reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Držme se koruny a zapomeňme na euro

Autor: Hynek Fajmon | Publikováno: 10.5.2010 | Rubrika: Ekonomika
Ilustrace

Držme se koruny VI.

Tak Řecko už požádalo o záchranné finanční "lano" ve výši 45 miliard euro Mezinárodní měnový fond (MMF) a Evropskou komisi (EK). Finanční trhy začínají povážlivě negativně hodnotit Portugalsko a také finanční zdraví Itálie a Španělska je na pováženou. MMF vedený francouzským socialistou Strauss-Kahnem už oznámil, že peněz na sanaci Řecka má dost. Evropská komise reagovala na řeckou finanční krizi neuvěřitelným nápadem, že by měla v budoucnosti schvalovat národní rozpočty svým členským státům. Německo diskutuje o tom, zda je lepší poslat Řekům německé peníze na jejich rozhazovačný "sociální stát" nebo radši sanovat své banky, které jsou největšími držiteli řeckých dluhopisů. A u nás pánové Paroubek a Sobotka z ČSSD říkají, že naše dluhy jsou "malé" a slibují nasekat po volbách další.

Poslední hospodářská krize vznikla, jak mnozí europeisté rádi donedávna říkali, v USA. Lucemburský premiér Juncker tvrdil v roce 2008, že krize je přímým důsledkem fungování špatného anglosaského typu kapitalismu a dodával, že naopak Evropská unie je proti krizi odolnější, protože je lépe "regulovaná". Nyní se ukazuje, že neměl pravdu.

Průběh krize má a ještě bude mít v EU stejné nebo větší dopady než v USA. Žádná "lepší euroregulace" Evropu před krizí neuchránila. Je třeba stále dokola opakovat ověřenou pravdu, že krize v tržním hospodářství byly, jsou a zajisté i v budoucnosti budou a žádná sebegeniálnější regulace jejich vzniku nezabrání. Mnozí lidé to ale stále popírají a tvrdí, že zřízením nových "regulačních úřadů" a "lepší regulací" budoucím krizím zabrání. Nezabrání. Je to lež. Zatím se to nikdy nikomu nepovedlo. Pokusy odstranit "prohnilý kapitalismus" motivované snahou vytvořit hospodářský systém bez krizí naopak přinesly miliony obětí. 

Hospodářská krize je pro regulací posedlého politika ideální příležitostí k prosazení další regulace, která by za normálních okolností nikdy neprošla. V době krize ale veřejnost očekává, že politici povedou "boj s krizí". Evropská komise si nyní myslí, že řešení dluhové pasti do které se velká část států EU dostala spočívá v tom, že je zbaví svéprávnosti a donutí předkládat národní rozpočty ke schválení do Bruselu. Je neuvěřitelné, že taková nehoráznost může vůbec zaznít, protože ani Lisabonská smlouva ani ústavy jednotlivých členských států něco takového vůbec nepřipouští. Evropská komise je ale opět přesvědčena o tom, že ví lépe než členské státy, co mají dělat a co je pro ně dobré a hodlá jim to shora nařídit.

Sanace řeckých dluhů bude stát dost peněz především eurozónu. Právě díky tomu, že máme stále vlastní českou korunu, se nebudeme muset přímo podílet na hrazení řeckých dluhů. A to je rozhodně dobře. My nemáme žádný důvod pomáhat platit dluhy někomu, kdo vědomě lhal o svém vlastním hospodaření. To, že nejsme členy eurozóny má tedy pro nás nyní velmi dobrou stránku. Nebudeme muset třeba jako Slováci posílat peníze Řecku. (Pokud nás k tomu EU a Merkelová nedonutí – pozn. EUportal)

Dluhová past, do které se evropské státy dostávají, je způsobena především stále bobtnajícím "evropským sociálním modelem", kde se rodí stále méně dětí a populace prudce stárne. To je skutečná příčina naprosté většiny evropských veřejných dluhů a pokud s tímto trendem něco rychle neuděláme, tak brzy do Evropy přijde čínský nebo arabský správce konkursní podstaty s partou hodně ostrých vymahačů dluhů.

