reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu

Autor: Václav Klaus | Publikováno: 3.9.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Vystoupení prezidenta republiky na poradě velvyslanců
 

Vážené velvyslankyně, vážení velvyslanci, 

rád bych Vás, jako ostatně na přelomu srpna a září každý rok, pozdravil a zamyslel se – společně s Vámi – nad naší zahraniční politikou a nad úkoly, které z ní pro nás plynou. Při červencovém jmenování vlády jsem mimo jiné řekl toto: „Byl bych rád, kdyby tato vláda byla silná i navenek, kdyby v zahraničí uměla mluvit nahlas a kdyby uměla hájit zájmy našich občanů. Jsou to naši voliči, kdo dal této vládě mandát, ne její budoucí partneři na zahraniční úrovni.“ Dovolte mi, abych tato svá slova trochu rozvinul a dovysvětlil, neboť nejsou samozřejmostí. Určitě ne v naší zemi.

Ve vládním prohlášení, které bylo před třemi týdny předneseno v Poslanecké sněmovně, zazněla i věta, že „vláda bude usilovat o zodpovědnou zahraniční politiku založenou na kontinuitě a co nejširším vnitropolitickém konsensu“. Obojí je velice potřebné.

Vím velmi dobře, že mluvím k více méně stabilnímu profesionálnímu sboru našich špičkových diplomatů, nikoli k politikům, ale pokud nemá být diplomacie pouhou rutinou zajišťování elementárního provozu vzájemných vztahů dvou zemí, vědomí širších souvislostí je naprosto nezbytné. Základní kontury naší zahraniční politiky musíme znát a respektovat. Ta není pouhým odvarem politiky vnitřní a bez ní by zavládla buď bezkoncepčnost, popřípadě pouze krátkozraká účelovost zahraničních aktivit nebo čirá pasivita. Ani jedno jistě nechceme. 

Stejně špatný by byl i přístup, kterým jsme prosluli v naší nesvobodné minulosti a který vycházel z toho, že nejlepší cestou k zajištění dobré a výhodné pozice naší země ve světě je slepá poslušnost, konformismus a bezbřehá loajalita vůči všem krokům, politikám a iniciativám, s nimiž přicházejí naši spojenci nebo ti, které za spojence považujeme, aniž bychom si kladli otázku, do jaké míry je prosazování jejich politik výhodné pro naši zemi. Tento přístup má u nás i teď nemálo zastánců. Ti se sice ohánějí univerzálními hodnotami, globalizací či postupující evropeizací, ale ve skutečnosti to znamená rezignaci na zahraniční politiku a na prosazování našich autentických zájmů. 

U části našich politiků, diplomatů i novinářů se navíc udržuje poněkud naivní přesvědčení, že naši spojenci takovou slepou loajalitu pozitivně ocení, že si tím s nimi automaticky budujeme nadstandardní vztahy (přesahující reálný význam naší země), a že díky tomu získáváme mimořádné bezpečnostní záruky či ekonomické a politické výhody. Zkušenosti uplynulých dvaceti let, ale i minulosti daleko delší, ukazují, že v mezinárodních vztazích, tak jako ostatně všude jinde, nic zadarmo není. Za všechno se platí. Spoléhat na vděčnost jiných se nevyplácí. 

V přístupu k zahraniční politice se musíme vyvarovat i opačného extrému, kterým je nerealistické přeceňování našich možností, představa, že vzhledem k jakési naší výjimečnosti můžeme uspět tam, kde velmoci a mezinárodní společenství dosud selhávaly, a že našimi vlastními originálními iniciativami můžeme vyřešit letité krizové body dnešního světa. Ani tudy cesta k budování mezinárodního respektu pro naši zemi nevede. 

V poslední době se pro některé naše politiky a novináře náš národní zájem zužuje do jednoho jediného postoje, zcela vězícího v minulosti, podle něhož je pro nás i nadále zásadní hrozbou Rusko, bez ohledu na změny, které v této zemi proběhly a probíhají. Prizmatem strachu z Ruska se pak pohlíží na veškeré dění v politice a hospodářství v Evropě i ve světě. Všechny ostatní hrozby jsou bagatelizovány. U někoho snad jde o postoj autentický, ale v mnoha případech je to postoj účelový, motivovaný průhlednými vnitropolitickými kalkulacemi. 

Takovouto ztrivializovanou a manipulativní představu o našich národních zájmech je třeba odmítnout. Ne proto, že bychom si přáli, aby se u nás obnovil vliv Moskvy, ne proto, že bychom podporovali posilování naší závislosti na Rusku v tak důležitých oblastech, jako je např. energetika, ale proto, že je v rozporu s realitou a že brání otevřené diskusi o skutečně podstatných aspektech naší zahraniční politiky. Zájmy velkých zemí jsou realitou a vyvarujme se proto jak naivitě, tak paranoidním sklonům. 

