reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Válka proti terorismu je válkou proti svobodě

Autor: David Vorovka | Publikováno: 11.9.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Za rok uplyne deset let od okamžiku, kdy se započala nová éra mezinárodních vztahů. Jsem přesvědčen, že jde o stejně zásadní přelom, jako byl pád východního bloku v letech 1989/1990. Dovolte mi, abych na tomto blogu postupně uvedl seriál k událostem, které konsekventně následovaly, a také k samotným útokům, jež se staly spouštěčem mnohého...

Co všechno se událo po 11. září 2001? V první řadě došlo k vyhlášení války proti terorismu- bez kompromisu, a toto měl „legitimizovat" právě onen bezprecedentní útok na World Trade Center. 11/9 založilo svou brutální povahou stav, že se žádný demokratický stát či představitel neodvážil a dosud neodvažuje oponovat hysterii, která následovala. Útok se prezentuje být natolik principiálním, že se akceptují jakékoliv prostředky odvety. Afghánistán a Irák jsou jenom jedni z prvních v řadě. Bude následovat Írán, možná Venezuela. Nerozlišuje se, zda věčně omílaná mantra o pokusu zničit samotnou demokracii je oprávněným hodnocením, nebo jen propagandou zakrývající něco zcela jiného. Každopádně díky této mantře jsme si do značné míry nechali implantovat pocit, že demokratické zřízení je nadřazené jakémukoliv jinému, a tyto jiné systémy, nesledují-li stejnou linii založenou naší hysterií, mají být předělány po dobrém (úplatky, podporou spřátelených sil) nebo po zlém (intervencí). Pocity výlučnosti a patentem na pravdu či konečná řešení trpěly fašistické a komunistické režimy a stěží bychom je přisuzovali demokracii. Jestli toto harmonuje s principy deklarací svobod a ústavních práv nechám na posouzení čtenářů.

Nepovažuji za nutné tu explicitně připomínat důsledky takto živených postulátů s dogmat o nadřazenosti konkrétních ideologií, které zavedly mnohé národy do pekla válek. Ostatně demokracie na západě má přece tak pevné tradice a hlavně pojistky, že jí nic podobného nehrozí. Opravdu?

Jak tedy pojmout proces zavádění elektronicky placených jízdenek, elektronických vinět v autech a všudypřítomných kamer v ulicích, což vše vede k možnosti neomezeně sledovat pohyb kohokoliv? Čím jiným je možnost odposlechu i lokalizace mobilních telefonů, schopnost zaměřit cokoliv a kohokoliv satelitem všude na povrchu Země, než jasným potenciálem kontrolovat vše? Co vidět za snahou zavést povinně a plošně čipy do/na lidi v rámci americké zdravotní reformy (viz strana 1000 a 1004, sekce 2521 National Medical Device Registry a za vytvořením tzv. No-fly seznamu zahrnujícího už nyní přes milion občanů USA údajně podezřelých z podpory terorismu (a každý týden přibývá tisíce dalších jmen), kteří mají zrušeno právo létat a vlastnit zbraně bez formálního obvinění? Jistě, utvrzování, že výše uvedená opatření nejsou zneužívaná, ale využitelná jen proti kriminalitě a terorismu, zní chlácholivě, a bez toho by to většina lidí těžko mlčky akceptovala. Přesto většině lidí není divné, že těch opatření a možností je taková řada, že pokud se zkombinují, mohou o nás určité složky vědět, kdy jsme se kde pohybovali, jaký máme příjem, na co ho vynakládáme, co navštěvujeme a objednáváme na internetu... zkrátka vše! Jde o plíživou kontrolu lidí, resp. možnost špehování kohokoliv, u koho usoudí, že je pro ně "zajímavý" nebo nebezpečný. Stačí si jen uvědomit, kolik odposlechů se eviduje u nás. O to spíše bychom se tím měli zabývat i my, Češi, protože se nás aktuálně týkají návrhy na elektronické mýtné, Open Card, což jde ruku v ruce s praxí zaváděnou ze strany EU a jejích v principu nevolených a nekontrolovaných činitelů.

Nenechme se zmást a ukolébat ani tím, že většina médií v podstatě kopíruje stanovisko vlád. Kdo vlastní v dnešní globalizované době podstatnou část médií? Jsou to nadnárodní konglomeráty řízené vždy jedním vlastníkem. Ostatní média prostě přetiskují majoritní názory a jen malá část se nezávisle těmito otázkami zabývá. Je záhodno se podívat především na internet a bez předpojatosti vyhodnocovat celé spektrum informací.

