reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita

Autor: Václav Klaus | Publikováno: 15.8.2010 | Rubrika: Citáty
Ilustrace

Pochopení současných problémů Evropy výrazně komplikuje záměrné ignorování skutečnosti, že neexistuje žádná společná, obyvateli Evropy přijatá a široce sdílená evropská identita, že neexistuje jeden evropský politický národ a že dominantní stále zůstávají přirozeně vzniklé a Evropany rozdělující identity národní. S nimi jsou spojené tradice, historické zkušenosti, ale také obavy, předsudky a antagonismy, které se projevují v rozdílných národních zájmech. Absence společné evropské identity znamená, že na evropské úrovni neexistuje dostatečně hluboká solidarita, kterou by občané jednotlivých zemí skutečně cítili. To je realita, ze které je nezbytné vycházet. Nelze ji obejít snahou o umělou regionalizaci Evropy, přenosem dalších a dalších kompetencí do Bruselu, novými smlouvami či legislativou, umělou centralizací a unifikací  nebo byrokratickou a administrativní regulací. 

Ignorování reality může snadno vést k tomu, že se po překročení určité meze Evropská unie – z uspořádání smiřujícího staré konflikty a předcházejícího novým – stane prostorem stimulujícím nové vypjaté nacionalismy, nové národní antagonismy a nové konflikty. 

Různost národních identit, tradic, kultury, zvyků i historické zkušenosti vždy byla a je bohatstvím Evropy, ale současnost evropské integrace to vnímá jako problém nebo složitost tohoto historického terénu ignorují. Proto zesiluje snaha podřídit všechny stránky života lidí v členských zemích  jednotným pravidlům. Absence politických předpokladů a nemožnost vytvoření funkčních demokratických mechanismů na celoevropské úrovni však vedou k tomu, že  prohlubování a urychlování evropské integrace stále více probíhá technokratickými a byrokratickými metodami za zády občanů. Příkladem je pochybné prosazení Lisabonské smlouvy.

 

Václav Klaus


Z příspěvku do sborníku na počest šedesátin Gerharda Schwarze

reklama
2424 čtenářů | 46 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(frantisek zajicek, 15.8.2010 8:09:20)
Odpovědět
Klasicke blekotacky bud nekde ze starozitnictvi,nebo gay klubu.Tohoto myslenkove prazdneho mocovou rouru uz nema ani vyznam komentovat.Konecne se nasel nekdo,kdo mu zkrati jeho nesmyslne vysoky a obyc.lidi primo urazejici plat 380 000KC/mes.I tak mu zbude za to,ze jeho jedina starost je globalni oteplovani,kralovsky plat,ktery si nikdy batuska Klaun nezaslouzil.To se to potom zgrynda o nutnosti skrtu a nutnosti setreni,co,ty rudy emisari,FZ
Klaus potvrzen sovětškým agentem
(Dan, 15.8.2010 8:46:04)
Odpovědět
Jaký jin. názor chtít od potomka ruských židů, kteří přivandrovali do Evropa a změnili si příjmení na německé Klaus.

Klaus není ani křesťan, ani evropan, je to skrytý žid /kulturně/ a Rus - geneticky.

Jeho názor v tomto ohledu chápu, nelze ho však stahovat obecně na všechny Evropany, ovšem na něj a jeho rodinu určitě ano.

Ty vazby na Rusko jsou tak silné, prokazatelné a evidentní že není co řešit, Klaus opravdu nemá evropskou, nýbrž ruskou identitu a ta je s evropskou opravdu neslučitelná.

Jinak vyplouvají napovrch na netu zcelá nové a jasné důkazy o Klausově spolupráci s KGB, dokonce je projednával Kongres za Clintona a v těchto materiálech se objevuje mimo jména Václava Klause coby spolupracovníka KGb i jméno Vladimíra Dlouhého, CIA ve správě pro kongres USA varuje před oběma těmito muži, coby kádry připravenými ksč a KGB pro převzetí moci v novém československu a důležitopst jejich významu měla spočívat v nedopustění strategického odloučení československa od SSSR pozdějšího Ruska.

K podobným účelům měla KGB lidi ve všech východoevropských zemích - svých bývalých satelitech, prognostický ústav je v této správě CIA definován doslova jako " vytvořený ruskou rozvědkou pro výchovu nové generace proruských politiků.

