reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

„Zelené" dotace? Za takové zákony by mělo být vězení

Autor: František Matějka | Publikováno: 25.8.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Mít zisky z toho, že něčí podnikání ze zákona dotují jiní, je nemorální. Jednou začne svět myslet opět ekonomicky. Lidé se pak budou ptát, proč jsme byli, přes naši relativní mentální vyspělost, tak pitomí.

perpetuum_mobile.PNG

Pokud je něco „obnovitelné“, očekávám od toho schopnost dostat se po použití zpět do absolutně stejného stavu. To je možné jen v pohádkách a vědeckofantastických filmech (i tam si dávají pozor, aby to nebylo přitažené za vlasy). Terminus technicus „obnovitelný zdroj“ je tedy ze stejné kategorie, jako existence perpetuum mobile. Investovat (pozor, tedy očekávat návratnost vlastních peněz na základě uspokojení poptávky na trhu, nikoli dotovat z cizího) do výzkumu alternativních zdrojů (rozuměj k těm, které jako ekonomicky podložené používáme dnes, a jejich energii spotřebitel zaplatí proto, že ji chce), považuji za nutné. Nařídit ovšem někomu, že musí platit něco, co si neobjednal (!) a co navíc ani nakonec sám nečerpá (!) je normální zločin. Povinnost lidí, přikázaná státem, který jim má sloužit a ne je okrádat, aby platili zisky někomu jinému, je zcela srovnatelná s krádeží za bílého dne.

Současné technologie neumožňují vyrábět elektřinu ze slunce, větru nebo dřevní štěpky levněji, než z jádra či uhlí. Je na producentech energie, aby sami investovali do výzkumu nových zdrojů s dostatečným předstihem, aby až dojdou současné suroviny, kontinuálně přišli s náhradou. Je to v jejich zájmu a především za jejich peníze. Místo toho si politici na základě spolupráce s ekologistickými lobbyisty určili „strategické cíle“ a „akční plány“, přičemž politické špičky investují své soukromé peníze právě do oblastí „obnovitelných zdrojů“. Nikoli však proto, že je to výhodné na základě nabídky a poptávky na trhu, ale proto, že předtím za politickým stolem rozhodli, že jiní to budou muset odebírat, i kdyby nechtěli, a že další, kteří to ani nedostanou, to na základě zákonné povinnosti zaplatí!

Politici rozhodli, že „zelené“ energie z biomasy, slunce, bioplynu, větru a vody budou dotovány ze státních rozpočtů, jež jsou už tak v mínusu, který se každým rokem prohlubuje. K tomu pak ještě musí lidé platit „zelené“ příplatky k vlastním odběrům. Provozovatelé slunečních panelů a větrníků si mastí kapsy a vítězoslavně hlásí, jaké mají zisky. Nelze se zlobit na ně. Jen využívají pitomých zákonů, které jim takový státem garantovaný zisk umožňují. A já říkám, že ti, co takové zákony odhlasovali, patří za mříže. Zlegalizovali tím okrádání občanů za bílého dne.

 

