reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku

Autor: Redakce | Publikováno: 31.5.2010 | Rubrika: Rozhovory
Ilustrace

Rozhovor prezidenta republiky pro Lidové noviny o volbách do Poslanecké sněmovny

 

Pane prezidente, jak čtete výsledky voleb? Co podle vás rozhodlo letošní volby?

Volby jsou politickým zemětřesením. Dá se říci, že nezůstal kámen na kameni. Dvě nejsilnější politické strany – ČSSD a ODS – oproti minulým volbám strašlivě ztratily. Ve volbách roku 2006 získaly dohromady 155 poslaneckých křesel, teď jen 109. ODS měla tehdy 35,3% hlasů, nyní 20,2%. ČSSD získala o čtvrtinu či třetinu hlasů méně než čekala. S výjimkou „stability“ KSČM a jejího předsedy Filipa za toto čtyřleté období padli všichni čtyři předsedové parlamentních stran – Topolánek, Paroubek, C. Svoboda a u zelených hned dva předsedové Bursík a Liška. Ve sněmovně nebudou tradiční poslanci Kasal, Langer a někteří další.

Důvodů je více. Začalo to patem roku 2006 a strašlivou nevstřícností a nepřátelstvím ODS a ČSSD. Vedlo to přes „specifičnost“ (abych to řekl neutrálně) chování a jednání M. Topolánka a přes vstup byznysu do horních pater politiky. Nepřetržitě to „živil“ způsob politiky J. Paroubka, kterého „paradoxně“ smetla likvidace jeho největšího rivala Topolánka – ČSSD tím ztratila cíl a voliči ČSSD dostatečnou emocionální motivaci. Výrazně k tomu dopomohla „mediokracie“ a role médií, které řadu politiků démonizovaly a tím je zničily. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku, atd., atd.

Vedla k tomu i šikovná politika M. Kalouska a R. Johna, ač nemají za sebou skutečné politické strany, i když je v tomto smyslu mezi TOP 09 a VV nepochybně velký rozdíl. 

Jak hodnotíte úspěch dvou nových stran?

Tyto dvě strany zaznamenaly obrovský úspěch, v politice ve stabilizovaném prostředí (a takové to naše bylo) téměř neznámý. Dosud jsme měli ideově či ideologicky definované strany (což bylo obrovské plus), toto teď ztrácíme. U těchto dvou stran nemůžeme vědět, jak se budou v reálné politice chovat. Netuším, kolik mají lidí připravených do nesmírně zodpovědných funkcí členů vlády, ale i parlamentu. Nejsou mezi nimi žádná známá jména s veřejně publikovanými názory na problematiku zdravotnictví, starobních důchodů, obrany, vnitra, atd. 

Jak se podle Vás volební výsledek projeví na podobě a dalším fungování zavedených politických stran?

Tyto strany budou muset se sebou něco udělat. Voliči volili neznámé tváře, ty známé odmítali. To je nová situace, spolu s rostoucí rolí internetu a s ním spojených úspěšných, ale politicky velmi nebezpečných a vlastně málo demokratických kampaní. Že teď mlčí někteří naši velcí bojovníci za demokracii? Internetový útok je věc velmi zákeřná, skoro jako vajíčkový útok. Zavedené velké (ale i malé) strany potřebují obrodu. Je to jen na nich. 

Kdy hodláte vést politická jednání a s kým?

Politické povolební konzultace začnu vést hned v pondělí 31. května. Sejdu se s předsedy (či těmi, kteří dnes strany vedou) pěti stran, které se dostaly do sněmovny, v pořadí kolik dostaly hlasů. Věřím, že to mnohé napoví, i když vím, že může být mnohé skryto v detailech. A ty vyřešit může trvat delší dobu. 

Překvapila Vás náhlá rezignace Jiřího Paroubka?

