reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie

Autor: František Matějka | Publikováno: 1.9.2010 | Rubrika: Ekonomika
Ilustrace

Před lety, než zahnízdili v Bruselu, se sami podíleli na prohloubení národních dluhů. Dnes vyzývají členské státy k rozpočtové odpovědnosti. Svůj unijní rozpočet do r. 2013 ovšem zvýší o 7,3%. Vítejte v Evropě plné ekonomických absurdit.

Snížení byrokratické zátěže, ořezání zbytných nákladů, zbavení se přebytečných úřadů, zefektivnění správy veřejných věcí. To všechno by za normálních okolností měla být každoroční snaha veřejných institucí. Tedy zdaleka nejen v krizi. Považuji to i v úspěšných letech za normální, ale v období krize za naprostou nutnost. Cílem veřejných institucí není umělá zaměstnanost, prezentace dárkovými koši a okázalé bankety. Cílem veřejných institucí je co nejúspornější a tedy efektivní správa věcí občanů toho kterého státu.

Chce-li stát po občanech nějaké peníze na daních, je to snadné. Přikáže jim to zákony. V případě rozumných politiků se navíc snaží objektivně a poctivě zdůvodnit, proč a na co je opravdu potřebuje. Zejména ale má stát jít, jako dobrý hospodář, příkladem. Sdělí lidem kolik jim už nemůže dát, případně kolik a na co by od nich chtěl. V každém případě ale transparentně v plné nahotě představí škrty na sobě samém. Vždyť jde o peníze občanů. Koneckonců chtít po lidech, aby ze svého chleba ukrojili ještě větší díl a odevzdali ho těm nahoře, aby měli co k jejich jitrnicím, lidi jenom naštve.

Postoupíme-li o patro výš, pak to samé by mělo být samozřejmostí vztahu Evropské unie ke členským státům. První část je stejná. Představitelé Unie chtějí po členských státech snížení byrokratické zátěže, ořezání zbytných nákladů, zefektivnění správy veřejných věcí a obecně tedy rozpočtovou kázeň. Oprávněně tedy očekávám, že nám Unie představí své vlastní plány na své vlastní úspory v těchto oblastech. Bohužel, očekávání opět kulhá za skutečností. Evropská unie plánuje zvýšit svůj rozpočet na následující tři roky o 7,3 %, tedy v přepočtu o 265.760.000.000,- Kč.

Například výdaje na administrativu Unie budou zvýšeny o 15 %, o dalších 5,3 % se do konce roku 2011 zvýší platy úředníků EU v rámci automatizované úpravy jejich odměn, spojené se „speciálními životními náklady“ v Bruselu.Jelikož Unie v podstatě žádné příjmy, kromě odvodů členských států a dalších jejich povinností, nemá, zaplatí to ty členské státy, po kterých chce Unie rozpočtovou kázeň a úspory. Všechny poměrně k dosavadním odvodům.

Jsem velmi zvědav, jak bude Česká vláda před občany obhajovat takový krok před tím, než do Bruselu pošle první zvýšené příspěvky. Podle mě je to krok zcela neobhajitelný.

reklama
1864 čtenářů | 29 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(jh, 1.9.2010 2:46:53)
Odpovědět
Než se zcela rozpadl súdruh Gottwald, stálo balzamování jeho mumie neskutečný prachy.

