reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha

Autor: Adam B. Bartoš | Publikováno: 9.8.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou vrazi. Zákeřně přepadli nic netušícího říšského protektora, který ani neměl v ruce zbraň. Kvůli jejich klukovskému kousku zahynuly tisíce Čechů.

 

Samozřejmě, že s touto větou nesouhlasím a nesouhlasil by s ní asi nikdo. Pokusil jsem se jen na hrdinský čin českých výsadkářů z druhé světové války důsledně aplikovat myšlenkové postupy nové generace historiků, Tomáše Zahradníčka, Petra Zídka a dalších.

Zmínění pánové zveřejnili nedávno texty, které kritizují čin Milana Paumera a bratří Mašínů. Zahradníčkův "Tragický omyl třetího odboje" (MF DNES 28. července 2010) a Zídkův "Životní omyl jedněch odbojářů" (LN, 4. srpna 2010) mají kromě téměř identického názvu společnou i míru pohrdání činem odbojové skupiny bratří Mašínů.

Označují ho za "jeden z nejstrašnějších dokladů rozvratu české společnosti ve čtyřicátých letech minulého století", "odstrašující čin", jejich skupinu "za pomýlenou", která "napáchala mnoho zbytečného utrpení nevinným, aniž čemukoli prospěla", jejich rozhodnutí za "nesprávné" a "dětinsky hloupé."

Špatně vyhodnotili situaci, zvolili špatné prostředky, jednali na vlastní pěst, žili jen svou umanutou představou, kterou s nikým nekonzultovali a tak jejich boj skončil hromadou mrtvých, kteří se jim připletli do cesty. Tfuj, odplivují si Zídek, Zahradníček a jim podobní.

Neuvědomují si ale, co svými "lidovými" hláškami ve skutečnosti zpochybňují. Zpochybňují celý třetí odboj a nejen ten. Nic totiž nikomu nebrání, aby jejich argumenty nepoužil i pro odboje předchozí, jak jsem se pokusil učinit v úvodu.

Důsledek takového myšlení správně pojmenoval na Paumerově pohřbu i premiér Petr Nečas, když řekl:

"Pokud tento (tj. Paumerův) postoj (tj. čelit totalitnímu režimu) odsoudíme, zpochybníme morální hodnotu všech ostatních odbojů. Tedy odboje prvního i odboje druhého. A to třeba i protinacistického odboje mezi zářím 1938 a zářím 1939, který byl veden mimo válečný stav, a dokonce i protifašistického odboje v době druhé světové války."

Kdyby Gabčík s Kubišem nezabili Reinharda Heydricha, měli bychom i nadále Ležáky, Lidice. Nezemřelo by patnáct tisíc lidí popravovaných demonstrativně každý den v rámci nacistického běsnění. Byla to tedy zbytečná machrovina, provokace, když za čin atentátníků Češi tak draze zaplatili? Toto nám chtějí Zahradníček a spol. říci?

Domnívám se, že by se takového dovedení svých myšlenek zalekli. Ale jejich argumenty přesně k takovým úvahám vedou. Lepší je neupozorňovat na sebe, ohnout hřbet, podřídit se totalitní zvůli. Nebojovat, rezignovat. Kolaborovat? Je to mentalita otroka, kterou nám předkládají jako alternativu k činu Mašínů.

Pan Zahradníček by asi namítl, že atentát na Heydricha byl připraven exilovou vládou v Londýně a že měl na diplomatickém poli výsledek - přinesl zemi prestiž, odmítnutí Mnichovské dohody apod. Že jde tudíž o nepoměřitelné události.

Samozřejmě, že jsem si vybral operaci Anthropoid jako příklad křiklavý, abych ukázal na zvrácenost takového uvažování. Ale proč si zahradníčkovsky nepoložit otázku, zda smrt tolika tisícovek nevinných lidí kvůli jednomu, byť hrdinskému, činu stála za to? Proč postmoderně nezpochybnit hodnoty jako je odvaha nebo svoboda? Nebyli Gabčík s Kubišem a dalšími spíše sobci? Vždyť místo jednoho protektora přišel druhý a nacistický teror se ještě zvýšil...

Dobrá. Mám pochopení pro to, že pan Zahradníček zřejmě nedovede uchopit myšlenku, že pro někoho může být svoboda větší hodnotou než bezpečí nebo materiální dostatek. Nezlobím se proto na něj, takových lidí - mlčící většiny - je v naší zemi asi vícero. V takovém případě by ale měl být zticha a ne ty, kteří - na rozdíl od něj - hodnotě svobody rozumí, urážet.

Právě kvůli jemu podobným lidem, respektive jejich podivnému smýšlení, přišel český národ za poslední století o svou samostatnost a suverenitu hned několikrát. Naposledy v roce 2004.

Zde bych mohl skončit, ale nedá mi to, abych nezareagoval ještě na poznámky obou historiků na adresu listopadových událostí 1989.

Podle Zídka nás listopad 89 naučil, že má smysl za svobodu bojovat, ale nenásilně. A Zahradníček zase píše, že "hrdinství bylo nestřílet a najít si pro život užitečnější program, jako to dokázali bratři Medkové či Havlové."

Krom toho, že bych rád slyšel, co bylo hrdinského na pokuřování doutníků ve vězení, jízdách v mercedesech, na opileckých večírcích za valuty od zahraničních dárců a na podepisování spolupráce s StB, nějak mi nejde na rozum, v čem byl listopad 1989 podle těchto historiků "bojem" za svobodu.

Vždyť kdo jiný než historici by měl vědět, že vlastně žádný převrat neexistoval, že šlo jen o pokojné předání moci vyčpělých elit jiným - méně vyčpělým - elitám, pozorně čekajícím v zálohách na svůj čas. Pod příslibem toho, že první skupina bude ochráněna před jakoukoli pomstou.

Ovšem dokud se budeme opájet představou jakéhosi listopadového hrdinství, myslet si, že komunismus svrhli disidenti a zvonící klíče a oslavovat morálně pokřivené lidi, kteří jen sehráli předem dohodnutou úlohu, pak se není čemu divit, že po skutečných hrdinech, kteří riskovali život, pliveme.

