reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

„Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně

Autor: František Matějka | Publikováno: 22.7.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Pseudohumanismus ničí základní lidské hodnoty. Systematicky dělá z těch, co si to nezaslouží, tzv. potřebné. Právě jsem se dočetl, že na drogově závislé nejsou peníze. No konečně. Třeba je to začátek změny.

drogy.PNG

Jenže to je jen první krok, zastavit penězovody. Tím druhým, činěným ruku v ruce s tím prvním, musí být zcela jiný přístup k narkomanům. Tak jako v mnoha jiných případech, kdy stát (tedy my všichni) platí nemakačenky a novodobé příživníky na luxusním sociálním systému, i zde jdou peníze daňových poplatníků do černé díry. Osobně jsem ochoten přiznat statut nemoci u drogově závislých pouze u dítěte, které si navyklo na drogu díky své „matce“, která užívala drogy v těhotenství. Jsem ochoten jej přiznat také člověku, kterému například pod pohrůžkou násilí či smrti někdo začal aplikovat návykovou látku. To je vše. Cokoli jiného je o osobním rozhodnutí, osobní odpovědnosti za svůj život a nekompromisním strpění důsledků takového rozhodnutí.

Ano, drogově závislí, kterým neměníme za zdaněné peníze stříkačky a nedáváme jim za zdaněné peníze jiných chemické náhrady, nás ve finále stojí pravděpodobně víc. Na léčbě doprovodných infekčních nemocí, nebo na páchání trestné činnosti. A to je důvod, proč říkám, abychom k bodu a) dodali i b). Vytvořit podpoložku ve státním rozpočtu, ze které se bez vidiny konce této snahy platí stovky milionů korun ročně, umí každý trouba. Na poli drogové závislosti se živí neuvěřitelné množství lidí. Je tak trochu taková obdoba „romské problematiky“. Dotace, dotace a zase dotace.

Jestliže jako základní hodnoty razím nejvyšší možnou míru svobody jedince, jeho odpovědnost za své rozhodování a nutnost každodenního nesení důsledků, není výjimkou ani problematika drogově závislých. Vnímám rozhodnutí vzít drogu jako svrchované právo každého z nás. Je to svobodná volba každého z nás a v naprosto drtivé většině případů nikoho nikdo nenutil. Pak ale jasně říkám, že toto rozhodnutí musí být spravedlivě vyváženo důsledky. Máš na své drogy, nikoho neobtěžuješ, nepácháš trestnou činnost a na svou dávku si poctivě vyděláš? Zabij se drogou, je mi to jedno. Je to Tvé rozhodnutí a za Tvé peníze. Nemáš na své drogy? Obtěžuješ svým rozhodnutím svobody jiných? Pácháš trestnou činnost, nebo spoléháš na to, že dostaneš chemickou náhražku a injekční stříkačku zdarma? Ani omylem.

Jsem přesvědčen, že stejně jako společnosti škodí lidé, kteří páchají násilnou trestnou činnost z důvodu například své sexuální úchylky, a my je stále pouštíme na svobodu a mnohdy je jejich následná léčba jen dobrovolná, jsou drogově závislí podobnou skupinou. V obou případech je to špatně. Proto jsem zastáncem razantní, pro mnohé jistě nehumánní, změny financování a přístupu celé společnosti k této problematice. Říkejme tomu třeba i „zařízení pro narkomany" (moji kritici si jistě nějakou hůl najdou), je mi to jedno, politici jistě vymyslí nějaké politicky korektní názvosloví, ale umožněme těmto lidem konečně nést důsledky svého rozhodnutí. Nechť si svou každodenní prací pod dohledem vydělají na provoz takového zařízení, na své drogy a na své injekční stříkačky.