Naším primárním zájmem je, aby byla Česká republika stabilním, dlouhodobě prosperujícím státem, aby byla státem, který je v mezinárodních vztazích jasně definovanou entitou, aby byla státem schopným svým občanům garantovat demokratické svobody a jejich mezinárodní i vnitřní bezpečnost. Všechno ostatní jsou metody a cesty, jak toho docílit. 

Je také zcela evidentní a zdůrazňuji to proto, abych předem reagoval na naše některé falešné internacionalisty, že pro zemi naší velikosti lze většinu našich zájmů zajistit pouze v rámci mezinárodního společenství, resp. mezinárodních institucí, jejichž jsme členy. Ani zdaleka to však neznamená, že jakékoliv názory, postoje či formy institucionálního uspořádání těchto institucí, jakkoliv většinově jsou prosazovány a podporovány, budou automaticky v souladu s našimi základními zájmy. Pokračování tendencí k umělé unifikaci Evropy, k další regulaci stále větší části lidských aktivit a k prohlubování demokratického deficitu Evropské unie jsou naopak s našimi zájmy v zásadním rozporu. Realita evropského hospodářského a politického vývoje, obzvláště v dnešní době, potvrzuje, že ignorování těchto problémů a silové prosazování takových projektů, jako je např. Lisabonská smlouva, ohrožují nikoliv pouze budoucí evropskou prosperitu, ale i všechno pozitivní, co bylo v minulých desetiletích v Evropě dosaženo. Na prvním místě to ohrožuje demokracii a občanské svobody. 

Vyžadovalo by mimořádnou nepozornost, nevšimnout si, jak se za posledních několik málo měsíců změnila evropská diskuse a pohled na některé, dříve zcela tabuizované problémy. Je to poučení pro naši zahraniční politiku, je to poučení pro naši diplomacii. Poukazovat na problémy a odolávat vnějším tlakům je naší povinností. Nenechme se umlčet těmi, kteří nám říkají, že se prosazováním našich zájmů dostaneme do izolace. Nedostaneme. Pouze nebudeme chváleni těmi, kteří tvrdě prosazují zájmy vlastní. I o naše ANO musí partneři usilovat a musí vědět, že ani náš hlas není zadarmo. 

Postulát, že se naše zahraniční politika nesmí vzdát práva na obhajobu a prosazování zájmů naší země, neplatí pouze pro evropské záležitosti. Jasné cíle a realistické strategie je třeba od našich spojenců vyžadovat i v takových krizových oblastech jako je Irák, Afghánistán a západní Balkán, kde se angažujeme spolu s nimi. Není-li tomu tak, jde o neopodstatněné plýtvání lidskými a materiálními zdroji. Pak se může stát, že bude nesmírně obtížné před naší veřejností obhajovat dlouhodobou účast našich ozbrojených sil v misích, které pohlcují značné prostředky z našich velmi napjatých rozpočtů a které nesměřují k žádnému viditelnému konci. 

Naším prioritním zájmem je podporovat udržení pevné transatlantické vazby a spojenectví se Spojenými státy, jejichž úloha pro evropskou stabilitu i pro naši bezpečnost i přes všechny změny posledního dvacetiletí zůstává klíčová. Výjimečný význam pro nás mají vztahy i s naším největším hospodářským partnerem a sousedem Německem i s dalšími významnými západoevropskými zeměmi, které mají v mezinárodní politice tradičně významný vliv. O potřebě vyvážených vztahů vůči Rusku jsem již hovořil. Stejnou pozornost – bez primitivního politického nálepkování minulostí – musí naše zahraniční politika věnovat i novým nastupujícím velmocím, jako je Čína, Indie, Brazílie a dalším. 

Mimořádně důležitou roli má česká diplomacie i ve vztahu k našim sousedům. Dobré porozumění tomu, co hodlají prosazovat jako tradiční či nové trendy ve své politice, je samozřejmým předpokladem pro to, abychom atmosféru ve střední Evropě dokázali ovlivňovat ve směru, který je pro nás výhodný. Není třeba zakrývat, že některé dnešní tendence pro nás výhodné nejsou.

