reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Proč jsme tradičními katolíky?

Autor: odjinud | Publikováno: 23.7.2010 | Rubrika: Kulturní válka
Ilustrace

(Otevřený dopis jedné matky svým dospělým dětem)

Převzato a přeloženo z The Remnant.

Zasláno na The Remnant 22. 3. 2010: Děkuji vám za váš článek „SOS – miliony katolíků přes palubu“ od Samuela Frankela (vydání The Remnant z 31. 1. 2010). Úplně jsem si představovala nespočet čtenářů The Remnant, jak si pomysleli s velmi smutným povzdechem: „Ano, přesně takhle je to v mé rodině.“

V odezvě na vlastní frustraci jsem připravila prohlášení pro mé dospělé děti, které vyrostly v Církvi po Druhém vatikánském koncilu, protože se narodily v půlce 60. let. Po mnohaletém tápání v Novus Ordo kostelích jsem já a můj manžel zjistila, milostí Boží, že je katolická víra živá a daří se jí v kapli FSSPX v sousedství. V té době naše děti strádaly kvůli špatné katechetické výuce, naředěné věrouce, nudným kázáním a nenáročnému katolicismu. Náš návrat k „tradici“ byl pro ně matoucí a omračující, protože byly naprosto neznalé Církve před Druhým vatikánským koncilem.

Odkud začít vysvětlovat naše ulehčení a radost, které jsme cítili, když jsme znovu získali víru svého mládí? Byly to mnohahodinové diskuze se soustředěnou pozorností našich dětí (nešlo o lehký úkol!). V zoufalství jsem připravila přiložený „dokument“, který může být prospěšný vašim čtenářům.

Toto prohlášení pobídlo naše děti, aby kladly mnoho otázek a otevřelo jejich oči u mnoha zneužití, jichž jsou svědky v místní farnosti. Je naší nadějí a modlíme se, aby jim tato jiskra zvídavosti časem pomohla nalézt jejich domov – tradiční katolickou víru. Děkuji, vezmete-li to v úvahu.

Connie Bagnoli
East Patchoque, New York

PROČ?

Jako vaši rodiče máme odpovědnost a povinnost předat vám pravdu naší tradiční katolické víry. Nejsme „novým“ náboženstvím ve střetu s katolickou vírou. Patříme do relativně malé skupiny věřících, kteří zamýšlí konat bohoslužby podle starobylého ritu a chtějí zachovat pro budoucí generace prastarou tridentskou mši. Protože jste vyrostli ve stínu Druhého vatikánského koncilu, koncilu svolaného papežem Janem XXIII. a dokončeném papežem Pavlem VI., koncilu, který skončil v roce 1965, některé výrazy, jež jsme už použili, vám nejsou známé. Je naší nadějí a vírou, že po přečtení tohoto dopisu budete mít alespoň stručnou představu o událostech, které vedly ke katolické Církvi, jak ji dnes znáte, a zasadíme ve vás sémě budoucí zvídavosti.

NOVÝ MEŠNÍ ŘÁD – ODKUD POCHÁZÍ?

Když v roce 1960 papež Jan XXIII. svolal Druhý vatikánský koncil, byl skoro každý biskup světa v rozpacích. Vatikánské koncily se historicky svolávají pouze, když má Církev nějakou naléhavou potřebu nebo bojuje s velmi vážnou herezí (všeobecným útokem na dogma víry, tj. například, že Maria nebyla Matkou Boží). Ale toto byla doba, kdy se zdálo, že je katolická Církev velkolepá. Měli jsme hojnost kněží a jeptišek. Semináře byly plné. Katolické školy byly přeplněné. Nebylo neobvyklé, že při nedělních mších a při zasvěcených svátcích bylo už jen místo na stání. Takřka každou sobotu byly fronty ke zpovědi.

Tak proč svolávat koncil? Papež Jan byl některými biskupy varován, že v jejich středu jsou někteří (ne mnozí) liberální biskupové, kteří by využili koncil k „modernizování“ Církve. Předešlí papežové, zvláště papež sv. Pius X., varoval, že Církev nikdy nesmí být „moderní“. Musí být neměnná, protože to, co je moderní v roce 1940, nebude moderní v roce 1960, a co je moderní v roce 1960, nebude moderní v roce 1980. Tím, že zůstanete NAVŽDY neměnní, jste vždy relevantní. Papež Jan přislíbil, že to bude PASTORAČNÍ a nikoliv VĚROUČNÝ nebo DOGMATICKÝ koncil, takže poklad víry (naše přesvědčení) a mešní liturgie se nezmění. Říká se, že než umřel, viděl, jak se koncil mění ve směru, který nebyl schopen zastavit, a proto přivítal smrt, která měla být i smrtí koncilu. Bohužel, koncil byl znovuotevřen papežem Pavlem VI., jeho nástupcem, který přizval 6 protestantských duchovních jako „pozorovatele“. Za kulisami měli tito „pozorovatelé“ mnohem větší vliv a stali se neoficiálními účastníky. Tak mohla být římskokatolická mše „protestantizována“. Cituje se, že na konci koncilu jeden z protestantských pastorů řekl: „Tohle je nejlepší koncil, jaký kdy protestanti měli!“

