reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím

Autor: Marek Skřipský | Publikováno: 30.7.2010 | Rubrika: Rozhovory
Ilustrace

Přinášíme vám exkluzivní rozhovor pro EUportal.cz s poslancem ČSSD Jaroslavem Foldynou, kterého asi není třeba blíže představovat. Oblíbený politik ze severu Čech je známý svým přímým jednáním a mnohdy jím popuzuje i samotné špičky vlastní strany. Námořník, boxer, držitel vyznamenání za pomoc srbským dětem při bombardování někdejší Svazové republiky Jugoslávie. Každopádně velmi zajímavá osobnost. Právě proto jsme poslanci s "dobrodružnými" položkami v životopise položili několik otázek.

 

Nedávno se Vaše jméno opět objevilo v tisku. Tentokrát v souvislosti s černou vlajkou , kterou jste „vyvěsil“ na vašem facebookovém profilu, coby vyjádření smutku nad vznikem nové vlády. Je mi jasné, že opoziční politik musí vládní administrativu tepat již z podstaty svého poslání, ale přesto – není Vám sympatické alespoň to, že vláda se snaží poměrně rychle otevřít ožehavá a dříve spíše obcházená témata ?

Ta vlajka na mém facebookovém profilu byla jen symbol, je slušné nechat nové vládě oněch 100 dní. Sto dní je dlouhá doba, ale některé předem vyřčené cíle této vlády, jako školné a zvýšení poplatků u lékaře či sociální škrty, díky kterým chce nová vládní koalice snížit schodek veřejných financí o 11 miliard korun a to škrty na chudých rodinách s dětmi a zdravotně postiženými. Tak to si tu černou vlajku zaslouží už teď.

Ovšem musím podotknout, že některá opatření v oblasti zpřísnění vyplácení sociálních dávek např. v souvislosti s postihem, těch, jejichž děti nechodí do školy, jsou mi sympatická.

 

Nová vláda také oznámila omezení nejrůznějších „výhod“ poslanců, senátorů a některých dalších ústavních činitelů. Proč podobné impulsy nevzešly od žádné ze sociálně demokratických vlád, které vždy dávaly okázale najevo svou „lidovost“?

Pokud si vzpomínám, vzešly, a to opakovaně několikrát, ale nikdy k takovýmto opatřením nebyla politická vůle ve sněmovně a to napříč politickým spektrem. Bylo to dáno politickou aritmetikou, pan Kalousek si jistě vzpomene, na období, kdy ČSSD navrhovala krácení odměn poslanců s ohledem na jejich například neomluvenou neúčast na jednání sněmovny. Osobně se škrty souhlasím, pokud si mají utahovat opasky voliči, proč, by ne poslanci a senátoři, vláda i prezident.

 

Když se Vás někdo zeptá proč jste sociálním demokratem a co pro vás příslušnost k sociální demokracii znamená, co odpovíte ?

Pro mě je to zejména reflexe na životní zkušenost. Vyrůstal jsme v komplikované době a ještě komplikovanějších podmínkách.

Sociál demokratizmus je víc jak politická strana, je to životní filozofie, je to určitý postoj. Děda byl prvorepublikový horník, sociální demokrat, ne komunista. Táta takzvaný baťův mladý muž a maminka ta …ta znala jen bídu a utrpení, chudá holka, která skončila v srbských horách u partyzánů a pak ve fašistickém lágru ve Winerneustatu, kde se seznámila s mým otcem, který tam byl také zavřený.

Když jsem se plavil na lodích ČSPL a pracoval v přístavu Hamburg, měl jsem možnost vidět politiku sociální demokracie v realitě, SPD a odbory v přístavním městě významně ovlivňovaly úroveň života, významně pozitivně, tak i to mi po roce 1989 dalo směr sociální demokracie.

V souvislosti s výsledky voleb do Poslanecké sněmovny se zasazujete o radikální změny v ČSSD. V čem by měly spočívat a proč je považujete za nutné ?

Sociální demokracie měla ideální klima ve společnosti a přesto jen utrpěla vítězství. Očekávaný volební výsledek přes třicet procent nepřišel. Pod vedením Jiřího Paroubka a jeho pravé ruky Jaroslava Tvrdíka za mediální instruktáže pana Dimuna, se dostala ve verbálním vnímání na úroveň komunistů.

Proto dnes je třeba výrazně změnit hodně věcí v ČSSD. Její verbální projev, od oné oranžové spolu s logem, po reálné programové cíle, které budou vycházet ze základních sociálně demokratických hodnot, …tedy solidarita, reálné zastání těch vrstev obyvatelstva, které žijí ze své každodenní práce. Míra populizmu překročila v některých prohlášení únosnou mez. Na druhou stranu je třeba prosazovat výraznou ingerenci státu v oblasti zdravotnictví, školství. V klíčové otázce monopolních energetických firem, je třeba zachovat státní formu. Konkrétně firma ČEZ by měla v budoucím programu být nikoli jen se státním podílem, ale troufnu si říci se 100procentním státním podílem.

