reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi

Autor: František Matějka | Publikováno: 24.8.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Jako blesk z čistého nebe přišla zpráva ze Švýcarska. „Vláda jednala o možnosti vstoupit do Evropské unie, ale rozhodla se tak zatím neučinit. Zájmy země stále nejlépe splňují bilaterální jednání,“ uvedla prezidentka Doris Leuthardová a šéfka švýcarské diplomacie Micheline Calmy-Reyová.

svycarska_prezidentka.PNG

Švýcarsko připouští, že uplatňování principu bilaterálních smluv a dohod mezi státy je stále složitější. Nikoli ovšem proto, že by nebylo pro účastníky takových dohod výhodné, ale z důvodu postupného zanikání možnosti takové dohody uzavírat. Evropská unie je totiž postavena právě na principu postupného úplného omezení možnosti samostatných dohod mezi státy - a tak se prostor zužuje. Přesto všechno jasně vzkazuje: „Švýcarsko nevylučuje, že by se jednou mohlo stát plnoprávným členem Evropské unie, ale v tuto chvíli by takový krok neprospěl jeho zájmům.“ Kolikrát jsme už slyšeli od zastánců další integrace a prohlubování demokratického deficitu, kdy maximum práv k rozhodování má zůstat co nejníže, nikoli naopak, jak se v Unii děje, že Švýcaři už klepou na unijní dveře? Naštěstí to tento stále ještě svobodný národ vidí jinak.

Švýcaři vstup do Evropské unie již jednou v referendu odmítli. Podpora pro takový krok zůstává stále na stejné úrovni. Pro drtivou většinu z nich je pak naprosto nepředstavitelná účast na projektu eurozóny, který je budoucí podmínkou z primárních smluv při vstupu nového člena. Představa, že by se kdy vzdali švýcarského franku a začali používat výhradně euro, je z oblasti nočních můr.

Švýcarsko považuji v Evropě za jednu z posledních nejsvobodnějších zemí, kde mají občané řadu práv, která dlouhodobě přetrvávají, nenechávají si je vzít, a o kterých se lidem v ostatních zemích může jen zdát. Není to tak dávno, co nám například v novodobé multikulturalistické Evropě předvedlo, jaký postoj zastává ke stále posilujícímu rozpínavému islámu na starém kontinentu. Nezbývá, než s úctou popřát k aktuálnímu rozhodnutí jejich vlády a vyslovit přesvědčení, že Švýcaři nepodlehnou. Jejich postoj je konzistentní již roky. V diplomatické řeči prostě znovu poslali projekt integrace tam, kam patří.

reklama
2587 čtenářů | 30 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(padok, 24.8.2010 1:59:00)
Odpovědět
Švýcarsko považuji v Evropě za jednu z posledních nejsvobodnějších zemí, kde mají občané řadu práv, která dlouhodobě přetrvávají, nenechávají si je vzít, a o kterých se lidem v ostatních zemích může jen zdát.