reklama
2849 čtenářů | 47 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(JosefB, 10.5.2010 8:23:55)
Odpovědět
Fajmon neví nebo nechce vědět, co tady napsal Mach? Že jsme údajně už zaplatili !!! Tak Fajmone - jak to ve skutečnosti je? Nebo si jen přihříváš svoji předvolební polívčičku a jsi neznalý skutečnosti? Nebo nám tady Mach lhal a on si tu polívčičku přihřívá? O nic nejde, jen pouze o nějakou miliardu a o to, že jeden z vás dělá z lidí blbce.
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Pepan, 10.5.2010 9:09:08)
Odpovědět
Josefe, čtěte pozorněji. Na Řecko jsme přispěli nepřímo přes Mezinárodní měnový fond - tudíž pravda je obojí - Řecku jsme přispěli i nepřispěli (jak chytrá horákyně).
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(JosefB, 10.5.2010 9:29:39)
Odpovědět
Takže pravdu maji oba nebo nikdo? Pozorně si přečtěte text písně od Kabátů a NENÍ TO TAK NÁHODOU??? Jen je otázkou, kdo by mohl být tím "panákem dutým". ------

Jak je to s pravdou? S pravdou se šetří, možná proto, aby zbyla
Je flekatá jak dalmatin, je černobílá
chudák holka, s dechem nestačí
A co vítr? Severní vítr nemusí bejt rovnou krutej
a v týhle Zemi na prameni panák dutej
přeju Vám nervy pevný jak železný dráty
ať stojí při nás i všichni svatý!

Všechno je jinak, nasraná Země chrlí tuny žhavý lávy
děti na stráni hledaj fialový krávy
jak pravda vypadá, kdo z Vás to ví?
Nikdo ji nezná, stejně jak rychle objeví se, rychle zmizí
doufám, že nelže a je pořád stejně ryzí
a slzy na pavlači neroní
Tak čemu věřit? Snad jenom bytostem, co lítaj kolem hlavy
nosí nám tajný, ale zaručený zprávy
a taky dary, který bojíme se vrátit
a to si pište, že budem platit
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Alberto Kvěch, 11.5.2010 9:07:31)
Odpovědět
Euroskeptiku Fajmone.Nemáme EURO, protože díky našim politikům neplníme nejzákladnější podmínky pro jeho přijetí.Díky takovým politikům jako jste Vy,Paroubek,Langr a další,jsme zadlužený stát, stojící na prahu bankrotu - nám nikdo euro nedá.Jsme stát, stále více státem okrádanými a obelhávanými občany.Díky páni politici,odejděte jen škodíte a průser svádíte na Brusel.Pane euroskeptiku odejděte z parlamentu EU, nejste tam žádným přínosem jen škodnou.
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Alberto Kvěch, 11.5.2010 9:07:46)
Odpovědět
Euroskeptiku Fajmone.Nemáme EURO, protože díky našim politikům neplníme nejzákladnější podmínky pro jeho přijetí.Díky takovým politikům jako jste Vy,Paroubek,Langr a další,jsme zadlužený stát, stojící na prahu bankrotu - nám nikdo euro nedá.Jsme stát, stále více státem okrádanými a obelhávanými občany.Díky páni politici,odejděte jen škodíte a průser svádíte na Brusel.Pane euroskeptiku odejděte z parlamentu EU, nejste tam žádným přínosem jen škodnou.
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(richard, 10.5.2010 9:37:28)
Odpovědět
Euro vůči dolaru výrazně ztrácí, od ledna oslabilo o 11 procent na 1,275 dolaru za euro. A na další oslabení evropské měny nyní sázejí skoro všichni. Podle údajů chicagské burzy vsadili spekulanti na pokles eura rekordních 16,8 miliardy dolarů (342 miliard korun).

Hospodářské noviny 10.května 2 010
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(richard, 10.5.2010 9:38:28)
Odpovědět
Dane co tvoje prognóza ? Nějak tě není slyšet poslední dobou.
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Dan, 10.5.2010 13:04:56)
Odpovědět
Já jsem odhadoval zdravé dno na 1,25, tak to i bylo v pátek přez poledne, večer už v 19 00 byl eurodolar zase v opačné syntaxi 1,27, aktuálně je to 1,3.


Nas pokles eura tlačí šarošova aliance, složená z 8 H fondů a 3 investičních bank, ti vyvíjejí obří tlak na sražení měny, nedaří se jim a to a hrozí jim finanční skáza, protože jejich klienti vdaili na pád eura už 43,7 miliardy USD.
Myslím, že Angela jim vytřela zrak, postavila hradbu z 500 miliard USD jistin, dále zálohy 250 miliard MMF a 100 miliard saport od FEDU.

To jsou tak obří záruky, že si troufám říct, že šoroš je na lopatkách a s ním i jeho klienti :-)

Ale nikdy neříkej nikdy...

Pro euroskeptiky jenom tolik, radovcali jste se tradičně předčasně, karavana jede dál a psi už doštěkali..
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Dan, 10.5.2010 13:05:02)
Odpovědět
Já jsem odhadoval zdravé dno na 1,25, tak to i bylo v pátek přez poledne, večer už v 19 00 byl eurodolar zase v opačné syntaxi 1,27, aktuálně je to 1,3.


