reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Němcová nechce euro, nebude platit Řekům

Autor: Lukáš Petřík | Publikováno: 20.8.2010 | Rubrika: Ekonomika
Ilustrace

14.8.2010 7:56 - Podle předsedkyně sněmovny a místopředsedkyně ODS Miroslavy Němcové by bylo vhodné ohledně přijetí či nepřijetí eura vypsat referendum. Sama Němcová je proti přijetí eura. Řekla to ParlamentnímListům.cz.

Němcové se líbí, že vláda ve svém programovém prohlášení odmítla stanovit přesné datum vstupu ČR do eurozóny a chrání tím Českou republiku před negativními ekonomickými vlivy včetně financování problémových států.

Euro není stabilní

„Euforie Slováků se změnila v naštvanost, když zjistili, že by měli platit dluhy za rozhazovačné Řeky. Kloním se k tomu, že by zde referendum být mělo. Složitost té otázky sice komplikuje vypsání referenda, ale nepodceňovala bych naše občany při rozhodování o tak důležité věci. Já bych hlasovala proti přijetí eura. Já nevidím žádný důvod, proč vstupovat do eurozóny. Pakt stability a pravidla se tam nedodržují a současné fungování eurozóny pro mě není důkazem, že by tato měna byla silná a stabilní," řekla ParlamentnímListům.cz Němcová.

Nečas nepovažuje referendum za nezbytné

„Nevím, jestli je referendum nezbytné řešení. Přijetí eura navíc není na pořadu dne, zvláště při současných vážných problémech celé eurozóny. Za sebe ale říkám, že určitě budeme postupovat obezřetně a přistoupíme na zavedení eura opravdu až v okamžiku, kdy výhody pro stát a naše občany převáží nad nevýhodami," reagoval premiér Petr Nečas na dotaz redakce zdali je příznivcem vypsání referenda k přijetí evropské měny.

Švédský model

S myšlenkou vypsání referenda o přijetí eura přišel europoslanec ODS Hynek Fajmon. Ten se inspiroval švédským modelem. Švédsko se sice zavázalo, že euro v budoucnu přijme, nestanovilo však konkrétní datum a k jeho přijetí vypsalo referendum, ve které občané Švédského království přijetí společné evropské měny odmítli.

Švédsko tak může své přijetí eura oddalovat do nekonečna. Stejně by mohla postupovat i Česká republika, která se také nezavázala k nějakému určitému datu a stejným způsobem by mohla oddalovat svůj vstup do eurozóny.

Slovensko zaplatí eurozóně 110 miliard

Slovensko se kvůli svému členství v eurozóně muselo připojit do záchranné sítě eurozóny v celkovém objemu 750 miliard eur (asi 18,6 bilionu českých korun). Na jejím vytvoření se na jaře dohodly země unie a Mezinárodní měnový fond a tato síť má pomáhat problémovým zemím, jako je například Řecko. Eurozóna má do fondu přispět garancemi za 440 miliard eur, z toho na Slováky připadá 4,37 miliardy eur, což je zhruba 108,4 miliardy českých korun.

Čtěte také:
Nečas: Pevný termín pro euro nebude. Kvůli inflaci

Euro je zbytečné, vymysleli si ho Francouzi, aby nezaostávali

Fajmonova noční můra o euru: Před Hradem Kocáb a konec Klause

Klaus pro Wall Street Journal: Euro zkrachovalo. Ještě že ho nemáme

Fotokoláž: rep

Autor: Lukáš Petřík

reklama
2141 čtenářů | 39 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Alberto Kvěch, 20.8.2010 8:40:06)
Odpovědět
A je jasná.Už zpívá jen písně Klause.Topolánek věděl, proč drží poslankyni u h...
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Wolfowitz, 20.8.2010 9:48:38)
Odpovědět
Kašpárku, je tedy správné platit dluhy za Řeky?
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Kalous, 20.8.2010 10:14:46)
Odpovědět
Zadlužený je každý evropský stát, v relaci na roční HDP na tom nejsou Řekové ještě nejhůře. Euro i dolar jsou fiktivní hodnotami nepodložené papírky. Světové finančnictví je velký podvod.
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Dan, 20.8.2010 10:19:42)
Odpovědět
Každá měna je dnes podložena jednak výrobou a druhak zájmemo tuto měnu z nejrůznějších důvodů.

