reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Liberál prý nemůže nechtít muslimskou mešitu. Ježíši Kriste!

Autor: František Matějka | Publikováno: 12.9.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Řada lidí má naučené významy různých pojmů a zcela jim podle mě uniká podstata. Pro liberála je svoboda jedince přirozeným právem. Jenže svoboda jednoho končí na hranici druhého. Svoboda jedince nikdy nebyla, není a nebude zadarmo. Její cena je vysoká.

Když jsem psal článek o mém přesvědčení, že by Američané neměli dovolit výstavbu mešity na Ground Zero, netušil jsem, s jakým nepochopením se potkám. Skutečně mě to zarazilo. Nicméně alespoň mi dali diskutéři motiv pro dnešní článek. Kritika se smrskla na dvě základní věci. Zaprvé to bylo zpochybnění mého liberálního pohledu na svět, protože když nechci mešitu, nemohu být podle kritiků liberál. Zadruhé by prý měly mít přednost vlastnická práva a zákony (rozuměj psané právo, odborně zváno „právo pozitivní“), které zaručují vlastníkovi možnost stavět na svém pozemku cokoli, co mu příslušné úřady dovolí. Pojďme si dnes rozebrat oba body.

Předně považuji za bezpodmínečně nutné se zmínit o rozdílu mezi „přirozeným právem“ a „právem pozitivním“. Přirozené právo vždy stálo a bude stát nad právem pozitivním. Právu pozitivnímu, tedy psaným a platným zákonům, má vždy předcházet právo přirozené, tedy obecně zváno „selský rozum“. Proto máme například Ústavní soud, který čas od času zruší nějaký ten zákon, neboť je v rozporu s přirozeným právem. Bezprecedentním historickým důkazem o této zcela logické posloupnosti jsou Norimberské procesy. Vzpomeňte si, prosím. V těchto procesech byli souzeni nacističtí pohlaváři a většina z nich byla popravena. Proč, když všichni jednali podle tehdejších platných německých zákonů, které byly přijaty ve své podstatě demokraticky? No protože se toto německé pozitivní právo (psané zákony) neslučovalo s právem přirozeným. Skvěle o tom byl natočen černobílý film z roku 1961 s názvem Norimberský proces. Dnes tomu není jinak. Všichni jistě známe případy zákonů, které odporují selskému rozumu (tedy přirozenému právu) a parlamenty, případně Ústavní soud, je za nějaký čas zruší. Tento odstavec považuji za velmi důležitý pro správné pochopení mého následujícího přesvědčení.

Pro mnohé se bude zdát jistě paradoxním, že jako liberál nesouhlasím s výstavbou mešity u Ground Zero. Jsem také zásadním odpůrcem toho, abychom upravovali v Evropě naše chování kvůli tomu, že zde máme stále více muslimů. Jenže tyto názory zastávám právě proto, že jsem liberál, který trvá na základním: svoboda každého končí tam, kde začíná svoboda jiného. S tímto pro mě základním liberálním postojem se islám podle mě neslučuje.

Jestliže jako liberál nabízím akceptaci svobody jinému, očekávám od něj totéž. A přesně toto nám islám nedává. Nejenže to nezaručuje, ale jeho učení a zejména praxe v oblasti skutečných lidských práv to přímo popírá. Jako liberál se mohu ztotožnit maximálně s tím, že svobod lidí, při vzájemném soužití, přibývá. Nikoli naopak. Jestliže musíme v Evropě upravovat dosavadní pracovní rytmus proto, že se někdo chce pětkrát denně modlit, považuji to za omezení našich dosavadních svobod a přirozených, historicky daných, pravidel. Jestliže musíme v Evropě akceptovat narušení výuky ve školách proto, že někteří žáci se chtějí pětkrát denně modlit, považuji to za omezení našich dosavadních svobod a přirozených, historicky daných, pravidel. Jestliže v Londýně nesmíme do městské hromadné dopravy se psem proto, že muslimové považují psa za nečisté zvíře a nechtějí s ním cestovat, považuji to za omezení našich dosavadních svobod a přirozených, historicky daných, pravidel. Pro nás je pes přítelem, pomocníkem a v řadě případů i zachráncem životů. Díky islámu v Evropě omezujeme sami sebe a naše dosavadní liberální životy. Islám nemá se svobodou tak, jak ji vnímá západní civilizace, nic společného.