Pravdou je, že i bez „války proti terorismu" by tyto tendence tady byly, ale na druhé straně právě tato kampaň vytvořila ideální záminku jak úsilí o kontrolu všech eskalovat a dodat mu nálepku nevyhnutelnosti. Výsledkem je Patriot Act povolující špehování občanů bez povolení soudů apod. Ostatně už forma jeho schválení, kdy na Kongres byl činěn obzvlášť silný nátlak včetně znemožnění jeho prostudování před hlasováním, stojí za pozornost. Jak analogické s přijetím zákona v rámci reformy zdravotnictví, kvůli němuž bylo některým členům Kongresu dokonce vyhrožováno vyhlášením výjimečného stavu, nebude-li schválena! Připomínám, že se v tomto případě už jednalo o Obamovu administrativu, kdyby si někdo myslel, že snad dochází ke změně...

Ještě stále se domníváte, že žijeme v tak bezstarostné a upřímné svobodě, jak se nám elity snaží prezentovat?

Afghánistán, Irák, dále Írán, možná Venezuela, KLDR… To vše jsou země na „indexu“, jejichž vlády bylo nebo bude nutno potřít, abychom se tzv. cítili bezpečněji.

Afghánistán byl první na ráně, protože (jak se uvádělo) se zde skrývala odnož Al Káidy a s ní její hlava Usáma bin Ládin, aby z „komfortu“ jeskyně a ve spolupráci se svým geniálním aparátem tvořeným krvežíznivými mudžáhedíny zorganizoval komplexní útok, který nemá v moderních dějinách obdoby. Nenávist k USA byla tak velká, že jen prostřednictvím internetu a trenažérům vytvořených z papundeklu se naučili ovládat jedny z nejsložitějších systémů dneška- velká dopravní letadla a přesně jimi zamířit do srdce New Yorku a do Pentagonu. Jen tato okolnost se rovná zázraku a člověk se může podivit, že ještě někdo má vůli udržovat nákladné školy, když se ukázalo, že se lze prakticky vše naučit na koleně a téměř zdarma. Jde o stejný případ, jako by se někdo naučil nejen používat, ale i programovat počítač jen podle skicy a návodu na papíře.

Vzápětí po těchto útocích se rozpoutala operace v nitru afghánských hor na základě zaručených informací, že přesně tam se špičky teroristů ukrývají. Nakonec ale ani mašinerie podpořená tisícovkami moderně vyzbrojených vojáků, špionážními informacemi ze CIA a údajů ze satelitů, nedokázala tyto osnovatele útoku najít. Podařilo se však spíše něco jiného- zničit centrální moc Talibanu nad Afghánistánem a nahradit ji kvazizápadní formou vlády. Ani primární ani tento sekundární účel intervence se však nepovedl zcela naplnit. Taliban sice vyklidil oficiální pozice, nicméně jeho neformální vliv v mnoha oblastech země zůstává značný a nepopiratelný.

Už někdy v 90. letech mi můj dobrý přítel, který studoval ekonomii v USA, řekl o plánech vystavět potrubí od Kaspiku přes Afghánistán. K tomu může dojít jen změnou tamních poměrů (Taliban tomu nakloněn nebyl), jako se tomu stalo nyní. Právě politické cíle a záměry jsou zpravidla zastřené a nikdo je veřejně a podle pravdy nevyhlašuje. Vojenská stránka intervence ten plán pouze umožňuje naplnit a na vojenskou strategii se zdaleka tak nehledí. Když velící generál McCrystal zcela otevřeně popsal nekompetentnost špiček americké vlády, byl odvolán. Na jedné straně poprávu. Vojáci nemohou zasahovat do rozhodování politiků. To však, dle mého názoru, platí jen v případě, že politici hájí zájmy aspoň svého lidu a nenechají tam krvácet krajany jen pro pofidérní a zástupní cíle sloužící úzké skupině lidí.

Z hlediska proklamovaných důvodů napadení této země se nepodařilo téměř nic- Usáma bin Ládin se stále úspěšně skrývá a občas vypustí do světa nějakou protizápadní rétoriku. Žádná mašinerie tohoto muslima z výplatnice CIA nedokázala najít. A pochybuji, že za to mohou jen čilé obchodní vztahy saúdskoarabské odnože jeho rodiny s rodinou Bushovou…

