reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče

Autor: Michal Semín | Publikováno: 3.8.2010 | Rubrika: Názor
Ilustrace

Ne, nemám tím na mysli jejich ozbrojený odpor proti komunistickému režimu. Ten byl v principu oprávněný, jakkoli mám jednotlivé činy bratří Mašínů za mravně sporné. Tato krátká úvaha míří jinam, do současnosti. Josef i Ctirad Mašínové se rozhodli nezúčastnit se pohřbu svého parťáka z protikomunistického odboje Milana Paumera. Důvodem jejich absence není nemoc či nedostatek finančních prostředků na zpáteční let přes Atlantik. Rozloučení se s Milanem Paumerem proběhne bez jejich přítomnosti proto, že „právní situace v zemi se dosud nezměnila“. Prý bratři nepotřebují, aby tu někdo po nich plival. A protože jde o tak vážné věci, jako je právní kontinuita s komunistickým režimem, musí jít jakákoli „sentimentalita“ stranou.

Vzhledem k tomu, že bratři Mašínové byli dříve dosti nesentimentálně konfrontováni s realitou smrti, jeví se mi zmínka o sentimentalitě v souvislosti s pohřbem přítele jako nedůstojná. Bratři Mašínové tu mají nemalý počet sympatizantů, tak by se snad již mohli vnitřně vyrovnat s tím, že dosud neobdrželi žádné státní vyznamenání. Nepodceňuji význam metálu za statečnost, ale co je lidské uznání proti majestátu smrti, jejíž branou k věčnosti Milan Paumer před pár dny prošel?

Mám pochopení pro to, že nevšední životní zkušenosti bratří Mašínů přispívají k hodnocení dnešní doby optikou boje proti komunismu. Proto by se mnou nejspíš nesouhlasili, a spolu s nimi i mnozí jejich příznivci, mezi něž se sám s výhradami počítám, že komunismus v té podobě, s níž bojovali bratři Mašínové a mnozí jiní stateční vlastenci našich poválečných dějin, nepředstavuje pro naši současnost již žádné významnější nebezpečí. Komunismus 20. století je jen jednou, pravda dosti ohavnou, tváří širšího myšlenkového proudu, pramenícího v novověkém odklonu evropských národů od svých křesťanských kořenů.

Mimo jiné takto se o bezbožeckém komunismu vyjádřil v encyklice Divini Redemptoris papež Pius XI.: „Neuznává a popírá všechny nedotknutelné jistoty lidského života. V důsledku toho pokládá manželství a rodinné soužití za pouze občanské a libovolné zřízení, které vzniká z určitých hospodářských příčin. Proto má námitky proti manželským svazkům spojeným s právními a mravními závazky, které by nebyly závislé na vůli lidí nebo společnosti. Ani nesouhlasí s trvalou nerozlučitelností manželství. Podle názoru komunistů žena nemá žádné závazky vůči své rodině a domácnosti. Tvrdí, že žena skutečně není závislá na péči svého muže. Odvádějí ji od rodinného života a starostí o děti tím, že ji nutí, aby se zabývala stejně jako muž činností ve veřejném životě a společné výrobě. O její rodinu a děti má se starat společnost (okr. l. Casti connubii, 1930). A konečně rodičům vůbec odpírají právo vychovávat děti, jelikož to výlučně přísluší společnosti; proto vychovávat se může výlučně v jejím zájmu a z jejího pověření.“ Je to jako by psal o demoliberálních společnostech 21. století. Materialismus, mravní relativismus, evolucionismus – to všechno jsou ideové předpoklady pro úspěšné šíření nejen komunismu, ale i jeho neomarxistických variací, halících se do vznešených slov o lidských právech, rovnosti kultur či ochraně klimatu a biodiverzity.