Nemáme v úmyslu podat vám historii Druhého vatikánského koncilu krok za krokem. Měli byste však vědět, že když koncil skončil, kola byla v pohybu jako vlak v plné rychlosti. Za volantem byli „modernističtí“ biskupové, kteří použili koncil jako dopravní prostředek do svého vlastního místa určení – „modernější“ Církve, otevřené novotám, které zapříčinily oslabení víry a mnoho zmatení. Když papež Pavel VI. viděl konečný výsledek Druhého vatikánského koncilu, řekl jednoznačně: „SATANŮV DÝM PRONIKNUL DO CÍRKVE!“

Pokud jste četli dokumenty Druhého vatikánského koncilu (většina katolíků nečetla), není v nich nic, co by ospravedlnilo početné změny ve svaté mešní oběti. Nezakázaly sloužení mše v latině. Nežádaly odstranění oltářů a jejich nahrazení stolem. Nežádaly odstranění plůtků pro sv. přijímání, u nějž shromáždění při svatém přijímání KLEČELI. Nepovolovaly podávání Sv. přijímání laiky a nepovolovaly ministrantky. Nepovolovaly přijímání na ruku. Nepovolovaly většinu změn liturgických obřadů a pobožností, které se učinily. Nic netušící kněží a duchovní, kteří třeba nikdy neměli příležitost číst ty dokumenty, prostě jen následovali příkazy od biskupů, kteří vědomě nebo nevědomě byli loutkami liberálních, modernistických biskupů u kormidla.

Všechno to se neudálo přes noc. Změny byly nepatrné. Když hodíte žábu do vařící vody, vyskočí ven. Když dáte žábu do studené vody a pomalu zvyšujete teplotu, uvaří se k smrti. Někteří starší kněží, kteří by změny nepřijali, odešli nebo šli do důchodu. Konzervativní, pravověrné jeptišky opustily kláštery. Nové modernistické jeptišky radostně shodily své hábity a koupily si kostýmky, které je neodlišovaly od zbytku společnosti. Většina lidí, zmatená tím vším, změny nezpochybňovala. Svatá matka Církev by nás nepodvedla nebo nesvedla na scestí. Někteří prostě v poslušnosti následovali, ale mnozí ztratili víru.

Byla katolická Církev před Druhým vatikánským koncilem dokonalá? Ne, je tvořená lidmi a lidé chybují. Ani kněží a jeptišky nejsou imunní k hříchu. Ale Církev byla naším morálním kompasem a neexistovala na světě žádná záležitost mravů, ke které by nebyla jasná promluva z kazatelny. Naše kostely se budovaly tak, aby vyvolávaly posvátnou úctu a zbožnost. Každá farnost měla každotýdenní novény a požehnání s velkou návštěvností. Žena by si nedovolila vkročit do kostela bez pokrývky hlavy a cudného oblečení – nikdy v kalhotách. Muži nosili košile – nikdy trička nebo kraťasy.

„Jak konáš pobožnost, tak věříš. Jak věříš, tak konáš pobožnost.“ Způsob, jak konáme pobožnost, odráží naše přesvědčení. Chodit ke svatému přijímání bez stavu Boží milosti pro vás není tak důležité. Chodit do kostela oblečení jako když jdete na pláž, také znamená, že se vůbec nic tak zvláštního neděje. Když kdokoliv může podávat Svátost oltářní nebo se jí dotknout, je víra v reálnou Přítomnost oslabená a v mnoha případech ztracená. Když se Novus Ordo mše stala pravidlem, víra lidu začala odumírat.

Znamená to, že každý, kdo navštěvuje Novus Ordo mši, není zbožný? Znamená to, že každý Novus Ordo duchovní je hříšný a nevěřící? NAPROSTO NE! Znamená to, že tito velmi výjimeční lidé, kteří si zachovali svou svatost a stráží si svou víru, si zaslouží opravdovou bohoslužbu tradiční latinské mše.

