reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem

Autor: Dušan Streit | Publikováno: 3.6.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Poznal jsem, že je tady spousta lidí, kteří podléhají bludu. Jsou to ti, kteří politiky rozřaďují do fanklubů jako popové hvězdy. Pak nepoznají, že ty žánry nejen nejsou slučitelné, ale jsou i v rozporu.

Politici toho často zneužívají, nevymezí se jednoznačně proti jinému pojetí světa a politiky, pokud by se měli dotknout jiné respektované ikony, zejména historických velikánů. A to přesto, že jinak salámovou metodou rozkládají jejich odkazy.

Je to velmi pokrytecké a zákeřné. Takto se například Václav Havel přihlásil k odkazu Tomáše Garriguea Masaryka. Vědomě se snažil, aby jej lidé chápali jako jeho nástupce. Přihlásil se k masarykovským atributům prezidentského úřadu, kdy funkci pojal jako postavu nadstranickou, která se místo na prosazování konkrétního politického programu orientuje na obecnější filosofické a politické otázky a kdy se stylizoval do role mravní autority s mezinárodním přesahem.

Ve stínu obnovovaných pomníků TGM tak Havel skrýval, že nemá jeho vzdělání, že místo filosofie uplatňuje postmodernismus, místo vědy metafyziku a místo víry salónní levičáctví a elitářské mudrování. Vrcholu to dosáhlo při jeho trapné roli „humanitárního bombarďáka“. Zásadní rozdíl je také v charakteru. Zatímco Masaryk byl chlapsky přímočarý (viz hilsneriáda), Havel byl tajnosnubný okopávač kotníků (viz neadresné kritiky namířené proti Klausovi).

Zmiňovat Masaryka v souvislosti Havlem by bylo jeho urážkou. Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem. Vždyť tento kosmopolita-pozér podrývá samotnou existenci státu, který Masaryk vydupal ze země. Je to národní masochista Havel a jeho následovníci, kteří Masarykovo dílo rozvracejí. Není většího antagonismu!

Mezi ty, kteří zneužili globalizace a posloužili jako prostředek k demontáži státu, patří i trojští koňové, které všechny Havel vysadil v lůně domácího nepřítele. Jsou to mezi všemi: Vondra, Kocáb a Schwarzenberg. O tom posledním jsem psal zde: "Fenomén Schwarzenberg – epochální cesta do předminulého století".

Než tuto záležitost po reakcích na zmíněný článek ještě rozvinu, chtěl bych k Havlovi nadto dodat, že se mu podařilo svým blátivým myšlením infiltrovat Univerzitu Karlovu, zejména Fakultu sociálních věd a hlavně obor antropologie, který je zaneřáděn pavědou podle Grofa a Neubauera, jež neměla obdoby ani za komunistů. Jde o devastaci myšlení, oceněnou i Bludným balvanem, která tak vychovává mladé oběti tohoto úpadku.

A teď ke Schwarzenbergovi. Osobně bych neměl problém jít s ním na pivo. Není ve mně žádná zášť, může to být sok, kterého by bylo možné si vážit. Dokonce jej chápu v jeho rodinné anamnéze. A jednoznačně věřím i tomu, že on se do vlády necpe, aby si majetkově přilepšil.

Zajímavé byly reakce na můj předchozí článek. Opominu ty duše naivní, které si Schwarzenberga idealizují jako někoho mezi Karlem Gottem a princeznou Dianou. Jejich popartové vidění světa jim neberu. Ti ostatní se však rekrutují výhradně z nostalgiků po Rakousko – Uhersku. Dnes to schovávají za mlžnou clonu Evropské unie.

Ale pozor! To byla pro český národ doba temna. Doba českých služek a podkoních. Je třeba natvrdo říci – to, co oni nepřiznávají otevřeně -, že tyto reminiscence zákeřně podrývají nejen základy našeho státu, ale i Masarykovo dílo a smyl jeho života. A vysmívají se všem obětem, které za samostatný stát položily život. Žádné lavírování a havlovské náznaky zde nemají místo. Ten, kdo podrývá základy vlastního státu, který jsme zdědili, je vlastizrádce.

Nejsem žádný šovinista ani nacionalista. Žádnému státu neupírám stejný nárok. Jestli mě chtějí přesvědčit o konci národních zájmů, ať to zkusí vykládat Schwarzenbergovým kumpánům v Kosovu. Češi jistě nemají expanzivní choutky, jen vždy s menším či větším úspěchem museli tu svou hroudu hájit před nacionalismem cizím.

