reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus

Autor: Václav Klaus | Publikováno: 21.8.2010 | Rubrika: Citáty
Ilustrace

Chci Evropu, která bude založena na racionální a přátelské spolupráci rovnocenných a suverénních států, nikolishora uměle organizovanou „domovinu“ všech Evropanů.Zejména ale chci občanství jako výchozí princip uspořádání jakéhokoli lidského společenství, ve kterém je možné svobodně žít. Tím se také Evropa až dosud od zbytku světa nejvíce odlišovala. Vytvořit občanství na úrovni kontinentu však nelze. To může autenticky existovat jen na úrovni přirozených státních útvarů. Právě tuto svou tezi považuji za zcela klíčovou. 

Můj ostrý postoj k těmto věcem pramení kromě jiného z mých osobních zkušeností s komunismem, ve kterém jsem prožil více než dvě třetiny svého života. Komunistický režim rovnoprávnost a suverenitu států také popíral. Byl organizován shora, nikoli zdola. Princip občanství prakticky potlačil, neboť byl založen na internacionalismu, nikoli na respektu ke státu jako k nutné a nenahraditelné výchozí entitě jakéhokoli skutečně demokratického politického uspořádání. To u mne vytvořilo vysokou míru přecitlivělosti vůči jakémukoli náznaku podobných jevů. A právě tímto zkušeností zostřeným pohledem pozoruji dnešní Evropskou unii a celou řadu jevů, které pokládám za mimořádně nebezpečné.

Václav Klaus

Z příspěvku do sborníku na počest šedesátin Gerharda Schwarze

 

............................................................

 

"Život v reálném socialismu rozhodně nebyl svobodný ve standardním smyslu slova (především v politické a hospodářské oblasti), ale pro většinu lidí byl - zvláště v posledních patnácti letech své existence - docela přijatelný. Rozhodně nešlo o "komunistické peklo". Spíše o socialistický společenský model, k němuž, v jisté historické dobové modifikaci, dnes opět postupně směřujeme v Evropské unii.

Rozhodně jsme nebyli svobodní. Neexistovala volná soutěž politických stran, volby nekonstituovaly parlament jako suveréna našich zákonů, museli jsme akceptovat rozhodující roli Moskvy v základních otázkách orientace našeho sátu. I tomuto modelu se již přibližujeme. Osmdesát procent naší legislativy nepochází od nás, není výrazem autentických zájmů a přání našich občanů-voličů, ale od bruselské mašinérie, převodní páky zájmů a přání hlavních evropských států a socialistického pohledu na svět, založeného na regulaci všech myslitelných oblastí života."

Václav Klaus, Kde začíná zítřek, Knižní klub, 2009, str. 52-53 

 

http://4.bp.blogspot.com/_q4Xckip0o-U/SD6RMjL9dZI/AAAAAAAAAto/MM2-TRNxgCM/s1600/eussrSkender.png

 

 

http://atangledweb.squarespace.com/storage/flag_of_eussr.png?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1258621358116http://no.europanetwork.org/images/eussr.jpg