Stejné je to podle mě s mešitou na Ground Zero. Kdyby Američané chtěli postavit v muslimském státě, kde se podíleli vojenským zásahem, křesťanský kostel, křičeli by zastánci „lidských práv“ po celém světě. Titíž ale nemají problém s tím, aby vyrostla mešita na místě, kde zastánci islámu pohřbili tisíce obětí. Z titulu pozitivního práva je jistě vše OK. Vlastník pozemku si chce postavit mešitu, a když mu to úřady povolí, mělo by být vše jak má být. Jenže nad právem pozitivním (tedy psanými zákony) stojí právo přirozené (tedy selský rozum). A ten mi velí, že koupit pozemek a chtít stavět mešitu na Ground Zero, je špatně. Je to stejné, jako stavět pomník Hitlerovi na místě koncentračního tábora.

Liberální přístup k čemukoli můžeme tedy aplikovat pouze za předpokladu, že je také jako základní pravidlo vyslyšen a akceptován na druhé straně. Jestliže není, je nutné základní myšlenku liberalismu, tedy svobodu jedince, tvrdě bránit. Islám nemá s liberalismem nic společného. Nevidím proto jediný důvod, proč se k němu chovat liberálně.

 

reklama
1311 čtenářů | 16 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Liberál prý nemůže nechtít muslimskou mešitu. Ježíši Kriste!
(Kalous, 12.9.2010 3:30:29)
Odpovědět
Líbí se mi úvaha že náš Ústavní soud dává přednost právu přirozenému (selský rozum) před právem pozitivním. Třeba nyní, když chrání kapsu sobě - soudcům. Na všechny se úspory státu vztahují, všichni budou mít kráceny platy (navíc bude velké propouštění) ale u soudců je to podle rozhodnutí ÚS nezákonné. To je také projev liberalismu po česku. Kdyby byl liberalismus jedinou společenskou koncepcí v praxi, dopadlo by to hrozně.
Re: Liberál prý nemůže nechtít muslimskou mešitu. Ježíši Kriste!
(Peter, 12.9.2010 7:18:23)
Odpovědět
Prirodzené právo - hovorí, že potrat je len dopredu premyslená vražda. Ako taká, je s ním v diametrálnom rozpore.

Pozitívne právo - dovoľuje v ČR a SR od roku 1957 vraždu nevinného dieťaťa "doktorom" potratárom.