Na druhé straně si nemyslím, že bychom měli neustále čecháčkovsky vzývat nějakého protektora, který by se o nás postaral. Jsem dokonce přesvědčen, že nejlépe bychom to dokázali sami. A nebýt druhé světové války, nebylo by u nás ani komunismu a patřili bychom k nejvyspělejším státům světa. A to nejen v hokeji :)

A musím vyvrátit ještě jeden falešný argument, že druhou světovou válku nevyvolal revanšismus zaměřený proti výsledku první světové války, ale jen německý nacionalismus. Jako by šlo oba faktory oddělit. I samostatné Československo bylo přece důsledkem první světové války, a proto bylo napadeno. Takže návrat do předminulého století je pro Čechy fatálnější než návrat do minulého století, kdy byla ustavena novodobá státnost, a to přes všechny komplikace. To za prvé.

A za druhé, Německo přece bylo v první světové válce součástí Centrálních mocností. A svou roli hrál také pangermanismus, jazykově (nejen!) kompatibilní s Rakouskem. Třetí říše a NSADP kooptovala tuto ideologii. Takže pangermanismus hrál roli v obou světových válkách.

Jen blázen může českému vlastenectví nasazovat oslí hlavu nacionalismu a klást jej naroveň německému nacionalismu a nacismu. V tomto nepochopení mají zdroj všechny ty hloupé iluze o zářné budoucnosti v lůně EU.

Už dnes jsou národní státy oslabeny natolik, že čelit v našem koutě Evropy neopangermanismu bude obtížné. Zvláště tehdy, když nás v EU budou reprezentovat ctižádostiví popletové typu Havla a klanoví pragmatici typu Schwarzenberga.

 http://streit.blog.idnes.cz/

reklama
5668 čtenářů | 69 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(orel, 3.6.2010 0:18:10)
Odpovědět
První světová válka byla dána spoustou faktorů. Ze strany Rakouska-Uherska byla zaměřena na udržení statu quo, tedy obranná. I zatvrzelý Conrad z Hötzendorfu po balkánských válkách zvažoval upuštění od preventivní války proti Srbsku a naopak vytvoření spolku s balkánskými státy, ve kterém by Rakousko-Uhersko mělo podobnou úlohu jako Prusko v Německu. Maďaři válku nechtěli vůbec.

Německé třenice s Brity v koloniích jsou mýtus. Němci se v předvečer války dohodli s Brity na podílu 23% na Bagdádské dráze pro britské firmy a na společném rozdělení kolonií Portugalska, britského to spojence.

