reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Imigranti v Evropě? Důsledek sociálních států a ztráty soudnosti

Autor: František Matějka | Publikováno: 20.9.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Byly doby, kdy se lidé o práci doslova prali. Žádné štědré sociální podpory. Uživit rodinu byla otázka cti a hrdosti. A průměrná délka života? Ta se prodlužuje, ale prodloužení odchodu do důchodu nechceme. A tak jsme se otevřeli imigrantům, kteří měli makat za nás tam, kde to nás nebavilo.

Evropské státy postupně přešly na formu „sociálního státu“. Je to taková snaha o křížení kapitalismu se socialismem dohromady. Neakceptuje přirozenou soutěž idejí čistě tržního kapitalismu a liberálního pojetí státu, versus socialismu s centrálně plánovaným hospodářstvím. Cílem je stát, který si osvojil povinnost zajištění podmínek jakéhosi slušného života pro všechny své občany, což postupně uzákoňuje, mimo jiné, v podobě „lidských práv“. Tato práva, místo toho, aby je v zájmu motivace každého člověka „umět se postarat o sebe“ udržel v nejzákladnějších mezích – tedy práva na svobodu, systematicky rozšiřuje. Díky tomu je v unijních závazných dokumentech lidským právem už i právo na práci, právo na bydlení, právo na vzdělání, nebo dokonce právo na čistou vodu. V podstatě se dá říct, že v rámci zajištění blahobytu pro všechny se státy snaží o to, aby za použití přerozdělování peněz jiných zajistily jakési právo na život bez chudoby. Již dávno neplatí, že kdo nemaká, nejí. Platí, že kdo maká, musí se rozdělit o své s ostatními, přičemž řada z těch, co nemaká, ještě navíc mlaská.

K tomu všemu nás dohání v Evropě taková radostná zpráva. Naše těla i mysl jsou stále zdravější do pozdějšího věku. Průměrný život se prodlužuje. To je jistě skvělé, jenže komu by se chtělo také zcela logicky i déle pracovat. Díky tomu se v Evropě systematicky zvětšuje počet těch, kteří ze sociálního systému čerpají, na úkor těch, kteří do něj přispívají.

Kombinace výše popsaných faktorů má za následek jediné. Potřebu hledat cestu, jak z toho ven. Sociální stát je dle mého soudu bezkonkurenčně nejdražším špásem, jaký může v systému řízení států existovat. Řeči o tom, že peníze nejsou všechno, se nám rozplývají vždy, když máme jednat o rozpočtech a dalším zadlužování. Většina lidí si ráda zvykne na dosažený standard a příliš se nepídí po tom, kdo to platí a kde se ty peníze berou. Považuje to za takovou imaginární záležitost. V okamžiku, kdy peníze nejsou, pak nechce ze svého standardu slevit. A politici? Ti chtějí své hlasy a svou moc. Proto nikdy ke skutečně potřebným úsporám nesáhnou. Všechno jsou to jen náplasti a masti na místa, která by byla potřeba vyříznout. A díky tomu jednoho dne začali přijímat imigranty ve velkém.

Imigranti měli Evropě pomoci „vyřešit“ její problémy. Měli pracovat tam, kde se nám nechtělo, neboť práce byla podle našeho soudu špatně hodnocená, nebo snad dokonce podřadná. Měli svými odvody pomoci naplnit přerozdělovací kasu a zmírnit ten rostoucí rozdíl mezi těmi, co do sociálního systému přispívají, a těmi, kteří z něj čerpají. S tímto cílem byli politici dokonce ochotni přistoupit na nový model integrace neintegrovatelného (viz včerejší článek) a nás přesvědčovali o tom, jak je hezké se rozdělit o naše dosavadní svobody také s jinými. Zapomněli nám ovšem říct, že těch našich svobod bude díky tomu stále méně. Jaké jsou výsledky těchto snah? Imigranti se stávají stále více příjemci ze systému, každý den se v jednotlivých státech projevují důsledky nemožnosti soužití kvůli jinému pohledu na svět a vyznávání jiných hodnot, mnohdy zcela protichůdných s těmi, které jsme v Evropě měli my.