Lze se pak divit, že balzamování rozpadající se Evropské mumie nebude zadarmo?
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(Kalous, 1.9.2010 13:19:08)
Odpovědět
EU se místo důležitého balzamování zase věnuje stěhování úřadů po 2 měsících (naloží se na vlak úřední doklady) mezi Bruselem a Strassburkem, aby se nikdo neurazil - tam a zpět. Fracouzi se prostě s Belgičany jinak nedomluví, pravdu a sídelní město chtějí oba.
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(Lojza z paseky, 1.9.2010 16:08:29)
Odpovědět
Né, že bych se chtěl vyvyšovat. Ale to stěhování se odehrává podle Maastrichtské smlouvy 1x měsíčně. Stojí to ročně 203 miliónů europeněz a vyprodukuje se tím 20.000 tun oxidu siřičitého. (Proto si asi nesmíme kupovat žárovky).
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(Fiter, 1.9.2010 14:08:42)
Odpovědět
Bruselští marxisti ale žijí dnes a dnes si potřebují nakrást.Zítra by jim to nemuselo vyjít.Tak jako se nahonem u nás schválil při poslední schůzi sněmovny zákon o větším přimýchávání biosraček do pohonných hmot.Oni také soudruzi věděli,že by to po volbách nemuseli propasírovat.Dnes mají v Bruselu co se týče zlodějny volné ruce.Oni vědí,že taková příležitost zajistit svoje rodiny na kolik generací dopředu se jim nikdy už nenaskytne.Až skončí a oni skončí na to dám hlavu,tak budou pěkně vysmátí.Ty obrovské balíky které za tu svoji podvratnou činnost berou samozřejmě šikovně investují.
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(kocman, 1.9.2010 8:38:12)
Odpovědět
Hovada jedny ,pryč z Unie - referendum. Nemíním dřít na přiblblé mimoně.
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(Davidan, 1.9.2010 12:15:18)
Odpovědět
Na ty budeš dřít, i když v EU nebudem.
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(pavjan, 1.9.2010 14:19:17)
Odpovědět
Jenže v tom referendu Češi řeknou, že z EU vystoupit nechtějí. Rádi vymění svobodu za slib jistot.
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(Karlos, 1.9.2010 8:58:45)
Odpovědět
No, a hlavně že ta údajně pravicová česká vláda chce šetřit. I kdyby se jí podařilo něco ušetřit, jak vidno, díky EU to bude pro kočku.
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(TřiKřížky, 1.9.2010 9:49:04)
Odpovědět
Na tom, že v ČR musíme šetřit, se nic nemění. Když jsme si ČR částečně nechali rozkrást a částečně ji prožrali, tak nám nyní nic jiného nezbývá.
A ohledně peněz do EU - jde o to, na co ty peníze chtějí.
Pokud je to na rozvoj EU a posílení ekonomiky či programy na vzdělávání a pod., pak je třeba hlídat, aby byly skutečně dobře využity.
Ale pokud to chtějí na zbytečná koryta, na podporu imigrace, financování muslimských projektů a další zhovadilosti, pak je potřeba se proti tomu zneužití peněz rázně ohradit.
Koneckonců, volili jsme si zástupce do EU - tak ať tito skládají účty o své činnosti. A pokud nepracují podle našich představ, tak je odvolejme a zvolme si jiné, lepší.
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(Davidan, 1.9.2010 12:16:58)
Odpovědět
HAhaha. Hezky. A jak to provedeme, to nám také povíš?
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(kytka, 1.9.2010 9:08:08)
Odpovědět
Náš lid zřejmě neví co chce.Peníze od EU ano,peníze do společné kasy ne.To bylo řečí,když se Klaus stavěl proti EU a ono se časem přichází na to,že byl velice prozíravý.Jenže to raději nikdo nepíše,neb pochválit Klause se nenosí.A tímto se ho nezastávám,nikdo není bez chyby,ale coby presidenta si ho vážím o mnoho více než Havla.EU nás svojí byrokracií vycucá a nejen náš stát,všechny.Proto roste nesouhlas s tímto seskupením.
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(kytka, 1.9.2010 9:08:11)
Odpovědět
