reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

David Cameron aneb Konec staré dobré Anglie?

Autor: Alexander Tomský | Publikováno: 25.5.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Stalo se neočekávané. Konzervativní strana Davida Camerona sice podle předpovědí nezískala absolutní většinu (chybělo ji pouhých dvacet hlasů), ale navzdory anglické tradici, místo aby vytvořila dočasnou menšinovou vládu a vyvolala předčasné volby, upekla koalici s levicovou stranou liberálních demokratů.

Britský systém kyvadlové výměny ideologických odpůrců a silné jednobarevné vlády se zhroutil, programová předsevzetí vzala za své a povstala „pragmatická“ pravo levá vláda. Snad ani nic jiného nezbývalo, když Cameron kvůli špatně vytýčeným volebním obvodům a autonomii Skotska, které konzervativce už dávno nevolí, přestože v samotné Anglii získal masivní převahu dvou milionů voličů by v předčasných volbách mohl těžko získat ještě víc. Anglie a Británie se rozešly. (Pozn. EUportal.cz: UKIP nabídnul Cameronovi , že jeho kandidáti nebudou kandidovat a strana podpoří konzervativce, pokud Cameron slíbí vypsat referendum o setrvání Spojeného království v EU. Cameron na to nepřistoupil a UKIP pohřbil konzervativcům kolem 20 mandátů). Navíc byl tlačen trhy, které vyžadují úsporný program a na bezvládí reagují negativně.

Ovšem Cameronovy ústupky liberálům ochromí ideový potenciál konzervativců. Vůdce liberálů je z většinového hlediska extremista, je pro nukleární odzbrojení Británie, proti válce v Afganistánu, je nadšený multikulturní ideolog a euromil, a přestože prosazuje ohromné škrty ve státních výdajích (chce zrušit daně zhruba dvaceti procentům nejméně vydělávajících zaměstnanců), bude zároveň nepochybně chtít zvýšit přímé daně i progresi, čili investice, což poškodí hospodářství. Žádá dokonce amnestii pro nelegální přistěhovalce. Jakékoli neliberální nápady konzervativců, na příklad slibované daňové zvýhodnění manželů, či snížení ohromné dědické daně, teď už vůbec nepřipadají v úvahu.

Co na to ovšem řekne euroskeptická konzervativní strana, z nichž 40 % členů chce vystoupit z unie a euro, či náklady na jeho záchranu, je pro ně anathema. Cameron dokonce liberálům ustoupil a přistoupil na referendum o změně volebního systému, jenž by většinový systém změnil na preferenční (Alternative Voting System), a který posiluje třetí stranu, čili právě liberály. Pokud by prošel, tak by se možná stali věčnými partnery všech vlád, jako je tomu v Německu, či donedávna bylo s lidovci i u nás. Dohoda s liberály předpokládá navíc fixní termín volebního období na pět let. Může opravdu taková pravo – levá vláda vydržet do příštích voleb, ptají se komentátoři? Většinou předpokládají, že se dříve nebo později soudržnost nedisciplinovaných liberálů musí zhroutit.

Nevíme, ale ztráta pozic konzervativců v nové vládě (obětovali dvacet ministerských postů) a naprosté ideové vyprázdnění politiky, čili vytvoření technokratické vlády musí dříve nebo později vést ve straně k velkému rozčarování. Klíčový bude však postoj téhle vlády k unii, tady už hrozí rovnou rebelie. A tak jako labouristé nesouhlasili se zavedením kontinentálního proporčního korupčního volebního mechanismu, kde o všem rozhodují tahanice stranických sekretariátů za zády voličů, tak o to více nemohou souhlasit konzervativci. Už v základní škole se v Anglii vyzdvihuje tradice silné jednobarevné vlády a její politické zodpovědnosti za slibovaný program. Většinový kyvadlový systém střídání dvou vlád je svým způsobem protikorupční, protože si vládnoucí strana nevytváří umělé posty pro své lidi, protože by po prohraných volbách připadly druhé straně. Anglie teď bude pozorně sledovat, jak taková technokratická vláda nevoleného kompromisu funguje a hlasy na vytvoření parlamentu bez Skotska budou sílit. K radosti Francouzů a unie by se Spojené království mohlo začít rozpadat.

