reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky

Autor: Lukáš Petřík | Publikováno: 31.8.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

26.6.2010 23:05 - ParlamentníListy.cz se zajímaly o názor senátora KDU-ČSL Jiřího Čunka, který je známý svým dlouhodobým zájmem o nepřizpůsobivé občany, jaký budou mít dopady vládní reformy v sociální oblasti na takzvaně sociálně vyloučenou romskou komunitu.

Jedná se například o avizované plošné snížení sociálních dávek o 10 procent, veřejné práce pro nezaměstnané, prokázání úmyslu, že nezaměstnaný práci doopravdy hledá a podobně.

Záleží na konkrétní aplikaci

Podle Čunka má každé zpřísnění určitý účinek. Některá ze jmenovaných opatření existují již nyní. „Nevím, jak ta vláda bude ty konkrétní kroky naplňovat. Ta deklarace je hezká věc, konkrétní naplnění je jiná věc, protože se mnohdy ukazuje, že ta kontrola s tímto spojená je vyšší než ty výdaje samotné," řekl pro ParlamentníListy.cz Čunek.

Zásadní otázkou podle Čunka je, zdali tato opatření budou působit na romskou komunitu. „Já jsem přesvědčen, že na tuto komunitu může působit pouze komplex všech opatření najednou. Hovořím o návrhu své koncepce, kterou jsem kdysi předložil a která je na Úřadu vlády a pracuje s ní pan Kocáb. Všechny kroky musí být aplikovány současně, jinak nemají potřebný účinek. Co se týče romské komunity, sociálně vyloučených, tak ta je tak specifická, takže tam ta opatření musí být jiná než u lidí, kteří se náhodou ocitli mezi nezaměstnanými. U krátkodobě nezaměstnaných řada opatření není nutná," dodal Čunek.

Školky a družiny

S celou romskou komunitou se podle senátora KDU-ČSL za Vsetínsko musí pracovat dohromady. Romové by měli své děti posílat do škol. Děti z této komunity by měly chodit do přípravných mateřských školek. Děti věku základní školy zase mají každý den po vyučování navštěvovat ještě družiny a zde být hodinu dvě pod dohledem vychovatelů, kteří s nimi zpracují domácí úkoly. V tomto nelze spoléhat na rodiny. Ty se s romskými žáky doma neučí. To se týká i učňů a středoškoláků.

Naučit Romy pracovat

Dále se má pracovat s matkami a otci. „Je třeba Romy k práci přivést. Tito lidé mají na trhu práce jednoznačně ztíženou pozici kvůli nedostatečnému vzdělání a díky tomu, že nemají pracovní návyky. Proto musejí mít tito lidé speciální režim," míní Čunek.

Romové se podle něj těžko pohybují v režimu klasické měsíční výplaty, protože to, co dostanou, hned utratí. Pracovat by měli pod nějakým kurátorem, nebo by se měla přizpůsobit výplata mzdy, aby ji dostávali buď každý den nebo maximálně každý týden. „Není možné, aby na romskou komunitu platila stejná kritéria jako na lidi, kteří celý život pracovali a pak ztratili práci," dodal Čunek.

Čunek si myslí, že při snížení sociálních dávek hrozí nebezpečí zvýšení kriminality u Romů. Domnívá se ale, že obecně je snížení určitých dávek u některého typu lidí v pořádku a motivuje je k práci.

Nesnižovat dávky všem

Na druhou stranu mohou být postiženi ty rodiny s jedinci, kterým je kolem padesáti let a i když objektivně pracovat chtějí, práci nemohou najít. A když mají děti, kteří navíc například studují na střední nebo vysoké škole, mají problém domácnost utáhnout. „Snížení dávek tedy nemusí postihnout pouze neslušné zneuživatele, ale také ty slušné, kteří celý život pracovali a v zásadě si tu dávku zaslouží," doplnil Čunek.


