reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Milan Paumer: Komunisti jsou bestie

Autor: Lukáš Petřík | Publikováno: 27.7.2010 | Rubrika: Rozhovory
Ilustrace

Pozn. LP: Tento rozhovor jsem dělal s Milanem Paumerem hned poté, co převzal plaketu od tehdejšího premiéra Mirka Topolánka.

 

 

Konečně se nějaký politik po osmnácti letech odvážil označit nás za bojovníky za svobodu proti komunismu. Doufám, že se tím pohled na celou naši kauzu bude měnit k lepšímu, říká Milan Paumer, člen odbojové skupiny bratří Mašínových. V úterý 4. března převzal z rukou předsedy vlády Mirka Topolánka premiérskou plaketu. Stejné ocenění premiér předtím při návštěvě Spojených států předal i bratrům Mašínovým. „Také slíbil, že ocení in memoriam i naše kamarády, které popravili komunisti,“ dodává spokojený Paumer.

* Premiér Topolánek mimo ocenění pro vás a bratry Mašínovy také podpořil Ústav paměti národa...

To je moc dobrá věc. Doufám, že všechny důležité archivy se dostanou pod kontrolu tohoto ústavu a budou zpřístupněny. Aby všichni viděli, co byli komunisti za bestie.

* Sociální demokraté a komunisté ale prohlásili, že za komunistů nevládla totalita...

To jsem si říkal ježišmarjá, kam ten svět spěje. Co to tady máme za blbce, když tohle říkají. Člověku zůstává rozum stát. Zarážející je, že tohle tvrdí sociální demokraté, kteří se hlásí k demokracii.

* Proč jste vlastně šli do střetu s komunistickým režimem?

Po druhé světové válce jsme zjistili, že jsme nemohli být osvobozeni americkou armádou, že jsme museli čekat, až přijdou „bratři z Východu“. Taky jsme pomalu zjistili, co jsou sovětská armáda a komunismus zač. Chtěli jsme se nejprve dostat do Československé armády, protože vojenský život se nám líbil. Kluci Mašínovi se tam ale dostat nemohli, protože jejich táta Josef Mašín z odbojové skupiny Tří králů působil v nekomunistickém odboji a spolupracoval s odbojem západním. Nakonec jsme pochopili, že pro nás v bolševickém Československu žádná pšenka nepokvete. A tak jsme se k tomu postavili čelem. Když komunisti začali zavírat a popravovat lidi, tak jsme začali přemýšlet, co s tím. A nebylo to tak, že by tu naši činnost inicioval jeden člověk. Na tom, co je bolševismus za svinstvo, jsme se tak nějak shodli všichni.

* Značná část české společnosti činnost skupiny bratří Mašínových odsuzuje. Jak jim vysvětlíte, že jste používali násilí?

Kdybyste se bavil s politickými vězni, všichni by vám řekli, že nám fandí, protože svoje si už užili. Když chodím na jejich srazy, tak se mi ještě nestalo, aby mi někdo řekl: „Co jste to udělali? To já bych nikoho nezastřelil.“ Spíše říkají: „Škoda že jste jich nepostříleli víc.“ Mladší generace bohužel byla vychovávána ke komunistickému způsobu myšlení. Kdyby četla historické knihy a informovala se, že my jsme začali náš odboj v padesátých letech – po tom, co již bylo jasné, že se komunismus uchytil, a bylo několik hrozných vykonstruovaných procesů –, uvědomila by si, že třídní boj vyhlášený bolševiky byl pro nás výzvou, a my jsme tu výzvu přijali. Vážně mě mrzí, že lidé se neinformují o tom, jak zločinný komunismus byl. Třeba když někdy diskutuji na školách a některé děti se mě zeptají: „To jste je opravdu museli zastřelit?“ tak mě to mrzí. Říkám jim – když děláš odboj proti komunismu, tak to nemůžeš dělat v rukavičkách. Když komunisti popravují lidi, tak ty po nich nemůžeš házet švestkovými knedlíky. Platí staré české přísloví: na hrubý pytel hrubá záplata. Kdybychom je nezabili, tak bychom si tady dneska nepovídali. Je to jednoduše kdo s koho. Komunismus byl horší než nacismus. Zdena Mašínová, sestra Mašínových, začala po roce 1989 hledat hrob své matky, kterou komunisté zavřeli a ona umřela v jejich kriminále na neléčenou rakovinu. Bolševici ji dali do hromadného hrobu. A víte, koho s ní?