CO JE TRADIČNÍ LATINSKÁ MŠE?

Tradiční latinská mše je mešní ritus, jímž Římskokatolická Církev sloužila Bohu po staletí a přinášela za vykoupení lidstva Bohu Otci Ježíšovu kalvárskou oběť. Staré církevní dokumenty ukazují, že tento ritus byl přesně slovo od slova sloužen papeži a duchovními dokonce už před rokem 600 po Kristu. Tradice nám říká, že tento ritus byl do té doby v podstatě nezměněn po staletí.

V roce 1570 papež sv. Pius V. vyhlásil v dokumentu nazvaném „Quo Primum“, že toto je mše, která se má sloužit po všechny časy až do věčnosti. Varoval, že změna mše by zničila Církev a víru lidu. Velmi jasně prohlásil, že kdokoliv, včetně papeže, kdo by změnil Svatou mešní oběť, uvádí svou vlastní spásu v ohrožení a „vystavuje se hněvu svatých apoštolů Petra a Pavla“. Každý biskup včetně papeže musel složit slavnostní přísahu proti „modernismu“ (proti změnám víry přizpůsobujícím se době) /zavedl ji papež sv. Pius X. – pozn. překl./.

Proč latina? Kamkoliv jste před Druhým vatikánským koncilem cestovali, když jste vstoupili do katolického chrámu, věděli jste, že mše, která se zde slaví, je přesně táž po celém světě. Latina je mrtvý jazyk. V konverzaci se neužívá. Proto se slova nikdy neodebírají, nepřidávají nebo se významy nemění. Kupříkladu slovo „gay“ znamenalo dříve v angličtině „šťastný“. Dnes má naprosto odlišný význam. Slova se v „mrtvém“ jazyce takovýmto způsobem měnit nemohou. Věřící katolíci sledovali mši podle svých misálů napsaných ve vlastním jazyce. Ti, kdo nepoužívali misál, se přesto cítili součástí obřadu; vstávali, klekali nebo seděli spolu se shromážděním a cítili posvátnost svaté liturgie. Francouzský kněz, který neuměl anglicky, mohl sloužit mši na Long Islandu, aniž by jeho farníci tušili, že nezná jejich jazyk.

V protikladu k tomu, když jsme dnes při cestování navštívili Novus Ordo mši, nikdy jsme nevěděli, co bude kněz dělat nebo jak to bude dělat. Mnohé mše, které jsme navštívili, se zdály velmi cizí, neuctivé a někdy divné. Novoty jsou příkazem dne. Jednota je pryč. Každý biskup se stal svou vlastní autoritou ve své vlastní diecézi a kněží v jeho farnostech experimentují, jak chtějí.

Tradiční latinská mše NEMŮŽE být zakázána žádným papežem a NIKDY nebyla zakázána. 7. července 2007 vydal Benedikt XVI. motu proprio „Summorum Pontificum“ „uvolňující“ tradiční latinskou mši a prohlásil s autoritou Kristova náměstka na zemi, že tato mše nikdy nebyla a nikdy nemůže být zrušena. Většina biskupů se pokusila ignorovat tento výnos, ale mnozí kněží naštěstí nyní znovuobjevují krásu tridentské mše.

Bratrstvo sv. Pia X.

Milostí Boží byl jeden z biskupů, který se aktivně účastnil Druhého vatikánského koncilu, zděšen, když si uvědomil, že jakmile se nový mešní řád začne všeobecně používat, víra odumře. Jmenoval se Marcel Lefébvre. Na kněze byl vysvěcen v roce 1929 a sloužil jako misionář v Africe. Uvědomil si, kam liberální biskupové vedou Církev. Se souhlasem Vatikánu založil v roce 1970 Bratrstvo sv. Pia X. a s hrstkou oddaných kněží přísahal, že pro nás, naše děti a naše vnoučata zachová „mši všech časů“. Navzdory mnohému pronásledování z nitra Církve trval na svém a nevzdal se svého přesvědčení, že latinská mše musí být navždy zachována kvůli spáse všeho lidstva. Protože věděl, že nebude žít věčně, naléhavě prosil papeže Jana Pavla II., aby stanovil termín, kdy by mohl vysvětit čtyři ze svých kněží jako biskupy, aby pak dál mohli světit kněze. Akt svěcení nebyl nikdy zakázán, ale arcibiskupu Lefébvreovi bylo jasnější a jasnější, že určité síly ve Vatikánu jsou rozhodnuté zničit Bratrstvo tím, že zůstane po jeho smrti bez biskupa. Když mu znovu odmítli stanovit přesný termín a zůstal bez jiné možnosti, Lefébvre vysvětil čtyři biskupy bez jasného pověření od papeže. Navzdory tomu nebyl arcibiskup Lefébvre a čtyři biskupové nikdy formálně exkomunikován. Tento krok měl zachovat víru, ne ji zničit. Nikdy se, dokonce ani v Římě, nezpochybňovalo, že kněží Bratrstva sv. Pia X. jsou platně vysvěcení a svátosti platně vysluhují.