Pro Prvnizpravy.cz
Adam B.Bartoš

 


Profil autora  Všechny články autora

reklama
5296 čtenářů | 53 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(lunochod, 9.8.2010 0:07:29)
Odpovědět
Ten Zahradník a spol. musí být asi pěkní komundírové
http://www.euportal.cz/Articles/2411-otresny-zlocin-komunistu-ve-veznici-na-pankraci-nechali-zemrit-desitky-deti-ktere-porodily-politicke-vezenkyne.aspx
Z jejich pohledu, Gabčík a Kubiš jsou teroristi, bandité!
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(mysak, 9.8.2010 20:44:26)
Odpovědět
kubis udelal dobre,ze zabil tu zrudu hajdricha,to bvyla opravdova zruda,to nebyl clovek,tohle nemuzete srovnavat s vrahounama spinavejma s masinama,to byli spinavy vrazi a zrudy.paumer jak bysme.spinave zrudy,masinove a paumer.a ods se zastava tacich spinavcu,paumera,zde alespon vidime,co je to tza hnojskou vladu ,hnuj ods,
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(Mukl, 11.8.2010 14:35:36)
Odpovědět
Ty jsi ale hromada slízkého, lepkavého, mazlavého a smradlavého psího lejna. Tobě vadí, že Mašínové zabili nikoli neviné lidí, ale komunisty, příslušníky zločiné teroristické KSČ. Kdyby bylo takových Mašínu pár stovek, tak by ani ten Český komunistický réžím nenabyl takové zhovadilosti. Tak jako to nedokázal v Polsku, v Maďarsku a dokonce ani v NDR a to tam byly statisícové posádky SSSR.
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(Arnold, 9.8.2010 5:59:03)
Odpovědět
Pane, vy jste demagog non plus ultra. Jistě je vám známo pravidlo vyššího principu mravního, které praví, cituji "vražda na tyranovi není vražda". Podle vaší demagogie znamená zabití Heydricha - vrcholného představitele okupační totalitní moci, autora "konečné řešení slovanské otázky", t.j. násilné nacifikace, poněmčení, případně vyhlazení, to samé jako zabití "tyranů": apolitického účetního Rošického, svázaného strážmistra policie a hasiče - důchodce. Kohopak a jakým způsobem tito lidé tyranizovali?
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(Fiter, 9.8.2010 12:43:00)
Odpovědět
Komunisti vyhlásili třídní boj a taky se podle toho chovali.S nimi nelze jinak jednat než silou a jako s teroristy.Žádný z bolševických přispěvovatelů nezmínil tisíce mrtvých jenom v naší zemi které komunisti zavraždili.Statisíce rodin mělo doslova zničený život.Dneska si kdejaký komunistický lépak otvírá hubu protože se mu nic nestane.Oni ale sami zavírali a posílali lidi do pracovních koncetráků jenom proto že nechtěli mít s tím bolševickým hnojem nic společného.
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(Arnold, 9.8.2010 18:13:21)
Odpovědět
Co to má společného s tím účetním, hasičem a dvěma řadovými policisty? Ospravedlňuje to snad Mašíny kohokoliv dle libosti zabít?
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(TT, 10.8.2010 12:07:35)
Odpovědět
To je neskutecny. Jak muze byt nekdo tak blbej a jeste to o sobe verejne rozhlasit, viz tenhle clanek.

Jak muze nekdo srovnavat Heindricha a ty lidi co zavrazdili ti 3 radoby odbojari. jak muze byt nekdo tak extremni a zaslepenej virou ve svoji pravdu, ze pres ni nevidi pravdu pravou, ktera je na prvni pohled zrejma.

Vy ste pane autore strasnej kokot. kazdej kdo je haji je strasnej kokot. Oni a vsichni jejich fanousci by meli drzet hubu a soupat nohama. Ja se jim nedivim ze sem neprijeli. Ja kdybych nekde zavrazdil par naprosto obycejnych lidi, jelikoz sem byl mladej magor a mel jsme v hlave zmatek a myslel jsem si jakej ze to nejsem bojovnik za svobodu. Tak potom po par letech, az bych zmoudrel a uvedomil si co sem to vlastne udelal, tak bych se tam uz taky nikdy neukazal.

Ono v ty dobe at by zabili kohokoliv, tak by se vzdycky dalo rict ze to byl vlastne komunista a ze si to zaslouzil. Lidi komunisty nesnaseli ale stejne nejaky zpusobem s nima byly spojeny. Tomu se proste nedalo vyhnout, pokud ste nechtel zit v maringotce a nebo ste neutek jinam.

Podle me ty lidi co je oslavujou, si kolikrat ani neuvedomujou, ze treba nekdo ze jijich rodiny mohl skoncit pod jejich nozem a dneska by se tvrdilo jaka to vlastne byla zruda a jak si zaslouzil zemrit. To by se Vam vy pitomci asi dneska honilo v hlavach neco jinyho kdyz byste cetli jaky to sou statecni hosi. Kdyby postrileli celou rotu vojaku na hranici, co jim branila opustit republiku, tak nereknu ani slovo i bych souhlasil s tim ze bojovali s komunismem a sou to hrdinove, ale to se nestalo.

Neverim tomu, ze jejich otec, coz byl podle vsecho opravdovi hrdina a bojovnik za svobodu, by kdy mohl souhlasit s tim co udelali. Neverim tomu. Podle me by je vzal do lesa a utratil.