Francouzský revanšismus, ruský imperialismus a srbskou touhu zabrat jihoslovanská území mocnářství netřeba komentovat.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Pepan, 3.6.2010 8:08:40)
Odpovědět
Orle skutečně historicky výborné. Vybojovat imperium od Jadranu po Halič, zpacifikovat Srby a Italský sever je status quo - pak už jsou jen spravedlivé obranné války. Vyhlášení války Srbsku (a začátek 1. světové) byl obranný akt provedený bez konzultace a uzavření dohody s Německem Německo nechtělo nové kolonie a tím suroviny? - ... nová doba, nový výklad historie!!! nová doba
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Hardy, 3.6.2010 20:11:05)
Odpovědět
Orle, pro Rakousko-Uhersko byl stávající stav neudržitelný, při stoupající natalitě neněmeckých zemí a stoupajícím sebevědomí těchto národů, nejprve došlo k tzv. rakousko uherskémku vyrovnání a mělo také dojít k rakousko českému vyrovnání, ale zůstalo jen u slibů. A Češi už nemínili zůstávat ve své silně poněmčené zemi národem podkoním a služek, jak už bylo uvedeno. Rozpoutat světovou válku bylo pro Rakousko politická sebevražda a následoval po pohrané válce rozpad této obrovské říše. O něco později to zopakoval v druhé světové Adolf a taky vlastně neměl šanci vyhrát, kór když v obou světových válkách proti němcům a rakušákům stali i američané. To se nedalo vyhrát.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(xxxx, 30.7.2010 21:45:45)
Odpovědět
a na VK vzal nejmene bejcak!
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(PR, 3.6.2010 0:37:23)
Odpovědět
Vaclav Havel je jedna z nejvýznamnějších osobností České republiky, Dušan Streit je jen nímand.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Ladda, 3.6.2010 6:33:09)
Odpovědět
.............to je opravdu největší blábol co jsem slyšel a dost dobře jsem se tomu zasmál, blbost. Je to největší škůdce republiky. A poslední prezident ČSSR který přísahal věrnost socialismu až a prezident do svobodných voleb, tak si prosím spočítejte pokud máte dobrou paměť do kdy byl prezidentem.................
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(vizír, 3.6.2010 8:06:41)
Odpovědět
Donedávna jsem si myslel že Havel tehdy přísahal na socialismus z čirého oportunismu a vypočítavosti a také proto že přísaha pro tohoto podvodníka a arcilháře nic neznamená .. ale nyní si ještě k tomu myslím že přísahat na socialismus mu nejpíše nedělalo nejmenší problémy jelikož on je levičák a neomarxistický globalista skutečně trockistického ražení.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Pepan, 3.6.2010 8:11:31)
Odpovědět
Ano Václav Havel je jedna z nejvýznamnějších osobností České republiky stejně tak jak Boris Jelcin je (byl) nejvýznamnější osobnost Ruské federace.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Mirda, 3.6.2010 8:43:29)
Odpovědět
to myslíš asi nějakého jiného Havla, starej Veškrna je jenom trapná figura a blábola, když si vzpomenu jak se ubožák jeden v Lánech pokoušel hrát si na pana prezidenta Masaryka tím, že lez na koně, dělá se mi ještě teď špatně a pokud je pravdivé úsloví o obracení se v hrobě, tak musel pan prezident Masaryk ve svém hrobě v Lánech přímo rotovat.Jeho nedělní rozhlasové pořady nazývané Bláboly z Lán netřeba komentovat, chudák jeden asi se zhlédl v Čapkových ,, Hovorech s T.G.Masarykem", zapoměl ovšem ubožák jeden že mezi ním a panem prezidentem Masarykem je intelektuální rozdíl asi tak výšky Everestu. Jako spisovatel stojí za h... a jeho tzv. hry jsou jenom snůškou nesmyslů a opileckých blábolů, jeho příspěvek této republice je taky ohromný, viz konverze zbrojního průmyslu, která zejména Slováky ale i nás přišla pěkmě draho, přišlo se o trhy a spoustu peněz, no a o humanitárním bombardování netřeba mluvit. Kolik neštěstí zapříčinila jeho amnestie, kdy na národ vyvustil kriminálníky a vrahy to netřeba komentovat. Konec konců o jeho významu svědčí skutečnost, že ho ani na podpis dohody mezi USA a Ruskem nepozvali, Medvěděv nebyl na jeho trapné blekotání zvědavý, Obamovi to bylo šumafuk a není vyloučené, že panovala obava, aby se někomu, při pohledu na něj neudělalo šoufl.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(vizír, 3.6.2010 8:51:58)
Odpovědět
Ostatně když jsem viděl v ČT reportáž o tom jak byl Havel volit tak opravdu vypadal jak obecní blb na vycházce , schodou okolností byla hned poté reportáž o mentálně postižených kteří byli také volit a mezi jejich projevem a Havlovým jsem nezaznamenal velký rozdíl , možná mohla ČT ušetřit nějaký peníz a tyto dvě reportáže sloučit do jedné, škoda snad příště.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Mirda, 3.6.2010 9:17:12)
Odpovědět
dobrý postřeh, zmíněný pořad jsem neviděl ale umím si představit, ještě by mě zajímalo, zda Veškrna přidal to známé Mééééé hop, kterým se ve Švejkovi proslavil Pepek vyskoč.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(v.n., 3.6.2010 0:41:50)
Odpovědět
Jestli je dneska německo nacionalistické tak Klaus je pravou nohou Hitler a levou nohou Stalin.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(vizír, 3.6.2010 8:09:14)
Odpovědět
dříve mocí armád , dnes mocí peněz - dříve se řvoucím šílencem v čele , dnes s decentní usměvavou dámou - forma se mění, cíle jsou stejné
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Davidan, 3.6.2010 3:07:21)
Odpovědět
Mně se, mně se, mně se,
mně se všecko zdá,
že pan Švarcemberk
o ústavu hrá;
mně se, mně se, mně se,
mně se všecko zdá,
že o konstituci hrá:
to obležení
nadarmo není,
to se časem svým
v robotu zrněni!
Mně se, mně se, mně se,
mně se všecko zdá,
že o konštituci hrá!
Škoda je těch časů,
když jsme povstali,
když jsme konštituci
ve snu dostali;
škoda je těch časů,
když jsme povstali,
že jsme my vás neznali:
měli jsme vás znát,
na fůru vás dát,
za hranice vyjet,
tam vás vysypat!
Škoda je těch časů,
když jsme povstali,
že jsme my vás neznali!

