reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace

Autor: František Matějka | Publikováno: 15.9.2010 | Rubrika: Kulturní válka
Ilustrace

Multikulturalismus, ekologismus, pozitivní diskriminace, žití nad poměry, přílišné spoléhaní se na zastupitelskou demokracii, integrace národů a ustupování islámu. To všechno nás jednou může stát cenu nejvyšší – staneme se jen encyklopedickou položkou v části „historie světa“.


Multikulturalismus
Předpokládejme, že tvůrci myšlenky multikulturalismu to mysleli dobře. Promíchejme se a předejme si vzájemné zkušenosti a názory na řešení problémů. Spolupracujme, těšme se jeden z druhého a vytěžme maximum. Ano, jsou vzácné případy, kdy to v určitých komunitách funguje - takové výjimky, potvrzující odvěké pravidlo, že lidé z různých končin světa nikdy nebudou mít stejný názor na potřebné řešení, protože mají historicky jiná východiska a životní postoje. Ve finále, aby se něco hnulo, bude v každé promíchané skupině nakonec třenice mezi lidmi a někdo bude zákonitě s přijatým řešením nespokojen. A dlouhodobá nespokojenost znamená frustraci a z ní plynoucí  zkratové jednání. Multikulturalismus je chybou. Vyměňujme si zkušenosti, ale nezapomínejme, že každý prostě stojíme na jiných historických základech a tradicích, které si zcela logicky a oprávněně předáváme z generace na generaci.

Ekologismus
Předpokládejme, že ekologové mají skutečně obavy o přírodu. Bez jakýchkoli pochyb má člověk nějaký vliv na přírodu. Někdy pozitivní, někdy negativní. Ekologů si vážím. Problém je, že jistě žádoucí a prospěšné ekologie se ujali ideologičtí mágové a zmršili ji na ideologii ekologismu. Ta už se orientuje zcela výhradně na poukazování jen na negativní vliv člověka na přírodu, katastroficky přikresluje dopady a vystavuje účty celým státům a národům. Součástí takových účtů je legislativní omezení osobních svobod lidí a neuvěřitelné náklady po celém světě na „řešení“ takových „důsledků“, které nejsou ničím jiným, než ideologií podloženými tvrzeními, jejichž „výpočty“ byly opakovaně vyvráceny. Ekologismus je chybou. Každý nechť si chrání životní prostředí kolem sebe, ale ať nás nenutí platit chiméry a utopistické katastrofální scénáře na druhé straně Země.

Pozitivní diskriminace
Základem lidských práv je stav, kdy jsou si „všichni rovni“. Ovšem nejen v právech, ale i v povinnostech, které z práv vyplývají. Jakmile začnete vyjmenovávat jakékoli skupiny lidí a přijmete první zákon, nařízení, vyhlášku nebo předpis, které stanoví, jaká má mít taková skupina práva, jste v tom až po kolena. To je pozitivní diskriminace. Zdaleka přitom nejde jen o taková témata, jako jsou například Romové. Pozitivní diskriminace je velmi široký pojem a zahrnuje, mimo jiné, například vyzdvihování žen nad muži a opačně, při stanovování umělých kvót obsazenosti, upřednostňování firem v zakázkách stanovováním zbytečných kritérií (aby to vyšlo na předem vybrané), ale například také jiný přístup ke stávkujícím, když odboráři mohou cokoli, zatímco občané, vyslovující názor proti vládám a jejich postupům, jsou usměrňováni státním aparátem a omezováni ve svém projevu nespokojenosti (například zakazováním politických stran). Pozitivní diskriminace je chybou. Popírá principy demokracie a ochrany skutečných lidských práv.

Žití nad poměry
Státy celého světa si zvykly nestřídmě zadlužovat své občany a pak se diví, že globalizovaný trh a soukromé finance, u kterých se zadlužily, mají snahu ovládat státní politiky. Místo toho, aby řešily tyto problémy od podlahy, přijímají legislativní regulační opatření, mající za cíl ořezat práva soukromých subjektů, přičemž právě soukromý kapitál označují za viníka všech hospodářských krizí. Ne soukromý kapitál, ale zadlužování států, jejich pseudosolidární politika podpory každého lempla a žití nad poměry jsou další chybou.

