reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory

Autor: Lukáš Petřík | Publikováno: 24.8.2010 | Rubrika: Rozhovory
Ilustrace

Ondřej Šťastný napsal v MF Dnes článek s titulkem naznačujícím, že vy a pan Hájek víte úplně všechno. Víte opravdu všechno?

Nevím. A ani to netvrdím. Článek pana Šťastného vyšel nejdříve na iDnes. To mě velmi udivilo. Před třema lety mě totiž redakce iDnes umluvila, abych si u nich zřídil svůj blog. Když jsem se nemohl rozhoupat, přesvědčovali mě, že blog je takový lehký žánr, že můžu psát kdykoli o čemkoli, o zážitcích, o denních věcech kolem, o obecných společenských tématech. A tak jsem to přijal a asi tak jednou za čtyři týdny jsem tam psal něco o svém cestování po republice, o pivu, o nějakém článku v novinách... A najednou mi z této redakce vzkazuje pan Šťasný, že nemůžu psát o čemkoli, jako každý jiný, ale jen o tom, čemu prý rozumím. Nevěděl jsem, že dostanu seznam povolených témat. To bych jejich nabídku nikdy nepřijal. Co kdyby mě napadlo napsat třeba o fotbale? Pan Šťastný by mi před statisíci čtenářů vzkázal, ať si nehraju na všeználka a že nemám trenérské zkoušky. Nemohu podle něj napsat ani o svém pocitu z nějakého uměleckého díla, protože bych se tím - jak píše pan Šťastný - "pasoval na odborníka na výtvarné umění", přestože ve svém dotyčném blogu o Muchově Slovanské epopeji doslova píšu, že výtvarnému umění houby rozumím. Zvykl jsem si na nenávistné, sprosté urážky jak v diskusích, tak v reagujících článcích, zvykl jsem si na to, jak mi anonymové přejí smrt, jak mě zuřivě nenávidí už za to, jak vypadám, a ani nečtou, co píšu. Nejsem z cukru a podobní lidé holt mezi námi žijí. Pan Šťastný ale udělal cosi jiného: nevyčítá mi údajně vadný názor ale sám fakt, že jsem si dovolil vybrat určité téma. Protože o jistých tématech se asi smí psát jen obecně oblíbené fráze a to já neumím. Podle Šťastného svobodnou volbou témat sděluji světu, že rozumím všemu, navzdory tomu, že pro pomaleji myslící lidi raději rovnou napíšu, že tématu nerozumím. Lidé mluví o lecčem, co je zajímá. A lidé píší i blogy o tom, co je zaujalo. O čemkoli. Jen já to podle Šťastného dělat nesmím. A tak podle něj nesmím ani psát o novinářském přestřelení tématu ropné havárie na Deep Horizon, přestože jsem novinařinu vystudoval. On mi nevyčítá nějaký názor. Na to jsem zvyklý, i formou nadávek. On se pohoršuje, že jsem to vůbec napsal. A to je pro mne zásadní informace o iDnes.

 

Budete na to nějak reagovat?

Velmi mě to přiblížilo k rozhodnutí, že po třech letech s psaním blogů na iDnes skončím. Oni si mě před třema lety pozvali a teď mi říkají, že jejich nabídka už neplatí, že narozdíl od všech ostatních bloggerů já nesmím psát o čemkoli ale pouze o tom, k čemu jsem oprávněn. Nejsem urážlivý a opakuji, že jsem zvyklý na polemiku od svých kritiků i surovou a sprostou, ale tady mi redakce vzkazuje, že už po mě mé blogy vlastně nechce. Nejdřív mě hecují, ať píšu svobodně o čemkoli, potom mi to vyčtou. To, že Šťastného článek vydala i papírová MF Dnes pro statisíce čtenářů, kteří si v tu chvíli nemohli přečíst můj originál, to už je holt styl dnešních mediálních lynčů.    

 

Je jeho příspěvek zpravodajským článkem, nebo komentářem?

No, to je dost návodná otázka. Jeho článek je propagandou s cílem urazit a poškodit okolí pana prezidenta. Za to, že máme své názory a říkáme je nahlas. Podle něj máme jako úředníci právo leda číst oficiální komuniké. Ale pokud bychom to tak dělali, bude nás zas urážet za to, že názor nemáme.

 

Považujete se za výtvarného kritika a experta na ropné havárie?

Ale to vůbec ne. O tématu Slovanské epopeje jsem v onom svém blogu zatím jako jediný napsal, že debata o ní se vede špatně, že Epopej nepatří všemulidu, aby se teď všeholid rozhodoval, kam s ní. Že existuje cosi jako vlastnictví a že jen vlastník může rozhodnout, co s ní bude. A připojit jsem svůj názor, že to je kýč. Musím mít na takový názor papír a razítkem? Navíc, když doslova napíšu, že výtvarnému umění houby rozumím? A ropná havárie? Můj dotyčný článek byl o mediální kampani. A na mediální problematiku se expertem být cítím. Ale nikdy bych na toto téma neupíral právo psát blogy komukoli.

 

"Jaklovy názory jsou úsměvné. V Mexickém zálivu se stala katastrofa a množství uhynulých ryb a ptáků je veliké. Argumentovat tím, že ropa prosakuje do moře i přírodní cestou, je nesmyslné. Objem takto uniklé ropy je nesrovnatelně menší," říká docentka ekologie Kateřina Malachová z Ostravské univerzity. Co byste jí odpověděl?