Překvapila i nepřekvapila. Minutu před skončením voleb bych něco takového vůbec nepředpokládal. Ale když se přiznám, v posledním týdnu jsem nějakým pátým smyslem cítil, že ČSSD rychle ztrácí. Jiří Paroubek „zvládl“ volební neúspěch v roce 2010 mnohem lépe než v roce 2006. Jeho rezignace byla kultivovaná a profesionální. Neúspěšný výsledek (i když to byla výhra) na nikoho nesváděl. ČSSD si svůj blížící se problém měla uvědomit dříve. Mluvíme-li o rezignacích, všude kolem sebe dnes slyším ocenění toho, jak se se svým volebním výsledkem vypořádal Miloš Zeman.

Lidové noviny, 31. května 2010

reklama
5176 čtenářů | 34 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(ABC, 31.5.2010 10:35:18)
Odpovědět
Strachujme se prezidentských voleb v r. 2013. Eurofilní havlistické strany (TOP 09, VV, částečně ODS) a eurofilní bolševiské strany (ČSSD, KSČM) mají sílu prosadit kohokoli.

Jedinou současnou spolehlivou silou proti eurofilům je část (ta menší část) ODS. A to je asi bohužel málo.

Koho Bilderberg nakonec vytáhne? To je záhadou. Může to být recyklovaný Švejnar, Karel Schwarzenberg (i když ten asi ne kvůli věku), nebo nějaká nová loutka?
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(Fido, 31.5.2010 13:17:43)
Odpovědět
Svejnar je jasna volba. Trilaterala, CFR, ten uz je nalezite vyskolen, jak zatocit s nasim narodnim celkem. Jeste je tu Premysl Sobotka, ale ten se odkopal, kdyz na pude Senatu nenechal vystoupit demokraticky zvoleneho poslance Geerta Wilderse. Zrejme je take multikulturne indoktrinovan. Otazka je, jestli jeste dneska existuje ve vrcholne politice nekdo, kdo jeste neni zahackovany :-(
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(mm, 31.5.2010 17:34:56)
Odpovědět
švejnar není žádná volba. ten už je vyškolený a už se nenechá znovu nalákat a být za blbce. Bylo na něm vidět, že role užitečného idiota mu nesedí, ale nemůže už couvnout. Takže na něho můžete zapomenout. Jiří Paroubek to určitě taky nebude a kdo dožije, ten se dočká. Teď už máme jenom jednu starost a to je rychle sestavit funkční vládu a začít sestavovat reálný rozpočet a začít šetřit.
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(PetrW, 31.5.2010 13:30:27)
Odpovědět
Horší než Putinův agent Kikina to už asi stěží bude.
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(Sova, 31.5.2010 14:02:03)
Odpovědět
Petr, vy jste bl.b. Rozumný politik je korektní na všechny partnry, které potřebuje. Je správné že jezdí nejen do Washingtonu ale občas i do Moskvy. Nebo Vy jezdíte na naftu a plyn z Floridského zálivu nebo z Iráku? Já používám tak jak ostatní v ČR z 80-90% naftu a plyn ruský. Chcete za tyto energie platit dvojnásobek? Já ne.
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(PetrW, 31.5.2010 15:50:54)
Odpovědět
Ale Klaus už jezdí v podstatě jen do toho Ruska, všude jinde ho mají už za exota.
Že jezdíme na ruskou ropu ještě nemusí automaticky znamenat, že se Klaus musí chovat jako trapný apologet rusáckého imperialismu a rozpínavosti.

http://www.lidovky.cz/rusofil-na-prazskem-hrade-hur-d2a-/ln_nazory.asp?c=A080825_122047_ln_nazory_bat