Karel Havlíček Borovský

Píseň Čechů r. 1850
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(jira22, 3.6.2010 6:52:46)
Odpovědět
Dobře napsáno, jen by to chtělo dodat že v podmínkách první republiky by se osoba typu Havla vůbec neuchytila. Za jeho vzestupem stojí zahraniční finance a snaha dosadit do vedení státu lehce manipulovatelnou loutku, která poslušně plnila veškeré pokyny ze zahraničí. To by tehdy neprošlo ani u Masarykovy opozice, která by nejspíš s takovým člověkem opovrhovala i přes jeho tehdejší příbuzenstvo.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(M, 3.6.2010 7:52:50)
Odpovědět
Stále více se ztotožňuji s údajným výrokem Karla Kryla:"Havel je hlupák,který měl zůstat za kulisami".Kdyby Kryl žil,tak by ho mocipáni neměli určitě rádi,jako nemilosrdný kritik jakéhokoliv režimu by nám otevíral oči a určitě by zločinný Kalousek nedosáhl takového úspěchu ve volbách.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Libor, 3.6.2010 9:26:33)
Odpovědět
Že je havel darebák o tom není pochyb.Ale důrazně varuji před přehnanou glorifikací Masaryka.Mně už tehdy,když Havel blábolil,že bude navazovat na Masaryka bylo jasné do jakého chaosu to povede.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(jira22, 3.6.2010 10:10:00)
Odpovědět
Naprostý souhlas, Masaryk jako president nebyl žádný lidumil a přehnaná glorifikace jeho osoby měla a má zase sloužit jiným cílům. Ale jako osobnost i člověk s neobyčejnou inteligencí se je vůči Havlovi v úplně jiných sférách.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Felix, 3.6.2010 10:17:16)
Odpovědět
Dobře to říkáte, pane Streite, jezdeckým bičíkem s kozáckou čapkou. A sověti by mu přišli na pomoc jako odměna za prosovětský postoj legií.
Havel lotr německý, Masaryk jeho kontrapunkt sovětský. Havel blábolí o absolutnu, Masaryk blábolí o absolutnu. Havel si vybral Švejnara, Masaryk si vybral Beneše. Atd.
Ale nakonec by Masaryk Havla nevypráskal, ani Havel by Masaryka nevypráskal. Domluvili by se já na bráchu, brácha na mě: Ribbentrop - Molotov.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Pepan, 3.6.2010 11:55:29)
Odpovědět
Pane Felix, Vy jste buď výborný provokatér nebo 5 leté děcko které se naučilo psát č nebo největší blbec v těchto diskusích. Napsat že ruské legie může napsat úplný bl.bec nebo někdo stále ožralý jako Hašek, rudý komisař - ale toho legie za zradu a přeběhnutí k nepříteli odsoudili k trestu smrti. S bolševiky legie měsíce bojovali, neboť je bolševici chtěli odzbrojit a vydat Němcům kde je čekala poprava za velezradu. Podotýkám, že jsem posslouchal stovky hodin prastrýce, ruského legionáře a plukovního kronikáře, čet jsem i kus té kroniky. I všechny Vaše ostatní historické úvahy jsou faktograficky nablití - škoda dalších komentářů.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Pepan, 3.6.2010 11:58:01)
Odpovědět
Oprava - vypadlo: napsat že ruské legie měly prosovětský postoj ...
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(kapej, 3.6.2010 12:04:11)
Odpovědět
Pepane díky, Felixe už skoro každý v těchto diskusích ignoruje, je to opravdu zanícení hlupák a to je nejhorší varianta demagoga, která může nastat.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(jira22, 3.6.2010 13:13:27)
Odpovědět
Víte Pepane, můj děda prošel magistrálu jako střelec z kulometu, taky mi vyprávěl, ale není pravda jak se uvádí že bojovali jen proti bolševikům. Bojovali proti bílým i rudým, prostě každému kdo měl zálusk na jejich zbraně, materiál a kdo jim bránil v cestě domů.Dnes je moderní zdůrazňovat, že to byli jen bolševici. Byli to jak jsem uvedl všichni.
A Masaryk, ten jen sliboval. Když se vrátili přes Kanadu a Německo domů tak trafiky dostali jen důstojníci. Ostatní umírali hlady na zplundrovaných políčkách a tatíček Masaryk jim k tomu kynul.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Felix, 3.6.2010 14:20:43)
Odpovědět
A neříkal Vám náhodou dedeček, že měli zakázáno sovětský režim svrhnout a že pan masařík jim donekonečna opakoval: NEUTRALITA, tzn. nechat bolševiky vládnout. Za situace, kdy to moli celkem snadno udělat - není to podpora bolševismu? Neříkal Vám to náhodou?
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Libor, 3.6.2010 14:48:33)
Odpovědět
Mně, Felixi,prastrýc vždycky říkal:Kdybychom poslouchali masaryka,tak jsme se domů nikdy nevrátili,všichni bychom zahynuli.Organisování politických procesů masarykem proti jeho politickým odpůrcům a přesvědčení,že se bez cizích poraděnků neobejdeme je v mnohém podobné praktikám jeho současných následovníků.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Pepan, 4.6.2010 7:40:56)
Odpovědět
Píši že legináři nezaujímali prosovětský postoj (obecně) Ty pošuku jak mohla svrhnout taková malá armáda bolševiky když skončila velkou porážkou intervence západních armád vedená Wrangelem. Víš co je to Rusko a Sibiř? Asi ne - co by tam pár našich vojáků bez zázemí asi mohlo dělat? A cíl legií byl co nejrychleji se dostat domů (a ne pomřít v půtkách a hladem) a pomáhat vytvořit a zajistit novou republiku. B.lbe.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Trident, 4.6.2010 21:57:08)
Odpovědět
Pověsti o intervenčních vojscích - nejlépe USA - v SSSR je už tak otřepaná, že jí snad nemohou věřit ani komunisti... Legionáři byli zdaleka největší armádou v budoucím SSSR složenou z lidí, kteří se narodili na západ od polských hranic.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Pepan, 5.6.2010 13:22:53)
Odpovědět
A co měli společného naši legionáři se zájmy jak cara tak bolševiků_ Nic - jen se potřebovali rychle dostat domů do vznikající republiky - nepřítel byl každý kdo jim v tom na Sibiřské magistrále bránil případně jim chtěl odebrat zbraně. Jinak je to zde diskuse asi de.bilů. Proč by mělo pár desítek tisíc legionářů dobývat Moskvu - aby byli slavnější než Napoleon? Stačilo když v Rusku šlohli a přivezli kus ruského státního pokjladu - nějaký vagon zlata a pak vytvořili Legiobanku.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Pepan, 5.6.2010 13:37:54)
Odpovědět
Pověstem o intervenčních vojskách USA v SSSR během anabase československých legií věříte asi jen Vy protože jste blbý - SSSR vznikl 30.12.1922 a to byly čs. legie dávno doma. Od kdy se rodí Češi, Moraváci a Slováci na západ od polských hranic? Asi jste Polák tak se starejte o Poláky.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(vk, 3.6.2010 23:16:57)
Odpovědět
a kdo jiný by měl trafiky dostat, než ti lepší, je to v každém režimu. Plebs nevládne.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Trident, 4.6.2010 5:16:07)
Odpovědět
Jírovi nevěřte. Důstojníci a trafiky? To by Masaryka věrné legie vypráskaly, kdyby důstojníci dostali trafiky. Důstojníci dostali samozřejmě místa ve státní správě, v armádě a ozbrojených složkách, prostí legionáři dostali trafiky.