reklama
3657 čtenářů | 22 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: „Zelené" dotace? Za takové zákony by mělo být vězení
(Kalous, 25.8.2010 6:17:45)
Odpovědět
Iniciátoři tohoto zeleného podvodu jsou v EU. Podobných nesmyslů vzniká v EU více.
Re: „Zelené" dotace? Za takové zákony by mělo být vězení
(Petr 2, 25.8.2010 9:16:44)
Odpovědět
Těch hloupejch zákonů je víc,než těch smysluplnejch,a přitom,aby ty úspory byly skutečné,stačilo jen málo.Dát tyto úlevy pod jasné pravidlo-Pro vlastní potřebu a né na výdělek.Už se těším ,až půjdu pro deset deka vajíček a budu za dotace Ú nie měnit žárovky.
Re: „Zelené" dotace? Za takové zákony by mělo být vězení
(Stallker, 25.8.2010 9:58:52)
Odpovědět
Chránit přírodu, potažmo životní prostředí celkově je asi nutnost. Nebo taky obraz kulturnosti a vychovanosti nás všech. Takže třídit odpad a uklízet … po pejskovi by asi mělo být samozřejmostí.
To, co ale předvedli naši mocipáni v případě dotací na sluneční energii je skutečně docela hnus. Nedávno jsem někde četl, že návratnost investice do jedné průměrné sluneční elektrárny je cca 2,5 roku. Při státem garantovaných (a námi zaplacených) výkupních cenách a to na celých deset let, mi tedy vychází, že za tuto dobu je čistý zisk z takového zařízení cca 300%...
Takový profit nemají ani kasína v Las Vegas….
A mimochodem, co zabrání provozovateli takové elektrárny, aby se nenapíchl do zásuvky, z jedné strany elektřinu odebíral ze sítě a na druhé ji s dvojnásobným čistým ziskem, jakože slunečně čistou, prodával do sítě zpět? Takto zařízená elektrárna by mohla „vyrábět“ elektřinu i v noci, ne?
Že já matěj si nepostavil taky jednu…
Re: „Zelené" dotace? Za takové zákony by mělo být vězení
(bm2, 25.8.2010 10:42:29)
Odpovědět
Vas napad v modifikovanej podobe pouzili tusim v Spanielsku, dodavali "obnovitelnu" elektrinu za vypalne ceny do siete aj v noci. Kupili si dieselagregaty a fotovoltaika veselo vyrabala elektrinu aj v noci.
Re: „Zelené" dotace? Za takové zákony by mělo být vězení
(Jeeves, 25.8.2010 11:32:29)
Odpovědět
No, Stallkerův nápad to asi nebude, o tomto řešení jsem četl již asi před rokem. Docela bych si vsadil na to, že takhle bude u nás fungovat dost solárních "elektráren". Nějaké atrapy na pozemku a k tomu silný kabel...
Re: „Zelené" dotace? Za takové zákony by mělo být vězení
(hal4000, 25.8.2010 18:19:56)
Odpovědět
typické "europodnikání" fungující za peníze nás všech
Re: „Zelené" dotace? Za takové zákony by mělo být vězení
(Bohumila, 25.8.2010 10:47:50)
Odpovědět
Jsme důchodci,v 60 letech jsme si postavili skromný domek o 3 místnostech,těžko jsme to spláceli atd.Ted za 50 let vše dochází,protože nemáme milion na kupě,opravujeme vše postupně a musíme si odříkat.Máme postupně vyměněná okna za plastová,ekologický kotel na dřevo,zateplený domek,ale protože jsme to dělali postupně a něco jestě těsně před datem zákona nemáme vůbec na nic nárok.Myslím,že je to nespravedlivé.V 60 letech jsme také od komunistů neměli žádné výhody .Půjčka jen 30 tisí,rozpočet 110 tisíc,museli jsme si půjčit od přátel a příbuzných,vše splatit.Potom,asi za 10 let už dostávali i nenávratné půjčky.Zkrátka,jsme smolaři.Proč se to nezohlední?Máme všechno jak má být,jenže děláno postupne.
Re: „Zelené" dotace? Za takové zákony by mělo být vězení
(Stallker, 25.8.2010 11:18:47)
Odpovědět
Ano, souhlasím, na poctivé lidi jako Vy, by zelené dotace zohledněny být měly.
Re: „Zelené" dotace? Za takové zákony by mělo být vězení
(Chytrakzhospody, 25.8.2010 11:57:11)
Odpovědět
Postavili jste si barák, to je pěkné, ale takových jako jste byli vy je spousta. Potřebujete nová okna, potřebujete, ale takových je taky spousta. Ale i těch druhých, co je nepotřebují. Proč máte vy, a vám podobní dostat příspěvěk a já ne, protože okna jsem si koupil za svý a z toho co jsem vydělal, jsem ještě zaplatil daň, včetně té sociální a zdravotní. Vy jste se v klidu dívali na TV a stěžovali si na nespravedlnost a já makal 16 hodin denně, abych měl na barák.
Re: „Zelené" dotace? Za takové zákony by mělo být vězení
(Hrom, 25.8.2010 11:13:03)
Odpovědět
"Mít zisky z toho, že něčí podnikání ze zákona dotují jiní, je nemorální."
To napsal autor tohoto článku. Pane Matějko, to je takový kec, až se z něho dělá špatně.
Co investiční pobídky?
Co dotace zemědělcům?
Co dotace ve formě privatizačních cen?
Co dotovaná pracovní místa? Atd...
Kde žijete vy morální člověče?
Re: „Zelené" dotace? Za takové zákony by mělo být vězení
(Zkrat, 25.8.2010 12:01:41)
Odpovědět
Jste asi majitel takového zdroje, nebo reklamní agent? Jak může být něco ekologické a ekonomické když je to asi 10x dražší než to neekologické. Je to rozhazování peněz, našich peněz, kterými si někdo mastí kapsu a které pak chybí na čističky, filtry, plynofikaci ap. kteréžto ekologii a čistotě životního prostředí bezpochyby napomáhají. A že je nato zákon? No v kocourkově jde všechno, až se ucho utrhne.
Re: „Zelené" dotace? Za takové zákony by mělo být vězení
(Hrom, 25.8.2010 18:03:19)
Odpovědět
Ale vůbec ne. Chci jen poukázat na to, že v případě, že jsou dotace na jedno nemorální, musí být nutně dotace na cokoliv nemorální.
Pan Matějka se zaměřil jen na jednu věc, ale určitě kupuje dotovanou zeleninu, dotované ovoce, dotované potraviny. Při pohledu kolem sebe, zjistíte, že je dotované všechno, tak, či onak. Potom je pokrytectví, soustředit se na jednu věc a prohlašovat, že dotace do ná, je nemorální.
dotovaná morálka
(BERAN VPRAVO, 26.8.2010 9:08:18)
Odpovědět
Aha, Hrome, už mi to došlo! Vy s panem Matějkou vlastně souhlasíte... :-)

