reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?

Autor: Václav Štěpán Ha David | Publikováno: 12.8.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Okrajovými médii prolétla zpráva o vzniku jakési iniciativy ProAlt. Není důvod se zabývat konkrétními cíli tohoto podivného spolku, podstatná je sjednocující charakteristika, že daná iniciativa je namířená proti vládě. Na tom by nebylo nic tak divného, proti vládě může být v demokratické společnosti kdokoli, je to jedno ze základních politických práv, kdyby naprostá většina signatářů nebyli buď státními zaměstnanci, nebo zaměstnanci z větší či menší části státem financovaných neziskových organizací či tzv. veřejnoprávních vysokých škol.

V běžné obchodní firmě platí, že kdo se vymezuje proti vedení firmy, musí odejít. Žádný zaměstnavatel dobrovolně neplatí zaměstnance, jejichž hlavní mimopracovní aktivitou je kydání špíny na vedení podniku. Specifický případ jsou odbory, ty se proti vedení firmy vymezovat mohou, ale tehdy a jen tehdy, jde-li o vztahy mezi zaměstnanci a zaměstnavatelem, a mají-li k tomu početnou podporu v řadách zaměstnanců.

Ve státě tomu zatím tak není. A tak se poměrně úzká skupina převážně státních zaměstnanců rozhodla, že nastupující vládě pořádně zatopí. Kdyby jim šlo o jejich vlastní zaměstnanecká práva, využili by k prosazení svých požadavků odbory, jenže tak tomu není. Navíc, a to je ještě podstatnější, širší podporu mezi svými kolegy nemají a mít nebudou, k tomu si stačí přečíst jména některých z nich, například Ondřej Slačálek, Linda Sokačová, Jan Májíček či Jan Keller. Méně vzdělaní státní zaměstnanci je neznají a ti vzdělanější se při vyslovení těchto jmen povětšinou osypou. Sama o sobě by postačovala, pokud bych chtěl iniciativu ProAlt očernit podobným způsobem, jakým Ondřej Liška očerňoval akci DOST.

Ještě zajímavější je profesní profil těchto lidí. Vysoký podíl sociologů ukazuje, jak silná je snaha udělat z této vědy deskriptivní vědu normativní. Tedy ne o společnosti, jaká je, nýbrž jaká by podle těchto samozvaných odborníků měla být. Samozvaných z toho důvodu, že to, jaká má společnost být, nikdo z nich nevystudoval, jelikož to, naštěstí, ani vystudovat nelze, pokud nepočítám vzdělávání v oboru marxismu-leninismu u starší generace signatářů. To, že někteří z nich byli minulým režimem pronásledovaní, na tom nic nemění. Mafie pronásleduje zločince stojící mimo své struktury, StB pronásledovala mnohé marxisty. To, že se tito lidé ve svém životě ocitli v roli slabších a pronásledovaných z nich ovšem nedělá morální autority, ani antikomunisty.

Zatím to vypadá tak, že celá akce je nesmyslně nafouknutou bublinou a snahou lidí, mainstreamovými médii opomíjených, získat více mediální pozornost. Kdyby vláda byla skutečně tvrdá vůči chudším občanům a asociální, jak o ní její kritici tvrdí, museli by protestovat především dělníci, nezaměstnaní, důchodci, invalidé a ženy na mateřské. Pokud by skutečně decimovala střední třídu, přidali by se k nim další zaměstnanci, studenti a živnostníci. Pokud by ohrožovala zdraví obyvatel, jistě by dávno protestovali lékaři a sestry. Kolik lidí z vyjmenovaných skupin je mezi signatáři?

Kdyby vláda postupovala, jako podnikatelský subjekt, jak o ní tvrdí její kritici, do třech měsíců by byli všichni signatáři, kteří jsou závislí na penězích daňových poplatníků, bez zaměstnání. A je otázka, zda by v takovém případě pokračovali v protivládních aktivitách. Nevšiml jsem si, že by se proti vládě bouřili pokladní v hypermarketech nebo dělníci v pásové výrobě v takové míře, jako státní zaměstnanci a různé skupiny samozvaných rádobyintelektuálů. To platí jak o ČR, tak o dalších zemích EU. Ostatně i ve Francii nebo Británii organizují většinu stávek lidé, žijící z peněz daňových poplatníků, jako například řidiči veřejné dopravy, nebo hasiči, a ne lidé zaměstnaní v soukromém sektoru.