Přílišné spoléhaní se na zastupitelskou demokracii
Zastupitelská demokracie nám začíná postupně přetékat přes hlavy. V dobách, kdy nebyl internet a moderní informační technologie, měla zastupitelská demokracie tak, jak ji známe dnes, své jednoznačné opodstatnění. Základem tohoto systému byla skutečnost, že občané, kteří svěřili svá práva svým zastupitelům, resp. politikům, nemohli mít a neměli informace pro rozhodování v reálném čase. Jenže dnes je mají. Dnes řada z nás zná některé podklady a podmínky pro rozhodování „tam nahoře“ mnohdy ještě dřív, než politici samotní. Domnívám se tedy, že je dobrý čas na to, abychom začali uvažovat nad dalším stupněm způsobu vládnutí. Tak, aby zdrojem moci byl skutečně občan, jak se o tom píše v demokratických Ústavách. Rovnou ale říkám, že Eurovláda, nebo Světovláda, to podle mě nejsou. Právo rozhodovat o životech lidí má být totiž co nejblíže k lidem samotným. Vše ostatní má blíže k diktátu, než k demokracii a svobodě.

Integrace národů
Jedna z největších chyb. V mnoha případech je to, jako byste chtěli sloučit oheň s vodou, nebo hasit požár benzínem. Jistě zajímavá myšlenka sociálních inženýrů, kteří se domnívají, že integrace národů pomůže k zamezení další světové války. Předpokládají, že když je promíchají, nebude mít kdo proti komu by bojoval a proč. Jsem přesvědčen, že se mýlí. Jediný rozdíl bude v tom, že místo jasně vymezeného území a zapojení standardních vojsk bude všude nový druh války - terorismus. A aby s ním mohly vlády bojovat, budou postupně stále víc monitorovat každého z nás. Ovšem marně. Odskáče to další ztrátou osobní svobody naprostá většina lidí, zatímco teroristé budou vždy technologicky napřed.

Ustupování islámu
Celosvětová rozpínavost islámu, který já osobně řadím (přes veškeré výjimky, které v úrovni jedinců existují, a které se nám snaží vnutit opak) na úroveň téměř k fašismu, je způsobena jediným důvodem. Naprostou liknavostí a měkkým přístupem křesťanských politiků, kteří to celosvětově dopouštějí v domnění, že tím předejdou světovým náboženským nepokojům a válkám. Je to stejné, jako byste si někoho, kdo Vás už z principu nenávidí, pustili do svého domu jen proto, že říká, jak Vás má rád a nic Vám neudělá. Jakoby jste to prostě v dobré víře zkusili. Jenže já osobně jsem například ještě nikde na světě nezaznamenal tvrdý přístup samotných islámských států proti projevům militantního islámu. A přitom není nic snazšího, než nás ostatní přesvědčit tím, že se s vlastními problémy vypořádají sami. Mají na to lidi, sílu i prostředky. Místo toho se ovšem taková křídla dokonce podílejí na vládnutí v některých státech. Ustupování islámu je další chybou, která nám podle mě přinese fatální důsledky.


Řada čtenářů mě jistě označí opět za rasistu a nesnášenlivého xenofoba. Dovolil jsem si jen dnes předložit sedm chyb, jak je vidím já. Čím dříve se probereme a přestaneme je dělat, tím větší šanci máme na to, že se jednou nestaneme pouhou encyklopedickou položkou v části „historie světa“...

reklama
2253 čtenářů | 29 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Kalous, 15.9.2010 5:34:51)
Odpovědět
Evropa se těžko probere, papež se za každé "přeřeknutí" muslimům omlouvá že to tak nemyslel, Francouzům nevadí že jim muslimové přes noc podpálí pár aut, Britům zachvíli nebude vadit když si tam muslimové zavedou pro sebe právo šaría ...
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Dan, 15.9.2010 9:03:18)
Odpovědět
Jenom k tomu studentíkovi v Berlíně, ani tam mu to modlení neodvolili :-)

Zase nic Kalousi


Muslimský žák se na škole v Berlíně nesmí modlit
Autor: - pp -
28.05.2010 18:30

Vrchní správní soud Berlín-Braniborsko zakázal jednomu šestnáctiletému muslimskému studentovi, aby se o přestávkách modlil v prostorách své školy. Loni v létě mohamedánovi soud nižší instance modlitební rituály naopak povolil. Případ vzbudil nejen v Německu značnou pozornost.