Nemáme peníze na zdravotně postižené. Nemáme na důchody. Nemáme na investice, opravy, údržbu, nemáme peníze na zdravotnictví, na školství, na policii ani na armádu. Přesto lidé v těchto oborech pracují, mají své rodiny, svůj život, kterým se snaží nikoho neobtěžovat. Nevidím jediný důvod, proč být k drogově závislým humánnější, než k těm, co neberou. Vždy a všude platí, že když něco dostáváte zdarma, nevážíte si toho. Jsem přesvědčen, že ve světlých chvílích při každodenní práci řada z nich pochopí, že dát všechny vydělané peníze za chemickou náhražku je blbost. A až každý jeden z nich přijde a řekne udělal jsem tenkrát chybu, chci z toho ven, pak mu pomozme. Ovšem přísně individuálně, neboť plošné řešení nezabírá nikde a na nic.

A pozor, prosím. Kdyby Němci svého času nezprofanovali ono heslo „práce osvobozuje", které dnes máme spojené s koncentračními tábory a smrtí milionů lidí, pak bychom museli férově uznat, že práce skutečně osvobozuje. Jsou za ní totiž peníze a i s těmi jde ruku v ruce také svoboda našeho bytí...

reklama
2707 čtenářů | 56 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(vizír, 22.7.2010 1:51:57)
Odpovědět
Díkybohu za to že drogy existují , pořád je lépe když tyto duševně narušené existence s destruktivní mentalitou likvidují sami sebe někde v kanále než aby zde tito psychotici a neurotici pobíhali a terorizovali lidi ve jménu nějaké vyšinuté a násilné "pokrokové" ideologie. Ať chcípnou.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(lunochod, 22.7.2010 2:10:28)
Odpovědět
No oni právě pobíhají a terorizují - aby sehnali peníze na ty svoje drogy
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Alberto Kvěch, 28.7.2010 10:24:45)
Odpovědět
Všimněte si,že Matějku,Streita a Petříka už nikdo nebere.Že si už nenajdou jinou oblast zájmu, ve kterém by mohli kladně vyniknout.Tady jsou propadáci.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Alberto Kvěch, 22.7.2010 10:07:00)
Odpovědět
Teď něco zajímavého,něco pro odlehčení.Dejte vedle sebe dvě fotografie.
Brnd Posselt a Lukáš Petřík.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(zub, 22.7.2010 14:23:21)
Odpovědět
Kvěchu, co to sem pleteš??? Do které kategorie patříš -debil - imbecil - idiot???
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Alberto Kvěch, 22.7.2010 15:50:40)
Odpovědět
Dej ta dvě fota vedle sebe a nemel.Ano jsem vše co tvrdíš, jen né zub.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Nedivte se, 23.7.2010 11:39:48)
Odpovědět
Pan Kvěch musí musí do všeho namotat své fanatické protisudeťáctví.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Alberto Kvěch, 23.7.2010 12:29:56)
Odpovědět
Pane udivený.Podle čeho jste poznal,že jsem proti sudeťákům,co to tady blábolíte.Najděte si na EUPORTÁLU můj příspěk k otázce sudetských Němců a pak teprve něco blábolte chlape nešťastná.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Jan Lobkowicz, 22.7.2010 9:00:39)
Odpovědět