Vláda však není podnikatelským subjektem a její postup by tedy neměl být pouze tržní, ale také gentlemanský či přímo rytířský, jak píše "oblíbenec" signatářů ProAlt, Roman Joch. Výpovědi jak státních zaměstanců, tak financování některých neziskových organizací by tedy padat měly, ale ne plošně u všech signatářů ProAlt. Pouze u těch, kteří na svou práci objektivně nestačí, či jejichž místa jsou trvale neproduktivní. Hlavním kritériem by měly být schopnosti a produktivita, ne názory, postoje či volnočasové aktivity jednotlivců, či osazenstev neziskových organizací. A to přestože soukromá firma by v takovém případě vyhazovala plošně a signatáři ProAlt by jistě také netrpěli ve státních službách své ideové odpůrce, kdyby se sami dostali k moci. Personálních čistek tam, kde vládne ekologismus, politická korektnost a sociální inženýrství, je více než dost.

reklama
2661 čtenářů | 28 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(Karlos, 12.8.2010 7:47:58)
Odpovědět
Už když slyším jméno Jan Keller, začíná mi naskakovat husí kůže. Je to soudně usvědčený ekoterorista, živící se nakoupením 2 metrů pozemku, aby pak mohl vydírat stavitele dálnic.
Re: Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(PetrW, 13.8.2010 0:00:04)
Odpovědět
Souhlasím s vámi, i když ta samá reakce u mne rovněž nastává když si přečtu cokoliv podepsané jmény jako Semín, Hájek, Jakl nebo Mach.
Keller,Slačálek, Beránek, Patočka s spol. jsou s výše uvedenými blíženci z obou extrémních konců politického spektra.
Re: Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(hnedka, 13.8.2010 1:23:15)
Odpovědět
Na tom, že má někdo extrémistický názor není v principu nic více či méně špatného než když má mainstreamový názor. Tvrdit opak je argumentační fallacy. Jde jen o to, co ten názor hlásá a ne jestli je extrémní či ne. Komunismus/socialismus selhal vždy a všude (ať už se jedná o SSSR, velkou depresi, hyperinflaci v Německu nebo jakoukoli jinou jeho aplikaci). Silný kapitalismus zatím nikdy neselhal.