Že můj blog nečetla a vystačila si s nahrávkou od novináře. Jinak by věděla, že jsem psal o mediální kampani. Možná by nám paní docenta měla říci, jakou mediální pozornost si zaslouží otrava stovek dětí rtutí v Kongu, výbuch ropovodu a stovky uhořelých v Nigérii, unik ropy na Leně a Jeniseji nebo vlna epidemií po zemětřesení na Haiti. A ať to srovná s intenzitou kampaně o "tragédii světového rozměru", po které se v mexickém zálivu loví krevety, koupe se tam prezident a újmu na zdraví nezaznamenal ani jeden člověk.

 

Myslíte si, že je smůla, že Americe vládne americký komediant Obama, a ne český muzikant Jakl, jak píše Petr Šimůnek?

Vystudoval jsem Fakultu žurnalistiky Univerzity Karlovy a ne konzervatoř (jen tu lidovou, Jaroslava Ježka). Proto k mediálním věcem nemluvím z titulu muzikanta ale právě novináře se zkušeností, jak se noviny dělají. Možná to manipulátorům typu pana Šimůnka vadí a tak mě chtějí zdiskreditoval.          

 

Programový ředitel Hnutí Duha Vojtěch Kotecký Vás označil za klauna. Jak byste na něj zareagoval?

Organizace, která čtvrtinu získaných peněz používá na získávání peněz, musí občas dělat humbuk. Horší je, že Hospodářské noviny dovolí, aby se na blog reagoval ne blogem ale novinovým článkem, ve kterém na můj blog ani není uveden odkaz. A kde jsou mi do úst vloženy věci, které jsem nenapsal, což si ne každý čtenář může hned zkontrolovat.

 

Kotecký rovněž nastolil otázku, zdali si může vysoce postavený státní úředník říkat věci, které nejsou pravda a zdali může být vysoký státní post svěřen tomu, kdo věří fantasmagoriím. Říkáte věci, které nejsou pravda a věříte fantasmagoriím?

Duhoví lidé nejsou měřítkem pravdy. Etalonem fantasmagorie možná ano.

 

Proč si myslíte, že se proti Vám v médiích zvedla taková vlna odporu?

Protože píšu o jejich praktikách.

reklama
1730 čtenářů | 55 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(ordoš, 24.8.2010 8:00:14)
Odpovědět
Pane jakl nadávat a sprostý určitě nebudu,ale nezlobte se ,vůbec,ale vůbec reakcí většiny lidí na Vaší osobu se nedivím.Prostě nemáte charisma a Z vašich článků lze jen chápat poslušného služebníčka.Samozřejmě mějte názory ,jaké chcete,ale to vědomí u lidí neodstraníte.Mě osobně připomínate postavu Rasputina,ale ten byl chytrý,jak se píše.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Alberto Kvěch, 24.8.2010 8:52:50)
Odpovědět
Všichni ti služebníci hradu odejdou.Klause každý zná,žádným ternem pro Česko není.Jedinec může být dobrý nebo špatný, ale horší a nebezpečnější jsou všichni ti podporovatelé,služebníci špatnosti.Jakl, Hájek a všichni další přisluhovatelé si po odchodu Klause ani necvrnknou.Klaus není ve světě ani figurka,nikdo ho nebere vážně.Už teď je jako politik zapomenutý.Všimněte si, jak příkladně Němcová přizvukuje Klausovi,sice pár postů získala, ale dát se na stranu Klause, na stranu euroskeptiků, to je pro Němcovou konec.Přestoupila ze své poměrně slušné cesty na cestu Bobo,přisluhovatele Klause a tam končí.Škoda té paní.Pokud se jednoznačně Nečas neodkloní od Klause dokončí co začal Topolánek -položí ODS a strana TOP 09 a VV věci veřejné John poletí raketově vzhůru.Uvidíme.Já volil jednoznačně Johna,držím prsty.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Mikuláš, 24.8.2010 9:05:33)
Odpovědět
Podle mě nemá klausovská ODS žádnou budoucnost, bude dál oslabovat a skončí sloučením s TOP09 pod její taktovkou, Nečas ji už nezachrání, ukážou tyto volby kam bude směřovat vývoj, já tipuju na další úpadek Klausova dinoklanu, krisy budou přebíhat do strany co má budoucnost.

Nedovedu si osobně představit jako pravičák, že bych vstoupil do strany která se klaní kultu Klause, ani ve snu.

VV se racionalizují a myslím že mají šanci i nadále hrát důležitou roli, v dalších parlamentních volbách pokud nesklamou lidi, by mohly dostat klidně stejně jako ODS.

Strany typu SSO, Libertas nebo Suverenita jsou už ted politickými zdechlinami, euroskepticismus a klausismus, to je jeho proruská forma tu prohráli, nemají podporu voličů.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Alberto Kvěch, 24.8.2010 9:16:42)
Odpovědět
Jednoznačně a díky.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Evropan Jirka, 24.8.2010 8:45:04)
Odpovědět
A že jsem tak smělý, tu "většinu lidí" jste zjistil jakou metodou? Jaký průzkum jste v té věci podnikl? A jaká měřítka máte pro "charisma"? Nebylo by lépe odložit ta nemožná klišé pokleslé pseudožurnalistiky a prostě po sousedsku říct třeba: Pan Jakl se mi nelíbí, protože nechodí pětkrát týdně posilovny, nevypadá jako můj oblíbený filmový hrdina, obléká se jinak, než já, říká věci, kterým z 90% nerozumím?
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Mikuláš, 24.8.2010 8:58:23)
Odpovědět
Tak především, nedělejte z lidí blbce, my názorům pana Jakla rozumíme, jsou tu fantasmagorické bludy zcela v rozporu z vědeckými, politickými a společenskými tezemy současného západního světa, čemu ale nerozumím přesně proč tyto bludy,nohdy ve velmi hulvátské šlupce pan Jakl vypouští, co tím sleduje ???

