu, přírodě, kulturnímu dědictví i k poctivé práci. A má své závažné ekonomické důsledky.

Samozřejmě, že tím vším výše zmíněným bychom porušovali pravidla našeho členství v Evropské unii. Ale ptám se: Kdo dnes v Evropské unii vůbec dodržuje nějaká pravidla? A máme snad být jediní, kdo obětuje svou existenci na oltář těchto nikým nerespektovaných pravidel?

Ze své zkušenost z Evropského parlamentu vím, že se v EU měří dvojím metrem. Unie je spolek, kde plně platí staré latinské přísloví „Qout licet jovi non licet bovi - co je dovoleno bohu není dovoleno volu. Lze tedy očekávat, že zatímco Německu nebo Francii bude Brusel nerespektování pravidel tolerovat, na nás budou uvaleny sankce. Pak nezbude, než z takto nerovnoprávného svazku vystoupit. A možná, že bychom tím evropské myšlence dokonce i prospěli. Možná by konečně někomu došlo, že to takhle opravdu dál nejde. Že partneři musí být partneři a ne vazalové. Že vzájemná dohoda musí znamenat i vzájemný respekt a především oboustranný prospěch. Jinak nejde o dohodu, ale o diktát. Pokud si tohle architekti evropské integrace neuvědomí a budou pokračovat v současném trendu, tak se nám otočí světové strany a mráz už nebude přicházet z Kremlu, ale z Bruselu v zastoupení Berlína.

Pokud toto všechno i za cenu rizika naprosté roztržky se svými evropskými partnery neuděláme a nepostavíme se konečně na vlastní nohy, nepomůže nám nic. Můžeme donekonečna slepovat fiskální, daňové, zdravotnické či důchodové reformy. Všechny budou k ničemu, když nebudeme prosperovat. A to lze jen tehdy, když se utrhneme ze řetězu, který nás připoutává k neakceschopnému a ekonomickou realitu nerespektujícímu spolku. Jehož hlavní starostí je kamuflovat svůj vlastní rozpad za každou cenu.
Ale nejdříve ze všeho se musíme dostat ze současné dluhové pasti. Každý, kdo vám říká, že náš veřejný dluh není problém, protože  jiní dluží mnohem víc je buď nesvéprávný hlupák  nebo vědomě lže. Nikdo z populistických politiků vám samozřejmě neřekne, že nás čeká buď státní bankrot  nebo trnitá cesta poctivé práce a úspor. Na rozdíl od expertíz České národní banky, které na konkrétních číslech a seriozních faktech před dluhovou pastí dlouhodobě a důrazně varují.

Věřím, že lidé by si byli ochotni utáhnout opasky, kdyby věděli proč. Že by dokázali zatnout zuby, pracovat a šetřit. Problém je, že v téhle zemi už nikdo nikomu nevěří. Jak mají lidé vědět, že jimi ušetřené peníze půjdou skutečně tam, kam mají. Třeba na rozvoj technologií, které nám zajistí budoucí konkurenceschopnost. Kdo jim může zaručit, že si takto ušetřenými penězi nebudou zkorumpovaní papaláši dál vycpávat své lačné pupky a kupovat si přízeň svých stejně nenasytných kmotrů z šedé ekonomiky a organizovaného zločinu? Nebo že takto ušetřené peníze nezpronevěří na sociálních dávkách pro ty, kterým se nechce ani pracovat ani šetřit? Dnes takovou jistotu nemáme. Ale můžeme ji získat. Když při volbách nebudeme dávat hlasy těm, kteří nám už mnohokrát lhali, nebo těm, kteří dosud kromě krasořečnění nic nedokázali a případně těm, kteří vyšli z již naprosto zdiskreditovaných politických subjektů a tváří se jako by nic.

     A druhým krokem musí být tvorba dlouhodobé strategie vývoje České republiky. Dejme dohromady chytré lidi ze všech možných oborů. Nestanovujme jim žádné limity, žádná omezení vyplývající z té či oné evropské směrnice. A nechme je vypracovat strategii samostatného suverénního státu s dlouhou tradicí znalostní ekonomiky. Státu přirozeně zakotveného v srdci Evropy.

Jana Bobošíková, 2. května 2010, programová konference Suverenity, Praha

Vysílání projevu na ČT 24

 

reklama
7256 čtenářů | 55 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(Pepan, 7.5.2010 2:25:36)
Odpovědět
Docela dobré. Pan Havel někdy připomínal Jelcina. Paní Bobo má ale smůlu, že nemá kupu sponzorů, podporu USA, nemá lepší rasový původ, nerozdala tisíce dobrých fleků, neplatí kupu lobbistů - a spoléht se ve volbách na zdravý český (moravský, slezský) rozum se nedá (viz např. volba a popularita pana Grosse).