Malá země, jako je Česká republika, nemůže aspirovat na významnou roli ve světové politice, ale vidět být musíme. Dovedu si představit jistou restrukturalizaci našich velvyslanectví i generálních konzulátů. Rozhodování o změně jejich počtu se však nesmí dělat ukvapeně, protože pouhé škrty žádným skutečným řešením nejsou. Je třeba změnit váhu našeho zastoupení v Evropě a ve zbytku světa. Evropa, resp. Evropská unie již není zahraničím ve standardním slova smyslu a proto nemá patřit pod rezort ministerstva zahraničí. Nevidím důvod k existenci našich velvyslanectví v řadě malých zemí Evropské unie. Rušit generální konzulát v jedné velké latinsko-americké zemi, ve městě, které má více obyvatel a daleko větší ekonomickou sílu než 8 nejmenších zemí EU (sečteno dohromady), považuji za chybné. Stejně tak považuji za zbytečné držet velvyslance v různých mezinárodních institucích, když by na to stačil jeden pracovník rezidenčního velvyslanectví v dané zemi. 

Síť našich diplomatických zastoupení na většině teritorií současného světa je však obhajitelná pouze tehdy, pokud bude zásadní prioritou jejich práce ekonomická diplomacie. Žádná evropská služba vnější akce zájmy českých firem hájit a prosazovat ve světě nebude. 

Hledejme i racionální mechanismus personální politiky. Nemyslím, že by měl při obsazování nejvyšších diplomatických postů probíhat nějaký nesmiřitelný boj mezi kariérními diplomaty a osobnostmi z politického života, přicházejícími na posty velvyslanců. Na některých teritoriích může bývalý významný politik image České republiky ve srovnání s mladým kariérním diplomatem výrazně zvýšit. Stejně tak ale platí, že diplomatické posty nemají sloužit pouze jako „trafika“ pro vysloužilé politiky. Je na vedení resortu, aby v této věci umělo najít rozumný kompromis. 

Chtěl bych na závěr zdůraznit snad už jen to, že loajalita k České republice i ke svému ministerstvu, ke své vládě i prezidentovi musí být pro každého velvyslance samozřejmostí. To vůbec není v rozporu s tím, že každodenním úkolem každého našeho diplomata je aktivní podílení se na mediálním a společenském klimatu země, ve které působí. Vysvětlování naší domácí situace a našich zahraničně politických kroků, stejně jako boření různých mýtů o nás, je neodmyslitelnou součástí práce diplomata. V této své aktivitě nemůže pouze čekat na pokyny a oficiální formulace. Musí být schopen – v rozumném rozsahu – vyslovovat i své vlastní názory. Věřím, že to děláte a dělat budete.

Václav Klaus, Rudolfova galerie, Pražský hrad, 1. září 2010

(Publikováno v Lidových novinách dne 2. září 2010.)

reklama
1411 čtenářů | 31 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(Marek Tichý, 3.9.2010 10:51:29)
Odpovědět
"Ne proto, že bychom si přáli, aby se u nás obnovil vliv Moskvy, ne proto, že bychom podporovali posilování naší závislosti na Rusku v tak důležitých oblastech, jako je např. energetika, ale proto, že je v rozporu s realitou a že brání otevřené diskusi o skutečně podstatných aspektech naší zahraniční politiky."

Ne Václave, my ostatní co nejsme agenti Kremlu si skutečně nepřejeme posilováni závislosti na Rusku...
Ale co si skutečně přeješ ty, který když přišlo na skutečné lámání chleba a hledání praktických cest jak tuto závislost redukovat jsi hlasoval PROTI ropovodu z Ingolstadtu nebo loboval PRO dostavbu Temelína Atomstrojem??? Slova a činy se zdá se trochu míjejí.
Jestli energetická bezpečnost ti nepřijde jako podstatný, pokud ne rovnou stěžejní aspekt zahraniční politiky tak nevím co už jiného? Ale vykládejte to někomu kdo je sponzorován Lukoilem...
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(Kalous, 3.9.2010 14:15:18)
Odpovědět
Někdo je sponzorován Lukoilem, někdo zase Shellem nebo BP jak pan Tichý. Pan Klaus sice nadělal republice v něčem problémy, ale určitě ne "spoluprací" s Ruskem či USA (tam jezdí častěji než do Moskvy). Myslíte si že americké firmy jsou méně vyděračské než ruské? Tak jste na omylu, jen se podívejte kolik u nás Američané cíleně zlikvidovali nebo poškodili původně českých firem.
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(Karel Koudelka, 3.9.2010 14:28:30)
Odpovědět
To máte pravdu, ale určitě není zájmem USA, tlačit hegemonálně na střední Evropu, to je odvěkým kolbištěm Rusko vs Německo a nikdy to nebude jinak a já říkám narovinu, že preferuji západ před východem a preferuji evropské země před USA.
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(Marek Tichý, 3.9.2010 18:58:38)
Odpovědět
Ale soudruhu Kalousi, vaše obligátní bolševická replika ve stylu "ale vy mlátíte černochy" je zcela mimo mísu (zřejmě máte problém s pochopením psaného textu).
Tady přece vůbec nejde o Lukoil, ten jen dělá co umí resp. co mu dovolí nebo nařídí Kreml.
Tady přeci jde o Klause a jeho naprosto skandální vztah k Lukoilu z titulu hlavy státu jeho špatně zakrývanou servilitu vůči Rusku (že by reinkarnace Beneše?) a implikace jeho projevu, které lze číst jako že energetická bezepčnost není důležité téma, ale podstatné je jeho fangličkářství a boj proti žárovkám za "české národní zájmy" stylem, kdy si v Evropě především všechny ponasírá a znepřátelí.
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(kingsfield, 3.9.2010 11:08:04)
Odpovědět
How big was the paycheck from Lukoil this time,Vaclav? Probably bigger than 20k USD!
You little KGB puppet are just a ridiculous old fart and Europe and the World is just laughing at you.
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(Wolfowitz, 6.9.2010 15:52:50)
Odpovědět
To je to ale pitomoučké... :-))))
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(Václav, 3.9.2010 12:34:26)
Odpovědět
Reakce na článek V. Klause: Umělá unifikace je proti našemu zájmu