Současné minoritní soukromé akcionáře by měl stát vykoupit a zcela určovat cenu energie z hledisek potřeb společnosti, nikoli úzké skupiny managementu a privátních akcionářů.

Pro nás i nadále je důležitější učitel jak bankéř, řečeno zkratkovitě :o) , dostupnost vzdělání bez sociálního síta, které se jmenuje školné.

V našich programových cílech musí akcentovat sociální bytová výstavba, jako součást sociální politiky.

Toto jsou těžká témata, nikoli hesla a slogany .. „zajistíme snížení státního dluhu na polovinu“

Významná změna by měla nastat ve Stanovách a volebních řádech ČSSD, standardní tzv. většinová demokracie se v otázkách vnitřního rozhodovacích procesu strany přežila. Je třeba jí kombinovat s koeficienty politické úspěšnosti. Je třeba nastolit pevný kariérní řád, nikoli volnou ruku tzv. dohodám ambiciózních skupin, bez neformální politické autority.

No a v neposlední řádě se domnívám, že by měla přijít výrazná personální obměna vedení ČSSD, ta by měla být i jakou si i generační obměnou.

 

Velmi často zmiňujete důležitost a potřebu národní identity a zemských tradic. To je u sociálního demokrata ne zrovna obvyklé. Sociální demokracie byla historicky vždy stranou internacionálního rázu a dnes patří sociálně demokratické strany obecně k největším zastáncům centralizace či alespoň federalizace EU. Jak se díváte na českou suverenitu a identitu v rámci evropského integračního procesu ? Jste zastáncem Lisabonské smlouvy jako Vaši kolegové z ČSSD ?

Já nepochybuji ani na okamžik o správnosti cesty integrace Evropy a tvorby společných evropských struktur. Mě někdy zaráží s jakou lehkostí a řečeno nediplomaticky až servilností někteří čeští političtí představitelé vzhlížejí k určitým evropským institucím, které mají do jisté míry nahradit národní instituce a vlastní suverenitu. Paměť našeho národa v kapitolách z let 1938 před nimi i po nich je ještě čerstvá.

 

 

Širší veřejnosti jste znám mimo jiné pro svou podporu Srbska. Účastnil jste se aktivit proti uznání samostatnosti Kosova, jste funkcionářem občanského sdružení „Přátelé Srbů na Kosovu.“ Co Vás přivedlo k srbské a jugoslávské problematice ?

To je pro mě jednoduchá odpověď, polovina mého srdce je po mojí mamince srbská. Moje maminka sem přišla spolu s mým otcem, Moravákem z fašistického lágru, byla před tím u partyzánů v srbských horách a její život by byl určitě námětem na absurdní drama, ale to je dlouhá historie. Miloval jsem a miluji tak jako svojí rodnou českou zem, Srbsko. Nesnáším příkoří, lež a pokrytectví, to vše, však bylo v posledních desetiletích vědomě pácháno na srbském národě a Srbsku samotném. Ostatně nechci se tady nacionalisticky nijak vymezovat, já jsem obdivoval Jugoslávii a věřte mi mám moc rád lidi …slušné a dobré lidi všech národů, bývalé Jugoslávie.

Která současná politická síla v Srbsku je Vám nejbližší a z jakého důvodu ?

Osobně velice obdivuji současného ministra zahraničí Srbska Vuka Jeremiče, mladý, vzdělaný a energický politik, který je schopen vnímat realitu a současně obhajovat srbské národní zájmy a práva. Dále Borise Tadiće a jeho stranu, která hájí zájmy Srbska při tom vychází ze současné reality.

Musím přiznat, že mi je sympatický i Vojislav Koštunica, jehož akcent srbských zájmů je poněkud důraznější.

Vnímání politiky a její střet s realitu je těžký a složitý.

Nejlépe to asi vystihuje nositel Nobelovy ceny Ivo Andrič (srbský spisovatel, pozn.red.) , když říká „Srdce produkuje myšlenky, jež jsou rozumu nepochopitelné.“

Srbské uvažování je příliš přímé a čestné na současnou Evropu !

 

Mohl byste říci čtenářům něco bližšího o „Přátelích Srbů na Kosovu“ ?

Když jsem se svými přáteli toto sdružení zakládal, chtěli jsme Srbům na Kosovu obrazně říci , jsem s vámi, budeme vás hájit, ale také pro vás něco uděláme, pomůžeme vám. Ta reálná pomoc je jen kapkou v moři, toho utrpení, kterým jsou Srbové žijící v enklávách ve vlastní zemi obtěžkáni. Myslím si, že větší význam má ten pocit, že my Češi, Srbové a ostání jsme se k nim neotočili zády.