(Pseudo)Liberálny Matějka je s týmto stavom spokojný.
Re: Liberál prý nemůže nechtít muslimskou mešitu. Ježíši Kriste!
(Kalous, 12.9.2010 9:25:05)
Odpovědět
Prirozené právo hovorí Peter že v úplných počátcích o tom zda je dítě chtěné nebo nechtěné rozhoduje jeho "matka". A do toho ji nemáte co kaf.rat, musí se o něho postarat a řádně vychovat. Budete financovat výchovu těch odložených děcek? Běžte už s tím obehraným tematem do r.i.tti.
Re: Liberál prý nemůže nechtít muslimskou mešitu. Ježíši Kriste!
(Nemon, 12.9.2010 9:59:21)
Odpovědět
Soudruhu, ale to by si měla každá žena rozmyslit předtím, než připustí do kritických míst muže.
Re: Liberál prý nemůže nechtít muslimskou mešitu. Ježíši Kriste!
(frantisek zajicek, 12.9.2010 11:53:45)
Odpovědět
Cha,cha,cha,to me nikdy nenapadlo nazyvat kosoctverec s carkou uprostred kriticke misto,FZ
Re: Liberál prý nemůže nechtít muslimskou mešitu. Ježíši Kriste!
(Jahoda, 12.9.2010 13:40:47)
Odpovědět
Potrat je vražda!
Stejná vražda jako každá jiná a žádná ženská nemá "právo" rozhodovat o životě ,který ji nepatří !
A co takhle se držet starého konzervativního a to v tom smyslu,že sex až po svatbě a partnerství na celý život , nezahýbat při tom a být věrný?
Ale ne,to už není přece dávno IN,tohleto náboženské tmářství,které patří dávno do temného středověku stejně jako "tmářská " katolická církev..
A tak si radši kdejaká čupka vrze,šoustá a kurví se s kdejakým nadrženým kancem a když dojde k "ůrazu " v podobě nechtěného ůtěžku,tak se "to" dá pryč a to celé se obhajuje lidským právem ženy.
A co potom práva těch miliard nenarozených životů,kterým nebyla dána žádná šance?
Ale to už ateistickou bestii nezajímá,to tak ještě zužitkovat tento "materiál" do kosmetických krémů,který jej zvláční a zjemní,namísto sexu určeného k plození potomstva preferuje tento sex do roviny požitků a slastí a z potratového průmyslu si dělá ponikatelskou lobby ve které se točí těžké prachy!
Však nebude trvat dlouho a islamista českým ateistům postaví pěkně pěkné mešity .)))
To bude ale krásné.)
A každá feministka a genderka bude mít právo akorád tak držet hubu,jinak dostane bejčákem přes záda a to ještě v tom lepším případě.
Však ateizmus je již dávno překonanaá ideologie a v tuto pavíru věří čím dál tím měně lidí,patří na smetiště dějin protože dnes ji s ůspěchem nahrazují manoteistická náboženství a to islámské zde v Evropě v prvém případě,jen at si liberálové lobují za muslimské mešity.
Nebude trvat ani 50 let a islamisté jim tu uřvanou hubu zavřou a to tak,že kompletně!
A druhou tvář jako křestané nastavovat nebudou,to jen tak pro informaci každému,kdo je přesvědčen,že si je zotročí jako evropské lidi západní kultury do nějaké totality.
Žádná 50-tá léta,kdy na místo farářů budou ve věznicích imámové a mešity se budou ateisty zavírat a islám hanit, se konat nebudou.
Re: Liberál prý nemůže nechtít muslimskou mešitu. Ježíši Kriste!
(Jahoda, 12.9.2010 13:58:55)
Odpovědět
moje poznámka nebyla určena atoru článku,ale postoji strany VV v Hradci Králové a to liberálové jsou.
A to vše dopadne přesně tak,jak jsem již předpověděl do budoucna.
Každý,kdo bude chtít postavit měšitu vysází na stůl těžké peníze a to rozhodne.
Ještě by mě zajímalo kdo přesně a čí zájmy stojí za zneškodněním tech německých poliků a finančníků,kteří mají tu odvahu říci politicky nekorektní pravdu v tom smyslu,že imigranty Německou hloupne a tito nejsou schopni se v Německu adaptovat a sžít s evropskou kulturou.
Žádné jmenování určitých organizací,
lidskoprávních hnutí ,či antirasistických spolků-ale pěkně na plnou hubu říci jména,politickou příslušnost těchto aktivistů a pokud jsou náboženského vyznání,potom jakého!
Kdo k čertu za tímto vším v Německu,potažmo v celé západní Evropě vlastně stojí?
Uvědomují si tito,že přílivem imigrantů a mixem kultur dojde v brzké budoucnosti v válce,která je tímto nevyhnutelná?
Ve Francii je tato otázkou několika málo let a to napříč snahám prezidenta Sarkozyho.
Re: Liberál prý nemůže nechtít muslimskou mešitu. Ježíši Kriste!
(Rada, 12.9.2010 22:13:44)
Odpovědět
Jahode, já nejsem z těch, co by chodily potrácet, mám 4ks., ale jakým právem tvrdíš, že se ženy nemohou rozhodovat pro případ potratu! Je snad lepší nacházet děti v odpadcích, jako ve středověku? Každá druhá, která své dítě nechce, nechce ani k babyboxu... Jak a v co vyrůstají děti z naší nepopulární menšiny, která nemá problém s potraty, vidíme všichni. O turbanech nemluvě...