:))) nie kazda krajina moze tvorit funkciu prania spinavych penazi, ako svajciarsko+ vatikan, kde sa vsetka politicka mafia nasho sveta chodi schovat v pripade potreby, resp. na dialku kontroluje svoje biznisi :)))...maju paky nato sa ochranit, nam neostava len tvrde makat na svajciarsko, vatikan a podobne danove raje a hlavne nemysliet, pretoze snivat je daleko horsie a tento clanok je len ulet trhnuty od reality...
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(Malandrin, 24.8.2010 10:06:12)
Odpovědět
Mluví z vás jen závist, že Češi nebo Slováci nebyli schopni se podobného stavu dopracovat, ačkoli k tomu měli určité předpoklady.
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(em, 24.8.2010 10:21:40)
Odpovědět
ano, ale zas v tom co tvrdi kus pravdy je. a tom jak je svajciarsko najslobodnejsia zem by som tiez vedel diskuovat nakolko som tam nejaky cas stravil. ano, bol by som strasne rad keby vela veci u nas fungovalo ako tam nicmenej pokial nie ste rodeny svajciar tak si na poniektore domorode praktiky asi nezvyknete nikdy. ja som to po pol roku vzdal a odisiel byvat do annecy a radsej kazdy den dochadzal do genevy cez hranicu
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(Malandrin, 24.8.2010 14:18:04)
Odpovědět
Jistě máte pravdu v tom, že nikde není vše ideální a i ve Švýcarsku by bylo možné leccos zlepšit. To jistě ano. Třeba jejich způsob třídění odpadků je pro nás až neuvěřitelný.
Spíš mi šlo o to nesvalovat prosperitu jiného státu jen na praní špinavých peněz v bankách a na "mafiány" hledající úkryt, natož že my na ně "makáme" - oni z nás nic nemají.
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(padok, 24.8.2010 20:43:39)
Odpovědět
banky nie su prosperita, ale uzernictvo tot realita.
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(mysak, 24.8.2010 6:19:54)
Odpovědět
konecne jedna rozumna vlada a rozumny stat,eu,to jsou patolizalove a paraziti,hnuj.
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(Evropan Jirka, 24.8.2010 9:04:01)
Odpovědět
K blábolům o švýcarských bankách, které se určitě ozvou:

Podstatou úspěchu Švýcarska nejsou banky, ale fakt, že se jedná o téměř vzorový minimální stát. Srovnejte si míru byrokracie, velikost parazitických úředních aparátů, velikost samotné vlády s kteroukoli jinou zemí, a jste u jádra věci. A raději nesrovnávejte míru decentralizace, angažovanosti místních komunit a jednotlivých občanů při řešení denních problémů. Žádné: "Já mám problém, pane ministře, co s tím budete dělat?"

A že se hrdým, nezávislým občanům nechce do spolku s maoisty, neomarxisty, ekologickými pomatenci, navzdory přáním místní (naštěstí malé) politické třídy? To je myslícímu člověku prostě jasné.
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(Dan, 24.8.2010 10:06:51)
Odpovědět
Především je třeba říct, že švýcarsko je konfederace se 3 úřednímy jazyky a dalšími minimálně 2 jazyky neúředními, v maličkatém švýcarsku tedy po staletí perfektně funguje onen kritizovaný babilon :-)

To na úvod.


Dále pak je jediný důvod, kvůli kterému švajc do unie nemůže a to je jeho světově unikátní postavení světové spořitelny, ve švajcu se v roce 2008 nacházelo 62% veškerých světových úspor, vč. velmi špinavých peněz z celého světa.

Nic podobného nemá česká republika, která e ve všech směrech průměrná, ničím není unikátní a tudíž je tento příklad zcela irelevantní, směšný a klasicky euroskepticky demagogický :-)
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(Stallker, 24.8.2010 15:58:31)
Odpovědět
Kdepak jste na to číslo 62% prosím přišel? Nedávno jsem četl článeček, že cca 70 – 75% všech světových finančních rezerv leží (především ve zlatě) ve Ford Knox?
62% + 75% = ?!? Nejsem v matice moc dobrej, ale toto?
Nebo mluvíme každý o něčem jiném, rád se poučím…
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(Dan, 25.8.2010 10:37:02)
Odpovědět
Finanční úspory, ne zlaté rezervy, dlouhodobé vklady firem a domácností..

Také mě to číslo šokovalo...


Podíl bank. sektoru na celkovém HDP není nijak závratný, ale ty úspory je činí jedinečnými a nedotknutelnými.