Jenom šokovat lidi, zakaždou cenu říkat opak než je realita, potvrzená realita, společností uznaná, nebo se prostě chovat jenom tak jak chce pan prezident, jehož kredit v demokratickém světě je nulový, je považován za rebela za každou cenu, křiklouna a poněkud osamoceného bojovníka za spasení Evropy a lidstva.

A když se ptáte proč článek hovoří o většině protiu, to myslíte vážně ??

Uvědomte si jakým stranám se hrad názorově blíží a jakou tyto strany dostali podporu už ve dvojích volbách, to vám jako nestačí ??
Fakt že ze společenských a politických špiček Klause raději ignorují vám asi taky neušel, s hradem neměl problém jenom Topolánke, ale i Paroubek, většina volitelů Klause a to vč. mnoha poslanců z ODS řekla že Klaus nebyla dobrá volba, ale nebyl tam lepší, stejně tak Cyril Svoboda a další lidovci.

Neexistuje čistší a jasnější vyjádření podpory či nepodpory než jsou volby, a ty celý hrad několikrát prohrál.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Alberto Kvěch, 24.8.2010 9:14:54)
Odpovědět
Pane Jakle,E.Jirko,lehce jste názory čtenářů zprofanovali a to je laciné.Čtenáře vůbec nezajímá jak Jakl vypadá,co snídá atd.Jako osoba je Jakl pro čtenáře nezajímavý.Na Jakla se každý dívá jako na podporovatele euroskeptika Klause a z toho pramení odpor k Jaklovi, který se stupňuje.Stačí jen věci správně pojmenovat bez sáhodlouhých oblbovacích článků.Projevům Jakla čtenáři rozumí, ale prostě s nimi nesouhlasí.Nic více.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(PetrW, 25.8.2010 1:03:05)
Odpovědět
Spíš jde o to, že Jakl je v podstatě pro Klause to co byl donedávna pro Paroubka Rath.
Pro zajímavost stojí za to si všimnout i vizuální stránky této paralely.
Metrosexuální Klaus si zvolí jako svého "rotvajleta" somráka a hulváta Jakla zatímco ukoptěný obézní papaláš Paroubek sáhnul po Rathovi s uhlazeným zevnějškem.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Alberto Kvěch, 24.8.2010 9:52:16)
Odpovědět
Jirko.Zapomněl jste si všimnout, že doba kdy občané s Klausem nesouhlasili je fuč.Dnes ho velká část občanů přímo nenávidí a pro druhé je nezajímavý, odepsaný.Stejný vztah mají občané díky Klausovi k Jaklovi,Hájkovi atd.Jen euroskeptikům to nic neříká a dále budou propagovat Klause a jeho přisluhovače, propadáka Macha, Bobo a očekávám ,že i Němcovou,ale já jí podporu těch pár euroskeptiků přeji.Ztratí mnohem více.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Bára, 24.8.2010 16:54:55)
Odpovědět
Oproti Vám, panu prez.Klausovi věřím. Je to velmi vzdělaný člověk, proto mu závidíte. Dojde na jeho slova ohledně vstupu do EU, která se určitě svou neschopností sama rozpustí. Že podepsal tzv. Lisabonskou smlouvu jako posled¨ní z prezidentů, to byl na jeho osobu vyvíjen neustálý nátlak. Věřím mu a věřit budu.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Alberto Kvěch, 24.8.2010 20:52:10)
Odpovědět
Věřte Báro,to je Vaše právo.O tom nevím nic ,že byl na Klause činěn nátlak.Podepsal o své vůli a to je chyba.On byl povinen podepsat,protože jeho podpis je pouhým stvrzením, vyvrcholením celé řady ústavních procesu.Obstrukcé, ke kterým přistoupil byl směšný pokus o zviditelnění se.Bohužel,zviditelníl se ve velmi špatném světle.To se mu podařilo dokonale.Myslím,že nevíte o čem mluvím.No nic a hezký večer Báro.Pevně věřte dál a přeji také poslední hezké letní dny.To nevadí,že Kvěchovi nerozumíte,on Vám také nerozumí.
Pane Jakle, nenechte se odradit
(Brabec, 24.8.2010 8:52:38)
Odpovědět
Že se nepíší články : Jakl má opět pravdu atp. to jste si snad zvykl. Věřte, že většina lidí Vám fandí. A nedejte se. Hodne zdraví a síly.
Re: Pane Jakle, nenechte se odradit
(Alberto Kvěch, 24.8.2010 8:57:43)
Odpovědět
Brabče jako vždy směšné,účelové.Ta většina je kdo.Vy, plus dva, nebo tři kejvalové.
Re: Pane Jakle, nenechte se odradit
(bm2, 24.8.2010 10:22:16)
Odpovědět
V pripade sudruha Kvecha je aj jeden privela. Ta grafomania sa da liecit, ta chorobna nenavist voci prezidentovi nie.
S dokonalou uctou bm2.
Re: Pane Jakle, nenechte se odradit
(Alberto Kvěch, 24.8.2010 16:11:49)
Odpovědět
Jasně bratře ze Slovenska.
Re: Pane Jakle, nenechte se odradit
(Bára, 24.8.2010 16:57:28)
Odpovědět
Naprostý souhlas s Vaší odpovědí
Re: Pane Jakle, nenechte se odradit
(Bára, 24.8.2010 16:59:39)
Odpovědět
Má odpověď patřila bm2
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(nela tenká, 24.8.2010 11:27:03)
Odpovědět
Pane Jakle, jsem ráda, že je někdo , vy, kdo se nebojí mít jiné názory než jsou "předepsány" různými pochybnými existencemi a nesvědomitými a většinou dost hloupými lidmi. S většinou vašich názorů se ztotožňuji. A i kdyby mě vaše názory byly cizí je důležité je znát, neb jsou psány srozumitelně a bez trapné ironie. Trapné zdůrazňuji. Diskuze je přeci fain pokud není vedena hlupákem který nepřipustí jiný názor než svůj a nepodráží, neb podrážení je ubohé a svědčí o slaboduchosti autora. Fandím Vám.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Dan, 24.8.2010 11:54:40)
Odpovědět
Jakl k ropné katastrofě BP :