Češi a Srbové měli – minimálně po dobu dvou staletí – oboustranně nadstandardní vzájemné vztahy. Jak si vysvětlujete, že Topolánkova vláda tyto „přátelské svazky“ ohrozila uznáním Kosova a to i přes protesty prezidenta a většinovou nevoli české společnosti?

Vyhlášení samostatnosti Kosova je v rozporu se mezinárodním právem, ale uznání Kosova českou vládou, tou českou vládou, jejíž ideový základ státnosti tvoří myšlenky T.G. Masaryka, je hanebný a odsouzeníhodný čin. Je to vrchol servility!

Vedle všeho, říkáme si tím o velký problém, vždyť „my“ jsme tím vlastně řekli, že i Mnichovská dohoda je platná. …Dále tady nechci vyjmenovávat všechny ty naše a Srbsko jugoslávská společná historická data.

Jak hodnotíte postoje prezidenta republiky v otázce Srbska a Kosova ?

Pan prezident Václav Klaus se v otázce Srbska a Kosova zachoval jako čestný muž, politik hodný titulu, prezident republiky.

Předchozí otázka si říká o zobecnění – jak byste celkově hodnotil působení Václava Klause v prezidentském úřadě ?

V dobách Václava Klause premiéra, předsedy ODS jsem stál a stojím na druhé straně pomyslného stolu, nikdy jsme s jeho kuponovou privatizací nesouhlasil a nesouhlasím, ale ve funkci prezidenta republiky si její vážím a nezřídka s ním i v řadě věcí souhlasím.

Otázka na závěr - Jste bývalým boxerem a zároveň současným ředitelem boxerského klubu v Děčíně. Máte nějakou oblíbenou boxerskou celebritu, ať už z historie či přítomnosti tohoto sportu ?

Box je tvrdý sport, je férový a ti nejlepší boxeři, opravdu dobří boxeři jsou féroví chlapi. Začínal jsme u olympionika Ládi Kučery,další, kterých si velmi cením jsou někdejší reprezentant Václav Vít, současný prezident boxerské asociace Sváťa Žáček a můj přítel boxer a trenér Václav Němeček.

 

 

 

 

 

 

 

 



reklama
2819 čtenářů | 41 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(onďa, 30.7.2010 8:22:23)
Odpovědět
ano,souhlasím s Váma ve všem,co se týče Srbska.Také si vážím v tomto případě postoje prezidenta- i když s ním v mnoha věcech zajedno nejsem. S postojem k ČSSD souhlasím s Váma tak na 95%.
K Vám osobně jenom jednu poznámku: jste sportovec- trochu tvrdostí neuškodí- ale jen do protivníka.
držím palce...
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(Alberto Kvěch, 30.7.2010 21:43:15)
Odpovědět
Klause si nevážím a zřídka kdy s ním souhlasím.Patří ke starým papalášům, kteří zavedli v Česku chudý zadlužený kocourkov, bez cíle,bez jasného směru.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(Dan, 30.7.2010 8:25:21)
Odpovědět
Klaus je národní socialista a Foldyna demokratický socialista, takže se není čemu divit.

Není žádným tajemstvím, že že voliči čssd a ksčm, kteří se rekrutují zejména z nevzdělaných lidí a bývalých komunistů jsou euroskeptiky, odpůrci NATO a zásahu v Kosovu a tím pádem i rusofilové jako Klaus.

Za tento názorný článek velmi děkuji protože ukazuje pravou politickou identitu osoby našeho současného prezidenta a jenom potvrzuje jeho socialistickou a antizápadn orientaci.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(Ondra, 30.7.2010 9:33:16)
Odpovědět
Prohlásit, že někdo je antizápadní jen pro to, že je socialista, to může opravdu jen trouba.

Nevím, co si lidé, neustále dokazující bůhví co opakováním manter "západní, antizápadní, záp. blablabla" chtějí dokázat, fakt je, že souasný Západ více než co jiného odrazuje rozmanitost a společenské procesy posledních 200 let. Sociálisté jsou stejně "západní" jako současní konzervativci.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(ravnogorec, 30.7.2010 9:47:17)
Odpovědět
jasně Dane a nejvíce "západní" jsou ti, kdo podporujou muslimskou narkomafii V Kosovu proti pravoslavnému Srbsku, že jo :-)
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(PetrW, 30.7.2010 11:57:03)
Odpovědět
Škoda jen, že místní slavjanofilní onanisté mají tak selektivní paměť že pro ně konflikt na Balkáně začíná až v roce 1999.
Kde jste pánové byli spolu s tím vaším ruským agentem na Hradě když jeho kámoš Milošević začínal jednu agresi za druhou proti bývalým svazovým republikám?
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(Nermuť Jan, 30.7.2010 15:34:13)
Odpovědět
Ano obrátit to.-

Katolické hyeny zahajovali jednu invazi po druhé.
obyčejnej katolickej lhář.

