reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět

Autor: Lukáš Petřík | Publikováno: 9.9.2010 | Rubrika: Rozhovory
Ilustrace

Rozhovor s předsedkyní Poslanecké sněmovny Miroslavou Němcocou

 

Jak hodnotíte vývoj v ODS po odchodu Mirka Topolánka. Posouvá se ODS správným směrem?

Dosavadní vývoj hodnotím dobře. Potřebovali jsme tu vnitřní sebereflexi, tedy zamyslet se v ODS nad tím, co se s ODS stalo. Byli jsme čím dál tím méně volitelní a mnoho lidí mělo výhrady k našemu stylu i k naší politice a také někteří odešli k TOP 09. Tento návrat je určitě v našem zájmu a vracíme se někam, odkud jsme nikdy neměli odejít. Je to návrat k tomu, na čem byla ODS vystavěna za Václava Klause, tedy k obhajobě individuální svobody, nedotknutelnosti soukromého majetku a ze svobody plynoucí odpovědnosti. Vracíme se zpět k obhajobě idejí.


Kdybyste měla srovnat Petra Nečase s Mirkem Topolánkem, k čemu byste došla?

Nebudu tím, kdo na bývalé vedení a na bývalého předsedu teď snese lavinu kritiky. Nicméně oprávnění k tomu mám v tom, že jsem uplynulé čtyři roky nemlčela a své výhrady jsem říkala nahlas, i když mě to někdy osobně dostávalo do zrovna ne jednoduchých situací a dokonce to vedlo k tomu, že byly činěny kroky z pozice tehdejšího vedení strany, abych se vůbec neocitla na kandidátní listině pro tyto sněmovní volby. Pokud jde o rozdíly mezi Petrem Nečasem a Mirkem Topolánkem, tak jsou jednak ideové, jednak osobnostní. Vidím vnitřní ideovou pevnost u Petra Nečase, který navazuje na to, čím byla ODS v prvopočátcích. U Mirka Topolánka jsem měla pocit, že chce ODS přeměnit ve středopravicovou stranu a posunout ji doleva, čímž napravo vyklidil prostor pro TOP 09 a to byla velká chyba. Petr Nečas a nové vedení ODS se bude snažit vrátit se do původních pozic. Pokud jde o tu osobnostní rovinu, tak mi více vyhovuje jeho konzervativní styl, zatímco u Mirka Topolánka byl styl více liberální, ale liberální bez hranic a já mám raději, pokud člověk, který má odpovědnost za chod státu, nějaké hranice má.

 

Tím myslíte tedy zdrženlivější a klidnější vystupování Nečase ve srovnání s bouřlivým Topolánkem?

Ano, také. On je i rozdíl v tom, že Petr Nečas je chodící encyklopedie, člověk který má obrovský přehled. Tím neříkám, že Mirek Topolánek neměl. V průběhu své funkce hlubší vhled získal. V mnoha oblastech si vedl velmi dobře, to se mu nesmí upírat. Ale takové to hluboké konzervativní přesvědčení je vlastní Petru Nečasovi.      

 

Nová vláda získala důvěru. Jste spokojená s koaliční smlouvou a složením vlády. Myslíte Prosadila ODS maximum?

Dívám se na roli ODS z pohledu toho, co potřebuje naše země, a ne z pohledu toho, co by si přála ODS. Co by si ODS přála, je také jednoznačně limitováno tím, jak uspěla ve volbách a žádná sláva to nebyla. Na začátku května by asi nikdo nevsadil, že ODS bude lídrem koalice a že vůbec bude ve vládě. Nám náleží pokora, nikoli přetahování se o to, o kolik křesel bychom mohli mít více. Složení vlády považuji za adekvátní k našemu volebnímu výsledku. A koaliční smlouva je kompromisem a v poměrném volebním systému to jinak nejde. Obecně jsem spokojená.


Co vás nejvíc zaujalo na projevu prezidenta k vládě při jejím jmenování?

Zaujaly mě dvě teze. První byla o tom, že nová vládní koalice má silný mandát. Se 118 hlasy se již reformní kroky dají podniknout. Druhou tezí bylo, aby tato vláda byla schopna hájit zájmy občanů České republiky nejen doma, ale i v zahraničí a ve strukturách EU.

