reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Novinářské prase z Lidových novin

Autor: Ladislav Jakl | Publikováno: 4.7.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

01.07.2010

Jedině novinářské prase může udělat to, co včera provedly Lidové noviny. Napsal jsem jednomu pisateli odpověď, jakých píšu týdně desítky.

Mimo jiné jsem mu napsal, že Česká republika jako součást jednotného evropského trhu nemá možnost jakkoli bránit dovozu zemědělských produktů ze zahraničí, že s tím je možno nesouhlasit, ale že je nepřípustné uvažovat v kategoriích nacionalistického přístupu k zásobování potravinami.

Mohl bych dodat, že sám dávám přednost českým produktům, že tak velmi nahlas a často činí i prezident republiky, ale že užívat nástroje státního protekcionismu je nejen nesprávné, ale ani by nám to v Bruselu neprošlo. Ten dopis kdosi donesl do redakce a Lidové noviny z toho vyrobily titulek „Jakl: naši zemědelci jsou nacionalisté“.

Řekl jsem snad něco takového? Vůbec ne. Zuřivá snaha novinářského prasete mě jakkoli pošpinit ze způsobu zpracování toho článku úplně sálá. Kdybych náhodou horoval pro ochranu domácího trhu s potravinami, stejné novinářské prase by označilo za nacionalistu mne. Takhle alepoň napíše, že bych jinde skončil napíchlý na vidle nebo bych musel odstoupit.

Článek se tváří jako součást zpravodajství, je ale divokým tokem prasečích hodnotících myšlenek. Na závěr se snaží ústy předsedy Agrární komory v Trutnově podsunout čtenářům, že patřím mezi ty, co dostali ze zahraničí dobře zaplaceno. Aha, tak ten, kdo je proti zvýhodňování, ten je asi zaplacen, a ten, kdo naopak chce zvýhodňovat skupinu podnikatelů, ten zaplacen není… Článek LN přejala i jiná média, někdy s dramatickým titulkem, že jsem prý v ostrém sporu se zemědělci. A ani o tom nevím.

Nenadávám českým zemědělcům do nacionalistů. Naopak, léta s jejich představiteli spolupracuji a snažím se jim pomáhat. Mnozí to dobře vědí. Minulý týden jsem přijal předsedu Asociace soukromého zemědělství Josefa Stehlíka a jednal s ním v dokonalé shodě, v úzkém pracovním kontaktu (psal mi naposled před půlhodinou) jsem i s předsedou Agrární komory Janem Velebou, jemuž rozhodně nevyčítám ani podporu biopaliv, naopak zemědělce považuji za rukojmí sil, které biopaliva tlačí.

Ne, zemědělcům nenadávám. Některým novinářům ano, když píší jako prasata.

L. J.

LN: Jakl: Naši zemědělci jsou „nacionalisté“

Titulek: Jakl: Naši zemědělci jsou „nacionalisté“  Datum vydání: 30.6. 2010

Zdroj:  Lidové noviny    Autor: kes

Rubrika:  Domov    Strana: 4    ID: LN2010063006034361

Jakl: Naši zemědělci jsou „nacionalisté“ ČESKÉ BUDĚJOVICE Stát se to ve Francii nebo v Rakousku, skončil by takový vysoký státní úředník napíchnutý na vidle, nebo by alespoň musel okamžitě odstoupit. Tak komentují někteří čeští zemědělci slova tajemníka českého prezidenta Ladislava Jakla, který snahu zemědělců o podporu prodeje domácích potravin označil nepřímo za nepřípustný nacionalismus.

Češi na rozdíl od Rakušanů, Němců či Francouzů většinou dávají přednost ceně a je jim jedno, odkud potravina pochází. Z těchto důvodů také patří Česko v cenách potravin k nejlevnějším zemím EU. „Doufám, že si uvědomujete, že jsme součástí jednotného evropského trhu, jakkoliv s touto skutečností nemusíme souhlasit, a že je nepřípustné uvažovat v kategoriích nacionalistického přístupu k zásobování potravinami,“ uvedl Jakl v dopise, který mají LN k dispozici. Kvalitu potravin, nezávisle na tom, odkud pocházejí, zajišťuje podle něj občanům výhradně Státní zemědělská a potravinářská inspekce, nikoliv zemědělci. „A konkurence,“ dodal Jakl.