Poklona panu Cibulkovi, který toto poprvé řekl před volbami veřejně nahlas a stejně jako Eva Holubová i on si zaslouží uznání za svoji politickou nekorektnost !!
Gratulujeme tomuto odvěkému bojovníkovi proti totalitě a komunismu.
Re: Klaus potvrzen sovětškým agentem
(Rotten Roma Casino, 15.8.2010 10:56:15)
Odpovědět
Jaktože není Rusko Evropa? Samozřejmě že je. I de Gaulle mluvil o Evropě od Gibraltaru po Ural.

Ale tyhle vědomosti vlastně ještě na Moravu nedorazily. Aha.
Re: Klaus potvrzen sovětškým agentem
(Dan, 15.8.2010 11:14:32)
Odpovědět
Ale Rusko nekončí Uralem ha ha ha :-))

Rusko pokračuje až do asie a většina tohoto státu se nachází v Asii, je to tedy geograficky euroasie s převahou asijaské země.

další jin. věcí je kultura a mentalita, ikdyž jsou rusové bílí slované, jejich mentalita je naprosto odlišná od evropské a to v mnoha ohledech, ten zásadní jediný který uvedu je neúcta k lidskému životu, typické nas mnogo - velmi podobné např. čínké mentalitě.
Nevím co říkal degoll ale i samotní rusové mluví o EU jako o Evfropě a o Rusku ne jako o Evropě ale jako o Rusku.

čili, ano geograficky svojí menší částí /podobně jako třeba Turecko/ jsou Evroppou :-))
Re: Klaus potvrzen sovětškým agentem
(Alberto Kvěch, 15.8.2010 16:48:54)
Odpovědět
Pak, že není vlastizrádce a ,že není důvod k odvolání.Je celá řada důvodů.
Re: Klaus potvrzen sovětškým agentem
(Ondra, 15.8.2010 19:57:17)
Odpovědět
Ale zase nikdo normální taky neříká, že by Rusko mělo vstoupit do EU. Snad jen Gerhard Schroeder, ale to jen spíš skáče nadšením z toho, jak jdou v Gazpromu kšefty. A pak Miloš Zeman, ale to je nutno brát jako jeden z bonmotů, který beztak nemyslí vážně...

Na druhou stranu osobne nevidím důvod pro nějaké přezírání a vyvolávání dojmů civlizačního střetu s Ruskem. Rusko je pro Evropu zásadní strategický partner, ovšem otázka zůstává, jestli se tento vztah v budoucnosti podaří evropeizovat, nebo zůstane výlučnýmexkluzivním stykem mezi RU, Něm., Fr. a Itálií - a to i na úkor států střední Evropy + Anglie, které se budou cítit ruskými zájmy v budoucnu ohroženy.

A tohle je velký problém, co má řadu východisek, nicméně smysluplná debata je právě jen o tom. Vše ostatní, nářky nad nedostatkem demokracie počínaje, schizofrenními představami, že mužik potáhne na střední Evropu konče, jsou neokonské povídačky mixlé vyčpělou nacistickou propagandou a pseudomorální zkazky. Pokud se chceme bavit o Rusku, musí tam být nějaké racio.
Re: Klaus potvrzen sovětškým agentem
(Dan, 15.8.2010 21:01:52)
Odpovědět
Západ nepotřbuje Rusko k ničemu, snad jen jako odbytiště a otrokářskou oblast pro svoje manufaktury, východ EU, to je už horší zde běží komunisty vypěstovaná závislost na ropě a plynu, udržená Klausem a Dlouhým, ale..

Plyn je stále více nahrazován elektrikou, tu si vyrobíme sami a palivo pro jádro lze klidně dovážet z Austrálie či Kanady a ropa, 10 roků max a jsou zde plnohodnotné elektromobily.


Co strategického je tedy na Rusku ??
Do budoucna nám nemůže nabídnout nic než své trhy a západu už nyní vůbec nic.
Re: Klaus potvrzen sovětškým agentem
(Ondra, 15.8.2010 21:22:09)
Odpovědět
Hm. "Otrokářství", "eketromobily", "max. 10 let" To už tu bylo za Malthusa.

Zatímco kardinální problém evr. energetické bezpečnosti je ve skutečnosti jak diverzifikovat ropné a plynové cesty.

Budeme to dovážet z Kanady. Aneb proč se podrbat na nose rukou, když si můžu vyrobit drbátko.