 

Když jsme u obrany českých zájmů v zahraničí, nebylo poněkud nešťastné, že ministr zahraničí Schwarzenberg v Rakousku řekl, že sice Benešovy dekrety zrušit nelze, ale považuje je za nelegální?

Já v tom výroku považuji za klíčové to, že zrušit dekrety nelze. Z toho pro mě plyne jistota trvání právního stavu, který je nyní. Individuální názor pana Schwarzenberga pak považuji za jeho osobní postoj, nikoli pozici České republiky.

 

Nicméně ten výrok nepovažujte asi za šťastný…

Já bych to takhle jako on určitě neřekla.

 

Čeho byste chtěla ve svém funkčním období dokázat jako předsedkyně sněmovny?

Chtěla bych nastolit jiný politický styl a myslím, že souhlas s tím dala veřejnost najevo ve volbách tak, že nedala preferenční hlasy těm, jejichž projev a chování ve sněmovně se jim nelíbilo. Z ohlasů, která dostavám, se lidem nelíbí ta vyhrocená konfrontační atmosféra, která tu byla. Sněmovna má být kolbištěm názorů, ale lidem vadí, že zde docházelo k útokům a urážkám vedeným ne ve věcné a ideové, nýbrž v osobní rovině. Mou ambicí je takovéto jednání nepřipustit. Samozřejmě, že se to snadno řekne a hůře dělá. Jedná se o 200 poslanců a 200 individualit. Každý má svou představu o tom, co je ještě v mezích nějaké korektnosti, slušnosti a zdvořilosti a každý má tu hranici někde jinde. Druhou věcí, kterou bych chtěla dokázat, je uvést sněmovnu do lepšího povědomí u české veřejnosti, aby navenek nevypadalo, že se tu jen hádáme, ale aby zde vznikaly kvalitní zákony, které se nebudou každou chvíli novelizovat, nebudou vzbuzovat chaos a z kterých občanům bude plynout právní jistota.   

 

Už víte, jak ukočírujete třeba projevy Davida Ratha?

Žádnou zvláštní metodu si nepřipravuji. Pravidla nejlépe nastavím tím, jak se tady sama budu chovat, svým příkladem. Jak se chovám druhým, očekávám, že oni se budou chovat i ke mně. Jsou to dospělí lidé a pokud se nebudou umět chovat, tak jim to voliči spočítají ve volbách. Rovněž budu žádat místopředsedy sněmovny Zaorálka, Parkanovou a Klasnovou, aby v rámci svých poslaneckých klubů dbali o to, aby diskuse ve sněmovně probíhala na lepší úrovni než dosud.

 

Na posledním kongresu ODS jste byla zvolena první místopředsedkyní. Čeho byste chtěla dokázat ve straně?

Nás čeká ještě spousta práce a vůbec to nebude jednoduché. Já jsem ráda, že poslední kongres nás vymanil z toho skoro začarovaného kruhu zákulisních dohod a výměnných obchodů. Bohužel platí, že podobné praktiky stále existují na řadě radnic, v regionech a oblastech. Pokud nepochopíme květnový vzkaz voličů, tak nás česká ještě druhá lekce od voličů v komunálních volbách. Měli bychom nabídnout důvěryhodné lidi, kteří nebudou zatahovat své obchodní praktiky a zájmy do rozhodování obcí, krajů či republiky. Na řadě míst nás bohužel podobná lekce od voličů čeká a teprve po této lekci se ODS na mnoha místech pesonálně obrodí.

 

Kdo by měl být podle vás příštím českým prezidentem? Přemysl Sobotka?

Záleží na tom, jakým způsobem bude volen prezident. Pokud bude volen přímo, tak se dá velmi těžko odhadnout, kdo by to mohl být. V případě parlamentní volby záleží na tom, jak bude vypadat Senát, který se do té doby dvakrát obmění. To velmi zamíchá politickými kartami. Konkrétní jména teď vystřelovat asi nemá smysl.

 

Dle některých odhadů po vstupu ČR do unie pochází přes 80 procent českých zákonů z Bruselu formou implementace směrnic. Po přijetí Lisabonské smlouvy to je ještě více. Nestává se pak český parlament určitou loutkou Bruselu a poslanci hlasovacími mašinkami, kteří jen povinně schvalují to, co přijde z EU?