A máte recht. Dotovat je jako fetovat.

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1303688/More-half-Britains-wind-farms-built-wind.html

Otázka nezní: Komu zvoní hrana? Nýbrž: Odkud vítr vane?

B.
Re: „Zelené" dotace? Za takové zákony by mělo být vězení
(Chytrakzhospody, 25.8.2010 11:50:38)
Odpovědět
Prakticky všechny dotace do podnikatelského sektoru jsou neuvěřitelným svinstvem. Dotace pro občana nepodnikatele, jsou tím svinstvem také. Je to u nich stejné jako u podnikatelů, kde si položíme otázku proč jen on a né já ???. Tyto dotace mohou být jen sociální dávkou.
Re: „Zelené" dotace? Za takové zákony by mělo být vězení
(Jan Dvořák, 25.8.2010 13:21:50)
Odpovědět
Plně souhlasím s pisatelem. Jen bych připojil poznámku. Nejen problematika obnovitelných zdrojů, ale i jiná. Např. proč musí občan platit poplatky za ČT a český rozhlas. Ani jedno nevyužívám. A nyní plánovaná stovka na povodně. Proč si pan Kalousek, který se na zadlužování státu tolik let podílel, nesáhne do své kapsy. Ať se podívá na svoje sponzory jeho bydlení, kteří se mez sebou pozabíjeli a Kalouskovi umožnili levné bydlení. Svého času honil Grose. Sám je lepší? Co vůbec dělá ve vládě, spíš by ho měli zavřít.
Re: „Zelené" dotace? Za takové zákony by mělo být vězení
(Hrom, 25.8.2010 18:05:15)
Odpovědět
To o Kalouskovi sedí. A to jste na něho byl hodně mírný.
Re: „Zelené" dotace? Za takové zákony by mělo být vězení
(Sunny, 25.8.2010 14:24:07)
Odpovědět
Pane Matějko, naprostý souhlas.
Re: „Zelené" dotace? Za takové zákony by mělo být vězení
(hal4000, 25.8.2010 18:16:10)
Odpovědět
Tvrdím že fotovoltaické dotace jsou dvojjediný NĚMECKO-RAKOUSKÝ pokus zlikvidovat konkurenceschopnost českého průmyslu a doslova nám každoročně ukrást stamiliardy korun.