* Nevím...

Dali tam s ní 34 dětí! Při hledání v archivech členové Konfederace politických vězňů našli jména dětí, většinou kojenců, které zemřely v pankrácké věznici. Jejich těla byla odvezena na ďáblický hřbitov. I když v té době bylo v Praze několik dobře vybavených porodnic, vězeňská správa neposkytla dětem, které se narodily vězeňkyním režimu, odpovídající péči. Kojence tak komunisté fakticky odsoudili k smrti. Je jich několik desítek. Oni ty malé děti vlastně zabili... Ať mi dneska nikdo neříká, že komunisti se reformovali, když tenhle zločinný režim pořád obhajují.

* Přece jen však vycházejí knihy o třetím odboji, vy přednášíte o vaší činnosti. Myslíte si, že se názor lidí na vás částečně změnil k lepšímu?

Určitě. Odpovídám lidem na jejich otázky a řada z nich se nechá přesvědčit. Dokonce jsem mluvil i s příbuzným jednoho z těch, které jsme zabili. Na začátku byl dost ostrý, ale po tom, co jsem to vysvětloval, se přece jen umírnil, i když nakonec jsme si ruce nepodali.

* Co říkáte tomu, že o vás předseda KSČM Vojtěch Filip prohlásil, že vrazi zůstanou vrahy?

Co na to mám říkat? Samozřejmě jsem se tomu musel smát. Já si z něj nic nedělám. Já zase můžu říct, že komunista zůstane komunistou a estébák Falmer zůstane estébákem Falmerem, ať už se obleče, do čeho chce.

* Co si myslíte o tom, jak se Česká republika vypořádala s komunistickou minulostí?

Myslím, že jsme se s ní moc nevypořádali. Existuje sice zákon o zločinnosti a protiprávnosti komunistického režimu, ale nejhorší je, že naše justice se vůbec nezměnila od dob komunismu, což bylo vidět například v kauze Hučín. Je to hanba, že máme stále komunistické zákony a právní kontinuitu. Komunismus je nejhorší otrocký systém vyhlazující nepohodlné lidi. Osobní svobody jsou v něm naprosto potlačeny. To je důvod, proč jsme se rozhodli, že nechceme jít se Sovětským svazem na věčné časy. Aspoň že se teď premiér Topolánek zasadil o zákon o třetím odboji, který snad projde.

* Domníváte se, že případ kapitána BIS Vladimíra Hučína je podobný vašemu?

Ano, on šel do odboje proti komunismu jako my. Všechna polistopadová obvinění proti němu byla vykonstruovaná, čtyři roky ho tahali po soudech a nic mu nemohli dokázat. Někomu šlápl na kuří oko. Poukazoval také na propojení bývalého premiéra Stanislava Grosse s bývalými estébáky. Byl jsem rád, že se ho zastal například i herec Oldřich Kaiser, ale bylo otřesné, jak nás tehdy, ještě za panování Grosse, policajti násilně vyvedli od soudu.

* Poté, co jste se prostříleli do západního Berlína a odešli do Spojených států, jste vstoupili do americké armády...

Byli jsme mladí kluci, chtěli jsme mít uniformu. Nejdřív se nás v Americe ptali, kam chceme jít. Zda bychom třeba nechtěli dělat agenty chodce. Ale my už jsme si svoje odchodili, takže jsme řekli, že chceme spíš do armády. Podepsali jsme to na pět let a šli jsme k jejich Special Forces, což bylo trochu jako cizinecká legie, protože tam byla řada emigrantů z Východu. V 82. Airborne Division jsme prodělali parašutistický výcvik. Podstoupili jsme kurzy přežití v přírodě, horolezectví a lyžování. Pro mě byl pobyt v armádě skoro dovolenou, protože ve Special Forces šlo už jenom o akce, a nebylo to o tom, že by tam nějaký seržant lítal a díval se, jestli máte vyleštěné boty...

* Potom jste byl také v Koreji…

Ano. Po výcviku mě hned povolali do Koreje, kluci Mašínovi jeli sloužit do Evropy. Ti to měli trošku jednodušší. Když jsem přijel do Koreje, sloužil jsem u minometu. Bylo už ale příměří. Alespoň jsem se tam seznámil s korejskou kulturou. Měli jsme v armádě Jihokorejce a nakonec se ukázalo, že to jsou docela dobří vojáci. Všechno brali dost vážně, byli velice bystří a rychlí, to Američané tak pohotoví nebyli.