Zajímavé je, že Kaczynski jehož Polsko závisí na ruské ropě a plynu ještě více než my a se kterým se Klaus tak rád nechával vídat zvládnul být euroskeptikem bez toho, že by se zároveň lísal k Rusákům.
Nabízí se hostorická paralela s II. sv. válkou.
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(Sova, 31.5.2010 17:57:23)
Odpovědět
Petře, on ten Klaus má určitě více cest do USA než do Moskvy, třeba jen přednášet bez pozvání presidenta USA (např. ekonomické a klimatologické semináře o globálním oteplování). Samozřejmě někdo počítá jen ty do Moskvy. Kaczynski byl ma.gor který na svou nenávist k Rusku zničil sebe i desítky dalších. Kdyby byl normální, nejednal by kolem celého Smolenska a Katyně jak fanatyk. Celá pravda o Katyně ji trochu jiná než náš tisk pořád servíruje (a vyhovovalo to Jelcinovi i Putinovi) - nebere v úvahu útok Poláků na území Sov. svazu 1919-21, dobytí Kyjeva Poláky, ústup a prohra Rusů u Varšavy, umučení hladem a nemocemi 30-40 tisíc Ruských zajatců v polských koncetrácích, povraždění kontrolní mise Mezinár. červeného kříže Poláky - z toho důvodu motiv pomsty Stalina. V prostoru Katyně jsou i hromadné hroby vězňů popravených carem, dále polských a ruských zajatců stavějících zde velký německý tajný bunkr - z důvodu utajení je Němci všechny postříleli - a pak skutečně polští zajatci postřílení na rozkaz Stalina NKVD . Takže je vše složitější - např. i to že do Wehrachtu vstoupilo dobrovolně více Poláků než prchlo na Západ či Východ. I dědeček dnešního polského premiera Tuska sloužil ve Wehrmachtu a sloužil Němcům.
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(PetrW, 31.5.2010 19:05:27)
Odpovědět
Díky za potvrzení zdání které mám při čtení tohoto obskurního serveru už nějakou dobu, a to toho že Klausovi apologeti v zoufalé snaze za každou cenu racionalizovat chování jejich modly, (která se pomalu stává karikaturou sebe sama) začnou za chvíli omlouvat i Stalinovy zločiny.
Každopádně pro střední Evropu by bylo prospěšnější kdyby v tom letadle u Smolensku seděl někdo jiný než Kaczynski... třeba...?
Nemáte rád Klause. Je to podle vás Putinova Kikina. Důkazem pro toto tvrzení je pro vás asi stejné tvrzení někoho jiného zde na tomto foru, nebo jiném foru. Žádné jiné "důkazy", že je Klaus buzna jsem nikdy nikde neviděl, jen tady od chytráků. Taky jsem kdysi slyšel, že se tajně schází v sauně hotelu Hilton s radním Hvížďalou. Hezky jsme se tomu zasmáli a vědoucně kývali hlavou. Někdo to říkal. To je důkaz?
Jel jako prezident do Moskvy, je tedy Putinův agent. A co s.Füle? Ten vám zřejmě nevadí. Přitom má "píču" (odznak absolventa sovětské politické vojenské školy), ten je ruský agent zaručeně!