Nas pokles eura tlačí šarošova aliance, složená z 8 H fondů a 3 investičních bank, ti vyvíjejí obří tlak na sražení měny, nedaří se jim a to a hrozí jim finanční skáza, protože jejich klienti vdaili na pád eura už 43,7 miliardy USD.
Myslím, že Angela jim vytřela zrak, postavila hradbu z 500 miliard USD jistin, dále zálohy 250 miliard MMF a 100 miliard saport od FEDU.

To jsou tak obří záruky, že si troufám říct, že šoroš je na lopatkách a s ním i jeho klienti :-)

Ale nikdy neříkej nikdy...

Pro euroskeptiky jenom tolik, radovcali jste se tradičně předčasně, karavana jede dál a psi už doštěkali..


Pardon, má tam být eur ne USD !!
:-)
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Josef, 10.5.2010 13:17:57)
Odpovědět
Gdo je to šarošova aliance? Neni to madar George Soros? Americane to vyslovuji bez hacku na S. Ten financoval obamovu prezidentskou kampan neprimo pres demokratickou stranu ve vysi 750 milionu $$, proti McCain(ovich) 380 milionu na TV reklamy.
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Dan, 10.5.2010 14:05:19)
Odpovědět
to je maďarské jméno šooroš, jak to vyslovují američané je putna, co ten trejdový gangster financoval Obamovi nevím..
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Jana, 11.5.2010 21:15:00)
Odpovědět
Je dobre,ze pada.Evropa bude vice vyrabet,Amerika nakoupi vice.Je to dobra prognoza
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(PR, 10.5.2010 9:41:19)
Odpovědět
Koruna je na h.o.v.n.o. Lidi, nečtěte tyhle Fajmonovy bláboly.
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(ivoš, 10.5.2010 10:24:17)
Odpovědět
Jo, souhlas.
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(pavjan, 10.5.2010 11:33:36)
Odpovědět
Jo, nesouhlas.
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Dan, 10.5.2010 13:36:47)
Odpovědět
při problémech řecka, nikoliv celé eurozony začali klesat nejvíce právě malé národní měny a to v pořadí Zlotý, Forint a koruna, jasně se tedy ukázala vazba koruny na euro a zranitelnost malých národních měn.

Těch 500 miliard eur /ne dolarů/ ukázalo strašlivou finanční sílu eurozony, je to vztyčený ukazovák pirátu šorošovi a jeho alianci.

Kdysi podobně šoroš s přáteli srazili libru, vypadá to ale, že na euru si vylámal zuby :-)

Bohužel to asi bude stát karieru Angelu, jinak výbornou pravicovou političku..
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Jiří Zahrádka, 10.5.2010 20:41:19)
Odpovědět
Dane, nezklamete. Teprv když zabral (na jak dlouho zase?) totálně masivní balík odsouhlasené pomoci, tak se ozvete :-)).

Pokles Kč není pro nás špatný, naopak - my jsme "doháněcí" ekonomikou, my potřebujeme levnou Kč k exportům. Mimochodem, ze stejného důvodu již delší dobu tvrdím, že řecké problémy eurozóně (průmyslu) spíše pomohou. Eurozóna byla nervní z klesajícího dolaru, zboží z eurozóny se tak stávalo moc drahé. A najednou Řecko - a pokles eura. Když to euro vydrží, tak to ekonomice eurozóny podle mě spíš prospěje.

Jiná věc je, že na záchraně eura se má podílet i americký FED a ECB má nakupovat dluhopisy ohrožených zemí. A to přesto, že to má prý výslovně zakázáno ve smlouvách EU (to jsem nekontroloval, jen prodávám, jak jsem nakoupil). Vypadá to zkrátka na monetizaci dluhu. Kdo myslíš, že to zaplatí? Čaroděj ze země Oz nebo daňoví poplatníci zemí eurozóny?

Jistě, spekulanti asi tlačili proti euru. Ale je to snad něco nelogického? Podívej se na stupně zadlužení nejen Řecka. Podívej se na devalvace italské liry před eurem (a samozřejmě jejich absenci po euru) a na italský dluh... Atd. atd.

Samozřejmě chápu, že velcí Evropané, jako Ty, Řekům rádi zaplatí jejich podvody a ležérní životní styl. Ale je nás dost těch, kteří podvodníkům nic platit nechceme. I proto chceme vlastní měnu.
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Josef, 10.5.2010 20:55:28)
Odpovědět
Uhadl jsi to, paralelne se devalvuje Euro i dolar a my to zaplatime!
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Dan, 11.5.2010 9:51:28)
Odpovědět
To je ale jenom odstrašující pooza, aby se ukázalo že euro není děravé, ale naopak velmi silně podložené, že má silná oporu.