* Vy jste americký občan. Máte nějakého oblíbeného prezidenta?

Reagan, to byl pašák! Ten se choval správně. Ze začátku jsem si myslel, že to bude nějaký chytrácký herec z Hollywoodu, ale potom jsem si uvědomil, že byl čtyři roky guvernérem Kalifornie a že to tam docela pozvedl. Ukázal se jako dobrý chlap. Šel tvrdě proti komunismu. Zato Carter mě hrozně zklamal, protože jsem si nejdříve myslel, že by to mohl být dobrý prezident. Demokrati ale rádi utrácejí peníze – stejně jako socani a Paroubek. Zase se ale demokrati nechovají jako hulváti, jako to dělá Paroubek, jsou to docela slušní lidé, ale holt levičáckého smýšlení. Carter, který ustupoval Rusům, byl podobný typ jako Vašek Havlů. Mohli by se vzít za ruce, jít na nějaký palouček a vypravovat si tam své zážitky ze života. Takhle se ale komunismus porazit nedá.

* A co George Bush?

Na Bushe si nemůžu moc stěžovat. Lidé, kteří si myslí, že by byl lepší prezident, který by řekl „tak, teď ty vojáky stáhneme z Iráku“, nevědí, že to takhle jednoduché není. Každý nový prezident v tom bude muset pokračovat. Na Američanech také závisí, jestli bude v Evropě klid.

* Koho budete volit nyní?

Hlas bych dal Johnu McCainovi, protože je to veterán z Vietnamu, něco zažil a má dobrý přehled. Ale asi volit nepůjdu, protože už v Americe nebydlím. Ale svoje americké občanství si hlídám jako oko v hlavě.

* Když byl premiér Topolánek v USA a předával vyznamenání bratrům Mašínovým, vyjednával také o umístění amerického radaru v Česku. Jaký na něj máte názor?

Myslím si, že to projde, protože tu jsou lidé, kteří snad mají trochu rozum a uvědomují si, že radar potřebujeme kvůli naší bezpečnosti. Lidé trošku zapomínají, že Američané dali požehnání naší první republice, pak porazili Hitlera a nakonec porazili komunisty ve studené válce...

* Co jste říkal české prezidentské volbě?

Myslím, že nakonec to dopadlo docela dobře. Švejnar chtěl hlasy komunistů a spousta lidí v Parlamentu, kteří jsou normálně proti komunistům, ho podpořila. Tím mě docela zklamali.