Soudci vrchního správního soudu tak vyšli vstříc odvolání, které po rozhodnutí nižší instance podala školská správa zemské vlády v Berlíně. Soud ve čtvrtek zdůvodnil svůj verdikt mimo jiné tím, že omezením náboženské svobody žáka Yunuse M. se chrání další práva zaručená ústavou. Stát může zaručit mírovou koexistenci různých náboženských a názorových přesvědčení jen tehdy, když sám v otázkách víry zachová neutralitu.

Tento spor je prvním svého druhu v Berlíně, kde na školách v uplynulých letech přibývá stále více žáků a studentů vyznávajících islám. Podle berlínské zemské vlády narušuje ale modlení muslimů klid a práci na školách.

Yunus F., student Diesterwegova gymnázia (asi 850 studentů) ve čtvrti Berlin-Mitte (dříve Wedding), zažaloval svou školu loni, když mu její vedení zakázalo modlit se na podlaze ještě s dalšími spolužáky. Mladík dokázal přesvědčit soud první instance, že jeho muslimská víra je opravdu silná a že se musí modlit pětkrát denně, jak mu to předepisuje islám. Nesmí tak ale činit ve vyučovacích hodinách.

ČTĚTE TAKÉ: Arabové v Berlíně mají reprezentativní mešitu
Překvapení Němci. Muslimů v zemi je více, než mysleli

Soudní rozhodnutí tehdy ale nenařídilo škole, aby zřídila muslimům speciální modlitebnu.

Zemská školní správa ale namítala, že ve škole v Berlin-Mitte se učí příslušníci různých náboženství a že tam kvůli tomu už došlo ke konfliktům. Těm by prý bylo možné předcházet tím, kdyby muslimové měli na modlení vlastní místnost. Na to ale škola nemá kapacity, a navíc by podobné privilegium mohli žádat i zástupci dalších církví.

Berlínská zemská vláda je s rozhodnutím vrchního správního soudu spokojena. "Je to dobrý den pro berlínskou školu," řekla ředitelka Diesterwegova gymnázia Brigitte Burchardtová. Rozsudek uvítal i předseda Turecké obce Německu (TGD) Kenan Kolat. Podle něj je správné, že soud zhodnotil negativní náboženskou svobodu a vzdělávací poslání školy jinak než v prvoinstančním řízení.

Student Yunus F. se ale může ještě odvolat ke spolkovému správnímu soudu, připomínají německá média. Ve Spolkové republice jde o první rozhodnutí svého druhu vrchním správním soudem.
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Kalous, 15.9.2010 9:47:50)
Odpovědět
Pokud v tomto případě je další odvolací rozsudek Vrchního zemského soudu takový jak uvádíte, jsem rád. Ale proč před tím německé soudy vynášlely korektní soudní nesmysly? Ale ten člen benkovní rady centrální německé banky Sarrazin je za v podstatě pravdivou (i kdyby nebyla pravdivá, má právo na svůj názor) pořád z banky vyhozen - hlavní podíl na tom má Merkelová.
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Dan, 15.9.2010 12:02:46)
Odpovědět
Nauč se Kalousi přijmout fakt, že zdejší články jsou propagandistické demagogické panflety, poloprvdy.. žvásty...

Pokud jim budeš podlíhat, nepochopíš podstatu věci, vše si vždy dohledej sám a uvidíš jak tu Petříci často lžou :-)

Sarazín nekritizoval jenom muslimy, on toho napsal podsttaně víc a například velmi silně napadl židy a židovskou obec a obávám že právě tento jeho antisemitismus je příčonou jeho vyhození, protože nato jsou v Německu hoooodně citlivý od války...

To se tu ale nedočteš :-)
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Kalous, 15.9.2010 16:46:02)
Odpovědět
Jo Dane máte pravdu, vše je nejlepší si ověřit z více zdrojů. S tím Sarrazinem zřejmě máte pravdu. Kdysi sem na přednášku přiletěl americký "nacista a rasista z KuKluxKlanu" Duke, hned po příletu byl strčen do vazby. Ta jeho přednáška mne velmi zajímala, co je v ní rasistického. Přečetl jsem si její plný text a vůbec nic, dokonce byla vůči černochům velmi vstřícná, že se jim má občas vyjít vstříc a pomoci. Varoval nás však před neřízenou spontánní imigrací a silně zkritizoval sionismus a politiku Izraele - a šup do basy a vyhazov. V Rakousku pak problémy neměl.
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Dan, 15.9.2010 9:42:10)
Odpovědět
A tak bych mohl pokračovat až by Petříkovy pukl hardddisk, snižování dávek muslimským rodinám, zpřísnění azylové politiky v portugalsku, španělsku a itálii, individuální zákazy Burek v mnoha evropských městech, prohrané soudy muslimů nadřazujících korán nad národní zákony atd. atd.