Koho tedy navrhujete? Švejnara? Sebe? Paroubka? Jiného blba?
Zahraniční vztahy nestudoval v Moskvě jenom Fule,ale i Kohout,nebo bývalý prominentní komunista Červenka,který už téměř 20 let spravuje majetek K Schwarzenberga!Je dost dobře možné,že ten majetek patří Rusku.
Niky - kde měli studovat diplomaté před r. 1989? Nic jiného nešlo . Na plzeňské právnické fakultě? Moskevská universita zahraničních vztahů má dosud pověst nejprestižnější univerzity v tomto směru a studuje na ní diplomacii i spousta západních studentů. Třeba jazyková vybavenost jejich studentů byla nadstandartní. To je už d.ebilní pořád na něco poukazovat, co nemá logiku .
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(Trident, 7.6.2010 16:47:35)
Odpovědět
Jedno je pravda...každý kdo poznal ruskou vládu si přál vstoupit do SS. Dokonce i mongoloidní a jinak "podřadní" se raději přidávali k Herrenrasse, než aby museli strávit třeba i jediný rok pod vládou Rusů. Jak zrůdná musela být vláda Stalina, když se miliony lidí - cleé národy - přidávaly k Hitlerovi?
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(Sova, 31.5.2010 19:01:28)
Odpovědět
Ještě dodatek:" Polsko a Kaczynski potřebueje ruskou naftu a plyn ještě více než my - a přesto se Rusům nelísá". Ano. Ale víte kudy povede nový velký ruský naftovod Nordstream do Německa? Vyhne se Polsku přes moře a Poláci řvou, že jim uteče velký kšeft s dopravou nafty. Takže vyhraněný silný antirusismus se Polákům hrubě nevyplatí, Rusové raději zvolili komplikovanější řešení. To samé může potkat i nás - ruský naftovod do Z. Evropy se nám může také vyhnout když budeme remcat jak Poláci a plnit zemi americkými raketami jak oni(Rusové se chystají stavět další větev přes Srbsko Southstream).
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(PetrW, 31.5.2010 19:08:18)
Odpovědět
Chamberlain by z vašeho připodělaného prorusáckého čecháčkovství měl asi opravdu radost.
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(Sova, 31.5.2010 19:14:50)
Odpovědět
Další diskuse s Vámi by měla úroveň Topolánkova IQ.
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(Sova, 31.5.2010 12:48:24)
Odpovědět
Komentář pana presidenta k volbám je velmi výstižný. Vedení ČSSD volební kampaň úplně zvoralo a nápady amerických poradců stejně jak ODS jim nic nepomohly, naopak. Pan president by jim poradil lépe.
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(whaler, 31.5.2010 13:57:14)
Odpovědět
Paroubek kombinoval, až překombinoval. Když už odstřelil Topolánkovu vládu uprostřed předsednictví, měl být frajer a vlítnout do toho. Tehdy by hlasů dostal nepoměrně víc. Ale to o ne, to by musel mít konstruktivní program, ne jen destuktivní. Pak měl obrovskou šanci na podzim, avšak odstřelil předčasné volby. Tady by natrhnul zadel všem, kolik procent by asi tehdy získaly TOP09 a VV? Moc asi ne. Další krok byla likvidace Topola, ztratil terč svých útoků, na Nečase se toho nestihlo tolik najít a mezi tím kníže s novinářem posilovali. Pak si píchnul do Zemana a ten mu dokázel sebrat 4,5% hlasů. Medvědí službu mu dělala i jeho drahá polovička svými ódami na manžela. Bezmezně věřil "svým" průzkumům veřejného mínění a za množství a velikost bilboardů by se nemusela stydět ani Severní Korea s Kim Čong-ilem. Prostě to nezvládl a dobře mu tak.
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(Sova, 31.5.2010 14:10:41)
Odpovědět
Whalere, přesné hodnocení. Paroubek pokazil co se dalo, promrhal vhodné chvíle a kazil si zbytečně popularitu. Máte pravdu, na podzim by vším žádná TOP a VV volbami tak nezamíchala a úplně zlikvidovat Topolánka byla úplná bl.bost - Topolánek ODS škodil tak jak před volbami Paroubek. Vyprovokoval (Paroubek) proti sobě mládež, nevysvětlil jasně levicovou politiku kontra rozhazování, slabě a pozdě vysvětlil krizi Řecka, která měla voliče odstrašit od volby ČSSD. A ta p.itomost řídit se radami amerických volebních poradců - s jejich radami dopadla i ODS skoro stejně.
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(PINGL, 31.5.2010 15:33:56)
Odpovědět
Nevadí Petra všechno zaplatí a Jyrka zase bude v cajku.
Geniové a nejlepší diskutéry jsou nezničitelný.
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(JosefB, 31.5.2010 15:52:00)
Odpovědět
Pravdoláskač Venca Chrchla je v prdeeli. Co on podpořil,všechno zkrachovalo. Řekněte už mu někdo, že je to trapný ubohý nesoudný dědek - škůdce společnosti.
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(frantisek zajicek, 31.5.2010 18:42:37)
Odpovědět
Vazeni,mam takovy dojem,ze Tuneldedek Lukoilovic Pruzinsky nepochopil vubec nic.Nepochopil zasadni vec a to,ze nam vyrostla mlada generace ktera nema zajem podporovat politiku zadluzovani statu at nalevo,ci napravo.Podle tohoto Moskevskeho Hurvinka vsechno zacalo nenavisti CSSD a ODS v r.2006.Nevim,jestli je normalni,ze si levice s pravici podavaji ruce...Pouze on nam to dokazal velkou koalici,cim podvedl vsechny sve volice bez mrknuti oka-dle nej pro blaho statu...A zaver klasicky-za vsechno muze Vaclav Havel.Osobne se priklanim na stranu lekaru-tento nebezpecny blazen patri na psychiatrii,tam si muze tento osel hykat opravdu,ale opravdu,co chce,FZ
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(Sova, 31.5.2010 19:11:40)
Odpovědět
Zajíčku, jste bruselský agent a nebo provokatér z CIA? Nebo Vás přejel autobus? Nebo nějaký Chocholoušek co v souvislosti s Lisabonskou smlouvou chtěl pana Klause prohlásit za nesvéprávného? Ti co se tohoto aktu zúčstnili by již měli být dávno přinejmenším bez lékařské lincence.
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(Tony Fingerhole, 31.5.2010 20:50:14)
Odpovědět
Naopak, pan Zajíček má naprostou pravdu.
Podle mého názoru by měly klíčový lidé podstupovat na vysokých postech pravidelně psychologické testy a je celá řada indicií že Václav Klaus není normální nebo tedy je a dělá to schválně, pak je ještě nebezpečnější, protože je jasné že ten muž nehraje za nás !!