Zapomněl jsi ještě dodat. A kdo se mnou nesouhlasí, toho zabiju.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(Ivan2, 30.7.2010 17:29:52)
Odpovědět
Nermuť Jan - Ty jsi debil všech debilů. Ty tvoje komentáře jsou na blití. Již jsem Tě to psal několikrát. Bolševíku jeden.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(jhony, 30.7.2010 20:53:58)
Odpovědět
Jo presne jinak bych to napsat nemohl
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(Pepan, 30.7.2010 9:58:55)
Odpovědět
Je vidět že Dan má nejméně 3 vysoké školy a IQ minimálně 140. Proto je také evropským bankéřem a poradcem v EU. Patrně bude nástupcem knížete Schwarzenberga a pozvou ho i na Bildeberg.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(jhony, 30.7.2010 20:40:08)
Odpovědět
Jdete do haje z tim bilderbergem ta ja asi klauzuv nejvetsi blud.Priznam se jsem rusophob.Jsem na rusaky primo alergicky.Nesnasim Slovanstvi jsem stredoevropa.Nase zeme je kulturne blizka nemecku,nebo rakousku ne nasim slovanskym bratrum.Ja klause nechapu neustale mele o svobode a pritom vzhlizi k tatuskovy putinovy,pan expert na vsechno rika ze moskava je vetsi demokracie nez brusel to je asi nejvetsi pitomost z jeho prohlaseni.Schazi z ruznymi pochybnimy lidmy z ruska ktery za cil ovladnout nasi ekonomiku.To je primo vlastizrada.Rusko nas chce opet ovladnot a on jim v tom pomaha.Ja nechci patrit pod rusko, ja chci konecne patrit na zapad.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(Ondra, 30.7.2010 21:27:52)
Odpovědět
Rusove nas maji ve skutecnosti u zadku, ale z lidi jako vy budou mit alespon profit privatni psychiatri a farmaceuticke koncerny.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(Pepan, 31.7.2010 6:09:14)
Odpovědět
Johny, Vy nejste slovanofil ale amerikanofil. A pošuk - kromě pár zabedněnců o žádných bližších vztazích na Rusko u pana Klause nikdo neví. Do USA jezdí častěji než do Moskvy, také tam více přednáší, amerických prezidentů zde vítal také více než ruských. Skutečně je dobré s Rusy vůbec nejednat a nemluvit - a naftu a plyn vést naftovodem a plynovodem z USA přes oceán.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(kingsfield, 30.7.2010 13:48:13)
Odpovědět
Sick slavic bla bla bla.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(RAdo Skydancer, 30.7.2010 15:16:51)
Odpovědět
Marek opět mile tímto rozhovorem překvapil :).

Na druhé straně je třeba si uvědomit a neustále připomínat, že socialisté chtějí lidem brát nedobrovolně (zvyšování daní, nové zákony, omezování svobod lidí atd.), aby pak mohli přerozdělovat (peníze a svobody) podle svých pravidel nebo podle pravidel mezinárodních struktur (nikoliv našich lidí a našeho národa) a nikoliv podle přání těch, kteří si své peníze pracně vydělávají. Socialisté nechtějí vrátit církvím kom. ukradený majetek v předchozích letech, aby se pak církve mohly opět začít hromadně starat o potřebné, chudé, zaměstnávat stovky místních lidí např. po bavorském vzoru (viz zdejší velké klášterní celky) a stát nemusel organizovat úřady práce nebo dávat sociální dávky nebo platit kněží.

Obecně již pravo-levé paradigma však v současné době ohrožení samotné existence Česka (rozplynutí v EU nebo v rámci Spojené Světové Federace atd.) není zase až tak důležité. Daleko vážnější je omezování přirozených práv každého občana daných států na celém světě a často neochota pomoci lidem v rámci daného společenství a přenechávání této solidarity na bedra státu (čímž rostou výdaje nás všech díky nárůstu soc. dávek). Škoda, že se Marek v tomto rozhovoru více nezaměřil na tato témata a jejich konkrétní řešení v jinak velmi zajímavém dialogu :). Tak snad příště :). God Bless :).
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(Nermuť Jan, 30.7.2010 15:44:14)
Odpovědět
Každý kapitalista je zločinec a masový vrah.
Každý kapitalista podporuje ze své podstaty Kosovské Albánce.