Už jsem se toho dotkla u projevu pana prezidenta k vládě, kdy říkal, že by měla hájit zájmy českých občanů ve vztahu k EU. Česká reprezentace by se měla postarat o to, aby Česká republika byla suverénním státem, který v zásadních otázkách rozhoduje sám za sebe a není pasivním příjemcem doporučení, směrnic a rozhodnutí Bruselu. Na to, jak funguje či nefunguje rozhodování v EU, ukazuje pakt stability, kdy ho velké státy mohou porušovat bez sankcí a de facto platí, že existují rovní a ještě rovnější. O možnosti kontrolovat české ministry na hlasování Rady EU byla ve sněmovně velká debata. Byly zde i návrhy, aby to nebylo pouze prostou většinou, ale ústavní většinou. Otázka není uzavřena. Vrátí se k ní určitě nová sněmovna a určitě to bude téma. Za sebe říkám, že máme usilovat o to, aby co nejvíce kompetencí zůstalo v našich rukou.

 

Měla by se pak reprezentace ČR pokusit získat v duchu oboustranné flexibility obsažené v Lisabonské smlouvě, která slibuje možnost návratu některých pravomocí na národní úroveň, získat pravomoci ČR zpět? Ve svém programu to sliboval i například ODS blízký David Cameron z Konzervativní strany.

Se zneklidněním sleduji snahu utvořit diplomatickou službu EU, protože definovat jednohlasný zájem EU, který by mohli členové tohoto sboru hájit, podle mě téměř neexistuje. Jsou tu příliš velké odlišnosti mezi národy ekonomické, histrorické i kulturní. Pokud David Cameron hovoří o možnosti návratu národních pravomocí, tak já bych byla pro, aby ČR začala tuto debatu vážně vést s těmi, kteří budou shodného názoru a pokoušela se tu cestu k návratu některých pravomocí nalézt. Může k tomu pomoci i ekonomické krize. EU si totiž vzala mnohem větší sousto, než dokáže zvládnout, a myslela si, že to sousto zvládne nárůstem byrokracie, ale ukazuje se, že sama sebe dostala do slepé uličky a že ten moloch je již neufinancovatelný. Snažit se reformovat EU bychom měli, ale jsem skeptická v tom, jestli se tato možnost blíží.

 

S ekonomickou krizí souvisí i otázka přijetí eura. Jste pro referendum o euru, jak ho prosazuje například váš kolega Hynek Fajmon?

Líbí se mi, že vláda odmítla stanovit nějaké přesné datum vstupu ČR do eurozóny a chrání se před negativními ekonomickými vlivy včetně financování problémových států. Euforie Slováků se změnila v naštvanost, když zjistili, že by měli platit dluhy za rozhazovačné Řeky. Kloním se k tomu, že by zde referendum být mělo. Složitost té otázky sice komplikuje vypsání referenda, ale nepodceňovala bych naše občany při rozhodování o tak důležité věci. Já bych hlasovala proti přijetí eura. Já nevidím žádný důvod, proč vstupovat do eurozóny. Pakt stability a pravidla se tam nedodržují a současné fungování eurozóny pro mě není důkazem, že by tato měna byla silná a stabilní.

 

Teď pár obecně ideových otázek. Věříte teorii globálního oteplování způsobeného člověkem?

Na teorii globálního oteplení způsobeného člověkem nevěřím. Pod dnes existujícími ledovci byla nalezena lidská obydlí, takže je vidět že výkyvy teplot neovlivnil dnešní člověk. Příroda prochází nějakými cykly, které nejsou v krátkém období deseti či dvaceti let vyhodnotitelné. Navíc unikly údaje, že Mezivládní panel pro klimatické změny falšoval své zprávy. I to by nám mělo trochu otevřít oči a zachovat chladný rozum. Mně to celé připomíná trochu komunisty, kteří chtěli poručit větru dešti. Člověk není nepřítelem přírody, je její součástí a není třeba aplikovat taková razantní opatření, která zaváděl například ministr Bursík.

 

ODS se od svého počátku hlásí k obhajobě národních zájmů. Co pro vás znamená vlastenectví?