'Extremism in defense of liberty is no vice' - Barry Goldwater
Re: Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(Miloš H., 18.8.2010 8:53:05)
Odpovědět
ÁÁle - Keller ekoterorista? Žádné bomby nikde neodpaloval, jen si koupil pozemek a nechce, aby mu přes něj vedla dálnice, co je na tom špatného? Vždyť přece soukromé vlastnictví je svato, soudruzi, ne?
Re: Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(děd, 12.8.2010 10:42:23)
Odpovědět
Neurážejte Kellera, neznámý autore. Je o Vaše slátaniny zájem také na evropských univerzitách ??
Re: Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(Refre, 12.8.2010 15:49:03)
Odpovědět
Na evropských univerzitách je zájem o ledasco, nejčastěji o kvalitní haš...a hned potom o levičáckou propagandu. Keller je propagandistická hříčka, víc politik než vědec.
Re: Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(Karlos, 12.8.2010 18:46:03)
Odpovědět
Tady si přečtěte něco o Kellerovi - teoretikovi zelené revoluce, který sám sebe pyšně charakterizoval jako "nejmladšího komunistu v okrese Frýdek-Místek". http://neviditelnypes.lidovky.cz/ekologie-bic-na-zelene-kverulanty-dlr-/p_spolecnost.asp?c=A081119_204605_p_spolecnost_wag
"Označení profesionálních "zdržovačů" za ekoteroristy není přehnané. Jde totiž o citát z rozsudku krajského soudu v Plzni. Ten na jaře 2001 zamítl žalobu na ochranu osobnosti, kterou na plzeňského radního Marcela Hájka podal někdejší šéf Hnutí Duha Jan Beránek, sociolog Jan Keller a další aktivisté. Nelíbilo se jim, že je Hájek veřejně označil za ekoteroristy. Chtěli, aby se jim omluvil, protože se prý "hrubě dotkl jejich občanské cti". V omluvě měl Hájek napsat: "Ve skutečnosti tito lidé vždy postupovali v souladu se zákonem a legitimním způsobem hájili svá vlastnická práva. Nedopustili se žádného jednání, které by bylo možné označit jako ekoterorismus..."
Během projednávání žaloby ale vyšlo najevo, že Beránek a Keller patří mezi 92 aktivistů, kteří si v červnu 1996 společně koupili 250 m2 pozemku na plánované trase dálničního obchvatu Plzně. Na každého z nich tak připadalo 2,73 m2 plochy. Přiznali, že smyslem nákupu bylo jen a pouze zdržování obchvatu. Jenže podle názoru soudu je přesně tohle ekoterorismus "vážně ohrožující životní prostředí obyvatel Plzně". V rozsudku se psalo, že kvůli obstrukcím projede každý den centrem Plzně 2000 kamionů. Výsledek? "Národní onkologický registr diagnostikuje ročně na území okresu Plzeň-město 1200 – 1300 nových nemocných se zhoubnými nádory," říká soudce JUDr. Alois Svoboda.
Příběh plzeňského obchvatu má ale ještě další pointu. Jeden z 92 aktivistů časem "vystřízlivěl" a v dubnu 2002 prodal svůj díl pozemku Ředitelství silnic a dálnic. Ekoteroristé Ivan Dejmal a Jan Keller to napadli žalobou. Jako spoluvlastníci prý totiž měli předkupní právo. Keller u soudu prohlásil, že ten třímetrový kousek chce jen proto, aby se mohl účastnit stavebního řízení na obchvat. Prý to považuje za "projev občanské angažovanosti". V únoru 2003 ale plzeňský soud žalobu zamítl, protože vlastnické právo "nesmí být v rozporu s dobrými mravy". Jinými slovy: účelové nakoupení pozemků na trase budoucí dálnice je podle soudu nemravné."
Re: Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(ravnogorec, 12.8.2010 12:48:28)
Odpovědět
tihleti anarcholevičáci a podobní bojovníci za jistoty všech minimálně pracujících mas jsou strašně srandovní. Mohla by se o nich napsat kniha "Kterak deset lidí založilo deset spolků a pět iniciativ během pěti let"
Re: Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(Hrom, 12.8.2010 17:08:57)
Odpovědět
Václave Štěpáne, Ha Davide, ono, jak je vidno, je to nad vaše chápání, že někdo může mít širší rozumový záběr, než vy.
Podle vašeho článku to ale většině lidí, nedá moc práce.
Když je nad vaše chápání to, že někteří lidé si dokáží domyslet důsledky kroků této vlády, důsledky, které jsou zamyšlené, ale skrývané, za hezká slova o zodpovědnosti té a oné, ještě také nějaké zodpovědnější, neznamená to, že vaše hloupost vás opravňuje ke kritice, těch, kteří chápou. Pravda, máme svobodu slova, ale v zákonech není nic o volném šíření blbosti.
Re: Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(L, 12.8.2010 21:01:58)
Odpovědět
A jaký je podle Vás ten pravý záměr, který si tito lidé - beroucí od vlády v klidu svých třicet stříbrných - dovedou představit?! Nevadí jim, že koušou do ruky, která je krmí?! Morální konzistence panu Kellerovi evidentně chybí a narozdíl od Vás se obávám, že mu chybí i intelekt a reálný pohled na svět.
Re: Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(Hrom, 12.8.2010 21:27:13)
Odpovědět
Vláda nemá ani korunu, kterou by někomu mohla dávat. Ty peníze jsou naše a vláda má povinnost je řádně spravovat. Pokus se tito pánoví, zastávají nás, občanů, upozorňují na pozadí vládní politiky a důsledky, které mohou nastat, tak nikoho do ruky nekoušou, naopak, dělají přesně to, co dělat mají. Že je tahle vláda vládou nekompetentní, asociální a zlodějská, vidí každý, kdo má alespoň zbytky rozumu. Pokud se vy, domníváte, že si vláda platí tyto lidi, ze svého, tak jste i o ty zbytky rozumu přišel.
Re: Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(obcan123, 13.8.2010 0:10:07)
Odpovědět
Jestlize "kritika" zazniva z ust darebaka, ktery sam tuneloval CLK, organizoval korupci, podvadel a "lhal kazdy den", nelze ji chapa jinak, nez jako dalsi ucelovou lez v osobnim zajmu. Neni bez zajimavosti, ze jestlize darebak procestoval neuspesne nekolik politickych stran a nakonec uspel v CSSD vlisanim se do prizne dusevne nemocneho Paroubka, naznacuje to, ze CSSD je strana, kde se darebakum dari.
Re: Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(L, 13.8.2010 1:17:59)
Odpovědět
Až na to, že tito pánové a dámy jsou nekompetentní a nechávají si platit od "zlodějů". Není důležité, komu peníze náleží (ty ostatně náleží daňovým poplatníkům a těch se ještě nikdy žádný levičák nezastal), ale kdo je ovládá - a ten je skutečným plátcem těchto individuí, což jediné je pro tuto ostudné.