Neboť zloděj podporuje vždy svého.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(Ivan2, 30.7.2010 17:32:43)
Odpovědět
Ty jsi klasickej boševik starých pořádků.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(Pepan, 30.7.2010 20:22:58)
Odpovědět
K Rado - řada slátanin. Církev také zabavovala majetek (po Bílé Hoře katolíci sebrali majetky protestantů), kus majetku církvi sebral Josef II, platily na ni Masarykovi zákony o půdě (max. 200 ha polí a lesa, nebo jen 50 ha polí) - tk to nesvádějte jen na komunisty. To je naprosto stupidní nápad aby se o sociálně postižené starala jen církev a bohatí lidumilové místo státu. Sociální stát je v dnešní Evropě neodmyslitelný jak pro pravici, tak pro levici.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(mm, 30.7.2010 22:31:38)
Odpovědět
Jeden podstatný rozdíl tady je. Komunisté sebrali sedláků všechno a ještě je vystěhovali s malým rancem osobních věcí a uděli ze sedláků podlidi a z jejich dětí a vnuků lidi druhé kategorie.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(Pepan, 31.7.2010 6:18:11)
Odpovědět
Člověče, vy jste naprosto pi.tomý nebo je Vám 10 let. Vystěhovali v některém příliš horlivém kraji jinam několik tzv. kulaků, největších sedláků bránících kolektivizaci (většinou označeni ze msty). Pro naprostou většinu drobných sedláků to po prvních chudých letech bylo osvobození do denní dřiny 12-16 hod denně a od bankrotu, který by je čekal (v NSR do r. 1990 zbankrotovalo 60% sedláků). Jejich děti mohli být šťastné, že už na jejich statečcích nemuseli pracovat. Většina zemědělců se měla za sociaůlismu tak dobře, jak se už nikdy mít nebude. Po r. 89 propuštěno ze zemědělství více než polovina lidí, 3/4 techniků, vybito polovina dobytka a vepřů, postupně se přestává obdělávat část polí a luk a zarůstají plevelem. Neblábolte feudální romantiku.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(Alberto Kvěch, 31.7.2010 10:36:11)
Odpovědět
Pepane.To ,že komunisté sebrali sedlákům statky nelze ospravedlňovat.Byl to zločin spáchaný na lidech i majetcích.Pravdu máte v tom ,že nejvíce naše zemědělství dostalo na zadeček po roce 89.To byl zločin ještě větší a kdo byl v té době u moci každý ví.Nebyl to náhodou pan Klaus, který na desetiletí zhasnul a teď se obtížně rozjasňuje? Nebyl to náhodou pan Klaus, který neměl rozmyšlené vůbec nic a jen se tvářil jako, že všemu rozumněl.Euroskeptici se tváří jakoby Klaus nikdy nic neřídil a za vše špatné mohou druzí, kteří rad Klause nerespektovali.On opravdu nic neřídil,vše nechal divočině a v tom je ten bordel.Nepropaguji komunismus, ale co provedli všichni ti Klausovci ze státu je trestuhodné.Dvacet let psali politikáři jen černé stránky našich dějin.Zmrvili demokracii zničili stát i občany.Kam se hrabou devastátoři komunisté.Stát nemá ani kačku a teď bude nelítostně za zločiny neschopných politikářů pod hlavičkou zákona okrádat občany.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(P, 31.7.2010 13:16:26)
Odpovědět
Sebráním polí sedlákům byl sice od komunistů zločin, ale po letech to bylo nakonec v prospěch většiny. Zemědělská malovýroba neměla žádnou šanci, sedlák s 3-10 ha nemohl uspět - buď by většinou zbankrotoval, nebo by vstoupil do jiného typu družstva.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(Nermuť Jan, 31.7.2010 15:09:06)
Odpovědět
Jenže to násilí bylo špatné.

Proto komunismus musel padnout.

Co se týče kulaků-sedláků. Ano, oni sami okrádali druhé. Fajn, těm sebrat naradený majetek je v pořádku.
Ale chalupníkům, proč? To bylo násilí a navíc zbytečné násilí.

