reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Separace asociálů? Není otázkou zda k tomu dojde, ale kdy

Autor: František Matějka | Publikováno: 20.9.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Pokusme se na problém soužití lidí dnes podívat bez emocí, předsudků a ideologických klišé. Strohým pojmenováním skutečností následně dojdeme k jasnému cíli, který bude červeným hardem pro humanisty.

Separaci jedinců, tedy jejich oddělování, provádíme v naší západní kultuře každý den. Není otázkou zda existuje, ale kde je nastavená hranice chování jedince k tomu, abychom k separaci přistoupili. A pozor, prosím, zde nejde o nějaké subjektivní posouzení chování na základě rozhodování jiných jedinců, ale na základě psaného práva, tedy zákonů. Mezi klasickou separaci patří například vězení. Zákon stanoví hranici chování jedince a ten, když ji přestoupí, je v souladu se zákony separován. Zde se jistě shodneme, že je to tak, jak má být. Při hodnocení tohoto přestoupení pravidel zvažujeme mimo jiné také tzv. „společenskou nebezpečnost“. Společenská nebezpečnost je jedním z nejvýznamnějších kritérií pro jak vznik trestněprávní legislativy, tak pro stanovování výše trestů a způsobu separace jedince.

Nyní si dovolím jednu další velmi kontroverzní úvahu na téma hodnoty lidského života. Základním vyznáním dnešních humanistů je přesvědčení, že lidé jsou si rovni, a že neexistuje žádné relevantní měřítko pro hodnocení, zda jeden život má větší hodnotu, než druhý. Z takového postoje jsem celkem v rozpacích, když se podívám na skutečnost, navíc podpořenou platnými zákony. Uvedu jediný názorný příklad. Když vrah usmrtí vědomě a cíleně nějakou oběť, společnost ho za to nezabije. Připusťme tedy, že naše humánní zákony již nyní hodnotu života rozlišují, když za smrt jednoho dávají druhému například 12 let odnětí svobody. Nebo má snad podle humanistů jeden život otce od rodiny, platícího daně, hodnotu dvanácti let života zločince? Paradoxem takové situace je pak fakt, že na straně jedné pachatel připravil stát usmrcením člověka o zdroj příjmů, aby na další život pachatele na straně druhé stát zvýšil své náklady. Přístup k separaci takových jedinců se navíc mění v čase. Jednak podle úrovně společnosti a jednak podle politické reprezentace, která zrovna vládne. Tuto úvahu předkládám jako východisko k mému přesvědčení, že „společenská nebezpečnost“ je ve své podstatě velmi klouzavý pojem, který v čase a místě zjevně snese různé výklady.

Tak například já osobně považuji pro společnost za daleko nebezpečnější, když několik jedinců na sídlišti svých chováním dlouhé roky opakovaně šikanuje a terorizuje ostatní obyvatele, než když nějaký lapka ukradne podruhé něco za 10.000,- a jde si sednout. Považuji za společensky nebezpečný život některých jedinců založený na neoprávněném, ale úřady tolerovaném čerpání sociálních dávek. Považuji za společensky nebezpečné, když děti, díky svým rodičům, nechodí do školy, když už máme docházku zákonem povinnou. Našel bych desítky příkladů. Přesto ale, místo separace takových jedinců, která by oddělila společensky nebezpečné od těch, kteří poklidné soužití lidí a dodržování zákonů považují za základ společenského bezpečí, jsme na ně krátcí. Politici se ukájejí tím, že podle nejnovějšího průzkumu je 62% lidí pro vyšší pokuty bohatým a přemýšlí nad jejich zavedením. Prý je po tom společenská poptávka. Ptám se proto, proč se také nezeptají na názor lidí, když jde o separaci společensky nebezpečných jedinců? Protože by měli náhlý problém. Takový průzkum se v pseudohumánní společnosti nehodí do karet.

Důrazně předesílám, že nemám absolutně nic proti dobrovolné integraci jedinců z jakéhokoli etnika či minority. Naopak takovou dobrovolnou integraci podporuji a jsem jejím jednoznačným zastáncem. V takovém případě jde totiž o projev svobodné vůle přizpůsobit se obecným pravidlům společnosti, do které se chce jedinec integrovat. Opakem takového postupu je ovšem plošná integrace bez rozdílu přání jedinců na obou stranách. V praxi pak dochází díky tomu k násilné integraci těch, kteří o to ve skutečnosti nestojí, chybí tudíž přirozenost takového kroku již v úvodu a do života lidí přináší mnohdy peklo, které je za hranicí současného výkladu pojmu „společenská nebezpečnost“.