" Jená se o další nafouknutou mediální bublinu, nejedná se o žádnou mimořádnou událost ani žádnou velkou ekologickou katastrofu, ropa je přírodní tekutina, příroda se s tím vyrovná, myslím že se hodně nadřeli než našli nějakého zalepeného ptáka nebo otrávenou rybku.."


Do dnešního dne vynaložila americká vláda na likvidaci této největší ropsné katastrofy v dějinách lidstva 7 miliard USD a BP 13 miliard USD, tedy zhruba 400 miliard korun, US GAT odhaduje že následné náklady přesáhnou ještě dalších 40 miliard USD.
Podle RnDr. Fausta se bude k normálu v této oblasti vracet podmořský život nejméně 10 roků.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(nela.tenka, 24.8.2010 12:26:57)
Odpovědět
prosím přečtěte si odpovědi pana Jakla ještě jednou. On kritizuje přístup novinářů. Zkuste to pochopit z hlediska profese, kdy se jiné události mohou jevit a nebo být důležitější a zásadnější pro toho kterého člověka. Zkuste to pochopit pro někoho jsou k řešení důležitější hladovějící děti než ropná skvrna. S tou si nakonec příroda poradí jako se sopečnými výbuchy apod.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Dan, 24.8.2010 12:42:19)
Odpovědět
Já nemám žádnou povinost pokoušet se chápat jako volič a danový poplatník svoje zaměstnance, tedy i Jakla a třeba Klause.

Já jsem je nezvolil, oni tudíž nejsou produktem přímé demokracie, s jejich názory ostře nesouhlasím a spec. v případě hradu si stejně jako mnoho jin. lidí myslím, že poškozuje naši pověst u spojenců na západě.

Jeden z dalších výroků Jakla je např. že kouření neškodí zdraví.. i zde se snažíte s tímto extremistickým žvanilem najít porozumění ???
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(TřiKřížky, 24.8.2010 16:14:28)
Odpovědět
vy asi nebudete zrovna empatický člověk, co? :))

v každém případě by bylo dobré si uvědomit pár faktů:
- prezident ani jeho aparát nejsou vaši zaměstnanci, teda pokud jim neplatíte mzdu, o čemž lze pochybovat
- skutečnost, že jste je nevolil vy osobně neznamená, že nejsou produktem demokracie; systém volby prezidenta je jaký je, prostřednictvím parlamentu, neboli volených zástupců lidu; přímá volba prezidenta u nás není a zákon dosud změněn nebyl

a k jiným vašim komentářům na této stránce:
- prezident republiky je součástí moci výkonné, nikoli zákonodárné, jeho pravomoci jsou omezeny
- prezident není z výkonu své funkce odpovědný (ústava, článek 54/3
- nikde není uvedeno, že nesmí říkat svůj názor, řídit se ale musí rozhodnutím moci zákonodárné (samozřejmě ideální stav je pokud všechny složky moci státu zastávají stejná stanoviska a přístup k jednotlivým otázkám v zájmu stability země a její váženosti ve světě) - takže pokud podepsal Lisabonskou smlouvu mohl tak učinit na základě rozhodnutí parlamentu byť s tím osobně nesouhlasil
- mít jiný názor než velení NATO není vlastizrada, NATO je vojenská organizace, s vlastí má společného jen to, že buď ona vlast je nebo není členem organizace
- mít jiný názor než vedení EU také není vlastizrada, EU není suverénním státem, je to spolek států a opět vlast buď je nebo není členem tohoto společenství
- pokud by vlastní názor byl nepřípustný, těžko bychom mohli mluvit o demokracii
- jak už jsem uvedl, jednotlivé složky státní moci vč. prezidenta by měli koordinovat svoje kroky a držet stejnou linii jak ve věcech zahraniční politiky, tak v oblasti vnitřní politiky v zájmu "čitelnosti" země a jejího směrování jak pro občany ČR tak i pro zahraničí
- na druhou stranu organizovat v případě, že má někdo jiný názor prohlášení daného představitele za nesvéprávného, byť s tímto člověkem nesouhlasím, považuji za autoritářský vlezdoprdelismus a ubohost příslušných jedinců, kteří se na tom podíleli; tím, že se v tomto případě jednalo o prezidenta republiky by to možná šlo považovat i za jistý druh vlastizrady