Bratrstvo není v plné jednotě s Římem, ale záležitost Tradice v tuto chvíli biskup Fellay, Generální představený Bratrstva sv. Pia X., předkládá Svatému Otci. Katolická Církev nezapočala Druhým vatikánským koncilem a nikdo na zemi nemá právo zavrhnout nebo zničit vše před ním. Bratrstvo sv. Pia X. uznává našeho Svatého Otce za hlavu katolické Církve. Modlí se za něj při každé mši.

(Nota bene – 21. ledna 2009, v reakci na růžencové křížové tažení takřka 3 milionů růženců, sňal papež Benedikt XVI. tzv. „exkomunikace“ čtyř biskupů Bratrstva sv. Pia X.)

TEOLOGIE V POZADÍ LATINSKÉ MŠE VS. NOVUS ORDO

Katolická Církev o mši vždy mluvila jako o „oběti“. Je NEOMYLNÝM UČENÍM (bez chyby), že Kristus zanechal viditelnou svátost Své Církvi, v níž je kalvárská oběť znovuzpřítomňována po celou věčnost nekrvavým způsobem.

Novus ordo mše je prezentována jako „večeře Páně“, hostina sdílená společenstvím. Proto byl obětní oltář změněn na stůl. Ačkoli je Poslední večeře určitě částí liturgie, nemůže být oddělena od kalvárského Kříže. Vím, že je to velmi těžko pochopitelné. Postačí, řeknu-li, že když byl VÝZNAM mše pokroucen, vloudilo se do Církve mnoho omylů a zneužití.

PO OVOCI JEJICH POZNÁTE JE

Jaké je ovoce Druhého vatikánského koncilu? Konciloví otcové předpovídali „nové jaro“ Církve. O 40 let později je katolická Církev v „zimním spánku“. Kněží a jeptišky opustili po desetitisících svá povolání. Počet seminaristů poklesl o 90% (1965-2002). Počet řádových sester učitelek poklesl o 93%.

V roce 1958 v USA 74% katolíků navštěvovalo pravidelně mši. V roce 2002 jejich počet poklesl na 17%. Po Spojených státech se překotně zavírají katolické kostely a školy, zatímco tradicionalistické kostely, školy a semináře se rozšiřují. Průzkum mezi Novus Ordo katolíky prozradil, že více než 80% už nevěří ve skutečnou Přítomnost Krista ve Svátosti oltářní.

Aby se zaplnily prázdné semináře, bylo dovoleno mužům s homosexuálními sklony (a některým aktivním homosexuálům) vstoupit do kněžství (což bylo dříve ZAKÁZÁNO). To mělo za následek mnoho tisíc poznamenaných obětí, které dnes stále trpí. Biskupové odvraceli hlavu a nyní má Církev miliardové dluhy, což vede k dalšímu výprodeji církevního vlastnictví.

Nádherné mramorové oltáře se zničily a vyhodily na navážku nebo shodily do řeky. Krucifixy se nahradily ošklivými nesmyslnými transparenty. Svatostánky, kde se přechovává Svátost oltářní, a které byly uprostřed oltářů, se odsunuly stranou nebo se úplně schovaly pryč. Nádherné sochy Našeho Pána, Naší blahoslavené Matky a svatých byly vykázány do sklepa. Okna z barevných skel zpodobňující život Našeho Pána, Naší blahoslavené Matky a svatých se nahradila barevnými geometrickými obrazci, které nezpodobňují naprosto nic. Podle kanonického práva mají být nádoby používané během mše ze vzácného kovu (stříbro, zlato). V naprosté lhostejnosti k tomuto nařízení se používá laciná keramika a sklo, se kterými každý a kdokoliv manipuluje.

