reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Roman Joch: Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu

Autor: Redakce | Publikováno: 23.8.2010 | Rubrika: Rozhovory
Ilustrace

Roman Joch on-line na iDNES.cz
 

"Vždy budu doporučovat rozšíření svobod občanů, nikoli jejich zúžení; stejné svobody pro všechny, nikoli speciální privilegia pro některé."

OTÁZKA: U států jako USA či Izrael Vám porušování platných mezinárodních smluv nevadí. Je legitimní požadovat dodržování mezinárodního práva po ostatních státech?

Roman Joch: Ano, je to legitimní požadovat od všech. Váš názor, že USA či Izrael porušují mazinárodnmí smlouvy, které ratifikovaly (to je důležité), není pravdivý.

OTÁZKA: Zdravím. Zajímalo by mě, zda sám sebe považujete za tolerantního člověka? Rád bych se Vás zeptal na několik otázek ohledně náboženství. Máte nějaké přátele mezi vyznavači jiných náboženství?

Roman Joch: Ano. Ano mám.

OTÁZKA: Přeji pěkný den, zmínil jste, že křesťanství vnímáte jako dobro.. Reflektujete nějak současnou situaci v katolické církvi-mám na mysli pedofilní skandál a mnoho let trvající tutlání ze strany KC?

Roman Joch: Zločin je zločin a má být potrestán, jeho kořeny odstraněny. Církev a tento papež to nyní velice intenzivně řeší. Není ale pravdou, že by v Církvi došlo statisticky k více pedofilním skutkům, než v jakékoli jiné stejně početné instituci. Ve skutečnosti jich bylo méně, ale Církev je pod drobnohledem. Nicméně pokud by došlo byť k jen jednmomu jedinému pedofilnímu činu, je to o jeden více, než se mělo stát. 19.08.2010 12:34

OTÁZKA: Dobrý den, jak se stavíte k možnosti stavby mešit v ČR a proč?

Roman Joch: ČR je svobodná země a jakákoli modlitebna (i mešita), z které není hlásáno nic proti právu na život a náboženské svobodě jiných lidí, má právo na existenci. Bylo by ideální, kdyby existovala společná iniciativa za náboženskou svobodu v ČR a Saudské Arábii a všichni čeští občané - tj. i čeští muslimští občané -, by se vyjádřili za stejné právo na existenci mešit u nás a kostelů či synagog v Saúdské Arábii. Jsou-li čeští muslimové za náboženskou svobodu křesťanů, židů či dalších jinověrců ve většinově muslimských zemích, pak mají samozřejmě plné a zásadní právo na náboženskou svobodu u nás či kdekoli, kde jsou menšinou.

OTÁZKA: Pane Joch, proc je pro vas gentleman z viktorianske anglie tak nasledovanihodny vzor? Vzdyt tenkrat se jeste o civilisaci nedalo mluvit a anglicti gentlemani byli de facto jen primitivni opicaci, i kdyz v cylindru, smokingu a ja nevim v cem jeste. Jejich moralni a lidskopravni povedomi bylo nulove
karovka nejlepsi univerzita


Roman Joch: William Evart Gladstone, Benjamin Disraeli, Abraham Lincoln, John Stuart Mill, Charles Dickens, Florence Nightingalová, královna Viktorie, George Eliotová - to byli primitivní opičáci? Povědomí Lincolna o lidských právech nulové?

OTÁZKA: dobrý den.předně chci napsat, že jsem velmi rád,že si pan Nečas vybral právě Vás.Třebaže nesouhlasím se spoustou Vašich názorů,zejména s Vaším pojetím a odvozením etických principů (zastávám egoistickou filozofii Ayn Randové),myslím,že v současné době nemohl na tento post přijít nikdo vhodnější.Otázky:co myslíte,že by se Vám mohlo podařit prosadit?Co panu Nečasovi doporučíte?Myslíte si, že svoboda jednotlivce má ještě v boji proti kolektivismu naději?