Bratři Mašínové nechtějí navštívit svoji vlast, neboť se nedokázala vypořádat se svou komunistickou minulostí. A jak by také mohla, když je po odchodu myšlenkově nepodnětných stalinistů oblbována, snad o něco subtilněji, s komunismem spřízněnými ideologiemi, jejichž exportní velmocí je země volby bratrů Mašínových. Uvítal bych, kdyby tito se stejnou vehemencí, s níž kárají naše dnešní postkomunistické poměry, bojovali proti umělému multikulturalismu, ideologii genderu, homosexualismu, ekofašismu a jiným pověrám, napájených ze stejných vod, z nichž kdysi vytryskl námi společně nenáviděný komunismus.

reklama
3105 čtenářů | 29 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(pepan, 3.8.2010 4:17:01)
Odpovědět
Pane Semín, Vy zase máte starosti, kdo přijde a nepřijde vrahovi Paumerovi na pohřeb. Co je Vám po tom? Že se nevěnujete dál potratům a oblbování divně podaného katolicismu.
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(FrantišekN., 3.8.2010 11:50:56)
Odpovědět
Kdybys nebyl hlupák, tak bys věděl že Milan Paumer nioho nezabil, komundíro hloupej...
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(Pepan, 3.8.2010 15:12:09)
Odpovědět
Byl ale v jejich skupině, spolupracoval s nimi, podporoval je a snimi utekl - a jestli byl také vrah, to nevím - to víš asi ty b.be, ty jsi byl v té skupině vrahů asi také?
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(FrantišekN., 3.8.2010 16:11:09)
Odpovědět
Kdo zabije bolševika není vrah, komundíro. Jen škoda, že jich nesejmuli víc :-DD
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(Wolfowitz, 3.8.2010 16:53:47)
Odpovědět
Že s s tím zasr.aným bolšánem bavíš...
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(Šoumen, 3.8.2010 17:01:21)
Odpovědět
Tak to zkus, je jich tu v republice dost, a i modrých komoušů. Třeba tě ty hrdino také vyznamenají.
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(Pepan, 4.8.2010 8:04:00)
Odpovědět
De.bile, pokladník Rošický třeba nebyl žádný člen KSČ, ani šlen Lidových milicí (jako bývalého prokuristu kapitalistické firmy do znárodnění by ho tam ani nevzali. Ostatní asi před zastřelením nebo podřezáním lustrovali jaké jsou politické příslušnosti, že?
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(SamOpal, 3.8.2010 17:00:03)
Odpovědět
Každý,uplně každý komunista byl dobrovolně ve skupině (KSČ) ,spolupracoval s nimi a podporoval je ,když posílali na šibenice a do koncentráků nevinné lidi,včetně žen a dokonce i dětí ,stříleli je na hranicích, vyhazovali ze škol i jejich domovů,což znamená ,že každý ,uplně každý komunista je VRAH ,ZLODĚJ a LHÁŘ!
A proto nikdo z těch,kteří "položili životy za světlé zítřky budování socialismu " není a nebyl nevinný.
Jeden rozdíl mezi skupinou bratrů Mašínů a komunistickou verbeží tady však je. A to rozdíl velmi,velmi podstatný.
Nevyhlášenou občanskou válku proti lidu této země nevyvolali Mašínové, ale komunistická lůza praktikováním výše mnou popsaného!
Je však pravdou,že nečekám jakékoliv pochopení tohoto stavu a situace od místních soudruhů - jejich pokřivený charakter rozdíl mezi akcí a reakcí,mým majetkem a tvým majetkem,moji svobodou a tvou svobodou etc... - nikdy nepozná!
Prostě není to těmto sociopatům dáno!
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(Jarka., 3.8.2010 7:27:40)
Odpovědět
Bratři Mašínové, společně s Paumerem byli vrazi...Dokázali obětovat pro svůj vlastní prospěch životy kamarádů, rodičů a neviných lidí na cestě na západ....Zapálit 17 stohů slámy před svým útěkem měli spíš za "prima" dobrodružství, vždyť jim bylo 19-20 let...Tak to tedy poškodili komunistickou ekonomiku..../?/ A co udělali pro republiku??Protikomunistická buňka v Americe? Pro smích...Na záda jim nedýchal kalašnikov, tak to se je kecalo o boji proti komunistům...Sen, že s americkou armádou osvobodí naší republiku?? Zase k smíchu, nebo k pláči?? Ne vyzamenání si nezaslouží, jen otrlý člověk dokáže podříznout pod krkrm člověka.....