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(Jan 2, 8.5.2010 19:16:07)
Odpovědět
Bobo je piča. Ostatní nestojí za komentář.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(fedra, 8.5.2010 23:12:41)
Odpovědět
... je zvláštní, že slovo "C.I.K.Á.N. se zde nesmí napsat, piča ano.....

no, čemu se divit, že?ta Bobo asi v něčem bude mít pravdu, že žijeme v Absurdistánu pod cípatou vlajkou....
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(Johny B, 7.5.2010 2:38:36)
Odpovědět
Divím se že se SSO s Bobošíkovou nesloučí. Jelikož pak by je volilo mnohem více lidí než en součet nynějších procent jelikož by prudce spoupla pravděpodobnost že taková strana dostane do parlamentu.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(Brabec, 7.5.2010 5:04:09)
Odpovědět
To je svatá pravda.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(PetrW, 7.5.2010 5:06:47)
Odpovědět
Nebo by se soudružka kandidátka za KSČM na prezidentku mohla vrátit do lůna rodné strany - nesmyslné livičácké evergreeny o "likvidaci zbrojního průmyslu" opakuje už teď.
Patrně si při ve svém národoveckém zápalu a omezené inteligenci nestačila všimnout kam všude bolševici zbraně vyváželi (Libanon, Palestina, Libye) a co za zbrojní výrobu tady byla (povětšinou licenční výroba ruského šrotu).
Moc invence ale při vymýšlení programu rozhodně nepředvedla - leitmotiv ve stěžování si na Německo ve všem možném i nemožném a vzhlížení k zaostalému Rusácku se tím jejím cancem táhne jak rudá nit - ale i v tom víceméně jen imituje Hradního promoskevského "užitečného idiota" Lukoiloviče Klause.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(Liška, 7.5.2010 8:44:20)
Odpovědět
Je vidět že Petere moc rozhled nemáte. Část zbrojní výroby byla na světové špičce (pistole, i nyní byl vyvinut špičkový samopal, bitevníky L 159, radiolokátor Tamara, houfnice Dana, pěchotní střelivo Selier Bellot..) a měli jsme dobré obchodní konexe, které byly záměrně zničeny. Každému asi kromě Vás je jasné, že náš ekonomický rozvoj i pád kopíruje vpodstatě ekonomiku Německa, je zde velké propojení. A z Ruska bereme 80% nafty a skoro všechen plyn. S komunisty má BoBo společné jen to že ji navrhli na kandidátku na presidentku, měla větší šanci než její vlastní kandidáti. A pana Klause vastně také zvolili svými hlasy komunisté - jinak byl presidentem Švejnar. Neinformovaný blábol.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(PetrW, 7.5.2010 12:19:05)
Odpovědět
Jak správně píšete "část" a shodou okolností ta část, která zbrojní výrobu zachovala a především dokázala obstát na trhu. Ono u zbraní platí, že není problém vyvézt nějakému umouněnému gaunerovi v Africe nebo jinde (viz. 5000 tater do Ruska) když za za ně nikdy nedostanu zaplaceno v rámci "internacionální pomoci". L-159 je z nouze ctnost udělaná z L-59/39 tudíž jeho neúspěch není až tak překvapivý.
To za co spílají Havlovi bolševici všech odstínů rudé je to, že zavřel strojírny v Pováží, které vyráběly právě ten licenční ruský šrot - BVPčka a tanky. Jak konkurenceschopné na neproblematických trzích tyhle krámy jsou v srovnání s Leopardy, Challengery nebo Abramsy jsou si snad nemusíme namlouvat.
Každopádně pokud sledujete tento stále ubožejší server, tak trend kdy redakční linie je téměř obsedatní posedlost Havlem, Schwarzenbergem apod. a jen tak bezděky si vlastně v řadě oblastí notují s komouši, DSSS a jinými jim podobnými.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(erth, 7.5.2010 12:56:04)
Odpovědět
Máte pravdu, teď jsme jako největší umouněnci nakoupili pandury s věží problematickou na jakémkoliv intenzivnějším bojišti, a dokonce na dluh. Posuzovat stroje vyráběné před 20 lety se současnými po proběhlých modernizacích je trošku od věci, ne-li hloupé. Kolem 85tého roku též probíhala modernizace abramsů postupnou výměnou 105 mm kanonu za německý 120 mm a osazovaly se termovizní zaměřovače cca 300 kompletů měsíčně. Tato konfigurace potom byla úspěšně použita v zálivu a světe dív se, útoky se prováděly v noci.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(jira22, 7.5.2010 12:57:03)
Odpovědět
Pane nemusíte mít rád Bobošíkovou, ale nedělejte ze sebe hlupáka co se týče znalostí zbraní.