Trend je přesně opačný než tu ty a portál tvrdíte.



A jenom tak mimochodem, najdi si tu porodnost v jednoltivých krajích čr se rekordy v loňském roce pohybují od 9 letého maxima po 30 leté !!

žvaníš, žvaníš a zase jenom žvaníš..
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Kalous, 15.9.2010 9:54:36)
Odpovědět
Statistika porodnosti třeba Jihomoravského kraje za loňský rok není dlouhodobý trend. Tu jsem si také přečetl. Ale něco jiného je dlouhodobý trend za destiletí v celé republice a EU. Včetně těch problémů s islámem. Dane zde žvaníte sám. A ze statistiky si vybíráte jen to co se Vám hodí.
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Stallker, 15.9.2010 10:43:43)
Odpovědět
Dane, Dane, to, co tady píšete ale neznamená, že by nebezpečí neexistovvalo. Jen si, podle mého názoru, i mocní tohoto světa nebezpečí začali uvědomovat a něco proti němu dělat. Bylo na čase...
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Dan, 15.9.2010 11:53:10)
Odpovědět
Ano, toto je správný závěr, jenomže redakce nenapíše jedinou pozitivní věc, jenom samá negativa velmi často polopravdy i lži a proto tu už léta píšu, úkolem zdejší party je vytvářet v lidech strach a nenávist prostřednictvím cílené propagandy.

Závěr je tey takový, že situace se nezhorujš, nýbrž pomalu ale evidentně zlepšuje.
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Stallker, 15.9.2010 12:23:05)
Odpovědět
Cílená propaganda? Jestli jsem já správně pochopil úmysl redakce tohoto webu, tak už původním záměrem vzniku tohoto portálu bylo upozorňovat na negativní skutečnosti a důsledky, spojené nejen s našim vstupem do EU, ale i s negativními vlivy, které EU má a bude mít na každodenní život nás všech. Což se jim, podle mého, docela daří. Jinak by to tady byl jen souhrn statistických zpráv o úspěších implementace socialismu do civilizované Evropy ve stylu posledního Barossova bruselského projevu…
Tedy nuda.
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Dan, 15.9.2010 12:48:30)
Odpovědět
Ne, to není trefné, nikoliv pouze poukazovat na negativu související s EU, ale mnohem spíše snažit se EU vylíčit jako rize negativní cestu bez pozitiv.. toto je správnější popis, tz. často i lhát a upravovat si realitu, protože jedině tak lze docílit absolutní negace bez jakýkoliv pozitiv, toto není realistický a vyvážený pohled na EU, ale lživý, jednostraný a matoucí :-)

Nevím, proč jste proti tomu postavil další extrém Barosa a proč ne tu realistickou cestu ??
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Stallker, 15.9.2010 13:20:46)
Odpovědět
Barosso a jeho projev, suchá statistika, politicky korektní projev bez jediné konkrétní informace. Zde, na tomto webu, jsou otiskovány články, které se přímo a velmi konkrétně zabývají jednotlivými tématy. A pokud v těchto článcích pravicově smýšlející autoři (nejen euroskeptici) upozorňují na konkrétní, většinou negativní, informace v souvislosti s působením EU, myslím, že na tom něco bude. Já osobně zastávám podobný názor, jako většina zdejších dopisovatelů.
V několika předchozích příspěvcích jste Vy sám uvedl několik příkladů, jak se pomalu začínají demokracie jednotlivých evropských zemí (většinou soudní cestou), bránit proti nepronikající islamizaci. To je dobře. EU, která by oficiálně tohle vše měla zaštítit, kromě úvah o přerozdělení imigračních kvót, zatím neudělala nic. Tudíž mi z toho vyplývá, že se situace možná skutečně pomalu zlepšuje, ale Unie na tom nemá zásluhu vůbec žádnou. A takových příkladů by se dalo najít více.
Víte, když se na to podíváte trošku do hloubky, ony se ty pozitiva na EU hledají čím dál hůř…
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Stallker, 15.9.2010 13:21:57)
Odpovědět
oprava: pronikající :-)
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Dan, 15.9.2010 15:31:48)
Odpovědět
No, podívejte se, pokud vy máte stejný názor jako většina z 15 zde pravidelně diskutujících lidí a to myslím, že vím kterou část té skupiny máte namysli, tak to je vás tu tak 8-10 :-)