V poslední době sice polevil ve své proruské kampani, ale moji důvěru tedy nemá.


http://zpravy.idnes.cz/tajna-sluzba-rusti-agenti-zkouseli-proniknout-mezi-ceske-armadni-spicky

Myslím že Jiří Zahrádka tu před časem označil Dana za paranoidního, že všude vidí ruské agenty, opak je pravdou.. ruští agenti mají o náš středoevropský prostor opravdu eminentní zájem a potvrzují to všechny naše rozvědky.
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(kingsfield, 31.5.2010 21:19:59)
Odpovědět
KGB puppet Klaus is known for his activities throughout the World.If he had any guts he would retreat rather sooner than later.This political dino got to go like Paroubek and all the other turn coat communists.
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(Karlos, 31.5.2010 22:22:43)
Odpovědět
ÁÁÁÁ, dneska už zase mudrujete anglicky :-) A odkud jste, smím-li se zeptat? Víte jak se pozná mudrlant ze zahraničí? Píše anglicky nebo česky bez diakritiky s jedním překlepem za druhým. Tak odkud jste, když tu naši vlast tak dokonale znáte? Povězte nám to.
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(JosefB, 31.5.2010 23:55:45)
Odpovědět
To bude zase nějakej emigrantskej krypl, co tady udělal manko, neplatil alimenty a radši utekl jako velká většina těch zparchantilých "politických" hrdinů. A teď by chtěl radit a rozumovat když tam u nich na něj plivou i černoši.
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(Dan, 1.6.2010 9:07:47)
Odpovědět
pán je rasista ??

Víte že Majkl Džeksn, Mohamed Alí, Lusien Bolt nebo třeba Tiger wuuds jsou taky černoši ??

Jeden z nejlepších amerických fyziků Ker Meryl je černoch, Kandolíza Rajzová byla černoška a současný nejmocnější muž světa americký prezident je také černoch ??
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(Sunny, 1.6.2010 11:11:12)
Odpovědět
Až na sprintera, golfistu a fyzika to nebyly zrovna ty nejlepší příklady...:-)
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(Dan, 2.6.2010 18:32:50)
Odpovědět
Pokud vyjmenujete jediného čecha současnosti, který se stěmito "negry" může v jakémkoliv jejich oboru měřit, můžeme otom diskutovat...