Dnes si i školák umí ověřit na internetu co se v dané oblasti vyrábí, kdo komu co prodává a co jde na odbyt.
Pravda pokud fandíme americkým pandurům vyrobeným v rakousku tak už ty další informace nepotřebujeme.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(Liška, 7.5.2010 13:24:17)
Odpovědět
Pokud si vzpomínám, V. Havel chtěl zničit hned po listopadu 89 celou naši zbrojní výrobu včetně historicky slavných firem jako je Zbrojovka či Selier Bellot v rámci humanitní myšlenky snížení zbraní ve světě - uvolněné trhy okamžitě obsadil Západ v jehož zájmu to činil. A navíc chtěl zrušit jak Varšavskou smlouvu i NATO. Doufám že netrpím demencí.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(kapej, 8.5.2010 1:54:59)
Odpovědět
Vy ne, Havel demencí trpí od mládí, jen se to s každým dalším rokem a každým jeho vystoupením stupňuje...
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(Mirda, 7.5.2010 11:56:10)
Odpovědět
vážený pane Váš ubohý, slabomyslný útok na paní Bobošíkovou svědčí o Vaší indolenci ba přímo blbosti, člověče nedovzdělaná, vždyt Vy té ženské saháta sotva po kolena, inu darmo se neříká, že prázdná makovice nejvíce hlavu zdvíhá a prázdný sud nejvíc duní.Tím myslím, že ve Vaší hlavě toho moc není, tedy spíš nic , a tu hlavu máte hlavně proto aby Vám nepršelo do krku a nemusel jste noosit piliny po kapsách.
Vážená paní Bobošíková, pokud náhodou budete tohle číst, už dlouho jsem něco tak fundovaného a pravdivého nečetl, pod všechno co jste v tomto článku napsala se soudný člověk, který nemá na nose modré brýle a mozek vymytý moudry z Modrých kravských rozhledů může s klidem podepsat.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(frantisek zajicek, 7.5.2010 19:29:12)
Odpovědět
No jo Mrdo,ale tu tvoji komunistickou kandidatku holt nikdo nevoli.Takze krom tebe je asi dutej celej narod...A u mladych,tam je to tuplem propadak.Zrovna tak SS-obcani.Mam s tebou soucit,tak si nechat vyplachnout tykev.Doufam,ze po volbach uz o teto matraci nebude nic slyset,maucta,FZ
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(Rob, 7.5.2010 21:35:13)
Odpovědět
Většina národa je o dutých hlavách, jinak by nevolily komouše a socany zadlužující náš národ. Přečetl jsem si v těchto dnecch internetovou negativní kampaň zaměřenou proti TOP09, kde na čtěnáře přímo křičí heslo "Kalousek chce dát církvi 321 miliard". Uvnitř jepod jedním z bodů jakýsi zkrácený průřez volebnímy programy stran. U všech bodů mají ostatní strany "snížíme"- porodné, mateřskou, sociální, dávky, důchody, platy státních zaměstnanců..... Jen ta hodná ČSSD tam má všude "zvýšíme". A duté hlavy je volí a volí a volí. Kde na to vazmou už nikoho nezajímá. Protože průměrný volič ČSSD a KSČ ani neví jak funguje stát. Jemu stačí myslet si že existuje bezedný měšec.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(kapej, 8.5.2010 2:02:43)
Odpovědět
Podle sebe soudím tebe, že ? Takže, ty dutá česká hlavo, příště to co jsi řekl může ze sebe vytřást řetěz a vůl může zůstat zticha.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(Liška, 8.5.2010 5:51:34)
Odpovědět
Ty dutá hlavo, přečti si nějaké staré komentáře z novin o působení Kalouska např. na mimisterstvu obrany, něco o jeho přátlích a příbutných (ˇSťáva, švagr zavražděn mafií), o jeho zradě mateřské strany, něco z dějin Schwarzenbergů (období rušení nevolnictví, opora císařství, okolnosti privatizace majetku, Becherovka). Dutá hlavo, hlavně že víte, jak funguje stát.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(fedra, 8.5.2010 23:42:03)
Odpovědět
PRO "ROB" NE, NEOMLUVÍM SE TI, PROSTĚ ŘEKNU, ŽE JSI OBYČEJNÝ DEBIL....
pokud řekneš, že komunisti neumí hospodařit a nerozumí tomu, tak kde se podělo zlato po druhé světové válce do roku 89 získané právě komunisty, jen upřesním, bylo ho něco kolem 112 tun....., dnes je ho jen v rezervách něco kolem 5 tun, po komunistech tady zbyl majetek, že jen z jeho prodeje, byl státní rozpočet až do roku 93/94 přebytkový, nic jsme nedlužili, zato dnes sice máme 3o druhů jogurtů, každý šmejd může nadávat, at,atd, ale už i narozené dítě je obtěžkáno dluhem něco kolem 200 tisíc, ...tak nevím......