To je velký pojem. Je to věc, u které cítíte, že se dotýká přímo vaší podstaty. Vlastenec podle mě není pouze uzavřen uvnitř své vlastní země, nežije s klapkami na očích a dokáže se podívat i do ostatních zemí, ale v žádném případě nezavírá oči před tím, co před ním vytvořily všechny generace předků a na tom základě staví. Nehledá jiný základ kolem sebe, nevytváří si nějaký falešný nový svět, ale staví na tom, co miliony lidí učinily dobrého pro naši vlast. Je to spojeno s odpovědností, protože když mám někde svůj domov, tak chci, aby ten domov k něčemu vypadal, aby se v něm dobře žilo a abych ho v pořádku předala i dalším generacím. Z tohoto důvodu se dá říct, že i rozpočtová odpovědnost je projevem vlastenectví.

 

Byla jste na pohřbu Milana Paumera. Jaký je váš pohled na kauzu bratří Mašínů?

V této otázce si nikdy nebudou rozumět příznivci komunistů a odpůrci komunistů, protože příznivci komunistů vidí v Milanu Paumerovi a Mašínech příklad gangsterství. Odpůrci komunistů říkají, že nechtěli být otroky a nechtěli otroctví přijmout. Proto já jsem na jejich straně, i když vím, že názor veřejnosti je rozpolcený.

 

Kdo jsou vaše politické vzory?

Kdybych měla říct jedno jediné jméno, tak je to Margaret Thatcherová.

 

Co na ní nejvíce oceňujete?

Vyrůstala jsem v době, kdy byla Železná lady českými komunistickými médii označována za monstrum. Stále znělo, jak horníkům nechce dát najíst, napít a jejich rodiny umírají hlady. Byla to žena hlubokých zásad, kterým hluboce věřila. Měla vizi ze zaostávající Británie znovu udělat prosperující svobodnou zemi. A to se jí během jejích vlád povedlo, přestože jí to dodnes mnozí nedokázali odpustit. Před časem mě dojalo, když jsem viděla přenos slavnosti z britského parlamentu, kdy jí byla odhalena bronzová socha a tato dáma, která svým věkem neztratila svůj šmrnc, tam řekla: ´Stačilo by mi, kdyby ta socha byla železná´.

 

Parlamentní listy srpen/září 2010

 

 

 

 

 

 


 

 



 

reklama
1431 čtenářů | 26 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět
(Alberto Kvěch, 9.9.2010 9:09:19)
Odpovědět
Úvahy paní Němcové o směru politiky Topolánka nemají žádný základ.Nechápu, proč tvrdí,že Topolánek směroval ODS doleva.Topolánek nikam stranu nesměroval.On byl jen neshopný politik s desítkami chyb a chyb se nedokázal vyvarovat protože si jich nebyl vědom, nebo si je částečně uvědomil (nikdy nepřiznal) až když sklízel následky svého nepolitického jednání.Řekl bych ,že Němcová stále více přijímá názory zakladatele ODS a ty stále více proklamuje.Počátky ODS nebyly ničím vyjímečné a strana se zmítala v problémech, v demagogii a nevědomosti.ODS nejde odepřít značný podíl na nepřijatelném současném stavu společnosti,financí,korupce a nefunkčnosti státu.O současný stav se jistě dělí se socanama rukou nerozdílnou.Opoziční smlouvy raději nevzpomínejme.
Re: Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět
(Blabla, 9.9.2010 9:42:27)
Odpovědět
Škoda že si z chování bývalé britské premiérky nevzala tato paní víc, když nechala tuto zemi zavléct do chapadel EU a nepřehledné LS. Možná mít méně cizích vzorů, a mohla být sama vzorem ve snaze po zachování národní suverenity a nezávislosti. Že by nový názorový kabátek?
Re: Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět
(Lír, 9.9.2010 10:08:26)
Odpovědět
Oba máte pravdu, celkem mě šokuje jak se tato žena která byla už všech našich průserů které ODS napáchala nebo pomohla spolunapáchat najednou tváří jako by zde byla nová, ona za nic nemohla a komicky tu proklamovala jakýsi nový politický směr ??
Vidím neuvěřitelnou faleš v prohlášení této paní a cítím silný Klausismus, ti co nás dostali do našich současných problémů se tváří jako spasitelé a zachránci, ale před kým před samou sebe ???
Vždyť je to demagogické jako blázen.
Re: Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět
(PetrW, 9.9.2010 13:23:48)
Odpovědět
Ale ona asi opravdu za nic nemůže, resp. může jen za nemnoho. Ona je příliš tupá a blbá, aby vůbec za něco mohla.
Němcová je prostě jen kompars bez názoru.
Re: Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět
(Tak, 9.9.2010 14:12:44)
Odpovědět
Petře, už přišel čas, aby jste to vzal do svých rukou vy. Dejte do všeho tisku inzerát, že jste nejschopnějí člověk v ČR a že zaručeně stát dovedete k prosperitě a k mravnosti.
Re: Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět
(Dan, 9.9.2010 21:52:45)
Odpovědět
Velmi správně Petře napsané, je to přesně tak.
Re: Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět
(Poljanka, 9.9.2010 10:11:23)
Odpovědět
ODS je zodpovědná vč. Klause za celou řadu problémů, mnohem více Klaus nežli Topolánek.
Pro mě osobně je to strana nevlitelná, korupčnická a zatuchlá, ale pokud bych měl volit Suverenita nebo ODS je méně špatnou variantou ta ODS.
Osobně tipuji že jim TOPka časem spolkne a ODS zanikne a s ní i stín Václava Klause, z toho bude nevrlýa bezvýznamný důchodce, po němž díky jeho aroganci pes neštěkne.
Re: Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět
(st, 9.9.2010 10:26:33)
Odpovědět
Jak může ústavní činitel říkat takové názory o EU a euru??? Proč ji neodvoláte??? Ihned empeachment a s prezidentem také. Referendum o EU bylo, tak se jím řiďte!!
Re: Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět
(David, 9.9.2010 10:51:50)
Odpovědět
Správně! Na kandelábry s nimi! My jim ještě ukážeme! Jak to, že mají jiný než oficiální názor? Jak si vůbec mohou dovolit něco takového říkat.

