reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Klaus exkluzivně: Co je vůbec Bruselu do našich prázdnin?

Autor: Lukáš Petřík | Publikováno: 17.8.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Klaus exkluzivně: Co je vůbec Bruselu do našich prázdnin?

11.8.2010 16:11 - Redakce ParlamentníchListů.cz se zeptala prezidenta republiky na to, co říká na nápad Bruselu celoevropsky regulovat školní prázdniny.

V Česku by mohlo dojít k rozložení letních prázdnin do čtyř měsíců při zachování nynější dvouměsíční délky. S návrhem přišly tuzemské cestovní kanceláře již vloni, ministerstvo školství ho ale zamítlo. Letos však získali podle deníku Právo příznivci takzvaných klouzavých prázdnin vlivného spojence - Evropskou komisi. Jednotlivé kraje by si tak mohly dvouměsíční prázdniny rozložit od června do konce září po vzoru jarních prázdnin, které jsou také klouzavé.

 

Nápad se nelíbí ani ministerstvu, ani prezidentovi

„Věcně je to samozřejmě hloupost. Je tu ale důležitější věc, kterou je potřeba dodat. Co je Bruselu vůbec do toho, kdy budou u nás a v dalších evropských zemích školní prázdniny? Proč se do toho Brusel plete?" řekl exkluzivně ParlamentnímListům.cz prezident Václav Klaus. 

Ministerstvo školství tento návrh Evropské komise rovněž nepodporuje. „Kupříkladu v Německu jsou školní prázdniny v různých spolkových zemích v různých termínech. Česká republika ale není velkou zemí a přinášelo by to pouze zmatek a je to zbytečné. Ministerstvo prosazuje tradiční osvědčený model," řekl redakci mluvčí ministerstva školství Václav Koukolíček.

Školství je záležitost států, ne unie, míní členové ODS

Aby se Brusel pletl do toho, kdy mají být v Česku školní prázdniny, jsou například i členové ODS Ivo Strejček a Jaroslav Kubera.

„Nevěřil jsem vlastním očím. Je to pitomost. Jedna z mála oblastí, do které Brusel zatím nemluvil, byl vzdělávací systém jednotlivých zemí, který je založen odlišných historických, sociálních a kulturních tradicích. Znamená to další krok ke snaze unifikovat vzdělávání v Evropě a vlastně je to další krok ke snaze unifikovat úplně všechno," vyjádřil se o kontroverzním návrhu ParlamentnímListům.cz bývalý učitel a nynější europoslanec Ivo Strejček.

„Já vím, že se budu opakovat, ale opakovat důležité věci je důležité. Ani RVHP si nedovolilo toto nařizovat svým členským státům. Lobby cestovních kanceláří si v Bruselu něco prosadí a my si z toho máme sednout na zadek a máme se tomu přizpůsobovat. Školství tu není ale od toho, aby zajišťovalo zisky cestovek," míní senátor Kubera.

Až čtyřměsíční prázdniny navrhuje Evropská komise

Autor: Lukáš Petřík

reklama
2154 čtenářů | 18 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Klaus exkluzivně: Co je vůbec Bruselu do našich prázdnin?
(Kalous, 17.8.2010 9:37:15)
Odpovědět
Ale o tom to je - EU zavede komisaře pro prázdniny a jeho poradní sbor, v jednotlivých zemích se zřídí ministerstva pro posun prázdnin a ta škola, která je bude nejvíce posouvat, dostane dotaci EU.
Re: Klaus exkluzivně: Co je vůbec Bruselu do našich prázdnin?
(Klausův prdelový gel, 17.8.2010 17:11:48)
Odpovědět
Tady někdo zapoměl, že ODS nevyhrála volby, že byla až druhá, takže socani TOPka a VV ji v klidu v evropských záležitostech přehlasují a hl. podle průzkumů nebude v následujících volbách už ani nejsilnější pravicí, takže názor ODS je hezká věc, ale ODS je euroskeptická menšina ve vládě i v parlamentu.
Re: Klaus exkluzivně: Co je vůbec Bruselu do našich prázdnin?
(Kalous, 17.8.2010 19:03:47)
Odpovědět
EU neřídí ODS, ani TOP, ani poslanci EU - řídí ji sám byrokratický aparát, který si své prosadí díky velké propagandě za miliony eur z pokladny EU. Propaguje a prosazuje jen své názory, ostatní ignoruje.
Re: Klaus exkluzivně: Co je vůbec Bruselu do našich prázdnin?
(Wolfowitz, 17.8.2010 10:01:33)
Odpovědět
A já se opět ptám - co ta na eurohujeři a kašpárci kvěchové? Jak tohle obhajují? Nebo to taky popírají?
Re: Klaus exkluzivně: Co je vůbec Bruselu do našich prázdnin?
(TřiKřížky, 17.8.2010 16:47:48)
Odpovědět
Od těch nečekejte argumenty či věcnou debatu.
Zahrnou vás tak akorát ódami na neomylnost bruselských papalášů, zarecitují z multi-kulti sbírky veršů a pak dle své příručky pro poslušné nadají do tupců či nácků, že to nechápete.