Roman Joch: Děkuji. Uvidíme, ale vždy budu doporučovat rozšíření svobod občanů, nikoli jejich zúžení; stejné svobody pro všechny, nikoli speciální privilegia pro některé. Svoboda má naději. 20. století bylo stoletím nesvobody, gulagu, holocaustu a etatismu. Naši odpůrci jsou reakcionáři - chtějí pokračovat v etatistickém omylu 20. století (byť v mírněji depsotiocké formě). My jsme ti,kdo se hodí do 21. století, tudíž jsme pokrokoví, neboť jsme za větší svobodu.

OTÁZKA: DObrý den, proč podle Vás smějí gentlemani vlastnit otroky?


Roman Joch: Byl to historický esej o pojetí gentlemana, v němž jsem napsal, že někteří z nejlepších gentlemanů v dějinách (např. George Washington) vlastnili otroky. A v zápaětí hned další - bezprostředně další (!) - věta říkala, že (aby byli skutečnými gentlemany) byli zavázáni ve svém svědomí (noblesse oblige) ony otroky propustit, dát jim svobodu! Tuto druhou větu - kterou evidentně museli číst, neboť následovala hned po té první - mí kritici (jsou to zlatíčka) zamlčeli. Jak typické! Ale nezlobím se na ně, možná neumějí číst.

OTÁZKA: Dobrý den, zajímal by mě Váš názor na generála Pinocheta a jeho totalitní zločinný režim. Vzhledem k tomu, že má na svědomí několik tisíc mrtvých a desetitisíce mučených, mělo by být vychvalování jeho režimu trestným činnem stejně jako schvalování holocaustu. Děkuji za odpověď.

Roman Joch: Můj názor je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu.

OTÁZKA: Dobrý den, jak se stavíte k eutanazii? Znáte názory Jacka Kevorkina? Děkuji za odpověď.


Roman Joch: Znám a nesouhlasím s ním. V době anestetik eutanázie není "dobrá smrt", ale zabíjení nevinných lidí, o kterých se sugeruje, že jejich život nemá cenu. Má.

OTÁZKA: Dobrý den pane Joch, jak je možné, že náš trestní zákoník označuje za trestné jednání, které nikomu nezpůsobuje žádnou relevantní újmu? Např. popírání holocaustu, držení dětské pornografie, pěstování konopí, atd… Jak se k tomu stavíte vy? Je tento státní zásah do práv občanů něčím ospravedlnitelný?

Roman Joch: Čistě osobní názor: popírání holocustu nemusí být trestné, obhajoba holocaustu či navádění k němu ano. Držení dětské pornografie - ano, trestné, neboť buď vznikla zločinnou cestou, anebo i když ne (vznikla digitálně, počítačově), její obsah je naprosto dehumanizující a popírající jakékoli důvody lidské důstojnosti a tudíž i všechny morální principy, na nichž lidská práva stojí. Pěstování konopí - nemělo by být trestné. 19.08.2010

OTÁZKA: Hezké odpoledně, zajímal by mě Váš názor na teorie o globálním klimatu. Budu rád, když napíšete čím máte své názory podložené. Díky.

Roman Joch: Nevím, zda to lze stručně, pokusím se: Dochází ke globálnímu oteplování? Ano. Je zaviněno výhradně či převážně lidskou aktivitou? Nejisté. Jakékoli pokusy o změnu tohoto trendu - mohly by způasobit více škodu než užitku (např. ztrátu našich svobod)? - Dost možné. Má se životní prostředí chránít? Ano, ale pro člověka, jeho lepší život, a to primárně lokálně a decentralizovaně.