reklama
1907 čtenářů | 42 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(pa, 21.8.2010 4:36:08)
Odpovědět
Ježíšmarjá, to už není možné, zastavte ho prosím někdo.
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(karelk, 22.8.2010 13:40:42)
Odpovědět
Nenapsal jste, že má ve všem pravdu, jen se vám to nehodí do krámu. Já kdybych byl úředník EU s příslušným platem, také bych nenechal na socialismus dopustit.
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Wolfowitz, 23.8.2010 11:45:21)
Odpovědět
Tak ta sedla! Díky, na ně se musí takhle...
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Beroun, 21.8.2010 6:12:18)
Odpovědět
Bohuzel to je skutecnost. Nazyvat veci pravymi jmeny je prvni krok k mozne naprave. Dekuji vam, pane prezidente, za osobni statecnost v zajmu nasi vlasti!
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Alberto Kvěch, 21.8.2010 9:49:35)
Odpovědět
Jo.A ještě tady chybí beznázorový Brabec,Chytrák z hospody a podobní s jediným "souhlasím".Ti účelově vždy souhlasí s každou kravinou, kterou vysloví Klaus.To nás toho divného prezidenta opravdu nikdo nedokáže zbavit.To je bod č.1,kterým se měla vláda zabývat.Odvolání prezidenta a přímé volby prezidenta jsou hlavní body.Naše ubohost nezná mezí.To je už na vystěhování ze státu. S takovým prezidentem nejde slušně fungovat,jen se stydět.
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Trinnity, 5.9.2011 9:37:02)
Odpovědět
Stydět se za někoho... a co tak za sebe, vy moulo.
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(hal4000, 21.8.2010 6:46:22)
Odpovědět
Život v moskevském socialismu byl sice na bačkoru ale alespoň člověk viděl že to směřuje (z dlouhodobého hlediska) od větší totality k menší a ta ekonomická situace se jakž takž zlepšovala(i když mnohem pomaleji než v tehdejším západě)
- zatímco eurosocialismus směřuje od prosperity k úpadku či rovnou bankrotu (a to podle všeho řízeně protože ekonomicky soběstačný nezadlužený človek, i stát, je to co socialista nenávidí ze všeho nejvíce) a eurosamoděržaví se taktéž čím dál více totalizuje.
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Dan, 21.8.2010 9:52:38)
Odpovědět
nevidím žádný eurobankrot z bruselu nevidím ani žádný eurosocialismus, co vidím tak jsou národní bankroty /řecko, madarsko, island/ a národní socialismus, na druhé straně barkády unii která už léta postř. konvg. progarmau či planu sato nabádá země k rozpočtové kázni, národní socialisté způsobili i krizi kolem eura..
rozpočet EU je vyrovnaný, národní rozpočet většinově předlužený, přesocializovaný

mnohem socialističtější morálka nežli je v eu je i v usa, kde se dotuje, oddlužuje, reguluje a přerozděluje jako o závod, fed už dokonce schválil program nalévání stovek miliard dolarů i do soukromých bank a koglomerátů, v rámci udržení zaměstnanosti, tedy něco co eu zakazuje, a bojuje s těmito socialistickými prvky např. oddlužení Alstomu Francií apod.

pokud se podíváme na tolik kritizované zemědělství, kde eu dotuje prum. 21%, zjistíme že je ve světěna 6. místě i za zeměmi jako je Kanada či austrálie v nichž se nějteré sorty zem. výroby dotují až 66% !!
V usa je to průměrně 13%.

článek je přehnaný, prolhaný a demagogický.
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Alberto Kvěch, 21.8.2010 9:56:10)
Odpovědět
Vůči prezidentovi nemá být člověk nikdy sprostý,ale udržet se začíná být nad mé síly pozemšťana.Dělá vůbec něco jiného než píše své knihy a bojuje proti EU.Pochybuji.
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(PetrW, 21.8.2010 12:47:16)
Odpovědět
Možná je to tak lépe. Tím prvním nikomu aktivně neškodí v tom druhém ho nikdo nebere vážně.
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Dan, 21.8.2010 13:11:08)
Odpovědět
No dobré pověsti na západě to česku nepřidá, ale já jsem vždycky na ty jeho výlevy reagoval v Londýně před kolegy, tohoblba v česku nikdo nebere vážně, jenom malá skupina recesistů.
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(pavjan, 23.8.2010 13:47:50)
Odpovědět
Alberto, udrž se ,jsi silný. A hlavně si pár let pamatuj co jsi tu napsal.
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Trinnity, 5.9.2011 9:38:03)
Odpovědět
Přesné.
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Dan, 21.8.2010 9:59:40)
Odpovědět
K Václavu Klausovi

Tato postava našípolitických dějin bývá u nás označována za kontraverzní, je třeba zdůraznit že nic podobného neexistuje ve vztahu k jeho pověsti na západě tam je Klaus jednoznačně vnímán a popisován negativně, jak mládeží studenty, tak politickými elitami i novináři.
Tak na východě, kde v Rusku je naopak vnímán studenty nadšeně pro svoje neskrýváné proruské sympatie i vrcholnými politiky a tiskem, ruský tisk už Klaue nejednou označil za jediného přítele Ruska na západě, tuto větu si dobře přečtěte pánové, protože nic podobného nebylo napsáno ani o Angele ani o Sarkozim.