Domnívám se, že zcela přirozeně budou mít lidé, toužící po bezpečí a klidném životě ve společnosti, touhu po daleko razantnějších krocích proti každému, kdo tento model soužití bude narušovat. Výklad pojmu „společenská nebezpečnost“ bych já osobně proto z trestněprávní roviny rozšířil i na oblast občanského soužití. A každý, kdo nebude respektovat pravidla hry společnosti, podle mě do společnosti nepatří. A nepatří-li do společnosti, pak jiný způsob, než separace, prostě není. Ne nadarmo proto v Evropě získávají na síle takové politické subjekty a kroky, které k tomuto cíli směřují. Považuji to totiž, na rozdíl od všech pseudohumanistů, za zcela oprávněné a žádoucí. Pro mě osobně má daleko vyšší hodnotu život člověka, který pravidla ctí, respektuje a pro společnost je přínosem. Svoboda jedince není zadarmo. Jednou z cen je dodržování pravidel. Ten, kdo je nedodržuje, si svobodu nezaslouží.

Očekávám smršť nesouhlasu pod článkem, ale povíme si to za několik let.


PS: Je nutné dodat, že bez jakýchkoli pochyb se asociálního chování dopouštějí také příslušníci většinové společnosti. Proto stále volám po skutečně rovném metru pro všechny. A ten tu, přes veškeré proklamace, v praxi prostě není. Tento článek není o minoritě či většinové společnosti. Je o principu našeho pseudohumánního chování k těm, kdo nedodržují pravidla. Ber, kde ber. A je-li snad takových více v nějaké skupině obyvatel? Pak to jistě není chyba autora, ani tohoto článku.

reklama
1753 čtenářů | 28 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Separace asociálů? Není otázkou zda k tomu dojde, ale kdy
(whaler, 20.9.2010 7:55:58)
Odpovědět
Souhlas. Není to skutečně o rase, ale o přístupu k zákonům a normám společnosti. Když jsem nedávno chtěl dát přes hubu žebrákovi na Můstku, protože sprostě nadával mojí ženě, že mu nedala almužnu, byl jsem policajty umravňován já, nikoli on ( a mám pocit, že je žebrota v Praze zakázána, nevím, nebydlím v Praze).
Ano segragaci provádíme na naší planetě všichni. Obzvláštním příkladem je segregace na úrovni Huntingtonových civilizací.
Všichni se štítí Západu. Proč?
Podívejte se na Matějku.
"Všichni, kdo nejsou Západ jsou mi odporní neb jsou primitivové".

Já se cítím být členem Východní civilizace. A jsem ten, kdo je Matějkům odporný. On mi je stejně odporný. A světe div se, Cigáni jsou mí přátelé. Samo, smrdí a co? Já jim smrdím také.
Vážený niktoš ,jestli jste si všiml tak pan Matějka nedělí na západ a východ,ale na vychované a ostatní.Pakliže neumíte zacházet s příborem,je pro tuto společnost nebezpečné,aby vám ho poskytla.Budete se muset naučit ho používat a pak teprve něco od společnosti požadovat
Re: Pravda.
(Nermuť Jan, 20.9.2010 13:13:14)
Odpovědět
Pan Matějka je sadista, rasista, sériový masový vrah, primitiv, nevždělaný tupec a především arogantní blb.
Je to příkladný člen zamindrákovaného Evropana.
Pan Huntington ve své knize přesně popisoval budoucí vývoj Západu, přítomnost a minulost.
Toto je napsáno vznostnými slovy panem Huntingotnem:
Západ byl před několika staletími ve své podstatě primitivní společnost nevzdělaných barbarů.
Západ jediný nebyl schopen takového poznání lidstva, aby stvořil náboženství, bez ohledu jestli je pravé nebo falešné.
Západ mezi sebou neustále válčil. Proto byl ostatně nejprimitivnější civilizací před 600 lety.
Ovšem tito primitivové měly veliké zkušenosti z válek mezi sebou. Poté došlo k výpravě barbarských válečníků, kde loupili, vraždili a pálili.
Všechny úspěchy Západu vycházeli z ukradených vědomostí, přírodních zdrojů a práce otroků- ne občanů.
Poté se vyčerpal Západ. Vyčerpal se během soupeření se SSSR, v té době byl Západ ekonomicky, morálně a vojensky vyčerpán.
Ano Západ ovládá průmysl, námořnictvo a kapitál světa, ale je flustrovaný.
Je neschopen jakéhokoliv inovace. A je morálně zhroucená.
Ano Západní civilizace má všeho nejvíc, ale s ohledem do budoucnosti má nejméně.

Západ je plný arogance pýchy a také je pln flustrace, protože ztrácí, každý den je slabší a slabší.

