reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Klaus: Biopaliva škodí životnímu prostředí

Autor: Václav Klaus | Publikováno: 13.5.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Prezident vetoval novelu zákona o ochraně ovzduší
 

V Praze dne 12. května 2010

Vážená paní předsedkyně, 

využívám své pravomoci dané čl. 50 Ústavy České republiky a vracím Poslanecké sněmovně zákon, kterým se mění zákon č. 86/2002 Sb., o ochraně ovzduší a o změně některých dalších zákonů (zákon o ochraně ovzduší), ve znění pozdějších předpisů, přijatý dne 28. dubna 2010. 

Zákon požaduje od 1. června 2010 navýšení objemu biopaliv u motorových benzínů z dosavadních 3,5 % na 4,1 % a u motorové nafty z 4,5 % na 6 %. 

Tímto krokem se má snížit objem emisí skleníkových plynů z paliv, oslabit závislost na dovozech fosilních paliv a také zvýšit odbyt domácí zemědělské produkce. 

Především sám boj s CO2 je sám o sobě krajně sporný. Vychází z teorie člověkem působeného globálního oteplování, která stojí na velmi vratkých základech a je podrobována stále sílící kritice.           

Po mnoha skandálech s falšováním dat vůbec není jasné, zda k nějakému jednoznačnému trendu vývoje globální teploty dochází, není jasné, zda se takové pohyby teplot odchylují od přirozeného kolísání teplot, není přesvědčivě prokázán vliv CO2 na vývoj globálních teplot a vliv CO2 produkovaného člověkem už vůbec ne. Chybí seriózní bilance případných negativních a pozitivních dopadů případných klimatických změn i zhodnocení efektivity nákladů opatření směřujících k omezení produkce tohoto plynu člověkem. Navzdory tomu jsou vynakládány ohromné prostředky na jeho omezování a jsou přijímána další opatření, jejichž sekundární negativní efekty jsou čím dál zjevnější. A v tuto chvíli, namísto přehodnocení dosavadního nepromyšleného postupu, který vyhovuje jen  některým zainteresovaným zájmovým skupinám, máme činit další krok směrem, o jehož správnosti existují stále sílící pochyby. 

Pozitivní či negativní dopady přimíchávání biosložek do pohonných hmot nebyly ve svém souhrnu seriózně zhodnoceny. Některé studie dospěly k závěru, že přírodě škodí více biopaliva než nafta a benzín. Vysoký cíl Evropské unie zvýšit do roku 2020 podíl biopaliv na ropných pohonných hmotách až na 10 % může znamenat ve svém důsledku například i likvidaci lesů a jejich přeměnu na plantáže, zvýšení cen potravin kvůli vytlačování potravinových plodin plodinami průmyslovými, škody na zvěři a nezvladatelné zásahy do volné přírody v okolí průmyslových plantáží. Plošné pěstování průmyslových monokultur povede k nezanedbatelnému navýšení produkce skleníkových plynů, k erozi půdy, k vyššímu používání hnojiv, ke znečištění dosud nepoužívaných pozemků, ke značným nárokům na vodní zdroje a dopravu, což opět znamená negativní vliv na přírodu.           

Existují i vážné pochybnosti o dopadu biopaliv na zdraví člověka. Spalováním biopaliv se dostávají do ovzduší nové druhy spalin z biopříměsí, u kterých neexistují experimentální data o jejich dopadu na lidský organismus. Testy neškodnosti pro lidské zdraví, jako je dlouhodobá inhalace produktů rostlinných olejů, v Evropě nebyly publikovány. 

Příspěvek biopaliv ke snížení energetické závislosti státu na fosilních palivech je sporný. Jde o příměs v palivu, nikoliv o jeho náhradu. Vzhledem k  malému množství přimíchávaného lihu do paliv je v současné době skoro nemožná kontrola dosud stanoveného procenta přimíchávání. Zákon také nedokáže zajistit, aby byli podpořeni čeští zemědělci, protože budou podporováni i dovozci (a zemědělci v cizině). Opatření přinese zvýšení ceny pohonných hmot a snížení životnosti motorových vozidel. Zvýšení podílu biopaliv v pohonných hmotách by tedy znamenalo negativní důsledky pro životní úroveň obyvatel. 

Ze všech těchto důvodů jsem se rozhodl vrátit zákon Poslanecké sněmovně.   

Václav Klaus

 

 

 

--------------------------------

 

Strana svobodných občanů vítá, že Prezident repubiky vrátil Poslanecké sněmovně zákon navyšující povinné podíly biopaliv v benzínu a naftě (http://www.klaus.cz/clanky/2594 ).

"Vrácení zákona prezidentem ukazuje, že lze nepodléhat lobbistickým tlakům - výrobci biopaliv jsou jediní, kdo má z biopaliv prospěch," uvedl předseda Svobodných Petr Mach.