Náš lid zřejmě neví co chce.Peníze od EU ano,peníze do společné kasy ne.To bylo řečí,když se Klaus stavěl proti EU a ono se časem přichází na to,že byl velice prozíravý.Jenže to raději nikdo nepíše,neb pochválit Klause se nenosí.A tímto se ho nezastávám,nikdo není bez chyby,ale coby presidenta si ho vážím o mnoho více než Havla.EU nás svojí byrokracií vycucá a nejen náš stát,všechny.Proto roste nesouhlas s tímto seskupením.
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(Davidan, 1.9.2010 12:18:56)
Odpovědět
Peníze od EU, které dostáváme jsou jejich, nebo jsou to ty, které jsme tam odevzdali?
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(Lojza z paseky, 1.9.2010 16:31:21)
Odpovědět
Je to část z těch peněz, které tam oni (vláda, parlament) poslali. Část se spotřebuje na „nezbytnou administrativu“, což šacuji tak na 40-50%. Ze zbytku se staví kupříkladu bordely patřící politikům, cyklostezky, kterých metr stojí víc než kilometr dálnice v Německu, splavnění Vltavy z Českých Budějovic až do Honolulu a podobné bohulibé činnosti. Chce-li někdo získat nějaké „evropské peníze“, musí si najmout poradenskou firmu, kterou vlastní někdo, kdo dříve spoluvytvářel nepřehledné a nesrozumitelné dotazníky, potvrzení, prohlášení ajánevímcoještě přímo v aparátu EU.(U nás je takovým dobrým příkladem pan Telička).
Potom už stačí příslušným úředníkům odvést 10% jako všimné. Věc je téměř vyřešena. Akorát ještě musíte získat dvě třetiny státní subvence, což je hračka pokud jste poslancem či ministrem.
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(bodlák, 1.9.2010 12:46:03)
Odpovědět
Pisateli(ko) kytko,nebo p...o,unie nám žádné dary nedává,neboť Kalousek v nedělní debatě jasně řekl že do Bruselu odvádíme ročně 35 miliard a polovinu můžeme zpětně čerpat dle přísných pravidel a spolufinancováním,na které již nemají obce a města mnohdy peníze a ještě dočasně,do r.2013.Unie potřebovala nové země do svazku i k realizaci své,vysoce dotované zemědělské produkce(2x vyšší než mají naši zemědělci),proto jsme již soběstační jen v produkci obilovin a mléka.Klause moc nechvalte,je to farizej,které nejdřív nechal republiku vyprodat,rozkrást i zadlužit a potom si hraje na vlastence.Kde byl,když se dojednávaly přístupové podmínky a podepisovaly první smlouvy s unii?Nechal se klidně urážet jen aby byl znovu zvolen prezidentem a mohl provokovat a trousit svá moudra na všechno.Zajímejte se o jeho minulost před r.89,dotace ČEZu jeho synovi do soukromého gymnázia(jen 100 milionu)a hlavně roli v privatizaci,vztahu z Koženým atd.Vyberte si jiné idoly než Klause a Havla.Nevím v čem vidíte přínos byrokratického monstra z více než 42 tisíci úředníků,vydávajícího nesmyslné příkazy a prožírající neúčelně stovky miliard Kč ročně a ještě v době krize.Teď ještě bude Brusel požadovat další miliardy na růst platů a pochybné projekty,neskutečný cynismus a bezohlednost!
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(kytka, 1.9.2010 13:46:25)
Odpovědět
Vážený,přečtěte si ještě jednou můj příspěvek.Nepsala jsem nic o idolech,Jen o tom,že Klaus byl a stále je odsuzován za svůjpostoj vůči EU.Nejste vyjímka,dost často se stává,že si lidé přečtou pár vět,nesouhlasí,rozčílí se a místo diskuse použijí vulgarity.Proto je u nás taková úroven v diskusi.Nějaké vytečkování z Vás slušnýho nedělá.
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(Huckleberry, 1.9.2010 10:20:24)
Odpovědět
Každým rokem by se mělo zveřejnit v novinách velkým písmem, kolik se do EU dává peněz. Potom by mělo být zveřejněno, kolik nám zase unie milostivě vrátila v rámci příspěvků na naše tzv. projekty. Myslím, že by se lidi konečně pořádně nasrali a vzali naše představitele po palici a donutili je co nejrychleji vystoupit.
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(frantisek zajicek, 1.9.2010 17:35:14)
Odpovědět
Za 1.pololeti 2010 odeslano 18,5 MLD Kc,cerpano 41 Mld KC.Staci se o to vic zajimat,FZ
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(Dan, 1.9.2010 10:31:23)
Odpovědět
Tak jenom jednu blbost za všechno..