V.Klaus není ideálním prezidentem, s řadou jeho kroků či prohlášení nesouhlasím stejně jako jiní.
Jsem zvědavý, kdo ho nahradí a jaký/á bude jeho nástupce/nástupkyně.
Máme v této zemi demokracii, takže ať tato pomůže ke zvolení skutečně vhodného kandidáta, který bude ozdobou úřadu. A ne člověka, na němž se naši hašteřiví politici dokážou nějakým způsobem jakž takž shodnout. Nebo žádejme po poslancích, které jsme si zvolili, změnu zákona a zavedení přímé volby. Jako naši zástupci by měli požadavek lidí vyslyšet.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(PetrW, 24.8.2010 17:30:50)
Odpovědět
Bezesporu.
Jenže Klaus se svým nabobtnalým egem a nekotrolovatelnou ješitností má problém rozlišovat OSOBNÍ názor a názor který by měl zastávat jako ÚŘAD.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Linda PólReichová, 25.8.2010 16:06:27)
Odpovědět
Já bych spíše řekla, že Klaus se na funkci prezidenta vůbec nehodí, rozdělil národ, vyvolává emoce a nenávist, místo aby lidi spojoval a národ ztmelil.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Link, 24.8.2010 12:00:34)
Odpovědět
Víte paní, ať si má pan Jakl názoy jaké chce, ale pokud je součástí hradního ofisu, tak to reprezntuje nejnom sebe, ale i prezidenta a celý náš stát a člověk v takové funkci by měl být diplomat, ta funkce není o odvaze v názorové pluralitě, ale opravdu o diplomacii, on tvoří obraz naší vlasti v zahraničí a měl by reprezentovat postoje demokratické většina našich lidí a ne úzké skupinky recesistických provokatérů, takový člověk nemá co dělat na hradě, ať si v civilu vykřikuje co chce.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(nela tenká, 24.8.2010 12:20:33)
Odpovědět
K Vašemu příspěvku jen toto : základní právo každého člověka v demokratické společnosti je mít vlastní názor. To o co ve svém příspěvku píšete není o demokracii, ale o totalitě. Nebo také o tom našem českém " drž hubu a krok a nic se ti nestane".
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Dan, 24.8.2010 12:38:50)
Odpovědět
tak to se hluboce mýlíte, veřejný činitel je zaměstnancem, mluvčím nějakého úřadu nějakého státu a ten na svoje soukromé názory právo sice má, ale nemůže a nesmí je pokud jsou v rozporu úřadu či státní politiky reprezentovat jako názory úřední.

Pokud takto činí a poškozuje tím pověst země jež reprezentuje, nemá právo tuto funkci vykonávat.

Pokud např. Václav Klaus kritizuje akce NATO a EU, jejichž jsme dobrovolnými členy a staví se např. na stranu Ruska proti názorům EU a NATO, je to vlastizrada, ano on svůj názor vyjádřit může ale působyt v této funkci ne, protože nám tím škodí, staví nás proti našim spojencům, poškozuje zájmy a pověst země, stejně jako Jakl.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Ondra, 24.8.2010 13:15:58)
Odpovědět
Být proti akcím EU a NATO, jichž jsme členy dobrovolně, samozřejmě vlastizrada není.

Obé jsou dobrovolná a demokratická sdružení, nebo ne?? :)

Pokud ano, tak je odlišný názor samozřejmě respektován, i když se v rámci sdružení koná jinak, to je základní pilíř demokracie.

Co se týká vojenských akcí, je zcela legitimní být například proti bombardování Jugoslávie. Jednak to bylo zločinné, ale v každém případě šlo o něco, co NATO ve svých zakládacích listinách nemělo právně specifikováno. NATO je obranná aliance pro obranu svých členů, ne útočná, článek 5 hovoří o napadení člena Aliance, ne o invazi proti nečlenovi. Takže i kdyby byla válka v Jugo v pořádku, těžko považovat za vlastizradu kritiku aktivity, kterou ani NATO dělat nemá. NATO je smlouva, ne vlast. To se učí už na gymplu.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Dan, 24.8.2010 15:12:44)
Odpovědět
český stát se smlouvami zavázal k určitým povinostem, je členem těchto 2 spolků, má svoje lidi v jejich vedení a podílí se na jejich chodu i rozhodování, není možné aby vrchní velitel armády české republiky, náš prezident stál v konfliktu rusko gruzie či srbsko NATo na odlišné straqně barikády nežli jeho podřízení, jež plní smlouvy i jím podepsané.

Samozřejmě že je to zrada na spojencích a zrada na naší vlasti je to také, neboť on jedná v rozporu se stanovisky naší výkoné moci a porušuje mezinárodní smlouvy.

NATo je i čr, EU je i čr, pokud stojím v mezinárodních konfliktech proti nim coby prezident jedné z členských zemí, jsem vlastizrádce.

Mnoho lidí si tu nechce připustit fakt, že EU je i čr.