Zemědělci však s Jaklem nesouhlasí. Argumentují tím, že prakticky v každé evropské zemi politici nahlas podporují domácí producenty potravin a snaží se různými opatření přimět konzumenty k nákupu domácí produkce. Například v Rakousku je na obalech velmi tučně vyznačeno, zda maso nebo jiný potravinový výrobek pochází z Rakouska. Stát podporuje finančně i nejrůznější kampaně, které tvrdí, že domácí potraviny jsou prostě kvalitnější a zdravější. Podle předsedy Okresní agrární komory v Trutnově Vladimíra Šimka Jaklovo vyjádření koresponduje s přístupem mnoha českých politiků. „Asi mají ze zahraničí dobře zaplaceno, jinak si to neumím vysvětlit,“ tvrdí Šimek. Přitom je podle něj evidentní, že na pultech českých obchodů hromadně končí potraviny, které v zahraničí kvůli nízké kvalitě nikdo nekupuje.

reklama
4123 čtenářů | 28 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Noam Chomsky o mediálnej manipulácii
(Romann, 4.7.2010 8:16:41)
Odpovědět
Na rôzne sofistikované formy mediálnej manipulácie upozorňuje aj Noam Chomsky, v súčasnosti jeden z najznámejších predstaviteľov anarchistickej ľavice. Chomsky, analogicky k Althusserovi, hovorí o „štátnych propagandistických aparátoch", no podobne ako jeho francúzsky predchodca, ani on tým nemá na mysli, že by tieto aparáty pochádzali od štátu. Podľa Chomského západné spoločnosti nemajú žiadne orwellovské ministerstvo pravdy, produkujúce doktríny, ktorým sa každý člen spoločnosti musí podriadiť. Takto to na Západe nefunguje. Západný systém funguje omnoho efektívnejšie. Je to privatizovaný systém propagandy, vrátane médií, výskumov verejnej mienky a pod. Viac na: www.voltaire.netkosice.sk, téma: Noam Chomsky o mediálnej manipulácii
Re: Noam Chomsky o mediálnej manipulácii
(Alberto Kvěch, 4.7.2010 8:50:38)
Odpovědět
Novináři často sprostě podsouvají Jaklovi co neřekl a jeho slova záměrně obrací.Máte pravdu pane Jakle.V jednom s Vámi ale nesouhlasím.Kdyby bylo pravdou co píšete o VK, nikdy by nejezdil jako prezident Česka autem cizí značky, ale se ŠKODOVKOU, kdyby naše auto bylo sebehorší než ostatní, což není..NEDOVEDU POCHOPIT, JAK MŮŽE PREZIDENT PŘIJET NA SETKÁNÍ STÁTNÍKŮ JINÝM AUTEM NEŽ ŠKODOVKOU.Není to pane Jakle neúcta k postu prezidenta a projev neúcty ke státu, k národům, které zastupuji? Tak nevhodně se prezident hrdý na svůj národ nechová.Kdyby jezdil ve Škodovce, každý by s pýchou mohl prohlásit, náš prezident je frajer a osobnost.Já ale mohu jenom říci,že náš hrad obývá euroskeptik a to dobrá známka není.Bohužel pánové.
prezidentská limuzína
(jýká, 4.7.2010 22:15:59)
Odpovědět
podle mne by se prezident měl vozit v maybachu nebo delším mercedesu, a je čistě problém škodovky, že taková auta nedělá. superb, i když to není špatné auto, je jen auto střední třídy
Re: prezidentská limuzína
(Ida, 5.7.2010 21:26:25)
Odpovědět
Tak to je, president nemůže popojíždět ve škodověnce střední třídy, ani vyšší stř. třídy. Kdyby mu vytvořili něco reprezentačního, zase by mu nadávali pro nadřazennost a byo by to dražší, než než hodně drahá audina, či mercedes.
i to audi je docela úlet, v Německu v audi jezdí maximálně tak ochranka, jinak všechno mercedesy, audi prostě není ta správná značka pro vládní činitele (a to je jinak audi A8 pěkné auto)
Re: Noam Chomsky o mediálnej manipulácii
(Dan, 6.7.2010 16:53:11)
Odpovědět
Především je třeba důrazně říct nahlas že HOVADO je Jakl, buran, ožralec, hnusák neudržovaný, sprosťák a dobytek, člověk typu Paroubka, jenom zanedbanější fyzicky..