***

Týdeník EURO 10.3.2008

reklama
1905 čtenářů | 30 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(Pepan, 27.7.2010 5:14:37)
Odpovědět
Tak trochu se ten Europortál mění na studnici poznatků pro psychiatry.
Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(Alberto Kvěch, 27.7.2010 9:12:04)
Odpovědět
Ano,když nemáme jiné hrdiny než Mašíny... , pak je to špatné.
Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(Karlos, 27.7.2010 10:44:39)
Odpovědět
Včera jsem byl na Vás trochu ostrý, dneska však s Vámi souhlasím. :-)
Souhlasím skoro ve všem s klasickými konzervativci typu Thatcherové, ale Mašíny opravdu nemusím. Připadá mi, že používali chybný koncept kolektivní viny. Samozřejmě, že komunismus byl, je a bude zločinný, odporný režim. Jenomže používat koncept kolektivní viny je opravdu špatně. Zde doporučuji na toto téma paměti Simona Wisenthala "Spravedlnost, nikoliv pomstu" - i když i Wiesenthal se taky někdy mýlí.
Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(mysak, 27.7.2010 18:04:50)
Odpovědět
komunisti bestie nejsou,bestie je paumer,sprostej bestialni vrah,smrt za smrt.
Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(lysak, 27.7.2010 18:06:18)
Odpovědět
komunisti nejsou bestie,bestie je pouze sprostej vrah paumer,smrt za smrt,hyena paumer.
Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(Modrá pěst., 27.7.2010 7:50:38)
Odpovědět
Boj Mašínů a Paumera proti komunismu je stejný, jako boj sekty v Iráku nebo v Avganistánu. Umírají lidé nevvinní. Takto si někteří představují hrdiny. Byl by tak hrdy na tyto vrahy take Topolanek, Nečas, kdyby jejích rodiče Mašinové postříleli? A důvod k tomu měli. Rodiče těchto politiků byli prominenti komunistů. Jenže na to byli tito "hrdinové" zbabělí. Poprava řadových občanů byla jednodušší. Už jen z vypovědi vraha Paumera vyplyva, že to v hlavě měl hodně zmatene a v zabijeni se vyžival. Takto psychycki narušený člověk má málem statní pohřeb a hrnou se na něj politici, jejichž rodiče byli největšimi nepřáteli Paumera, jak sam tvrdil.
Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(Fiter, 27.7.2010 12:17:55)
Odpovědět
Až zase budeš budeš psát nějaký bolševický ejakulát k článku,tak se nauč gramatiku.Máš tam spoustu hrubek.Nejhorší známka je 5.Škoda že není desítka.
Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(Drak, 27.7.2010 19:02:23)
Odpovědět
Gramatika nemění nic na obsahu. Jsi trapný, když se snažíš tímto způsobem zlehčit pisatele. Paumer je byl a bude vrah, stejně, jako Mašínové a Topolánek, jako člověk, který schvaloval trestný čin, měl sedět minimálně rok v base.
Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(lysak, 27.7.2010 18:08:53)
Odpovědět
zde vidite ukazku,co kje to za hyenysmus,jit takovemu sprostemu bestialnimu vrahovi na pohreb,ti primitivni politici uz to maji v tech palkicich tak vyhrabane,ze sami nevedi,koho uz v teto zemi maji vychvalovat.
Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(Alberto Kvěch, 27.7.2010 9:09:49)
Odpovědět
Petříku.Vrána k vráně sedá, to ví každé děcko.
Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(VK, 27.7.2010 9:32:49)
Odpovědět
Půjde mu Klaus na pohřeb? Podle toho poznáme, zda je ruský agent či ne
Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(Nermuť Jan, 27.7.2010 9:41:08)
Odpovědět
Ano, pokud pude je.
Kašík,Honzátko ani Rošický nebyli nevinní
(Zorro, 27.7.2010 9:53:12)
Odpovědět
Kašík V době Protektorátu pro Daimler-Benz. Po válce důvěrník ZO KSČ, člen volební komise. V Únoru 48 se podílel na zabezpečení moci. Přijat do SNB a do Lidových milicí. V jeho posudku lze číst: „Projevuje značnou politickou vyspělost. Je prudké povahy, málo se ovládá. KSČ oddaný a obětavý. Honzátko. V květnu 45 příslušník RG, poté v SNB. Po Únoru 1948 v útvaru SNB, „zakalený“ komunista. Se samopalem v pohraničí pronásledoval, střílel a dopadal jednotlivce i skupiny exulantů, snažících se dostat Západ. V posudku stojí: „nesmiřitelný, nesmlouvavý a odhodlaný potírat třídní nepřátele.“ Za odměnu povýšen, vyznamenán a převelen jako zástupce velitele stanice SNB v Čelákovicích. Rošický. Není pravda, že nebyl členem KSČ a LM. V ten den se dobrovolně rozhodl, že místo mladšího účetního do banky pojede sám. Zatímco při akci se strážce vzdal, stejně jako řidič a přítomná dáma, horlivý Rošický vytáhl z náprsní kapsy legálně drženou pistoli ráže 6.35 mm.
Re: Kašík,Honzátko ani Rošický nebyli nevinní
(Pepan, 27.7.2010 11:29:51)
Odpovědět
Konečně jste se Zorro projevil, komunistický kádrovák - určitě jste ty své materiály včas předával Mašínům a Paumerovi, aby dopředu věděli s kým mají co činit. Doufám že jste prokádroval i hasiče, ktešrému prostřelili hlavu - byl to milicionářský funkcionář v přestrojení za dobrovolného hasiče.
Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(pavduch, 27.7.2010 11:41:37)
Odpovědět
Každý despotický režim,který usiluje o absolutní moc se nutně zvrhne až v bestialitu,která dříme v lidech a při vědomí nadřazenosti a beztrestnosti vypluje na povrh až k neuvěřitelné zrůdnosti.Svého času se tiše říkalo,že poradce v Kambodži za genocidy,doby vlády Pol Pota dělali sověti a zkoušeli v praxi experiment ovládání národa,kterému zlikvidují inteligenci.Je však bojem a hrdinstvím útěk,získání prostředků zabitím jiných občanů,kteří ve službě plnili své pracovní povinosti? Závěrem řeknu kacířskou myšlenku,není čin Mašínů a Paumera srovnatelný spíše s bojem teroristů?Ti přece také bojují v Iráku i Afganistánu za svobodu dle svého pojetí, proti cizí,násilím implantované západní demokracii.Jedni jsou však teroristé,které je potřeba likvidovat za cenu miliad ,tisíců životů vojáků i civilistů a na druhé se máme dívat jako na vzor hrdinství,vlastenectví a boje proti politickému zřízení,není to pokrytecké.
Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(Liška, 27.7.2010 18:15:32)
Odpovědět
Já zase svého času slyšel že se tiše říkalo že Pol Potovi v Kambodži dělali poradce Američané, aby se připravili na Irák, Afganistán (Abú Grajb, Guantánamo)
Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(Nermuť Jan, 27.7.2010 12:27:45)
Odpovědět
JIŘÍ JAKUB MAŠEK – 27. KVĚTEN 2010
PUBLIKOVÁNO V RUBRICE: SPOLEČNOST
Ačkoliv to nemívám ve zvyku, tentokrát zveřejňuji převzatý článek, který považuji za velmi zajímavý. Autor se podepsal jménem literární postavy. (JJM)