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(Pepan, 9.5.2010 8:51:20)
Odpovědět
Většinu zlata (možná všechno) které zmizelo ze státních rezerv prodal Zeman do USA, že prý je nepotřebujeme. Nyní třeba chytrá Čína skupuje zlato z celého světa, neboť je to stále nejlepší finanční rezerva a platidlo. Zeman špatnou taktikou prošustroval i většinu spláceného dluhu z Ruska, asi více než 50 mld.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(ash, 11.5.2010 12:33:06)
Odpovědět
Většiny zlata se ČNB zbavila za Tošovského a vyměnila ho německé dluhopisy. Zlaté mince nevyčíslitelné historické hodnoty prodávali na váhu. Prý nemáme být sentimentální.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(fedra, 11.5.2010 18:04:58)
Odpovědět
pro "pepan"

čéče, tebe musela mamka po porodu radostí několikráte vyhodit do vzduchu, bohužel pro tebe, tě ani jednou nechytila....:-))

Bylo to za Tošovského, Tošovského, ty mozková latrýnko, pepane...., a tak je to skoro ze vším, pravicové mátohy bud nevědí, nebo vědomě lžou....
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(Fuckklaus, 8.5.2010 11:56:09)
Odpovědět
Třeba se jen chtěl tou "ubohostí a slabomyslností" dostat na intelektální úroveň zpovykané soudružky Bobošíkové... o jejíž konzistenci a názorové prostituci jsme se mohli přesvědčit nejlépe při prezidentské volbě???
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(mirek, 11.5.2010 19:18:38)
Odpovědět
to snad nemyslíte vážně!!
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(RoyalistGirl, 7.5.2010 6:43:13)
Odpovědět
Svobodní s Bobo?? No to by si teda dali =/
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(jira22, 7.5.2010 6:57:21)
Odpovědět
Dobrý článek paní Bobošíková, přesně vystihující naši situaci a nastiňující řešení. Škoda že takhle neuvažuje více politiků, možná bychom byli v té demokracii spokojenější.Problém je jak už tady někdo uvedl, že pokud za Vámi nebude kapitál a díku jemu média tak se v demokracii budete prosazovat těžko. Jistě se nebudete líbit řadě hlupáků a ti se projeví i v diskusi, ale tak to chodí. Jen bych si dovolil malou poznámku....Havel nikdy nebyl šéfem, vždycky poslušně skákal jak dostal nařízeno. Že se teď snaží podlézat komukoliv aby zůstal ve světle ramp je pro něj typické ale škody už napáchal, teď je směšný.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(jura, 7.5.2010 9:56:07)
Odpovědět
Dobrý článek, škoda že se nedáme všichni dohromady,ty lumpy za dvacet let nevykopeme, kteří plundrují celou ekonomiku státu a zaprodali nás a každý ždímá jen vše pro sebe.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(děd, 7.5.2010 10:31:37)
Odpovědět
Ano, je to tak. Vyléčme politiky a gaunéry posledních 20 let velkou fackou a šokem, volme KSČM (třeba jen na 4 roky?). Nemůže nadělat více škody než stávající garnitůra za 1 rok. Jinak si nás budou přehazovat 2 strany dokud nepadbem zcela na hubu.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(frantisek zajicek, 7.5.2010 19:32:15)
Odpovědět
Dede,uz jsem Ti to psal,tim,ze volis KSCM volis Paroubka.FZ
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(děd, 8.5.2010 10:38:13)
Odpovědět
Ale, ale - nějak mě uniklo, že Paroubek je v KSČM ! Takže kdo volí TOP 10, nebo VV - volí Nečase ? a pod.?
Je pravda, že u nás nikdo nemůže vědět kdo s kým se se dá za koryto dohromady. Ale facka zůstane fackou.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(lyda, 7.5.2010 7:52:52)
Odpovědět
Co se stalo s Euarábií, že tam nelze vkládat komentáře?
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(pavjan, 7.5.2010 9:17:40)
Odpovědět
To bych taky rád věděl.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(kapej, 8.5.2010 1:59:29)
Odpovědět
Milí pánové, to je demokracie ... každá kritická věta na onom portálu je totiž považována za extrémismus a to si nemůžeme ve vlastní zemi přece dovolovat. A novinka - od prvního ledna 2011 bude povinnost, aby ženy v ČR starší 15ti let nosily burku. Tomu se říká česká vstřícnost multikulturalismu a islámu, abychom se vyrovnali průměrným hodnotám v EU.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(template, 7.5.2010 10:20:22)
Odpovědět
Projev kandidátky KSČM Bobošíkové mi velice připomíná projev soudružky Semelové na podobné konferenci, který jsem včera četl na nějakých komunistických stránkách. Mach by musel být blázen, kdyby se s touto ultralevicovou populistkou spojoval.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(Karel Barták, 7.5.2010 11:08:04)
Odpovědět
Mach nemusí být blázen, stačí aby dostal pokyn z Hradu.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(erth, 7.5.2010 12:27:55)
Odpovědět
Pokud srovnám Bobošíkovou jako komentátorku ČT s Moravcem, pak mi jako ultralevicový (lokaj) vychází Moravec a potažmo současná ČT.