Čtěte také:


Autor: Lukáš Petřík

reklama
3499 čtenářů | 31 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Karkulka, 31.8.2010 20:51:26)
Odpovědět
Nejsou všichni stejní. Znám rodiny, kde oba rodiče pracují, děcka chodí do školy, pokud se vyskytne problém, hned jej řeší. Na druhé straně některé rodiny už ve třetí generaci nepracují, děcka do školy nechodí, nic se neřeší, není na ně metr. Proč se na toto etnikum bere jiný metr než na ostatní? Co kdyby pan Kocáb a jemu podobní "moudří" šli pracovat do terénu a přestali žvanit o ničem? Naši atamani musí nastavit přesné mantinely a striktně vyžadovat jejich dodržování. Ti nepřizpůsobiví velmi dobře znají svá práva, teď je ještě naučit znát i povinnosti.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(hal4000, 31.8.2010 21:00:30)
Odpovědět
tady je televizní reportáž o této cikánské famílii už z r.2005 - a takovým se vyhlašuje státní smutek ... prostě neuvěřitelné

http://tvnoviny.sk/spravy/krimi/rodina-ktoru-vyvrazdili-v-devinskej-novej-vsi-bola-udajne-problemova.html

http://tinyurl.com/28uj9d5
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(xyz, 1.9.2010 11:25:38)
Odpovědět
Romové nemají pracovní návyky, a nikdy je mít nebudou. Ti budou pořád na podpoře, a slušní lidé na ně budou dělat. Ta malinká část romů, kteří normálně makají to nevytrhne !!!
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Občan, 1.9.2010 19:34:51)
Odpovědět
Lidi prosaďme konečně zákon, že stát bude dávat sociální dávky jenom na dvě děti a na další nedá ani korunu. Kdo chce mít další, ať si je živí sám. Nikdo mu je nezakazuje mít.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Kalous, 1.9.2010 22:15:56)
Odpovědět
Sice na první pohled rozumné - ale lepší mít i rodiny (přizpůsobivých) s 3-4 dětmi než sem kvůli byznysu zvát imigranty, kteří těch dětí mají automaticky dvojnásob i kdyby umírali hlady. A ti nepřízpůsobiví by pak všechny děti nad 2 asi dali do dětských ústavů - to by vyšlo ještě několikrát dráž (řešení - odložení dítěte do dětského domova nebo zanedbávání výchovy dětí - sterilizovat!).
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Lenka, 31.8.2010 17:15:24)
Odpovědět
Ať je Čunek jakýkoliv, s romskou problematikou by si poradil mnohem líp než Kocáb. Protože je, na rozdíl od něho, "v obraze" a má s Romy zkušenosti z komunální politiky. Mělo by se mu v této oblasti popřát více sluchu a dát možnost vypracovat ucelenou konkrétní koncepci, jak dál s romskou problematikou. Různých neživotaschopných koncepcí tu už bylo víc než moc.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Kalous, 1.9.2010 22:07:28)
Odpovědět
Čunek se nyní na Romy vykašle - aby byl zase zvolen .senátorem, raději se dal na antikomunismus - to je jistější a politicky produktivnější než boj s nepřízpusobivými cikány, na pohřbu Paumera se patřičně nažhavil a inspiroval.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(sestra, 31.8.2010 17:02:37)
Odpovědět
Ro,ové musí mít přísný dohled.třeba a´t to stojí víc,bude mít víc lidí práci,ale někdo je musí přinutit pracovat a místo dávek výplatu!!Proč nemůže sociálka dát peníze úklidovým firmám a pod,ať se neválejí doma a dělají v zaneřáděných koutech města pořádek,ale bez dohledu je to k ničemu,viz Bohumín/po jejich úklidu chodníkú je to úplně stejné jak před úklidem,město se tím chlubí,ale výsl.nulový!!!!/ místo peněz ovšem poukázky a trest pro živnostníky,kteří jim vydají alkohol místo potravin!!!p.Čunek se neměl cpát do plitiky,ale pokračovat v Romské aktivitě,asi by měl úspěch.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(JosefB, 31.8.2010 14:33:36)