Bundesrepublik Tschechien?
Finrod Felagund

Pravidelní čtenáři Nekorektně.com jsou již zvyklí – slovy Niccolň Machiavelliho – na úvahy o vládnutí a vojenství, které se zde objevují, proto ve svém dnešním příspěvku chci navázat na tuto linii a pokusit se o scénář nazvaný (německy to zní lépe) Bundesrepublik Tschechien, tedy česky volně přeloženo jako Česká spolková republika. Nejde o žádné návrhy spojování Čech, Moravy a Slezska s Německem, jak by se mohlo zdát, ale o pokus reformovat státní zřízení České republiky podle vzoru BRD.

České země, v současné době zastřešeny Českou republikou, jsou Německu v mnohém podobné a na tomto serveru o tom bylo již mnohokrát projednáváno; přesto jedna podobnost je nejdůležitější – je to značná diverzita obou zemí. Jak známo, Německo před Bismarckem a velkoněmeckou myšlenkou bylo rozdrobeno na mnoho různých států, které si byli navzájem někdy bratrem, někdy vlkem. Tradiční averze mezi Mnichovem a Berlínem, tedy mezi Bavorskem a Pruskem, řevnivosti mezi Pruskem a Saskem, či po vzoru renesanční Itálie někdy spolu spolupracující, někdy spolu válčící malé státečky byly realitou geopolitického prostoru zvaného Německo, který si až do Bismarcka nikdo nedokázal představit, že by bylo možné ho sjednotit. Způsob, jakým bylo Německo sjednoceno, k silné nelibosti Bavorska, Saska a malých států, byla síla pruského vojska a pruské představy o sjednoceném Německu. Do Bismarckovy realizace byly otázky sjednocení Německa víceméně nedůležité – na Frankfurtském sněmu se zástupci německých států nedokázali dohodnout téměř na ničem. Historie posléze ukázala, že sjednocení po pruském vzoru, tedy vytvoření jednoho národa navzdory tisícileté tradici, vedlo pouze ke katastrofě v podobě obou světových válek a nacistické ohavnosti. Důvod, proč současná Spolková republika Německo funguje (a to pořád ne dokonale, západní a východní Němci si jako bratři kolikrát zrovna nepřipadají – a mají k tomu důvod) je jeho spolkový charakter, kdy se velmi citlivě přistupuje ke specifikům jednotlivých zemí v německém prostoru.

Těm se silnou neněmeckou identifikací (tuto cestu razí především Bavorsko, ale úspěšně se prosadilo i Sasko a Durynsko) se garantoval Freistaat, tedy svobodný stát – prakticky samostatný státní útvar, který s Berlínem sdílí jen zahraniční a bezpečnostní politiku. Ostatní spolkové země těchto speciálních práv nepožívají, ovšem i tak mají garantovanou rozsáhlou autonomii, která se velmi přísně řídí principem subsidiarity, tedy „co se dá vyřešit na nižší úrovni, se nebude řešit na té vyšší“. Navzdory tomu, že čas od času východní Němci nadávají, že jim za železnou oponou bylo lépe, nebo že Bavoři čas od času začnou vyhrožovat osamostatněním (zejména v souvislosti s placením příspěvků solidarity s novými zeměmi; kdyby bylo Bavorsko samostatné, patřilo by k nejbohatším zemím na světě), funguje i tak nesourodý celek jako je Německo pohromadě v jednom státě bez větších problémů.