Bobošíková evidentně roste, je srozumitelná a hlavně její vyjádření nemají logické díry, je konzistentní. Pokud je pokroucený systém tak, že vytváří prostor pro získávání laciných bodů (tedy neoprávněného prospěchu na úkor jiných osob i národů), pak je nutná snaha (politická) na narovnání. Pokud ta nebude patřičně koncepční a včas, pak může přijít horká varianta s enormními škodami, základní předpoklad pro to tu již je, Evropa ztrácí hospodářský potenciál a tudíž se budou zvětšovat počty zemí, které se budou propadat do ekonomických problémů, a všechny tři pilíře demokracie jsou "specificky" funkční navíc generující státem zajištěné zločinně se chovající struktury.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(template, 8.5.2010 12:37:29)
Odpovědět
Tak s tím Moravcem to je samozřejmě také pravda, že je oranžový jak zralý pomeranč, to ale není žádná novinka.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(XXX, 7.5.2010 10:58:25)
Odpovědět
A taky sklárny, na ty ráda paní Bobo, jako spolumajitelka Bob & Bobo, China Glass ltd. ráda zapomíná! Tak co, jak jde Číńanům výroba tradičního Českého skla, paní vlastenko. Zisky jsou určitě vyšší! Ono kamarádit se s čínskou, bolševickou oligarchií vynáší.
Je to hnus, velebnosti!
Pavel Skeptik
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(Bobr, 7.5.2010 13:12:05)
Odpovědět
Paní Bobošíková, vaše nemoc má název EUROFOBIE. Podle psychiatrů je ovšem neléčitelná.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(Liška, 7.5.2010 13:31:45)
Odpovědět
A Vaše neléčitelná nemoc je Bobře eurohujerství, nevyléčí ji ani doktor Chocholoušek - snad pomůže zmírnit její průběh řecký státní bankrot.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(VM, 7.5.2010 20:25:42)
Odpovědět
Tady je celkem slušný počet komoušů. Klidně ať si chodí kdo chce kam chce, ale nechápu ten duševní masochismus. No, však taky nemusím všechno chápat.
Co se týká projevených názorů, že Bobošíková a SSO měli jít spolu, tak "námluvy" na začátku byly. Přestože prezentované názory paní Bobošíkové jsou mi většinou velmi blízké, jsem rád, že to nedopadlo. Její kandidatura za KSČM a spojení se SDŽ asi nebudou jenom zkraty.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(kapej, 8.5.2010 2:08:32)
Odpovědět
Paní Bobošíková, díky, konečně opět rozbor, který má hlavu a patu. Se vším, co jste jasně a srozumitelně popsala, naprosto souhlasím. Držím Vám palce. Těch chytrých mužských a ženských s mozkem v kalhotech už bylo v politice dost.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(Jaroslav, 8.5.2010 5:29:53)
Odpovědět
Tak snad za prve by si pani Bobosikova mela uvedomit,ze vstup CR do EU nebyla vule par pronemcky smyslicich jedincu,ale bylo to podmineno narodnim referendem.Nic na svete neni idealni,stejne tak,jak tomu neni v pripade EU.Muj nazor je ten,ze svet se dost zmenil a uvazovat o odtrzeni CR od EU a jak by vse bylo idealni,(nebo alespon lepsi nez dnesni stav)je naprosto naivni.EU je stale v plenkach a musi se menit,tak jak se meni svet.Myslim si,ze je opak pravdou.EU se musi drive nebo pozdeji rozhodnout,zda se stane federaci,nebo timto pokusem,tedy dnesni stav.Federace by mnoha problemum predesla,tak jak funguje v USA,nebo ve Svycarsku po staleti.Kdyby se narodni politici nebali o sve politicke nastroje,jako je kuprikladu narodni statni rozpocet,a tato tolik dulezita vec by byla v rukou federalni vlady,parlamentu,problem Recko by nikdy nenastal.(to byl pouze jeden priklad vyhod federace).Bohuzel jeste dnes jsou lide zadivany stale jen do sebe.