Odpovědět
Všechno jsou jen kecy. Cikán zůstane parazitem napořád a stát jej živí pouze za jeho existenci. HAWAY v ČR.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Čunta, 31.8.2010 14:07:37)
Odpovědět
Ať Čunek vzal nebo nevzal úplatek 500 tisíc Kč,nakonec většina starostů a státních úředníků i politiků brala a větší částky,ale jeho návrhy na řešení romské otázky měly hlavu a patu.Měl zkušenost ze Vsetína a jeho politická likvidace asi souvisela s Romy,neboť různí jedinci i organizace vč romských dlouho a dobře parazitují na státních dotacích a nic přitom viditelně neřeší.Nevím ale co Kocáb dělá podle Čunka,když kromě keců, balení barevných holek a brojení proti placení dluhů formou srážek z dávek,jak začala praktikovat starostka Řápková.Kdyby chtěla vláda romům ubrat na podporách,tak musí John přibírat policisty a ne propouštět.Kde až vede neřešení problémů,nebo řešení pomocí ústupků a úplatků vidíme na příkladu střelby v Bratislavě.Jen pokračujme v antidiskriminaci a přes "humanistu"Schwarzenb.k nám nastěhujme ještě pár tisíc rumunských romů a uspíšime pravděpodobně i řešení romské otázky.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Helča, 31.8.2010 15:01:15)
Odpovědět
Souhlas na 100%.Vždyt tohle plemeno nezná jiné slovo než diskriminace a rasizmus a možná, že ani neznají jejich definici. Přes všechny snahy svoje DNA nezmění a ani nechtějí. Proč taky?Na dopravu mají koně pod kapotou BMW, zlatky dostanou na sociálce a třeba na naftu ušetří,za pastu na zuby pro děti. Ve školkách si stěžují,že si děti neumějí čistit zuby a mýt si ruce. Za 700 let se naučili jen nastavovat ruce. A prac.návyky mají!! Perfektnš umí krást.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(pavjan, 31.8.2010 10:28:10)
Odpovědět
Aby člověk získal práci, musí splňovat dvě podmínky: musí něco umět a musí být ochoten pracovat. Pokud toto nemá, jsou všechny vládní i nevládní programy k ničemu. Už mám dost těch nekonečnejch keců o tom jak neseženou práci, protože jsou diskriminováni nebo proto, že mají černou kůži. A ještě otázka pro antidiskriminační aktivisty, humanisty a socialisty: jak chcete dosáhnout toho aby pracoval ten kdo pracovat nechce a aby se přizpůsobil ten, kdo se přizpůsobit nechce?
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Kalous, 31.8.2010 11:15:47)
Odpovědět
Jo - pro ty notoricky nepřizpůsobivé vytvořit pracovní tábory ve vhodných málo obydlených oblastech - z tohoto režimu pak propustit až ty, kteří opustí dráhu kriminality a vyhýbání se práci. Jenže bohužel tento stát nemá práci pro 500 tisíc nezaměstnaných, ani pro desítky tisíc vězňů - tak ji těžko bude mít pro nepřízpusobivé kriminálníky. Neřešitelné. Alespoň sem volně nepouštět další Romy z jiných zemí, nedávat jim občanství a přednostně byty.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Humanitární multikulturalista, 31.8.2010 9:51:56)
Odpovědět
Rasistická vražda přímo v Bratislavě, chladnokrevný vrah zabil 6 nevinných Romů jen proto, že byli hluční, nezaměstnaní, kradli a prodávali drogy (taky synu vraha). Kam ten svět spěje...