Re: Liberál prý nemůže nechtít muslimskou mešitu. Ježíši Kriste!
(Jahoda, 13.9.2010 8:00:35)
Odpovědět
pane(í)Rada.)
já jsem držkatý internetový mudrlant,pravda leckdy plácnu blbost,ale na tom,že lidský život má právo na existenci nehodlám a ani nebudu nic měnit.
A tam,kde mají jiní právo na existenci,tam končí práva hruhých a nenarozených dětí se toto týká také.
I to jsou lidské bytosti.
Jsou to lidské bytosti!
Tečka a žádné omluvy pro jejich vraždění,to si nacisté také dokázali zdůvodnit proč posílali miliony lidí do plynu a víte co je na tom nejvíce barbarské-oni tak dělali v pevné víře,že dělají dobrou věc a tato bude po zásluze odmněna.
Také byla z jejich strany kladena otázka,jaký smysl má život .. ?
Re: Liberál prý nemůže nechtít muslimskou mešitu. Ježíši Kriste!
(Stallker, 14.9.2010 19:00:42)
Odpovědět
Paní Rado, každý soudný, vychovyný a gramotný člověk, dovolil bych si říci už někdy od dvanácti, třináctí let, by přesně měl vědět, nač to slouží. Nemluvím o čůrání. A taky by se podle toho měl umět zodpovědně chovat. Platí rovným dílem pro muže i ženy. V dnešní době existuje tak obrovské množství možností, jak se chránit, že je dle mého z 99,99% jen lidská blbost, že vůbec tolik případů dospěje až tak daleko, aby bylo nutno o potratech vůbec diskutovat. A i když už se něco nepříjemného stane, stále tuším existuje i tzv. pilulka poslední záchrany. Jsem docela silně proti potratům i když vyjímky připouštím. Ale opravdu jen dobře zdůvodnitelné vyjímky, za vše ostatní by lidi měli být připraveni nést odpovědnost.
Re: Liberál prý nemůže nechtít muslimskou mešitu. Ježíši Kriste!
(Stilet, 12.9.2010 14:20:02)
Odpovědět
Doufám, že někdy potkáte dívku nebo ženu, která vám ukáže co zkrýva mezi stehny a nepochybují že se budete divit že to co vidíte vůbec neodpovidá kosočtverci se svislou čárkou uprostřed. Pokud jste už dospělí, tak zajděte do nevěstince, nebo požádejte pouličí děvu, jak ji to mezi stehny vypadá. To vám polezou bulvy z očních důlku.
Re: Liberál prý nemůže nechtít muslimskou mešitu. Ježíši Kriste!
(Wolfowitz, 14.9.2010 10:51:21)
Odpovědět
Ta sedla! Dobrý!!!
Re: Liberál prý nemůže nechtít muslimskou mešitu. Ježíši Kriste!
(optimista, 12.9.2010 18:25:43)
Odpovědět
Tento článek mně donutil několikrát k zamyšlení, pokaždé bylo o trošku delší.
Zamyšlení prvé.
Chtě nechtě. S většinou argumentů autora souhlasím. Jsem svobodomyslný..
Zamyšlení druhé.
Ovšem, na druhou stranu, když se to tak vezme, jak se říká, dokola kolem. Postavit mešitu blízko Ground Zero nemusí být ani z hlediska Američanů špatné řešení. Až tam bude stát nový mrakodrap, nebudou muslimové na něj útočit. Mohli by si poškodit mešitu. To neudělají. Jsou přece tolerantní a mírumilovní a já, já jsem liberál.
Zamyšlení třetí.
Je tu ale určité dilema. Islám má dva základní směry. Sunity a šiity. A ti se moc rádi nemají. Když bude mešita sunitská, je nebezpečí, že ji napadnou šiité a naopak. Co teď? Nejlepší bude postavit mešity dvě. Hned vedle sebe. Jednu sunitskou, druhou šíitskou. Postavit by se mohly přímo na Ground Zero a dva štíhlé mrakominarety by čněly nad City. New York by měl svá nová dvojčata a byl by v bezpečí. Jsem optimista.
Byly by to dvě mouchy jednou ranou. Teď mne ale vyrušil z mých myšlenek nějaký silný zvuk zvenčí. Je to stále silnější a silnější. Půjdu se podívat. Jako by letělo letad…………
Skvělé!!!
(Stallker, 12.9.2010 21:58:24)
Odpovědět
S panem Matějkou opět kategoricky souhlasím a k Vašemu příspěvku pane optimisto, závěr je skvělý...:-))))
Re: Liberál prý nemůže nechtít muslimskou mešitu. Ježíši Kriste!
(jh, 12.9.2010 23:08:41)
Odpovědět
Optimisto,
jako sunita bych nikdy nesnesl, aby v blízkostí "mé" mešity stála šiítská, tvářící se dokonce jako dvojče!
Či-li vtipná úvaha, ale zcela mimo realitu
Re: Liberál prý nemůže nechtít muslimskou mešitu. Ježíši Kriste!
(hanca, 13.9.2010 12:50:53)
Odpovědět
pane Matejko, opet souhlas. vystizne a jasne napsano.
optimisto, pobavil jste. uvaha 2 mesit a k tomu jeste pridejte ten planovany gay klub...zkuste to nekomu vlivnejsimu navrhnout, at se nam ty hroty nenavisti trochu obrousi.