I pres federaci EU,by svet,nas svet nebyl idealni a nikdy idealni nebude,ale blizka budoucnost,kde bude hrat jiste roly Cina,USA,Indie,Rusko,by kazda,samostatne uvazujici evropska zeme neuspela.Rozebirat vse do detailu by bylo zde nemozne a zbytecne.Nacionalni naivitu lidi,kteri si tvrde stoji za jakoby nezavisle Cesko a nemoudre hovori o rozkradani zeme a podobne populisticke zvasty neslucujici se,(byt se mnoha lidem dobre poslouchaji)s dnesnim realnym svetem 21.stoleti,tuto naivitu nic neztisi.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(ordoš, 8.5.2010 8:04:03)
Odpovědět
Přesně v intencích paní soudružky Bobošíkové.Ona ,Která vymetla a vymetá funkce,které se kde naskytnou,kaže vodu pije víno.Když ona dělala na vysoké škole arbitra přes studíjni cesty do tzv.KS.,tak Havel byl v kriminále a řečeno parafrází,bojoval i za ní ,aby mohla s manželem vlastnit sklárnu.Nyní ,mluví o zbrojnim průmyslu a nedostatku práce,proto s manželem přesunuli výrobu do Číny,ptám se proč,když je to taková spravedlivá bojovnice.Co umí bezvadně používat populistické řeči na které lidé slyší viz ČEZ,prostě, jakmile vidí přiležitost,zviditelnění je včas na místě.Doufám,že se její strana ač pozdravena panem Klausem do parlamentu nedostane.Překvapuje mně,že nebyla rovněž p.Klausem označena,jako nová nečítelná a z těchto důvodů nebezpečná ,neznámá strana,jako TOP09,nebo VV.Paní Bobošíková je tak ambiciozní,že se jednou tou ctižádostí po moci zalkne.Nechápu,kde se v této bývalé svazačce,bere drzost a hloupost osočovat Havla za rozpad ČSR.Vždyť musí vědět,že touha Slováků v součinnosti s jejich nacionalismem byla jednoznačně samostatnost,kterou už chtěli za pomoci Hitlera v r39.Fakt je že tehdá se ve škole tato událost našich dějin překrucovala,nebo vůbec neučila.Tento článek ,který zosnovala paní Bobošíková je hoden úrovně Rudého Práva z r.55 Myslím,že je jen otázka času než vstoupí do KSČM tam najde uplatnění na nejvšší úrovni.Nechápu,jak někdo tuto přehnaně a nenasytně ambiciozní figuru může akceptovat.Kdo chce kam pomozme mu tam.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(Liška, 8.5.2010 9:37:43)
Odpovědět
Ordoši, paní Bobošíková nijak negativně nevybočuje z morálky a aktivit našich politiků. Určitě je "privatizačně čistší" než třeba Havel, Schwarzenberk nebo podnikatelské aktivity Topolánka či okolí Kalouska. A pionýrem nebo i svazákem jste byl i Vy, pokud Vám je více než 30 let. To jsou úplně b.lbé řeči.I když třeba rozpad Československa byl nakonec rozumný, odpadly věčné spory - president složil přísahu věrnosti Československu a byl povinnen zachovat republiku celou. Kdybychom měli rozum Švýrarů, byli bychom na tom o něco lépe.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(davvta, 8.5.2010 13:57:16)
Odpovědět
Vytahovat dnes jakési bytí paní Bobošík v dříve povinné SSM je totálně nemožné.Každý,kdo chtěl za totáče odmaturovat,tam byl,když nepodepsal,byl veden stejně,jako že souhlas. Krom hrstky pokrokovějších škol,většinou uměleckého zaměření.Paní Jana je ambiciozní žena o tom není pochyb,už nám v minulosti ukázala,že si umí stát za svým a i proti většině.Její loajalitu a odvahu ocenuji,kope za nás Ty Trulíku!,tak se začni koukat dopředu a přečti si článek ještě jednou.Já mohu jen nesouhlasit se slovenským odtržením a důvody k němu.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(haklabo, 8.5.2010 12:50:21)
Odpovědět
I když nejsem fanouškem paní Bobošíkové pro její až chorobnou snahu dostat se na jakýkoliv dobře placený a viditelný politický post,tak považují tento její článek jako pamětník za jeden z nejlepších z poslední doby.Ale mám ještě jednu výhradu a to k hodnocení osoby Klause,který zlodějský nastavenou privatizaci nechal za bakšiš rozprodat a rozkrást majetek této země.To,že dneska si hraje na otce vlasti,který má starost o Benešovy dekrety,ztrátu samostatnosti a obavy ze zvýšujících se pravomocí Bruselu,je od něj pozdní zakrývací gesto a tudíž farizejské. Bohužel spousta občanů již zapoměla na jeho rozhodující zásluhy v