Nelze nepřipomenout že tyto dotace byly prosazeny bursíkovou zelenou mafií známou jako SZ - a nelze nepřipomenout že tato mafie byla od prvního do posledního okamžiku řízena, organizována, podporována a placena Schwarzenbergem.

Tyto dotace nejsou nic jiného než realizovaný pokus zlikvidovat konkurenceschopnost českého průmyslu zvýšením energetických nákladů v řádu desítek procent - z čehož budou pochopitelně profitovat právě a především německý a rakouský průmysl
.. a nejen to - většina z desítek miliard korun ročně doslova ukradených nám všem (a českému průmyslu zvláště) poputuje investorům do fotovoltaiky - tj.především do německých a rakouských fondů.

Zřejmě je to nějaký postmoderní ekvivalent kobercového bombardování a zároveň okupační daň či reparace za to že jsme(jak to vypadá) prohráli Druhou světovou válku.
Re: „Zelené" dotace? Za takové zákony by mělo být vězení
(Kalous, 25.8.2010 22:46:47)
Odpovědět
Ty dotace jsou v celé unii - ale tak stupidní a nevýhodné podmínky (pro sát) jsou jen u nás. Proto se na naše fotovoltaika hrnou Rakušáci a hlavně Číňané - začali vyrábět levné panely a mají už u nás 2 velké fotovoltaické elektrárny. Nakonec budeme dotovat z našich kapes Čínu.
Německo?
(BERAN VPRAVO, 26.8.2010 9:22:03)
Odpovědět
Pane kolego, máte moc nízkou letovou hladinu. Jukněte se na ty zeměpásy z větší vejšky. Co uvidíte? Magory v celém západním světě.

http://vpravo.blog.cz/1008/obnovitelne-zdroje-blbosti-a-jeji-trvale-udrzitelny-rozvoj

B.
Re: „Zelené" dotace? Za takové zákony by mělo být vězení
(antibur, 26.8.2010 14:19:02)
Odpovědět
Naprostý souhlas,jen je potřeba napsat a novináři mohou zjistit kteří politici rozhodli a podepsali tento zákon.Za uplynulých 20 let by již bylo zaplněno nejméně jedno vězení pro politiky,úředníky,lobisty a mafiánské podnikavce. Bursík nemohl takový byznys,na kterém se živí i Němci sám prosadit a schválit.Pokud nebude zodpovědnost adresná,tak je to bezzubé remcání.Nepochopitelné ovšem je,proč se má dostavovat ještě Temelín,když dnes jeho elektřinu ČEZ prakticky celou prodává za hranice,mají se opravovat hnědouhelné elektrárny,prolamovat těžba uhlí a ještě stavět na zemědělské půdě a dotovat fotovoltaiku a Bursík chtěl stavět i větrníky na výrobu elektřiny.Zkrátka co vláda to nové experimenty bez dlouhodobé koncepce,hlavně ať je zisk do kapes politiků,lobistů a spřízněných podnikavců.A vše řídí dle Klause neviditelná ruka trhu(nebo zločinu).
Re: „Zelené" dotace? Za takové zákony by mělo být vězení
(hal4000, 26.8.2010 22:21:32)
Odpovědět
no myslím že zrovna ona "neviditelná ruka trhu" by to řídila docela dobře - tenhle ekotunel řídí naopak "dobře viditelná ruka eurosocialismu"