OTÁZKA: Ve svém článku „Proč demokracie zanikne“ nastiňujete fikci politického vývoje během nadcházejících sta let, která předpokládá mj. demontáž všeobecného volebního práva. Bez ohledu na existující realitu – uspořádání, v němž možnost výběru politických reprezentantů není omezena pouze věkem a elementární duševní způsobilostí, nýbrž také sociální rolí jednotlivce či jeho poměrem ke státu, se Vám v teoretické rovině zamlouvá více? Prosím o jednoznačnou , vypovídající o autentické preferenci, nikoli „akceptaci stávající podoby voleb“ atd.

Roman Joch: Ten filosofický esej nebyl návodem na demontáž demokracie, nýbrž varováním před tím, že za určitých okolností může být demokratická forma vlád zkolabovat (jak se to stalo v antických Aténách). Je upozorněním na to, že demokracie, aby se mohla udržet, musí dodržovat určitá omezení: většina nesmí vládnout neomezeně, musí respektovat práva jednotlivců, nesmí být kořistnická či pyšná ("něco nemáme, chceme to, tak si to odhlasujeme") a hlavně v té demokratické společnosti musejí být děti. Nebudou-li děti, nebude ani demokracie, neboť nebude kdo, kdo by v ní vládl a rozhodoval. Je to upozornění na známý demografický fakt, že lidé s liberálními názory mají méně dětí, než lidé s názory patriarchálními. Tedy důsledek tohoto demografického trendu, nebude-li zvrácen, bude v budoucnu méně liberální demokracie, nikoli více. Jako konzervativec nehledám ideální politický model (jsem aristotelik - prakticky nejlepší vláda je vláda smíšená), ale přemýšlím, jak zajistit, aby ten režim, který máme, fungoval dobře a ku prospěchu našich práv a svobod.

OTÁZKA: Kromě problematiky lidských práv se ve Vaší gesci ocitla taktéž oblast zahraniční politiky. Na jaký stupeň z hlediska relevance kladete rozvojovou pomoc? Jaký postoj zaujímáte k případnému snížení objemu rozvojové pomoci, zaštítěné státem?

Roman Joch: Ideálně bych kladl důraz veliký, ale jsme v situaci deficitu a hospodářské krize. Co k tomu říct? Má přání narážejí na (fiskální) realitu.

OTÁZKA: Dobrý den.Kdo jste a co tu děláte?

Roman Joch: Dobrý den, jsem Roman Joch a právě odpovídám na dotazy čtenářů.

OTÁZKA: Kdyz odsuzujete poitickou korektnost, muzete take odsoudit zlocinna ustanoveni, ktera v dobach monarchii trestala urazku panovnika?

Roman Joch: Naprosto. Monarcha se má těšit přirozené úctě a jedním z nejveselejších - a proto nejhezčích - lidských práv je právo nadávat na vrchnost. Sám je rád využívám.

OTÁZKA: Dobrý den, Pane Jochu, jak se vyrovnáváte s novou úlohou "sprostého podezřelého"''?


Roman Joch: ???

OTÁZKA: Vážený pane Jochu. Chápu, že prvních deset dodatků americké Ústavy je něco, s čím se velmi ztotožňujete. Budete ve své funkci prosazovat, aby česká Ústava obsahovala něco podobného, jako je První dodatek US Ústavy? Tedy že Kongres, u nás Parlament a Senát, neschválí žádný zákon, který by omezoval svobodu slova a tisku atd.? U nás nic takového bohužel nemáme a v současném Zákoníku je několik gumových paragrafů, které umožňují svobodu slova a tisku významně potlačovat.

Roman Joch: Máme I. Hlavu Listiny práv a svobod, která je vynikající. Jde o to, aby tyto svobody mohli lidé u nás smysluplně realizovat a domoci se jich. S pojetím I. dodatku americké Ústavy sympatizuji, ale domnívám se, že politický projev, který navádí ke zničení všech práv a všech svobod všech lií, nemá mít nutně ústavní ochranu, nýbrž tento projev má být pouze tolerován (pokud jeho stpupenci nepřikročí k činům, pak už je to kriminální, případně vojenská záležitost).