Celá řada právníků už Klausovy postoje jako vlastizradu pojmenovala a také je několik inciativ pro jeho odvolání, jednu z nich jsem já i moje rodina podepsal, vč. bratra a jeho rodiny, je tam podepsaný např. i pan svěrák se synem, nebo sestra mašínů a mnoho dalších lidí.


čili ano, jenom na závěr, prezident nemůže a nesmí svoji zahraniční politkou stát proti vlastní vládě na straně jin. země, proti spojencům k nimž náš vážou smlouvy na straně diktátorských režimů.

Náš prezident je vlastizrádce.



Tímto ještě jednou velmi děkuji NATO za rozdrcení Srbska a zastvení konfliktu na balkáně.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Ondra, 24.8.2010 15:33:18)
Odpovědět
Já nepopírám, že je mírně řečeno nestandardní, když prezident vede jinou politiku než vláda.

Ale to o vlastizradě je prostě blbost. Gruzie není v NATO, takže její konflikt s Ruskem nebyl konfliktem s NATO = i kdyby platilo to, co říkáte, prostě být na straně Ruska v tomto konfliktu vlastizrada NENÍ. EU pokud vím odsoudila a kritizovala RSFR za narušení integrity Gruzie, podobně právě jako Klaus! Rozdíl byl v míře náhledu na zavinění tohoto konfliktu, zatímco některé státy EU se postavily přímo proti Rusku (Polsko, pobaltí), jiné byly vlažné a šlo jim o co nejrychlejší urovnání a zametení pod koberec z pohledu jejich kšeftů s Rusy (Němci, Francie), Klaus dával vinu plně Saakašvilimu. Takže nám tady nevěšte bulíky na nos o nějakém jednotném postoji Západu a Klausovi, co šel proti všem.

Za druhé, a opakovat to nebudu, NATO je z podstaty věci obranný pakt, a jestli zaútočilo na Jugo, nemá takový čin ve smlouvách NATO žádné právní ošetření. Takže postavit se proti válce v Jugo i proti NATO rovněž nemůže být nic, když není nic formulováno. Za třetí, Klaus prezidentem v roce 1999 nebyl. Jako prezident odmítl vyhlášení nezávislosti Kosova v roce 2008, stejně jako většina států světa a některé státy NATO! (Španělsko, Slovensko).

Rozdílnost politiky prezidenta a vlády na nás skutečně vrhá špatné světlo, ale je to otázka nedokonalosti vnitřní politiky a nedostatku konsenzu na tom, co je státní zájem, ne otázka ústavně- a trestně-právní (vlastizrada).
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Dan, 24.8.2010 15:44:55)
Odpovědět
Naše země uznala Kosovo, prezident ne.

naše země jasně vyjádřila znepokojení nad chováním Ruskav Osetii a Abcházii a ústy i ministra zahrničí je odsoudila, prezident se posatvil na stranu Rzuska a to několikrát v tomto konfliktu, vč. vyjádření v Ruském tisku !!

opět v rozporu a proticjhůdně s vládou, čili dělá si soukromou politiku a oto mi jde.

Ať dělá NATo cokoliv, vždy je to konsunsus jeho členů, jeho vedení tedy vč. českého zástupce který tam reprezentuje náš stát, je uplně jedno zda se jedná o obranu člena či o hájení jin. zájmu aliance, náš prezident nemá práva stavět se proti těmto organizacím, jejichž jsme součástí a to navíc ve prospěch diktatur z druhé strany barikády, klidně toto lze chápat jako postoj proti zájmům vlasti, znovu vám opakuji že NATo je i čr, EU je i čr, my nestojíme vně, pokud mluvíme o těchto organizaích ajejich členech, hovoříme o určitých státech a jejich vojácích a politicích, vč. čechů.

Opakuji, že inciativy za odvolání prezidenta pro vlastizradu jsou zde v plném proudu a fakt že se nejdná o žádné recese dokládá i skutečnost že se vypracovávají obvinění týmy právníků, sbírají se mateirály a informace.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Ondra, 24.8.2010 15:39:01)
Odpovědět
Jen připomínám, že k žádnému rozdrcení Srbska nedošlo:)

Zatímco obrovské nasazení NATO letectva zničilo pár jugoslávských palebných postavení a tanků srbské výroby a více se dařilo při bombardování nemocnic a tv stanic, neviditelný bombardér šel k zemi, patrně po zásahu nějakou zastaralou zoufalostí ruské provenience.

Západní štáby se obávaly pozemní operace, tak šly od ní, uzavřelo se příměří a umístily se mírové jednotky do Kosova. Miloševiče za pár měsíců svrhli jeho demokratičtí srbští odpůrci.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Dan, 24.8.2010 15:48:24)
Odpovědět
Byla to hezká podívaná, letecké bombardovací koridory, a celé NATo se bálo pozemní operace, protože tu by srbsko vyhrálo, hl. po zničení poslední rafinerie v pančevu a 2 centrálních skladů pohoných hmot v ariči a Durnichu, kdy tamky srbů zůstaly znehbyěny na cestách..

to se celé NATo zatřáslo až po ameriku hrůzou :-)))

Byl to krásný pohled jak dostal azbuk po koulích :-)
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Momo, 24.8.2010 17:45:31)
Odpovědět
Ty musíš být velké prase,plné zloby
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Dan, 25.8.2010 9:45:52)
Odpovědět
Azbulk měl rmádu, polorus si myslel že převálcuje slabší sousedy, pak přišlo NATo a chytlo azbuka za koule, protože ten na nic jin. neslyší a byl klid.