Na závěr bych chtěl uklidnit lidi, EU bude a Klaus nebude a neštěkne po něm pes, vlna odporu proti Havlovi ze strany Klausovi fanatické party je zde proto, dlouho jsem ji nechápal, že je jasné který z těchto prezidentů vynikne a vstoupí do dějin jako lepší, přepíše a naprosto zastíní toho druhého, Klausovi se toto nestane v Rusku, tam na něj budou ještě nějaký pátek vzpomínat.

Ale my nejsme Rusko, jsme západ a chceme být západ, proto pryč s Klausem.
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Líídl, 21.8.2010 10:20:52)
Odpovědět
Já přiznávám na rovinu, že je mi milejší Klausova cesta, tozn. být samostatným státem a být ve sféře vlivu Ruska, pravoslavného, Slovanského Ruska, nežli multinacionální a dgenerované socanské muslimské EU, pro mě je Rusko milejší.

Měli bysme ochranu vojenskou, podívejte se jak se postarali o osetii a abcházii, nevěřím NATO, to jenom slibuje..

měli bychom levnější plyn i ropu, západ nepotřebujeme.

Klaus je moudrý, dobře to ví a má jako vždy ve všem pravdu !!!
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Dan, 21.8.2010 10:22:00)
Odpovědět
Můžu se zeptat koho jste volil ??
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Liidl, 21.8.2010 10:23:25)
Odpovědět
Ne že by vam do toho něco bylo, ale ano volil jsem čssd.

A ikdyž jsem je volil vždy, pro jejich sociální program, který je narozdíl od pravice programem pro 80% čechů, s jejich eu postoji nesouhlasím.
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(PetrW, 21.8.2010 13:03:37)
Odpovědět
Že tojhle dokáže někdo napsat zrovna na 21.8. je skutečně nehoráznost. Ještě nám napiště nějakou rodinnou anamnézu, ať víme co jste zač. Fotr u Lidových milicí a matka domovní důvěrnice, ne?
Když vám tak imponuje ruská invaze do Gruzie, tak byste mohl s Klausem, Zaorálkem a Filipem sepsat zase nějaký ten zvací dopis, co říkáte?
Zajeďte do Blavy, Biľak jako každá svině má tuhý kořínek, jistě by vám rád poradil jak na to.
Druhá možnost je sbalit se a do toho zavšiveného totalitního Rusácka emigrovat. Lukoiloviče vezměte s sebou.
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Líídl, 21.8.2010 13:15:38)
Odpovědět
Pane, uvědomte si že Klaus už je jediný mezi americkými zrádci Havlem Vondrou a dalšími, který to opravdu naše zájmy hájí !!

Proberte se, celá ta němci dirigovaná unie nás jenom vysává, sovětský svaz tu měl malou jednotku, ale neskupoval náš průmysl naši zemi jako Němci a další germáni ze západu, Rusové jsou naši bratři a mají nás rádi, je vidět že jste tam nikdy nebyl !

I v roce 1969 si mysleli že námjdou pomáhat proti nepříteli, mysleli to dobře, že to jin. zneužili je jin. věc.

Klaus je dobrý prezident, vy byste tam chtěl toho amerického agenta švejnara co, zrádce národa, emigranta šmejda..
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Dan, 21.8.2010 13:18:11)
Odpovědět
Dívám se že je tu další Kikina s mozkem vyrabovaným jako Petřík a spol.

Tak táhni do toho Ruska a vem ostatní buzny sebou, toto je demokratická společnost, tak se podřit většině, nebo si sbal a jdi, narozdíl od komunistů te tu dneska nikdo nedrží..

Vsadím se že seš taky z estébácké rodiny, to se hned pozná..
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Líídl, 21.8.2010 13:19:36)
Odpovědět
Pan prezident je moudrý muž a chápe význam Ruska a vy jste trapný hulvát Dane.
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(PetrW, 21.8.2010 14:03:45)
Odpovědět
Rusáci jsou možná tak tvoji bratři, soudruhu, a to nejspíš jenom proto že tvoji matku v osmašedesátem poskákal nějaký ožralý mongoloidní mužik "osvoboditel".
Nebo mu snad dala sama a dobrovolně?