Imigrace a integrace v Evropě naše evropské problémy nevyřeší. Naopak je v čase prohloubí. Naše problémy s novodobými sociálními státy si musíme vyřešit sami. Musíme slevit z falešně získaných standardů, které jsme si nechali zaplatit z dluhů. Musíme znovu přijmout tezi, že uživit vlastní rodinu bez potřeby podpory od jiných je ctí a hrdostí, že jakákoli práce, která je nám nabízena v momentální nouzi, je prostě lepší, než se nechat živit, a že žijeme-li déle, budeme i déle pracovat.

reklama
1600 čtenářů | 16 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Imigranti v Evropě? Důsledek sociálních států a ztráty soudnosti
(Matějková Helena, 20.9.2010 7:20:30)
Odpovědět
Čtu ráda Vaše články, souhlasím s nimi. Jen proč je dnes situace taková a kam jsme došli za 20 let? Rozhodně přijímání imigrantů bez ladu a skladu je nejhorší, co nás potkalo. Když vidím některé přistěhovalce, mají už kopu dětí, nebo ženy jsou v jiném stavu a očekávají dávky, takže přínos žádný. A ta inteligence? Nebo si kladu otázku, kde bylo tolik bezdomovců za bolševika? K této situaci hodně přispěla chamtivost všech co se dostali k moci po roce 1989. Vzali příležitost za pačesy. Proč nejdou odejmout majetky všem co je nelegálním nebo pochybným způsobem získali?/viz Gross a seznam dalších/? Bylo by totiž po státním dluhu a to jednorázově. Normální lidé jsou na tom hůř než za komunistů.ˇMnohdy si říkám - čert vzal banány. Dnes nás ohlupují jiní. Jsem už stará a jeden důchod dám na slušné bydlení. Poněvadž taky jsem získala až na konci života slušný počet chorob, platím nesmyslné částky. Vždy jsem pracovala na plný úvazek a ještě před pěti lety jsem šla dělat podřadnou práci úklidu, abych si trochu udržela standard. Tak takhle jsme to dopracovali. Už nechodím k volbám, dřív jsem měla ideály, teď je nemám. Ovládají nás mafie a my obyčejní lidé jsme pro ně jen ovce. Přeju Vám, můj jmenovče, hodně zdraví.
Re: Imigranti v Evropě? Důsledek sociálních států a ztráty soudnosti
(kalous, 20.9.2010 7:33:45)
Odpovědět
Souhlas s paní Matějkovou. Imigrace může být vážný problém, letos naštěstí imigrantů oproti minulosti ubylo. Ale nesouhlasím s panem Matějkem v podstatě s propagací sociálního darwinismu, pokud možno co nejspravedlivější a neplýtvající sociální stát je již nutností pro dnešní evropský prostor. Evidentní působení zákona - bohatí jsou stále bohatší a chudší a chudí stále chudší je tím alespoň trochu otupeno, jinak nutně vypuknou sociální bouře. Klasický sociální stát (severské státy, Německo) funguje i v hospodářských krizích lépe než stát bez základních sociálních vymožeností.
Re: Imigranti v Evropě? Důsledek sociálních států a ztráty soudnosti
(Stilet, 20.9.2010 14:50:47)
Odpovědět
Ctná paní Matějková, za bolšánu ti kteří by mohli být nebo chtít bezdomovci a žebráci vyhýbající se každé práci byli v kriminálech. A ani tam nechtěli pracovat. Zřejmě ve stáří jste přišla o paměť, nebo jste se nikdy nedostala z vesnice, že nevíte jak se žilo za bolšánu. Já si to pamatují moc dobře a nepochybují, že kdyby jste to vy znala, nebo si to pamatovala, tak by ste nikdy to znova nechtěla prožívat. Vandráci, tuláci, pobudové obého pohlaví jak se jím říkalo před komunisty, tak ti se vyskytovali v hojném počtu vždy a v každé době. A ty platy za komoušu, ty byly žebračenkou. Dnes i za toho zmrzačeného kapitalismu, pořád žijete lépe jak za komoušu a žijí daleko lépe i ti, kteří za nic na světě si práci vydělávat na živobytí nebudou. Ctná paní Matějsková, bídy je v tom, že ten kapitalsmus máte pořádně zmrzačený. Jenže Češi vždy sprasili všechno co jen sprasit jde a to už od vzniku ČSR. Zřejmě za vašeho mládí bylo vždy a všechno to nekrásnější i kldyž jste mnohdy neměla na chleba.
Re: Imigranti v Evropě? Důsledek sociálních států a ztráty soudnosti
(Kalous, 20.9.2010 15:11:17)
Odpovědět
Stilete, také jsem asi přišel o paměť skoro stejně jak paní Matějková. Znal jsem několik starých moudrých lidí, kterých jsem si vážil nejvíce - některý si pamatoval i císaře pána. Osatní prožili 1. republiku, protektorát, deformovaná 50. léta - a i někteří i kus pravdoláskového kapitalismu po r. 1989. V podsatě se všichni shodli, že pro většinu lidí byl socialismus systém nejlepší a nejspravedlivější. Nikdo nepamatuje že by neměl za socialismu na chleba, snad jen Vy. Ale za 1. republiky třeba ano. Jinak Vám Váš osobní názor neberu, každý se měl dříve a nyní nějak. Také si uvědomte, že od socialismu uplynulo 20 let a společnost musí být nutně bohatší ať by zde byl skorojakýkoliv režim
Re: Imigranti v Evropě? Důsledek sociálních států a ztráty soudnosti
(Kalous, 20.9.2010 15:18:04)
Odpovědět
Ještě k těm starým moudrým lidem - nebyly to lidé, kteří nevylezli ze své vesnice, ale lidé třeba jako legionáři, kteří prošli za roky půl světa - všichni s minimálně středoškolským a většinou gymnaziálním vzděláním, včetně vysokoškolského profesora.
Re: Imigranti v Evropě? Důsledek sociálních států a ztráty soudnosti
(Nermuť Jan, 20.9.2010 7:46:42)
Odpovědět
Proč to zase nahrazovat vznostnými slovy. Přeložme to do lidštiny.
Jsou lidé a jsou podlidé.
Lidé jsou Ti, které za lidi uznám já. Já Matějka superman.
Podlidé mají jen dvě možnosti:
A, být hloupí a dát se podříznout
B, být chytří a sami se podříznout