Nemám žádné info že by španělsko chtělo z tohoto balíku cokoliv čerpat, dokonce ani irsko, ještě čekáme na info z Portugalska, ale domnívám se že nebude třeba už vůbec žádné pomoci, ale mohu se mýlit.

šoroš prohrál, jeho židé začali stahovat pozice a vyplácet prohrané sumy, spekulace nevyšla, euro vydrželo, ne jako národní libra která rozdrtily před léty :-)

Pochybuju že to ještě vyzkouší na euro, nemají nato, ale půjdou po malých měnách jako v minulosti, rozšlápnou si nějakou tu korunku nebo zlotík a nikdo jim v tom nezabrání, jak správnmě říkáš Jirko, je to legální :-)

Já doufám, že z řecké národní krize se poučí hl. EU a zavede tvrdý nad národními rozpočty protože to je zdá se jediná cesta jak desocializovat zdegenrované národní politiky po celé evropě !!
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Jiří Zahrádka, 11.5.2010 10:19:24)
Odpovědět
Já to drcení měn podporuju! Co bylo "rozdrcení libry" jiného, než opuštění politicky dohodnutého pásma v rámci systému evropských směnných kurzů a nastolení volného floatingu pro libru? A jaký "drtivý" dopad to mělo na britskou ekonomiku, co ;-))?

Dohled z Bruselu je srandovní. "Nová pravidla..." Copak tu pravidla nejsou od počátku? A kdo je dodržuje? Už ani samotné Německo. To je úplně naprd. Němci pořád věří na pravidla, do značné míry oprávněně, německý národ celkem funguje podle pravidel. Ale v EU to zjevně nefunguje. Před pravidly upřednostňuji trh - tam pravidla fungují sama, bez úřadu. Nemyslíš, zaplatíš.

V sobotu jsem viděl záznam debata EK v Europarlamentu. Chtěl jsem kvůli tomu napsat mail svým známým. Padla na mě tíseň. Divadélko, ve kterém "kontruktivní opozice" vychvalovala Komisi, jak ona varovala, ale oni, mea culpa, mea culpa, žádnou další regulaci nezavedli, och, jak se ale mýlili, a jak byla ta Komise moudrá. Barroso přednesl své teze, jak trh ano, ale... Musí sloužit svému účelu... A tak se musí ještě více zregulovat. Měl jsem přímou asociaci s bolševismem - opozice ano, ale musí být kontruktivní.

Je to zoufalé, jak jsou lidé nepoučitelní.
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Dan, 11.5.2010 13:45:27)
Odpovědět
1/ fiskální krize je přímo úměrná zadlužení v zahraničí prostřednictvím záporné obchodní bilance, tedy poměru exportu a importu.

nejvyší v EU a eurozoně jí má právě řecko, následované portugalskem :-)

Tato krize je o tom, že žijeme na dluh, utrácíme víc než vyděláváme a rozdíl krijeme dluhy, proto jsme v krizi.

Naproti tomu silní exportéři jako např. Němci, Skandinávci, ale i česko či slovensko, země s vlastním průmyslem jsou relativně v pohodě.
Platí to i španělsko, z něhož novináři a další hlupáci udělali řecko 2, to vůbec není pravda.

2/ Neznám tragičtější případ úpadku světové velmoci než ten Britský, mimochodem Británie je natom podle mě fiskálně hůř než to španělsko, z té země je troska bez průmyslu, ohromný pokles hodnoty Libry ztráta jejího významu ve světě, nekonkurenceschopnot atd.
Samozřejmě že shozením Libry země těžce utrpěla, protože Libra byla prudce podhodnocena a už se z toho nikdy nevzpamatovala.. jenom padá, padá a padá..