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(Fiter, 3.8.2010 22:11:12)
Odpovědět
A kde měli tu skopovou bolševickou palici podříznout pod kolenem? Jste obyčejní komunističtí
darebáci a lemplové.
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(Modrá pěst., 3.8.2010 7:30:16)
Odpovědět
Je to neuvěřitelné, jak se tady pořad mele dokola jedno a totéž. Mašínové, hrdinové. To dokážou jen lidé, kteří, se vyžíváji v násili a mají radi, když teče krev. Každý soudný člověk ví, že násili plodi zase jen násilí a několik pomatenců, kteři zavraždili několik nevinných bezvýznamných lidí, komunismus nezastavi. Naopak, dali důvod, aby byly tresty tvrdší, zvyšil se počet StB. Tedy, pomohli komunistům. Měli by byt postaveni před sou a odsouzeni. Měli by byt potrestyni take ti, kteří umožnili Paumerovi návštěvu škol, kde se chlubil, jak vraždil a střílel po lidech, kteří za nic nemohli a nebyli ani v KSČ. Pustit idiotskou větu, že chtěli zabit Gottvalda, to zase může jen člověk, jež mu to v palici hodně přeskakuje o čemž se veřejnost mohla přesvědčit v přenosu ČT, při odměňovani vraha Paumera. Již několikrat jsem se tady ptal přivrženců Mašínů, Topolánka Nečase, P. Sobotky, Benešové, zdali by take tak velebili Mašiny a Paumera, kdyby jim postříleli jejích rodiče, jakošto vlivné funkcionáře KSČ. Je s podivem, že na vedoucí členy KSČ si vrazi Mašinové netroufli, z čehož vyplýva, nebyli to hrdinové, ale zbabělí zlodějí a vrazi.
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(Jahoda, 3.8.2010 8:12:06)
Odpovědět
Článek o hoowně. Stálá oslava vrahů vo vzoru Goblese - musíme je masírovat lží, až Češi na ty hnusné vrahy zapomenou a začnou je oslavovat. Ta jejich sestra je také nějaká divná a přespříliš si vyskakuje.
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(Jahoda, 3.8.2010 14:28:09)
Odpovědět
již několikráte jsem tě jahodo žádal , ať nepoužíváš můj nick...je na tom snad něco nejasného ??
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(lunochod, 3.8.2010 8:12:17)
Odpovědět
Škoda, že takových Mašínů nebylo 100-1000x více. Pak by žádný komunismus v ČR nebyl ...
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(sameťák, 3.8.2010 8:17:22)
Odpovědět
Velmi nízké IQ máš.
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(lunochod, 3.8.2010 22:42:00)
Odpovědět
To mám, 136 podle testu Mensy
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(Modrá pěst., 3.8.2010 10:32:34)
Odpovědět
Ano, maš pravdu, nebyli by mezi námi různí Topolánkové, Nečasové, Štětinové, Př. Sobotkové, protože by jejích rodiče vystříleli mašinové a Paumer.
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(marie dubanová, 3.8.2010 8:15:38)
Odpovědět
Semíne, ty tvoje slátaniny jsou čím dál větší ubohost. Už to nemá cenu ani číst - propaganda ŘKC, vrahů, pedofilů ....... Radši si lehni a nevotravuj lidi se svojí demencí.
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(Pepan, 3.8.2010 15:14:15)
Odpovědět
Nebo rozšiř své početné potomstvo.
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(Šoumen, 3.8.2010 9:52:23)
Odpovědět
A jak prosím bojovali proti komunismu u nás, když se prostříleli za hranice? Nijak. Žádní hrdinové, ale teroristé co vraždili jen pro peníze, motorku a proto, aby se dostali na západ. A pak jsme o nich neslyšeli, až po estébácké sametové revoluci po roce 1989, kdy propaganda udělala z obyčejných vrahů hrdiny. Šlo jim vždy jenom o sebe a žádný socialismus, nebo komunisté v tom nehráli velkou roli. Jen "HRDINA" dokáže podřezat svázaného a omámeného chlapa. A o tom to je.
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(ABC, 3.8.2010 12:14:39)
Odpovědět
"A jak prosím bojovali proti komunismu u nás, když se prostříleli za hranice? Nijak."