Vzpomínám si, jak mě církevní pěvecký sbor doprovázený varhaníkem, rozplakal, když zpíval „Sanctus, Sanctus, Sanctus“. Nechte kytary a bubny doma! Mohla bych pokračovat dál a dál, ale obrázek už máte. Svatost a posvátnost se rychle vytrácí! Proto už nejsou více důležité. Proto většina katolíků, kteří chodí ke svatému přijímání, nebyla léta u zpovědi a nezáleží jim na tom. Hřích není problém. Nikdo to slovo rád nepoužívá – zvláště velmi mnozí kněží na kazatelně. Naši přátelé, naše děti, náš katolický lid se sytí kameny, když se kdysi sytil chlebem.

ZÁVĚR

My jsme znovu objevili poklad, o němž jsme si mysleli, že je ztracen. Bohužel vy jste nikdy nevěděli, že poklad existuje. Proto se vám může zdát tak obtížné pochopit, proč se cítíme tak požehnaní, že máme kostel Sv. Michaela Archanděla v sousedství. Jestliže vás nebudeme poučovat, budeme mít velkou vinu. Jak naložíte s touto informací je na vás. My doufáme a modlíme se, abychom vám poskytli jakoukoliv doplňující informaci. Jinak není víc co říci.

Arcibiskup Lefébvre, když se jeho pozemský život blížil ke konci, vyjádřil jednoduchý, ale hluboký názor, že „předal, co obdržel (dar víry)“.

Nemůžete předat to, co nemáte. My jsme to znovu nalezli a teď si přejeme předat to vám, našim dětem, v závislosti na naší svaté povinnosti katolických rodičů před Bohem.

Poznámka překladatele: Tento překlad věnuji svému nejstaršímu synovi
v předvečer jeho prvního Svatého přijímání v kapli FSSPX.

www.vendee.cz

 

http://www.catholichomeandgarden.com/images/the%20latin%20mass%20image.gifhttp://www.unavoceww.com/images/FatimaVision3.jpghttp://danchuausa.net/images/latin-mass.jpg

reklama
2581 čtenářů | 31 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(Pepan, 23.7.2010 3:50:08)
Odpovědět
Neobjektivní článek fundamentalisty. I církev musí projít v určité míře modernizací. Řadě věřících stačí třeba jedna latinská mše za rok. Proč by v ČR nemohly být mše slouženy česky? Oceňujeme že již Cyril a Metoděj se snažil uvést do liturgie staroslovenštinu a slovanské písmo.
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(Malandrin, 24.7.2010 12:47:40)
Odpovědět
Souhlasím s vámi. Víra má být šířena v jazyce lidem srozumitelném, aby ji mohli správně pochopit. A počet návštěv kostela není ukazatelem jak moc či málo člověk věří.
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(Nermuť Jan, 23.7.2010 9:15:56)
Odpovědět
Tak se nám klerofašistickej web konečně představitl.

Fandíme zlodějům a vrahům.

Odteď je můj cílem nikoliv přizpáívat do Papežova otroka, ale papežova otrkoa zakázat.
Stejně jako muslimácké prase.
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(Michal.Zkuhravý, 13.10.2011 14:01:43)
Odpovědět
Jdi do pr_dele.
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(pavjan, 23.7.2010 13:13:15)
Odpovědět
Kecat a zabývat se nesčetnými obřady a spory o nich - to by vám šlo, ale následovat Ježíše Krista - to už je horší.
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(Malandrin, 24.7.2010 12:53:09)
Odpovědět
Vést řeči a házet silnými proklamacemi je, bohužel, vždy jednodušší než konkrétními činy a svým jednáním potvrdit a realizovat to, co se hlásá.
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(hanca, 23.7.2010 15:42:54)
Odpovědět
tomu rikam fundamentalismus. jen by me zajimalo, k jake tradici chteji lide podobni pisatelovi tohoto clanku az zajit. kde je jeji pocatek a kdo ho stanovil? od ktereho koncilu se to bude tradovat? ktery byl ten spravny?

nebo ze bychom se radeji vratili k novemu Zakonu a vycetli ty ritualy tam?

no, mili verici, vratte se k podstate Jezisovych slov (ktoho Jezise, ktery mimochodem nebyl ve sve dobe povazovan za vzorneho dodrzovatele tehdejsich ritualu) a prestante zbytecne vynakladat tolik energie. mozna je ji treba jinde...
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(JMJMVZ, 23.7.2010 20:55:52)
Odpovědět
Fundamentalismus - to má být nadávka?Tak to jsem právě na to hrdý.Na to,že jsem fundamentalista.Kdo se totiž uhne od základu své víry,ten o ni obvykle přichází.Mimochodem -předchozí příspěvky mně nepřipadají zrovna křesťansky,anebo katolickym laděné.Vycítil jsem v nich značnou zlobu pisatelů vůči autorovi,potažmo překladateli článku.A to o něčem vypovídá.
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(hanca, 25.7.2010 16:10:47)
Odpovědět
no vite, ja byla vychovana v katolicke rodine, povazuju se za katolicku, chodim do kostela, modlim se, ale v prvni rade se povazuju za krestanku a teprve pak za katolicku.