Navíc to poslední co v B. zbylo Banovnictví se pomalu začíná odsouvat do švýcarska a Singapuru..
Kdo najde výrobek s made in UK který patří Britům, dostanen medaily, co zaněco stálo skoupili Němci a Amíci, co ne, indové a číňané.
V letech 2006-2008 kdysi chuďoučké Irsko překonalo svojí životní úrovní Britský průměr.
Navázanost britských bank na předlužený a nefunkční americký systém znamenal kolaps britksých bank loni a děsivé oddlužování.
3/ Dneska už nenajdete v Británii člověka, který by si troufl srovnávat ji v čemkoliv s Německem, jenom trpká nálada lidí na každém kroku a to v době, kdy Němci dosahují rekordních čísel v exportu a průmyslové výrobě, británie je v hlubokých deficitech obchodní bilance a její dluh je 2,5x vyšší než německý.
Nemůžou zato muslimové, jak si myslí Kuras, ale britská konzervativnost, lenost a silná vazba na americké bankrotáře žijící za vytištěné bezcené dolary..
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Jiří Zahrádka, 11.5.2010 15:15:10)
Odpovědět
1) Vládní zadluženost USA není tak špatná, vzhledem k jejich obchodním deficitům. Záleží na významu zahr. obchodu pro HDP dané země. Pro malé státy, jako je Řecko nebo Portugalsko, u nichž je zahraniční obchod významnou složkou HDP, je samozřejmně významné i saldo export-import. V absolutních číslech na tom Řecko není nejhůř, hůř je například to Španělsko. Ale samozřejmě, nelze porovnávat nestejně velké ekonomiky. Kterou statistiku máte na mysli, když mluvíte o nejhorším Řecku, následovaném Portugalskem?

2) Vyprodání britského průmyslu se mi také nelíbí, nicméně nevím, kde všude ve světě je zase naopak britský kapitál. Libra – ahá, a podíval jste se na růst britské ekonomiky po vystoupení libry z evropského systému směnných kurzů (= z prohry se Sorosem)?

3) Jo. Souhlas. Němci prostě jsou dobří a Britové tradiční značky ztratili. Ovšem, jak jsem již psal – já nevím, kam se britský kapitál poděl. Britové byli akčnější v globalizaci, Němci jsou průmysloví tradicionalisté. Byl na to i článek v Economistu, i když tam myslím srovnávali EU a USA. EU má tradiční průmyslová odvětví, tradiční značky, ale slabá je v nových technologiích. Jelikož já jsem se stal odpůrcem globalizace, je mi německý přístup také sympatičtější (a plným právem můžete poznamenat, že mi to trvalo poněkud dlouho. Beru svou dřívější podporu globalizaci jako svou chybu). Nicméně, z hlediska produktu v dané zemi (a zamyslete se, jak se změnil přístup už tím, když se přestal používat hrubý NÁRODNÍ produkt a nahradil se „globalizačním,“ odnárodněným hrubým DOMÁCÍM produktem) byli Britové úspěšní navýsost.
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Dan, 11.5.2010 10:19:16)
Odpovědět
Ano, souhlasím že koruna je přeceněná a stejně tak i euro a další měny.. pro superexportní eurozonu a česku je pokles výtaný, naprosto souhlasím..

Jenomže svět trhů je virtuálním světem, dopustíš paniku a stane se katastrofa, vůbec nemusí hodnoty odpovídat realitě a také mnohdy neodpovídají vč. ratingů.

Podle mě je zdravá pozice eura 1,25, ideální pro export, pokud sestoupí euro pomalu, plynule bez tlaku na tuto hranici bude to výborné pro ekonomiku.

Ještě se vrátím jak tato krize vzniká, krize předluženosti, na kterou opět ekonomický nihilista Klaus nereaguje, protože neví která bije..
Začíná to u pasivní obchodní bilance, kterou Jiří Zahrádku považoval za nepodstatnou věc, více se utrácí než vydělává a rozdíl platí dluhopisy :-)

Králem v tomto chování jsou už léta USA, naštěstí většina EU a eurozony ne, my máme ještě šanci se z toho vyhrabat, my vyrábíme a vyvážíme, prakticky všichni s vyjímkou řecka a portugalska, i španělsko je o.k.
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Jiří Zahrádka, 11.5.2010 10:32:09)
Odpovědět
Krize předluženosti je fiskální problém, ne identický s nevyrovnanou obchodní bilancí. Jo, hlásím se k tomu, že jsem bagatelizoval význam negativního salda obchodní bilance v USA. Vyváželi investice, vyráběli venku, pak to dováželi do USA. Pasivní bilance je pak logická. Tato krize ale vzniká fiskálními deficity, neschopností profinancovat běžné výdaje státu. A to, v jistém smyslu, bez ohledu na obchodní bilanci. Jistě, Řecko potřebuje export služeb (turismus), aby z toho živilo svůj HDP. Ale USA mají HDP živený domácí spotřebou.