František Matějka je primitiv. Právě kvůli takovým bytostem, začínají děti drogovat. Matějka, vědom si své "jinakosti" a sexuální i lidské frustrace, uvádí v omyl sebe, čtenáře euportálu i samotné toxikoamny: 1. omyl - toxikomani nedostávají od nikoho nic zdarma. Hloupost pana Matějky je mimo jiné i v tom, že demagogicky a lacině útočí na poskytovatele sociálních služeb, aniž by tušil, co se s toxíky děje a proč. Za 2. imbecilní fanatismus vytváří společensky deprivované komunity, jedince i celé společnosti - Matějka by mohl z místa být poddruhem Goeblse, protože věci zjednodušuje - neví totiž, že toxikoman musí odevzdat použitou a často infikovanou stříkačku a za ni (né zadarmo!) obdrží čistou, sterilní. Přitom dochází k čemu? Matějko? K ttomu, v čem vy zjevně selháváte. Ke komunikaci. Toxikoman už není anonymní individuum, ale člověk se jménem, kterého následně může organizace otestovat na krví přenosné choroby a proč ho otestují? Aby se mohl léčit, aby byl pod kontrolou a aby neroznášel smrtelné infekce, viry a další nemoci dál!!! Organizace tudíž nepomáhají jen samotným uživatelům drog, ale zejména - primitive Matějko - společnosti. Protože, pokud vůbec jste byl schopne zplodit dítě - právě to je ohrožené. Na diskotéce se seznámí s frajerem vaše dcerka rozverná a ejhle, frajer jí nakazí žloutenkou typu C. Jaký údiv a jaká kritika se snese z mdlého mozku pana Matějky? Nedivím se, že mnohě děti začnou fetovat, mít takové rodiče, jako je Matějka, začnu také. Řešení přece existuje a vy ho zmiňujete: dát do internačních táborů či do plynu každého, kdo se liší, kdo je jiný, kdo selže - protože vy jste přece bez chyby, vaše rodina je extrémně "rasově" i "sociálně" čistá jako lilie, akorát ten knírek pod nosem vám chybí... Rada na závěr: než něco z chorého mozku vypustíte, zjistěte si fakta, uleví se vám i vašim blízkým a čtenáři portálu se vyhnou "zvratkám" primitiva... Salut, nebo Sig Heil!
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Zuzana, 22.7.2010 9:24:23)
Odpovědět
Vážený pane - máte jiný názor a na to máte právo,ale urážením pana Matějky se sám stavíte do role primitiva,sorry
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Alberto Kvěcha, 22.7.2010 9:44:06)
Odpovědět
Co jiného by mohla napsat Zuzana.Stále stejné.Bez osobního názoru.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Chytrakzhospody, 22.7.2010 12:46:29)
Odpovědět
Kvěchu, Kvěchu, mě by zajímalo, co si za existenci. Asi nemáš co na práci, celej den seš na netu a prudíš. Já bych ti doporučoval, abys šel do Brusele nebo (_!_). Tam po takovejch, jako jsi ty, je velká poptávka.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Alberto Kvěch, 22.7.2010 15:54:48)
Odpovědět
Není třeba .Já v Bruselu jsem, jen v jiné budově než myslíš.Tebe by však nepřijali ani v jedné.Vrátných je dost a uklízeček také.V Bruselu jsi tedy bez práce chytráku.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(snufina, 22.7.2010 15:40:09)
Odpovědět
Souhlasím, vždyť ty chudinky- narkomany prosí aby si chodili pro nové injekce. "pomocníci" je vyhledávají a mění jim injekce!!!! Diabetik zase prosí doktora, aby mu je předepsal, bohužel, musí si je zaplatit!!!!! Ať ty inj.stříkačky PLATI!!!!kradou a okrádají aby měli na drogu, nechutné i tyto přestupky-krádeže by se měly tvrdě odsuzovat. Kuřák si platí za cigarety a to je povyku, narkoman je státem chráněný!!!
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(nestačimsedivit, 22.7.2010 16:09:03)
Odpovědět
Zuzano, ač invektiva, v případě pana Matějky naprosto přiléhavá, sorry.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Anton, 22.7.2010 9:38:00)
Odpovědět
Pane, plně souhlasím s paní Zuzanou. A jen tak na okraj "potrefená husa nejvíc kejhá" není to náhodou váš případ?