jestli mi neco prijde naprosto mimozni na tomhle clanku, pak je to presne tohle: zaklad me viry netkvi v nejakych nejakym specifickym koncilem uzakonenych ritualech. pokud nove zavedene zmeny maji slouzit k lepsi komunikaci mezi lidmi, nevidim duvod se jim branit.
nechapejte me spatne, ja mam rada tradice, jsem rada, ze si muzu do kterehokoli katolickeho kostela na svete zajit a i kdyz nerozumim jazyku, protoze struktura mse je vsude stejna (v tom zastavam opacny nazor nez autor), ale neprecenuji jejich vyznam. mnohe z ritualnich zvyku v cirkvi bylo dano dobovymi okolnostmi (nechapu napr. jaky nepostradatelny vyznam pro mou viru ma mit ohradka kolem oltare. latinsky jazyk pri msi nebo podavani hostie pouze do ust) a ty se jak znamo meni. stejne jako se meni a vyviji jazyk.

nemam ambice podporovat snatky homosexualu ci potraty. to neni zadny modernismus, to je prizpusobeni se dobovym nazorum. naopak na faktu, ze knez nestoji k lidem zady a nemumla celou msi v latine vidim spis pozitiva.

pokud ma jit vira k zakladum, pak k zakladum jezisovych slov.
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(marie dubanová, 23.7.2010 21:13:48)
Odpovědět
Kolik dnes platí farář za kouření pera milí katolíci?
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(Malandrin, 24.7.2010 12:42:21)
Odpovědět
Copak, vaše řemeslo už vám tolik nenese? Tak hledáte jiný kšeft?
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(L. Pe., 24.7.2010 15:32:17)
Odpovědět
Homosexuální masážny salon "Kikina"

Adresa: Hrad (Praha)
Ponuka služeb pro kněze:

500 korun s kondomem = orál
800 korun bez kondomu = orál

400 korun = masturbace kněžskýho pýje

1200 korun = anál s kondomem
1600 korun = anál bez kondomu

P.S. ceny jsou bez DPH

Váš Lukáš Petřík
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(Petra, 23.7.2010 22:14:39)
Odpovědět
Tak na tenhle článek musím specielně reagovat, neboť se přímo dotýká mě a mé rodiny. Mé dcery jsou dnes ministrantky a já sama sloužím jako pastorační asistentka a taky rozdávám přijímání (obvykle) na ruku.
Díki Bohu za Vaticanum secundum, církev se demokratizovala, ješte si ale myslím, že by se měl uskutečnit 3. vatikánský koncil, kde by byly schváleny reformy jako svěcení žen na kněze a biskupky, právo na potrat, eutanazi, homosexuální manželství, etc.
Já sama bych se ráda dožila svého kněžského svěcení. Byla bych dobrá katolická farářka, to si pište!!!!
P.S. A tyhle tradicionalističtí fanatici by měli být exkomunikováni z katolické církve, Petříku, Semíne a jiná pakáž, styďte se!!!!
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(Nermuť Jan, 24.7.2010 9:21:32)
Odpovědět
Přijmeš Islám?

Jako,až ho příjme Papež?
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(ann48, 23.7.2010 22:30:43)
Odpovědět
Pro Marii Dubanovou. Milá dámo, nejdříve si zjistěte, kolik učitelů, učitelek, vychovatelů se dopustilo tohoto zločinu a jak byli potrestáni a potom se navážejte do kněží. Bohužel jsou to také pouze lidé, ale církev se s nimi ve spolupráci s policií vypořádá, o tom buďte ujištěna.
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(ann48, 23.7.2010 22:35:23)
Odpovědět
Petro, vy si děláte srandu? Jestli toto promluvila katolička, tak velmi špatná. Doufám, že vaše tužby nebudou nikdy naplněny.
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(Petra, 24.7.2010 8:39:22)
Odpovědět
Hele, já bych chtěla být farářka a pzději taky biskupka, vím na 100 %, že mám povolání od Boha Jenže patriarchální struktury, kterépodporují eklesiální falusokraci, mi v tom brání.
Modlete se k Bohu, aby konečně ukončil diskriminaci žen v katolické církvi.
Já jsem pořád tomu vnuknutí, že dojde k islamizaci nevěřil.