když nikoho neokrádám, proč mu brát majetek?
A malí podnikatelé také. Nechat je bejt.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(Pepan, 1.8.2010 5:43:50)
Odpovědět
Nermuti, aby se socialismus nezhroutil hned na začátku a lidé neměli hlad, musel přejít na velkovýrobu a protože měl totalitní nástroje, udělal to násilím za 5 let - jinak by skoro to samé "bez násilí" trvalo 30-50 let. Políčka chalupníků se hodila tak do středověku, ještě tam mohli orat kravami nebo voly. . Je dobře, že do diskuse pouštíte roztomilé kra.viny.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(Alberto Kvěch, 1.8.2010 11:27:21)
Odpovědět
Přívlastek kulak bylo komunisty zneužito.Dle komunistů, byl vlastně každý kulak(hajzl) kdo něco málo vlastnil. Z toho udělali komunisté nepřítele č.1 pro stát i občana.A kdo nechtěl do JZD, na toho komunisté blesky vrhali a s tím rozumný člověk nemůže souhlasit.Bylo to hrozné,násilím přerušit lidem život,práci a představy o jejich životě.To, že měl někdo jen něco kolem třech hektarů,že by neobstál v konkurenci je dnešní pohled.Byla jiná doba.Na vesnicích byli lidé skromní,pracovití a jejich rodiny byly početné.Nebylo žádnou vyjímkou, že měli 4 až 9 dětí a pro takové lidi byli sebemenší polnosti,hospodářství s kravkou a párem koní bohatstvím.Oni nechtěli komkurovat velkým sedlákům, jejich zájmem bylo dobře se uživit,nemít večer prázdý stůl s prázdnými žaludky svých ratolestí a ten sen jím sebemenší políčko plnilo..Nepomýšleli na cestu k moři a neměli potřebu míti v garáži dva auťáky.Žilo se v kruhu nejbližších obcí,kam člověk mohl dojít pěšky.Často si troufáme hodnotit, zda to, či ono bylo kdysi správné, ale nejobtížnější je pochopit a přenést se do doby ve které lidi žili.Dnes samostatně hospodaříci rolníci byli potrestáni dvakrát.Po válce kdy jím vše komunisté vzali a po roce 89, kdy se zemědělcům jako oprávněným osobám dle zákona statky vracely.Vrácení statků a náhrady za způsobené škody je do jisté míry správné, ale mnoho ještě žijících tehdy statkářů utrpělo druhý šok-se statky nešlo a nejde na vesnice vrátit dobu ve které dříve hospodařili. To vidíme ve všech oblastech,co odnesl čas nejde vrátit.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(Pepan, 1.8.2010 16:11:16)
Odpovědět
Kvěchu, vidíte to opět trochu zjednodušeně a romanticky. Vím o čem mluvím - děd byl tehdy starosta a měl úkol nahlásit zda je ve vesnici nějaký kulak - jednoznačně trval na tom že tam žádný není. A nevím, že by v okolních vesnicích starostové postupovali jinak. Ale byly i jiné kraje a křiváci, kteří se někomu chtěli pomstít - pak kulaka označili (aby zničili sousečda, jak udavači za Hitlera). A kdo mermomocí chtěl hospodařit sám (ale nepodrýval JZD) tak ho nechali ať se dře sám. O ty vrácené "statky" po r. 89 skoro nikdo nestojí, většinou jen blázni. A ty děti z těch malých statečků mohou být rádi, že je z nich komunisté vyhnali, stejně by je neuživily.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(RAdo Skydancer, 31.7.2010 10:56:27)
Odpovědět
Dřete-li 12-16 hodin na svém majetku a sám si rozhodujete o výsledku své práce díky Božímu požehnání (úroda) a máte možnost tam pracovat se svou paní a se svými dětmi v přírodě a dáváte-li práci také dalším lidem z širokého okolí a navíc jde-li o lidi v Boha věřící, tak je jasné, že takoví lidé budou hlavními nepřáteli násilných socializujících tendencí a závislosti na státu mj. právě díky své nezávislosti - soběstačnosti. Soukromé zemědělce vždycky hlavně likvidoval svými zásahy stát nebo neúroda či různé deformace svobodného trhu. Rozumný člověk, který se nemusel za minulého režimu tísnit v panelákových krabicích a posluhovat tehdejším pánům, mordovat si zdraví třeba na šachtě nebo na huti po započítání přesčasů, pracovních sobot a nedělí (které byly velmi časté)a mimořádných hrrr povinností při plnění plánu a ještě navíc při vlamování státních aj. orgánů do soukromí každého člověka, tak ten určitě pochopí ten socialistický ráj. Naštěstí jsou zde lidé, kteří raději budou chudší, ale pomohou si v rámci rodiny, společenství, církve a nebudou svalovat tuto odpovědnost na stát, což pak ve svém důsledku deformuje právě odpovědnost každého eticky uvažujícího člověka ke svému Bližnímu. Lidé se stávají sobci a myslí si, že vše za ně zařídí stát. Nechme stát státem i s jeho vlamováním se do svobody každého člověka a snažme si pomoci navzájem. Každý může udělat mnoho. Někdo doporučí dobrou práci, další si udělá čas na povzbuzení a hezké slovo a k tomu státního úředníka nepotřebujete.

Zabíráním majetku ještě dále v minulosti máte zřejmě na mysli opravdu činnost státu (tedy mylně uvádíte církev). Např. v rámci rekatolizace za těmito činy stála na prvním místě světská moc v čele s císařem a jeho dvorem. 1627-1628 Obnovené zřízení zemské také nevydala církev, že ... Ano, to, co píšete dále o zásazích státu je pravda: významní představitelé státu se v našich dějinách opravdu snažili ničit dosavadní vztahy a majetkové poměry v zemědělství (věděli, že na státu nezávislý sedlák a silně věřící člověk je velmi nebezpečný a nedá se s ním snadno ekonomicky manipulovat, jelikož se uživí sám: to je samozřejmě tzv. pro státní plánovače a nejrůznější totalitáře velmi nebezpečné). Díky této činnosti a umělým zásahům státu vznikla nakonec dělnická třída a proletariát, kteří museli žít a opravdu dřít v drsných podmínkách, bez přírody, bez čistého vzduchu, bez rozumné práce (není 12 hodin práce v dole jako 12 hodin na svém poli, že...) a bez sepětí se svým společenstvím. Vždycky jste přežil snadněji na venkově než jako příslušník městské chudiny bez práce a bez naděje, v ghettech plných nemocí, nedostatku slunce atd. Výsledkem pak byly nejrůznější radikální revoluce se svými milióny mrtvých.