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(mirek2, 22.7.2010 14:52:33)
Odpovědět
Připojuji se nejen k pí Zuzaně ale i k Vašemu názoru.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(mirek2, 22.7.2010 15:52:45)
Odpovědět
Připojuji se nejen k pí Zuzaně ale i k Vašemu názoru.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Alberto Kvěch, 22.7.2010 9:41:03)
Odpovědět
Děkuji za příspěvek.Na euroskeptickém portálu se prezentují jen Matějkové a jemu podobní Petříkové a další.Na těchto portálech jsem četl tolik jejich zhovadin,že bych souhlasil s přehodnocením významu slova cenzura, aby tací Matějíčkové nemohli šířit své zvrhlosti.Pletou si svobodu slova se svobodou sprostoty a drzosti.Pane Matějko, když už používáte fašistická hesla a ve svém slovníku neumíte jiná přirovnání najít,nechte si to pro sebe a své myšlenky nevystavujte na obdiv Vy euroskeptickéj pisálku.Každý Evropan je na hesla používaná fašisty citlivý jestli Vám to nedošlo.Ostatně, všechny Vaše články jsou hloupé a drzé.Doufám ,že Vaše články nečte mládež.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Greg, 22.7.2010 10:39:19)
Odpovědět
Alberto, Alberto, jsi b.l.b. přesto, že není povoleno používat vulgární, nevhodné a urážlivé výrazy.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Alberto Kvěch, 22.7.2010 15:48:39)
Odpovědět
Jasně.To je lepší než být euroskeptikem.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Alberto Kvěch, 22.7.2010 15:59:40)
Odpovědět
Jo jistě.Stojím v šiku s tebou a řvu z plna plic ať žije Matějka,Petřík,Klaus.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Alberto Kvěch, 28.7.2010 10:07:38)
Odpovědět
Gregu,Gregu.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Zuzana, 22.7.2010 21:08:36)
Odpovědět
Pane Kvěchu, navštěvujte tedy jiné portály - na tomto by vám mohlo hrozit v blízké době zdravotní riziko - třeba vy Vás mohl trefit šlak, například.
Ale mám pocit, že bez tohoto portálu nemůžete žít a troufám si tvrdit, že jste masochista!
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Alberto Kvěch, 23.7.2010 12:39:43)
Odpovědět
No to zírám.To jsem nevěděl,že jsem i masochysta.Zuzanko milá,to nejde, taková Zuzana,Chytrák z hospody a další,vy všichni euroskeptici by jste to tady moc zaplevelili. Vám nelze nechat celý prostor.Tady musí být Zajíček,Dan,Kvěch atd. proti vašemu oblbování občanů.Jinak hezký den Zuzanko a věřte ,že jsem v klidu-buďte také.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(pavjan, 24.7.2010 12:41:07)
Odpovědět
Kvěchu, zdá se že se nám tu začínají přemnožovat chytráci, kteří jedině vědí, jak má fungovat lidská společnost. Měl byste pravidelně podávat instrukce, abychom měli podle čeho tvarovat svůj názor na svět. S posvátnou úctou zdravím do Bruselu.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Alberto Kvěcha, 28.7.2010 10:06:08)
Odpovědět
Jistě mluvíte o euroskepticích,že pane.Souhlasím-oni se snaží své teorie vnucovat ostatním,ale marně, nikdo jím nevěří.Jsou stále trapnější, včetně svého vůdce.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(pavjan, 22.7.2010 12:09:38)
Odpovědět
Pane, při vší úctě - jste blbec.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Alberto Kvěcha, 28.7.2010 10:19:10)
Odpovědět
Pavjane.Tak velké moudro jsem od Vás neočekával.Tak laciné a bezduché.Vy jste euroskeptik ?