Chmurné vyhlídky skutečných konzervativců připravil ovšem sám Cameron, když napodobil Blairovu rétoriku rovnostářského soucitného státu a odmítl navázat na patriotismus a většinové konzervativní hodnoty anglické střední třídy a tradice. Teď budou v jeho kabinetu řádit ti praví a nefalšovaní liberálové.

Podíváme-li se však podrobně na volební statistiku za posledních padesát let a sečteme hlasy labouristů a liberálů snadno zjistíme, že jenom nepoměrný systém voleb chránil anglický konzervatismus. Většina voličů stojí totiž už dávno nalevo.

Pro časopis Týždeň

reklama
1524 čtenářů | 28 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: David Cameron aneb Konec staré dobré Anglie?
(Pepan, 25.5.2010 7:28:15)
Odpovědět
Co by se nyní hroutilo? Blairovi labouristé vykradli program pravici (kromě imigrační politiky, za nich přibylo 3x tolik imigrantů než za konzervativců) a nyní zase Cameron vykrádá program labouristům ("levici"). Prostě politické zmatení, Babylon což nyní V. B. skutečně je.
Re: David Cameron aneb Konec staré dobré Anglie?
(Daniel Makay, 25.5.2010 7:55:59)
Odpovědět
Nic jiného jsem nečekal, Kameronova K.strana je je konzervativní jen na papíře.
Re: David Cameron aneb Konec staré dobré Anglie?
(Zay, 25.5.2010 9:11:22)
Odpovědět
Účast multikulturních liberálů na vládě je samozřejmě průšvih a dlouhodobě se nemůže vyplatit ani konzervativcům, ani Británii. Většinový systém navíc spolehlivě bránil věčnému vydírání a příživnictví nejrůznějších stran a zpřehledňoval politickou scénu.
Re: David Cameron aneb Konec staré dobré Anglie?
(Josef, 25.5.2010 14:51:09)
Odpovědět
Rano na spravach ukazovali na rozdelene obrazovce Obamu a Camerona, vzdy pustili Obamu a pak Camerona a Cameron prednasel presne slovo po slove obamuv projev. Byl to kratky zaber, nepostrehl jsem, jestli pouzil cast obamova projevu nebo cely. Politik lze, kdykoliv se mu hybou pysky a Cameron jeste k tomu opisuje!
Re: David Cameron aneb Konec staré dobré Anglie?
(Jiří Zahrádka, 25.5.2010 15:00:55)
Odpovědět
To je velmi smutne a symbolicke. Britsky "konservativec" opisuje od americkeho levicoveho Democrata.
Re: David Cameron aneb Konec staré dobré Anglie?
(Pepan, 25.5.2010 17:29:33)
Odpovědět
To je objev Zahrádko - kdysi byla S. Amerika britská kolonie - nyní je to naopak. Papouškuje Washington jak my kdysi Moskvu.
Re: David Cameron aneb Konec staré dobré Anglie?
(Josef, 25.5.2010 19:56:18)
Odpovědět
Jenomze rozdil je v tom, ze Cameron papouskuje marxistu! A pripravte se na kraval v Evrope, protoze Washington se pripravuji volici stocit zpet ke Constitution, neboli zakladni ustave a to byla protibritska, davajici svobodu jednotlivcum, opak soucasneho kolektivizmu, anebo take osvobuzujici od tyranie britske krute nadvlady! 2.listopadu 2010! Jiz nyni v primarnich volbach, kdo je obamuv papousek prohrava v primarnich volbach!
Re: David Cameron aneb Konec staré dobré Anglie?
(Pepan, 26.5.2010 8:34:26)
Odpovědět
No to je gol, Josefe - naftaři (např. British Petroleum co zamořuje naftou Mex. záliv), zbrojaři (vedení několika válek)), židovská lobby, bankéři ap. by nacpali miliardy dolarů do presidentské kampaně marxisty? Jděte se bodnout s takovou bl.bostí.
Re: David Cameron aneb Konec staré dobré Anglie?
(Jiří Zahrádka, 26.5.2010 11:20:31)
Odpovědět
Prosim vás, bez ohledu na to, kdo kolik do koho investoval, to přece nic nedokazuje o politickém smýšlení kandidáta. Když budu mít zbrojovku a uvidím, že Obama má silnou šanci vyhrát, tak mu taky pošlu na účet nějaký prachy, právě proto, abych zmírnil jeho přístup ke zbrojařské lobby. Jeho základní styl myšlení tím ale nezměním.
Re: ... by nacpali miliardy dolarů do presidentské kampaně marxist...
(anonym, 26.5.2010 16:42:13)
Odpovědět
Marxisti a revolucionáři všeho druhu byli vždy z nějakého důvodu zpočátku podporováni právě bankéři, průmyslníky, apod., a vždy se to taky vymstilo :)
Re: David Cameron aneb Konec staré dobré Anglie?
(Kaledon, 27.5.2010 12:14:16)
Odpovědět
Němečtí zbrojaři, židovská lobby ad. podporovali už bolševickou revoluci v Rusku, podobně jako později Hitlera. Ale řekněme, že chtěli rozložit ruskou vládu v době války.