toto čílo uvedl Bloomberg a jako zdroj se odvolával na CIA arch Department
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(Dan, 25.8.2010 10:39:37)
Odpovědět
Mimochodem, největší zlaté rezervy má údajně Vatikán, který má ve zlatě 2200 tun ve vlastních podzemních trezorech a podíl Vatikánu v TOP global 500 v akciích dělá podle CIA kolem 500 miliard USD.
/nejbohatší organizace nasvětě dle CIA/
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(padok, 24.8.2010 21:04:34)
Odpovědět
Dan - jazykovy babylon im tam zatial funguje, ale krajina ktora potrebuje referendum o tom ci sa postavi mesita, alebo nepostavi nemoze byt az taka bezproblemova :)))
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(em, 24.8.2010 10:25:50)
Odpovědět
blabol neblabol.... kus pravdu na tom je.
a co sa tyka byrokracie tak to pane jirko schvalne zrovnajte. z vlastnej skusenosti z asi rocneho pobytu neviem ci existuje zem s vacsou byrokraciou (dobre, franzcuzsko...) ale je fakt ze na rozdiel od tej nasej je brutalne efektivna.
zo zbytkom suhlasim.
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(Evropan Jirka, 24.8.2010 12:02:02)
Odpovědět
Ale jistě že i Švýcarsko je pořád jen stát, tj. mafiánská, gangsterská organizace. Ale přesně, jak říkáte - funguje tam o něco lépe, škodí lidem o něco méně. Protože je ho méně.

Abych dal příklad, taky z vlastní zkušenosti: Byla jednou jedna škola se školní jídelnou a v té jídelně se podle názoru matek dětí špatně vařilo. A co udělaly maminky? Ječely na ministra v pořadu Jílkové? Nikoli. Zorganizovaly se, ustavily výbor a vzaly tu věc do vlastních rukou. Státní správa o problému v místní škole vůbec nevěděla. Chápete ten propastný rozdíl v myšlení a jednání?
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(děd, 24.8.2010 15:13:30)
Odpovědět
Cit.: "Švýcarsko považuji v Evropě za jednu z posledních nejsvobodnějších zemí, kde mají občané řadu práv, která dlouhodobě přetrvávají, nenechávají si je vzít, a o kterých se lidem v ostatních zemích může jen zdát".
To si přeje jistě i většina nás, ale zvolíme ty, kteří neumožní ani běžné referendum, kdy a o čem si lidé přejí.
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(Dan, 24.8.2010 15:35:13)
Odpovědět
Myslím že naše referndum o vstupu do EU proběhlo celkem čistě, jenom jednou a výsledek byl více nežli jasný.


Bohužel nám nebylo umožněno stejně si zvolit prezidenta, takže komplotem komunistů několika cyrilovců a ODS tam sedí proruská Kikina.