A nepiste mi sem zadny odpovedi. Uz se sem vracet nebudu, pac ty strasny sracky co kazdej odpovida kdyz se mu neliby neci nazor nestojej za to abych je cet.
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(Ježek, 9.8.2010 23:18:26)
Odpovědět
Hele frajtr,už jseš fakt trapoš,meleš pořád jedno a to samý,Tobě komanči udělali kulový tak drž drž.. Spíš si myslím že kopeš ze strachu o Tvůj nepoctivě sehnaný mamon.
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(Mukl, 11.8.2010 14:43:40)
Odpovědět
To nevíte, že v 45 roce čeští hrdinové zavraždili tisíce neviných Německých vojáku a dokonce neviných starcu, žen i děti? A to bylo už po válce a češi měli ze všech v celé Europě nejméně důvodu se mstít. To je něco jiného že? To se bere jinak, že. To byli vraždění Němci a vraždící stáda českých "vlastencu". tak to je v pořádku že?
To je ale hnus. Vás vůbec nebolí že už v té době komunisté povraždili několik stovek neviných českých lidí. Pěšky na Sibíř bych vás hnal,kdybych k tomu měl moc a celou cetsu bych vás dal třískat nahajkami. To by ste si plně zasloužili.
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(Arnold, 9.8.2010 6:15:49)
Odpovědět
Je symptomatické pro dnešní hodnot prostou dobu, že bývalí svazáci, pocházející ze spořádaných rodin komunistů, z nedostatku jiných hrdinů vyznamenávají loupežné vrahy, žháře a sadisty. Mašínové loupili převlečeni za milicionáře, ukradené peníze téměř výhradně užili pro osobní potřebu, podřízli omámeného svázaného obecního policistu, zapalovali stohy, téměř zabili důchodce - hasiče, který se jim ve žhářství pokusil zabránit. A toto mají být vzoroví bojovníci proti režimu, hrdinové, které má následovat mladá generace!
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(arnold, 9.8.2010 6:59:37)
Odpovědět
Otec Mašín - to byl odbojář a hrdina. Poškozoval politické, vojenské a ekonomické cíle režimu a nechával odkazy proč to dělá. Mašínové syni bylo obyčejní zločinci. Poškozovali řadové občany, režim nijak nepoškodili, naopak ve výsledku jej posílili a poškodili každý pokus o odboj.
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(ProšelTudy, 9.8.2010 8:21:54)
Odpovědět
Taky mi přijde trochu zcestné srovnávat parašutisty s Mašíny a spol. Představte si situaci, kdy by za války z Anglie přiletěly ony výsadkové skupiny a jediným výsledkem by bylo zabití téhož četníka a pokadníka (neboť podle té logiky byli i tehdy "představitelé" totalitního nacistického režimu). Mám dojem, že bychom se o nich s oprávněnou hrdostí tolik nebavili. A z druhé strany pokud by Mašíni spáchali byť i sebenepodařenější pokus o atentát na Gottwalda či jiného čelného komunistického papaláše, řekl bych s plnou vážností, že se dají srovnávat s Kubišem, Gabčíkem a spol.
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(Jeeves, 9.8.2010 18:12:15)
Odpovědět
Moc hezky napsáno. I když si myslím, že autor si té nesouměřitelnosti musí být vědom. Jenom provokuje, aby se to tady rozjelo a při jednání o reklamě měl euportál lepší čísla...
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(Maro Skřipský, 9.8.2010 9:38:31)
Odpovědět
jenom technická : Heydrich u sebě měl zbraň, konkrétně polautomatickou pistoli Walther ráže 7,92 mm. Dokonce párkrát vystřelil za prchajícím Gabčíkem. Kvůli zranění ho ale dále nepronásledoval.
Za Gabčíkem se pustil Heydrichův řidič Klein. Došlo ke kratší přestřelce u blízkého řeznictví, kde Gabčík prostřelil Kleinovi nohu a utekl.
Re: jenom technická
(jýká, 9.8.2010 15:41:55)
Odpovědět
konečně někdo, kdo ví o čem mluví
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(Peter, 9.8.2010 9:48:08)
Odpovědět
Pán Petřík, Ján Kubiš a Jozef Gabčík boli SLOVÁCI a nie Česi!!!!!!!!! Prosím, opravte to v článku.
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(Maro Skřipský, 9.8.2010 9:54:45)
Odpovědět
Kubiš byl Čech (z Moravy, jeho bratr pracoval po válce v severomoravské energetice), Gabčík byl Slovák
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(Maro Skřipský, 9.8.2010 9:59:47)
Odpovědět
já bych použil jiné srovnání čs. parašutistů s Mašíny -
někdy na jaře 1942 poblíž křivoklátských lesů rotmistr Arnošt Mikš z výsadku Zinc narazil na četníka. Četníkovi se nějak nezdál a tak požádal parašutistu o legitimaci. Mikš beze slova tasil a střelil četníka do hlavy.