Sorry na to fakt nemám čas :)
Re: Klaus potvrzen sovětškým agentem
(PetrW, 16.8.2010 15:17:57)
Odpovědět
Rusácko neví kde začíná a kde končí a v tom je jeho problém a nebezpečí.
Re: Klaus potvrzen sovětškým agentem
(PetrW, 16.8.2010 15:40:03)
Odpovědět
Zrovna de Gaullem bych se moc neoháněl. To byla stejná svině jako Klaus.
Zřejmě ze samé vděčnosti vyhnal NATO z Paříže a dokonce prosazoval okupaci francouzského sekotru Porúří ruskými vojsky. A když se podíváte na francouzskou zahraniční politiku, tak posledních 50 let fungovali díky své do leva ujeté mentalitě jako ruský trojský kůň, ostatně např. historie hlasování Fracie s CCCP v RB OSN mluví za vše.
Re: Klaus potvrzen sovětškým agentem
(Alberto Kvěch, 16.8.2010 10:57:17)
Odpovědět
Nevíš kdo je Roman.H.?
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(Iza, 15.8.2010 23:09:26)
Odpovědět
Je až s obdivem kolik trapných lidí přeje našemu prezidentovi nové a zúžené příjmy, copak si neuvědomují, že až oklštíme jeho příjmy, budeme mít méně a na větší polovinu jeho majetku si vydělal sám. Ubereme i sami sobě. Jsem zvědavá kolik lida i odborů se odváží použít násobky platů hodnostářů z EU a potažmo presidentů v EU. P. Klaus se jen pousmál, čekal to, a je vidět, že mu to nevadí.
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(Šukál Petřík, 16.8.2010 15:28:06)
Odpovědět
Bodejť by mu to vadilo. Jeho papírové a reálné příjmy jsou zřejmě dvě různé věci.
Já rozdávat prezidentské milosti á 10 mega kus a být na výplatní pásce Lukoilu nebo Kremlu nebo obou, tak nějaké daně taky moc neřeším.
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(Alberto Kvěch, 16.8.2010 10:56:20)
Odpovědět
Fr.nevíš kdo to je, ten Roman H.
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(frantisek zajicek, 16.8.2010 19:10:06)
Odpovědět
Zdravim,nemam poneti,jinak klavesnice asi neni nastavena na Cestinu,ale to same mam i ja.Mas na nekoho osobne podezdreni?FZ
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(děd, 15.8.2010 8:34:54)
Odpovědět
Mimořádně, ale opravdu mimořadně s Klausem souhlasím.
STOP KIKINISMU
(STOP KIKINISMU, 15.8.2010 12:55:03)
Odpovědět
KIKINA
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(kingsfield, 15.8.2010 11:11:39)
Odpovědět
Godfather Klaus with his genuine speech.This old fart surrounded by his adepts of evil explaining us his Weltbild of the past.Somebody should tell him that he is 50 years behind the schedule.
Dull bla bla bla!
Cecholand cannot become a modern society with people like him at the helm.
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(romanH, 15.8.2010 13:45:13)
Odpovědět
Jen jsem se podival na nadpis a autora clanku a bylo mi uplne jasne jak bude vypadat diskuze. To se mu to potom z hradu vladne, kdyz jeho oponenti maji tak ubohou uroven...
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(Olda, 15.8.2010 15:23:54)
Odpovědět
POZOR hlásím další KIKINU, nákazu kikinismus se šíří dál, varuju diskutující...