"unie v podstatě žádné jin. příjmy nemá komě odvodů států...

Krásná věta a co cla na dovoz výrobků z číny 10-20%, USA KAnady a Austrálie, cla z jihomarických států, např. ?????

Představte si kolik se semka doveze čínského zboží a minimálně 10 v některých oborech i 20% z tohoto objemu je příjem unie.
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(cook, 1.9.2010 12:43:08)
Odpovědět
Jenže ty cla vybírají jednotlivé státy,jelikož taky ty jednotlivé státy taky ty zahraniční výrobky spotřebují a uplatní.Jedíný příjem Eu mimo příspěvky států jsou jednotlivé pokuty.A to jak státům za nedodržení legislativy tak i různým firmam RWE apod.Proto tak rádi pokutují a výmýšlejí různé ptákoviny.
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(Dan, 1.9.2010 12:53:05)
Odpovědět
To samozřejmě není pravda, cla na dovoz do EU podléhají odvodu do evropské pokladny.

Ano, těch příjmů je samozřejmě mnohem více nap. i pokuty za kartelové dohody, podpory socialistických dotací ze států do firem, monopolistické praktiky molochů jako je microsoft - to pravda je.
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(cook, 1.9.2010 13:21:45)
Odpovědět
Eu pouze standartizuje výší cla pro dovoz z různých států mimo Eu a dle kategorizaci výrobků.Jinak cla podléhají příjmům jednotlivých států.Stačí vyhledat statistiky ministersta financí nepo statistiky přímo celního úřadu jsou tam i přesné citace.A ohledně toho Microsoftu nemáte tak trochu pocit že je to trestání za úspěch?Hlavně když z toho kápne peníz.Ty cla Eu vybírá jenom nepřímo v ramci čistých vývozů když roste nebo klesá HDP jednotlivých států z čehož pak tyto platí příspěvky Eu.
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(Dan, 1.9.2010 15:50:42)
Odpovědět
samozřejmě že se vybírají v cílové zemi, ale je to eurotax určený pro EU, pokud např. Josef má centrální sklad pro stř. a vých. evropu v česku, MSI - cukrovinky, tady to clí a pak rozváží z česka do dalších zemí, česko to pak eu odvede.

Pokud by nembylo v EU, nemohlo by to tak fungovat, ale podstatné je že jsou to finálně bruselské příjmy, proto je to eurotax a ne české clo že ? :-)


Jinak, ne nemyslím, myslím že microssoft jsou velcí gauneři a podobným soudům čelí i v USA, KANadě a číně, přičemž jim před lety za zneužívání postavení na trhu hrozilo doma v USA i rozdělení.

Jak se objevví nadějná firma konkurence, kouůpí ji, a zlikvidují.. tak si udržují jistý monopol, lépe je ignorovat .

Jak je někdo v něčem monopol, nemá konkurenci je to šajze.
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(pavjan, 1.9.2010 14:22:57)
Odpovědět
Pane Matějko, k té poslední větě: česká vláda nic obhajovat nebude, česká vláda tam ty prachy jednoduše pošle.
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(Lojza z paseky, 1.9.2010 15:42:01)
Odpovědět
A protože ví, že je tam pošle, zavedla pro slabomyslnější občany pojem „povodňová daň“.
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(richard, 1.9.2010 17:03:12)
Odpovědět
Jak jsem již psal ze cla má eu jenom druhotné příjmy.Cla měly jednotlivé státy již před unií.Clo je vlastně zdražení zahraniční konkurence.Jeho cílem je především ochrana domácího zboží a pracovních míst.Říka se tomu protekcionismus.Nejlépe je to v unii vidět v zemědělství.Zdraží dovoz i z Asie ,Ameriky(podotýkám nejen usa) krásně dotuje farmáře(a to především francouzké,španělské a to i proti naším)a když se to tak vezme spotřebytel to musí zaplatit dráž.Je to jako ta povodňová daň,krásně zdůvodněná,ale čert vem kam ty peníze pudou.
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(cook, 1.9.2010 17:06:05)
Odpovědět
nepřihlásil jsem se tak jsem musel zadat jiné jméno (richard)abych to nemusel psát znovu.
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(Dan, 1.9.2010 23:05:08)
Odpovědět
Pokud vím cla existují v různých formách všude na světě a v některých zemích např. Japonsko jsou i zákazy na dovoz celé řady konkruenčního zboží, zavádí se antidumpingová cla na čínu a dalí země aseanu, zavádí se cla na jihoamerické zemědělské produkty, ty existují i v USA atd.

Běžná věc, ochrana vnitřního trhu a přijem pro Brusel.
Re: Utahujete si české opasky? Tak zaberte. EU si zvýší rozpočet o 265 miliard – na vzrůst byrokracie
(cook, 2.9.2010 13:40:11)
Odpovědět
Samozřejmě Dane že cla tvoří STÁTNÍ occhranu všude na světě,proto to taky není žádná věc jenž by bez bruselu nefungovala.A ktomu financování většína cla připadne jednotlivým zemím a unii jenom část.Příjmy unie jsou rozděleny takto :
zemědělské dávky,dávky z cukru a cla.....11,6 procent.
podíl na DPH......................11,3 procent
přízpěvek HDP členských států.....75,9 procent
ostatní(poplatky,pokuty a pod)....1,2 procent
Přičemž poslední příjem je nejvíc rostoucí a první nejvíc klesající.