Zvláště v Americe - především pak té jižní - je marxismus vnímán jako ideologie bílých imperialistů. Ne nadarmo například Chávez, ač se zřejmě z neznalosti označil i za trockistu, odmítl jakoukoli návaznost svého režimu na marxismus, zřejmě za ním ty zbrojaře vidí.

Samozřejmě, že marxismus se šíří hlavně mezi bohatými a mocnými, chudí a nevzdělaní ho nemohou pochopit.
Re: David Cameron aneb Konec staré dobré Anglie?
(Jahoda, 25.5.2010 15:43:24)
Odpovědět
rozdíl mezi britskou lejberistickou špínou a demokraty v USA není žádný.
Že je zde řeč o Davidu Cameron?

A jaký je v tom rozdíl Josefe?
Žádný.
Jenže na rozdíl od UK je USA ještě pořád na prvotním seznamu islámských teroristů .
A to Ameriku v brzku probere .
Narozdíl od Británie,ta je odsouzena k zcénáři žáby,pomalu uvařené v horké vodě.
A proč že je to tak?
V UK je pohanský ateizmus stranící islámu a tím pádem i chaos,zmatek,děs a běs.
To se o katolicky zaměřené USA říci nedá .
A proto se také ubrání.
coze katolicka amerika?
(jhony, 25.5.2010 16:20:48)
Odpovědět
No to slisim poprve.Amerike je vetsinove protestanska.Katoliku je tam jako u nas kolem 26procent a protestantu asi 51procent.Treba jedinej amrickej prezident kterj se hlasil ke katolictvy byl levicak kenedy.http://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_the_United_States.
Re: coze katolicka amerika?
(Jahoda, 27.5.2010 18:07:15)
Odpovědět
díky Bohu i za ty protestanty.
Re: David Cameron aneb Konec staré dobré Anglie?
(Josef, 25.5.2010 16:39:00)
Odpovědět
Pane Jahoda mate vyborne postrehy!
Jak asi Cameronovi pomuze Obama nevim, vzhledem k jeho nepopularite v USA. On vladne jako africky diktator a uz i levicova media zacinaji byt nervozni. Podivejte se na graf uprostred!