Více zde: V Bratislavě útočil samotářský rasista kvůli sousedským sporům (http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/210091-v-bratislave-utocil-samotarsky-rasista-kvuli-sousedskym-sporum.html).
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(merr, 1.9.2010 11:30:56)
Odpovědět
Zabil je asi proto, že se nemohl domoci nějakého zastání od úřadů, tak to řešil takhle drasticky. Protože všude dají za pravdu cikánům,aby si to nerozházeli,a nenazvali je rasisty !!!
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Kalous, 31.8.2010 14:47:51)
Odpovědět
Kdyby mi sousedé dělali každodenně binec, nemohl bych mít klid a vyspat se - tak bych měl také chuť střílet, ať by bílí nebo osmahlí. Ten hlučící dobytek měl majitel domu vystěhovat a nedošlo by k masakru.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Jahoda, 1.9.2010 22:40:39)
Odpovědět
jasné pochybení policie a Slovenského státu,který nese hlavní vinu za bratislavský masakr.
Byla policie několikrát a opakovaně upozorněna na problémové sousedy a nic neřešila?
Potom za tento masakr může ona,nejvíce mě zaráží do nebe volající pokrytectví slovenské vlády,která chce omezit držení zbraní veřejností a zpřísnit získání ZP.
Proč má vinou neschopnosti policie a vlády trpět nevinná slovenská střelecká veřejnost?
Tam se měl udělat pořádek ihned,když bylo na tento problém upozorněno,tečka.
Můžou si potentáti ve vládě zakázat držení zbraní,jestli nebudou ůčinně řešit problémové soužití s romy,bude občanská válka a na místo střelby dojde na molotova,ten si umí udělat každý trouba a já na toto nebezpečí již upozornil a né jednou.
To pak slovenská vláda zakáže i prodej benzínu?
Taková fraška!
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(jira22, 31.8.2010 13:14:27)
Odpovědět
Nevím z čeho jste vydedukoval, že se jedná o rasistickou vraždu když to neuvádí ani zprofanovaná média. Ta to připravují jinak. Poznámky o samotáři a nesnášenlivém člověku připravují veřejnost na další, které budou ve smyslu nevinné a kulturní zábavy cikánů, kterou ukončil šílenec. Jistě dá se to chápat i jinak ten kdo nesouhlasí se současným přístupem k cikánům je rasista. No jo, ale v tom případě to lze vzít i z druhé strany. Komu se nelíbí stanovisko většiny je také rasista.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(kapej, 31.8.2010 14:35:24)
Odpovědět
Kdo zažil minulý režim tak ví, jakým způsobem se snažili komunisti usnadnit cik.a.nskému etniku se zapojit do majoritní společnosti. I ten, kdo nikdy nebyl rasistou, se jím stane. Já nejsem rasista, jsem prasista, vadí mi ta líná cig.a.nská prasata, kterým všechno projde. Co je v genech, to je v genech a nějakých 50 nebo 100 let snahy je předělat není nic proti tisícům let, kdy žili u ohňů a poctiví lidé před nimi zavírali dveře a ukrývali slepice. Nyní jim stačí dobří romští aktivisté a poradci, strach úředníků a mají vystráno. Neexistuje žádná " klidná " cesta kupředu ke klidnému soužití a kdo si to namlouvá, je pokrytec.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(pavjan, 31.8.2010 10:40:21)
Odpovědět
Motivace bratislavského vraha je pochopitelná i když s jeho činem není možné souhlasit. Je to názorný příklad, kam až mohou vést dlouhodobě neřešené problémy s nepřizpůsobivým etnikem. Ty ovšem nevyřešíme tím, že se budem pohoršovat nad jeho kriminálním činem.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(hal4000, 31.8.2010 17:33:57)
Odpovědět
typické je že policie tam dlouhodobě proti cikánské kriminalitě nezasahovala a hlášení na policii prostě nepřijímala
- pak mohla vykázat nízkou kriminalitu v jejich oblasti působnosti ,