OTÁZKA: Nechal byste střílet do neonacistů, kteří se v roce 2008 snažili proniknout na sídliště Janov a tam napadnout místní romské občany? Házely kromě jiného zápalné lahve na policisty, kameny, zapálili i jedno policejní auto....

Roman Joch: Neviděl jsem tu situaci. Když házeli zápalné lahve, hrozilo, že zabijí či zmrzačí jiné lidské bytosti a policii se nedařilo je pacifikovat jinými prostředky, pak ano. Ale nevím, zda ta situace nastala; pokud vím, policajté je nakonec zpacifikovali.

OTÁZKA: Dobrý den, podle diskuzí některých pseudohumanistů a levičáků nemůžete být poradcem pro lidská práva, protože jste pro trest smrti a vůbec máte "špatné pravicové a liberální názory". Jak se díváte na jejich řev, že poradcem pro lidská práva může být jen někdo se "správným" světonázorem?

Roman Joch: Nejsem pro trest smrti tady a teď, myslím si však, že trest smrti je za určitých okolností přípustný. Pokud jde o mé drahé, se mnou nesouhlasící spoluobčany, myslím, že oni sami nakonec uznají, že společnost je mnohem rozmanitější, pluralističtější, tolerantnější a hezčí, když v ní jsou různé názory, nejen ten jejich. Ale bude to potřebovat hodně tolerance na naši straně a dobré vůle na jejich. Už se na to těším.

OTÁZKA: Dobrý den, jak může být člověk, který de facto popírá ideu pozitivního vymezení lidských práv poradcem premiéra pro lidská práva? Není to, jako by poradcem pro kulturu byl Zdeněk Troška?

Roman Joch: Odkud víte, že by nebyl vynikajícím poradcem pro kulturu? Proč ho hned diskriminujete, defamujete a ehm - vlastně - to je nápad: "Zdeněk Troška for Advisor!"

OTÁZKA: Dobré poledne, jak se díváte na pošlapávání práv rodičů ve věci výchovy svých dětí v kontextu dramatického vývoje kolem sexuální výchovy na školách? Mají podle vás školy právo sexuální výchovu ve vzdělávacích programech aplikovat? Pokud ano, kde se vzalo? A pokud ne, proč ne?

Roman Joch:  Právo vychovávat a vzdělávat své děti podle svého svědomí je zásadním morálním a občanským právem rodičů. Stát nemá vnucovat rodičům povinně ten typ sexuální výchovy, s nímž rodiče nesouhlasí. Rodiče mají mít možnost se rozhodnout, zda sexuální výchovu chtějí pro své děti doma v rodině, anebo ve škole, případně ve škole jakou, zda konzervativnější nebo liberálnější. K žádné konkrétní by neměli být nuceni.

OTÁZKA: Vite proc u nas mohou bztrestne studovat univerzitu prostitutky? Protoze kdyz mohou konzervativci a euroskeptici, tak neni duvod, aby nemohly studovat i prostitutky. Jinak hodne mych spoluzaku studuje proto, aby z vysokych pozic mohli nicit kapitalismus zevnitr. Kapitalismus vznikl v dobe, kdy lide byli jeste opice.


Roman Joch: Jste lidoop, nebo pouze makak?