Irák představuje ještě větší ukázku pokrytectví a postranních plánů. Než se však dostanu k pokračování v tématu, odbočím jednou podstatnou poznámkou. Nedomnívám se, že by to z textu nějak implicitně vyplývalo, ale deklaruji zde, že netrpím žádnou nenávistí vůči USA, EU apod. Netrpím apriori žádnou averzí vůči jakémukoliv systému či osobě. Zpočátku jsem byl naopak spíš „amerikanofil“- aspoň vzhledem k prohnilé totalitě udržované KSČ a SSSR. Jenomže žádná sympatie ani princip menšího zla mi nedovolí přestat zastávat vadné postuláty a nezačít je kritizovat, jakmile získám dostatek relevantních informací. Mozaika dnešního světa má již zcela jiné kontury než by měla, kdyby bylo pravdou to, co hlásají politici a ruku v ruce s nimi téměř všechna masová média. Ale vraťme se tedy k tématu:

Když Spojené státy i s koalicí „ochotných“ záhy po extempore v Afghánistánu napadly Irák, nedoprovázel to už zdaleka takový souzvuk. Kritiky i nedůvěry se už objevovalo mnohem více (a to i mezi spojenci). Neexistoval totiž jediný pádný důvod pro takovou intervenci- nepočítáme-li vládu Saddáma Husajna, která se najednou stala nepřijatelnou, když tentýž diktátor byl deset let předtím klidně ponechán v úřadě. Bylo nutností přijít na důvod, proč napadnout další cizí stát. Umně rozdmíchaná hysterie nevyhnutelnosti potírat terorismus všude na světě ježtě zcela nevyvanula a tak se přišlo se smyšlenkou spolupráce s teroristy a hrozby v podobě zbraní hromadného ničení, jimiž měl Saddám údajně disponovat (buď je vyrobil za oněch deset let v podmínkách rozbombardované země a zmrzačené armády nebo si jich nikdo v rámci operace Pouštní bouře kupodivu nevšiml). Jak se potvrdilo i z interních zdrojů CIA a MI6, veřejnosti byla naservírována tato pohádka, aby akce nevypadala zcela neligitimně. Netřeba připomínat, že se tam nikdy žádné podobné zbraně nikdy nenašly. Ono nelze mít „zaručené“ zprávy o něčem, co neexistuje, lze maximálně zatajit něco, co existuje…

Režim Saddáma Husajna byl zničen a on sám nakonec i nalezen a velice rychle popraven. Tam, kde se měl měsíce a roky řešit proces s Miloševičem a spol., v ekvivalentním případě na to stačilo pár dní. Princip mezinárodního tribunálu zde byl odmítnut a radši byl diktátor předán „opozici“, aby se s ním rychle vypořádala. Za daných okolností zřejmě nikdo moc nechtěl, aby se nějak rozpovídal. Ostatně jak dopadl Miloševič, víme také.

Málokdo si uvědomuje, jaké nebezpečí ve skutečnosti představuje fakt, že nám bylo lháno o hlavním důvodu invaze do Iráku (a za ten nepovažuju ani ropné či jiné suroviny). Že si stačí vymyslet jakoukoliv podvodnou informaci, kterou spřátelená média nekriticky převezmou a jede se podle skrytého plánu. Ona masmédia si ani neuvědomují, že vytvářejí propagandu, zatímco v socialismu to bylo evidentní. Nebezpečí představuje už sám fakt, že došlo k napadení suverénního státu (ať už si o něm myslíme cokoliv) zeměmi, které navenek vyznávají svobodu a princip sebeurčení. Pokud nám lžou vlády, kterým svěřujeme důvěru ve volbách, co si z toho máme vzít? Demokracie je stejně prohnilá, jako ty systémy, proti kterým „bojujeme“. Je to jen kabátek pro cíle, které jsou skryté, minimálně v posledních desetiletích. Neslouží lidem, ale elitám lehce manipulujím otupělé občany skrze média, která už dávno neplní tu kontrolní funkci, jíž se dosud zaklínají, ale vybobtnaly pouze v nástroj opulentní a nikdy nekončící, smysly zastírající zábavy. A můžeme být rádi, že se ještě zmůžou na občasné nachytání nějakého druhořadého politika při korupci.

Připravme se na to, že na pořad dne přijde „zaručená informace“ o íránských jaderných zbraních. Připravme se na participaci Izraele v konfliktu, a tudíž přímou eskalaci války v regionu. Pacifikací Íránu dojde k nastolení hegemonie USA v celém regionu Blízkého východu, a to vše ve jménu ochrany světa před jakýmsi fantomem hrozeb. Nespekuluji, zda Írán má nebo nemá jaderné zbraně, protože to ve skutečnosti nezajímá ani OSN ani Spojené státy. Uvědomme si, že v momentě, kdy se Írán domluvil s Tureckem a Brazílií na výměně uranu a tím i kontrole jejich programu nestrannými státy (ustoupivše tak de facto nátlaku USA), přijala RB OSN tvrdé sankce na Írán a jednostranně tak vygradovala napětí. To opravdu nesvědčí o snaze jednat, když se postupuje tak, jako by Írán odmítl jakýkoliv kompromis, s čímž se zřejmě počítalo v předem kalkulovaném plánu k válce.