Je sranda jak češi řeší migraci muslimů, která se jich v podstatě nijak nedotkla a dělají z toho náš společenský problém, Kluas se z Vysočiny ohrazuje proti mešitám, které jako houb ypo dešti ropstou na západě a ne u nás, v chudé zemi, kde muslim nemá co urvat, tak tu prostě není a nechce ani bydlet a nebude tu bydlet ani kdyby mu to nakrásno baroso umožnil nějakou směrnicí :-)

čili něco co vůůbec, ale vůůbec česko netrápí se tu řeší mnohem masivněji nžli v Británii např. a to je myslím velmi komickeee :-)

Ale když už se o této pro nás bezvýznamné věci tak debatí a opět se tu zachranuje svět, je myslím poctivé si říci fakta..

Už ve starověku žilo v Evropě větší procento arabů nežli dnes muyslimů, zejména v itálii, řecku, na kypru, v jižním španělsku.. to španělsko bylo trvale přez 400 let pod nadvládou machometánů - jih..

Turky jsme měli až u Vídně, to všichni víme...


Vážně máte ten frustrující pocit že 14,5 milionu muslimů v půlmiliardové EU můžou znamenat nějaké riziko pro Evropskou civilizaci ??

Zanechme raději komické debaty o naší vlasti, kde jich trvale žije asi 5 000..

Děkuji za férovou debatu

:-)
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Stallker, 15.9.2010 15:58:31)
Odpovědět
O.K. jen jedna maličkost. Nemyslel jsem diskutující, ale autory článků...
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(whaler, 15.9.2010 7:27:30)
Odpovědět
Podle bible existuje sedm smrtelných hříchů. To, co jste napsal, autore, je sedm smrtících úkonů pro evropskou, nebo chcete-li křesťanskou civilizaci. Souhlasím s vámi a podepisuji.
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Dan, 15.9.2010 8:47:20)
Odpovědět
Všichni víme, že ve švýcarsku byly zakázány další stavby minaretů a že v Německu zůstanou kříže ve školách a povinou nauka o křesťanství i pro muslimské děti.
Ve všech spolkových zemích byl také schválen zákaz koupání muslimských žen oblečených ve veřejných bazénech a to vč. muslimských koupališť.


teď k burkám

Belgie:

Zákaz burek v Belgii by mohl platit již od léta

Žena v burce na bruselské ulici
Autor: AFPBelgie bude zřejmě první zemí v Evropě, která zakáže používání tradičních muslimských závojů burka nebo nikáb na veřejnosti. Poslanci federálního parlamentu schválili zákon o zákazu nošení oblečení zcela zakrývajícího celou postavu včetně obličeje na veřejnosti.

„Zákon získal mezi belgickými poslanci velkou podporu. Pro hlasovalo 136 poslanců, proti nehlasoval nikdo, jen dva se zdrželi hlasování. Shoda v této věci panuje napříč celým politickým spektrem,“ říká bruselský zpravodaj Českého rozhlasu Pavel Novák a pokračuje:

Audio
O zákazu nošení burek na veřejnosti mluvil na Rádiu Česko bruselský zpravodaj Českého rozhlasu Pavel Novák.


DOWNLOAD (STÁHNOUT)„Zákon přesně říká, že se zakazuje nošení oblečení, které znemožňuje identifikaci osoby kvůli zakrytému obličeji. Důležité je, že nebude platit pouze na ulicích, ale na všech veřejně přístupných místech, tedy například i v lobby hotelů. Může se to tak dotknout i manželek obchodníků ze Saudské Arábie a dalších zemí oblasti Perského zálivu, kteří navštěvují Belgii.“

„V zákoně se nemluví přímo o burce nebo o nikábu, v debatě, která schválení zákona předcházela ale poslanci burku několikrát zmínili. Podle nich to není jen náboženský symbol, ale je to spíše znak podřízenosti ženy. Jeden z poslanců dokonce řekl, že to je mobilní vězení.“

V Belgii žije 400 tisíc muslimů. Nevedou se zde ale statistiky o tom, kolik muslimských žen nosí nikáb či burku. Takové statistiky ve Francii říkají, že tam nosí nikáb či burku asi dva tisíce žen. V Belgii půjde pravděpodobně o stovky muslimek.