devadesátých létech a potřebuje nějakou ikonu.Jak dneska můžeme oživovat ekonomiku, když nám prakticky nic nepatří a čekáme jako sluhové a prosebnící ve vlastní zemi zda nám cizí vlastníci dají nějakou méně kvalifikovanou a tím placenou montážní práci.Cizinci si tady dělají co chtějí,viz Rusy v Karlových Varech,Vietnamci rozšířili podnikání na alkohol, drogy cigarety,večerky,občerstvení atd., vše v pochybné kvalitě a bez daní.My,jako národ sluhů a lokajů jím hlídáme děti,uklizíme a prodáváme na černo za 40Kč na hodinu již v jejich obchodech pod přísným dozorem "našich tvrdých a neúplatných kontrolních orgánů".Naše mládež místo tvrdého odporů k politikům a vládní garnitůře zodpovědné za dvacetiletý ekonomický,politický i morální marasmus,kouří,pije,fetuje,nepracuje a útočí na důchodce jako přiživníky,kteří zadlužují zemi.Poděkujme Havlovi i Klausovi a postavme jím pomníky ve všech městech a vesnicích,atˇmají kde bezdomovci a nezaměstnaní chodit se klanět a dávat květiny.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(davvta, 8.5.2010 15:11:36)
Odpovědět
Do Klause bych se tak nenavážela,je dle mého jeden z mála lidí,který si za svým světonázorem stojí a může ho i obhájit. Za jeho fungování v ODS se stalo mnoho,určitě i dobrého.Když se vzdal i členství v ODS,tak každému dal vědět,kam jeho strana odplachtila. Klaus je veeelmi osobytý,a dost čechů z pohraničí ho bude časem stavět na piedestal a nebudou sami.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(synapse, 8.5.2010 14:25:05)
Odpovědět
naprostý souhlas s příspěvkem nade mnou-jen doplněk-spoustě,snad většině,uniklo,co vlastně Klaus prosadil tou vyjímkou z LS-ono totiž nešlo vyjmout pouze určitou konkrétní část,takže máme vyjímku zároveň i z určitých povinností zaměstnavatelů vůči zaměstnancům v rámci pracovně právních předpisů,a to,samozřejmě,ve prospěch megazahraničních zaměstnavatelů a v neprospěch našich lidí v naší vlastní zemi,žebrajících u nich o práci za minimální mzdu.Tuto vyjímku má pouze Polsko a GB.Prostě ODSárna,kterou chce ODS dorazit po volbách bonbónky jako možnost okamžitého propuštění bez udání důvodu a bez odstupného,pokud nebudete držet hubu a krok,ať vám zaměstnavatel bude provádět cokoliv a dáte sami výpověď,bez nároku na podporu,a v podstatě umožnění neustále práce pouze na dobu určitou,kdy nikdy nemusíte dostat smlouvu na dobu neurčitou a s tím spojené povinnosti zaměstnavatele v průběhu a po ukončení pracovního poměru.Je to plánované nevolnictví našeho národa v naší zemi-a základ položil Klaus vyjímkou.
Paní Bobošíkouvou po jejím divadle při prez.volbě nemusím,ale její článek je výstižný a pravdivý.Jen se musí všechno vidět ještě v dalších souvislostech-referendum o vstupu do EU by vstup zřejmě schválilo,protože to většina lidí v zoufalství a beznaději 20 let trvajícího ekonomického a morálního chléva vidělo jako jedinou šanci,že někdo zvenku,kdo s tou 20let zde vládnoucí mafií nemá nic společného,aspoň ty největší zlodějny a podvody nějakým způsobem označí a potrestá.Celé zemi se totiž tito zkorumpovaní zloději smějí do obličeje a už se ani nesnažili svoje zlodějny příliš skrývat-proč by se namáhali,že,ať si ti blbečci řvou a nadávají,hlavně že platí a soudy i policii máme zmáknutou od shora až dolů.
ekologičtí aktivisté-znám partu,která kácela část kůrovcové kalamity na Šumavě.Ti "zapálení ekologičtí aktivisté" byli většinou studenti VŠ a uvázání řetězem za strom měli jako letní placenou brigádu.Co se týče biopaliv,solárních velkoelektráren a podobných hovadin,za to by je měli pozavírat,protože to je vše jen lež a podvod a v konečném důsledku je to silně protiekologické.
Jak píše jeden přispěvatel výše,Havel seděl v kriminále-ano,jako jediný měl celu sám pro sebe s tv,psal dopisy Olze,ať pošle další Sparty a uherák,že už mu došly.Na svobodě byl jeho život jeden velkej mejdan a do vesničky,kde měl chalupu,chodil nakupovat za dolary.jeho "disidentství"byl pro něj moc dobrej kšeft a po 89 holt musel vracet. Jenže předtím bral on,ale vracel z našeho.