Ale je to hezká představa: "Bratře plukovníku, dejte mi krabičku viržinek":-)
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Libor, 4.6.2010 10:15:08)
Odpovědět
Bohužel jste zapomněl na ty,které masaryk odměnil basou.Nejenom funkce a trafiky,ale i vězení.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Trident, 4.6.2010 21:53:28)
Odpovědět
Například? Samozřejmě, že sto tisíc navrátilců se vydalo různými cestami. Předpokládám, že Masaryk je do vězení neposlal, i za prvé republiky posílal do basy soud.

Podívejte se, ČSR mělo na svém území miliony lidí, které s jeho existencí (nebo politickým systémem) nesouhlasily. Bylo by znakem idiocie, kdyby Masaryk jakkoli poškozoval takřka fanaticky věrné, stoprocentní Čechoslováky. O legionáře se stát opíral, v nikoho jiného nemohl mít důvěru.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Pepan, 4.6.2010 7:35:01)
Odpovědět
Neříkal jsem že legionáři bojovali jen proti bolševikům. Ano bránili se třeba i proti všem - i mezi bílým byly i lupičské bandy. Ale tyto akce byly okrajové. Malá část legii s generálem Gajdou však na čas vstoupila do bojů proti bolševikům v Kolčakově armádě, pro neschopnost Kolčaka pak Gajda od něho odešel.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Zay, 3.6.2010 17:20:48)
Odpovědět
Pepane, vaše výkřiky a "znalosti" spíš ukazují, že b.lbec jste vy :-)
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Pepan, 4.6.2010 7:44:15)
Odpovědět
Samozřejmě pro bl.bce jak Vy.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Niky, 4.6.2010 15:45:57)
Odpovědět
Brusel=Moskva a Berlín!
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Dan, 3.6.2010 10:24:01)
Odpovědět
Masaryk byl skutečný Evropan, otec slovák matka němka, on vyrůstal v dětství na slovensku, dospíval na hodonínsku posléze studoval ve vídni a ve frnacii.
Protože se u nich doma mluvilo zejména německy, měl podobně jako Karel IV problémy s češtinou, zejména pak psanou...
jeho žena byla američanka...

Přesto že nebyl ani špetkou genetickým čechem, že v čecháchc se nenarodil ani nevyrostl ani nevystudoval, přeto že si nevzal češku.. udělal pro česko-slovensko mnoho !!

Mimo jin. nás urval ze sféry ruského vlivu, bojoval s ruskými tajnými službami a jeho legie i s ruskou armádou...

Myslím, že bičíkem by spráskal toho dobytka Lukoojloviče Pružinského zvaného pod přezdívkou "KLAUS" - protože tento se nás snaží zase zpět k rusku přifařit..