Nicméně, uznávám, že USA měly tu spotřebu financovánu zahraničním dluhem, na což jste Vy upozorňoval a já to nepovažoval za příliš důležité. Pro mě je trochu otázkou, kam se ztratil vliv US investic v zahraničí (US subjekty tak mají zisky i z dovozu zahraničního zboží do USA. Kam tyto zisky odvádějí, jestli ne do US dluhopisů? I když tam bývá také vliv regulace repatriace zisků, to je asi složitější problém), nicméně to je opravdu na delší analýzu a já v tomto oboru nepracuji, takže s relevantními daty do styku nepřijdu.
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Dan, 11.5.2010 14:17:30)
Odpovědět
Položte si otázku kde se berou ty peníze ten rozdíl mezi vývozem a dovozem, zamyslete se nad tím proč nejsou stavu mnohé státy, většina, z daní pokrýt potřeby rozpočtů a zjistíte realitu.

Ze služeb, vývoje a marketingu se žít nedá, z výroby a obchodu ano.
Výrobu musí být základem, služby nad ní nadstvabou v mnohem menším měřítku.

Z tohohle pohledu je vedle číny jediný stát nasvětě který má zdravý základ a to Německo.

V Británii loni vyšlo 22 000 dělníků ze škol, z řemeslných škol, v Německu 540 000.
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Jiří Zahrádka, 11.5.2010 15:21:05)
Odpovědět
Já jsem k tomuto závěru také došel. Pozdě, vím to. Souvisí to s mým odmítáním globalizace - tady na Západě hrajeme falešnou hru, kdy prodávající prodává za strašné prachy "službu," která je úplně na prd (všechny možné konzultační agentury), a kupující, kupodivu, za tyto služby ty nehorázné sumy platí. Jak zhypnotozovaný. Proto si myslím, že celá západní ekonomika je v podstatě bublina, a říkám si, že až si Číňané uvědomí, že si už vytvořili dostatečně silný domácí trh (když uvolní jüan), může jim dojít, že Západ už nepotřebují.

Vím, že jsem tady hájil globalizaci a na službách postavenou ekonomiku, své stanovisko jsem změnil už před cca 2 lety (odhadem), ve Foreign Affairs vyšel text "New Deal for Globalization," mám pocit, že někdy tehdy jsem se začal na ekonomiku dívat konzervativněji.

V tomto uznávám svou porážku Vámi.
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Dan, 11.5.2010 14:29:28)
Odpovědět
Jenom taková perlička.....

Německé firmy za 1q 2010 obdrželi zakázky jenom na na výstavbu větrných elektráren - pro Brity, američany a japonce za 271 miliard eur..

co znamená ta půjčka řecku ?? Nic...
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Dan, 11.5.2010 14:37:43)
Odpovědět
ted vám na příkladu vysvětlím váš hluboký a pradávný omyl...

Amík odsune továrnu na auto do např. číny...

Doma nechá engineering, PR a headquaters..
80% lidí se odsune do číny, dodavatelé a subdodavatelé budou číňané, fabrika v číně zkonzumuje kvatntum ebergie, služeb a živí tak armádu jin. firem, vč. státu z těch daní !!!

A co vyprodukuje PR, HQ a engineering ve státech, kolik lidí, služeb, energií, dodavatelů živíé ??
Zaplatí nějaké daně ano, maličkaté, ty co platil dřív manufacturing sektor zůstává v číně, ale nějak se musí udržet úroveň státu a obyvatel popř. její růst že ?

Tak se nabouchají dluhopisy..

Už to Jirko chápeč jakou to má souvislost ??

Chápeš proč dneska půjčuje čína - manufktura, Britániia USA - svým zadavatelům, tvůrcům duševního vlastnictví a faktickým chlebodárcům ??


Doufám že tohle pochopili z toho výkladu všichni nejenom j. zahrádka..
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Jiří Zahrádka, 11.5.2010 15:24:56)
Odpovědět
Já si tohle uvědomuji již delší dobu, viz můj příspěvěk výše. Nicméně, v té Číně se vyrábí v US továrnách. Kapitálový zisk by tak měl být v kapse US investorů. Jenže jsou tu regulace repatriace zisku (v Číně možná ne, ale obecně tam jsou určitá omezení), takže kapitál se do USA asi tak hladce nevrací. Navíc, US investoři mohou kapitál naschvál nechávat v zahraničních aktivech. Nicméně, tohle je jen povšechná, od boku vypálená úvaha. Stejně bych rád viděl nějakou statistiku, kde ten US kapitál je.
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Dan, 11.5.2010 19:21:49)
Odpovědět
Výborně, tak tedy pokračujeme dál...

Z nejprůmyslovějších zemí světa a velkých exportérů, např. USA a VB se stávají dovozci, jejich schodek obchodní bilance narůstá a s ním roste i to zadlužení, protože daňová výtěžnost zůstává zcela logicky v zemích kam je transfer proveden.