Osobně preferuji současnou vládu před tímto panoptikem hlupáků z obskurního kroužku ProAlt...na jejichž hloupé hlavičky a nastavené pracičky nedobrovolně přispívám.
Re: Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(PAC, 12.8.2010 23:00:19)
Odpovědět
Myslel jsem, že tento portál bojuje za svobodu, spravedlnost a demokracii, po přečtení tohoto článku jsem pochopil, že jsem se mýlil.
Re: Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(L, 13.8.2010 1:20:09)
Odpovědět
Boj proti ProAlters je bojem za svobodu a demokracii. Mýlíte se v definici svobody a demokracie.
Re: Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(Magda, 14.8.2010 11:52:15)
Odpovědět
Jasně. Pravá svoboda a demokracie nastane tehdy, až zlikvidujeme všechny, kteří s námi nesouhlasí, a budeme všichni zastávat stejný, totiž ten jediný správný názor. Co pro začátek zavést pětiminutovky nenávidění členů ProAlt? Orwell by měl radost.
PS: Je smutné, že ani článek, ani komentáře tady neřeší, co vlastně ProAltisté hlásají a v čem mají či nemají pravdu. Na tom zřejmě nezáleží. Důležité je jen to, že se odvážili ozvat. To je špatné, proto hrrr na ně!
Ne to není smutné
(L, 15.8.2010 12:26:14)
Odpovědět
To, co hlásá Keller a jeho kamarádíčkové z "antikapitalistického disentu", je obecně známo. A není to předmětem článku. Tím je skutečnost, že tito salónní revolucionáři hodlající vyvíjet protivládní činnost zároveň hodlají nadále pobírat od téže vlády penízky na své nikoli skromné živobytí.

Nikde neříkám, že názory mají být stejné či že ProAlt má být zlikvidován silou (kde používám slovo boj myslím přirozeně argumentační). Na druhou stranu se domnívám, že rozvratné skupiny, které se netají přáním svrhnout stávající systém, by neměly být součástí establishmentu - placenou součástí zlého kapitalistického státu.
to se píše, když je vše na začátku!
(no, 13.8.2010 13:55:48)
Odpovědět
Re: Pokud by skutečně decimovala střední třídu, přidali by se k nim další zaměstnanci, studenti a živnostníci. Pokud by ohrožovala zdraví obyvatel, jistě by dávno protestovali lékaři a sestry. Kolik lidí z vyjmenovaných skupin je mezi signatáři?