http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/obama_administration/daily_presidential_tracking_poll
Re: David Cameron aneb Konec staré dobré Anglie?
(Josef, 25.5.2010 16:40:28)
Odpovědět
Chybi : presidential _ tracking _poll
Re: David Cameron aneb Konec staré dobré Anglie?
(Pepan, 25.5.2010 17:34:48)
Odpovědět
Obama Cameronovi nepomůže - zjistil že jeho dědečka v Keni mučili britští kolonizátoři v koncentráku (dnes se to jako recense nějaké knihy objevilo na internetu, jeho dědeček dělal informátora jako kuchař britského důstojníka povstalcům proti Britům) ) - ještě to Britům spočítá!
Re: David Cameron aneb Konec staré dobré Anglie?
(PetrW, 26.5.2010 12:48:28)
Odpovědět
Obama má obrovskou výhodu v tom, že černí ho budou automaticky volit i kdyby byl kombinace Idi Amina a Mugabeho zároveň.
Re: David Cameron aneb Konec staré dobré Anglie?
(Josef, 25.5.2010 20:16:43)
Odpovědět
Na ceste do tyranie byrokratu!
Prijem zamestnancu v soukromem sektoru klesl na nejnizsi uroven v historii, zatimco prijmy byrokratu a obcanu na podporach dosahly rekordni vyse! Tak se ziskavaji volici!