K tomu autu, škodovka je VW, tedy německo-česká automobilka, ale přesto že Audi BMW nebo Mercedes jsou někde jinde, myslím že Klaus by měl reprezentovat tento náš největší exportní podnik, prodávat takto naši zaměstnanost, daň výtěžnost a dělat česku reklamu.

On to ale nedělá, namísto toho propaguje ruské firmy ... lepší už to nebude.


Pokud můžu v SupeB jezdit bohatý Izraelský podnikatel, proč by nemohl žid Klaus ??
Re: Noam Chomsky o mediálnej manipulácii
(ltt, 11.7.2010 2:36:50)
Odpovědět
Drahý pane přirovnat p.Jakla k Paroubkovi? Měl by jste se stydět.
Re: Novinářské prase z Lidových novin
(Plašmuška, 4.7.2010 8:34:01)
Odpovědět
Žijem v mediální žumpě,jsme v moci novodobých magů, kteří disponuji obrovskou moci.Moc států, země, světa je v informacích těch, kteří mají prostředky je masově šířít( ne všichni disponuji internetem, ne všichni disponuji časem, aby na něm hledali,to je skupina k manipulaci) Kdo se dostabe do rukou mediální inkvizice, nasadí mu kacířskou čepici a stavějí mu hranici, je bez šance!Aréna a lid řve, upálit, pověsit, zrádce,...do blázince s nim!! Ne blít, ale GRCAT se slušnému člověku chce. Tak daleko jsme došli,FUJ, FUJ !
Re: Novinářské prase z Lidových novin
(frantisek zajicek, 4.7.2010 9:27:08)
Odpovědět
Ale copak,"odborny"poradce pro veci mozne i nemozne se nam prisel vybrecet.No jo,ohanet se tim,jak spolu se svym milcem Klaunem podporujete,pry nahlas,nase zemedelske vyrobky a zaroven vetovat zakon o navyseni slozky v biopalivach,kdyz uz repka byla zaseta...Pane Jakl,brecite na spatnem hrobe...A nejake silne vyroky o zurive snaze novinarskeho prasete od nekoho,kdo jako prase chlasta...Jakl,nekdy si taky udelej poradek s tim tvym "degustovanim",FZ
Re: Novinářské prase z Lidových novin
(Pepan, 4.7.2010 11:15:59)
Odpovědět
Zajíčku, že Vám ten milec Klaun opakovaně tak leží v žaludku - von Vás odmítl?
Re: Novinářské prase z Lidových novin
(Alberto Kvěch, 4.7.2010 11:26:57)
Odpovědět
Neznám nikoho komu neleží v žaludku.Možná některým euroskeptikům.
Re: Novinářské prase z Lidových novin
(Ina, 5.7.2010 21:46:16)
Odpovědět
Mě ani mým znamým v žaludku neleží, ba naopak. Ani p.Jákl. To, co dnes dementují stupidní novináři, je na povážennou. Opisují v lepším případku světové zmanipulovanné zprávy nebo si ty lži přímo vymýšlí. Po pravdě, jako by se zem slehla nebo je na posledni straně, pod čarou.
Re: Novinářské prase z Lidových novin
(kingsfield, 4.7.2010 11:18:57)
Odpovědět
Jakl, get another Schnaps!!! Boozehound!!!
Re: Novinářské prase z Lidových novin
(PetrW, 4.7.2010 13:54:50)
Odpovědět
Pane Jakle, vás skutečně nikdo špinit nemusí. Podobně jako Paroubek nebo Rath máte ten dar, že si dokonale v dehonestaci sebe sama vystačíte takříkajíc "z vlastních zdrojů". Prostě vás stačí postavit před mikrofon.
Podobenství mezi vámi a Paroubkem by jistě bylo víc, ať už paranoia o zlých mádiích nebo zjevný deficit v oblasti osobní hygieny.
A až budete příště zase hledat nějaké to prase, zjevem i charakterem... zkuste se podívat do zrcadla!