Ještě že už se blíží konec Kikiny na hradu, to budou oslavy už ten mužik zmizí někde v Gazpromu či Lukoilu, stejně jako veš Gerhard Schreder, další ruský agent.
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(prokešová, 24.8.2010 16:39:00)
Odpovědět
Vážení, račte si prosím uvědomit, že u nás referendum již bylo, možná by bylo vhodnější řešit problémy u nás doma než se starat o Švýcary.
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(Felix, 24.8.2010 17:16:10)
Odpovědět
Jo, díky paní Prokešová, referendum už bylo - to je dobré doplnění tomu, co jsem dole napsal. Akcidentaita.
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(Felix, 24.8.2010 17:13:46)
Odpovědět
To, že Švýcarsko nechce do svazového chomoutu, neznamená, že je to slušná země. Euthanasie tam je pověstná, potraty a vymírání jakbysmet. Křesťanství v rozladu. Přímou demokracii považuji za horší, než zastupitelskou - je to ochlokracie. Odmítnutí Svazu je acidentální. Je to stejně většinově zkažená země, jak třeba tzv. Spojené království.
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(Josef, 24.8.2010 17:46:48)
Odpovědět
Typicky ceska reakce! Misto se zajimat o to, jak tech sestadvacet kantonu pracuje a proc se mezi sebou nenavidi jako u nas doma se na Svycary vyklopi cela zumpa. Jakoby v republice vetsina vlastnila svatozar.
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(Felix, 24.8.2010 20:57:01)
Odpovědět
Pozor, Josefe! Tady jde o to, že Švýcary pan Matějka vychvaloval. A já říkám, že to, že tam je přímá všeobecná demokracie, je základ toho, že to tam musí být ještě horší, než v demokracii všeobecně zastupitelské. A uvádím pár příkladů - jen příkladů to ilustrujících.
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(Josef, 25.8.2010 0:05:03)
Odpovědět
Ja zase to vidim z pozice emigranta. Ja tam mam dva kamarady, ktere navstevuji, tak ze to tam znam. Ale kdybych si znovu vybiral tak by to zase bylo 1 USA,2 Svycarsko,3 NSR . proto se rozchazime v nazorech.
Doma se mi libi, ale vadi mi, ze se musim hlasit do 48 hodin na cizinecke policii a maximalne mohu pobyvat doma 90 dni. Ale tak dlouho tam stejne neminim pobyvat!
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(frantisek zajicek, 24.8.2010 18:20:38)
Odpovědět
Srovnavat Svycarsko s CZ muze puze Lukoilem placeny kaspar Matejka.Neni umeni zit ze spinavych penez,propadlych Zidovskych kont atd.Ale co dal?Svobodna zeme?Aby to byla pravda za 20 let.Tech Muslimu,co si tam natahali udajne na praci,je tam nejak podezdrele moc...V HDP je uz nektere zeme predehnaly a jine dohani.Taky bych Svycary mohl srovnavat s Luxemburskem,ktere je clenem EU,a slavne by to nedopadlo.Takze pozor,Matejko,zadny strom do nebe jeste nedorostl.Aby tam nebyla za par let urednim jazykem take Arabstina,FZ
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(Josef, 24.8.2010 19:13:00)
Odpovědět
Normalni Svycar ze spinavych penez nic nema. Spise si vsimnete, ze pred nimi jsou jen staty s olejem, kdy Svycarsko je na prirodni bohatstvi chuda zeme. Ale vsimnete si na co se Svycari zamerili, jsou spicka ve farmaceutickem a elektronickem odvetvi prumyslu, kde moc surovin dovazet nemusi a zlato na elektricke kontakty maji ze zubu, ktere nacisti vytloukli z huby zidum a prodali ho Svycarsku. I kdyz hlavni prekladiste zlata bylo v Portugalsku, odtud slo do jizni Ameriky platit za suroviny a potraviny pro nemeckou vojenskou vyrobu a armadu.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)_per_capita
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(padok, 24.8.2010 20:54:47)
Odpovědět
tak ako priemerny Islandan nic nemal z pyramidovej hry ktora praskla :))))...svajciari su na tom obdobne, akurat oni su vrchol pyramidy pyramid...
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(Dan, 25.8.2010 10:43:47)
Odpovědět
švýcažči vyrábí všechno možné..

čkokolády -Nestle největší potravinářská firma světa, coca cola je podle ní prcek

ABB - elektroenregetika

Sig Sauer - zbrojovky

chirurgické přístroje, obráběcí stroje, zbraně, léky, prostě všechno..

Banky je ale činí důležitými a nedotknutelnými.
Před vstupem do EU bylo u nás referendum
(Brabec, 24.8.2010 20:41:55)
Odpovědět
Většina Čechů hlasoVALA pro vstup ! Už tehdy bylo jasné jak to bude ! Já jsem hlasoval proti vstupu - takže, vážení, máte co jste chtěli.
Re: Před vstupem do EU bylo u nás referendum
(Felix, 24.8.2010 20:50:21)
Odpovědět
Díky Brabče!
Re: Před vstupem do EU bylo u nás referendum
(Dan, 25.8.2010 12:50:44)
Odpovědět
Však jsem taky spokojení, ale chceme ještě euro a eurofederaci, až přijde čas budou další referenda :-)
Re: Švýcarská vláda rozhodla, že do EU nepůjde. Není to výhodné. Inspirujme se jimi
(Westmen, 27.8.2010 14:35:43)
Odpovědět
Myslím si,že Švýcaři se rozhodli správně!
Evropu dnes ohrožuje jediná věc,skrytá
Islamizace!