Paychecks from private business shrank to their smallest share of personal income in U.S. history during the first quarter of this year, a USA TODAY analysis of government data finds.
At the same time, byrocrats pay and government-provided benefits — from Social Security, unemployment insurance, food stamps and other programs — rose to a record high during the first three months of 2010.
Re: být proti válce v Afghanistánu = být extremista?
(PetrW, 26.5.2010 1:40:37)
Odpovědět
Skutečně si myslíte, že oběť byť jen jednoho britského, českého nebo amerického vojáka, který přijede domů v igelitovém pytli, stojí za tu chiméru a náklady mnoha desítek miliard dolarů v naivní naději, že hordy Afghánců se možná uráčí posunout z doby kamenné do doby železné?
A když chceme bránit šíření extrémního islámu, tak není pragmatičtější začít "u pramene" a udělat ze Saúdské Arábie jedno velké parkoviště
Re: být proti válce v Afghanistánu = být extremista?
(Pepan, 26.5.2010 8:41:15)
Odpovědět
Proč bychom bránili šíření islámu v Afganistánu či Saudské Arabii? Stačí když se budeme bránit šíření islámu doma v Evropě. Válka v Iráku i Afganistánu je magořina od začátku do neslavného konce - za ty roky přibývá mrtvých na obou stranách a nic se nevyřešilo, spíše je vše ještě horší. Nakonec stejně dojde k dohodě, která byla možná i na začátku. A miliardy mizí kdovíkde.
Re: být proti válce v Afghanistánu = být extremista?
(Josef, 26.5.2010 18:30:56)
Odpovědět
Ti mladi kluci v Iraku a Afganistanu zaslouzi poctu a uznani za to , ze se postavili nepriteli se zbrani v ruce! Na rozdil od vas, ktere stejne dostanou vybuchem v tranvaji, metru na stadione, anebo vam otravi vodu! Jedine stesti mate, ze CR jeste neni na rade! Neumite pochopit ze poslani islamu je prevest krestanskou civilizaci na islam a kdo se nepodvoli toho zavrazdi! A nedaji si pokoj, dokud se jim to nepovede. Jakmile padne Amerika, zbytkem sveta projede islam jako horky nuz maslem. Na nic jineho se vetsina Evropanu nezmohla nez se postavit na stranu islamu a zacla nadavat prezidentu Bushovi. Zatim co je nad Obamou ticho i kdyz Quantanamo je stale otevreno a slib rozebrat si vezne do Evropy se nekona! Pobocnik ben Ladina, chycen a sedi na Quntanamu se priznal, ze sam Ladin byl prekvapen jak razantne prezident Bush zahajil ofenzivu a ze kdyby to vedel, co Bush udela, tak by volil take evropskou cestu pozvolneho rozsirovani a zalidnovani islamisty. Vojenska ofenziva a otevreny boj nepredpokladal! Vsimnete si s jakou rozkosi zabiji nic netusici obcany krestanske civilizace! Islam je rakovina civilizace.
Re: být proti válce v Afghanistánu = být extremista?
(PetrW, 27.5.2010 11:49:07)
Odpovědět
Ale já velmi dobře chápu riziko které islám pro euroamerickou civilizaci představuje. Jenom prostě nesouhlasím s tezí, že to že si ti kluci nechávají od ručníkářů házet na hlavu minomentné granáty a vyhazovat se do luftu při operacích které jsou spíš humanitaárního než vojenského charakteru nějak řeší bezpečnostní problémy a rizika tady doma.
Proč se zabýváme Afghanistánem, když daleko akutnějším problémem se zdá být rapidně rostoucí a radikalizující se pátá kolona muslimských imigrantů? Nebylo by účelnější peníze které se tam vyhazují luftem investovat doma, např. do výzvědných služeb a vůči zemím jako Afghaánistán nebo Irák se snažit o starý dobrý containment a jakoukoli pomoc duistribuovat výhradně z palub B-52 v letovaé hladině 410?
Celá debata je o tom jestli vynakládat nemalé lidské a astronomické finanční prostředky na "nation-building" kdesi v nějaké zavšivené díře na druhém konci světa. A skutečně někdo věří tomu, že když jim tam postavíme školu tak že se v ní budou učit něco jiného než zase islám?
Nevím jestli tahle naivita pramení z nesporného úspěchu v poválečném Japonsku nebo Německu. Že by si nikdo nevšimnul, že v těchto zemích bylo na co navazovat a byly to země s tradicí fungující ekonomiky a standardní společnosti, což se o skále obývané divochy žijícím v nějakém bizarním kmenovém uspořádání jako je případ Afghanistánu se říct nedá ani při hodně velké fantazii.
A Bushovo angažmá v Iráku jen otevřelo pandořinu skříňku a celé euroamerické civilizaci udělalo medvědí službu. Samozřejmě, že Saddám byl gauner, ale v porovnání s takovými jako Mugabe, Ahmedžihád nebo Kim v podstatě jen benigní problém. A jestli chtěl srovnat účty za 11. září, což by bylo pochopitelné a přirozené tak cílem měla být Saúdská Arábie, už jen proto že 11 z 19 těch hajzlů byli Saudi a peníze nejspíš přišli také odtamtud. Jenže Saddám měl holt smůlu, že se s ním Bush nevodil za ruku po trávníku v Crawfordu jako to dělal s těmi saúdskými pokrytci.
Re: být proti válce v Afghanistánu = být extremista?
(Jahoda, 27.5.2010 14:28:15)
Odpovědět
v sobotu jsem sledoval na HBO moc krásný americký film.
Pojednával o padnoucích vojácích americké armády v Iráku.
Jak celá americká veřejnost oslavovala tyto mladé chlapce jako hrdiny.
Celý ten film byl prodchnut americkým partiotizmem,vlastenectvím a národním uvědoměním.
Opravdu moc pěkně zpracováno.
Mě ten film moc dojal...
Už jsem se začal bát,že na HBO budou dávat pouze politicky korektní pohádky jako byl film zrádce,který pojednával o islamistickém černém teroristu,který nakonec vyšel jako hrdina...
To byla ale fraška!
Re: David Cameron aneb Konec staré dobré Anglie?
(Josef, 26.5.2010 12:30:19)
Odpovědět
Pepanovi!
Nejsem expert na marxizmus, ani jsem nevedel co je to VUML. Ale zde zatim je to masivni prerozdelovani vydelku, znarodnovani GM, Chrysler, pojistovny, farmaceutiky prumysl. A cele to smrncnute Orwelem! Na priklad na jidelnich listcich v hospode musi byt oznaceny kalorie, zakaz pouzivat nadmerne sul, v Kalifornii navrh zakazu prodavat auta s cernou barvou a s tmavymi okny kvuli globalnimu oteplovani atd. atd. Prosdte postupne omezovani osobnich svobod.