Když američan založí podnik v USA, většinou to musí být joint venture ¨s 50% účastí čínského státu, pokud platíte zálohy - formou depozitu na nějaké zboží z číny, 50% posíláte do čínské státní banky a 50% na účet joint venture, tím je okamžitě vybírána čínou daň, neošiditelná, základní..
Jak je to s daněmi na západě víme všichni.

Existuje přímá úměra mezi startem fiskálních deficitů a otočením obchodních bilancí z.o. v důsledku mohutného odsunu výroby do nízkonákladových zemí.

Nebo li s výrobou se odsunuli i daně a další bohatství ze západu na východ, čehož jsme aktuálně všichni svědky, západ si však nechtěl připustiti že chudne a začal platit číňanům dluhopisy za svopje vlastní zboží !!
Hl. USA.

Sranda je, že číňané platí zase Rusku čínskými dluhopisy a rusové s nimi a s dalšími deriváty na ně postavenými ručí zase západním bankám proti úvěrům...a tak se nám to letadlo uzavírá !

Nutno podotknout, že tvůrcem této patsi jsou američané a po nich se do níchytili i Britové, evropské země natom nejsou ani zdaleka tak špatně..
Naštěstí swi zachovali průmysl popř. ho odsunbuli jenom v rámci kontynentu na východ.

P.S. Z technologií a patentů se stejně jako z turismu žít nedá !!
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Jiří Zahrádka, 12.5.2010 10:40:11)
Odpovědět
Samozřejmě, to už bychom si jenom navzájem přikivovali, celkem mi teď mluvíte z duše. Až na jednu věc: to, že Západ odsunul výrobu do Asie, ještě neznamená, že logicky musel přijít o daně. HDP v USA a v západní Evropě je stále vysoký – a daně se platí ze zisku (který vychází z přidané hodnoty, tedy z položky, jejiž součet za celou ekonomiku dává HDP). Myslím, že problém s deficity je spíš na výdajové straně, ale to je domněnka.

A ještě jedna věc: ano, ta globalizace asi vzešla z USA (od nich vychází vždycky všechno, nejen v ekonomii, tak to prostě je). Ale na druhou stranu, právě USA, díky nižší regulaci, lépe umožňuje činnost kapitálové slabším subjektům. Mimochodem. Ještě před pár lety (no, cca 15 let) jsem četl, že tuším v maloobchodě nebyla v USA taková „síťovost,“ jako v EU (ve smyslu, že v USA jste narazil časteji na supermarket nějakého místního Johna Whita, zatímco v EU je každý supermarket součástí velké sítě).
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Dan, 12.5.2010 20:01:13)
Odpovědět
Korporátní kapitalismus je v podstatě socialismus, ale má i svoje pozitiva, narozdíl od malých firem si corporate segment může dovolit investovat do výzkumu a vývoje.
Velké firmy ovládají státní zakázky a vytvářejí uzařený socialistický kruh, spolu s lobisty se z nich stávají monstra neomezené moci, deformující trh, i zde uvidím EU jako jedinou sílu v opozici těchto molochů, protože protěžování nějakého národního molocha zde naráží na neúrodnou půdu..
viz kauza Microsoft vs EU např.
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Josef, 10.5.2010 11:15:25)
Odpovědět
EU dala dohromady s MMF zachranny balik ve vysi 750 miliard Eur, Euro posililo na 1,31 $ (11AM-CET) a evropske burzy silne stoupaji. Kdyz republika jako clen prispeje do MMF penize, tak nema kontrolu komu je MMF prideli, jestli nejakym africkym diktatorum, nebo vyrostkum v Recku, kteri pali Atheny. Zbytecne se hadate o korune, protoze mit svoji menu je vyhoda pro stat v teto neklidne financni dobe.
Muj soukromy nazor je ze ECB tim ze zkoupi dluhy Club Med statu, znamena inflaci. Jedine jak se pozna skutecna cena Eura nebo dolaru je sledovat cenu zlata a to kleslo jen o 10$ na 1990$ a to znamena, ze zase zniceho nic zanedlouho bude drazsi pivo, vino, rum a energie.