Zkusme to vnímat prosím v kontextu. Lidé by si měli pomáhat jeden druhému jako Bližní a ne to svalovat na stát. Já nic, já muzikant, vždyť platíme daně, tak ať se stará stát. Když vidíte, že někdo upadl na ulici, tak taky přispěcháte a pomůžete a ne že se začnete rozčilovat na stát, proč není ten chodník v pořádku a proč tomu upadlému člověku nepomohl policista a sám raději rychle naštvaně odkráčíte pryč bez toho, abyste přiložil ruku k dílu a pomohl. Rozumíte té analogii? Takhle by to nešlo.

Přeji Vám hezký den :).
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(Pe, 31.7.2010 13:23:32)
Odpovědět
Je to hezký komentář, ale moc romantický. A už to většinou neplatí. Zemědělství za kapitalismu ztratilo svůj dřívější význam, je úplně na konci společenské prestiže a ekonomického hodnocení. Ano, blázen může zase za nepatrný peníz dělat 12-16 hod denně na poli, úrodu mu občas zničí příroda nebo něco jiného. Kdyby neměl dotace, měl by se lépa jako nezaměstnaný na podpoře.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(RAdo Skydancer, 31.7.2010 14:44:53)
Odpovědět
Naštěstí je stále dost lidí, kteří zvolí raději dřinu na vlastním a ve svobodě, než almužny od státu. Lepší je pracovat v čestné chudobě, sdílet utrpení a radosti se svou rodinou, než mít nálepku člověka na pracáku, kterého živí povinně (nikoliv dobrovolně) druzí ze svých daní. Až to naši lidé pochopí a budou se stydět jít žádat o sociální podporu, tak pak uvidíte, jak rychle klesne nezaměstnanost a jak si lidé budou chtít v rámci rodiny, společenství, církve atd. více pomáhat. Zlepší se vztahy apod., protože lidé budou vědět, že jim nic jiného nezbývá a že nemohou čekat na stát, až se o ně postará. Prostě to tak fungovalo po tisíce let a výborně to fungovalo až do doby, než přišli sociální inženýři a rozvrtali tradiční způsob života a odpovědnost a solidaritu v rámci rodiny, obce, širšího společenství. Mějte se hezky a nechť se Vám daří v životě. God Bless :).
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(Nermuť Jan, 31.7.2010 15:13:01)
Odpovědět
Proč pleteš kulaky- zloděje a antikristy s chalupníky.

Kulak je zloděj. A patří do vězní.
Chalupník ať si dělá co chce.

Ano za Stalina to bylo jinak. Ovšem tam to byla obrana před Západem.

Dnes už NATO nehrozí, tak ať si malé firmičky jen já a pár příbuzných jedu.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(pipinka, 31.7.2010 19:09:29)
Odpovědět
tu už bež tež do pi.. inteligente.Nvzali a ukradli,jak kazdy zasrany komouš a socak,, ty s onďou a ferdou a takoví ksindli by měli věšet.
a je vás tu vic,už se chysta opratka na všecky.
pipina na hrad a ukulele a berg a berous
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(pipinka, 31.7.2010 19:17:03)
Odpovědět
ty běž tež do pr. nebo za svojima zasranyma ondou a ferdoua ostanim.tebe komouš a socan neokrad tak jsi měl holy zadek dycky.abudeš ho mit i ted když vas všechny nakopneme