Euro je je reálným fundmenetem podloženo z 85%, dolar asi ze 13%.
česká koruna dokonce z 92%.

Jestli má někdo obrovské problémy není to EU ani euro, ale je to USA s dolarem.

Na tento fakt já upozornuju už léta, nyní asie Jap a čína mění hromadně usdluhopisy za eurobondy, prodávají dolary a kupují eura i proto že evropské zejména německé výrobky jsou stále více populární na úkor amerických.

Nebo li Německo a EU v konkurenčním boji drtí ameriku nevýdaným způsobem.
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Kalous, 20.8.2010 13:51:44)
Odpovědět
Trochu souhlasím. Dolar je finační podvod, od kterého by bylo dobré se odvrátit - ale pro další funkčnost světové ekonomiky a provázání velkých amerických dluhů u Číny to není přijatelné. Měla by být kromě dolaru alespoň jedna další světová měna - euro nebo čínský j"uan.
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Dan, 20.8.2010 14:03:13)
Odpovědět
Ano, dolar je potřebný díky vojenským a surovinovým transakcím a rezerv pro ně určených...

Díky machinacím s dolarem si USA uměle udržuje vysokou živ. úroven a falešný růst HDP hyperkonzumem na dluh, ve skutečnosti již léta jsou američané mnohem chudší než evropané, přiznat si to a chovat se podle toho je těžké.

Je zde euro, není třeba žádné další měny, postupným rozšířením elektromobilů a ztrátou významu ropy a plynu proti elektřině se dolar postupně zhroutí.
Pokud ECB eurozona neskopíruje cestu USA, může euro úspěšně nahradit dolar..
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Kalous, 20.8.2010 16:21:45)
Odpovědět
No tomu bych Dane i zatleskal. Zdá se to velmi výstižné.
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Američan, 22.8.2010 12:42:12)
Odpovědět
USA už od zkončení války rozdala světu několik trilionu dollaru a rozdává dál. USA přesto že je zadlužené, neustále poskytuje pomoc různým pseudostátum a pronárodum. Jsou za tím zájmy "velehumanistu", antirasistu i velkokapitálu. Doplácí na to všichni především obyčejní Američané. Nejde mě na rozum, proč USA neustále podporuje své nepřátelé. Když je v Severní Koreí hladomor, okamžitě tam USA pošle obrovskou potravinovou pomoc. Někdejší hovado v Bílém Domě a laureát Nobelovy ceny div USA nezničil. Všude kde mohl podporoval nepřátelé. V Iránu pomohl dosadit k moci středověkého derviše. Naštěstí se mu nepodařilo zkomunizovat celou Latinskou Ameriku. Naštěstí pro USA byl v Bílem Domě jen čtyři roky nu a dnes máme v Bílem Domě zase levičácké hovado. Doufám že tam bude také jen čtyři roky.
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Dan, 20.8.2010 10:27:46)
Odpovědět
Nebojte se, Němci si svoje peníze z řecka vymůžou, nejsou blbý, i zatu cenu že ho dostanou a stane se tak řcko wocheendzonou pro německé turisty a rodiny.