Příspěvek je tak obecný, že si z toho může čtenář vybrat cokoliv, co se mu hodí. Podotýkám, že nám suverenitu nikdo nebere a měli bychom být sebevědomí tak, abychom byli platným občany republiky, kteří se svobodně podílejí na spolurozhodování v rámci NATA i EU.Vzorem pro toto chování by nám mělo být Nizozemí, které tuším čítá 14 milionů obyvatel s nejstarší demokracií na našem kontinentě, dokonce starší než Anglie. Postavení naší republiky v NATO a EU nám umožňuje býti bez obav z ruského ohrožení. Smůlu mají ty státy, které stojí mimo uvedené mezinárodní organizace a společenství států a sousedí s Ruskem, protože je na ně vyvíjen se strany Ruska jak politický, tak i hospodářský, často i brutální, tlak. S ohledem na četné postoje ruských politiků jsme totiž neustále svědky toho, že Rusko jako takové neopustilo svoji imperialistikou politiku a pokládá stále NATO a EU za nepřítele a nikoliv partnera.
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(Karlos, 3.9.2010 18:08:36)
Odpovědět
Samozřejmě, že Brusel nám suverenitu bere. To, že Vy a Vám podobní to nevidíte, to je věc jiná. Brusel řídí rozvojovou pomoc, dopravní politiku, obchodní politiku, zemědělskou politiku, chemický průmysl, letecký provoz, lidsko-právní agendu, kvóty na obnovitelné zdroje, žárovky, mléko, vajíčka, společnou zahraniční a azylovou politiku, hygienické normy, pracovní normy, vízovou politiku a tisíce dalších věcí. Vypsal jsem jenom ty, které mě zrovna napadly.
Je naprosto nepochopitelné, že lidé jsou schopni tvrdit, že nám nikdo suverenitu nebere, a že údajně je Rusko hrozbou. To je paranoidní černobílé vidění světa zakonzervované z komunismu.
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(doba, 3.9.2010 21:47:28)
Odpovědět
Blbci to nikdy nepochopí
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(doba, 3.9.2010 21:48:40)
Odpovědět
Blbci to nikdy nepochopí
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(Mihal, 4.9.2010 14:13:55)
Odpovědět
Vůbec nic z toho co jste vyjmenoval neohrožuje českou suverenitu, na příkladu Norsko, 3v. vidíte že klidně je možné když nato máte vliv a peníze v EU nebýt, např. Británie, Dánska a švédska např. vidíte že klidně je možné nemít euro, ikdyž tím trpí exportéři i domácí zákazník, nikddo nedonutil Slovensko půjčit řecku, celá řada zemí si vyjednala vyjímky dle svých požadavků v mnoha oborech a Brusel je toleruje atd.

Váš argument je zcela lichý, nemáte poněntí co znamená slovo suverenita a papouškujete tu jenom Klausovy názory, ty jsou dobré jenom pro lidi, kteří vlastního úsudku nejsou schopni pro vlastní primitivismus, ti pak přebírají Klausův názor.
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(Dan, 4.9.2010 17:26:43)
Odpovědět
Karlos je prostě Kikinista. Asi to taky rád dořiti.
eu totáč jak Brno
(richard, 5.9.2010 15:43:17)
Odpovědět
Europoslanci mají na výběr: Buď poslouchat Barrosův projev, nebo pokuta
Hrozba pokuty má v europarlamentu zajistit důstojné prostředí při vystoupení předsedy Evropské komise, který má přenést zprávu o stavu unie.