Re: Novinářské prase z Lidových novin
(Cizinec, 4.7.2010 14:28:23)
Odpovědět
Prosím redaktora či cenzora o informaci, jaký má být správný formát příspěvku. Či jaké má být umělecké provedení, velikost atd. Předem děkují.
Re: Novinářské prase z Lidových novin
(Vaclav Klaus, 4.7.2010 16:48:52)
Odpovědět
Ono jedine kriterium je to,ze na me hlasite budete pet ody,format sem,format tam.Pravdu mam opravdu,ale opravdu jenom ja,Kikina
Re: Novinářské prase z Lidových novin
(Cizinec, 5.7.2010 14:11:11)
Odpovědět
Vyjádřil jsem jen názor na novináře a redaktor či cenzor, těch pár řádku odmítl zvěřejnit, že prý nemá správný formát.
V životě jsem přečetl tisíce knih, desetitisíce článku v dením tisku i časopisech , ale ani jediná kniha, ani jediný článek nenapsal žádný soustružník, vrátný, nebo kovář a pod. Vždy to byli vysoce vzdělaní psáčí. Ti jsou ideovími původci všech komunistických zločinu. Většina z ních by zasloužila vyříznout jazyk a přerazit ruce. Pravda, jerjích zásadou je : Ty chval mě -já budu chválit tebe.
Re: Novinářské prase z Lidových novin
(Felix, 4.7.2010 14:59:13)
Odpovědět
Tady vůbec nejde o nějaký článek v médiích. Tady jde o boj, o stejný boj jako byl boj proti komunismu a boj komunistů proti třídním nepřátelům. Dnes se Moskva jmenuje Brusel, Sovětský svaz Evropsá unie (přitom Moskva má stále své choutky), svobodu tisku mají bruselští soudruzi. Je prozatímním anachtonismem, že tu proti Bruseli stojí president Klaus a jeho maličký aparát. To časem přestane. Snad pro tento aparát má nějakou cenu snažit se dostat něco do médií, ale i to přestane. Za komunismu to cenu nemělo. Říkalo se tomu Rudé prdy. Byl tu zahraniční rozhlas - ten tu už není. Internacionalisté mají ve světě ještě pár nepřátel - které ale nestojí za to poslouchat - jsou to stejní darebáci, ty vybombardjí a bude tu Svaz Země. Nemá cenu se starat o rolnictví, to jsou z toho hlediska prkotiny. Stále jde o jediné: Jsou nějaké rozumné cesty, jak zabránit vytvoření Svazu Země? Od presidenta o nich neslyším, ani od jeho aparátu. oni řeši své každodenní problémy, třeba rolnictví.
Re: proti Bruseli stojí president Klaus a jeho maličký aparát
(PetrW, 4.7.2010 16:52:50)
Odpovědět
jenže že ten "hrdina" Klaun má v zádech Lukoil a svědomitě plní zadání Moskvy, což ten jeho boj s Evropou staví trošku do jiného světla
Re: Novinářské prase z Lidových novin
(Pavel Skeptik I, 4.7.2010 15:25:26)
Odpovědět
Jenom absolutní idiot, pokud je státním úředníkem,může novináře nazvat prasetem!Samozřejmě pokud tím úředníkem není v Zimbabwe! Jakle, a nepíšu pane, běžte se léčit za své!Doufám, že hned ve středu podáte rezignaci na svůj post! A toto není o Vašem článku, to je o vystupování!!
Re: Novinářské prase z Lidových novin
(Jan Zeman, 5.7.2010 4:02:13)
Odpovědět
U rockera určitě nečekejte, že vám odstoupí, selátko.
Re: Novinářské prase z Lidových novin
(Jeeves, 5.7.2010 7:31:36)
Odpovědět
Jaký rocker? Snad nemyslíte Jakla? Prosím Vás, to je jenom jeho sebeprojekce, které se všichni smějí.