Ale ano. Zaprvé byl předpoklad, že nastane válka mezi SSSR a USA (obecně vých. a záp. blokem). Což se nestalo. Tak M. Paumer šel bojovat do Koreje. Boj proti komunismu kdekoli na světě je bojem proti komunismu u nás.
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(Pepan, 3.8.2010 15:19:42)
Odpovědět
Ten předpoklad války mezi USA a SSSR spíše už v reálu skončil, to se předpokládalo hned po r. 1945 (Churchilův projev ve Fultonu) a propagátoři této války spíše politicky propadli (generál Patton odvolán, Churchil prohrál volby). A navíc jaderné zbraně na obou stranách! Válku mohli chtít jen šílenci typu Paumera a Mašínů.
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(SamOpal, 3.8.2010 17:23:09)
Odpovědět
Není pravda.
To co se nám jeví nemožné z hlediska dnešního pohledu ,tehdy obyčejní lidé takto nevnímali.
Mašínové svoji partyzánskou činnost prováděli v době,kdy komunistická zvěrstva a útlak kulminoval do pro obyčejného člověka téměř nesnesitelných podmínek.Nikdo tehdy nevěděl,zdali se ráno vzbudí ve své posteli,zdali si pro něj komunisticé gestapo nad ránem nedojde,či jej bolševická zvěř ze vého domova "jen" nevyžene.
A tento takto týraný a stresovaný člověk vše překonával nadějí,byť s DNEŠNÍHO pohledu možná i nereálnou, že ONI ,hoši z júesej přijdou a jejich tyrany pověsej,jak se zpívá v jedné písničce z těch dob. Pamatuji se jak mi vyprávěl strýc ,když coby vojín po roce základní služby přišel na opušťák ,u nich doma se právě sešla společnost známých a byl hrubě,opravdu hrubě vyplísněn přítomnými ,že z něj není už poddůstojník, když ," až se to bude lámat ,vyškolený poddůstojníky v boji proti komunistům budeme potřebovat".
Takže pepane nemať .
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(Pepan, 5.8.2010 22:34:21)
Odpovědět
Na takové hovadiny je skoro zbytečné reagovat. Byla to těžká doba jak v celé Evropě, ale postupně se uklidňovala a začala dostávat nějaký smysl. Každé desetiletí bylo o něčem jiném, je kr.avina se bavit jen o padesátých letech. Vypadá to jako zástupný problém za dnešní binec aby se odvedla pozornost od viníků současných problémů
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(Martin Q., 3.8.2010 20:54:14)
Odpovědět
Pepane, to jsou propagandistické tmářské kecy. Válka mezi SSSR a USA skončila v roce 1945. Řekl bych, že zrovna v té době tak akorát začala. Bolševik si začal dělat nároky a USA se snažili bolševickou expansi usměrňovat, neboť nikdo jiný na světě se otroctví nebojí víc než právě lidé, co za svojí svobodu museli ve svých dějinách často tvrdě bojovat s vysokými ztrátami a kteří ví jak vysoká je cena svobody. Často ta nejvyšší. Co se Mašínů týče, myslím, že jejich podnik není třeba nějak politizovat nebo z něj dělat nějaké celospolečenské stigma. Chtěli před bolševikem utéct, když viděli, že tudy cesta nevede. Buď byli tak chytří, že věděli, že by coby odpůrci nepřežili likvidaci v komunistických lágrech, nebo zkrátka, a to lze vzhledem jejich věku naprosto chápat, pudově potřebovali utéct před nebezpečím, utéct z občanské války, která se zde v té době vedla zákopově. Na jejich místě a v jejich věku bych se asi choval