Why solar panels are the new double glazing: They don't work much of the time and take 100 YEARS to pay for themselves
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Dan, 10.5.2010 13:12:00)
Odpovědět
růst bankovního sektoru v EU 13%, španělsko 17%, Portugalsko 13%, řecko 11%

Výsledky Německo, export za 1q 2010 největší za posledních 18 roků, atakuje opět první místo na světě číny, na celkový export číny už ztrácí jenom 1,8% :-)

Celkový objem průmyslové výroby Německa překonává o 2 body Japonsko, Německo je opět největším světovým průmyslovým státem co do finančního objemu zakázek.
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Josef, 10.5.2010 15:33:09)
Odpovědět
Ty ses strasnej vejtaha! Dohromady banky dostaly 962 miliard $$, z toho jenom od MMF 500 mmiliard, tak to snad musi byt znat! Ja pracoval u revansistu 6 mesice a vubec se tak nevytahovli jako ty, byl jsem duty uprchlik a jeste mi kupovali a nabizeli pivo - desitku Lederer - ve znaku zeleny krokodil. A revansisti me nepajeli tolik ze se mi dokonce v noci zdalo, ze me ten krokodyl pronasleduje.
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Dan, 10.5.2010 17:52:30)
Odpovědět
To byla stejně jenom erupce, rychle se to sklidní a pojede se dál, šoroš má určitě ještě další esa v rukávu je to liška mazaná, nevzdá se jde omoc, ale co nasadí proti garancím přez 960 miliard eur.. to teda nevím, disponuje proti tomu 20x menším kapitálem...

Bude to ještě zajímavý divadlo :-)
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Josef, 10.5.2010 18:08:58)
Odpovědět
Nemusis se bat Sorose, protoze jeho snaha bude marna, protoze podporu evropskym bankam sllibil i americky FED!

In addition, the US Federal Reserve has agreed to reopen currency swap lines first established in 2008 to combat the global financial crisis. The plan supplies European central banks with dollars and is intended to ease fears of a dollar shortage as investors get rid of risky assets and move back toward the US dollar.
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Dan, 11.5.2010 10:00:21)
Odpovědět
Proč bych se měl šoroše bát ??

Jenom upravím Josefe tvoje zmatky.

eurozona poskytla 500 miliard eur, MMF 250 miliard eur, FED 100 miliard USD garancí.

šoroš už se ztahuje, brzo si podá nějakou ubohou utřepanou národní měničku, někde ve volativní střední Evropě o jedné snadné oběti vím, jmenuje se klausova koruna česká :))
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Josef, 11.5.2010 16:15:54)
Odpovědět
Ja mam cisla z Bloomberga a zmatek v tom mas ty, michas eura z dolarama, proto mas jina cisla. Kdyz prepoctes sva eura na dolary, tak dostanes moje cislo.
Otazka je a vcera se dlouho na TV dohadovali proc USA podporuje socializmus v EU. A za dalsi podotykali ze pro jizni staty jako Recko, Italie a Spanelsko s Portugalsko neni Euro vyhodne, vzhledem k jejich ekonomickyem systemum. A z toho se da odvodit ze pravdepodobne neni euro vyhodne ani pro CR.
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(kingsfield, 10.5.2010 17:37:41)
Odpovědět
Josef, Gold trades at 1197 USD/oz.( at this very moment) not at 1990.
It might one day but not today. Quote the real price please.
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Josef, 10.5.2010 17:49:24)
Odpovědět
Musis si vsimnout i casu, je jsem to psal v 11:15 a to bylo i Euro temer 1,30!
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(kingsfield, 10.5.2010 18:04:22)
Odpovědět
Still at 11:15 this morning we traded at 1190 USD/oz. not 1990 USD/oz. This is a difference of about 67 % !!!
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Josef, 10.5.2010 18:09:58)
Odpovědět
Omlouvam se spletl jsem to!
JC.
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Hispano, 10.5.2010 11:30:32)
Odpovědět
La corona checa vale una puta mierda, eso sí es una vedad, créenme, toda la Europa espera que Vaclav Klaus se muera y que su influencia nefasta deje de estorbar la República checa.
es necesario que la República checa forme parte de la zona euro cuanto antes.
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(kingsfield, 10.5.2010 17:32:54)
Odpovědět
Cierto, excelente valoracion!!!
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(frantisek zajicek, 10.5.2010 19:21:47)
Odpovědět
Dan+Josef,to je trida,to se neda srovnat s Machem,Fajmonem a pologramotnym Romem Pepanem,FZ
Re: Držme se koruny a zapomeňme na euro
(Josef, 10.5.2010 20:52:44)
Odpovědět
Vycetl jsem, ze Britanie zadne penize na zachranu Eura neda, protoze nejsou cleny eurozony a to by melo platit i pro CR! Dale jsem vycetl, ze do MMF prispivaji vsechny staty urcitou castkou financi, a pracuje to jako pojistovna proti financnim krizim, ale i v pripade prirodni katastrofy jako sucho, povoden, nebo treba kdyby na Strakovku spadl meteor.

http://en.wikipedia.org/wiki/Meteor_Crater