Podle logiky odpůrců bratří Mašínů tedy musel být také vrahem, protože vystřelil po místním četníkovi, který naprosto nic netušil...Nebo se mýlím ?
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(Roman, 9.8.2010 10:54:41)
Odpovědět
Hrdina to rozhodně není.
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(Arnold, 9.8.2010 11:06:25)
Odpovědět
Zde bych upozornil na některé ne nepodstatné odlišnosti:
1) 1942 - byla válka se vším všudy (v ČR cizí vnucený protektorát)
4)
2) Parašutista byl vysazen z ciziny, neměl doklady a byl konfrontován se státní mocí nepřátelského státu - režimu. Zde by se dalo mluvit (pokud vůbec za válečného stavu)
o aktu obrany
3) 1950 - 52 stát nebyl ve válečném stavu, společnost byla vnitřně rozpolcena, komunisté
byli vítěznou stranou ve volbách, které Beneš pod tlakem odevzdal moc
4) "odbojáři" sami napadli z vlastní iniciativy auto přepravující peníze v uniformách milice. policejní stanice - zde o žádný akt obrany nešlo. Šlo o útok s určitým cílem - získání zbraní, které byly užity k loupežnému získání peněz. Tyto byly užity téměř výhradně (krom nákupu motocyklů kpřesunům) k soukromým, nikoliv odbojovým účelům. "Odbojáři" pak nenapadly jediný politický, vojenský ani ekonomický cíl režimu. Po útěku nevykazovali vůči čs. režimu žádnou odbojovou aktivitu.
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(PetrW, 9.8.2010 13:22:34)
Odpovědět
Stanice ozbrojeného represivního aparátu totalitní moci a esenbáci v něm sedící moci jsou naprosto legitimní cíl. Když už ani fízlové se švejkům a gándhíům nezdají jako legitimní cíl, tak kdo proboha?
S čeho usuzujete že jen "obrana" je ospravedlnitelná, navíc obrana kterou si vy dle vlastní potřeby účelově definujete? Aplikací stejné logiky by i varšavské povstání bylo zavrženíhodným ofenzivním činem.
Souhlasím ale, že kdyby při svém konání zjevně usilovali podobně jako Gabčík s Kubišem o nějaký "vyšší cíl" tj. sejmuli nějakého papaláše... syfilitika Gottwalda, Reicina, Slánského nebo třeba v té době krajského tajemníka Dubčeka (který si ve svých pamětech na žádné represe v té době nepamatuje), tak by jejich činy byly daleko méně kontroverzní.
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(BB, 10.8.2010 19:34:17)
Odpovědět
Odboj (též odbojové hnutí) je forma boje proti moci vedená ozbrojenou či neozbrojenou formou s cílem moc destabilizovat či svrhnout. Veden může být organizovanou ozbrojenou či neozbrojenou skupinou nebo skupinami, či jednotlivci. Mocí se rozumí představitelé vládnoucího režimu, okupační správy či správy okupační mocí instalované a podporované. - WIKIPEDIE, tudíž K A Ž D Ý policista-SNB, byl legitimní cíl
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(Sunny, 10.8.2010 15:53:10)
Odpovědět
To je zajímavá teorie: takže vy tvrdíte, že když se totalitní či diktátorský režim dostane k moci původně demokratickou volbou, je zločin proti němu bojovat?
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(qwert, 8.10.2010 15:17:34)
Odpovědět
To se mýlíte hodně - píšete bludy - stačí si "vygooglovat" jména Mikš, Komínek, Ometák - Požáry.
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(PetrW, 9.8.2010 10:50:00)
Odpovědět
Ano máte pravdu, JÁN Kubiš byl, resp. dokonce stále ještě je Slovák...
Ale to je ten v Moskvě odchovaný Kubiš, který dělal za súdruha Fica ministra zahraničí Slovenska.
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(pavjan, 9.8.2010 11:42:15)
Odpovědět
Teplo v obýváku,plný talíř, župan a bačkory - to se to kritizuje. Naši intelektuálové vždy rádi vymění svobodu za jistoty a pohodlí.Říká se tomu humánní přístup. Takovej už je svět.
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(děd, 9.8.2010 13:36:11)
Odpovědět
Ubohý autore jste opravdu pomatenec pokud Vám není jasný rozdíl v záp. odboji Gabčíka s Kubišem a mezi vrahy Mašínovými. Je mi Vás líto. Strašné na tom je, že svými nesmysly znehodnocujete všechny opravdové odbojáře.
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(To bude na další generace, až ten bolševik uvnitř ze všech vyhnije..., 10.8.2010 19:42:13)
Odpovědět
Jmenujte prosím jednoho, alespon jednoho člena tzv. 3.odboje. Jestli považujete za odboj, že někdo v průvodu na 1. máje mával málo a nerad, pod duchnou poslouchal RFE nebo VOA prosím..., pro mne jsou vzorem odboje ti "vrazi" Mašíni a pan Paumer.
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(marie dubanová, 9.8.2010 15:17:49)
Odpovědět
Přečtěte si o tom hajzlovi Paumerovi zde:

http://kapal.blog.idnes.cz/c/149925/Jak-jsem-poznal-Milana-Paumera-ja.html
Re: Přečtěte si o tom hajzlovi Paumerovi zde
(mekki, 9.8.2010 15:46:23)
Odpovědět
a kde si přečteme o vás, soudružko? v Cibulkových seznamech?
Komunistický mor
(M.Paul, 9.8.2010 17:48:51)
Odpovědět
tak dokonale ovládl za těch 40 let společenské myšlení, že přijít zítra čínští okupanti, tak již dnes multikulti ekipa má šikmé oči.

Pokud si pamatuji "Jen ne strach" se jmenovala taková útlounká knížečka Milana Paumera, vydaná ještě za "federácie". Zajímavé bylo, že proti ní neřvali jen komouši zjevní, ale i pseudokomouši v čele s V.Klausem a V.Mečiarem.

Osobně se stejně jako bratří Mašínové domnívám, že pokud se nezbavíme proruské bolševické kliky okolo Klause (který NIKDY nepřipustí, že by Mašínové, Paumer, Švejda a s ním pátý popravený mi vypadl - byli národní hrdinové), neboť tomuto z milosti komoušů zvoleného tzv. presidenta, jde jen a poze o vlastní ego a moc. Je to jen logický druhý hrobař (hned po Havlovi), který se nám snaží vnutit, že kolaborace, vlezdoprdelnictví rusákům a zednářským organizacím je hlavním úkolem celého národa.

Hnus. Vlastizrádce Havla i Klause postavit před nezávislý soud, a poskytnout jim justici, stejně jako byla poskytnuta Sadámmu Husajnovi.
Re: Komunistický mor
(Arnold, 9.8.2010 18:22:06)
Odpovědět
Copak je podle vás čínský mor? Jsou to komunisté, kapitalisté anebo co? Globální elity jim lezou do ... někam. Jste si jist, že kdyby k nám investovali, nebyl byste první který by jim vlezl do ... někam, podobně jak bratři svazáci Topolánek, Nečas a spol. kteří přelezli do pravicových stran a dneska udělují vyznamenání Mašínům?