OTÁZKA: Ano, povědomí A. Lincolna o lidských právech bylo nulové. Byl to stejný rasista jako Vy. Pár citací A. Lincolna: 1. Dnes se stejně jako kdy předtím zasazuji o to, aby mezi bílou a černou rasou byla nastolena jakákoliv forma sociální a politické rovnosti. Dnes se stejně jako kdy předtím zasazuji o to, aby se z černochů stali voliči nebo spříseženci, aby byli prohlašováni za schopné vést úřady nebo mít sňatky s bílými lidmi; dodám k tomu, že existuje fyzická různost mezi bílou a černou rasou, která, jak věřím, provždy vyloučí, aby spolu obě rasy žily na bázi sociální a politické rovnosti. A protože nemohou žít v rovnosti, ale přesto zůstávají spolu, musí existovat nadřazení a podřízení, a já se zasazuji jako každý jiný o to, aby nadřazené postavení bylo přisouzeno bílé rase. 2. Rovnoprávnost pro černochy. Nesmysl. Jak dlouho pod vládou Boha, který je dost silný ke stvoření a udržovaní vesmíru, budou darebáci šířit tyto nesmysly a tupé stádo blbců jim bude hltat tuhle ubohou demagogii.

Roman Joch: Kdyby Abraham Lincoln nevěřil - a nezajistil - že země a vláda zasvěcena postulátu, že "všichni lidé jsou si stvořeni rovni o obdařeni svým Stvořietelem určitými nezcicitelnými právy - na život, svobodu a hledání vlastního štěstí" - má přežít velkou krizi občanské války, pak POSTUPNĚ aby ani nestala společneská a politická rovnost černochů a bělochu, nebyl by ani žádný Martin Luther King jr. Vy ignorante, Lincoln, aby mohl být vůbec zvolen, musel svým voličům, igorantům té doby sice s jinými předsudku než Vy, ale stejně zakomplexovanými, musel říkat to, co uvádíte. Ale celkově, pro věc lidských práv, je lepší, že žili Lincoln, Churchill, Reagan, nebo není?

OTÁZKA: Jak se díváte na otázku ekonomické migrace do ČR. Měli bychom ji povolit lidem, kteří nemají žádné vzdělaní, know-how, následně pracují v černé ekonomice atd jako třeba Vietnamci? Byl by jste pro případné vypovědění nelegálních imigrantů. (zústali po překročení víza, přijeli na turistické vízum atd) Jinak Vám přeji mnoho úspěchů, Vaše názory na lidská práva plně sdílíme celá rodina

Roman Joch: Především, zásadním lidským právem je právo na emigraci (nejsme majetkem státu) - když mě chtějí v jiné zemi k legálnímu pobytu přijat, můj státž mi ve vycestování nesmí bránit. Na stranu druhou neexistuje žádné absolutní právo na imigraci: pokud mě na Novém Zélandu nechtějí, já nemám právo být na jejich území proti vůli jeho občanů rezidentem. Takže imigrační politika státu by měla být rozvážná a uvážlivá: ani nulová imigrace, ani naprosto otevřené hranice. Po politické diskusi a dohodě si společnost má říct, kolik lidí ročně chce přijmout a odkud. Zkušenost s imigtranty z východní Asie je taková, že mají silné rodinné hodnoty, kladou důraz na vzdělání svých dětí, pracovitost, výkon, nezávislost na státě, soběstačnost. Ideální pravicové voliči. Mají mé sympatie. Poděkování pro čtenáře a stoupence: samozřejmě, že jsem nečakal ten pokus o blitzkrieg proti mě, ale ni tu úžasnou vlnu sympatií a povzbuzujících emailů, sms-ek a telefonátů. Děkuji. RJ

Převzato z iDNES.cz

 