Kdo ještě věří, že demokracie tu není jen divadlem pro důvěřivé a netečné voliče, a že nám tisíce kilometrů od těchto dějů nic nehrozí, šeredně se mýlí. Na Blízkém východě se hraje i evropská karta…

 

www.freeglobe.cz

reklama
1336 čtenářů | 18 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Válka proti terorismu je válkou proti svobodě
(Kalous, 12.9.2010 3:57:36)
Odpovědět
Pozadí událostí 11. září 2001 připomíná pozadí útoku na Pearl Harbour v prosinci 1941 Japonci. Tehdy se Američanům nechtělo do světové války a president Rooswelt něco takového nutně ke změně psychologie národa potřeboval - potřeboval lidi naštvat proti Japoncům a Němcům. President z tajných informací (nejméně ze 2 zdrojů) o útoku věděl desítky hodin předem a mlčel, nedal povel k protiakci - vyhovovala mu tragičnost výsledku. To samé i WTO - i když to president a CIA asi neorganizovala - musela něco vědět a informace záměrně včas nevyhodnotili - reakce národa se pak hodila Bushovi do konceptu jeho plitiky (zvýšení popularity, útok na Irák, Afganistán..). Došlo i k očesání svobod občanů, zbrojařská a naftařská lobby se pakuje, hospodářská krize a dluhy tolik nebolí - vždyť je to v zájmu boje proti terorismu.
Re: Válka proti terorismu je válkou proti svobodě
(Stallker, 12.9.2010 22:36:59)
Odpovědět
No, ne všechno je asi spiknutí, ale řekl bych, že některé z uvedených myšlenek mohou mít opodstatněný základ...
Re: Válka proti terorismu je válkou proti svobodě
(Beroun, 11.9.2010 21:38:36)
Odpovědět
Bojuji za práva Gayů a Rómů - jsem od každého něco.
Re: Válka proti terorismu je válkou proti svobodě
(xXx, 11.9.2010 23:16:08)
Odpovědět
Zlodeje nicku kazdy hned pozna, neboj! ;)))))
Re: Válka proti terorismu je válkou proti svobodě
(Beroun, 11.9.2010 14:49:55)
Odpovědět
Vazena redakce, jsem pravidelnym ctenarem euportalu a jsem naklonen uverejnovani clanku z celeho nazoroveho spektra. DOmnivam se vsak, ze byste meli vybirat pouze takove, ktere jsou zalozeny na hlubokych znalostech tematu a dokazi o nem referovat bez zaujeti pro libovolny pol. Dovoluji si vas pozadat, abyste pecliveji v tomto smeru vybirali. "Vatu" postradajici "pohled zblizka" i jakekoli pochopeni vnitrnich a pricinnych souvislsti, dokonce i bezne faktograficke informace, byste meli spise s diky odmitat.
Re: Válka proti terorismu je válkou proti svobodě
(David Vorovka, 12.9.2010 10:23:30)
Odpovědět
A co vite Vy, kdyz chcete hodnotit uroven znalosti? Vite o tom, ze Irak a Afghanistan byl planovan dlouho pred WTC a ze slo jen o zaminku? Vite o nalozich ve WTC, aby se to zritilo jako domecek z karet? Vite o tom, proc spousta modernich stihacek, ktere USA vlastni, nebyla k dispozici nad nejstrezenejsimi zonami vych. pobrezi po nekolik hodin? Atd atd. Az mi toto vysvetlite, tak tvrdte, ze nekdo neco nevi...
Re: Válka proti terorismu je válkou proti svobodě
(Stilet, 11.9.2010 18:07:27)
Odpovědět
Souhlasím s vaším názorem. Kdyby ti co se považují za vlastence nekopali chudinku pravdu tak sílně do zadnice, tak bych tady nikdy nic nepsal. Protože mě existence ČR tak jako někdejší ČSSR vůbec nezajimá.
Re: Válka proti terorismu je válkou proti svobodě
(Jan Příhoda., 11.9.2010 20:25:59)
Odpovědět
Tak sem nepiš, idiote.
Re: Válka proti terorismu je válkou proti svobodě
(Souhlas, 11.9.2010 12:12:01)
Odpovědět
S článkem nelze než souhlasit a snad dodat, "násilím se nic nevyřeší a násilí plodí pouze nové násilí". Špiclování občanů, kteří se ničím neprovinili a nemají to ani v úmyslu je nehorázným zásahem do jejich svobod a není v demokratickém systému přípustné ať se to zdůvodňuje jakkoliv. Že to existuje je znakem, že podstata demokracie a svoboda lidí je pošlapávána a existuje jenom v politických prohlášeních.