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Pavel Novotný, 22.7.2010 13:10:23)
Odpovědět
Jeníku, Jeníku. Pokud jsi opravdu Lobkowicz ( o čemž pochybuji), běž svůj výplod ukázat tatínkovi a mamince. Asi tě nepochválí.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(nestačímsedivit, 22.7.2010 16:07:52)
Odpovědět
Jeník má naprostou pravdu a rodiče mohou být pyšní, že nevychovali omezeného, jednoduše smýšlejícího hulváta. Panu Matějkovi doporučuji seznámit se s dokumenty EMCDDA a statistickým bulletinem, a pak se může začít vyjadřovat k jinému oboru, o kterém nemá ani páru, třeba o neurochirurgii.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Jeeves, 22.7.2010 20:24:32)
Odpovědět
Naprostý souhlas. Pan Matějka ukázal přehled o problematice na úrovni pavlačové drbny. Lékem na tato rychlá, jednoduchá řešení bývá výskyt narkomana ve vlastní rodině. Teprve potom začíná hlubší zájem a "osvícení". Ovšem ani takovým troubům tuto zkušenost nepřeji.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(lora, 22.7.2010 21:55:13)
Odpovědět
naprostý souhlas a palec nahoru pro Vás
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Hunter, 23.7.2010 11:50:47)
Odpovědět
Jiste jistě vašnosto. Narkamni naprostou většinu času zhánějí peníze na drogy a to loupežemi a zlodějinami. Na prácí, vydělávání peněz čas nemají. Narkomani jsou lidským odpadem a je jen dobře když se sami vyhubí a aby neohrožovali veřejnost roznášením nemoci, třebas tím že pohazují nebo používají nečisté jehly, tak je izolovat aby veřejnost neohrožovali. Diabetici nemají ty injedkční jehly a stříkačky zdarma a jsou pro společnost užiteční na rozdíl od těch lidských odpadku. Zajimavé je, že všichni ti "velehumanisté" mají obrobvskou péčí jen o liodský odpad.Narkomané a kriminálnícj jsou pro ně zdrojem živobytí a to dobrého bezpracného živobytí. Jsou přece vzdělaní v humnaitních a společenských "vědách".
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(na čem, 23.7.2010 13:34:59)
Odpovědět
parazitujete vy, pane Huntere, a čím se bezpracně živíte, že se drze navážíte do pomáhajících profesích, aniž byste znal minimální základy jejich práce? (ty pohádky o injekčních stříkačkách si nechte od cesty, diabetici mají dávno inzulinová pera nabo pumpy a klasické "inzulínky" se již vyrábějí prakticky jen pro potřeby výměnných programů - zdroj Braun)
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(strejda, 22.7.2010 10:39:31)
Odpovědět
Pane Matějko, s tou prací byste měl začít u sebe.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(pavjan, 22.7.2010 12:19:45)
Odpovědět
Pane Matějko, je zbytečné psát takovéto články, protože (jak naznačuje i diskuse) dnešní průměrný člověk neví co to je odpovědnost za své činy, neví co to je svoboda - neví si s ní rady.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Mates, 22.7.2010 14:52:05)
Odpovědět
Nutno souhlasit s tím, že pan Matějka je primitiv. Pouze primitiv není schopen přijímat a nahlížet problematiku (informace) ve větší šíři a uvádět do souvislostí. Mnohý primitiv se leckdy také ani nesnaží opatřit si relevantní informace o zmíněné problematice a možných důsledcích jejího (ne)řešení. A takový primitiv skřížený s hovadem (s populisticko-xenofobními tendencemi) dokonce o tom ještě sepíše článek. Raději deset narkomanů, než-li jednoho pana Matějku.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Mates, 22.7.2010 15:46:33)
Odpovědět
Ještě pro upřesnění: Panem Matějkou navrhovaná pseudořešení jsou aplikována ve státech východní Evropy. Z příslušných statistik lze vyvodit zřejmý závěr - tato "řešení" nejenže zcela selhávají, ale naopak mají pro společnost dalekosáhlé negativní důsledky. Jedním z nejzávažnějších důsledků je např. velmi rychle rostoucí promořenost celé populace infekčními chorobami, zejména HIV. Skutečně po tom opravdový humanista, jakým pan Maťejka jistě je, touží?