Aneb návrat do středověku: O Bohu se nediskutuje, v Boha se věří...
Re: Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět
(Dan, 9.9.2010 11:01:42)
Odpovědět
Vrať se do dramtaickýho kroužku chlapče, tady hovoří dospělí lidé o vážných věcech.

To co sami odhlasovali a podepsali ted chtějí rušit a vracet ??

Paní Němcová, vy byste se měla kíjet za svoje činy a ne vyřvávat o vlastenctví v zemi vykradené pod vaším vedením !!!
Sladký život bruselských podržtašků
(richard, 9.9.2010 14:08:32)
Odpovědět
Sladší život bruselských byrokratů

Bruselští úředníci si všimli, že ceny chleba se v jednotlivých zemích Evropské unie liší až trojnásobně a významné diference jsou i v cenách jiných výrobků či služeb. A vymysleli projekt Consumer Market Watch, jehož cílem je monitoring cen, spokojenosti zákazníků a jejich stížností, stejně jako kontrola bezpečnosti zboží.

Sladký život komunistických zákonodárců o tom, jak si užívají svoji neviditelnou pozici, kdy od nich nikdo dlouhé měsíce nic nečeká, a jen občas vystoupí z nitra nicotnosti a naplno se opíjejí vlastní důležitostí (jako v současnosti při volbě prezidenta). Mám nyní pocit, že ještě sladší život mají evropští zákonodárci, putující mezi Bruselem a Štrasburkem.

Co víme o aktivitách eurokomisaře Vladimíra Špidly a práci českých europoslanců? Prakticky nic – víme jen, že mají imunitu, více než nadprůměrné platy, cestují zdarma. Na čem a jak pracují netušíme. Je překvapivé, že media se o nejlépe placené úředníky českého původu nezajímají. Jak vypadá například bruselský pracovní den mediálně známé Jany Bobošíkové a jejího asistenta Pavla Bobošíka?

Z řady výstupů EU je zcela evidentní, že eurokomisaři a europoslanci zoufale hledají témata, aby alespoň částečně mohli demonstrovat svoji důležitost a potřebnost. Jejich invence však není příliš velká a výsledky práce jsou mnohdy tristní.