Svobodní apelují na všechny rozumné poslance, kteří se nenechali zlobbovat přimíchávací lobby, aby prezidenta nepřehlasovávali. Pokud zákonodárci prezidenta nepřehlasují, zabrání se dalšímu navýšení cen pohonných hmot a potravin.

Svobodní kromě toho prosazují zrušení jakéhokoliv povinného přimíchávání biopaliv a navrhnou příslušnou změnu zákona, jakmile se dostanou do parlamentu.

"Svobodní mají v programu kompletní zrušení zvýhodnění biopaliv, což by snížilo ceny nafty a benzínu přibližně o korunu, státu by to navíc vyneslo asi 5 miliard k dobru na spotřebních danch, protože by u nás tankovalo více řidičů, kteří dnes tankují v zahraničí," dodal předseda Svobodných, ekonom Petr Mach.

Petr Mach
12.5.2010
www.svobodni.cz
 

reklama
1519 čtenářů | 13 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Klaus: Biopaliva škodí životnímu prostředí
(Liška, 13.5.2010 4:50:11)
Odpovědět
Snad v těchto volbách zmizí z parlamentu všichni zelení ekozločinci a stejně tak i z evropského parlamentu zelení ekoanarchozločinci typu jejich šéfa Khon Bandita, kteří EU připravili zbytečně o stovky miliard.
Re: Klaus: Biopaliva škodí životnímu prostředí
(Niky, 13.5.2010 9:58:27)
Odpovědět
A proto pane Liško,by lidé měli vědět,že pro tento zločiný zákon hlasovali poslanci a senátoři za KSČM,ČSSD,ODS,ZELENÉ,KDU-ČSL A TOPU09 s tímto zákonem souhlasí i VV.Volit tyto politické strany mohou jenom totální idioti,nebo stejní zločinci!
Re: Klaus: Biopaliva škodí životnímu prostředí
(Dan, 14.5.2010 11:06:04)
Odpovědět
Tohle je další věc která mě na Klausovi šokuje, víme všichni že má vzdělání marxistického ekonoma, vystudoval tržně plánovanou ekonomii a jeho final prace byla na téma RVHP.. čili dejme tomu že je to ekonom, komunistický, který nikdy nedělal jinde nežli jako státní zamětnanec.. ale budiš...

Ale jaké je jeho vědecké vzdělání, že se může vyjadřovat takto suveréně k tak složitým věcem ??

Já bych si to netroufl.. mám třeba kamarády vědce z MUNI, mnapř. Doc Pazdera a ti tvrdí opak, že biopaliva neškodí, že tato téze je tlačená petrochemickou loby..

Já nato názor nemám, ale vím, že Klaus je Lukoilem uplácen, to je veřejně známeee...
Re: Klaus: Biopaliva škodí životnímu prostředí
(Bobr, 13.5.2010 8:52:23)
Odpovědět
Pan prezident má výborný postřeh na zcela spornou problematiku biopříměsí. Mohl taky klidně říct, že se jedná o zneužití slova "bio" v této souvislosti a taky o velký, především "dotační kšeft", silně podporovaný zelenými kukačkami.
Re: Klaus: Biopaliva škodí životnímu prostředí
(frantisek zajicek, 13.5.2010 15:19:23)
Odpovědět
Tuneldedek Lukoilovic Pruzinsky jako vzdy-hlasna trouba Kremlu.No jo,kdo by mu dotoval ty jeho paskvily,kdyby nebylo Lukoilu...Takze v cim zajmu bude tato moralni fekalie mluvit pochopi i ti nejvetsi omezenci.Koho chleba jis,toho pisen zpivej.Klaune,nic noveho.Za 3 roky jsi ocekavan svym milcem Machem v SS-O,FZ
Re: Klaus: Biopaliva škodí životnímu prostředí
(frantisek zajicek, 13.5.2010 15:26:40)
Odpovědět
Dodatek:Kdyz ma Klaun takovy zajem o zivotni prostredi,proc se neozval proti CEZ za jejich nedostatecne odsireni Prunerova?Jednoducha odpoved-CEZ dotuje soukrome gymnazium(100 mil!)jeho synacka.Lidi,prestante uz byt tak slepi,o penize jde prece az v prvni rade!FZ
Re: Klaus: Biopaliva škodí životnímu prostředí
(Heřman Vidlák, 13.5.2010 16:03:37)
Odpovědět
Já nevím, co pořád máte. Vykoukněte z okna do polí. Uvidíte tolik žluté barvy, až Vám budou oči přecházet. Všude samá řepka olejka - toxické, agresívní a půdu vyčerpávající svinstvo.
Pokřivená dotační politika nese své "ovoce". Co budeme jíst a kolik budou stát normální potraviny, to opravdu nevím. Už teď žijeme od sklizně, ke sklizni. Stačí jeden neúrodný rok a nic jiného než jíst řepku olejku nám nezbude.