tento člověk smrdí KIKINISMEM
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(AA, 16.8.2010 9:19:44)
Odpovědět
to je nějaký myšlenkový proud odporující všeobecnému, médii protěžovanému Havlismu-Leninismu ? Tak sem s ním.
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(Alberto Kvěch, 16.8.2010 10:59:30)
Odpovědět
Prosím,nevíš kdo je Roman H.?
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(Alberto Kvěcha, 15.8.2010 16:50:51)
Odpovědět
Románku,Románku.Pokud by záleželo na oponentech euportálu je už dávno Klaus odvolán a je mnohé OK.
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(romanH, 15.8.2010 17:23:46)
Odpovědět
Je fakt, ze vas prispevek pod timto clankem chybel, coz mi bylo trochu podezrele. To vase OK je jine nez moje. A pokud by tam byl Svejnar ovladany Paroubkem, coz byla jedinna alternativa ke Klausovi, tak ja bych opravdu moc spokojeny nebyl. Ale rozhodne bych se nesnizil k podobnym blabolum, ke kterym se pravidelne snizuji Klausovi kritici.
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(Alberto Kvěch, 16.8.2010 9:05:29)
Odpovědět
Románku.Není většího blábolení než demagogické fandění,neekonomovi Klausovi.Ten pán, jestli Vám nedošlo nastartoval v této zemi cestu k neúspěchu, zadlužení a nefunkčnosti státu ve všech oblastech.Za jeho vládnutí se zhaslo a on bordel a rozkrádačky požehnal projevy jako"NEZNÁM ŠPINAVÉ PENÍZE",za jeho působnosti se nevyšetřovala a nepostihovala téměř žádná mamutí rozkrádačka státu atd. a on jen přihlížel a naparoval se.Když se ho dnes někdo optá proč se zločiny na stát nešetřily řekne (a řekl) ,že nebyla politická vůle.Románku,Románku,nechcete přítomným vysvětlit, komu jinému než Klausovi chyběla politická vůle.Za posledníh 20 let se opravdu nemáme čím chlubit a naši politikáři zničili stát.Hlavně díky Klausovi.
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(Alberto Kvěch, 16.8.2010 9:13:10)
Odpovědět
Románku.Já bych ŠVEJNARA bral.On byl Paroubkem jen zneužit a vlastně Paroubek pro jeho zvolení neudělal vůbec nic.On pan Paroubek a komunisté si s Klausem velmi rozumí, Klause podpořili a chtěli.Doufám, že rozpuštění vlády v době předsednictví EU také nepovažujete jen za akci Paroubka.On si až moc s Klausem rozumí a to byla hlavně medvědí služba pro Klause, proti ODS,Topolánkovi,proti EU.
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(romanH, 16.8.2010 10:21:14)
Odpovědět
Myslim, ze byla chyba reagovat na vas komentar, uz to priste neudelam.
Me ani tak nevadi , ze jste idiot jako spis , ze to davate tak okazale najevo.
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(Alberto Kvěch, 16.8.2010 10:50:50)
Odpovědět
Bože můj, koho si to vyrobil.Jo, a taky jsem hovado,debil a vůl, ale ještě ne tak velký, abych obhajoval Klause. Hezký den milý pane.Máte to jednoduché,Vám se dá závidět.
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(Alberto Kvěcha, 16.8.2010 9:24:15)
Odpovědět
Vládne ne díky oponentům,ale díky vlezdoprdelismu, nedemokratickému politikaření a nevyzrálé politice bez osobností.
Re: Klaus už se odkopal a nikdo mu nevěří..
(o Klausovi a dalších ruských agentech..., 15.8.2010 15:32:19)
Odpovědět
http://nevolte.cz/rusky-vliv-2.html
Re: Klaus už se odkopal a nikdo mu nevěří..
(Dan, 15.8.2010 16:24:16)
Odpovědět
na www.klaus.cz se velmi uboze a trapně brání proti narůstajícím desítkám a desítkám článků na internetu i v jin. médiích které ho označují skutečně za kremelského koně.

Tato jeho obhajoba má ale úroveň jeho románků s letuškami jež mají maskovat homosexualitu a ukázat ho jako kance, jemuž jedna žena nestačí.

Je tedy náš prezident avizovaný kanec a husita, či kryptožid a homouš, o něhož se aktivně zajímala i CIA v rámci jeho spolupráce s KGB a veřejně projednávala v kongresu jeho roli pro KGB ??

Každý ať si odpoví sám, naivita pana profesora je obrovská, lidé nejsou idioti a žrát ti to nebudou, milý Vašku KIKINO šašku.
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(v.n., 15.8.2010 16:42:51)
Odpovědět
Při schvalování Evropské ústavy byl nejhorší výsledek v jedné zemi myslím 48 procent. Při volbách v Česku byl nelepší Klausistický (používám opak slova Havlistický) asi 4.2 . Čili souhlasný názor na společnou Evropu je někde u 0.5, Klauseismus(používám tvar slova Evropeismus) je někde u 0.05. Klaus zabírá asi 0.1 neexistence.
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(Robert, 16.8.2010 15:05:22)
Odpovědět
Až na to,že tzv.evropská ústava v žádné zemi nebyla schválena referendem,a tam,kde referenda byla,tak neprošla.Co Vy na to?
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(Lukáš Herclík, 15.8.2010 19:10:53)
Odpovědět
A tak nechme staříkovi tu jeho radost z psaní. Stejně ho už nikdo nebere vážně, na pár jeho zaslepených obdivovatelů.