reklama
3092 čtenářů | 25 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Roman Joch: Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu
(Huckleberry, 23.8.2010 6:18:40)
Odpovědět
Zajímavé odpovědi člověka, který bude zastávat významný post. na některé věci mám samozřejmě jiný názor, ale bude štikou v politickém rybníku, kde levicoví kapři odvykli pohybu a jenom přežívají a jakýkoliv pohyb u nich vzbuzuje nevoli.
Re: Roman Joch: Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu
(chytrakzhospody II, 23.8.2010 7:57:52)
Odpovědět
takové odpovědi by dalo tak 95 % mých přátel z hospůdky.To neznamená,že jsou všechny hloupé.Pod pár bych se i podepsal.Ale jinak žádná novota,jako poradce by mohlo být oněch 95 % kumpánů po pár pivech.
Hlavně si uvědomte,kde a kdy žijete a jsou normy a pravidla,která se dodržovat musí. Pro takové seveřany a Němce jsme my,češi,ti přivandrovalci a a jak my nejsme pupkem světa,tak Vy nejste bůh,jenom nějaký Joch.
Re: Roman Joch: Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu
(Vendelin, 23.8.2010 8:12:57)
Odpovědět
:D
vetsina odpovedi vykazuje slusnou miru demence - okoreneno mletou paranoiou (:
Re: Roman Joch: Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu
(Kalous, 23.8.2010 8:29:55)
Odpovědět
Další ma.gor ve výkvětu naší politické reprezentace (viz schvalování vraždy legitimního chilského presidenta a cca 4 tisíc občanů soc. demokrat. smýšlení, samotná Chile ho kromě fašistů prohlásila za vraha a kdyby nebyl stářím demntní a nezemřel, dostal by doživotní žalář)
Re: Roman Joch: Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu
(Stallker, 23.8.2010 8:46:36)
Odpovědět
Zdravé názory velmi rozumného člověka, s kterými v naprosté většině souhlasím a určitě by málokdo dokázal říci lépe. Mnoho štěstí pane Jochu, nebudete to mít jednoduché…
P.S.: Zajímavé, že se někteří Češi nejvíce chytají právě Pinocheta...
Re: Roman Joch: Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu
(Lechnýř, 23.8.2010 11:12:23)
Odpovědět
Nepodsouvej nám, že jsi rozumný.
Re: Roman Joch: Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu
(Stallker, 23.8.2010 13:32:27)
Odpovědět
To bych si nedovolil...
Re: Roman Joch: Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu
(Kalous, 23.8.2010 11:14:51)
Odpovědět
Pan Joch má sice některé názory pro republiku prospěšné, ale svými názory na Pinocheta se degraduje na primitivního fašistu a cele se jako demokrat odrovnává.
Re: Roman Joch: Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu
(Wolfowitz, 23.8.2010 11:25:24)
Odpovědět
Soudruhu, co vás učili o Pinochetovi?
Re: Roman Joch: Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu
(Kalous, 23.8.2010 21:22:31)
Odpovědět
Fašoune, stačí číst pokud možno nezávislé noviny či zprávy ze světa. Pak by jste zjistil, že když byl konečně Pinochet odstaven - byla mu dána za vinu hromadná vražda 4 tisíc lidí levicového smýšlení (+ tisíce lidí museli do emigrace). Sám sobě si určil beztrestnost do konce života - ta byla zrušena, ale vzhledem k jeho velkému stáří a totální demenci již soud v Chile s ním nebyl dokončen - čekalo ho doživotí. V řadě zemí na něho byl vypsán zatykač jako na zločince (Španělsko, V. Británie). Česká pravice v něm vidí svůj vzor, při návštěvě ČR ho funkcionáři ODS slavnostně vítali.
Re: Roman Joch: Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu
(Wolfowitz, 24.8.2010 11:10:09)
Odpovědět
Tak přesně tohle jsem čekal, že vás učili, soudruhu :-))
Nezávislé noviny = Rudé Právo??? hahahahaha :-)))
Re: Roman Joch: Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu
(pavjan, 23.8.2010 12:42:43)
Odpovědět
Někteří češi se chytají právě Pinocheta, protože o něm nic neví. Někde slyšeli, že je fašista a vrah a to jim stačí - je to jednoduché a rychlé. Naproti tomu, opatřit si dokumentaci a delší dobu studovat je příliš pracné.
Re: Roman Joch: Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu
(Sunny, 23.8.2010 13:40:26)
Odpovědět
Zdravím, Stallkere :-) Souhlasím s vaším komentářem a jen dodávám, že z mého pohledu pan Joch opravdu zabodoval. A že to nebude mít lehké, je nabíledni.
Re: Roman Joch: Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu
(Stallker, 23.8.2010 14:57:30)
Odpovědět
Zdravíčko Sunny :-), konečně zase inteligentní, rozumná, spřízněná spoludiskutující…
A mezi námi, oni to lidé s rozumnými a dalo by se říci, pokrokovými názory, nikdy v historii neměli lehké. Obzvlášť v České kotlině. Ostatně o tom svědčí i kvalita některých zdejších příspěvků…
Re: Roman Joch: Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu
(Evropan Jirka, 23.8.2010 12:47:27)
Odpovědět
Oběd byl včera trochu později, tak jsem si na chvíli pustil Emanuela Moravce (sledovat tuto ekopolitkorektmultikulti estrádu s plným žaludkem je vyloženě riskantní). Byl jsem zvědav, jak kurážný konzervativec Nečas obhájí svého poradce. No, obhájil. Připomínal mi vystrašeného králíčka, jen zdivočelé levičáky chlácholil. Jak se za své lidi dokázal postavit L. Erhard, jak Thatcherová, jak Reagan?