Co se Havla týká, volby ukázaly že nemá žádný větší vliv na lidi a debaty o něm tudíž považuji za bezpředmětné ve smyslu nějaké škodlivosti, opačná situace je u Lukoojloviče, ten se opět snaží urvat vliv v ODS nboť jeho politický projekt SSO zkrachoval.. to je skutečně nebezpečný člověk pro naši vlast, 5. kolona rusů v naší politice.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Libor, 3.6.2010 11:45:20)
Odpovědět
Lehce nebezpeční pro naši Vlast jsou,s oduštěním, takoví kreténi jako jsi ty.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Dan, 3.6.2010 16:05:11)
Odpovědět
ještě dodatek k článku, už jsem vám dokázal že mnohem větším kosmopolitou a nečechem byl Masaryk nežli Havel a ted k výroku..

že Havel pošlapává stát, který masaryk vydupal ze země..


Stát, který Masaryk vydupal ze země bylo českoslovesno nikoliv česká republika a byl to právě Klaus a nikdo jin. žádný Havel, který toto Masarykovo dítě zabil, zničil českoslovesnko, oslabyl ho a vyrobil českou republiku, ukradnouce Masarykovskou českoslovesnkou vlajku..

Když toho Kašpara Lukoojloviče vidím, jak slaví výročí založení československa, které sám zničil spolu s Mečiarem, chce se mi z toho proruského pokrytce blejt !
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Zay, 3.6.2010 17:19:11)
Odpovědět
Masaříkův otec nebyl Slovák, ale německy mluvící Žid. Je zajímavé, kolik Čechů stále hltá ty pohádky o nastrčeném slovenském podkoním Masárikovi jako otci nemanželského Tomáše.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(xxxx, 30.7.2010 21:47:53)
Odpovědět
At byl kdo byl byl veliky. V porovnani s dnesnimi trpajzliky!
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(kapej, 3.6.2010 11:59:51)
Odpovědět
Pravdivý článek, jen s křížkem po fůnusu, kdo a co je Václav Havel říkat v době, kdy je " prohráno " je přinejmenším škoda, pro nás pro všechny.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(PetrW, 3.6.2010 15:41:00)
Odpovědět
Holt psi ze smečky Lukoiloviče Klause štěkají a karavana jde dál... že pane Streite?
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Lojza z paseky, 3.6.2010 15:43:15)
Odpovědět
Když už je nadvakráte pod jiným nadpisem zveřejňován identický článek, dovolím si vytknouti p. Streitovi i zde cosi.

Tomáš Masaryk se stal presidentem ve svých 68 létech, nemýlím-li se. Do té doby nikdy neseděl na koni. Nikdy nebyl vojákem, spíše se mu vojenskost protivila. Záhy po jmenování presidentem začal oblékati polovojenskou uniformu a jeho nejčastějším vyobrazením jest podobizna jezdecká. Ješitnost.
Pan Masaryk nebyl Bůh. Byl to člověk s chybami, s problémy v manželství, s milenkami, používal proti svým politickým odpůrcům podrazy, zneužíval svého „tatíčkovství“. V tomto jsou si myslím s Václavem Havlem zcela rovni.
Je tu i ta podobnost prvního.
No a ohledně oné narážky na vzdělání - Tomáš Masaryk byl vzdělán, protože byl mlád za Rakouska. (Za té doby temna). To mu vzdělání umožnilo. Václav Havel byl mlád za bolševíka, kterýžto mu vzdělání neumožnil. Narozdíl od mnohých jiných, že pane Streite. Ne každý dokázal lézt bolševíkům do zadnice a biflovat marxismus-leninismus.
Většina Vašich článků, pane Streite má hlavu a patu. Ač s mnohými nesouhlasím, nevyprovokují mne k nějaké reakci. Ale tohle, to není dobré. Opravdu ne.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(klidek, 3.6.2010 16:03:03)
Odpovědět
S autorem nelze souhlasit z několika důvodů, především proto, že ne nekritickým zastáncem vlastizrádců - zakladatelů ČR. Je mu nutno připomenou, že zatímco jím obdivovaná "elita" národa se v roce 1938 rozhodla národ vydat, tak 19 šlechtických českých rodů šlo do přímého odporu a zdůraznilo neústavnost odstoupení území cizím státům. Dále je nutno připomenout, že uprchlý několikanásobný vlastizrádce Beneš Edward se svou klikou v Londýně by politicky nepřežil, nebýt finanční podpory Adama von und zu Schwarzenberg. A ten se stal natolik nepohodlný (neb jako kterýkoliv věřitel), že Beneš a jeho klika nechali jeho arizovaný majetek právě na základě "arizace" zestátnit. Stejně dopadl náckům další nepřátelský rod: von Lichtenstein.
Jen je nutno na závěr ještě připomenou název Benešovi domovské strany: Národně socialistická. ta Hitlerova se jmenovala: Národně socialistická německá dělnická strana. Shoda zajisté zcela irelevatní, že?
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Felix, 3.6.2010 18:15:02)
Odpovědět
Já jako zanícený hlupák, jak věčně ožralý et al et al. Vám, pane, děkuji. A je toho mnohem, mnohem víc. A časem to musí prorazit. Ještě jednou díky.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Zay, 3.6.2010 17:15:39)
Odpovědět
Masařík naši státnost zcela pošlapal tím, že pomáhal vytvořit umělý hybrid zvaný Československo. Naše státnost má počátek u svatého Václava, a nikoliv u Masaříka. Je mi líto všech, kteří si pořád tohoto bezcitného prospěcháře a kariéristu idealizují a obtěžují s jeho kultem.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Felix, 3.6.2010 18:20:47)
Odpovědět
Taky všecno O. K., jen si musíme uvědomit, že reforma prohnilého Rakouska byla nesmírně obtížná a pan Masařík šel cestou nejmenšího odporu. Prostě je pomohl zničit. A čas šel dál a dnes nemůžeme prostě obnovovat, nějak resuscitovat staré Rakousko. Naopak na Českou republiku musíme být hrdi - vědomi si grázlů v naší historii - a hledat ve Střední Evropě své spojence. A těm dávat aboslutní přednost před Bruselem i Moskvou. Prostě postupné posilování české posice.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Trident, 4.6.2010 5:28:06)
Odpovědět
Miluju idealisty, a proto Vám nenapíšu, že jste idiot.