Na schválení kontroverzního zákona reagovala belgická muslimská komunita. Podle nich se jedná o nebezpečný precedens. Mohl by následovat zákaz muslimských šátků nebo indických turbanů. Podle muslimů se jedná o další stigmatizování muslimské komunity.


Jenom podotýkám, že francouzský senát už Burky zakázal, čeká se na schválení státní radou.
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Dan, 15.9.2010 8:49:54)
Odpovědět
Francie:

stanoveny tresty za nošení burek popř. nucení muslimských žen jejich muži k tomuto aktu..

Za nošení burky nebo nikábu na veřejnosti by ve Francii mohla hrozit pokuta od 150 do patnácti tisíc eur. Alespoň podle dnešního vydání francouzského listu Le Figaro, který zveřejnil vládní návrh zákona. Ten bude v létě posuzovat ještě francouzský parlament, ale vzhledem k rozložení sil norma ve Francii zřejmě projde.

Zákon také klasifikuje nový delikt. Pokud by někdo nutil někoho zahalit si tvář kvůli svému pohlaví, čekal by ho rok vězení a sankce 15 000 eur. Je to součást pasáže v trestním zákoníku, která se týká porušování lidské důstojnosti.

Podobně jako v Belgii se v nemluví u burce či nikábu, ale o oděvu, který zahaluje tvář. Normu má projednat v červenci francouzské Národní shromáždění. V platnost by mohla vstoupit půl roku poté. Pokud to umožní Státní rada, která se tímto typem zákona také musí zabývat
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Dan, 15.9.2010 9:11:54)
Odpovědět
španělsko:

Španělský senát schválil zákaz burky (Týden)
Publikováno 23.6.2010. Sdílet20 0

Po Belgii a Francii následuje Španělsko – také zde bude muslimkám zapovězeno nosit na veřejnosti burku a nikáb. Těsnou většinou to dnes schválil španělský senát a vyšel tak vstříc návrhu opozice. Nyní musí vláda vypracovat příslušný zákon
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Dan, 15.9.2010 9:18:02)
Odpovědět
Merkelová dráždí muslimy, ocenila autora karikatury Mohameda
9. září 2010 8:30
POSTUPIM - Německá kancléřka Angela Merkelová se dnes v Postupimi zúčastnila ceremonie, při níž byl oceněn dánský kreslíř Kurt Westergaard, autor kontroverzní karikatury proroka Mohameda z roku 2005. Merkelová ve svém proslovu prohlásila, že svoboda je nejšťastnější zkušeností jejího života. Kancléřka rovněž odsoudila záměr floridské církve The Dove World demonstrativně spálit korán při příležitosti výročí teroristických útoků na USA z 11. září 2001.
Merkelová, která vyrůstala v komunistickém Východním Německu, připomněla svou radost z pádu Berlínské zdi v roce 1989. "Svoboda je pro mě osobně nejradostnější zkušeností v životě," prohlásila šestapadesátiletá šéfka na ceremonii, která se uskutečnila v Postupimi jako součást mezinárodní novinářské konference. Svobodu tisku pak kancléřka označila za "cennou komoditu".



Westergaard Merkelové a organizátorům akce za ocenění poděkoval. "Žijeme šťastně, navzdory všem hrozbám," prohlásil pětasedmdesátiletý kreslíř. Prohlásil, že dánské karikatury byly otištěny s respektem k muslimské komunitě, jako akt začleňování, nikoli vyloučení.

Westergaard je autorem nejkontroverznější z 12 karikatur proroka, které 30. září roku 2005 jako první otiskl dánský deník Jylands-Posten. Později, kdy už se kresby objevily i v jiných tiskovinách západních zemí, proti kresbám protestovaly davy rozhořčených muslimů na celém světě. Z velké části násilné demonstrace si vyžádaly na 50 mrtvých.

Muslimové pokládají jakékoli zobrazování jejich proroka za urážlivé.
Westergaard jej navíc zobrazil jako sebevražedného teroristu s bombou na hlavě.

Odvážná Merkelová
Německý tisk vystoupení Merkelové označuje jako velký risk a odvážný počin. "Tím, že se nechá vyfotografovat vedle Kurta Westergaarda, podstupuje velké riziko," napsal deník Frankfurter Allgemeine Zeitung před slavností. "Bude to pravděpodobně dosud nejvýbušnější setkání za jejího kancléřství," dodal list.