Neskutečný pocit trapnosti...
Re: Roman Joch: Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu
(Felix, 23.8.2010 20:43:16)
Odpovědět
Já jsem to neviděl, nemám čas. Ale on Nečas už víckrát překvapil. Takovou tou svou podělaností, víte jak v minulosti mnohokrát hlasovával, kterou si pak rozmyslí, a ono to pomau postupuje. Je to taový podělanec s dobrými tužbami.
Pokud jde o Romana Jocha, je potřeba ho VŠEmožně podpořit a podporovat. Mám k němu mnoho výhrad. Ale je to velký a krásný krok zpět, aspoň o metr. Zpět je ovšem třeba jít o kilometr.
Re: Roman Joch: Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu
(cook, 23.8.2010 21:30:57)
Odpovědět
S něčím souhlasím s něčím nesouhlasím.Ale jinak zajímavý rozhovor.Pane joch docela ván fandím.K tomu Pinocethu prostudoval jem si dokumenty a on vlastně ze zaostalého Chile udělal prosperující zem.Předtím tam dosáhla inflace téměř 500 procent .Byla tam 70 procentní negramotnost .On z toho chile vyvedl,díky němu provedených reformách se zlepšilo i zdravotnictví a dokonce o 2/3 lesla úmrtnost novorozenců.
Re: Roman Joch: Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu
(Janina, 23.8.2010 21:45:20)
Odpovědět
Roman Joch: "Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu"
To se máš ty magore, čím chlubit. Svědčí to jen o tom Jochu, že jsi taková fašozrůda.
Re: Roman Joch: Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu
(Wolfowitz, 24.8.2010 11:12:39)
Odpovědět
Soudruzi, soudruzi... však Rudé Právo psalo, že Pinochet je fašista a vrah... :-)))
Re: Roman Joch: Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu
(C.Q.Lafayette, 24.8.2010 11:13:57)
Odpovědět
A Thatcherová taky!!! :-))
Re: Roman Joch: Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu
(Davidan, 23.8.2010 23:06:50)
Odpovědět
V současné době se Evropa začíná dělit na bohaté jádro, jehož součástí jsou Německo, Rakousko, Francie, Velká Británie, severní část Itálie, Norsko, Dánsko, Švédsko, Finsko a země BENELUXU) a chudou periférii, kam patří všechny ostatní evropské země, včetně ČR Právě na chudé periferii vidím řadu kandidátů na vznik polofašistických či fašistických režimů.