Rakousko byl umělý hybrid, nehodící se do dvacátého století a nebyli to konzervativní Češi (o něž se ve skutečnosti Rakousko opíralo), ale především Němci a Maďaři, kdo starou monarchii neustále rozhlodávali.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Perpan, 4.6.2010 20:26:08)
Odpovědět
Ty ignorante, ty máš názory jak fašisté - měl by jsi dostat od nich nevyjvyšší české protektorátní vyznamenání Svatováclavskou orlici. Skutečné základy českého státu nepoložil svatý Václav ale jeho mnohem energičtější a bojovnější bratr Boleslav.
Re: A když pak přijdou ti pravdoláskaři jako Stránský aspol.
(Hmm, 3.6.2010 17:17:25)
Odpovědět
www.tribune.cz/clanek/18029
Re: A když pak přijdou ti pravdoláskaři jako Stránský aspol.
(Felix, 3.6.2010 18:24:25)
Odpovědět
Je tu na euportalu hned vedle článek Věci tajemné s komentáři.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Honza, 3.6.2010 18:56:47)
Odpovědět
Vzdycky mi připadalo, že prof. Masarykovi je daleko blíže prof. Václav Klaus než levicový snílek Václav Havel. Vzděláním, rozhledem, zásadovostí, znalostí jazyků atd. Myslím, že by si TGM a VK velice rozuměli.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Hardy, 3.6.2010 20:23:47)
Odpovědět
Souhlas, myslím si to samé.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Felix, 3.6.2010 20:39:04)
Odpovědět
Já, ožrala (ale naštěstí mě nikdo nečte): Pokud by tomu tak bylo, pak by to byla velká ostuda - ba hanba - pro našeho současného pana presidenta.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Jan Brichta, 3.6.2010 23:58:49)
Odpovědět
Nevím nevím co by Masaryk říkal na Klausovo tiché kolaborantství za totáče a jeho notorickou rusofílii a vzhlížení k rusáckému samoděržaví. Asi by ho vypráskal tím bičíkem.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Trident, 4.6.2010 5:19:44)
Odpovědět
Masaryk měl ale Rusko právě tak rád jako Klaus.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(MrDalík, 3.6.2010 21:38:52)
Odpovědět
Ještě než jsem otevřel ten článek, už jsem věděl kdo jej zplodil a maně mi vytanulo na mysli :"Pane vachmajstr, voni jsou hlava".
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(vk, 3.6.2010 23:20:42)
Odpovědět
neměli rozbíjet RU, bééé
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(max, 4.6.2010 0:36:54)
Odpovědět
Rakousko-Uhersko nebylo žádnou doba temna. Na tehdejší poměry středovýchodní Evropy to byl poměrně liberální stát, který zaručobal svým občanům rovnost před zákonem, alespoň na papíře :-). Ostaně tzv. československý demokratický zázrak je nemyslitelný bez rak.-uher. tradice právního státu - kde by se to jinak v lidech vzalo? A většina české inteligence a umělecké avantgardy, kteří byly aktivními účaszníky budování státu se narodilili, studovali a rozumbrali ještě za R-U.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Trident, 4.6.2010 5:21:29)
Odpovědět
Lépe bych to nevyjádřil. Věcné, neutrální a mimochodem velmi přesné.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Pepan, 4.6.2010 20:35:52)
Odpovědět
Spíše příliš idealistické. Ten demokratický zázrak se netýkal skoro 40% obyvatel tehdejšího Československa a při první příležitosti to dali najevo (Němci se odtrhli do Sudet, Slováci do Slovenského štátu a Maďaři z jihu Slovenska k Maďarům, kus Slezska do Polska). Ani půl milionu nezaměstnaných v 30. letech z té demokracie moc radost nemělo.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Trident, 4.6.2010 22:06:07)
Odpovědět
Na tehdejší poměry bylo ČSR nejdemokratičtější zemí světa a i s nezaměstnaností se vyrovnalo nadmíru energicky. To je nezpochybnitelný fakt. Že by dnešními nebo dokonce idealistickými měřítky neprošlo?