Vaše zaujatost proti našemu presidentovi je až chorobná. Kdyby Václav Klaus prohlásil, že jíst exkrementy je nezdravé, Vy budete první, kdo si na nich začne pochutnávat...
Re: Klaus: Biopaliva škodí životnímu prostředí
(frantisek zajicek, 13.5.2010 17:50:33)
Odpovědět
Hermene,Hermane,Minule jste se sveril,ze budete volit Jyrku Suplika.Ale nepredpokladam,ze se potom date na exrementy,Vy labuzniku,ale dobra rada od p.Zajicka nad zlato.Uz ted si nejakou tu repku nasuste,nebude,nebude.Vzhuru do RaJe.S usmevem jdou volby lip(potom uz se,Hermane,nezasmejes),FZ
Re: Klaus: Biopaliva škodí životnímu prostředí
(axamit, 13.5.2010 17:06:37)
Odpovědět
Milý Františku Zajíčku na Klause nadáváš dobře, ale zkus raději obhajovat rozumnost mnohamilliardových dotací dočně do biopaliv. O to šlo. Soudě podle intenzity nadávek nemáte argumenty pro biopaliva a jen svou vzteklostí dokazujete, že má pan prezident pravdu.
Re: Klaus: Biopaliva škodí životnímu prostředí
(frantisek zajicek, 13.5.2010 17:28:29)
Odpovědět
Petre,ja pravdu mit nemusim,jsem strojar,ale:EU je zavisla na energiich dovazenych prevazne z Ruska.Pro Rusko je to momentalne nejsilnejsi mocensky nastroj.Ale jak se z toho vymanit?Kdyz prislo narizeni z Brusele ohledne zarovek,byl krik.Totez kvuli televizorum(plasma-prikon nesmyslnych 300W)Nejsem nijak nadsen nejakymi prikazy,zakazy,ale tady s tim celkem souhlasim.Nad Vami Herman ma take pravdu o pokrivene dotacni politice.Ale ta repka se u nas vypestovat da,nafta nikoliv...Nezda se Vam osobne,ze Klaun je na to Rusko orientovany az presprilis?A znovu opakuji,proc se neozval v pripade Prunerova?Tomuto panovi ja neverim ani to,ze se jmenuje Klaus,FZ
Re: Klaus: Biopaliva škodí životnímu prostředí
(jira22, 14.5.2010 7:40:06)
Odpovědět
Strojař? Vystudoval za komunistů a nebo si dneska titul koupil? No mluva by tomu odpovídala. No i strojař to může mít v hlavě srovnané jako biomasa. Nemusím mít rád Klause a vím i bez strojárny že biopaliva nejsou ve vztahu k životnímu prostředí to pravé. A naši zemědělci žíjí v kapitalismu a nemohou vinit ze svých špatných rozhodnutí Klause. Spíš by se měli ptát EU proč se u nás nesmí pěstovat brambory, řepa a pšenice.
Re: Klaus: Biopaliva škodí životnímu prostředí
(Dan K., 14.5.2010 10:55:46)
Odpovědět
Nazdar Franto

nemáš pravdu..

západní Evropa není vůbec závislá na ruských energiích, dokonce ani na plynu a ropě ne.

To je problém bývalých zemí RVHP, ale i ty jsou soběstačné v elektrické energii, jsou však většinově závislé na ruském plynu a ropě.

Václav Klaus se tvrdwě postavil proti napojení na německé plynovody a ropovody, společně s Vladimírem Dlouhým se snažili zabránit tomuto snížení závislosti na Rusku.

Je třeba ještě poznamenat, že čr vyprodukuje tolik el. en. že kdyby ji nevyvážela, nepootřebujeme vůbec ruský plyn.

Je třeba dokončit švýcarsko iránský ropovod, ten je nyní v Turecku a také Nabuko.

Dále pak postavit další jaderné elektrárny, postavit nové biomasové teplárny a po rozšíření elektromobilů v EU, bude Rusko coby vyděrač evropských zemí na lopatkách.
Re: Klaus: Biopaliva škodí životnímu prostředí
(mirek2, 15.5.2010 14:58:20)
Odpovědět
Hlavně pro pány strojaře. Kdysi jsem četl (nebyly jsme ještě v EU ),že je možné sestrojit automobil se spotřebou 0.8 l nafty. Chci tím naznačit ... jde o vědomé držení BYZNYSU.Proč vůbec vozidla s velkou spotřebou, jejich výkon vlastně nanic pro občana dodržující pravidla. Potom by mi řepka nemusela smrdět pod okny a dráždit alergickou manželku. Zamyšlení nad článkem ...Ani SSSR a východní blok si nedovolily to, co chce Evropská komise. Kolik jenom zplodin od letadel, jimiž EU neustále cestuje. Ať začnou u ssebe. I s omezením aparátu...