pipina na hrad
Re: Pologramotné osazenstvo tohoto webu
(...., 14.8.2010 1:34:03)
Odpovědět
Jaktože většina z nejradiálnějších pravičáků z euportálu, nebo euarabie jsou takoví negramoti:))) Ale zde se asi hodnití víc žlučovitost a nenávist, než srozumitelnost příspěvku, že:D
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(xxxx, 30.7.2010 21:42:11)
Odpovědět
Na rozdil od Vas a Zemana si VK nevazim.
99 proc. bordelu v CR vcetne rozbiti Ceskoslovenska vzniklo jeho cinnosti.
PS: S uznanim Kosova CR jsem nesouhlasil a nesouhlasim!
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(mm, 30.7.2010 22:43:54)
Odpovědět
Dovedete si představit ten bordel podle vás, kdyby Václav Klaus to neměl všechno důkladně promyšlené? Dodnes by jezdil Pithart s Čarnogurský po českých a slovenských hradech a zámcích. Myslíte, že kdyby Klaus neměl všechno připravené na rozdělení měny a za tři týdny nové české koruny, že by to proběhlo tak hladce. Když se na to podíváte zpět, musíte uznat, že to byl husarský kousek, který ocení mladí, kteří vyrostli a studovali po revoluci a historie. Od té doby jsme neměli předsedu vlády, který má promyšlenou koncepci dlouho dopředu. V protikladu stojí socanské postoje.Špidlovské zdroje jsou a s důchody se nemusí nic dělat, protože peníze budou až do roku 2030. Když padla vláda oranžové mafie, tak vyšlo na světlo, že už dnes nestačí peníze z důchodového účtu a peníze na drahou zdravotní péči taky nestačí.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(Alberto Kvěch, 31.7.2010 10:15:52)
Odpovědět
Každý si dovede úpředstavit situaci ,že by Klaus nebyl u moci.Nedošlo by k absolutnímu zničení všeho .Stát by nebyl tak zadlužený, a dnes mohlo být Česko v Evropě frajerem.Bohužel, dnes jsme v hajzlu, na dně-vážený, hlavně díky Klausovi.On se prohlašoval za ekonoma,on si přivlastnil patent na rozhodování ,on byl tím řídícím článkem, on byl ten neekonom a nefinančník, který udával směr-směr do chudoby marastu a kocourkova.On nestál bokem dění.Dnes podobný směr určuje z hradu a chová se jakoby nic nezmrvil.Mimo jiné.Pan Klaus,dnes světový klimatolog,ekolog,se bude ještě divit, jaké ohroženi způsobí globální oteplení.Klause politikáři neměli zvolit a když se už stalo, měl být dávno odvolán.Kdo by ho ale v takovém politickém nefunkčním bordelu, který tady staří papaláši zavedli odvolal.Musíme tedy do přímých voleb prezidenta počkat,je to mrzuté,ale už se dočkáme.Za obsazení hradu můžeme děkovat nepolitikovi, zkrachovalci Topolánkovi a kšeftování s komunisty.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(Dan, 31.7.2010 21:23:17)
Odpovědět
Tuto pravdu je třeba opakovat pořád a hoodně nahlas, protože dnešní prezident čr, je tvůrcem té politické kultury, legislativy a vůbec celé republiky, kterou mnohdy tak vehementně kritizuje.


Kauza Lájoš Báča, první nevyjasněný sponzirng Klause, za kterým hodně pravděpodobně stojí FSB/KGB, stejně jako za sponzoringem strany Libertas.

Klaus zavedl celou řadu naprosto otřesných precedensů, nevidím špinavé peníze, kuponovk a a její kormidelník Viktor Kožený např.

Tohle všechno naše děti musí vědět, kdo je zodpovědný za ten právní úpadek, člověk který vykřikoval o trhu a zapoměl na zákon.

To Rusko mu sluší a na západě už nikdy kredit nezíská, pokud se čr chce považovat za západ, jeho kontraverzní populaita zde musí být rozmetána na kusy oživováním paměti Petříkům a spol. kteří už zapoměli na soudruhy z prognosťáku a jejich transformaci.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(Dan NeKonečný, 1.8.2010 0:47:51)
Odpovědět
Pánové,to je zajímavé.Oba dva máte pravdu,ale na vaše komentáře nikdo nereaguje.A to je víc než zarážející!Přitom se dá s vámi více méně souhasit.Tady si hodně lidí plete pojmy kdo republiku "rozkradl" a kdo ji "zadlužil".Stačí si kliknout na e-portál,na rubriky s logem CSSD a nazpět-komentářů 100 a více.A zde rozhovor se"soc.dem."a komentářů jen zhruba 35.Přitom zde by mohl někdo A.K.potažmo nazvat"komančem",jak se sám nazval v již s výš zmíněném komentáři.Bohužel,zde pojmenoval věci jen pravými jmény!
Pro A.Kvěcha a Dana
(děd, 1.8.2010 10:30:39)
Odpovědět
Jak reagovat na vaše příspěvky, jak reagovat na úpravdu ? Buď souhlasit mlčením, nebo srdečným pozdravem, což tímto činím.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(Ludvík, 1.8.2010 15:11:50)
Odpovědět
Už delší dobu čtu Danovi texty, vždy to má hlavu i patu a i já se připojuji k díkům, za Vaše hluboce politicky nekorektní článečky, zejména za věcnou a správnou kritiku současného prezidenta naší republiky.

Vydržte dál, držím Vám palce a ještě jednou děkuji, bez Vás by tato diskuze byla jenom trapným svalováním veškeré viny na EU a Havla a neomezenou glorifikací darebáků, kteří jim prostě ideově vyhovují jako je Klaus, Železný a další podvodníci a morální zkrachovalci.
Re: Foldyna z ČSSD: Klause si vážím a nezřídka s ním i souhlasím
(Nermuť Jan, 1.8.2010 20:10:48)
Odpovědět
Trtkoši, bavíš se dobře?
Trtkoš je Slovenská nadávka, něco jako vůl.