Jinak nevidím nic špatného na posouzení možnosti upravit současný systém letních prázdnin, ale citlivě a s ohledem na podmínky v naší zemi. Ne slepě přijmout první blbost, kterou bruselská mafie vypustí do éteru.
Re: Klaus exkluzivně: Co je vůbec Bruselu do našich prázdnin?
(Hrstka a Hamáček s.r.o., 17.8.2010 17:15:13)
Odpovědět
Slyšel jsem výbornou anegdotu..
.. že prý Klaus s Lukoilem nejednal o úplatcích na svoje knihy, které se sami neufinancují, ale o dodávkách vazelíny pro sebe a pro Macha :-)))

a další...

Vašku, víš jak dopadl Jerg, až pojedeš od Petra, řiť opatrně :-))
Re: Klaus exkluzivně: Co je vůbec Bruselu do našich prázdnin?
(Wolfowitz, 18.8.2010 15:39:36)
Odpovědět
Tak přesně takovou rekaci jsem očekával... díky za potvrzení :-))
Re: Klaus exkluzivně: Co je vůbec Bruselu do našich prázdnin?
(Dýlina, 18.8.2010 18:31:09)
Odpovědět
Dopíchá Klaus v Modré růži kloučka a když platí, objeví se nenadále ve dveřích Livie.. Klaus nachvilku zaváhá, ale rychle se sebere a řekne Livii, promiň drahá zase jedna letuška, ale neboj miluju jenom tebe :))
Re: Klaus exkluzivně: Co je vůbec Bruselu do našich prázdnin?
(Milano, 17.8.2010 10:32:53)
Odpovědět
Evropská unie má velké a těžko řešitelné problémy...evropská komise je neumí řešit a tak vytváří v lidech pocit že usilovně pracuje tím, že vymýšlí problémy umělé a pak nabízí jejich pseudořešení aby vzbudila pocit že něco dělá. Rozehnat!!!
Re: Klaus exkluzivně: Co je vůbec Bruselu do našich prázdnin?
(Václav, 17.8.2010 10:35:15)
Odpovědět
Nevím co je na rozložení prázdnin na více termínů během 4 měsíců špatného. Z vlastní zkušenosti vím, jak je v zimním období z hlediska jak školáků v různých krajích a okresech , tak i turistického průmyslu (podotýkám průmyslu, protože z něj desetitisíce lidí žíje vleky, ubytování)důležité rozložení prázdnin na více období. Brusel tomu chce pouze napomoci a vyjít tomuto návrhu vstříc. Proto bych panu presidentu a některým senátorům a poslancům s unáhleným názorům doporučil, aby pokaždé než k něčemu zaujmou stanovisko si připomněli přísloví "dvakrát měř a jednou řež". Jiné mongolské přísloví též praví "máš li rozum, řiď se rozumem, postrádáš li rozum, řiď se příslovím".
Re: Klaus exkluzivně: Co je vůbec Bruselu do našich prázdnin?
(bhanis, 17.8.2010 11:05:18)
Odpovědět
Václave, ty jsi fakt ichtyl :-)))) vždyť různé kraje, různé termíny těhle prázdnin, jen ty letní jsou stejné. Brusel ko,ko,tinami zdůvodňuje své fungování, které většinou k ho,v,nu jest :-))))
Re: Klaus exkluzivně: Co je vůbec Bruselu do našich prázdnin?
(hanca, 17.8.2010 12:28:35)
Odpovědět
souhlas s Vaclavem: klouzave prazdniny neni uplne hloupy napad. sice chapu, ze deti a ucitele miluji 2 mesicni volno, ale navrat do skoly je po tak dlouhe dobe o to tezsi a dlouho zase zadne volno.
ostatne, klouzave jarni prazdniny uz prece mame a funguje to! v Nemecku, pokud vim, to funguje tez, a ma to sve nesporne prednosti.