Re: Válka proti terorismu je válkou proti svobodě
(Václav Heřman, 11.9.2010 22:45:52)
Odpovědět
To jsou blbý kecy.Proti terorizmu je nutno bojovat všemi prostředky.
Re: Válka proti terorismu je válkou proti svobodě
(David Vorovka, 12.9.2010 10:20:41)
Odpovědět
Kdyby nějaký terorismus tohoto typu skutečně existoval, pak by bylo třeba se bránit, ostatně jde o to jak... Ale tohle je výmysl. Plány na napadení Iráku a Afghánistánu existovaly už předtím, bylo třeba jen vymyslet a zařídit záminku a důvod to realizovat
Re: Válka proti terorismu je válkou proti svobodě
(Stallker, 12.9.2010 22:28:49)
Odpovědět
Dobrý důvod na napadení Iráku byl v roce 91. Proč Američani před Bagdádem otočili a vycouvali?
Re: Válka proti terorismu je válkou proti svobodě
(Kalous, 12.9.2010 3:46:33)
Odpovědět
Válka proti terorismu se nedá vyhrát bojovým nasazením. Navíc co je to terorismus? To samé někdo nazve terorismus, někdo boj proti okupantům, osvobozenecký boj. Někdo za terorismus dostane i Nobelovu cenu za mír (Jásir Arafat, Nelson Mandela). Nutné nejen bojovat, ale i jednat. Ale to co nyní je - není jen boj proti terorismu, ale spíše velký politický tah a byznys.
Re: Válka proti terorismu je válkou proti svobodě
(Stilet, 11.9.2010 18:03:27)
Odpovědět
To že násilí plodí zase násilí je jedním z nejpitomjěších vejžvyku. Násílník musí dostat pořádně přes pracky aby poznal jak násilí bolí. Jinak nasílnici s násilím nepřestanou. Jenže zásluhou "velehumanistu" a levičáku USA válčí proti násilníkum ještě méně jak polovičatě. Musí pořád brát ohledy na levičáky a "pseudohumanisty". Když se jednalo o poražení Německa tak levičáci a pseudohumanisté se domáhali ještě větší brutality. A česká šovinistická svoloč dodnes lituje, že všichni Němci nemyli vyhubení
Vysvětlete českému "vlasteneckému" dobytku, že i ti Němci museli do armády a jit na frontu i když jích byla vice jak polivina antinacistická. Zrovna tak do Čsl. armády musel jít každý muž třebas ten réžím i stát nenáviděl. Stalin rovněž plánoval agresivní útok proti Západní Europě a armádě Čsl. byl určen první sled a nemělo se jednat o libání těch Západoeuropanu. Kdyby toto česká"vlastencká" svoloč pochopila, nedovoli by si takové sviňské řečin na adresu třebas toho Pinocheta nebo i Německa.
Re: Válka proti terorismu je válkou proti svobodě
(Jan Příhoda., 11.9.2010 20:24:42)
Odpovědět
Vždyť jsi pitomec, nic jiného se o tobě nedá napsat.
Re: Válka proti terorismu je válkou proti svobodě
(Stallker, 12.9.2010 22:32:12)
Odpovědět
No, přečetl jsem si Stiletův příspěvek dvakrát. Řekl bych, že pitomec rozhodně není...
Re: Válka proti terorismu je válkou proti svobodě
(Josef, 14.9.2010 19:30:29)
Odpovědět
Clanek je plny neprasnosti. Zadny Amik jeste nebyl stihan kvuli zakonu "Patriot Act" a to cipovani a novy zakon "Obamacare" jde k najvyzsimu soudu, protoze je proti ustave (Constitution) USA. Obamu kvuli tomu soudi dvacet statu!
PENSACOLA, Fla. – A federal judge says he likely will let go to trial portions of a lawsuit by Florida and 19 other states challenging the president's health care overhaul as unconstitutional.
Re: Válka proti terorismu je válkou proti svobodě
(David Vorovka, 19.9.2010 10:49:46)
Odpovědět
No vždyť o to jde, Josefe- Patriot Act není k tomu, aby stíhali před soudem skutečné teroristy nebo zločince, ale aby mohli špehovat všechny!
No-Fly seznam "teroristů" je také o lidech, který z ničeho obviněni nebyli. A ostatně Guantanámo je plné vězňů, co rovněž ne, přitom jsou tam roky drženy a omezováni v právech