Podle nejčtenějšího německého deníku Bild přítomnost Merkelové na ceremonii ukazuje, že Německo "necouvne před hrozbami islámských fanatiků".
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Dan, 15.9.2010 9:18:49)
Odpovědět
Merkelová dráždí muslimy, ocenila autora karikatury Mohameda
9. září 2010 8:30
POSTUPIM - Německá kancléřka Angela Merkelová se dnes v Postupimi zúčastnila ceremonie, při níž byl oceněn dánský kreslíř Kurt Westergaard, autor kontroverzní karikatury proroka Mohameda z roku 2005. Merkelová ve svém proslovu prohlásila, že svoboda je nejšťastnější zkušeností jejího života. Kancléřka rovněž odsoudila záměr floridské církve The Dove World demonstrativně spálit korán při příležitosti výročí teroristických útoků na USA z 11. září 2001.
Merkelová, která vyrůstala v komunistickém Východním Německu, připomněla svou radost z pádu Berlínské zdi v roce 1989. "Svoboda je pro mě osobně nejradostnější zkušeností v životě," prohlásila šestapadesátiletá šéfka na ceremonii, která se uskutečnila v Postupimi jako součást mezinárodní novinářské konference. Svobodu tisku pak kancléřka označila za "cennou komoditu".



Westergaard Merkelové a organizátorům akce za ocenění poděkoval. "Žijeme šťastně, navzdory všem hrozbám," prohlásil pětasedmdesátiletý kreslíř. Prohlásil, že dánské karikatury byly otištěny s respektem k muslimské komunitě, jako akt začleňování, nikoli vyloučení.

Westergaard je autorem nejkontroverznější z 12 karikatur proroka, které 30. září roku 2005 jako první otiskl dánský deník Jylands-Posten. Později, kdy už se kresby objevily i v jiných tiskovinách západních zemí, proti kresbám protestovaly davy rozhořčených muslimů na celém světě. Z velké části násilné demonstrace si vyžádaly na 50 mrtvých.

Muslimové pokládají jakékoli zobrazování jejich proroka za urážlivé.
Westergaard jej navíc zobrazil jako sebevražedného teroristu s bombou na hlavě.

Odvážná Merkelová
Německý tisk vystoupení Merkelové označuje jako velký risk a odvážný počin. "Tím, že se nechá vyfotografovat vedle Kurta Westergaarda, podstupuje velké riziko," napsal deník Frankfurter Allgemeine Zeitung před slavností. "Bude to pravděpodobně dosud nejvýbušnější setkání za jejího kancléřství," dodal list.

Podle nejčtenějšího německého deníku Bild přítomnost Merkelové na ceremonii ukazuje, že Německo "necouvne před hrozbami islámských fanatiků".
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Dan, 15.9.2010 9:23:02)
Odpovědět
Místopředsedkyně Evropského parlamentu Silvana Kochová-Mehrinová chce zakázat burky a nikáby v celé Evropské unii. Zástupkyně německých svobodných demokratů (FDP) tvrdí, že jsou „masivním útokem na práva žen a mobilním vězením“.


Zákon zakazující nosit na ulici úbory znemožňující identifikaci prošel minulý týden dolní komorou belgického parlamentu. Nečeká se ani, že narazí na odpor senátorů. Podobné opatření chystá například také Francie. „Chci, aby bylo nošení všech podob burky zakázáno také v Německu a všude v Evropě,“ řekla europoslankyně listu Bild am Sonntag. Uvedla, že pokud potká plně zahalené lidi na ulici, cítí se nejistá. Svoboda má své limity, dodala liberálka. Její názor však nesdílí například Wolfgang Bosbach z CDU, který takovou normu považuje za zbytečnou. Ozvali se i zástupci německých muslimů. Tvrdí, že debata o závoji je zcela iracionální. Zákon by podle nich jenom prohloubil propast mezi muslimy a ostatními.