To se to píše, když stále avizované změny se dosud neuskutečnily. Bohužel po pár měsících to může být ve skutečnosti horší neý výše popsané.
Re: Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(Magda, 14.8.2010 11:41:55)
Odpovědět
To snad nemyslíte vážně! Trestat projevy nesouhlasu s vládní politikou vyhazovem z práce byla snad "špinavá bolševická praktika", kterou jsme všichni odsuzovali. A vidím, že vy byste dělali úplně to samé!! Nejste lepší než "oni", jste úplně stejní.Rozdíl je pouze v tom, komu byste upírali svobodu názoru, myšlení a slova a koho byste na základě jeho názorů chtěli vyhazovat, stíhat, vyloučit ze společnosti jako odpad. Husí kůže mi opravdu naskakuje, ale z vás a vašeho totalitního myšlení.
Re: Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(L, 15.8.2010 12:32:26)
Odpovědět
Jistěže odsuzovali - protože stát byl monopolním zaměstnavatelem a mohl si s člověkem dělat co chtěl - mimochodem ProAltisté plánují v dlouhodobém horizontu totéž. Dnes může aždý opustit zaměstnání, s jehož náplní ze srdce nesouhlasí. Hlásat demokratický socialismus za peníze od nejlítějších kapitalistů je obskurní a amorální.

Mimochodem, v západní Evropě je zkouška loajality ke státu a zřízení součástí přijímacího řízení a kdykoli může členství v protistátní organizaci zapříčinit "vyhazov" ze zákona. V západní Evropě je totalita?!
Re: Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(Magda, 24.8.2010 22:17:26)
Odpovědět
Loajalita ke státu nerovná se loajalitě ke konkrétní vládní garnituře. Naopak, právě loajalita ke státu může některé vést k tomu, aby určitá opatření vlády, jež jsou namířena proti zájmům státu, kritizovali. Je to zcela legitimní, neboť právo svobodně předmýšlet o věcech veřejných, svobodně o nich diskutovat a kritizovat je, patří mezi základní principy demokracie. Toto právo nelze nikomu upírat, nelze ho vykazovat do soukromé sféry. Resp. lze, ale pak jsme zpátky u pěkného totalitního státečku, ve kterém všichni mlčí, usmívají se a souhlasí. Děkuji, ale o to opravdu nestojím.
Re: Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(BK, 14.8.2010 19:54:07)
Odpovědět
Stejnou dikcí psaný propagandistický výlev vyšel kdysi v Rudém Právu pod názvem "Ztroskotanci a samozvanci" proti chartistům.
Že tento "duch", jen v lajntuchu jiné barvy, opět zavaní z médií znamená, že se naše společnost zase začíná rozkládat.
Re: Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(L, 15.8.2010 12:33:44)
Odpovědět
Ovšem společnost rozkládá ProAlt, která proti sobě staví bohaté a chudé.
Re: Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(Dale Cooper, 25.8.2010 17:02:14)
Odpovědět
To měl být vtip? :-D :-D :-D
Myslíte ty bohaté a zejména chudé, které se vláda snaží svou politikou stimulovat - tj. chudé nechat ještě více zchudnout (budou pak víc makat) a bohatým naopak přilepšit?
Re: Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(Václ@v, 14.8.2010 21:00:14)
Odpovědět
Podpořte zdravé eurorealistické jádro KDU-ČSL.

http://www.facebook.com/pages/KDU-CSL-Mlada-Boleslav/345318124522

http://kdumb.wordpress.com
Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(Adam Pavlík, 16.8.2010 7:56:18)
Odpovědět
Milý Václave Štěpáne Ha Davide.

Píšete hlouposti. A já jsem hlupák, že to čtu a na to reaguji.

S pozdravem,
Adam Pavlík
Re: Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(alfabeta, 17.8.2010 7:19:55)
Odpovědět
Autor je ubohý lhář, protože už letmý pohled na profese signatářů ukazuje, že to nejsou všechno zdaleka státní zaměstnanci. Jsou to pouze demokraté, kteří hájí demokracii proti apoštolům diktatury jako je francovský klerofašista Joch. Podepsal jsem to, a žádný stát mne nezaměstnává. Jsem na volné noze. Naopak ze státního ujídají Joch a Nečas. Nazve je důmyslný autor z tohoto titulu také vyžírkovskou lůzou, jak to činí na adresu signatářů ProAlt na své hloupé stránce na facebooku?
Re: Za čí peníze protestují proti vládě levičáci z ProAlt?
(Dale Cooper, 25.8.2010 16:58:33)
Odpovědět
Opravdu tragický blábol, který skvěle vypovídá o úrovni autora. Alespoň vím, že se čtením dalších jeho dílek nemusím zabývat...