Už se mu krátí dny jeho pobytu na světě.....,
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(Heřman Vidlák, 15.8.2010 20:01:03)
Odpovědět
To, že je v menšině a že je možná jediný, z něj ještě nedělá šílence. Je pravda a je nepravda, a když se člověk drží pravdy, třeba proti celému světu, není šílený. Zdravý rozum se nedá podchytit statisticky...
...z Orwelova románu 1984
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(v.n., 15.8.2010 23:11:23)
Odpovědět
Platí o pravdách svědomí nikoliv o jednoduchých pravdách statistických. Pokud Klaus o někom tvrdí, že ví lépe co někdo chce, než dotyčný sám, lze se to otázkou u oné osoby dozvědět. O šílencích na opačné straně názoru sice Klaus nikdy přímo nemluvil, "duševní chudáky " čtu mezi řádky pokaždé. Myslím že se mu v ranném dětství něco stalo. Hypotézu o jedné frustraci jejíž následky lze modelovat přesně na stav jeho sociálních projevů mám.
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(Alberto Kvěch, 15.8.2010 20:48:50)
Odpovědět
Souhlas.
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(Malandrin, 15.8.2010 22:37:23)
Odpovědět
Když ponechám stranou otázku ohledně prezidenta republiky a podívám se na Evropu a její vývoj, tak mě zaujme třeba následující otázka:

Jak můžeme mluvit o "evropském národu", "evropské identitě" či "evropském občanství", když se národy Evropy mezi sebou po staletí vyvražďují. Mnohá nenávist je sice překonána, některá se ale rozhořela relativně nedávno, jiná plane stále.

Jak si tedy představit "jeden šťastný a pospolitý evropský národ"?
Není to i v rozporu s definicí národa jako takového?
Dospěli jsme jako civilizace do takového stupně vývoje, aby toto vůbec bylo realizovatelné?

Takže prosím tímto zdejší EU znalé přispěvatele o odpověď na mé otázky či vysvětlení a o rozumné argumenty pro snažší pochopení.
Děkuji.
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(v.n., 15.8.2010 23:21:56)
Odpovědět
Je více informací. Rekapitulace v ně počítaje.
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(Iza, 15.8.2010 23:31:17)
Odpovědět
Vždy bude v evropě někdo neštastný. Ta moje je křestanská,přihlédněte k tomu. dík.
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(Alberto Kvěch, 16.8.2010 9:33:05)
Odpovědět
Vycházíte z účelového tvrzení euroskeptika Klause, které je vždy záporné,zavádějící-proti EU.Federaci jako společenství zapojených národů je možné přijmout.Federální policie,jedna armáda, proč ne,nebo se naši politikáři, kteří vedou zemi k rozkladu mají strach, aby jím někdo neviděl pod pokličku,vymlovají se na ztrátu suver....atd.,atd.a občany oblbují.
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(Malandrin, 16.8.2010 9:43:44)
Odpovědět
Já se jen ptám a žádám o informace.
Namísto toho - jak jinak - od vás zase čtu agitační řeči, ale nic konkrétního.
Odpovězte na mé otázka, předložte argumenty, pokud nějaké máte. Třeba vám pak dám za pravdu.
Takto vás mám jen za eurohujera papouškujícího bezmyšlenkovitě názor, který je momentálně v kurzu.
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(Kalous, 16.8.2010 8:03:41)
Odpovědět
Bruselané - eurohujeři - všech zemí spojte se a běžte už konečně do ř.i/tti!
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(Alberto Kvěch, 16.8.2010 9:16:42)
Odpovědět
Kalous.Co moudrého nam ještě napíšete.
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(Plašmuška, 16.8.2010 10:31:33)
Odpovědět
Je zbytečné se do této diskuze zapojit, už jen to, že autor je VK, přimělo placené euhujery, aby ovládli diskusi, Kvěch, Dan zajíček a jiní, jistě máte placeno od příspěvku , tak si vydělejte, odpovídat mi nemusíte, ale když Vám to hodí nějakou kačku, nebo Eu... že
Re: Klaus: Neexistuje evropská identita, evropský národ a evropská solidarita
(hanca, 16.8.2010 12:44:16)
Odpovědět
pouziji slova pana Zajicka: stran eurohujeru zase jen klasicke blekotacky o Klausovi, ale nic k obsahu clanku.
Klaus ma pravdu: neexistuje zadna evropska narodnost ani evropska identita. ta je bud nemecka, ceska, polska etc. tak to bude normalni obcan vzdy citit. a soucasne snahy EU urychlit integraci neprirozenou cestou povedou v dusledku k problemum. ostatne, zeme s vyssim poctem imigrantu (tez tech evropskych!) se netvari nijak nadsene z jinakosti svych novych sousedu.

zeptejte se Danu, co si mysli o Polacich.
zeptejte se Francouze, jak vidi Portugalce.

dnesni eu inzenyri lidskych dusi se ale vali jako buldozer a mysli si, ze vsechno, co se jim nehodi do planu, politickym rozhodnutim prevalcuji. opak je pravdou.