PS: Osobně se divím, že jej Mašíni nehodili Topolánkovi pod nohy. kdyby to byli odbojáři museli by to udělat. Ledaže...?
Re: Komunistický mor
(děd, 9.8.2010 18:53:15)
Odpovědět
Nenávist je špadný rádce. I když komouše také nemusím, ale Vám snad ublížili ještě více než těm vrahům, jinak byste nepsal nesmysly.
Pokud není válka je úmyslné zabití kohokoliv (ať z důvodů politických, osobních, či ekonomických) vždy vraždou, A vraždy nikdy nikde sebehorší režim nezměnily. Jistě uznáte, že kterýkoliv režim (i tento náš)má mnoho odpůrců, a tak se mají lidi vyvraždit? A pokud si to přejete, je mě Vás opravdu líto!
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(frantisek zajicek, 9.8.2010 19:27:19)
Odpovědět
Ja mam na atentat trochu jiny nazor.Pokud by to neprovedli Gabcik s Kubisem,urcite by se nasel nekdo jiny.Kdyz porovnavam data o rozhodnuti v zidovske otazce(konecne reseni)a dobou atentatu,je mi jasne,kdo za tim vsim stal.Heydrich byl velitel komise,ktera o vyhlazeni Zidu rozhodla.Zidovske elity prostrednictvim Zednarskych lozi rozhodly o likvidaci Heydricha s poukazem na to,ze dosahnou v pripade nutnosti na kohokoli.A jak znamo,Benes byl prislusnikem Zednarske loze.Cely atentat byl nesmysl,Benes musel jasne vedet,co bude nasledovat,ale splnil ukol mu dany a obetoval nevinne zivoty...Jinak autor popletl co se dalo a vduchu tohoto portalu zapomel na veledulezitou vec:Nejvetsi odbojar byl myslenkove prazdny mocova roura,batuska Klaun,FZ
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(Zacheus, 9.8.2010 19:41:18)
Odpovědět
"
Kdyby Gabčík s Kubišem nezabili Reinharda Heydricha, měli bychom i nadále Ležáky, Lidice. Nezemřelo by patnáct tisíc lidí popravovaných demonstrativně každý den v rámci nacistického běsnění. Byla to tedy zbytečná machrovina, provokace, když za čin atentátníků Češi tak draze zaplatili"?

Bohužel nezbývá, než na položenou otázku odpovědět "ano".

Atentát, provedený jednoznačně proti vůli domácího českého odboje ( depeše s prosbou o jeho odvolání byla do Londýna včas doručena prostřednictvím skupiny Silver A), nelze podle mého názoru považovat za správný. Přese všechny řeči o jeho obrovském významu - a tím samozřejmě nepopírám hrdinství těch, kteří položili životy v souvislosti s jeho provedením - je zajímavé, že se nikdo nepřihlásil k tomu, že by k jeho provedení vydal příkaz. Ani kupodivu prezident Beneš ne. Ve hře byly zjevně jiné zájmy, než stanovisko českých odbojářů.
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(PetrW, 9.8.2010 21:19:17)
Odpovědět
Atentát na Heydricha měl význam v tom, že až díky němu byla anulována Mnichovská dohoda. Drobný detail? Asi ne, když uvážíte že v opačném případě i v případě porážky Německa by se poválečné Česko(-slovensko?) vracelo do pomnichovských hranic.
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(Josef, 9.8.2010 20:12:58)
Odpovědět
Zbytecne zde spekulujete, protoze odstranit Heydricha bylo vojensko-spionazni rozhodnuti z duvodu, ze Heydrich mel protektorat svazan gestapem a informatory a za to mel byt povysen a prevelen do gallenovi kontraspionazni organizace, kde meli Britove spiona, a bali se, ze o neho prijdou prichodem haydrichovi skupiny dustojniku.
(Podle history TV - USA)- meli tam i dobove snimky z Prahy z mista atentatu.
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(Josef, 9.8.2010 20:39:09)
Odpovědět
A jeste dodatek: Na zaklade zdarene operace Cechoslovaku, Francie a Anglie okamzite zrusily Mnichovskou dohodu a slibily po skonceni valky pripojit zpet Sudety k republice a vystehovat nemce z CSR.
------------------------


Political consequence and aftermath

The success of the operation made Great Britain and France renounce the Munich Agreement. They agreed that after the Nazis were defeated the Sudetenland would be restored to Czechoslovakia. It also led to sympathy for the idea of expelling the German population of Czechoslovakia.
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(wek, 9.8.2010 23:11:20)
Odpovědět
a zeptal se někdo těch tisíců lidí, jestli chtějí zemřít za Hajdrycha??? Někdo rozhodl za ně o jejich životě.
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(kočkamňau, 10.8.2010 12:52:18)
Odpovědět
autor ví,že bludaří,že?Prosím nesrovnávejte,co je nesrovnatelné.Mašínové byli zbabělí vrazi,atentátem na Heydricha se po válce dosáhlo samostatnosti ČR,jinak bychom byli součástí protektorátu,žel vlastně k naší škodě,státotvornost si nezasloužíme.A jinak Reinhard Heydrich byl vysoce vyjímečný člověk,spolu s těmi co seděli v lavicích v Norimberském procesu,ty prosím nesrovnávejte s takovou odpornou lůzou,jako Mašíni,co cestou k hranicím dokázali zabít nebránícího se člověka,nacisti byli oproti takovým lidem z lůzy ušlechtilí a vysokých ideálů a sebeovládání.Mašíny srovnávejte s přisluhovači jakéhokoli režimu,k pohůnkům a grázlům,kteří ůctu a vážnost nezaslouží,na rozdíl od těch,kteří se uměli statečně postavit a unést svou vinu,nepočítám Goeringa.Prosím nevyvolávejte polemiky na téma oslava hrdinů a jejich glorifikace,dělá se mi z celého tyátru nevolno.
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(Josef, 10.8.2010 13:23:24)
Odpovědět
Na vas se komousi take pekne podepsali na mozku! Jak muzete napsat?

"A jinak Reinhard Heydrich byl vysoce vyjímečný člověk,"

Ten clovek byl tak vyjimecny, ze vice nasich lidi zahynulo na udani, nez v bojich na dvou frontach valky!
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(kočkamňau, 10.8.2010 14:05:19)
Odpovědět
to,že se lidé navzájem udávali,nijak R.H. nesnižuje přece!!Já to nemyslím nijak špatně,ale byl to člověk vysoce morálních hodnot,aspoď dle literatury,co mu nemá potřebu paty lízat.Proto byl odstraněn,byl schopný a překážel fuhrerovi,německý spolehlivý a loajální,oddaný věci,takového v součastnosti není,všichni jsou oddaní sobě.Ne,že bych byla zastánkyní čistě rasového státu a nadřazenosti,to ne,vyvraždování lidí v míře větší,než malé,to ne,ale nevadilo to tehdy nikomu,co se děje,jen bylo nebezpečí,že se situace otočila a komunismus spolu se Stalinem dojde do Londýna,na utrpení lidí,civilistů a ono selektování sr..pes,to nezajímalo nikoho,církev,ani různé humanitní spolky,všem to náramně vyhovovalo,neříkejte,že ne!No a to,že se lidé z prospěchu svého vlastního udávali,to je právě ona nízkost a zbabělost a teď se navíc zbabělí vrazi vydávají za hrdiny,pro mně je hrdina v tom případě uvědomělý nacista R.H.
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(PetW, 10.8.2010 15:22:43)
Odpovědět
"Reinhard Heydrich byl vysoce vyjímečný člověk"

Ano, bezesporu. Výjimečně zákeřná svině, která aktivně osnovala lividaci Rohma, kmotra jednoho ze svých synů.
Stejně tak výjimečný pokrytec, který se rád stylizoval do role vzorného otce a manžela v ideální árijské rodince a ve skutečnosti to byl postrach berlínských bordelů díky svým zvráceným a sadistickým choutkám.