Projekt Consumer Market Watch (CMW) je klasickým příkladem. Do pěti let bychom měli dostávat díky této Spotřebitelské tržní hlídce informace o cenách 500 druhů zboží a služeb ve všech 27 zemích EU. Netuším, jak dlouho a kolik europoslanců se tímto projektem zabývalo a zabývá, ale to je práce, kterou zvládne slušná nadnárodní agentura zaměřená na průzkum trhu do měsíce. Pro bruselské úředníky je to ale práce na pět let.

Zatímco monitoring bezpečnosti zboží lze jednoznačně přijmout jako přínosný (v podstatě již informovanost mezi státy funguje), netuším, co nám přinese poznání, že lístek do kina je v Portugalsku levnější než ve Francii, že chleba v Česku je o 300 procent levnější než v Británii, že alkohol v Irsku řádově převyšuje ceny v Polsku… Francouz do kina do Portugalska kvůli úspoře pár centů nepojede, stejně jako Brit si nebude jezdit kupovat chléb do Česka.

Evropská unie chce prý monitoringem cen v rámci akce CMW tlačit na prodejce a povzbudit spotřebitele, aby hájili svá práva. Jak, když ceny ve velké míře ovlivňuje rozdílná výše DPH v jednotlivých zemích, bruselští úředníci neoznámili. Podle komisařky EU pro ochranu spotřebitele Megleny Kunevy z Bulharska ale Brusel nemíní zasahovat do tvorby cen v jednotlivých členských zemích EU. V kontextu s tímto výrokem pak lze na pětiletý projekt CMW pohlížet jako na zbytečný paskvil z dílny byrokratů, kteří se snaží předstírat práci.
Re: Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět
(David, 9.9.2010 17:30:32)
Odpovědět
Co si takhle přečíst, nač jsem reagoval? ;)
Re: Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět
(Paranajkos Klitoris, 9.9.2010 21:55:05)
Odpovědět
předvedl jste opravdu dramatický výstup hodný blba, kandelábry, věšení..
Pán bude asi druhý havel..
Re: Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět
(Katsanson, 9.9.2010 22:16:59)
Odpovědět
Ááá pán je soudruh s ocelovou pěstí že? Hned by šel věšet. To je tedy inteligence.
Re: Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět
(nanes, 9.9.2010 10:54:30)
Odpovědět
Tato knihovnice se skřípavým hlasem patří do archivu ODS,to znamená,že byla u všeho,od privatizace bez právních mantinelů,projednávání a schvalování přístupových podmínek pro vstup do EU až po Lisabon.Teď farizejský mluví jako její modla Klaus o národních zájmech,vlastenectví a dokonce návratu kompetencí zpět z Bruselu.To co zavinila nevratně ODS v ekonomice i politice se nedá ani publikovatelně nazvat.Samozřejmě se podepsaly na celkové mizérii i další strany,ale zlodějskou privatizaci nastartovala ODS!Burcovat národní hrdost ve vykradené zemi s námezdní montážní pracovní silou pracující pro cizí vlastníky je sprostý a urážlivý alibismus.Je naši ostudou jaké lidí a odborníky necháme vládnout a zastupovat i v zahraničí.Místo toho,aby tito vysloužilí politici po totální devastaci tiše zmizeli,tak bez špetky soudnosti a studu se opakovaně cpou ke korytům s dalšími sliby.Tato politická mumie se nestydí se svou civilní odbornosti a znalostmi brát s dalšími příplatky téměř 200 tisíc,mít ochranku,auto s řidičem atd.Ano,tak si vypolstrovali v minulosti své poslanecké a funkční křesla i když v nich sedí pablbi,viz předchůdce Vlček.Výsledky práce jí podobných trvalek vidíme my,řadoví občané denně kolem sebe,ať raději mlčí a neupozorňuje na sebe,na její okopírované moudra od ideového vůdce z hradu,není nikdo zvědavý.
Re: Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět
(Frgál, 9.9.2010 10:59:39)
Odpovědět
perfektně popsané !!

Němcová je politická mumie bez vzdělání, zodpovědná za všechno to co nyní kritizuje, zodpovědná i za vykradení země společně s Vencem klausů.