Muslimové a organizace zabývající se ochranou lidských práv protestují také proti rozhodnutí belgických poslanců. „Myslím si, že se nás snaží zlikvidovat,“ řekla Al-Džazíře před bruselskou mešitou mladá žena. Objevila se i varování, že podobná nařízení vyústí v označování vyznavačů islámů půlměsíci. Podle organizace Amnesty International představuje belgický zákaz nebezpečný precedens. Ve Francii nosí burky a nikáby kolem dvou tisíc žen, v Belgii jen několik desítek.
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Petr 2, 15.9.2010 10:07:17)
Odpovědět
Krásnej článek o ničem !!!
Hned na začátku píšete,že člověk má na přírodu jak kladné,tak negativní vlivy.
A teď se Vás chci zeptat a vyjmenovat alespoň jeden kladný vliv na matku přírodu?
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Heřman Vidlák, 15.9.2010 10:47:59)
Odpovědět
Asi chcete slyšet (a určitě jste o tom i přesvědčen), že vůbec žádný. Největší škůdce přírody je tedy člověk. Typická logika militantních zelených.
Já osobně hodně jezdím autem a rád, kolo nesnáším a cyklisté mi lezou na nervy, topím uhlím a na obnovitelné zdroje zvysoka kašlu, neb podle mého názoru jsou zvrácené. Na polích se místo chleba pěstuje nafta a elektřina. Pardon, řepka olejka a solární panely.
Uhlíková stopa (sodovkového plynu) za mnou je určitě ohromná. Takových jako já je spousta.
Co s tím uděláte? Kdy nakluše (zelená) ideopolicie?
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Petr 2, 15.9.2010 17:52:31)
Odpovědět
Vážený
pane Vidláku,už asi osudem Vám bylo dáno příjmení.
Jezděte si dál na houby až do lesa(procházky jsou nezdravé)spalujte si dál petflašky-já Vám to nezakazuji.Už staří latiníci říkali--Sám sobě skázu sere.Přeji Vám hodně ranního smogu a ať se Vám špatně dejchá.
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Štastný Jim, 15.9.2010 10:37:11)
Odpovědět
Základním problémem,
našeho světa jsme my sami.Masírováni nesmyslnou reklamou potřebujeme stále více dokonalejších hraček a rafinovanějších potravin k svému životu.A průmysl nám rád vyhoví,naše posedlost a chamtivost mu zaručuje odbyt.Nesmyslná spirála nadspotřeby se roztáčí stále rychleji.Homo sapiens se proměnil v lačnou bestii která plundruje planetu,ničí čistou vodu,vzduch a přírodu.Nutně to musí skončit katastrofou nebo diktaturou,která se rýsuje na obzoru.Myslím že otázka přežití naší civilizace je proklatě aktuální.Nemusíme chodit daleko stačí se podívat na našich posledních dvacet let.Rakovina korupce a nesmyslného plýtvání ohrožuje naši budoucnost.
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Ka, 15.9.2010 21:36:47)
Odpovědět
No vidíte, samá černá budoucnost a přesto jste šťastný Jim. Který os.el nazval živočišný druh Homo sapiens, člověk moudrý? Zatím dělá vše pro to aby se sám zničil. Možná za sto let zmoudří.
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(Stallker, 15.9.2010 10:46:40)
Odpovědět
Zase dobrý článek pane Matějko....
Re: Přežijeme?! Sedm novodobých hříchů současné civilizace
(hanca, 15.9.2010 22:00:02)
Odpovědět
pane Matejko, opet s vami souhlasim, jako v poseldni dobe mnohokrat, zacinate se mi libit... ta myslenka o posunu od zastupitelske demokracie je pohrichu zajimava. zkuste to nekdy rozvest.

sdilim Stallkerovy obavy z vyvoje Unie (ci spise te bruselske masinerie) ale i Dan ma pravdu, kdyz rika, ze veci se v Evrope hybou jinym smerem. opravdu uz se imigrantum, neprizpusobivym muslimum a vyzirkam zacina blyskat na horsi casy. konecne, posledni udalosti ve FR jsou toho dukazem. zadne dalsi ustupky, koncime s korektnim jazykem, vzkaz Sarkozyho, at si vezmou Romy k sobe,kdyz chteji, kt me opravdu rozesmal. ale to jen potvrzuje, ze vitr se obraci.
zaplatpanbuh!

povazuju za prospesne, ze takovy portal existuje, i kdyz je v nem rada nazoru i clanku tendencnich. (me osobne uz treba nebavi porad dokola cist ty clanky s nadpisem Havel ozrala) ale co uz. ctu, jen co me zajima. portal se odlisuje od hlavniho proudu, podava proste jiny pohled na na vec. a diskutovat tu muze, kdo chce. dokonce i Nermut. takze jsme porad v mezich demokracie, ne?