stejně. Nenávidím jakoukoliv formu otroctví, kromě té, kterou si naordinuju a se kterou souhlasím. Je potřeba věci hodnotit v kontextu. Po bitvě je každý generál... Nemám dostatek vlastních poznatků z té doby, neb jsem se narodil za doby normalizace, ale touhle optikou to vidím. A jestli hodnotit Mašíny za to, že přišli nebo nepřišli na pohřeb starého parťáka ? Nevíme co je mezi nimi a Mašínovic odstup od národa, který jim nedá pokoje za to, co se stalo před 60ti lety, když chtěli proti bolševikovi bojovat zvenčí, což svými následnými činy ostatně prokázali ve službách armády, je naprosto pochopitelný... Patří do národa, který je své bojovníky za svobodu hrdý a i když ví, že hrdinové nejsou nikdy černobílí, tak je neodsuzuje, ale váží si jejich činů. V tomto národě se kultivuje povědomí o tom, že cena za svobodu je vysoká. Co většina z nás, poserů ze střední Evropy, zmítané cílenými i tranzitními nájezdy od nepaměti, o tom víme...Kdo nějaký čas v USA žil a snažil se pochopit mentalitu, jistě potvrdí.
Jinak na lehčí notu - nerozumím přesně tomu, co chtěl autor svým článkem říci kromě toho, aby si přihřál polívčičku na kontroverzním tématu.
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(Pepan, 5.8.2010 22:38:47)
Odpovědět
USA se nemuseli snažit bolševickou expanzi usměrňovat - v Evropě bylo rozdělení sfér vlivu vícemeně dohodnuto na Jaltské konferenci a dodržováno. Jinak mimo Evropu se snažili spíše expandovat USA než SSSR, měl svých starostí dost. Nechtějí i dnes USA ovládat celý svět?
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(Borg, 3.8.2010 19:49:31)
Odpovědět
To, že většině pisatelů naskakuje husí kůže, když se dívají na Novu nebou čtou Blesk a někdo tam pro ně popisuje osudy Mašínů, mě nepřekvapuje. Byli hste zalezlí jak krtci i když Vám vládl takový blb jako Jakeš. Pobělohorská ochočenost národa se projevovala nejvýrazněji v těžkých dobách, více méně stejně jak za něměcké okupace tak za vlády husáků a jakešů. Dokonce i ten samet musel být naaranžován a pár našich dětí zmláceno, abychom se mohli aspoň na to cinkání. Nemůžeme očekávat, že lidé, kteří po staletí na svou obranu nebojovali pochopí, že ta malá mašínovská vyjímks potvrzuje pravidlo. A že sem Mašíni nechtějí? VŮBEC SE JIM NEDIVÍM.
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(Alberto Kvěch, 3.8.2010 21:20:16)
Odpovědět
Nejsou na portálu příspěvky, nad kterými bych tak nevěříce zíral jako dnes při čtení úvah o Mašínech.Příspěvky Františka N.,Lunochoda,Wolfa, to je síla,to opravdu každý nedokáže.V každém případě se dnes vyprofilovali a reagovat na jejich příspěvky je mrhání časem.To opravdu nemá cenu.Některé příspěvky jsem četl třikrát a snažím se pochápit,ale jsem asi ten, které jím podobní jmenují blbem atd.,ale nechápu.Nemohu si pomoci.Nejsem komunista,nikdy jsem nebyl ,ale nechápu.
Re: Selhání bratří Mašínů aneb vždy je třeba mířit do správného terče
(já jsem pravá Jahoda, 4.8.2010 14:19:00)
Odpovědět
ale já také nejsem komunista ,přesto vše bych se ale chtěl zeptat,jestli je pravda že byl ze strany bratří Mašínů podříznut jeden ůředník-otec několika dětí?
Tak je to pravda,nebo není?

!