P.S. Mohl jsem pokračovat, černoši jsou mezi amrickými generály, vědci, hudebníky, tanečníky, novináři, prostě všude a to, že se dokázal Obama prosadit je prostě fakt, neznamená to že s ním souhlasím politicky, ale oproti tomu bílému trotlovi před ním, nenadělal zdaleka tolik problémů a je vzdělanější :-)
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(Starý Amík, 7.6.2010 15:03:48)
Odpovědět
Dane, to máte pravdu. Jenže ti černoští generálové jsou generálama jen proto, že jsou černoši. V USA při povyšování a nejen vojáku se postupuje takto. Nejprvé černošky, černoši, ženy-latinsko amerického původu, potom muži téhož půvou. Potom jsou bělošské ženy a teprve po ních muži. Doktorát z medicíny může udělat i pologramotný černoch jen oproto že je černoch. Proto i černoši se černošským lékařum vyhýbají a raději chodí k bělochum. A toho vámi obdivonaného skákajícího šaška Jacksona udělala TV sgentůrami který jím potom nesl peníze. A Obama je levičácký hajzl. Ti kdo ho volili už to z větší části moc a moc litují.
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(Hardy, 2.6.2010 20:28:23)
Odpovědět
Kingsfield, terrible pansy.
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(Niky, 1.6.2010 16:33:09)
Odpovědět
Pane Sovo,jeden s těch doktorských gangsterů pravdoláskový Stránský s Věcí Veřejných je jedním s kandidátů na post ministra zdravotnictví!To jsme to jako národ dopracovali!
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(Josef, 1.6.2010 16:42:30)
Odpovědět
Zrovn vcera jsem cetl od prezidenta Klause clanek ve Wall Street Journal(u)s velmi logickou analysou evropske ekonomie a myslim si, ze kdyby blabolil, tak jak ho zde nekteri popisuji, tak by ten clanek asi neotiskli, protoze WSJ se snazi drzet realite co nejblize, protoze noviny ctou investori.
Na rozdil od bezneho anglickeho tisku, kde radi recke vlade aby vystoupila z EU a zbavila se Eur.

The Centre for Economics and Business Research (CEBR), a London-based consultancy, has warned Greek ministers they will be unable to escape their debt trap without devaluing their own currency to boost exports. The only way this can happen is if Greece returns to its own currency.

Problem je ze i kdyby se vratilo Recko k drachnam, jejich dluhy by se prepocitaly a zustaly stejne vysoke! Ovsem pravda je, ze levna drachna by zvysila zajem o turizmus a tim i oziveni ekonomie, kde velke procento jsou sluzby.
Re: Klaus: Volby jsou politickým zemětřesením. Boj Václava Havla a jeho stoupenců nepřestával diskreditovat politiku
(Dan, 2.6.2010 18:50:40)
Odpovědět
Je to trochu jinak Josefe.. vysvětlím ti to jako ekonom..


Václav je žvanil a marxistický prognostik, nikoliv ekonom, jeho článek otiskly z titulu jeho prezidentsví, nikoliv coby ekonomickému expertovi..

Válcav Klaus je uplně mimo, pokud tvrdí že by 40% devalvace drachmy vyřešila řecký problém.. to je lajcký pitomý názor...

Pokud by k tomuhle došlo, tak přez 80% řeckého dluhu nominovaného v eurech a dolarech by s devalvující drachmou pro řecko stála ještě dražší a hůře splatitelnou...
Ratingáři by na devalvace okamžitě zareagovaly a řecké dluhopisy by prudce zvýšily úrokovou sazbu..

řecko by se položilo a s ním by o peníze přišla většina jeho věřitelů...

V minulosti dále při této aktivitě /devalvaci/ např. v Británii nebo Itálii, vždy zavedly okolní státy na daný stát zvýšená cla, kvůli umělému zvýšení cen produktů takového státu, takže ekonomická izolace..

To co nevrhuje hlupák Klaus není řešením, je to jeho iluze, vycházející z ideje euroskepticismu..

čili jediným řešením je dluh splácet nikoliv se ho zbyvit devalvací... takovémuto státu už nikdo nepůjčí a nikdo tam nebude investovat, protože jeho investice by nějaký nezodpovědný řek zdevalvoval.


A to co píšeš ty je taktéž blbost, ceny sníží trh i v eurech, protože už tedka klesá reálná mzda, stoupá nezaměstanost a klesá kupní síla lidí.. nato není třeba drachmy.

Co nám ještě naplkáš Josefe ? :-)