Díky Vám věřím.

Takže ještě jednou díky. (V Oděse mají Pravdu.)
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(Malandrin, 24.7.2010 12:45:29)
Odpovědět
To mi tedy prozraďte, kde vám Bůh vnuknul tu ideu o homosexuálních manželstvích? Jste asi nedávala pozor - mešní víno se pije po kapkách, ne po flaškách.
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(Maftík, 24.7.2010 11:57:12)
Odpovědět
Já myslím že Petra je ve skutečnosti robot nějaké ultramodernistické kliky :-D
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(Petra, 24.7.2010 15:20:55)
Odpovědět
Modernismus je jediný směr v katolické církvi, který ukázal svoji vitalitu. Hans Kung, Edward Schilleebeex,OP ale hlavně Monsignor Tomáš Halík, to je jen pár příkladů smělých katolických kněží, kterí se rozhodli bojovat proti skostnatělosti a konzervativismu uvnitř církve.
Nejlepší by bylo, kdyby byl Monsignor Halík zvolen za novýho papeže. Změny v církvi by se konaly omnoho rychleji.
WIR SIND DIE KIRCHE!!!!!!!!!!!!!!!!!!
POŽADUJEME:

1. SVĚCENÍ ŽEN
2. HOMOSEXUÁLNÍ SOBÁŠE A ADOPCE DĚTÍ
3. PRÁVO NA POTRAT A ANTIKONCEPCI
4. PRÁVO NA EUTANASI
5.PRÁVO SVOBODNÉ SE ROZVÉST
6. ÚČAST PŘI STOLE PÁNĚ PRO VŠECHNY NÁBOŽENSTVÍ I FILOSOFIÍ (PROTESTANTI, ŽIDÉ, MUSLIMY, HINDUSTI, BUDDHISTI,SATANISTI, ATEISTI AGNOSTICI, SVOBODNÍ ZEDNÁŘE ETC.)
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(jhony, 24.7.2010 22:22:55)
Odpovědět
Sorry petro ale todle je moc.Taky nemam rad tradicionalisty a treba semina obzlast.Jsem sice bez vyznani ale katoliky respektuju a z mnoha vecma s nima souhlasim z vijimkou nazoru na rozvody antikoncepce a na nemanzelskej sex.Osobne si ale mislim ze nektere principy by nemela cirkev menit.Vy jste liberalni katolicka a semin a spol jsou zase moc ultrakonzervativni az klerofastycky.Muj nazor je ze oboji je spatne.Je potreba takzvaneho racionalniho konzervatizmu.Ten prave zastava Tomas Halik.Nevim kde jste vzala ze jeho nazory jsou liberlni.
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(Petra, 24.7.2010 13:11:49)
Odpovědět
Mé dcery jsou ministrantky a jedna má už s farářem poměr a bude mít svaté dítě. Já sama mu sloužím občas k orálnímu ukojení a taky když mu přijde nějaká návštěva z diecéze, tak si lehnu k úkonu milosrdnosti.
Církev se demokratizovala, už faráři povětšinš nejsou zoofilové, ale ješte si ale myslím, že by se mělo uskutečnit hromadné omývání přirození knězů a biskupů na stadionu k očistění od pokušení, kde by pak byly schváleny reformy jako např. služba žen knězům na požádání.
Já sama bych ráda kojila své kněžské dítě, počaté v chrámu páně. Byla bych dobrá katolická pomocnice faráře na požádání, i moje dcery jsou k tomu vychovávány.
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(pETRA, 24.7.2010 15:24:51)
Odpovědět
Hele mužská šovinistická svině, to je můj nick, nekradni mi ho!!! Přípěvek hore jsem nepsala já, ale nějaký přivrženec falusokracie.
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(sm, 24.7.2010 13:26:36)
Odpovědět
nie je nahodou Nermuť Jan a Petra jedna a ta ista poriadne cvokla osoba?
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(Malandrin, 24.7.2010 14:46:40)
Odpovědět
Podle kvality jejich příspěvků je to dost dobře možné.
A pokud ne - mohou se chytnout za ruce a cupitat životem společně - báječně by si notovali.
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(Petra, 24.7.2010 15:08:24)
Odpovědět
Omyl, já nejsem pravoslavní, nestrpěla bych eklesiální falusokracii, která panuje v pravoslavní církvi. Jsem jen obyčejná katolička, která požaduje reformu církve a její přispůsobení se dnešní situacii, t.j. aggiornamento.
Chci se stát knězem a později i biskupkou.