České země, ať si to chceme připustit nebo ne, jsou na tom podobně – a byly i historicky. Zemské uspořádání do roku 1918 velmi striktně respektovalo moravskou a slezskou autonomii, stejně jako princip subsidiarity – ostatně proto byla podpora nového státu v roce 1918 na Moravě znatelně nižší, nežli v Čechách. Třebaže moravský Zemský sněm a moravskou samosprávu zrušili až komunisté, moravská autonomie byla velmi podstatně okleštěna už za první republiky, o autonomii slezských knížectví připadlých k českým zemím (opavské, těšínské) ani nemluvě – a zde je nutno podotknout, že jestli Moravané byli zvyklí na to, že si svoje věci řešili sami, Slezané si nenechali do svých záležitostí mluvit ani od Slezanů z jiných knížectví a působili velice uzavřeně. Zemské zřízení, jaké existovalo do roku 1918, se velmi nápadně podobalo tomu, co známe z dnešní německé Spolkové republiky – a proto také fungovalo.

Navzdory nejedlovským pohádkám, které se učí v českých školách, však kromě česky mluvících Pražanů (asi polovina Prahy), Středočechů a česky mluvících obyvatel dnešního Královéhradeckého kraje novou republiku ani v samotných českých zemích nikdo zvlášť nevítal. Moravané se s novou republikou těžce vyrovnávali ještě 7-8 let, než strana lidová, která zastupovala především moravské zájmy, začala být k republice loajální, Slezané se s ní povětšinou nevyrovnali dodnes, ale je jich málo, takže jsou snadno přehlédnutelní a ignorovatelní. Ostře proti byli kvůli konceptu ČSR jako státu národa československého, který byl definován etnicky jako národ česky a slovensky mluvících, německy mluvící Češi a Moravané – a i česky mluvící Češi v mnohých krajích ještě dlouho po roce 1918 považovali republiku za jakýsi vynález centralistů z Prahy, kteří cpou nos, kam nemají a do toho, čemu nerozumějí. Většina obyvatel českých zemí tak přivítala ČSR tak, že když ne rovnou s odporem, minimálně s nechutí či podezřením – a to se vůbec nezmiňuji o tom, jak se v nové republice cítili Slováci, Maďaři či Poláci.

Právě myšlenkové a ústavní dědictví první republiky je to, co patří k těm nejhlubším základům současné České republiky – dokazuje to skutečnost, že ČR má vlajku neexistujícího státu založenou na symbolice něčeho, co v tom státě jednoduše není, a že jako nejvýznamnější státní svátek slaví založení tohoto neexistujícího státu, který, podobně jako ten Bismarckův, měl za cíl realizovat jakousi „velkočeskou“ představu, kde se setřou rozdíly a kde se za Čechy budou považovat i ti, kteří o to nestojí.

S blížícím stoletým výročím tohoto – povětšinou nefunkčního – experimentu bychom měli zvážit, zda se nevrátit k osvědčenému modelu správy českých zemí přizpůsobenému 21. století. Jakkoliv bych si třeba osobně přál návrat monarchie (jsem i signatářem monarchistické iniciativy Zrušme prezidenty), chápu těžkou proveditelnost tohoto cíle. Nebyla to však jen monarchie, která v roce 1918 padla, byla to i staletími prověřená koncepce uspořádání českých zemí, která fungovala více než dobře a která byla nahrazena dobově módním nesmyslem, k němuž se jako stát hlásíme a který potlačuje práva našich moravských a slezských spoluobčanů na vlastní uspořádání svých veřejných záležitostí. Protože oba naši německojazyční sousedé s námi sdílejí prakticky totožnou historickou perspektivu vůči svému regionálnímu uspořádání, je možné místo špatně fungujících nových třetích cest a umělých krajů použít model, který se u nich osvědčil – ani Rakousko, ani Německo se nevrátily před rok 1918, respektive v případě Německa 1871, ale obě země mají takové uspořádání, které dokáže vytvořit spravedlivý rámec pro všechny občany svých zemí, což Česká republika dosud neumí. Dokázala to při tvorbě krajů, kdy zatímco kraje v Čechách svou logiku mají, kraje na Moravě včetně Vysočiny jsou postaveny absolutně nelogicky a v nesouladu s tamějšími subregiony (Valašsko, Haná, Slovácko, apod.), nemluvě o českomoravské hranici efektivně posunuté o pár desítek kilometrů hlouběji do moravského území. Nezbývá, než poznamenat, že tak dlouho budou mít lidé pocit, že je jejich stát nad občany než pro občany, dokud nebude nespravedlnost v regionálním uspořádání z roku 1918 napravena. Co je tedy cennější? Velkočeská a všečeská idea, nebo spokojení občané?

