reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Znevažování islámu z pohledu vyznavače Hospodinova

Autor: Dan Drápal | Publikováno: 6.2.2006 | Rubrika: Islám
Ilustrace

Na různých místech islámského světa nyní probíhají demonstrace na protest proti karikaturám proroka Mohameda. Máme únor a karikatury vyšly v říjnu.

Jana al-Oukla, muslimka českého původu, se snaží reakci muslimů hájit. Mimo jiné klade otázku: „Jak by se líbilo křesťanovi či židovi, kdyby verši z jejich svatých knih bylo popsáno nahé ženské tělo?“ Jako vyznavač Hospodinův, tedy křesťan, mohu odpovědět jednoznačně: Nelíbilo. Nicméně to není vše, co k tomu mohu říci. Mohu Janu al-Ouklu ujistit, že takové znevažování hodnot mě svatých se v oné části světa, který muslimové mylně považují za křesťanský, děje dnes a denně. Kolik bylo natočeno filmů, znevažujících Ježíše? Kolik bylo vydáno knih, zesměšňujících to, co je křesťanům svaté? Není to tak dávno, co u nás vyšel jakýsi nechutný komiks pro děti, kde se tvrdilo něco v tom smyslu, že kadidlo se používalo jako droga. Jana al-Oukla se tedy mylně domnívá, že znevažování bylo namířeno specielně proti islámu. Západ je zvyklý znevažovat kdejakou hodnotu.

Otázka je, co s tím. Ani mě nepřekvapuje, že muslimové protestují. Nevyčítám jim, že je karikatury pohoršily. Co je ale zvláštní, je ona míra protestu. Karikatury vyšly v jednom dánském časopise, o jehož existenci naprostá většina obyvatel světa neměla ani tušení. Reakcí má být bojkotování zboží celé země? Nebo dokonce celé Evropské unie?

Jana al-Oukla se ve svém článku dopouští další chyby. Klade otázku: „Když je (západní svět) pobouřen zpochybňováním holocaustu, proč mu na druhé straně nevadí zneuctění islámu a jeho Proroka?“ Milá dámo, srovnáváte „jabka s hruškama“. Při holocaustu zahynuly miliony lidí, a íránský prezident, který holocaust zpochybnil, se tváří, že by mu nevadilo, kdyby se to zopakovalo. Když vyšly prorokovy karikatury, nezahynul nikdo. Ptáte-li se, má-li to být dvojí metr, pak odpovídám – a v tom se i jako konzervativní křesťan s liberály shodnu – ano, má. Karikování a zabíjení není totéž.

Mně vadí, že liberálové neprotestují, když v Británii uteče dívka z islámské rodiny, protože nechce být provdána proti své vůli, její rodina si najme (nemuslimskou) detektivní agenturu, aby jim dceru našla, a když agentura splní svůj úkol, otec či bratři dívku surově zmlátí nebo dokonce zabijí. Vadí mi, když jsou v Pakistánu odsuzovány k smrti negramotné děti, které údajně napsaly něco, co hanobí Mohameda. Vadí mi, když z muslimských zemí musí utíkat konvertité ke křesťanství, protože jim hrozí jistá smrt. Shodou okolností jednoho takového osobně znám. Vadí mi, že u nás byl islám povolen, protože povinností každého muslima je zabít svého rodinného příslušníka, který islám opustil.

Nicméně ještě slovo k nám, zatím nemuslimským Evropanům. Holedbáme se svou svobodou slova. Svoboda slova je dobrá věc, ale poněkud plytká a jalová, pokud je spjata s lhostejností vůči pravdě. Budu svobodu slova hájit, protože bez ní se pravda hledá obtížněji. Lhostejnost vůči pravdě ale může být pro Evropu smrtelná. Čtenář Bible dobře ví, že když se Izrael odvrátil od Hospodina, Hospodin jej vydal všelijakým modlářům. Evropa se odvrátila od Hospodina a nic jí není svaté. Možná ji Hospodin vydá onomu nemilosrdnému náboženství, které sice opakuje, že Alláh je slitovný, ale nemá slitování ani s ženami a dětmi.

Evropa se doposud utěšovala nadějí, že většina muslimů nejsou žádní fundamentalisté. Vítězství Hamasu by mělo mnohým otevřít oči. Teď se Evropa utěšuje něčím jiným: Hlasy pro Hamas nebyly hlasy pro terorismus, byl to protest proti Fatáhu. Jana al Oukla píše, že muslimský svět už dávno není dítětem, které lze oklamat. Souhlasím s ní. Lidé hlasující pro Hamas dobře věděli, že hlasují pro teroristy. Proto usedne v parlamentu poslankyně Hamásu, která je hrdá na to, že její synové pobili mnoho izraelských žen a dětí.