Není divu, že po jeho smrti v nejvyšších patrech nacistické hyerarchie moci zavládla značná úleva a na jeho pohřbu nikdo kromě bezprostřední rodiny netruchlil
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(Josef, 10.8.2010 16:15:01)
Odpovědět
Jak muze nekdo uvazovat ze : "to,že se lidé navzájem udávali,nijak R.H. nesnižuje přece""!! Nakonec on jim za to jen platil! To je take velice vzneseny napad, ale ze ti udani lide skoncili na sibenici anebo v lepsich pripadech byli zavleceni do koncentracnich taboru na nucenou praci, ach ta komunisticka vychova!

Akce byla dokonale naplanovana, az jisty Karel Čurda celou operaci Antrphod vyzradil za milion marek a v r. 1947 byl za to popraven. Jak vidim, stale se bojite komunistu a bojite se navstivit i i misto kde padli hrdinove odboje a trochu se poucit o tom, ze je i jina verze pravdy nez ta komunisticka!

Zajdete si alespon jednou za zivot do kostela a trochu se poucte!

http://www.pamatnik-heydrichiady.cz/


The Gestapo could not find the assassins until Karel Čurda (of the group Out Distance, whose objective was sabotage), was arrested and told the Gestapo the names of the team’s local contact persons for the bounty of 1 million Reichsmarks.
Britain’s wartime leader Winston Churchill, infuriated, suggested leveling three German villages for every Czech village the Nazis destroyed.
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(kočkamňau, 10.8.2010 17:29:23)
Odpovědět
ne,mně se jen příčí oslavovat Mašíny,byli to stejný vši,jako za komančů oslavovaný Fučík,Husák a spol.Hrdinů,i bezejmenných jsou plné hřbitovy a sem tam pamětní deska na domě,vyrostla jsem v komunismu,ale neznamená,že podléhám lži,tupé propagandě navíc,což byl i nacismus.Zvrácenosti R.H.,to jsem nevěděla,ale o choutkách,třeba Hitlera,nebo co se dělo v lágrech,to jsem četla,tyto symboly jsou obsažené ve druhé porodní matrici,kdy se ještě neotevřely porodní cesty,násilí,tlaky,ponižování,setkání s výkaly,perverzní sex,utlačování,tak je to popsané S.Grofem,myslím ty matrice,sedí to,zvláštní doba.No a přece udavač je mnohem horší kreatura,ten kdo za to platil,využíval křivého charakteru udavače,smutné,že jich bylo tolik,vždy si říkám,prohlédni si svého dobrého souseda:-)).Prostě se mi nelíbí glorifikace těch,co cestou za hranice zabili lidi,civilisti,ve válce se civilisté taky nezabíjí,neměli by,s válečnými zajatci i se zločinci se zacházelo podle stanoveného práva a dohod,masakry všeho druhů,největší bestiality dělali Rusové,Japonci,nejenom Němci a teď je článků jak hub po dešti,o takových,nemám slov,co pozabíjeli lidi cestou,jsou to sprostí a nízcí vrazi a šílená vymejvárna a propaganda.
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(PetrW, 10.8.2010 18:26:28)
Odpovědět
Já zhruba chápu co se dotyčná snaží sdělit a to že lze být "dobrým vojákem na špatné straně", ale díky své totální nevzdělanosti a neznalostí si vybrala asi ten nejméně vhodný příklad, resp. spíš zvolila úplný protipól výše uvedeného..., možná ji ale Heydrich jen přijde fyzicky atraktivní a tak si do něj projektuje fiktivní vlastnosti.
Heydrich byl chodící sbírka mindráků, počínaje tím z fám o jeho údajném židovském původu (Heydrichova matka se podruhé vdala a vzala si kohosi jménem Süss což má židovské konotace) nebo mindrákem z ostudného vyhazovu z námořnictva, kdy se zachoval nečestně dle tehdejšího kodexu cti důstojníka. Z toho pramenila Heydrichova neobyčejná mstivost.
Pokud bych tedy hledal příklad "dobrého vojáka na špatné straně", tak bych se díval po jménech jako Adolf Galland, Günther Lütjens nebo Ervin Rommel, kteří jako vojáci bojovali proti jiným vojákům ve vzduchu, na moři nebo na zemi a kde šance byly do značné míry vyrovnané, pravidelná armáda vs. pravidelná armáda a bylo to ono "umění války" o kterém psal Sun-c' nebo von Clausewitz.
Nehledal bych ho rozhodně v řadách politické policie, která má v popisu práce především represe civilistů a kde defektní charakter a silný žaludek je snad přímo nutným kvalifikačním předpokladem.
Krev ve mně vře když čtu jak se tady dotyčná rozhořčuje nad Mašíny a zároveň má tu nestoudnou drzost jedním vrzem napsat
"nacisti byli oproti takovým lidem z lůzy ušlechtilí a vysokých ideálů a sebeovládání". Ano vážně?
Pokud se bavíme o nacistech z gestapa nebo SS, tak skutečně vám nic neříkají pojmy jako Lidice, Babyn Jar, Malmedy... exemplární to příklady té vaší nacistické "ušlechtilost a vysokých ideálů"?
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(Josef, 10.8.2010 19:01:27)
Odpovědět
PetrW!
Lepe bych to nenapsal!
Jak byl Haydrich ne - oblliben mezi nemeckou dustojnickou hiearchiji, ktere lezl bo hrbetech dostat se co nejblize do hitlerova kruhu nasvedcuje i skutecnost, ze on vlastne atentat prezil, ale doklad na co zemrel se nemuze najit a proto existuji tri theorie, ze zemrel na otravu krve z konskych zini ze sedadla, ktere se mu dostaly do krve se strepinou, otravou z butominu, ktery byl obsazen v granatu anebo na srdecni mrtvici. Samotnemu leceni byl v praze pritomen sam Himler!
Nebylo vzpomenuto ...