(www.nekorektne.com)

http://www.hlasmoravy.eu/2010/05/1715.html
Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(Nermuť Jan, 27.7.2010 12:30:20)
Odpovědět
Jo pokud někoho napadá, proč sem přidávám ten článek.

Toto je úroveň Státotvorné strany Moravané. Toto je názor na ČR v zahraničí. A takto myslí pan Paumer.

Podoba s projevy Konrada Henlaina je asi náhodná. stejně jako podoba politického progranmu strany Moravané se Sudeťáky. Odtrhnout část země a dát ji k Německu.
Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(Josef, 27.7.2010 16:52:30)
Odpovědět
Dnes kdyby komousi zase soudili Miladu Horakovou, tak by se zase nasli jedinci, kteri by podepisovali petice a zadali pro ni nejvyzsi hrdelni trest. (Ani nemusim jmenovat, najdete si je v komentarich.) Vest odboj proti nacistum nebo komunistum bylo to same. Pouze se ty rezimy lisi v nazvu, totalita jako totalita, stejny ostnaty drat.
Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(Nermuť Jan, 27.7.2010 18:03:52)
Odpovědět
Rozdíl mezi Komunismem a Nacismem je v morálce.

Jinak opravdu ve skrze žádný jiný.

Protože morálka je od Boha, tak nějaký Ateista nebo Katolík či snad Budhista nemá nárok vidět rozdíl.
Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(Nermuť Jan, 27.7.2010 18:04:55)
Odpovědět
Tedy v Budhistech se omlouvám.
Budhisti a nacisté spolupracovali, Ti vidí rozdíl. Ale obráceně.
Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(Drak, 27.7.2010 19:09:08)
Odpovědět
Petříku, přestaňte už s tím vaším vrahounským kamarádem zasírat web. Jste stejně trapný jako on, ale neotravujte s tím lidi. Když vám tenhle kriminálník, tak imponuje, napište si o něm Knihu, pár takových zrůd, jako vy si ji přečte, třeba, ale neotravujte, vy ubožáku!
Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(zeha, 27.7.2010 19:43:38)
Odpovědět
Jojo, hlavně se pochválit, zabít pokladníka, koupit si motorku, podříznout svázaného - panečku, to je hrdinství. Divná země, která si vyrábí takovéto "hrdiny".
Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(SamOpal, 27.7.2010 21:05:32)
Odpovědět
Máš pravdu Jojo.Voběsit ženskou,postřílet děcka na hranicích ,utlouct faráře v base i sedláka na uranu - toť jsou ty pravé hrdinské činy hrdého bolševíka - a vzory pro národ! Depá ňácí Mašíni....
Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(XY, 27.7.2010 22:31:14)
Odpovědět
Citát z Talmudu:
Buď proklet ten, kdo vlastní špatnost omlouvá špatností jiných.
Ten třetí hrdina
(richard, 28.7.2010 15:32:58)
Odpovědět
Milan Paumer. Ten třetí. Hrdina.

Vážený pane Paumere, potkali jsme se před několika lety, asi si na mě již nevzpomínáte. Povídali jsme si o všem možném, nejvíce samozřejmě o Vašem útěku do Západního Berlína. Bylo mi ctí a splněným snem Vás potkat. Nikdy jsem nepochyboval o tom, že jste hrdina, nikoliv vrah, jak o Vás někteří tvrdí. Dovolte mi, abych bez větší reakce přešel fakt, že jste během akcí odbojové skupiny bratří Mašínů nikoho nezabil. Myslím, a Vy určitě víte proč, že to není důležité. Vy sám jste se nikdy na nic nevymlouval, nekličkoval a činy svých kamarádů Josefa a Ctirada jste pevně hájil.