Jestli stotisícová okupační ruská armáda je pro vás "malá jednotka" tak to bych chtěl vidět jak vypadá ta "velká". Ne vlastně nechtěl.
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Líídl, 21.8.2010 14:20:49)
Odpovědět
Jste zaujatý, myslím že genialita Klause spočívá v tom, že vidí dál než my normální smrtelníci, a on chce aby jsme byli mezi oběma velmocemi vyváženi a ne jen pod tlakem západu, to zaručí naši nezávislost, nejsem Rusofil, ale nemám důvod proč je nemít rád, je to dobrý národ dobrých lidí.

Nemám nic ani proti němcům, ale Rusové jsou naši slovanští příbuzní, němci odvěcí rivalové, je jenom otázka času kdy nás zase zotročí.
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Alberto Kvěch, 22.8.2010 21:03:22)
Odpovědět
Genialita Klause.To vypovídá o všem.K vašim příspěvkům se namá cenu vyjadřovat.Jste mimo.
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Wolfowitz, 23.8.2010 11:47:10)
Odpovědět
Kašpárek Alberto :-)))))
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Klimeš, 21.8.2010 12:55:31)
Odpovědět
Koho zajímá ve světě a Evropě Klausův názor ??

I ten Putin ho utřel, když mu Klaus řekl, že prosazuje Ruské firmy do tendrů v naší energetice, Putina reagoval slovy.. vážím si toho, ale jaké je Vaše slovo v těchto věcech ??

:-)
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(PetrW, 21.8.2010 12:59:00)
Odpovědět
Ale zase dostal Vašík plíšek za zásluhy o šíření rusácké "kultury" a pochvalu jak hezky se naučil po jejich...
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Klimeš, 21.8.2010 13:05:42)
Odpovědět
Aby negavaril ta k.urva KáGéBácká, když létal do Moskvy na porady tam se česky nemluvilo..

Je naší poviností, aby se nezapomínalo na některé Klausovi zlořády.
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Alberto Kvěcha, 22.8.2010 21:08:06)
Odpovědět
Klimeši.To by jste měl zvěřejňovat denně na všech portálech.To vypovídá o V.K. vše.
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Dan, 21.8.2010 13:09:08)
Odpovědět
Vždy když demagogie tohoto srvru dosáhe určitého stupně, velmi se bavím, tam kde nestačí na argumenty začíná lhaní a kdo jin. než vašek Pružinských ani žena ani muž, národní socka by měl razit tuto revoluci lži.


Ta narudo přetřená vlajka, krásný paskvil, oni jsou zvyklí přemalovávat realitu na tu svoji euroskeptickou pravdu :-))
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Karlos, 21.8.2010 13:18:44)
Odpovědět
Klaus to napsal naprosto přesně. Akorát měl dodat, že v něčem je současná EU ještě horší než SSSR. Sovětský svaz např. nezakazoval prodávat obchodníkům ovoce po librách, nechtěl schvalovat rozpočty členských států, atd.
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Dan, 21.8.2010 13:23:58)
Odpovědět
Ale my jsme nikdy nebyly členským státem sovětského svazu, srovnáváte nesrovnatelné, trdičně v duchu euroskptické demagogie, tak je ta EU rvhp nebo sovětský svaz nebo 4. říše, už si konečně vyberte :))