(len, 10.8.2010 23:13:40)
Odpovědět
Úmrtí a pohřeb pana Milana Paumera je příčinou stavu,který bych neváhal nazvat "mediálním šílenstvím".Část veřejnosti považuje bratry Mašíny a Milana Paumera za hrdiny,kteří se nastupujícímu komunistickému režimu dokázali postavit se zbraní,byť i za cenu obětí,o nichž se především diskutuje.Část veřejnosti je však považuje za obyčejné,ba sprosté vrahy.Diskuse se vede,mnohdy emotivně a nevybíravými verbálními prostředky,ku podivu jen o jmenované trojici. Stranou pozornosti zůstali další dva členové skupiny,Švéda a Janata,kteří byli na území NDR dopadeni,předáni čsl.bezpečnostním orgánům,bestiálně mučeni a neméně bestiálně popraveni.Ale hlavně - v oněch emotivně vypjatých diskusích nepadla ani zmínka a paní Mašínové,manželce gestapem mučeného a popraveného plukovníka Mašína (jednoho z odbojové skupiny Tří králů)a současně mamince obou bratří.Paní Mašínová byla velmi těžce nemocná - zhoubný nádor rakoviny vnitřních orgánů - přesto ji komunistická StB odvlekla z civilní nemocnice a nechala v nezměrném utrpení zemřít ve vězeňské cele (podrobnosti v dostupné literatuře).Paní Mašínová prý při zatýkání StB prohlásila,že tak se k ní nechovalo ani gestapo za protektorátu.Takže kladu zásadní otázku: Byla paní Mašínové prokázána vina za činy svých synů,která by opravňovala komunistické zločince nechat ji zemřít v podmínkách nesrovnatelných s nacistickým koncentrákem? Jestliže soudružka poslankyně Vostrá za KSČM veřejně prohlásí, že vražda zůstane vraždou, potom by bylo její morální povinností(avšak dožadujte se u komunistů morálky)rovněž prohlásit,že věznitelé paní Mašínové jsou jejími vrahy zrovna tak, jako komunističtí státní žalobci a soudci, kteří odsuzovali politické oponenty komunistického režimu k smrti.Soudružko poslankyně - padni komu padni! Bratři Mašínové o vraždě své maminky v té době pravděpodobně neměli informace(jak je patrné z literatury); kdyby měli, možná by je to vyprovokovalo k dalším akcím.
Touto úvahou jsem chtěl připomenout, jak jednostranně jsou tragické události počátku 50. let posuzovány.Na jedné straně část občanů, včetně pana poslance Humla za VV,odsuzuje Mašíny jako vrahy, ale skuteční komunističtí vrazi a zločinci zůstávají ve stínu dobových událostí v anonymitě skryti. Domníváte se,že takto se lze jednou pro vždy vyrovnat s komunistickými zločiny - já nikoli.A to se ještě dozvídám,že poslanci VV jsou proti zákazu a rozpuštění KSČ(M). Pane poslanče Johne,dejte si mokrý obklad na hlavu a udělejte si exkurzi např.do KLDR. Možná,že se Vám rozsvítí, ale dosti o tom pochybuji. Komunistická hydra bude tuto společnost, za přispění oranžové ČSSD, otravovat ještě nejméně dvě generace. Hrozné pomyšlení.
Re: Nebylo vzpomenuto ...
(PetrW, 10.8.2010 23:55:19)
Odpovědět
Souhlasím s vámi až na to rozpuštění KSČ(M). To že se naši stalinističtí nereformovatelní pohrobci Gottwalda a Biľaka nepřejmenovali a nezvolili nějaký ten benigní nájem jako se stalo v případě SMERu nebo Die Linke je to nejlepší co mohli udělat, stále je okamžitě zřejmé o koho jde a oč jim jde a již samo jméno je připravuje o část elektorátu, které by je jinak v levicové pomýlenosti asi volilo. Tady se řeší důsledek, ne příčina a je to stejně pošetilé jako kdyby jsme se rozhodli že horečce nebudem říkat horečka v naivní víře že tím vyléčíme chřipku.
Re: Nebylo vzpomenuto ...
(PetrW, 10.8.2010 23:57:00)
Odpovědět
chtěl jsem samozřejmě napsat "benigní jméno"...
Re: Nebylo vzpomenuto ...
(len, 11.8.2010 4:01:39)
Odpovědět
Dobrý den, pane Petře W. Jako v předchozích případech i Vám děkuji za věcný a hlavně slušný způsob diskuse,který je na internetu onou pověstnou jehlou v kupce sena.Jak jste zajisté postřehl,můj příspěvek se týkal ani ne tak adorace činnosti bratří Mašínů (celá causa by si zasluhovala podrobného a zasvěceného rozboru s přihlédnutím k tehdejší politické situaci,které jsem pamětníkem,byť tehdy velmi mladým),nýbrž jevů doprovodných, které jsou, dle mého názoru profesního historika,účelově zamlčovány a to především z řad odpůrců bratří Mašínů.Proto jsem připomenul osudy dalších dvou členů Mašínovy skupiny,ale zejména osud paní Mašínové,na níž se zločinecká komunistická justice podepsala srovnatelně s justicí nacistickou po atentátu na Heydricha.
Když byla v květnu 1945 podepsána generální kapitulace Německa (toto je pracovní nikoli oficiální termín pro ukončení válečných operací v Evropě),byla zakázána činnost NSDAP a byly rozpuštěny všechny její organizace.