Možná se, pane Paumere, ptáte, proč Vás a bratry Mašíny označuje řada lidí za vrahy. Ne všichni jsou komunisté, jejichž motivace házet na Vás špínu, je zřejmá. Těmi se zabývat nehodlám, škoda času a námahy. Někteří lidé v této zemi jednoduše nevědí nic o době před 60 lety. Je pro ně těžko představitelné, že by jejich přátelé náhle mizeli a vrátili by se za 15 let (v tom lepším případě), často nemocní, zestárlí a zlomení (někteří). Je pro ně těžké si představit, že hranice Československa byly obehnány ostnatým drátem, kdo ho překročil, byl zatčen a uvězněn nebo rovnou zastřelen. Nikdy nepochopí, že existovala doba, kdy se vyjádření vlastního názoru (nebo malého nadšení pro myšlenku vládnoucí strany, špatný třídní původ, účast ve válce na té „špatné“ straně, mladická nerozvážnost…) rovnalo rozsudku smrti, nikdy nepochopí, že děti, zmanipulované systematickou komunistickou hysterií, požadovali smrt vlastních rodičů, nikdy nepochopí, že přátelé udávali své přátelé a posílali je na smrt, nikdy nepochopí, že hrdinové byli systematicky vražděni a posíláni do žalářů, nikdy nepochopí, že oddanost jedné politické straně byla nade vše – nad přátelstvím, nad rodinou, nad láskou, nad obyčejnou lidskou slušností.

Další skupinou jsou lidé, kteří Vaše činy a postoje hodnotí a poměřují se svými vlastními postoji a hodnotami. V zemi, kde 60 let vládla hnědá a rudá totalita, jsou společenské normy na hony vzdálené těm Vašim. Vy těmto lidem nemilosrdně nastavujete zrcadlo, ve kterém se odráží jejich vlastní selhání, jejich kompromisy, jejich zbabělost, jejich sebelhaní, jejich omlouvání sebe sama. Mnoho z nich pomáhalo komunismus budovat – z přesvědčení, naivity, touze budovat kariéru nebo kvůli strachu, někteří z nich byli jen pasivními loutkami. Pro ně jste, pane Paumere, jejich špatným svědomím. Jen málokdo má odvahu vyrovnat se se svým špatným svědomím. Je jednodušší poplivat Vás, označit Vás za vraha, protože před takto vytvořeným obrazem se dobře omlouvají vlastní selhání a slabosti. Pokud by Vás označili za hrdinu, kým by pak byli oni sami?

Poslední skupinou jsou lidé, kteří své odmítavé stanovisko opírají především o právní argumenty. To jsou zvláštní lidé. Na jedné straně uznávají, že komunistický režim byl zločinný, na straně druhé odmítají ozbrojený odpor proti němu. Jejich názor, pane Paumere, považuji za nemravný a pokrytecký. Vy sám jste to řekl jasně: „Ano, s naší skupinou jsem se účastnil akcí, při kterých zemřeli lidé. Já neříkám, že to bylo něco obdivuhodného, ale vše, co jsme dělali, bylo nezbytné kvůli bezpečnosti." Nebo ještě jinak: „Ti komunističtí parchanti vraždili lidi. Nemohli jsme po nich házet knedlíky." S bratry Mašíny jste byli jedni z mála, kterým se přes uzavřené hranice podařilo přejít. Víte, to Vám komunisté (a část tohoto národa) nikdy neodpustí. Tím jste se stali legendou.

Na závěr mám pro Vás, pane Paumere, dvě zprávy, jednu špatnou, druhou dobrou. Ta špatná je, že se Vy a bratři Mašínové v České republice (bohužel) nikdy nedočkáte zaslouženého uznání a tento národ vás nikdy nepřijme za hrdiny. Ta dobrá je, že je zde mnoho těch, pro které jste hrdinové byli, jste a budete. Ti o Vás a Vašich druzích budou psát a vyprávět a budou se snažit, aby se na vás nikdy nezapomnělo.

S pozdravem a úctou

Kamil Chalupa
Re: Ten třetí hrdina
(děd, 28.7.2010 16:57:50)
Odpovědět
Vyznávejte si mu lásku, třeba ho i líbejte. Ale neurážejte lidi, kteří na rozdíl od Vás znají význam slov odboj a vražda.
Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(Lukáš Malypetr, 29.7.2010 19:47:50)
Odpovědět
Moc hezky jste to napsal pane Petříku, moc hezky.
Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(marie dubanová, 30.7.2010 19:34:14)
Odpovědět
Dobře, že chcípnul.
Re: Milan Paumer: Komunisti jsou bestie
(Janko, 2.8.2010 22:51:41)
Odpovědět
Měl viset.