Předseda EK José Barroso v Evropském parlamentu

Buď si vyslechnete předsedu Evropské komise Josého Barrosa a jeho první zprávu o stavu unie, nebo vás čeká pokuta, pohrozilo svým členům vedení evropského zákonodárného sboru. Ne každému z europoslanců se však takový nápad, který má zřejmě šéfovi komise zajistit důstojné prostředí k vystoupení, zrovna pozdává. Ozývají se hlasy, zda nejde spíš o špatný vtip nebo předčasný "apríl".
Dan křes´tan ? Ani náhodou
(richard, 5.9.2010 15:47:03)
Odpovědět
Dan je křes´tan ? A ty vulgarity o kikinistovi ? Bible říká ať je id vás vzdáleno jakékoliv sprosté slovo. To je na pokání Dane, ne ? navíc nenávidí židy !! Bible říká mulujte své bližní. Dokonce nepřátele. To je také na pokání. Ale dan není věřící tak jak ho chápe Bible. Je jen náboženský člověk. Takoví upálili Jana Husa. Takže Dane ježíš zemřel i za tvoje hříchy a budeš-li činit pokání a věřit, že Ježíš Kristus byl ukřižován a vstal z mrtvých budeš spasen.
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(Karel Koudelka, 3.9.2010 14:06:13)
Odpovědět
Buďto vůbec nerozumím tomu kam pan prezident směřuje svoje myšlenky a myslím, že je poněkud mimo realitu, nebo tomu rozumím tak že se opět jedná z jeho strany o poněkud umírněnější antievropský, antizápdní, antiněmecký a Rusku tím nahrávající hlas.

Já osobně vidím jedinou a hl. možnost jak zachovat náš národ a naši zemi právě v rámci velmi pevného spojenectví se západními sousedy a tím EU a NATO, nechápu moc proč se dovolává USA, partnera z NATo který je nám tolik mentálně, geograficky a hl. geoplitickými zájmy vzdálen, ze všech velmocí NATO nám nejvíce cizího přítele.

Myslím, že politika , kterou pan Klaus tak vehementně prosazuje nás v mnoha směrech do určité izolace už dostává, a hl. jeho samotného, je známý fakt že on není na nejrůznější meetingy západních vrcholných státníků zván a jeho názor není brán příliš vážně.
Cesta Václava Klause podle mého názoru není dobrou cestou pro naši vlast a troufám si říci že je cestou ohrožující naši bezpečnost, prosperitu a taktéž stabilitu celého evropského regionu v němž se nacházíme.
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(PetrW, 3.9.2010 14:47:27)
Odpovědět
Přečtěte si stranu 12 dnešních LN, kde je článek V. Bystrova "Ze sebraných zločinů Edvarda Beneše", který jak ostatně titulek napovídá není nikterak lichotivý (už vidím ten ryk co spustí soudružka Bobošíková a jí podobní).
Co je však skutečně zarážející je podobnost Benešovy zcestné politiky a tragické důsledky které to mělo s tou kterou prosazuje Klaus. Ostatně ne nadarmo je Klaus největší Benešův apologet.
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(Karel Koudelka, 3.9.2010 15:33:40)
Odpovědět
i s Vámi souhlasím, podobenství Beneše coby sovětského přisluhovače a zrádce českého národa a našeho dnešního prezidenta není náhodná, v tomhle se historie už opkuje, ale já pevně věřím že většina národa až na pár oddaných fanatiků, Klausovy SS, má zdraví rozum a dobrou paměť a chápe to nebezpečí z východu, které nám permanentně hrozí a vždy hrozit bude.
Bohužel tento web jest zcela jednostraně a neobejktivně zaměřen, a redakce a přispěvatelé jsou opravdu velmi fanatičtí stoupenci Klausova proudu.
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(Josef, 4.9.2010 1:56:59)
Odpovědět
Prekvapuje me, ze se stale uchovava komunisticky nazor na prezidenta Benese, ale co clovek od komunistickych pohrobku muze ocekavat? Podle meho nazoru zadny z prezidentu, kteri prisli po nem uz nikdy jeho kvalit nedosahl a proto se asi musi Benes stale pomlouvat i 60 let po jeho smrti!
Receze:
Čtyřicet let komunismu pohled na Beneše konzervovan, protože jeho jméno bylo tabu a jeho knihy vyřazeny z knihoven. Kdokoliv se pokoušel o něm rozumně mluvit, stal se podezřelým „nositelem buržoazní ideologie."
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(PetrW, 4.9.2010 10:43:17)
Odpovědět
Ze strany komunistů to byl vůči Benešovi jen sprostý nevděk, vždyť jim tak krásně umetl cestičku k moci, republiku Stalinovi na podnose naservíroval, Košický vládní program podepsal, maskota v národněfrontové parodii na "demokracii" ochotně dělal.
Stejně jako Beneš se na komunistickém indexu ocitli i soudruzi Tito a Mao, ospravedlňujě to snad nějak zvěrstva Maa?
Nic z výše uvedeného ovšem na činech ani na tragické roli Beneše samotného mnoho nemění.