Ty zmatený bláboly mě baví, připomínáte mi známého z Břeclavi, vyráběl falešný rum a vyvážel ho do Reichu, po vstupu mu zakázali prodávat to pod názvem Rum, byla to ochucená lihovinat trestí.. jak zmizel název rum, rakušáci přestali nakupovat, on tvrdí že ho zničila unie :-))
Je z něj euroskeptik, jako z většiny českých podvodníků.
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(v.n., 21.8.2010 14:25:02)
Odpovědět
Ty Klausovy bláboly už jsou jen unavující.
"Princip občanství prakticky potlačil, neboť bylzaložen na internacionalismu, nikoli na respektu ke státu jako k nutné a nenahraditelné výchozí entitě jakéhokoli skutečně demokratického politického uspořádání."
Byl založen na "třídním boji" a na imperialismu(bez uvozovek) Ruska, Klausi.
Vrátil bych se k naší ústavě, která říká že prezident je odvolán pokud není schopen plnit svůj úřad. Klausovy názory podle voleb ve společnosti zastoupeny nejsou, není schopen nic ze společnosti reprezentovat, táhne za sebou pachuť korupce, měl by vypadnout.
Doufám že po jeho poslednich nesmyslných kecech nejsem jediný koho to napadá.
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Franta Machuta, 21.8.2010 16:03:05)
Odpovědět
Dost mě překvapuje co všechno se mu odpouští, je to sice pezident ale to přeci neznamená že může příjmat úplatky od Lukoilu, ať už si to zdůvodní jakkoliv.

Ať vypadne z úřadu a pak bere prachy třeba od samotného Putina osobně, ale ted by se měch chovat jako prezident.

Pes po něm neštěkne a to říkám jako letitý volič ODS a jeho bývalý fanda.
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Alberto Kvěch, 22.8.2010 21:13:31)
Odpovědět
Už měl být dávno odvolaný,ale nemáme slušné politiky jen vlezdo......y.
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Vaclav Klaus, 21.8.2010 18:48:54)
Odpovědět
Drazi Panove(damy at prominou,o ne,Bohudik,nejevim zajem)nemuzete preci doslovne brat vsechno,co vypustim ze sve smradlave hlavy.Vzdyt ja LS podepsal.Jaky chcete jeste vetsi dukaz o mem Eurohujerstvi?Posledni dobou uz premyslim pouze prdeli a zrovna vcera jsem si ji pred aktem lasky zapomel nagelovat.To vite,skleroza.A od toho potom pochazi ma pseudomoudra,Vas milovany Kikina
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Gille, 21.8.2010 19:26:25)
Odpovědět
Václav má gell zadarmo, ruský z Lukoilu, je to kabrňák, dám 1000 eur tomu kdo ho vyjebe a natočí nebo nafotí, pánové lační soulože s nejznámějším českých gejem hlaste se mi na


bor-rit-voj.kakovydulek@gay-world.com

ale jenom s videem ale nepodvádět, když to bude stát zato, dám i mnohem víc !! :-)
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(JMJMVZD, 21.8.2010 22:00:48)
Odpovědět
Když tak čtu ty vulgarity na adresu V.Klause,vybaví se mně postava proletáře pochodující únorovou Prahou roku čtyřicátéhoosmého.Argumenty zaťaté pěsti - běda tomu,kdo má odlišný názor a třikrát běda tomu,kdo se opováží ten názor vyslovit.Pan president Klaus tu opovážlivost měl.Měl tu opovážlivost dokonce myslet samostatně,to znamená jinak,než diktují "přátelé"v Bruselu.
Láska k Sovětskému svazu bývala předností,to bylo to pravé vlastenectví,nikoliv láska k rodné zemi.Dnes je to zase láska k EU.Stále se však vyžaduje láska nekritická.
A jaký je váš pozdrav? Co takhle: Čest práci, eurohulváte !!!
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(frantisek zajicek, 22.8.2010 10:06:34)
Odpovědět
Myslenkove prazdny mocova roura Vaclav Klaun ratifikaci LS vyslovil svuj pravy nazor naprosto dostatecne a srozumitelne.Praci cest a rukam klid,soudruhu,FZ
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Dan, 22.8.2010 15:23:40)
Odpovědět
Tak te pochodující proletář mohl být klidně Klausův otec nebo strýc, jeho tchán těžko, ten budoval estébaáckou karieru na slovensku.

Víte vůbec co to bylo za rodiny ???
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(marie dubanová, 22.8.2010 21:17:10)
Odpovědět
když se Vám tady nelíbí, můžete do Ruska, tam je místa dost, a můžete založit nové RVHP, pane!!
Re: Klaus: EU potlačuje suverenitu podobně jako komunismus
(Wolfowitz, 23.8.2010 11:48:22)
Odpovědět
Začíná to tady být klasická názorová žumpa... :-((