Re: Novinářské prase z Lidových novin
(vilik, 5.7.2010 11:33:49)
Odpovědět
Pane Jakl, nevite nahodou, za ktereho panaboha
se roztrhlo spojeni mezi vyrobou potravin, jejich
zpracovani a obchodem? Nebyl nahodou /ne? skryvany cil vytvoreni Babisova imperia?
Proc bylo napr. mlekarenstvi rozbito na 131 provozu, kdyz v 6x vetsim BRD maji v mlekarenstvi cca 8 skupin?
Pro Vasi informaci: ani EU nebrani!!! podpore
regionalnich potravin ale podporuje ji!
/ V Rak. 70 proc. potravin v obchodech jsou rak. puvodu!/
Re: Novinářské prase z Lidových novin
(Pepan, 6.7.2010 7:01:07)
Odpovědět
Ano, souhlas. Neznám většího nepřítele českého zemědělství než byla ODS vedená panem Klausem. Způsobila mu řadu nevratných škod.
Re: Novinářské prase z Lidových novin
(Ondřej, 5.7.2010 13:28:18)
Odpovědět
Abych se držel slovníku p.Jakla,tak jej samého můžeme považovat za Klausův hemeroid,který bude nekriticky obhajovat každý zveřejněný subjektivní názor svého chlebodárce.Aby platilo o zemědělství a zemědělcích to co říká,tak by musela být stejná dotační politika v EU a neplatit diktát nadnárodních obchodních řetězců,nepochopitelně daňově stále zvýhodňovaných.Jakl začíná být stejná netýkavka a universální odborník na každou problematiku jako jeho božský guru.Přitom tento otec privatizace,který neznal pojem špinavé peníze a který umožnil aby tzv.neviditelná ruka trhu nás nejen vyprodala a vykradla,ale vychovala i politiky a podnikavce(ne podnikatelé),kteří nastolenou praxi a morálkou devadesátých let zadlužili a dále zadlužují náš stát.Kdo dovolil vznik a rozvoj tunelování při privatizaci bez jasných pravidel,zdecimování bank půjčkami na podvodné podnikatelské záměry,okrádání občanů o vklady v kampeličkách atd.Nebyli to šibalové a kalouskové již z dob blahé pamětí Vácava I i II v době kdy ještě nebyl prezident,ale předseda ODS,ministr financí,premiér a pod.Když pane Jakle ještě trochu přiberete,tak se praseti budete podobat spíše Vy než napadaný novinář a stále více,neboˇjiž máte vzadu i ocas,tedy předstih.
Re: Novinářské prase z Lidových novin
(Květa, 5.7.2010 18:32:53)
Odpovědět
Novináři jdou za senzací,třeba neprokázanou,nebo lživě upravenou.Bude senzace, bude větší odběr novin!Nebylo to tak vždy,před dvaceti lety jsem měla v Lidovkách oblíbené redaktory.Teď, bohužel,většinou hledáte na lidech chyby,podle hesla-Podle sebe,. soudím tebe
Re: Novinářské prase z Lidových novin
(Drak, 6.7.2010 2:11:02)
Odpovědět
Novinářská prasata, jsou ve všech novinách a obecně prasata, ve všech médiích, což jasně ukázala svinská kampaň proti ČSSD a Paroubkovi.
Re: Novinářské prase z Lidových novin
(Zumro, 6.7.2010 13:10:20)
Odpovědět
Dokud budou moci korporátní media manipulovat veřejnost a politiky doslova odvolávat z funkcí či do nich dosazovat tak zde nebude skutečná demokracie ale co hůře - bude zde pohyb od demokracie směrem k oligarchii (ať už ve formě korporátního fašismu či jakéhosi nadnárodního oligarchií řízeného socialismu) a jednoho dne se probudíme a zjistíme že jsme opět v otrokářské společnosti