http://www.lidovky.cz/ze-sebranych-zlocinu-edvarda-benese-dbp-/ln_noviny.asp?c=A100903_000043_ln_noviny_sko&klic=238698&mes=100903_0
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(Dan, 4.9.2010 14:19:49)
Odpovědět
beneš byl zbabělec, darebák a úskočník, Klaus mu dnes nosí věnce na hrob a klaní se jeho památce, aby né vždyť je nástupcem toho sovětského zaprodance, který zasvětil celý svůj život v boji za Ruský vliv nad naší zemí.

Lidé kolem Klause se snaží bagatelizovat ty jeho proruské tahy, ale už jim nepomůže nic to zamaskovat a zešměšnit, Klausovy i a Dlouhého postoje v otázce Ingolstadtu, privatizace našeho petrochemického průmyslu, dostavby Temelína, výběr firem stavících a udržujících naše klíčové petrochemické tepny, ve všem prsty Klaus a všechno ruské kremelské koncerny.


Klaus zde jako stovky dalších ruských agentů, jemiž je naše strategicky zeměpisně nesmíérně důležitá země prolezlá.. nedávno odhalení ruští agenti ve velení naší armády mě jenom utvrdili v tom, že zájem Kremlu o nás je veliky a bohužel zde mají svého muže na hradě.

Lukoolovič musí být poražen námi a dodhalen, náš boj za západní českou republiku musí vytrvat proti té rusko asijské špíně a verbeži poskládané z různých židů ruské orientace, přez Klause a Steina Železného až po Kurase a další..
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(Josef, 4.9.2010 14:57:37)
Odpovědět
Dnes jiz na tom nezalezi, ale osobne se pozastavuji nad tim, ze autor ho popisuje spise jako diktatora, ktery jediny vsechno zavinil. I kdyby Benes nebyl tak stejne by vsechno dopadlo tak, jak to dopadlo. Uplne se zapomina na obcany CSR, kteri jsou vetsinove levicovi, kterym se Kosicky program znarodnovani a redistribuce majetku zamlouval. A ze podepsal Kosicky vladni program??? Kdyby program nepodepsal, tak by se proti nemu rozpoutala boure nevole stejne tak jako by dopadl dnes prezident Klaus, kdyby nepodepsal Lisabonskou smlouvu.
To ze "Čtyřicet let komunismu pohled na Beneše byl konzervovan, protože jeho jméno bylo tabu a jeho knihy vyřazeny z knihoven". nebyl nevdek, ale dulezite zakryti celeho komunistickeho podvodu. Problem je, ze je to velice pohodlne svest vse na jednu osobu, protoze narod se strasne vyziva hrat kolektivni ulohu postizenych a tim se sprostuje osobnich odpovednosti jako spoluprace s STB, nebo jasani na 1.maje - vsichni to delali neeee, byla takova doba!
Ten problem je tak komplexni, ze delat zavery nad Benesem jsou, ukvapene. V cele Evrope byl jen jeden statnik, ktery to cele chapal, ale nemel zadnych posluchacu, byl to Churchill. Chovani zapadu na vyvoj v Evrope ve tricatych letech neni take ruzovy. Vycita se Francouzum i Anglicanum, ze Hitlera mohli vojensky zastavit jiz v roce 1936, a misto toho volili vyjednavani a to vedlo az k Mnichovu a valce stejne nezabranili. Podivne priznive chovani Roosewelta ke Stalinovi pres protesty Churchila, se vysvetlilo az teprve po valce, kdyz se zjistilo, ze nejvyzsi poradce Rooswelta byl rusky spion.
---------------------
Ale momentalne pozoruji (cumim) na americkou verzi unora 48!
Nemyslete ze ta kolektivizace je nejaka vyjimka vychodni Evropy, zasahla i USA, kdy kandidat na prezidenta nasliboval, ze formou dani vezme bohatym a rozda penize chudym. Zde volicka cela presne znazornuje naladu vetsiny volicu, kdyz nadsena rika reporterovi : Kdyz bude Obama prezident nemusim se starat o splatky na dum (mortgage), nebo a naplneni nadrze benzinem (gas), dale slibil zadarmo skoly a ubytovani pro studenty, zdarma leceni ale lidem nedoslo, ze zase tolik bohatych neni, aby to vsechno uplatili. Vysledek je, ze jiz v prvnim kole vysal z ekonomie 870 miliard, ta se zastavila a 15 milionu je nazamestnanych a stanove tabory bezdomovcu rostou jak houby po desti.

http://www.youtube.com/watch?v=P36x8rTb3jI
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(Dan, 4.9.2010 17:29:14)
Odpovědět
Josefe co si myslíš o prezidentovi, který má přezdívku Kikina v gay klubech v Praze ??