Za řecko nikdy dluhy neplatí, to je machův euroskeptický dluh, jsou to další půjčky podložené jasnými podmínkami, ty řekové zatím plní lépe než je plán pod tvrdým dohledem..
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(TřiKřížky, 20.8.2010 11:33:28)
Odpovědět
Jestli si Němci peníze vymůžou nebo ne nám může být celkem fuk. Věřím, že to zvládnou i bez zapojení Bundeswehru :)).
Ale ČR na půjčku nemá. Sama by si musela půjčit, a tady je ten problém:
a) ČR nemá takovou vyjednávací pozici ani vyjednávače aby si případně úhradu této půjčky vymohla, pokud by Řekové nechtěli/nemohli splácet
b) úroky z peněz, které by si ČR půjčila, těžko půjdou přefakturovat Řecku, takže je zatáhnou občané ČR
Či se mýlím?
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Dan, 20.8.2010 12:27:12)
Odpovědět
V zásadě máte pravdu malé a chudé země by řecku půjčovat neměli nic.
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Alberto Kvěch, 20.8.2010 12:27:32)
Odpovědět
Ty klaune drzá nechápavá, nejde o finance, jde o vlezdoprdelismus a o to, že Klaus má zájem, aby na důležitých postech byl příznivec.Pří tvém vzdělání bys mohl také někdy přemýšlet..
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(cook, 20.8.2010 12:20:12)
Odpovědět
Dane vy si vybíráte jako obvykle jenom části které Vám vyhovují.Tok to doplním:
Centrální banky v Asii nechtějí zůstat za Čínou pozadu a držet velkou zásobu dolarů ve chvíli kdy Čína své rezervy diverzifikuje.Stejně tak nechtějí omezit růst rezerv a nechat tak svou měnu posílit.Podle Liang Menga z Peopleś Bank of China bude Čína zvyšovat své investice do zahraničního dluhu tak dlouho,dokud bude mít obchodní přrbytek.Čína potřebuje silný dolar a jakýkoliv větší útěk od amerických dluhopisů by ji způsobil škodu.Toho si je Čína vědoma.
Konec citace.A to vše v době kdy jsou evropské země nuceny pumpovat peníze evropských dluhopisů na ochranu eura.
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Dan, 20.8.2010 12:33:22)
Odpovědět
Tak to je pěkná blbost, asie diverzifikuje svoje bondy proto, že nevěří vývoji v USA a má strach z dalších dolarových poklesů a ztrát, naopak důvěřuje EU a eurozoně, proto investuje do eura a eurobondů, nic jin. zatím není.


ECB kupuje jenom řecké, portugalské a španělské bondy, o Němcké je naopak obrovský zájem, stejně jako o belgické, holandské atd.

Podstatně katastrofálnější stav je v USA, kde 22 000 miliard USD nalitých do ekonomiky nepřineslo kýžené oživení, takže bylo rozhodnuto o dalších 200 miliardách usd ročně nalívaných do trhů a to s neurčitou dobou konce.

Ta věc je prostá Německu se věří, USA se nevěří a víte proč ?
Němci totiž dokáží svoje produkty Made in EU prodat i velmi draho, je to otázka reputace, značek, goodwilu, silné dobré pověsti, Německé firmy a občané mají vysokou míru úspor a v indexu RAM - schopnosti států splácet pohledávky má německo absolutně nejvyšší číslo, je vysoce solvenstním státem se zdravým průmyslovým fundamentem ekonomiky.

čína a asie věří EU,díky Německu.
na amerických bondech je obrovská bublina, to čína dobře ví a má jich tolik, že kdyby bublina začala splaskávat čína je kaput, není jin. cesty než opatrně postupně tyto bezcené papíry měnit za eurobondy.

čína americkými dluhopisy platí rusku za suroviny a tím ty předražené cancy přistávají v Rusku, to jimi zase ručí za půjčky ze západu... letadýlko se uzavírá s tím, že američané za vzduch nakupují z číny zboží a čína ten vzduch mění rusku za ropu a plyn, atd.
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(cook, 20.8.2010 13:13:00)
Odpovědět
To nejsou keci,to jsou citace ze zdrojů ze kterých sám čerpáte.čína si díky dluhopisům částečně spolufinancuje svůj vývoz.Díky nákupu dluhopisů si snižuje své přebytky a tím snižuje tlak na zvýšení kurzu juanu,což sami číňani přiznávají.S německem máte pravdu ,ale EU není Německo to je ten problém.Německo je ten motor,ale ta váha co táhne je čím dál větší.A otázka zní jak dlouho bude ochota německa to celé táhnout a zajakou cenu?
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Dan, 20.8.2010 13:58:41)
Odpovědět
ne to si vážně nemyslím, takto to nemůže fungovat a nebude fungovat,
skutečné důvody diverzifikace bond potencialu jsem už popsal...

Takhle prosté to není, Německo dnes představuje 70% veškerého ekonomického výkonu EU, přičemž pouze 1/3 je v samotném Německu, zbylé 2 třetiny veškerého jejich potenciálu je v ostatních státech EU, tudíž Německo už dávno není jenom BRD ale je to mnohem větší část EU.

Němci mají eminenantní zájem natom, aby jejich investice v ostatních zemích EU byli v klidu a aby euro bylo v klidu a to je pro nás moc dobře, protože neexistuje v Evropě 2. stát, pod nímž by jsme byli ekonomicky ale i mocensky lépe chráněni.