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(mirek2, 22.7.2010 16:06:04)
Odpovědět
Pane Mates, zajisté mi nebudete mít za zlé /doposud možnost uveřejnit svůj názor /. Já naopak raději 100 000 000 pánů Matějků než JEDINNÉHO narkomana. Jedna odhozená stříkačka v rukou dítěte Vám nenahání husí kůži???? Nemluvím o výdajích vydolovaných z rukou daňových poplatníků atd. Beru to od Vás jako provokaci a né vlastní přesvědčení. V životě jsem nevykouříl krabičku cigaret a neochutnal žádnou drogu...Pozdrav od M.D.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Mates, 22.7.2010 16:22:28)
Odpovědět
Neberte to jako provokaci, ale jako mé přesvědčení. Injekční stříkačka v rukou dítěte je strašák s oblibou prezentovaný médii. Vzhledem k životnosti virů (žloutenky B, C, HIV), je pravděpodobnost přenosu velmi nepravděpodobná, respektive by ke zranění muselo dojít téměř okamžitě po té, co si narkoman jehlou aplikoval a stříkačku odhodil. Na ten pád mě tato představa skutečně děsí jen velmi velmi málo, což se nedá říct o představě statisíců nakažených virem HIV, které je nanejvýš reálné (viz východní Evropa) v případě, že se (nejen) k protidrogové politice bude přistupovat podle páně Matějkových návrhů.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(bert, 22.7.2010 16:29:27)
Odpovědět
to, že nekouříte, je chvályhodné, jsme na tom stejně (i v oblasti drog), přesto nemáte pravdu a Matese jste nepochopil. to, co píše, nejsou žádné provokace, ale podložená fakta. nikdo se nemůžeme orientovat ve všech oborech, takže nic ve zlém!
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Jana, 22.7.2010 15:17:14)
Odpovědět
Pane Matějka, máte naprostou pravdu.Kéž by takhle uvažoval také Kalousek.Držme si palce. Bohužel reagovali zřejmě jen feťáci.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(snufina, 22.7.2010 15:43:37)
Odpovědět
S O U H L A S I M!!!!
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(nestačímsedivit, 22.7.2010 16:10:05)
Odpovědět
pokud bude takto uvažovat, pak pánbůh s náma a žloutenky pryč!
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(nestačímsedivit, 22.7.2010 16:11:35)
Odpovědět
pane Matějko, gratluji! je více oborů, kterým rozumíte podobně, jako drogové problematice? pevně doufám, že ne, protože Vaše názory nejsou jen úsměvné, ale zároveň i nebezpečné. jak by řekl Jára Cimrman: "Věnujte se práci jakékoliv, ale jiné."
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(drogová problematika, 22.7.2010 16:21:53)
Odpovědět
pro všechny, koho opravdu tato problematika zajímá. nejděte si dokumenty EMCDDA = Evropské monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti a načtěte si data. Výměna stříkaček je stále nejlevnější a nejúčinnější forma intervence všude na světě. v zemích, kde vede represe a výměnné programy jsou blokovány bojují s obrovskými problémy s hepatitidou typu C a HIV. to jsou fakta, žádné fantazie o tom, "co by, kdyby". to, že drogově závislí nejsou žádní svatoušci, nikdo nepopírá, ale jak správně píše pan Lobkowitz, právě ten proces výměny dává možnost navázání kontaktu s uživatelem a působením na změnu jeho chování. závěrem: nevěřte na jednoduchá žešení složitých problémů, často jen pěkně zní.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(vizír, 24.7.2010 14:47:11)
Odpovědět
co je špatného na AIDS? čím víc smažek chcípne tím lípe
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(tralala, 24.7.2010 22:30:18)
Odpovědět
to byla jen řečnická otázka, že? přeji vám a vašim blízkým pevné zdraví, protože jistě na stoprocent víte, s kým spíte, protože nápis "feťák" nebo "spal s feťákem" nemá nikdo vytetované na čele a divil byste se, na většině z nich to není poznat, ty osoby, které neomylně poznáte, jsou jen špička ledovce
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Hop09, 22.7.2010 19:31:39)
Odpovědět
Arbeit macht frai!
Takhle to myslíte pane Matějko? To už tady bylo! Že vy trpíte nostalgií po bývalých časech?
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(kingsfield, 22.7.2010 21:07:53)
Odpovědět
Matejka du bist ein echter Klerofaschist und ein absoluter Vollidiot!!!