Má taky Obama takové reference, vykládají přední američtí herci o Vašem prezidentovi že je bukovice, nechá si Váš prezident sponzorovat knihy od nějakých soukromých lobistických korporacaí spojených s vládami diktátorských režimů ??
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(Josef, 4.9.2010 18:27:27)
Odpovědět
Jestli sis vsiml, ja se do vnitropolitickych zalezitosti CR vubec nemicham, ani je nemam cas sledovat. Prezidenta Klause znam jen z vystoyupeni a proslovu v USA a to je perfektni reprezentace a je vazeny. Obama ma jine problemy, kazdy paty Amik ma podezreni ze je muslim, a 56% ho povazuje za socialistu az marxistu. I pres mnoholete pomluvy na prezidenta Bushe, ktery se jiz 20 mesicu neukazal na verejnosti je "W" popularnejsi nez Obama A TO DRASTICKY 50:42%
50-42 margin voters there say they'd rather have George W. Bush in the White House right now than Barack Obama. GW Bush drzi USA rekord 51 mesicu expanze ekonomie a presto ho ubodali pomluvama.
Takze na pomluvach me vice zajima kdo z nich tezi politicky i kdyz by mi vadilo ze prezident je homous, jako mi vadi ze v Praze jsou buzerantske kluby. Ja jsem od prirody dosti rasisticky, v tomto pripade homofob.
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(richard, 5.9.2010 15:50:19)
Odpovědět
Láska podle Bible je pokorná, laskavá, neraduje se z nepravostí, nepomlouvá, nechvástá se. Dane ne každý kdo říká Kristu Pane, bude v nebi. Bez svatosti nikdo neuzří Boha. Ti kdo vedou sprosté urážlivé řeči, pomlouvají a jsou převrácení nebudou bohem přijati
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(PetrW, 5.9.2010 17:15:43)
Odpovědět
V tom, že by běh dějin byl asi v zásadě stejný ať už by Beneš Košický vládní program podepsal nebo ne máte nejspíš pravdu. Výtka autora článku ale směřuje spíš k tomu, že Beneš demontáži i těch zbytků demokracie v mezidobí 44-48 aktivně pomáhal, stejně tak jako aktivně participoval na zavlečení ČSR do ruské sféry vlivu a situace zneužíval k osobním mstám.
A v kontextu výše uvedeného je "Lex Beneš" (návrh mimochodem podali socani a komouši) naprosto nechutný a ostudou ČR, stejně jako stavění pomníků a odhalovaní pamětních desek.

Historie se jak se zdá opakuje a pokud bych přijal na můj vkus bizarní a absurdní rétoriku zdejších klausofilních euroskeptiků a Lisabon postavil na roveň Košického vládního programu a Moskevských protokolů, tak sebestylizovaný "bijec za svobodu" Klaus (bít se začal už 18.11.1989!) se zachoval v případě Lisabonské smlouvy úplně stejně. Měl možnost nepodepsat a abdikovat. Stejně jako tuto možnost měli jak Beneš tak Dubček. Spojilo by se tak příjemné s užitečným. Z Hradu by zmizel proruský kverulant a další debata o tom jestli LS má být vnucována, když už byla před tím opakovaně odmítnuta, by nikterak věci neuškodila.
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(Alberto Kvěch, 3.9.2010 21:37:10)
Odpovědět
Děkuji za rozumný příspěvek.
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(Josef, 5.9.2010 20:27:27)
Odpovědět
Sedesat let se do Benese kopalo jako do zaprodance zapadu a nyni, kdyz vsichni pametnici jsou mrtvi a historicke dokumenty procesany a poschovavany se najednou z Benese po sedesati letech dela zaprodanec Moskvy a jeste k tomu na zaklade clanku ruskeho trockysty Vladimíra Bystrova. Ja to vidim jako rehabilitace ceskeho komunismu a legalizace komunistickeho puce v r. 1948. Narod chtel komunismus a to se neda zaprit, a nyni si vsichni snazi rehabilitovat sve dejiny svadenim vse na benesovu mrtvolu.