Západ nemá tzv. soft power. Nemá duchovní vliv na další civilizace, protože všechny ostatní stvořili vlastní náboženství. Západ má jen Západní Křesťanství, které je snad dobré v tom, že je Západu, ale nemůže soupeřit s Východním. Nemůže ovlivňovat další civilizace díky úpadku civilizační náboženské moci, kterou vlastně nikdy neměl.

Západ jsou v podstatě hrdlořezové bez kultury. Největším nepřítelem je Islámský svět, který dokáže zvítězit díky náboženské převaze.

Pán Matějka a jemu podobní jsou ve své podstatě primitivní barbaři bez kultury, průmyslu. Jejich jediná síla je v jejich aroganci a agresivitě.

Jde o to, že za těmi arogantními slovy, za těmi slovy o vyspělosti Západu je pocit bezmoci, vlastní slabosti a ubohosti. Islámský svět je svět výbušné civilizace, vynikajících objevů na poli fyziky, vědy a především vysoce kulturně vyspělá civilizace.

Dál psal Huntington. Všechny ostatní světy procházejí obrovským vzestupem, kulturními revolucemi a vynálezemi ve všech rovinách vědy.

Západ nedělá nic jen upadá.

Západ má jen tu naději začít něco vynalézat, vytvářet hodnoty kulturní.
Toto se neděje. Celá reformace a vše od roku 1453 vycházelo z imigrnatů z byzance. Toho je už konec.

Pan Matějka za slovy o barbarskosti jiných zakrývá svoji vlastní ubohost a tupost.
Re: Pravda.
(Katsanson, 20.9.2010 13:25:24)
Odpovědět
Hezky jste se vyblinkal primitive, to máte všechno ze své hlavy?
Re: Pravda.
(Nermuť Jan, 20.9.2010 13:57:30)
Odpovědět
Ale ano, myslím.
Vážený pane Niktoš.
Pan Matějka nenařizuje ,nezakazuje,jen pouze hodnotí stav věci.Když půjdeme do podrobností ve kterých jste se začal popelit,tak nakonec zalezeme do jeskyně a bude nám fain.Tu jeskyni je ale třeba hlídat,aby nám do ní nevlezl tchoř!!!! A voootooom to je !!!
Re: Pravda.
(Nermuť Jan, 20.9.2010 13:41:33)
Odpovědět
Ne, Matějkové jsou primitivové.
Stejně, jako ti pitomci ze škol. Uměj svoje poznámky slovo od slova a nevěděj o čem to je.

Ať má Český portál jakýkoliv problém není to neschopnost myslet. Pochopit Konfederaci je těžké. Za to děkuji EUportálu.

Podívejte dnešní USA nemají proti Islámu šanci, viz Obama.

Řešení je se posadit diskutovat a udělat rozhodnutí. A pak ho uskutečnit v praxi.

Jih nikdy nepřjal vládu Severu. Musí tedy dojít k rozdělení a pak řešení problémů.

Matějkové odvádějí řešení problémů. To muslimové jsou Ti zlí. My jsme skvělí.

Vždycky hledat chybu u sebe. USA jsou nepovedený projekt.

SSSR mohl také existovat do dnešních dnů. Ale jak by to vypadalo? Neubránil by se Islámu. Dnes je naděje.

Evropa se hroutí do sebe. Klasická imploze. Zánik civilizace. Každý si urve kus a za chvíli nezbyde nic.

Západní civilizace se vyčerpala. Musí dojít k novému startu. Ten může začít jen vlastními inovacemi, vynálezy.

Inovace, vynálezy to je všechno Levice. Levice tvoří. Evropa netvoří nic. Islám ano. Proto islám pohltí Evropu.