http://bungalowbillscw.blogspot.com/2010/02/obama-marxist-in-college-john-c-drew.html
Re: David Cameron aneb Konec staré dobré Anglie?
(Jahoda, 27.5.2010 7:40:28)
Odpovědět
To Josef,
ale tohleto omezení svobody již v Americe zdárně probíhá-viz politická korektnost.
Copak o to,,pokud černoch nemá rád,když se mu řekne,že je negr a chce,aby se mu říkalo afroameričan, budiž.
Nakonec jsou to i afroameričtí chlapci v zeleném,kteří pokládají své životy ve válce proti světovému terorizmu.
Pokud tlustý,retardovaný,slepý a mrzák nemá rád,že se jim neříká že jsou pouze prostorově výraznější,dočasně indisponovaní,momentálně omezení o oblasti zraku ,či indisponovaní pohybově -budiž..také na to mají právo.
Mrtvolám je jedno,že se jim říká mrtvoly,ty už nějaký pozmněněný metabolizmus asi nezajímá.
Nemají totiž žádný.
Ale naplno a zpříma nepojmenovat islámský terorizmus,islámským terorizmem je zahrávání si s ohněm.
Tak dlouho bude Amerika vůči tomuto terorizmu politicky korektní až ji to oslabí .
Pak světový terorizmu zaůtočí a vy američané si nebudete stačit lízat rány!
Pokud bude věřejnost totiž šikanována a pronásledována pro svobodu slova v tomto ohledu-nebude spolupracovat a každý bude hrát mrtvého broukajen,aby měl klid a nebyl hnán k soudu.
Viz islámský teroristický ůtok na am. vojenské základně.
Ač každý věděl,že dotyčný palestinec v uniformě us army navštěvoval kázání fundamentalistů,ač každý američan věděl,že se mu nechce do zahraniční mise,ač každý američan věděl,že se otevřeně hlásí k islámu a má radikální názory-NIKDO neměl odvahu na to upozornit!
A tu se ptám proč asi???
Re: David Cameron aneb Konec staré dobré Anglie?
(Josef, 27.5.2010 16:40:25)
Odpovědět
Celkove souhlasim, je to politicka korektnes, globalni oteplovani a prebujela byrokracie, ktera je plna uzitecnych idiotu, kteri vedou USA do momentalnich problemu. Ale stale vice obcanu odmita hrat mrtveho brouka! Take nerozumite americke armade, zde to pokladaji za remeslo a jdou do toho dobrovolnici!
Poznate kdo je kdo?

http://www.americanthinker.com/cartoons/
Re: David Cameron aneb Konec staré dobré Anglie?
(Jahoda, 27.5.2010 17:52:59)
Odpovědět
příští volby to spravěj a Amerika si do svého vedení dosadí konečně řízného republikánského jestřába,který nebude ohýbat před nikým hřbet !
A Amerika na to má!
Potom je také třeba všechny viníky současné tristní situace označit za vlastizrádce a hnát je k zodpovědnosti.
Je proto dobře,že čím dál tím více američanů již odmítá vnucenou situaci pasivní rezistence a naplno si uvědomuje,kdo že to ůtočí na jejich svobodu a bezpečí.
Americe já v tomto dávám velkou šanci.
Američané jsou zkrátka svoji a když na to příjde, nemají daleko každého zrádce polejt dehtem posypat peřím a povozot na kládě.
Uk je v tomto směru ztracená...ta si zradu lejberistické špíny nikdy neuvědomí.
Jinak máte asi pravdu,že am. armádě moc nerozumím,možná je to tam něco jako velká rodina a tým,kde každý pomáhá každému bez rozdílu původu,barvy pleti a vyznání.
Toto se ale islámských teroristů netýká a dotyčný palestinec je toho důkazem.
A proto je třeba každého muslima v us armádě označit jako potencionálního teroristu a nekorektně politicky ho sledovat a basta!
Tečka.
Stejně jak to udělala Amerika za války s Japonskem a současná Amerika je ve válce.
Jenže demokraté v čele s jejich prezidentem ji přesvědčují o opaku.
Jsou to kolaboranti a vlastizrádci a pokud je nepoženete svinským krokem k zodpovědnosti moc špatně skončíte pane Josef.