The pseudo-democratic Czechoslovak state failed. The state did not even protest. It was a disease of the time, one of many troubles which no one paid much attention to. Czechoslovakia declared itself as a democratic state but it fell short of that definition. Historically it is not right to say that the communists came in 1948. No, they came much earlier and acted much earlier.
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(PetrW, 5.9.2010 21:23:20)
Odpovědět
"Trockisty" Bystrova? Co to proboha blábolíte za nesmysly? A to, že se Beneš přestane glorifikovat a vytvářet kolem něj mýty stěží lze pokládat za "rehabilitaci ceskeho komunismu a legalizaci komunistickeho puce v r. 1948."
Jinak čs. stát nebo chcete-li národ skutečně po válce selhal, jedním z těch mnoha selhání bylo umožnění nemocnému a senilnímu Benešovi, aby selhal podruhé za 10 let - přestože tu byla historická zkušenost s jeho účinkovánim v době kolem Mnichova a volbou TGM na jaře 1934 kdy už nebyl schopen ani přečíst prezidentskou přísahu.
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(Josef, 6.9.2010 0:11:07)
Odpovědět
Uvedomte si, ze my, kteri jsme museli utect mame uplne jine dejiny republiky, protoze mame k dispozii jen zapadni zdroje a nikdo nema VUML. Zde se jedna o to ze ta spina kterou zahrnujete benesvu mrtvolu patri uplne jinym akterum, ktere v zajmu komunisticke propagandy maskujete jako soudruhy Fierlingra, Kl. Gottwalda, dr Šrámka, dr Zenkla, dr Lettricha, Širokého, A Zapotockeho a dalsich, kteri meli za sebou Stalina a kdyby se to lidovym milicim v r. 1948 nepodarilo, mel stale pripravenou na hranicich Rudou armadu. To byli strujci komunistickeho bahna a marastu z ktereho se republika politicky snazi vymanit do dnes!

Nezda se vam divne ze kdyz byl takovy kamarad s Ruskem, jak se to snazite lidem nalhat, proc emigroval za valky do Londyna a ne do Moskvy?

Time Magazin USA 1938:

Jako československý ministr zahraničních věcí (1918-1935) se významně podílel na vzniku Společnosti národů, iniciativně přispíval k prosazení zásad kolektivní bezpečnosti a k vytvoření mechanismů zajišťujích mír. Byl mimo jiné v roce 1924 spoluautorem mírového tzv. ženevského protokolu, 1923-27 členem Rady Společnosti národů, 1927-28 členem jejího bezpečnostního výboru, 1932-34 generálním zpravodajem odzbrojovací konference.

V rámci Společnosti národů zapojil Československo do demokratické politické struktury Evropy. Hlavní oporou byly spojenecké svazky s Francií a s Malou dohodou (spojenectví s Jugoslávií a Rumunskem), které byly v průběhu dvacátých let doplněny smlouvami téměř se všemi dalšími evropskými zeměmi. Situace se zásadně změnila nástupem Hitlera k moci v Německu v roce 1933. Na obranu před vzrůstající agresivitou nacistického Německa sjednal v roce 1935 československo-sovětskou spojeneckou smlouvu, která byla propojena se smlouvou francouzskou-sovětskou.
-------------------------

Kapitalni chybou, kterou mu osobne pripisuji je, ze nepovolal na pomoc branit novou demokracii v r. 1948 armadu porazit milice.
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(PetrW, 6.9.2010 2:14:29)
Odpovědět
Je to ten samý Time, který v témže roce 1938 vyhlásil Hitlera za "Osobu roku"??? A po něm i Stalina, Chruščeva, Putina, Chomejního nebo teď naposledy imáma Obamu?
Tvrdíte, že máte jen "západní zdroje"... zajímavé, že ti nemnozí kteří se československou předválečnou a (po)válečnou historii zabývali jako např. Callum McDonald, Mary Heimann nebo Andrea Orzoff tak ti všichni vykreslují Beneše v nepříliš lichotivém světle, které není příliš vzdáleno nazírání na něj, které má Bystrov nebo já.
Re: Klaus: Umělá unifikace Evropy je proti našemu zájmu
(Josef, 6.9.2010 3:26:42)
Odpovědět
Vidim ze jste nabozensky presvedcen, ze to byl Benes, ktery nas zatahl do komunistickeho marastu, tak se dohodnem ze jsme se nedohodli.

*mimo jine Time zvrejnuje osoby roku ktere se nejvice podili na svetovem deni. Hitler tam zrovna neni popsan nejak priznive.
http://www.time.com/time/covers/0,16641,19390102,00.html