PS: myslím že se jim moc hodí že se onen střelec zastřelil protože už nebude moci vypovídat o tom co se tam dělo .. a ještě jako třešnička chtějí lidem zakázat vlastnit zbraně takže jim odeberou i možnost se bránit

- vypadá to že Slovensko se mění v teroristický stát cikánských teroristů ochraňovaných policií .. no vlastně to už je nyní takže zřejmě nyní přichází fáze č.2 multikulturního terorismu: zabránit lidem bránit se sami (když už policie odmítá dělat svou práci)
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Bob, 31.8.2010 8:59:28)
Odpovědět
Přeji hodně štěstí a hlavně velké trpělivosti
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(jira22, 31.8.2010 8:03:58)
Odpovědět
Chyba je, že společnost zastoupená státními orgány přistupuje rozdílně k cikánům a rozdílně k ostatním občanům, kteří se dostanou do stejných situací. Běžný občan jde pod most a nemá ani nárok na lékařskou péči protože si neplatí zdravotní, cikán chodí do hospod a je ověšen zlatými řetězy, u doktora má přednost, jinak řve o diskriminaci. Je smutné, že právě jen současný systém umožňuje tuto diskriminaci.Pod zástěrkou svobody se potlačují vědomě občanská práva většin.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(hal4000, 31.8.2010 3:24:22)
Odpovědět
repatriovat do indie , to je jediné řešení - nemají k tomuto státu absolutně žádný vztah, ba přímo nás většina cikánů nenávidí takže nemají žádné právo na občanství nota bene když ho většina z nich získala podvodem při dělení federace .. takže letenku a tradá do slumů kalkaty živit se odpadky ,tam budou konečně šťastní protože budou mezi svými a nikdo po nich už konečně nebude chtít aby se chovali civilizovaně
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(dijo, 31.8.2010 18:51:59)
Odpovědět
Co do Indie?? Tam aspoň se už pracuje.Ať si je vezme Havel na svůj Hrádeček a kníže na zámek,Kocáb s Vondrou jim budou plnit jejich lidská práva a zbožná přání :-)))))))))))))))
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(dijo, 31.8.2010 18:49:09)
Odpovědět
Co do Indie?? Tam aspoň se už pracuje.Ať si je vezme Havel na svůj Hrádeček a kníže na zámek,Kocáb s Vondrou jim budou plnit jejich lidská práva a zbožná přání :-)))))))))))))))
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(ferda, 31.8.2010 14:51:35)
Odpovědět
A KDO PŘIVEDE NAŠE POLITKY, ABY POŘÁDNĚ PRACOVALI??? :-)))

NEDIVÍM SE "OPÁLENÝM" KDYŽ POZORUJÍ NAŠE DLOUHOLETÉ, ZNÁMÉ TVÁŘE Z POLITICKÉHO NEBE, ŽE SE SNAŽÍ VŠEMOŽNĚ VYJEBÁVAT SE STÁTEM KDE SE DÁ :-)))
DOKUD ONI NEBUDOU POŘÁDNĚ MAKAT,NECHTĚJME TO PO CIGI....:-))) VŽDYT PŘÍKLADY TÁHNOU :-)))
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(xxx, 1.9.2010 22:00:11)
Odpovědět
Ty priklady tahnou jsou v tomto pripade na miste.
Jen nevim, kdyz poslanci,pracuji, jestli to je k lepsu nebo k horsimu. U VK by bylo mnohem lepsi pro CR, kdyby byl lenoch.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Tak, 31.8.2010 14:29:58)
Odpovědět
Proč je repatriovat do přelidněné Indie? Za Uralem na Sibíři je tolik prázdné země kterou by mohli skultivopvat. Zůrodnít, postavit vesnice, města a vytvořit si tam autonimní stát v rámci Ruska. Přece si nemůžete myslet, že by takový lidský odpad v Indií chtěli? Vždyť je před staletími vyhnali, neboť jen kradli a obtěžovali ostatní. Menší národy v Ruské říší žijí spokojeně a mají i autonomií.
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(Kalous, 31.8.2010 14:44:53)
Odpovědět
Taku, Sibiř nikomu nepatří a skoro nikdo tam nežije? Nechcete ty nepřízpusobivé Romy na svoji zahradu? Rusové mají sami dost potíží s Čečenci, islámským fundamentalismem na Kavkaze, vzrůstem terorismu, bídou části obyvatel - žádný stát není na světě k Romům tak vstřícný jak naše republika (nejvíce ji za téměř neexistující rasismus kritizují židé, kteří by do Israele žádného cikána nepustili).
Re: Čunek: Romy je potřeba k práci přivést. Nemají pracovní návyky
(whaler, 31.8.2010 7:32:22)
Odpovědět
Naprostý souhlas. Ve dnech, kdy se berou sociální dávky jsou putyky a herny plné přiožralých sprostých cikánů, cikánky jsou ještě větší žumpy než jejich chlapi. Do noci zpěv a řvaní, ráno vychrupují. Ráno jdete do práce, z nočního baru vylezou dva cikáni se slovy: Hele, more, blbí gadžové jdou do práce. Jenže když je vyšlem zpět do Indie,co budou dělat různí Kocábové, Uhlové a Havlové? Jestli se to nezačně hodně rychle řešit, vyústí to v rasové války. Už není za 5 minut dvanáct, ale 5 minut po dvanácté.