Ale Evropa možná oči neotevře. Je pohodlnější mít je zavřené. Za pár desetiletí se bude modlit pětkrát denně. Směrem k Mekce.

reklama
1571 čtenářů | 6 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Znevažování islámu z pohledu vyznavače Hospodinova
(Daniel Makay, 6.2.2006 9:18:53)
Odpovědět
Díky Dane, skvělý článek. Já jen osobně k tomuto tématu chci napsat toto. Ano máme svobodu slova, ale opravdu svoboda bez vazby na ctnosti se stává anarchií. Levicový potažno ateistický liberalizmus je naprosto naivní „náboženství“. Setkávám se z mnoha vzdělanými liberály a po těch nekonečných diskusích s nimi je mi vždy buď do smíchu nebo do pláče. Jejich naivita je až neskutečná. Nedávno jsem měl diskusi s jedním levicovým politologem, který mi vyprávěl o vyvážené politice EU vůči blízkému východu. Takže levicový liberálové vyplácením miliard euro Hamánu považují za vyváženou politiku EU. Je mi opravdu nazvracení, že z peněz těžce krvácejícího evropského daňového poplatníka, evropská“ šlechta“ dává miliardy euro teroristům. A bohužel se musím ptát co si to vůbec dovolují, kde v sobě tito rádoby spravedliví berou tu drzost navzdory zdravému rozumu podporovat takové zrůdné režimy. Ano nezbývá než konstatovat, že se jedná o roušky v jejich zatemněných myslích a nebo o výhradně vlastní mocenské a mamonářské zájmy. Čeho je ale moc, toho je moc.
Jako křesťan chci jen sdělit, že z biblického hlediska je Mohamed lhář podvodník a vrah, vůdce všech teroristů a jejich Aláh je z biblického hlediska ďábel . Islám je z biblického hlediska nebezpečná sekta a to je třeba také říci na rovinu: Islám je třeba zakázat, protože zde nejde vůbec o náboženství, ale o fundamentální fanatizmus.
Na závěr ještě toto: Vrána k vráně sedá a proto sedají europeisté k teroristům, levičáci k mohamedánům.
Střežme se zbabělosti a lži.
Re: Znevažování islámu z pohledu vyznavače Hospodinova
(Monika, 6.2.2006 15:22:46)
Odpovědět
Daniel Makay, biblista a euroskeptik, ozdoba EUportálu, znovu se uvolil a dal nám nehlédnout do studnice své nekonečné moudrosti. Kdybychom všichni, ó Pane, byli byť jen z desetiny tak moudří jako pan Makay, tento hodný, tolerantní a naveskrz moudrý člověk, byl by na zemi ráj... Proto: učme se od něj pilně.

:)))))
Re: Znevažování islámu z pohledu vyznavače Hospodinova
(ricci, 6.2.2006 18:02:01)
Odpovědět
Moniko, pomiňme že nejsi křes´tanka i já bych uvítal tvůj osobní názor. Bez osobních urážek. děkuji
Re: Znevažování islámu z pohledu vyznavače Hospodinova
(Monika, 7.2.2006 9:11:27)
Odpovědět
Podle mě ten článek není špatný. Překvapuje mě ovšem, že autor hledá racionální důvody protestů muslimů. Zde žádné racio není, tady jsou pouze zjitřené vášně. Většina těch nejagresivnějších křiklounů patně dosud ani nevěděla, že nějaká Dánsko existuje. Ani míra protestu mě nepřekvapuje, karikatury jsou pouhou záminkou, „motýlím efektem“, který spustil bouři nenávisti k prohnilé západní společnosti. Autor také např. píše „Západ je zvyklý znevažovat jakoukoli hodnotu“, (možná to tak je - kromě hodnoty svobody, kterou si ovšem, jak už to v případě hodnot bývá, každý vykládá po svém). Otázka je, zda Západ, jemuž je vlastní cynismus, sobectví, rozmazlenost a zbabělost, má vůbec šanci přežít. Stěží.
Re: Znevažování islámu z pohledu vyznavače Hospodinova
(Ivo, 6.2.2006 14:16:24)
Odpovědět
Jako "bezvěrec" nepatřím mezi vyznavače Hospodina, ale s článkem zcela souhlasím.
Nelze podle našeho právního řádu na imámy pohlížet jako na osoby podněcující náboženskou nesnášenlivost a postupovat podle příslušných ustanovení tr. zák.? Důkazy obsahují některé súry v korány :-)
Re: Znevažování islámu z pohledu vyznavače Hospodinova
(Jana, 9.7.2006 16:38:15)
Odpovědět
Ahoj,
Tak jsem si precetla tento clanek a komentare. Chtela bych jen jen rici ze i ja jako muslimka nesouhlasim s tim co se na vychode deje z zenam a krestanum atd. Ja bych chtela jen rici ze znam spoustu muslimu kteri jsou verici ,ale zadni fanatici a jsou to opravdu tolerantni lide. Ja jsem se rozhodla pro Islam dobrovolne ,ale nikdy nebudu a nechci podporovat jakoukoliv nenavist at je z te strany ci z te. A verte mi vetsina muslimu chce jenom zit ,ale ovsem ty neuvidite v televiznich zpravach. Jo ted me napadla slova jednoho meho kamarada (Muslima) ze nikdo se jako Muslim nerodi, tim mysli to ze kdyz se nekdo narodi v islamske rodine tak sice si vsichni mysli se je automaticky Muslim
,ale to tak opravdu neni stejne jak u Krestanu. Pro me Islam je cesta dobra a opravdu mi vadi barbarstvi nekterych ''Muslimu''. a10@post.cz