A k utahování opasků-paní Bobošíková asi taky není zrovna moc v realitě,když si nevšimla,že už není u většiny lidí z čeho brát.Opasky národu utahují 20 let,zmizel důchodový fond,zmizel téměř celý národní majetek,máme obrovské dluhy,přitom po komančích přebírali stát bez dluhů,prostě tu nějak zmizelo pěkných pár bilionů a po nás někdo chce,abychom si utáhli opasek? S... na to,ať to zaplatí ten,kdo to ukradl-ať zavedou stejný zákon,jako na Slovači a od určité hranice majetku ať dotyčný prokáže,kde ho vzal-napsáno na manželku?Ať prokáže,jak si ze svého příjmu nahospodařila desítky miliónů.tohle totiž funguje všude v normálních státech. Neprokáže-sebrat,pokuta,kriminál.A politika by se dost vyčistila,protože by jich ani v Parlamentu ani v Senátu moc nezbylo.
Ani v době vlády komančů jsem je nevolila-naháněli mě s urnou,ale volit bylo i tehdy právo a nikoliv povinnost,takže měli smůlu. Teď je budu volit-tam mě dohnala tahle shnilotina,která se drze nazývá demokracií.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(davvta, 8.5.2010 16:00:58)
Odpovědět
synapse,bez tech Klausových ofuků,by jsme nemeli ani to,co bagatelizujete v prvním odstavci.Nikdo se nemůže zavděčit lidem Všem,při všeobecném tlaku vybojoval,co se dalo.Nemuselo být nic!!! Je vidět,že jste nikdy nebyla v roli zaměstnavatele,v soukr.sektoru např.,to by jste si ty plky na chudáčky zaměstnance nechala pro sebe. To,že Vás nahaněli u komunistických voleb nedohnali bez následku svědčí jen o tom,že jste ročník 71 a výše.Keci o tom,že každý měl na výběr si nechte!
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(frantisek zajicek, 8.5.2010 17:23:33)
Odpovědět
Vazena davvto,za koho tady propagujes?Vis vubec neco o minulosti Tuneldedka Lukoilovice Pruzinskeho?Nikdo by nemohl s prominutim zkur...privatizaci vic,nez tento pseudodocent a moralne rusofilni bezcharakterni zumpa.A nezkousej mi nalhat,ze voleb za totality se zucastnilo 100% lidi.Nikdy jsem nevolil,v SSM jsem nebyl,zmaturoval jsem a nejsem rocnik 71 a vys.Priste mluv laskave za sebe,FZ
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(Davvta, 8.5.2010 18:58:54)
Odpovědět
Vážený,nikdy jsem netvrdila,že za totáče volili KS všichni,pouze 80procent, 10 NF a zbytek se bez následků neobešel.Je fascinující,kolik lidí dnes používá Já nic,já muzikant.I kdyby jste Vy osobně byl mezi zbývajícími 10 procenty,nedává Vám to právo házet vinu na p.Klause za veškerá fiaska,která se udála za posledních 20let.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(davvta, 8.5.2010 21:09:31)
Odpovědět
Franto Zajíčku,doby minulé mě oslovují neustále,v této debatě nemá cenu uvádět jména ani křivdy,je jich moc.Chci se koukat spíš dopředu.Baví mě morální,nerusofilní lidičky s charakterem,kteří každé ráno nastartují svoje auto a zanadávají si na rusofila Klause.Pohonný hmoty,pujdou vžycky z Russka,otázkou je přes koho a za kolik..tolik bych to rusofilství negenerovala,naši germánští sousedé s tím problém nemají.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(v.n., 10.5.2010 17:21:23)
Odpovědět
Paní davvto taky nic není. Žádnou vyjímku nikdo nepotřebuje, žádná neexistuje, pravděpodobně ani existovat nebude, protože za další čtyři nebo pět let Sudety německé opět buď budou, nebo nikdy nebudou. To byl jen takový kroksumkrok pro jeho nadšence, aby to nedostal nabušeno s nulou. Na Vás mu to zabralo. Trochu se zocelte.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(v.n., 10.5.2010 17:06:32)
Odpovědět
Paní Bobošíková, štěňátko opuštěné, posílávala lovit eura svojí sekretářku (pana Bobošíka). Asi se to osvědčilo.
Re: Bobošíková: Havel je šéfem demoliční čety, která má zlikvidovat náš stát
(simek bohumir, 15.5.2010 19:31:10)
Odpovědět
Pani Bobo když byla v Bruselu tak tu bylo všechno okej.Ale když se tam nedostala tak nějak moc tu vyskakuje.Že je naše republika dávno v PRDE..,snad zná každy občan teto země.Jinak jsem se už tak dlouho nezasmál nad komentářem.Dik.