Mám pochopení pro homosexuály, trpěli již dost, zaslouží si mít manželství a vychovávat děti.
Obdobně bojuji i za práva žen na potrat a antikoncepci.
Tohle všechno mám od Boha, ten ku mě totiž každý den promlouvá a já chci jenom plnit jeho vůli.
P.S. I slovenské poslankyni Evropského parlamentu Monice Beňové Bůh řekl to isté. Více zde: http://blog.aktualne.centrum.sk/blogy/monika-benova.php?itemid=791
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(JMJMVZD, 24.7.2010 20:36:17)
Odpovědět
Díki Bohu za Vaticanum secundum, církev se demokratizovala, ješte si ale myslím, že by se měl uskutečnit 3. vatikánský koncil, kde by byly schváleny reformy jako svěcení žen na kněze a biskupky, právo na potrat, eutanazi, homosexuální manželství, etc.
Já sama bych se ráda dožila svého kněžského svěcení. Byla bych dobrá katolická farářka, to si pište!!!!
P.S. A tyhle tradicionalističtí fanatici by měli být exkomunikováni z katolické církve, Petříku, Semíne a jiná pakáž, styďte se!!!!
.................................
Vy se svými názory jste už dávno mimo Církev - automatická exkomunikace.Ještě doporučuji návštěvu psychiatra.
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(Petra, 25.7.2010 10:37:57)
Odpovědět
Jsem Bohem osvícená a Panna Marie je mi vzorem. Jednou když jsem dojila krávu se ozval z jejího nitra hlas: Sestro v Kristu, osvoboď se od závislosti na muži, udělej oltář nad mým žlabem a zapal tam obětní posvědcenou svíčku, kterou provádíš mansturbaci. Poté se ti dostane osvícení. i stalo se a modernismus je jediný směr v katolické církvi, který pomůže odpoutat její kněze od pedofílie a homosexuality, čemuž se tito věnují v 75%. Hans Kung, Edward Schilleebeex - ti oba byli známí onanisté, to je jen dva příklady katolických kněží, kteří se rozhodli bojovat proti přestárlému biskupskému a papežskému úřadu.
Nejlepší by bylo, kdyby byl Monsignor Halík zvolen za novýho papeže, je mladý, jezdí na motorce a jezuitský řád by byl řádem světovým - Ordo Lumen Jezuitus Klutus. Chtěla bych založit ženský řád ku službě farářům, se kterými by se pak faráři mohli ženit anč jeden Bůh je spojuje a spojení faráře s takovouto ženou by bylo Božím spojením. Miluji i Vaclava Havla a i ten by mohl být papežem pokud by Monsignor Halík byl jmenován předsedou OSN, jak navrhujeme v petici opakovaně našim vládám. Jsem římskokatolická žena s Božím vnuknutím a dvě mé dcery budou jednou biskupkami - pannami.
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(JMJMVZD, 25.7.2010 10:41:21)
Odpovědět
Bravo Petro! Je třeba žen odvážných s bojovým duchem. I já jsem studoval v semináři, ale po těch nocích, kdy homosexualita je hlavním motorem studentů jsem odsud utekl s narušenou psychykou. Alelujá, to byly noci.
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(JMJMVZD, 30.7.2010 20:54:36)
Odpovědět
Re: Proč jsme tradičními katolíky?
(JMJMVZD, 25.7.2010 10:41:21) Odpovědět
Bravo Petro! Je třeba žen odvážných s bojovým duchem. I já jsem studoval v semináři, ale po těch nocích, kdy homosexualita je hlavním motorem studentů jsem odsud utekl s narušenou psychykou. Alelujá, to byly noci.
................................
Apage satanas!!! Jak vidno, satan nedá pokoj ani na této diskusi.Můžeš se snažit sebevíc,satane,stejně víš,že budeš poražen.A víš,co je na tom nejlepší?Budeš poražan ŽENOU.
Rozséváš bludy,satane,protože jsi otcem lži,oblbuješ lidi a svádíš je od Pravdy.Jen tvou vinou si někteří lidé myslí,že jsou moudřejší než Církev a vymýšlejí si nesmysly.Jen se bavíš,ale přijde den zúčtování.Ještě ti to zopakuji - tebe porazí ŽENA - tos nechtěl připustit,že Bůh povýší Matku svého Syna nad anděly a nakonec Ona tě porazí.Uvidíš - dočkáš se.