Ale toto se redakci do chlívka politické nekorektnosti už nevejde, ten se omezil na trio Kocáb Havel Švarcnberg, ostatní darebáci, ti kteří stáli přímo u vykradení privatizací o těch se tqaktně mlčí, o vlastencech..
Re: Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět
(JosefB, 9.9.2010 11:29:08)
Odpovědět
Je mi odpudivá pro svou neinteligenci na dálku. Její největší kvalifikací na předsedkyni bylo asi to, že chčije vsedě. Chcaním vsedě může být někdo i ministriní obrany, ačkoliv je to všem pro smích. NOVÁ DOBA.
Re: Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět
(PetrW, 9.9.2010 13:03:56)
Odpovědět
Její kvalifikací na místopředsedkyni byl ubrečný projev na kongresu ODS, kde jak nějaká zpovykaná puberťačka zajíkala nad obdivem k Lukoilovičovi.
Re: Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět
(PetrW, 9.9.2010 13:17:12)
Odpovědět
http://www.ct24.cz/domaci/93598-necas-tretim-predsedou-ods-jeho-pravou-rukou-prekvapive-nemcova/
Re: Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět
(Dan, 9.9.2010 13:30:43)
Odpovědět
Lidé kteří se hlásí k Lukoilovičovím idejem by měly chápat, že se stávají politickými mršinami společně s ním, nedovedu si představit a volby mi dávajíza pravdu, že někdo bude volit jeho řiťolezce.

ODS zachránilo oddělení toho kremelského pacholka, pak dal polibek smrti SSO, ted zlikviduje Bobostranu a další na řadě je nepoučená ODS.

Jsem tak rád, že jsem je přestal volit, ten Klausův smrad mi tam vadil, ještě že je tu koho jin. volit, TOP a VV tomu dali zdravější vítr.

ODS je třeba pohřbít společně s Klausem a začít znovu.
Re: Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět
(A.H., 9.9.2010 12:41:58)
Odpovědět
Vy zlí euroskeptici, nacionalisté, fašisté, xenofobové, homofobové a pražáci!
EU chrání štěňátka více a lépe!
viz Die Tageszeitung TAZ vom 9 September 2010
PDF zde: http://www.filesonic.com/file/19043201/taz090910.rar
Re: Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět
(Lojza z paseky, 9.9.2010 16:05:43)
Odpovědět
Paní Němcová dne 18.2.2009 hlasovala pro přijetí Lisabonského paktu. Tím jest myslím řečeno vše.
Re: Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět
(Václav, 9.9.2010 16:07:17)
Odpovědět
Co je to opět za mylná tvrzení od jednoho z nejvyšších našich státních činitelů Chtěl bych přeci jenom uvést jasno do tzv. "pravomocí" Evropské komise. Evropská komise nám nic sama o sobě nenařizuje. Postup je následující: Evropská komise připravuje podklady pro zákony a nařízení, které musí vypracovat na základě návrhů, které přicházejí od Evropského parlamentu, Rady Evropy a od jednotlivých členských států EU. Vypracované podklady Evropská komise předkládá k projednání Evropskému parlamentu a Radě Evropy. Teprve po demokratickém schválení zákonů a nařízení v těchto orgánech se stávají závaznými pro členské státy EU. EK sama ví, že je nadměrně byrokratická, a proto vytvořila výbor (komisi), který má připravit opatření pro odbourání nadbytečné byrokracie v EU do konce roku 2011. Samozřejmě je otázkou, do jaké míry se jí to podaří. Předpokládám, že v tomto výboru jsou kompetentní osoby z různých zemí a že naše vláda by měla dohlížet na to, aby v tomto výboru byli i zástupci ČR. Je třeba věnovat pozornost tomu, abychom věci ovlivňovali a ne neustále si na něco v Evropské unii stěžovali, jak to zpravidla dělají někteří nejvyšší političtí a státní činitelé.
Re: Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět
(Lojzo, 9.9.2010 17:46:10)
Odpovědět
Opět se Němcová ukázala jako Klausův šašek. Papouškuje nesmysly hradního dědka. Co nestačil pohnojit on, tak dokončí ona.
Re: Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět
(Wolfowitz, 10.9.2010 12:46:43)
Odpovědět
Jednoduchá otázka - jak hlasovala ohledně Lisabonu? Ano nebo ne?
Re: Němcová: Je třeba hájit národní zájmy, suverenitu a získat pravomoci od Bruselu zpět
(Kyril, 10.9.2010 16:41:32)
Odpovědět
hlasovala ANO