Historikové, kteří se zabývají poválečnými dějinami Německa, jsou schopni doložit,že i přes tato opatření existovaly různé aktivity, jejichž příslušníci se nesmířili s daným stavem a usilovali o politicko-mocenské změny.Nemá smyslu si namlouvat,že zákazem NSDAP došlo ke generální očistě politického života ve všech okupačních zónách,že zmizeli nacisté a esesmani, členové Hitlerjugend, dívčí nacistické organizace apod. A to nejen v sovětské okupační zóně (stačí si přečíst Frolíka "Špion vypovídá")ale i v zónách západních. Bývalí pasivní i aktivní členové NSDAP "nalezli" do všech politických i ekonomických struktur jak ve východní tak i v západních zónách.Pokud by NSDAP nebyla zakázána, jsem přesvědčen,že by v prvních demokratických volbách v západních zónách, pozdějším západním Německu,získali její stoupenci oficiální zastoupení v německém parlamentu, neboť občanská frustrace z prohrané války, druhé v jednom století, byla obrovská. To vše se však událo v době, kdy Německo bylo vojensky poraženo.[Toto považuji za tzv. oslí můstek k přechodu k situaci v ČSSR na konci roku 1989.] Přestože to dosud nebylo českými historiky oficiálně deklarováno, je nesporné, že tzv. sametová revoluce v listopadu 1989 představovala ve skutečnosti nekrvavou dohodu mezi částí tehdejšího čsl.disentu s
komunistickou mocí.Totiž - i v listopadu a prosinci 1989 měli komunisté tzv.po palcem všechny mocenské a represivní "páky",které by jim umožnily dočasně udržet politicko-vojenskou moc.Nebylo však "silného ruského bratra" a situace mohla vyústit v řešení "rumunskou cestou". Podle mého názoru,a nikoli jen mého, byla v roce 1990 promarněna, díky Václavu Havlovi a jeho tehdejším spolupracovníkům, šance na definitivní skoncování s komunisty jako politickou veličinou.Přestože v historii neplatí "kdyby", musím ho použít.Kdyby tehdy Havel, který měl, z dnešního pohledu bohužel, velkou morální autoritu, rozhodl o zákazu a rozpuštění tehdejší KSČ a zabavení veškerého jejího majetku, byla by dnešní situace zcela jiná.Souhlasím s námitkou,že by komunisti nalezli do jiných politických stran(jakoby i tak nenalezli,nejen do ODS ale zejména do ČSSD - markantním příkladem je poslanec Jičínský),ale neměli by oficiální platformu své zločinecké ideologie,jako ji neměla v Německu NSDAP. Tož abych se vrátil k nadpisu "Nebylo vzpomenuto". Komunisté nás dnes poučují o lidských právech a demokracii, kterou od roku 1948 flagrantně porušovali,Grebeníček mladší se bezostyšně vysmívá obětem komunistické represe, přestože jeho zločinecký fotr mlátil politické vězně; soudruh soukromý advokát Vojtěch Filip nás s licoměrně usměvavou tváří přesvědčuje, jaká je KSČ(M) demokratická strana - ovšem jen do doby, než by získala rozhodující politickou moc, syndrom "Vítězného února" je stále mezi dosud žijícími pamětníky živý. Soudružka poslankyně Vostrá hovoří o Mašínech jako o vrazích, avšak Gottwald je stále prvním dělnickým presidentem a také vrahem, poněvadž podepisoval rozsudky smrti nejen nad politickými oponenty ale i nad vlastními soudruhy(Slánský, Geminder, Clementis ad). Navštivte některé kanceláře KSČ(M) a nepostačíte se divit. Máme sice zákon o protiprávnosti komunistického režimu, ale komunisti vyřvávají v parlamentu i na veřejných shromážděních dále svou zločineckou nenávistnou ideologii třídního boje. Proto jsem doporučil panu ministru vnitra Johnovi mokrý obklad na hlavu a návštěvu KLDR - bohužel zřejmě zbytečně. Já jako profesní historik vůbec nejsem stoupencem občanských válek a občanského násilí; popravu rumunského diktátora dosud považuji za akt revolučního násilí a msty, srovnatelné s vraždami za tzv. velké francouzské revoluce. Měl být postaven před řádný a legitimní soud, tak jako měli být postaveni před řádný a legitimní soud vrcholní představitelé čsl.komunistické hierarchie. Přestože tomu tak nebylo, stále jsem přesvědčen, že KSČ(M),ač je parlamentní stranou, která získala ve svobodných volbách nezanedbatelné % hlasů, je skrytou hrozbou demokratického vývoje ČR a je stále legitimní usilovat o její oficiální zákaz, se všemi z toho plynoucími důsledky. Politická strana s totalitními a diktátorskými ambicemi do demokratické společnosti rozhodně nepatří. Rudí bratři mohou tyto řádky označit za pomýlené blábolení, já jsem však prožil oněch 40 let "socialismu" v reálu, takže jejich trapné poštěkávání není pro mne rozhodující.
Re: ...sametová revoluce v listopadu 1989 představovala ve skutečnosti nekrvavou dohodu...
(roman ká, 11.8.2010 13:21:13)
Odpovědět
jednali s Adamcem v létě 89, zcela jistě byli přítomni Havel, Bratinka, Kroupa, další si momentálně nevybavuji, o čem asi, to by mohl někdo z nich časem vydat třeba nějakým samizdatem :)

normální by totiž bylo z principu, že by komunisti nesměli podnikat ani restituovat, protože celý život hajlovali proti soukromému vlastnictví (výrobnímu, movitému i nemovitému)
KSČ zakázat jako NSDAP, špičky popravit, zbytek prověřit. nedůslednost vela nakonec k tomu, že tenhle ksindl má tu drzost osttní dnes poučovat o demokracii. koneckonců to, že již žijeme v postdemokracii je práce jejich (plus všech agentů kominterny nalezlých do západních vedoucích struktur). vždycky jsem si myslel, že Cibulka je magor (po mnohaleté perzekuci bolševiků a následně postsametových eurobolševiků se ale nedivím) ale ten chudák má pravdu skoro ve všem. on je taková novodobá mužská verze Kasandry
Re: Tragický omyl druhého odboje. Jozef Gabčík a Jan Kubiš jsou zákeřní vrazi Heydricha
(nEUron, 16.8.2010 14:36:11)
Odpovědět
Tfuj, odplivují si Zídek, Zahradníček a jim podobní. Tfuj, odplivuje si Václav Klaus, signatář Lisabonské smlouvy.