Rusové jsou nebezpeční, francouzi zbabělí a britům, poloevropanům šlo vždycky jenom osebe.

takže jakkoliv to není stav ideální, nemáme lepší možnosti.
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Josef, 20.8.2010 14:02:30)
Odpovědět
Problem je ze nejvetsi nafukovac americke real estate bubliny ze zahranicnich bank je nemecka Deutsche bank, ktera stale vlastni tisice prazdnych domu v americkych mestech. Hned za ni jsou francouzske , anglicke a svycarske banky, ktere se take snazily s nizkourokovymi pujvckama.

http://www.spiegel.de/international/business/0,1518,699754,00.html
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Dan, 20.8.2010 14:05:39)
Odpovědět
To není problém DB je vysoce zisková banka, která americkou krizi narozdíl od velký us bank přežila bez dotací se ztrátou 5 miliard eur, tu už loni vyrovnala a je vysoce zisková, je to zdravá banka, na američanech prodělali všichni kdo jim půjčovali, amerika už dávno nemá kapitál vlastní.
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(cook, 20.8.2010 14:07:51)
Odpovědět
S tím mocensky nesouhlasím,vždy jak jeden stát získá dominanci tak dřív nebo pozdějc se pokusí něco navíc z toho získat,ale budiš.Německo má výhode díky euru protože ho ostatní slabé země drží níž než by byla marka diky čemuž má zatím výhodu.Ale je otázka jak dlouho zůstane výhoda výhodou a nezmění se v přítěž.Já osobně si myslím že by euro mělo mět tak maximálně 5 až 6 zemí.Jinak opravdu jsme v německem hospodářskem prostoru a souhlasím že je to pro nás výhoda.Jenom ten mocenský bych měl radči pojištěný .
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Dan, 20.8.2010 14:18:40)
Odpovědět
člověk musí být realista, my sami nepřežijeme lépe s Germánem než Rusem, každý nato může mít jin. názor..

čím víc to tu patří němcům, tím víc se oto budou starat a my z toho profitovat, můžeme se oblbovat vlasteneckými keci, ale realita je jin.

Němci si nás váží, jsme šikovní a pracovití..
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Dan, 20.8.2010 14:22:39)
Odpovědět
s tím eurem j to jinak.. euro může mít klidně každý, ale nesmí si myslet, že to znamená nějakou živ. nebo ekonomickou úroveň, pokud funguje trh a cenová a mzdová hladina, klidně může mít euro řek i němec, ale řek nemůže mít německý plat a důchod...

mimochodem, min. týden jsem byl na slovensku ráj a tatry, a je tam velmi levně, mnohem levněji nežli u nás.. to jenom tak...
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Kalous, 20.8.2010 16:27:13)
Odpovědět
Akorát že Slováci na euro nadávají (kromě některých obchodníků s cizinou) a závidí nám, že jsme je dosud nepřijali.
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Dan, 22.8.2010 12:45:46)
Odpovědět
a taky nám závidí náš třetinový ekonomický růst.... ten asi hlavně rosteme už pomaleji nežli Německo, slovensku dýchme na zádu už léta a ono se vzdaluje a vzdaluje...

Klausostán dotává těžké direkty
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(cook, 20.8.2010 16:57:01)
Odpovědět
Jostěže euro může mít každý.Ale ne každý stát nato nyní ekonomicky má.A to je ten problém.Musí být pevně stonovené podmínky a v tých podmínkách nějakou dobu fungovat a až pak teprve přejít,vtom se shodnem.Ale právě že nyní nato má jen těch 5nebo6 států.To je ton průser.Prostě je to zatím uměle naroubované tak teprve nyní za běhu přemýšlejí jak to ukočírovat.Žádná varianta B,c nebyla připravena.
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Dan, 20.8.2010 17:34:25)
Odpovědět
To si nemyslím, celá ta příparava a podmínky, jsou otázkou přehnané německé důslednosti.

Euro může přijmout každý stát současné eu, uplně klidně, na příkladu relativně zaostalého a chudého slovesnka vidíte, jak vzkvétá, kam se na něj hrabe naše pomalá, líná ekonomika, slovesnko je šampion ekonomického růstu a euro mu v tom náležitě pomáhá.