Výborně to splnilo účel.
Sledujuc Vase vyjadrenia a ich ton, dospievam k nazoru hraniciacemu s istotou, nemajte mi to za zle, ze ste kompletny idi.ot vhodny ako ucebna pomocka pre studentov psychiatrie vsetkych specializacii.

S dokonalou uctou bm2.
No vidíte bratanče a zase jste uplně mimo, já procházím už 7 roků velmi náročnými psychotesty kvůli práci a mám hodnocení A2, z dseti stupnů druhá největší zátěž :-)
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(nela tenka, 24.8.2010 13:53:37)
Odpovědět
Dane je mi líto, ale vy nechápete a zřejmě ani nechcete pochopit základní principy demokracie. S tím se nedá nic dělat. Není možné schovávat se za většinu. Ani v rodině nebudete mít stejné názory na vše ( pokud to nebudete mít dominantním tyranem přikázáno). Jedním ze základů demokracie je možnost svůj názor vyjádřit - pro každého. A máme právo s ním nesouhlasit. A brát toto právo je návrat do totality. Já si pana prezidenta a pana Jakla vážím za to , že mají své názory svoji hlavu a nejsou poslušnými kývači kohokoliv od Bruselu do Asie. Toť vše.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Dan, 24.8.2010 15:15:45)
Odpovědět
Demokracie není chaos, který vnáší hrad do naší zahraniční politiky, kterou praktikuje Klaus, když podepíše naš vstup do unie, ale přirovnává ji ke komunismu, který podepíše Lisabona a tvrdí že je škodlivý a zbavil nás suverenity, tak budto lže nebo proč to podepisoval ??


demokracie neznamená, že veřejní činitelé si můžou z úřadu dělat svoje soukromé iniciativy, oni musí respetoval naši parlamentní a výkonou moc, vždť náš prezident je normální lejno, které nám dělá na západě ostudu a jemuž tleská Rusko.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Stallker, 24.8.2010 15:41:02)
Odpovědět
Pokud to chápu s Lisabonskou smlouvou správně, pan prezident řekl nahlas svůj názor, tedy kategorický nesouhlas. A to, že ji nakonec podepsal, je podle mého vyjádření respektu vůči, jak říkáte, parlamentní a výkonné moci, která zastává názor poněkud jiný. Tedy v podstatě udělal přesně to, zač jej tady kritizujete.
Je mi líto, ale myslím, že paní Nela má docela pravdu…
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Dan, 24.8.2010 15:50:36)
Odpovědět
aha, no dobře a jak si to vysvětlil se svojí morálkou, když podepisoval podle něho něco tak škodlivého a špatného, není náhodou cesta slušného člověka raději to neudělat a odstoupit ???

Al jak chtít po kurevníčkovi morálku že...
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Stallker, 24.8.2010 16:43:37)
Odpovědět
Vy vidíte nějaký problém v tom, podřídit své rozhodnutí demokratické většině? A mimochodem, ta poslední věta je poněkud podpásovka.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(PetrW, 24.8.2010 22:53:18)
Odpovědět
Proč je ta poslední věta podpásovka?
Podpásovka je to, že nemá dostatek sebekontroly, citu pro situaci a úcty k úřadu který zastává a v den inaugurace si jde zašukat s letuškou někam do motelu nebo kam (pokud to není zastírací manévr pro něco jiného o čem se v jeho případě spekuluje)?
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Dan, 25.8.2010 9:51:12)
Odpovědět
Ano vidím, myslím že úřad prezidenta by měla zásadní kroky koordinovat s předsedou vlády popř. ministrstvem zahrničí aby nedocházelo k naprosto rozporuplným vyjádřením, které vrhají velmi špatné světlo na naši zemi.

Např. když Klaus v Rusku pochlebujíce Putinovi prohlašuje že Gruzie je navině a ve stejné době říká opak náš šéf diplomacie, je někde problém.

U nás hrad s Klausem provádí vlastní na vládě nezávislou politiku, v mnohém v rozoru či přímo proti vládě naší země, tato zem má ale jenom jednu vládu a je nepřijatelné, aby se takto mátlo občana, stanovisko země navenek musí být vždy jenom jedno a jasné, nevím o druhé zemi nasvětě kde by se toto takto dělo.


Souktomé názory může mít občan Klaus jakékoliv, pokud chce být prezident musí se umět chovat diplomaticky a v souladu s parlamentem a vládoupostupovat.

Klaus je opravdu velmi špatný prezident, kterýnám nesmírně škodí.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Libor, 24.8.2010 13:15:57)
Odpovědět
Zajímavé, kolik levičáckéjch a zelenejch zmrdů čte euportál, zřejmě proto, že zde mohou pod každým článkem vyblít svou denní dávku urážek.
Držte se, pane Jakle!
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Karlos, 24.8.2010 13:45:59)
Odpovědět
Taky s Jaklem souhlasím! Ten jeho článek o ropné skvrně je mimochodem naprosto přesný.http://jakl.blog.idnes.cz/c/150393/Kolik-lze-vydelat-zamastenym-ptakem.html
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Kíťa, 24.8.2010 15:28:34)
Odpovědět
Já jsem rád, že Klausův dvorní rozkuřovač Jakl stále v médiích, alespoň se ukáže mentální obzor pana profesora...a taky by nebyla taková p.rd.el..:)
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(David, 24.8.2010 16:49:03)
Odpovědět
Komentare pod clankem jsou hnusne, osobni a nechutne.