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(hanca, 22.7.2010 21:29:03)
Odpovědět
Nesouhlasim s vami, p. Matejko. Vase reseni zni sice lakave, ale…
co myslite, tim pseudohumanismem a koho tim potrebnym?
Zachranovani deti v inkubatorech, kt by jinak dojista neprezily? Posilani financni pomoci do zemi treti sveta, o nichz vime, ze se mnohdy vetsi cast ztrati v kapsach korupcniku? Leceni rakoviny kuraku? Zmrzaceni lide, kt se nekde ozrali, sedli do auta, a nebo skocili do bazenu a ted jsou z nich lezaci, kt platime ze svych dani? Posilani vojaku do krizovych oblasti, abychom si tzv. platili za nas mir?…

Tak by se dalo pokracovat…! penize, secteno a podtrzeno, nejsou nikdy na nic. A kdyby se zacaly pocitat hrichy tech potrebnych, asi by nam jich moc nezbylo. No, zbyly by ty penize a nejaky dobrak by je urcite pouzil na bohulibou cinnost haha!
Jenze drogova zavislost je nejen problem jedince, nybrz i problem spolecnosti. Proste se nas v konecnem souctu dotyka. Sam priznavate, ze nedelat nic, nas ve finale pravdepodobne stoji vic. Kdyby pro nic jineho, je to stranka nezanedbatelna.
A nesrovnavejte s romskou problematikou, jde skutecne o neco naprosto jineho.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(pavjan, 24.7.2010 12:59:57)
Odpovědět
Pane Matějko, tady neuspějete, protože dnešní rozmazlená a změkčilá společnost dávno zapoměla co je to osobní odpovědnost a přirozený běh života. O těchto věcech není radno psát na tvrdo, protože zmanipulovaná společnost už není schopna pochopit o co jde. To kdyby jste začal velebit squaterský způsob života (jemuž se povážlivě život dnešní společnosti začíná podobat), tak byste určitě lépe pochodil. Zdravím do Mostu.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(ach jo, 24.7.2010 22:38:00)
Odpovědět
pletete dohromady ne jablka a hrušky, ale jablka a šunkový salám. o squatech tu nikdo nemluvil, jen o odpovědnosti k veřejnému zdraví, kterou pan Matějka svými názory zadupává pod zem. výměnné služby pomáhají celé společnosti, neoprašují feťáky, jak si tu fantazírujete. nemoci se nejdříve šíří v rizikové skupině, pak se přelejí do zbytku společnosti, to je klasický zákon epidemiologie.
Re: „Práce osvobozuje“. Drogová závislost není nemoc, je to rozhodnutí. Na drogově závislé nejsou peníze. No konečně
(Alberto Kvěch, 28.7.2010 10:14:06)
Odpovědět
Díky za konstatování, že euroskeptik Matějka nikdy neuspěje na euroskeptickém portálu.Nikdy se mu to nepodaří.Nikdo mu nevěří.Vlastně ano.Streit,Petřík, Brabec a tuším asi dva další.To je dost špatný výsledek dlouhodobého euroskeptikého snažení.Jo, asi ještě Mach a Bobo.Ti všichni se vzájemně chválí.
Užívání drog by mělo být trestným činem
(Michal Kretschmer, 28.7.2010 17:34:21)
Odpovědět
Ne tedy jenom jejich šíření. Když je někdo poprvé přichycen, obvykle by mělo stačit mu nabídnout místo vězení pobyt v "léčebně" s přísným režimem. Ale za jeho peníze, příp. na půjčku. Pokud se vyléčí a bude pracovat, lze čekat, že ji časem splatí. Pokud ne a ve fetování bude pokračovat, pak vězení, ale takové, že bude v něm pracovat a na své dluhy si vydělá, byť to bude trvat déle.

V dřívějších dobách otroci byli bohatstvím, Stalin uměl také vytěžit vězně. Ti otroci a Stalinovi vězni byly většinou nevinní, proto to bylo zlem. Ale zločince donutit k práci je v pořádku. Není důvod, aby vězenství bylo ztrátové.