Podle mého názoru je euro přínosné pro každou zemi eu, jejíž většinový obchod je zase s dalším členským státem.
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Josef, 20.8.2010 19:18:01)
Odpovědět
Puvodne chtela Angela Recko vyloucit z EU, ale na natlak bruselskych politiku to neudelala. Jak je jednotna mena a neschopnost devalvovat skodliva je videt na prikladu Recka.
V nekterych castech zeme je az 70.% nezamestnanost, tim padem nelze vybirat dane a zmensujici se ekonomicke aktivity, kdyz neni prace dostavaji Recko do padajici spiraly bez moznosti situaci zmenit a zacit splacet dluhy. Ja myslim , ze zustat s korunou v soucasne ekonomicke bouri je vyhoda, neboli jakasi pojistka. Je jasne, ze nemecka ekonomie jede, ale tahnout vetsinu statu unie to nestaci. Ctyri z peti Nemcu jsou se soucasnou situaci vysokych dani take nespokojeni!

http://www.spiegel.de/international/europe/0,1518,712511,00.html
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Dan, 20.8.2010 19:27:03)
Odpovědět
K Německu, čistý přírůstek HDP revidovaný na 3,2% pro letošní rok, meziq 9%+
Nárůst průmyslu 33%, exportu 55%

řecko plní úsporný program lépe než se čekalo, přečti si Bloomberg /včerejší/ a je na dobré cestě...

To je holý nesmysl, devalvace je normální podvod který připraví věřitele o peníze, podraz nic víc, řešení není v devalvaci a jedeme dála vy okolo se poserte, nýbrž jen a pouze v úsporách a škrtech, ale to ty Josefe jako konzumní amík nemůžeš chápat.

Pokud ti budu dlužit a přestanu splácet, není dobré vyřešit to zmenšením měny a bankrotem - , ale úsporou a finálním splacením.

toto je nový trend, ne devalvace, devalvace jako vedlejší produkt zničí také úspory a my se musíme vrátit ke spoření a hospodaření a ne k americkému modelu půjčuj si a utrácej.
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Josef, 20.8.2010 20:25:35)
Odpovědět
V tom mas castecnou pravdu, ale kdo si myslis, ze ty dluhy bude platit? Tak vysoke cislo nezamestnanych musi uzivit ta mensina, ktera praci ma. Kdyby presli k drachne jejich produkt by ze rapidne zlevnil a to by nastartovalo rust ekonomie. Jak myslis ze to pracuje Cine, Rusku a dalsim.
Jo a ze to odnesou obcane, kteri setri, to je automaticke, na chudych si nic nevezmes. Nehlede na to, ze mnoho schopnych z Recka uteklo do EU a USA!
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Dan, 21.8.2010 16:10:24)
Odpovědět
Jenom ti důrazně zopakuji, že dluh nesmí splácet věřitel ale dlužník, takže s devalvací běž do řiti a vem si sebeou i Klause, blba s devalvovaným mozkem.
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(PetrW, 20.8.2010 21:24:44)
Odpovědět
Ale to, že Slovensko relativně prosperuje asi není zásluha "samospasitelného" Eura, ale spíš důsledek toho, že Dzurinda měl dostatek odvahy udělat reformy a súdruh Fico dostatek rozumu nechat je víceméně být.
Neřekl
Sice mi není jasné co přínosného do diskuse přináší názor Němcové, která ve skutečnosti žádný názor nemá a její kvalifikace pro místopředsedkyni je to že je klausova roztleskávačka. Ostatně její ubrečený projev na kongresu ODS mluvil za vše.
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Dan, 22.8.2010 12:43:00)
Odpovědět
Bohužel celá řada reforem na slovesnku byla řáděním socialistů už poškozena, zdecimována, ale i tak je slovensko i v tomhle před přidřeným Klausostánem českem.

To nemáte pravdu, výhody eura vám vysvětlí každý kdo obchoduje se západem, každý kdo dělá pro němce a rakušany a komu kurzové výkyvy neničí zisky.

O tom nemá smysl ebatovat, tady staojí zcela jasné výhody proti smypatiím k tradiční měně, která nás neustále poškozuje, protože my jsme silný expoortér závilí n německu a eurozoně.

reformy nepřinesou ekonomický růst, spíše naopak, ubude státních zakázek a konzumu na dluh, očistí finance od dluhů, ale nemají zásadní vliv na růst hdp když už tak krátkodobě silně negativní.
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(cook, 20.8.2010 17:56:29)
Odpovědět
No uvidíme mám jiný názor.S tím slovenskem a eurom to není až tak žhavé.Potkávám hodně slováků a nejsou nadšení.ale hlavně jezdí nakupovat sem k nám stím že je u nich na slovensku draho.ten růst to ano ,ale to je dáno především výrobou v Německu na které je slovensko napojené jako my.Jenom udělali reformy dřív než my a lépe.Tak stím něco naši udělají nyní.To Euro se asi neshodnem tak uvidíme čas to rozhodne kdo měl pravdu.
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Dan, 20.8.2010 19:20:55)
Odpovědět
Já se právě vrátil ze Slovenska, je tam levněji než v česku, natom trvám..