A zcela konkrétně, jak se projevoval deficit demokracie dokonce pro 40% obyvatel?
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Hardy, 4.6.2010 23:52:49)
Odpovědět
Jen malá ukázka rakousko-uherské demokracie. V nějakém plátku bývalých legionářů a pamětníků 1. světové jsem četl ještě předválečný příběh jakéhosi učitele při předvojenském výcviku kdesi v Č echách. V armádě se přísně používala jako vojenská řeč němčina a když učitel se omylem uřekl a místo německy se zahlásil česky "zde", dostal 3 dny samotky a po návratu ze cvičení byl za to vyhozen ze školy. Dobré co? A to se stalo v Čechách. To pak asi lidé, kteří se cítili Čechy nehořeli zrovna nadšením pro takový společný stát.
Asi nejhorší na všem byla právě ta brutální germanizace a mnoho Čechů zjevně netoužilo se stát Němci.
Bylo to vlastně takové veliké Kosovo, původně němečtí přistěhovalci zvaní do země za Přemysla II, krále "železného a zlatého" postupně ovládli ekonomiku a vliv v zemi a z Čechů se stal národ "podkoních a služek". V každém případě po skončení I. sv ětové jsme se z Rakouska rádi vyvlékli a s námi i spousta ostatních národů. A prakticky nevím, že by někdo opravdu chtěl zase to rakousko-uhersko obnovit. A proč taky.
Ještě připomenu posměšný popěvek po vzniku republiky. Jak je ti Rakousko? Ouzko?
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Trident, 5.6.2010 0:34:52)
Odpovědět
Ano, Rakousko přirozeně nebylo rájem demokracie a svobod, avšak rozhodně patřilo k té demokratičtější a svobodnější části Evropy. Rusko, Německo, či uherská část byly o poznání horší. S vyjímkou Itálie a Švýcarska Rakousko ale s demokratičtějším státem nesousedilo...

Mimochodem, tyhle ilustrační příklady sice mají vypovídací hodnotu, ale nepřehánějme to. To, že jeden důstojník považoval slovo "zde" za hrubý prohřešek ještě nic neznamená. V ČSR řada lidí německy neuměla, lze si to vysvětlit jedině tak, že němčinu nepotřebovali nebo ji užívali jen na velmi obecné úrovni - takže povinnost (faktickou) umět německy neměli. Nebo že by za revoluce zapomněli?
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Minsk, 4.6.2010 23:09:07)
Odpovědět
Dušane Streite, tá vyspělost ČSR před II. svět. válkou byla zásluhou těch nenáviděných Sudeťáku.Většina průmyslu byla v Sudetech a dokonce i ve vnitrozemí byla z velké části dílem Němcu. To jak dnes kříčíte o slávě Českého skla, keramiky, textilu atd to byla práce rukou Sudeťáku. Čeští dělnící to byli většínou kovozemědělci kteří tak velké zásluhy o Čsl. výrobky neměli. I města nejvíce stavěli Němci. Tak že se jen chlubíte cizím peřím. Nejvíce vyhnáním SN jste si ublížili sami. Nejsem Germán a žádného germána v příbuzenstvu nemám. Vím ale, že Češi vášnívě řvou, že pravda vítězí. Nevítězí a vítězit nemůže,neboť právě čeští vlastenci tu chudinku pravdu neustále fackují, kopou do zadku a ještě na ni plijí.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Trident, 5.6.2010 0:38:41)
Odpovědět
No vidíte, já mám několik přímo říšskoněmeckých předků a nevidím to stejně jako Vy.
Re: Masaryk by Havla vypráskal jezdeckým bičíkem
(Pepan, 6.6.2010 23:57:44)
Odpovědět
No trochu pravdy a hodně keců. V Sudetech byly textilky, ale ty byly i ve vnitrozemí, převážně židovské. Právě že kromě textilního průmyslu toho již v Sudetech moc nebylo, proto tam byla ve 30. letech nižší životní úroveň než byl průměr a také vyšší nezaměstnanost. Byla města česko (moravsko) německá i skoro ryze česká. A že jsme odsunem Němců sami utrpěli - aspoň nemáme takové problémy s Němci jak Slováci s Maďary či jak měli Srbové s Kosovskými Albánci. Stačí nám Romové.