je pravdou, ze mnoho podniku zijicich z turismu by prosperovelo dlouhodobe (nikoli narazove preplnene kapacity a pak dlouho prazdno)a mohlo by si tez udrzet pracovni silu, kt je v dnesni dobe pouze sezonni. to neni jen o zisku pro turisticky ruch, to je taky o rozsireni pracovnich mist.

to, ze s tim dnes prichazi Brusel, je jen jedna pravda. tou druhou je, ze s tim nejdriv prisly tuzemske CK.
Re: Klaus exkluzivně: Co je vůbec Bruselu do našich prázdnin?
(pavjan, 17.8.2010 12:38:49)
Odpovědět
Ale tady vůbec nejde o termíny prázdnin, tady jde o to , že do toho Brusel nemá co kecat. Je tu spousta vážnějších problémů, ale ty se jim jaksi řešit nechce.
Re: Klaus exkluzivně: Co je vůbec Bruselu do našich prázdnin?
(TřiKřížky, 17.8.2010 16:53:56)
Odpovědět
Souhlas. Brusel těmito pseudoproblémy zastiňuje mnohem palčivější potíže, se kterými si neví rady a neví jak na ně.
Pokud to bude vhodné pro naši zem, s pozitivním dopadem na ekonomiku a bez negativ na kvalitu vzdělávání, pak to stojí za zvážení. Ale o případném zavedení má rozhodnout český parlament, ne tajtrdlík z Bruselu.
Re: Klaus exkluzivně: Co je vůbec Bruselu do našich prázdnin?
(Tajgr vuuds, 17.8.2010 17:06:01)
Odpovědět
Hančo, tady vůbec nejde oto že je to dobrý nápad a návrh, ale oto že ho nevrhuje Brusel, chápeš ?

To je natom špatně, to se nelíbí panu Klausovi..
Re: Klaus exkluzivně: Co je vůbec Bruselu do našich prázdnin?
(Tajgr vuuds, 17.8.2010 17:08:38)
Odpovědět
Hančo, tady vůbec nejde oto že je to dobrý nápad a návrh, ale oto že ho nevrhuje Brusel, chápeš ?

To je natom špatně, to se nelíbí panu Klausovi..
Re: Klaus exkluzivně: Co je vůbec Bruselu do našich prázdnin?
(Lojza z paseky, 17.8.2010 17:02:21)
Odpovědět
Bruselu je do školních prázdnin možno kecat kvůli jistému Klausovi, toho času presidentovi ČR. Byl to totiž on, kdo ratifikoval Lisabonský pakt za účelem svého dalšího setrvání v presidentské funkci.
Byl si přitom vědom toho, že odsuzuje tento stát (sice nejen tento, ale do ostatních nebudu kecat) na dlouhá desetiletí bruselského diktátu. Nyní by měl mlčeti a pohybovati se pouze podzemními prostorami.
A krom toho, ty prázdniny, to je úplná prkotina proti tomu, čeho se dočkáme v průběhu dalších pár roků.
Re: Klaus exkluzivně: Co je vůbec Bruselu do našich prázdnin?
(ann48, 18.8.2010 0:01:51)
Odpovědět
Já souhlasím s tím, že se Brusel vůbec do takových věcí nemá vměšovat, to za prvé. Za druhé se mi moc nelíbí ani jarní klouzavé prázdniny podle krajů, protože se i tady stává, že mé děti nemohou být se svými bratranci a sestřenicemi, protože každý má prázdniny jindy a proto samým se nechce nic podnikat a jen čumákují u počítače. Jinak by se bavili spolu.Umí si někdo představit, jak dětem poleze do hlavy učivo v pětatřiceti stupňovém horku? Domnívám se, že dvouměsíční oddech od školy je pro ně to nejlepší a jakékoliv výhody pro podnikání cestovek nemá být upřednostňované na úkor odpočinku dětí. Výpady proti panu prezidentovi Klausovi kvůli podpisu LS nejsou na místě, protože tak rozhodl Ústavní soud, že prezident musí LS neprodleně podepsat. Podle mého se Ústavní soud montuje do věcí, co mu nepřísluší, protože rozhoduje politicky, nikoliv nestranicky. Také nedávné jeho rozhodnutí ohledně odvolání majitelky psa k ÚS, který zavinil nehodu muže na motorce, protože ho majitelka neměla na vodítku a vběhl do vozovky a řidič motocyklu při nehodě ochrnul není správné, protože ona také nedodržela předpis, že psi nesmí volně pobíhat po vozovce. Myslím, že kdyby se takový případ stal někomu z jejich blízkých, tak by rozhodli jinak. Takto upřednostnili psa před člověkem a není to správné.