Služby výrazně levnější, obchodnáky nepatrně levnější, dost jsem se nato soustředil, také jsemo euru mluvil s lidmi, číšníky, lidmi z hotelu, lidmi na tůrách a v restauracích atd.

Všichni shodně euro chválili, já jim říkal že v česku se říká to co tvrdíte vy, že jsou slováci nespokojení, smáli se a mluvili něco o české skepsi.. česi sů hrdí, ale majů načo veď všetko čo vskveta neje jejich.. řekl mi Vlado, s kterým jsem se seznámil na dětském hřišti, kde jsem byl s malým...

Mimochodm podle statistik je s eurem spokojených 81% slováků, 62 % si myslí že jim euro pomohlo v krizi..


jenom pro informaci, slovenský růst je 2,5x vyšší nežli český a ceny mohu potvrdit jsou nižší než na brněnsku
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Dan, 20.8.2010 19:32:00)
Odpovědět
ubytování v boudě v tatrách 160,- pivo 18, halužky jsem jedl od 60-120, stejky kolem 200, benzín levnější než v Brně !!

Rohlíky jsem koupil v Nitře za 1,-/kus v bratislavě v Teco jsem mluvil s prodavačkou a vzal jsem s letáky, smála se že se tam češi často diví že je tam levně..

kdo roznáší ty kachny že slovensko je drahé ??????

Po cestě domů jsem mluvil s kamarádem ve skalici - má autodopravu kamiony, práce je dost hlásí mi nejsou lidi, vzpoměl jsem si na česko - bazary plné nákladáků a žádná práce...
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(timot, 20.8.2010 21:16:53)
Odpovědět
Ve kterém Slovensku jste byl, já jsem si do dnešního dne myslel, že je jenom jedno.
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Dan, 21.8.2010 9:38:50)
Odpovědět
V Gay klubu jsem platil v přepočtu 500 Kč se vším všudy a ještě jsem si pak 2000 odnesl. V Brně platím 800 Kč. V Nitře jsem koupil na nutném výseky 2 kravská kopyta za 10 Kč a co na nich bylo masa a ještě jsem z nich udělal popelníky a v salaši je prodal za 300 Kč. Nabízel jsem i ženu, ale nikdo ji nechtěl, protože byla neoholená a smrděla. Hrozně se mi tady líbil seriál - ako sa mátě Mojsejovci a včechny díly mám na CD. I Rómové a někteří cikáni se ke mě slušně chovali - vždyť tady mám příbuzenstvo.----Zdraví Daniel Horvát.
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Ing. lívia Rosamunda Klausová, CSc., 21.8.2010 17:34:18)
Odpovědět
Dan má pravdu, popri brigáde v ČR ako manželka prezidenta stíham ešte pracovať aj v bordely v Bratislave. Nemeckým zákaznikom ponúkam anál, orál a klasiku a zarobím si tam omnoho viac ako v Prahe. Preto som s eurom nadmieru spokojná.
Pre Dana: ak ma chceš navštíviť, tak ťa očakávam v erotickom klube Mesalina - Bratislava, Petržalka. Popýtaj sa tam na sexy Rosamundu.
Re: Němcová nechce euro, nebude platit Řekům
(Dan, 21.8.2010 16:13:14)
Odpovědět
proto jsem si vzal prospekty z obchodů a účetnky a dneska už jsem naně utřel totálně švagra, když zažvanil Klausoodrhovačku o drahém teuru, což je nesmysl i v tom Německu, ukázal jsem mu ty ceny a otevřel hubu jako kapr a zlmkl, tak se musí proti lhaní, pěkně důkazy. :-)


Mimochodem, stejné je to i s německem kde je třeba oproti Librové pritánii frankovému švajcu fest levně a to nemluvím o Skandinávii, tam je nejlevněji světe div se ve Finsku s eurem a nejdráž v norsku - EFTA :-)