V čem spočívá chytrost? V tom, že tak ušetří lidem lépe nadlidem náklady s popravou.

JE třeba vyhladit SLovany.
Hail Hitler.

Fuj, to jste opravdu tam všichni takoví moralní ubožáci? No pan Petřík je profesor, pak to chápu.
Pamatuji si na výrok mého profesora na Vysoké škole:
Češi jsou podlidé, staňte se Němci, to jsou lidé, nebuďte zvěř. Když zůstanete Českou zvěří, budeme Vás muset pobít.
Re: Imigranti v Evropě? Důsledek sociálních států a ztráty soudnosti
(p, 20.9.2010 11:17:26)
Odpovědět
Nermuti, proč sem roubujete něco co s článkem nesouvisí? Nebo jste jak přetopenej kotel a co v něm je, musí ven? A také: ten kdo podvědomě cítí, že nemá pravdu se vždy uchýlí k přehánění a překrucování skutečnosti. Nazdar.
Re: Imigranti v Evropě? Důsledek sociálních států a ztráty soudnosti
(Nermuť Jan, 20.9.2010 12:42:31)
Odpovědět
Má to hodně společného.
1, sociální stát je v rozporu s islámským náboženstvím
2, komunisté jsou nepřáteli islámu, kde byl a je komunismus tam islám chcípá (Albánie- příklad za všechny)
3, redakce je zblblá fašismem od katolíků

4, hlavní věc je arogance, nenávist a závist všech těch Matějků a dalších gaunerů. Tito primitivové si vybíjejí svůj vztek a pocit méněcennosti na všech těch chudácích s určitou úrovní.