Periférii začne MMF „léčit“ stejným způsobem, jako dříve Latinskou Ameriku: „šetřit, škrtat, privatizovat“. Výsledek bude stejný: škrty podvážou zdroje hospodářského růstu a tím i příjmovou část státního rozpočtu, firmy budou propouštět a bankrotovat, čímž jen poroste počet nezaměstnaných a tím i příjemců sociálních dávek, což zase zvýší státní dluh. Pro ilustraci jen pár čísel ze současného Řecka: v důsledku snížení platů a penzí Řekové šetří a díky tomu se jen v tomto roce čekává bankrot 40 až 60 000 firem, jejichž produkty jsou zaměřeny na vnitřní trh a okolo 150 000 obchodníků.

Díky bankrotům a propouštění se počet nezaměstnaných oproti minulému roku zvýšil na více než dvojnásobek. Ke konci roku se odhaduje až na 20% z celkového počtu práceschopného obyvatelstva. Výkonnost řecké ekonomiky neustále klesá a místo očekávaného růstu příjmů do státního rozpočtu ve výši 13,4% dosahuje jen 4,1%.

Chudá Evropa se chytí, stejně jako před tím Latinská Amerika, do dluhové pasti. Každá další půjčka na splacení předchozího dluhu bude finančními trhy poskytována za stále horších a horších podmínek. Výsledkem bude zbídačení obyvatelstva a následné sociální bouře, případně i pokusy o revoluci. K jejich potlačení bude povolána armáda a policie vedená nějakým evropským Augustem Pinochetem. Je to už to ze strany bohatých praxí ověřený, fungující scénář a nebudou mít důvod jej měnit.
A pro tohle byl povolán Joch k Nečasovi. Takže je blázni ještě chvilku velebte, než vás pošlou do koncentráků.
Re: Roman Joch: Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu
(Stallker, 24.8.2010 18:40:39)
Odpovědět
Ad A.) Kdyby Řekové nestávkovali, měli by pláže plné turistů, stejně jako po mnoho předchozích let. Tedy ani firmy, zaměřené na vnitřní trh by nebankrotovaly houfně, jak píšete. Mimochodem, čísla jsou to naprosto smyšlená.
Ad B.) Kdyby si Řekové nezvykli dostávat peníze ze státního za nic, neodnaučili by se poctivě pracovat a tudíž si na sebe vydělat.
Ad C.) Očekávaný růst příjmů do státního rozpočtu 13,4% ??? To je vtip? To neměli ani Japonci v dobách nejvyšší konjunktury...
Ad D.) Hodnocení nezávislých (?) ratingových agentur v posledních měsících situaci kolem Řecka jednoznačně uklidnily. A nejen to, například Česká republika byla označena jako velmi dobrý kandidát na zvýšení tohoto hodnocení, jestli se nepletu, tak právě díky avizovaným finančním reformám. Už to samo o sobě mělo velmi příznivý vliv na výši úrokových sazeb pro náš stát. Nemyslíte, že tito pánové tomu rozumí poněkud lépe než Vy nebo já? Tedy část toho, co jste napsal je přesně naopak.
Vážený pane Davidane, mám takový pocit, že čtete mezi řádky i informace, které tam nejsou.
Re: Roman Joch: Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu
(jh, 23.8.2010 23:58:58)
Odpovědět
Jochův vytříbený jazyk a zvláště myšlení je dostatečně známo těm co chodí na OI.

Když čtu komentáře k tomuto článku chce se mi zvracet...
Re: Roman Joch: Můj názor na Pinocheta je tentýž, jaký má baronka Margaret Thatcherová, soudruhu
(C.Q.Lafayette, 24.8.2010 11:13:18)
Odpovědět
Naprosto jednoznačně s Vámi souhlasím.
Re: Češi se češou a Čilané se čílí
(Miloš, 24.8.2010 18:05:27)
Odpovědět
Možná, že český komplex z generála Pinocheta pochází z toho (samozřejmě kromě letité bolševické rudoprávní masáže), že my jsme zažili akorát tak "generály" typu Čepičky, Šejny etc., a v nejvyšší státní funkci senilního kolaboranta-agenta NKVD generála Svobodu.