Pan prezident a jeho lide delaji svoji praci dobre, jinak by se proti nim takto lide nebourili !!!

A uvedomujete si hloupi pisalkove, ze to co tady pisete muzete jen diky demokracii - za bolsevika by z Vas nevyslo ani slovo !!!!

Vice lidi jako je pan Jakl a snad se spolecnost v CR konecne zlepsi.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Dan, 25.8.2010 9:44:10)
Odpovědět
Ty komentáře jsou projevem nenávisti lidu vůči hradu, za což si hrad svým chováním může sám.

Začtěte se do některých těch věcných kritik je jich tu dost, možná pochopíte proč mají lidé dost Klause a jeho bandy samozvaných nikým nevolených jaklů ahájků, kteří z našich daní špiní pověst celé naší země v zahraničí.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(bm2, 25.8.2010 10:10:41)
Odpovědět
presne ako bolsevici, aj ti sa nazyvali volou LUDU, ze sudruh dan ?
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Dan, 25.8.2010 12:46:36)
Odpovědět
nepchaj nám sem frnák bratranec, je to nas prezidnet a my si ho sami zlincujeme, to neni tvoje vec, bez si diskutovat na slovenske weby, toto je ceska diskuzia o ceskych problemoch.

P.S. pojem vule lidí jsem nepoužil, ty kecky zmatená a pojem lid jako takový opravdu není komunistický termín....

sbohom JánNošík
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Felix, 24.8.2010 17:07:17)
Odpovědět
Mně připadá nekonsistentní (právem) obviňovat media a mediokracii a psát do nich. Sám jsem to vyřešil tak, že píšu jen na rozumné stránky. Uvedu příměr: Představte si podnos, který pingl servíruje na stůl a na tom podnose jsou mezi pocoutkami lejna. Nebo spíš naopak, mezi lejny pocoutky. Vím, že třeba i Michal Semín, u něhož by se nekonsistentního asi nic nenašlo, píše do blogu na ihned. Ale já sám to nedělám. Ani pod jeho články tam jsem nikdy nic nenapsal. Zastávám názor, že když vzpoura, tak plná.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(frantisek zajicek, 24.8.2010 19:03:07)
Odpovědět
Nemuzu se dockat az tito kasparci dotovani Lukoilem a jednajici v zajmu Kremlu budou splachnuti mezi sracky,kam po pravu nalezi.Prvni,po rozkradeni republiky,se pasoval na neomylneho klimatologa,LS podepsal bez mrknuti oka a ted neco krici vratte svobodu Cesku,asi ji ukradl nejaky Kikina...Druhy,znalec zacouzenych hospod a vsech baru prilehlych,degustator destilatu vseho druhu,casto viden motat se nocni Prahou zamocen a zasran,nazyvajic novinare prasaty(dle obrazu sveho)se pasoval na chemika,ktery presne vi,kolik ktere palivo ma obsahovat bioslozek...Nezlobte se na me,to je skutecne reprezentativni tandem,ktery by nam mohli zavidet leckde v Galaxii.No,jeste 2roky,potom muzete spolu v gayklubu u koralky vzpominat,FZ
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Felix, 24.8.2010 21:19:37)
Odpovědět
Byl jsem upozorněn, že i na tomto výborném webu jsou v komentářích lejna. Proč sem tedy píšu? Musím trošku rozvést svou myšlenku. MF Dnes jsem poznal jako aktivistický chrlič lejn. S tím se nedá nic dělat, leda hodit do té žumpy i ty, kdo MF tvoří a řídí. Kdežto euportál má výbornou redakci a mnohé smradlavé komentáře jsou zde jen proto, že to redakce dopouští. Pán Bůh také leccos dopouští. Někdy se však jakoby rozčilí a zasáhne. Myslím, že tak i redakce euporálu. Takže sem píši, i když jsou zde ta lejna. Krátce: V MF Dnes jsou podstatně, zde jen případkově. Ale i zde mám řešení: Komentář, který náhodou zachytím jako záměrně zle odporný a urážející dobré lidi, zásadně nekomentuji, nereaguji na něj.
Pokud tedy pan tajemník pana presidenta napsal výborný bonmot o tom, jak lze vytřískat kapitál na umaštěném ptáku, čtu ho a příp. komentuji třeba na euportálu, a nečtu ho, když tak jen výjimečně z jiných důvodů, a zásadně ho nekomentuji na idnes. Abych neuměle napodobil pana Jakla: nechci si ušpinit své pero. Chci zde psát ve slušném prostředí.
Re: Jakl: Média útočí na mě a prezidenta, protože máme názory
(Orgáň Karol, 25.8.2010 23:03:33)
Odpovědět
Ja som slúžil s Vašom Klausom na vonjne a poviem vam, je to ozaj super chalan, iba raz som usnul ožraty s nim vo sluzbe a zobudil som sa, riť rozjebanů ako vaťůch...
Dodnes som pochyboval esi to Vašo ma takto vykefoval alebo Jožo, ten druhý čo tam s nami usnul...

A ked tu tak čítam tie názory na Vaša, ide mi hlava kolem, že by tehdy ozaj on ?

No neviem, nebudem patrať, ale fiha mám taků predstavu že možno aj hej.. hm mm...