5, ano, todle mne vždy napěchuje a pak to bouchne, možná, že tento článek dala redakce právě proto abych vybouchl

6, rozhodně mám Pravdu, lidé jsou si rovni a mají si pomáhat. Ne se jen okrádat.
Re: Imigranti v Evropě? Důsledek sociálních států a ztráty soudnosti
(Stilet, 20.9.2010 14:56:20)
Odpovědět
Nermuť je nenávistný bolševický kretén s trockistickými a anarchistickými sklony. Od něj nemůžete čekat nic rozumného. Divím se že ještě zase do svého blábolu nenamontoval SS, SA, NSDAP a Hitlera a nesrovnával je s ODS. Honzou Nermuťěm pohrdá i sám Lucifer a štítil by se ho dotknout i klackem, dokonce si před ním odplivnout.
Re: Imigranti v Evropě? Důsledek sociálních států a ztráty soudnosti
(Karkulka, 20.9.2010 21:46:07)
Odpovědět
Nermuti, dejte si pár facek - určitě Vám to prospěje a běžte se stydět pod chvojí! To, co z Vás vypadává by blbý neřek, kdyby mu hubu rozbil!
Re: Imigranti v Evropě? Důsledek sociálních států a ztráty soudnosti
(pavjan, 20.9.2010 11:33:23)
Odpovědět
Sociální stát je problém, protože uzákoňuje práva, na jejichž realizaci nemá peníze. Pak se musí uchýlit k blekotání o solidaritě, sociálním smíru a podobně. Jen vychovávají lidi k pasívnímu způsobu života. Je to jako když lovec mamutů dostane hlad a místo aby šel ulovit mamuta, tak zajde k sousedovi aby mu dal kus kýty. Po nějakém čase zapomene jak se mamut loví a přesvědčí svého souseda, že má na svůj kus kýty právo - bylo by přece nespravedlivé aby nic neměl, když soused má.
Re: Imigranti v Evropě? Důsledek sociálních států a ztráty soudnosti
(Kalous, 20.9.2010 15:26:58)
Odpovědět
Pavjane, trochu vše deformuješ. Ten lovec aby toho mamuta ulovil, potřebuje řadu sousedů - pomocníků. Sám ho neuloví. A pak se s nimi má podělit. A také až bude tak slabý že ani k tomu zabitému mamutovi sám nedojde (nemos, úraz, stáří), tak bude rád že mu někdo kus masa přinese. Samozřejmě kus masa nepřinesou tomu, kdo na lovy nechodil a nechodí. Je vidět že jsi nikdy nelovil. Jinak velmi dobrý příměr.
Re: Imigranti v Evropě? Důsledek sociálních států a ztráty soudnosti
(rené., 20.9.2010 20:24:24)
Odpovědět
Je mi 40let,pamatují si dobu za komunistu i po nich. dnes můžu říct ,že komunisti nebyli červení ,a le zlatí.
Re: Imigranti v Evropě? Důsledek sociálních států a ztráty soudnosti
(frantisek zajicek, 20.9.2010 21:10:02)
Odpovědět
Pro tebe ano,ty parazite,socko,nefachcenko,poflakovaci a vyzirko.Sleduji,ze nekterym uz rychle otrnulo.Komunismus byl smradek,ale teploucko a soudruzi meli nachystanu misku se zradlem pro kazdeho,hlavne,ze byl loyalni a drzel hubu.Duchodci uz nejsou s to pochopit dnesni dobu a podvedome se brani inovacim,take ta doba byla jejich mladim,ale ty?Asi o tom vis kulove,FZ
Re: Imigranti v Evropě? Důsledek sociálních států a ztráty soudnosti
(René., 20.9.2010 22:35:08)
Odpovědět
Tak pané Zajíčku já to shrnu tak to, já mám odpracované zhruba 20 let ,tudíž vyžírka nejsem a ni nějaká socka ,co mně nejvíc zaráží je otázka ,jestli tou vyžírkou nejste vy sám to co se děje v této banánové republice přesahuje veškerý hnus,ti co tuto zemi vytunelovaly se dnes tváří jako mesiášové.
Re: Imigranti v Evropě? Důsledek sociálních států a ztráty soudnosti
(Dan, 21.9.2010 13:17:13)
Odpovědět
neznám případ že by nějaký obdivovatel komunismu nebyl vyžírka, je jím vždy a komunisty miluje protože slibují jistoty a socialismus, čili hodnoty bez práce, braní zlým kapitalistům a rozdávání hodnyým komouškům jako seš ty.

Seš dozajista vyžírka, jedině socky a vyžírky volí ksč/m :-)