Ať všichni Ti Matějkové začnou tvořit cokoliv. Nebo smrt.
Nermuti, něco na tom je. Ten barbar je většinou před tím civilizovaným ve výhodě. Proto také barbarský Řím zničil civilizovanější demokratické Řecko, barbarské kmeny pak zničily již zcivilizovaný Řím. Barbarské Rusko a barbarské USA odstavilo civilizovanější V. Británii a Francii. Barbaři a zloději v SSSR rozložili SSSR. A nahradí kulturnější Čína barbarské USA???
Re: Pravda.
(Nermuť Jan, 20.9.2010 16:43:25)
Odpovědět
Kulturní Čína?
Podívejte se na ty mlátičky. Myslím o prvním císařovi a třeba mumii 3. To samé.
Důležité je, že se Komunistická strana Číny vyčerpala.
Spíš Konfederace nahradí USA.
"Islámský svět je svět vynikajících objevů na poli fyziky, vědy a především vysoce kulturně vyspělá civilizace."
Nermuti, si blbý nebo to jen děláš? Tohle už aspoň 8. století není pravda!
Petře, jak mužete toho idiota oslovovat jako "váženého". Toho vyměšovatele smrdutých ho..n.
Re: Pravda.
(Jozef Nermut - bratr, 22.9.2010 17:31:04)
Odpovědět
Už po několikáté prosím ,aby jste mému bratru zde, pokud možno nespílali.
Že není,jako jiní ,myslím je vidět,slyšet i cítit na první pohled. Také vás všechny jeho hanitele prosím,aby jste vzali v úvahu jeho nelehký zdravotní stav a díky tomu i stav nás,jeho rodiny ,příbuzenstva i přátel .Věřte, není lehkého údělu míti takovéto hovado v rodině.
Nicméně ale s povděkem zde vnímáme nelehkou úlohu jeho obdobně nepřízní osudu zkoušeného kolegy a spoluchovance ,kterého zajisté zde jmenovat netřeba , jenž nad naším příbuzným bdí starostí přímo více než soužskou.
Pročež bych chtěl za celou naší NermuT rodinu mu dnes zde z tohoto místa a někdy i přímo u jeho klecového lůžka nesmírně,ale nesmírně poděkovat!
Díky příteli!
P.S. Pro různé šťouraly technická poznámka.
Ano,klecová lůžka byla v našich léčebnách sice zrušena,ale mému bratru i jeho příteli,jako jedinným v tomto státě byla udělena výjímka přímo nejvyšším orgánem Europské Únie zabývajícím se dohledem nad podobně postiženými eu ropany !
(podobná výjímka byla udělena ještě tuším jednomu chovanci na Slovensku ,který snad měl zblbnout z poctivosti ataké zde přispívá)
Teda Nermuti, Vy jste ještě větší blbec než jsem si myslel.
Blbec? To je ještě přílíž slabé. Je to idiot mimořádné velikosti a kvality.
A taky je možné že je to Blbec -provokatér.Těch je v týhle zemi nejvíc.
Re: Pravda.
(Karkulka, 20.9.2010 21:38:54)
Odpovědět
Mícháte jablka a hrušky podle toho jak se Vám to hodí. Mám obavy, že když Vás bolí hlava, poznáváte, co je to bolestná prázdnota. Kde jsou moje práva a práva všech těch, kteří makají, platí daně, starají se o potomky a dodržují pravidla hry?
Re: Pravda.
(Nermuť Jan, 21.9.2010 9:13:23)
Odpovědět
Ano Práva.
Tak proč dnes v ČR se nedá žít. Nás všechny čeká osobní bankrot nezaměstnanost sebevražda neb emigrace.
Jsou pouze dvě možnosti:
změnit systém vlády
poddat se a čekat- vymřít

Já raději půjdu s Cigány a budu žít, než být s Matějkou a umřít.
Re: Separace asociálů? Není otázkou zda k tomu dojde, ale kdy
(Petr 2, 20.9.2010 8:39:49)
Odpovědět
Pane matějko,moc pěkně napsané.Bohužel nevím,jak to může dopadnout,když se nám do toho motají eurohujeři.Počítám,že to bude horší a horší.
Re: Separace asociálů? Není otázkou zda k tomu dojde, ale kdy
(pavjan, 20.9.2010 9:48:35)
Odpovědět
Konečně zas někdo vytáh pravdu na světlo boží. Myslím ale pane Matějko, že Vás levičáci, humanisti,zelení, lidskoprávní aktivisti a squateři rozcupují na kousky.
Re: Separace asociálů? Není otázkou zda k tomu dojde, ale kdy
(lyda, 20.9.2010 9:51:26)
Odpovědět
Vězení by mělo mít podobu pracovních táborů a klášterů v jednom. Komunita lidí, která bude živa sama ze sebe. Stát by platil pouze dozorce. Nikoliv stravu a ubytování. Investice by byli pouze prvotní ve formě osiva a zvířat různého věku. Vězni by si sami šili oděvy z vypěstovaných rostlin, sami se starali o zvířata, pole a zahrady. Co si vypěstjí a uvaří, to budou mít.
Re: Separace asociálů? Není otázkou zda k tomu dojde, ale kdy
(Jeeves, 20.9.2010 10:16:58)
Odpovědět
Jo, pobyt ve vězení by měl být slušným způsobem odstrašující, nikoliv sanatoriem, kam se mnozí rádi vracejí!
Re: Separace asociálů? Není otázkou zda k tomu dojde, ale kdy
(Petr 2, 20.9.2010 10:20:14)
Odpovědět
To vše je špatné.Je nutné vymezit pro ně nějaké území,na kterém bych je nechal volně žít podle jejich představ.Naco se o ně starat a dostávat za to ještě vynadáno.Ať si žijí po svém,ale nesmí navštěvovat normální lidi,nebo nás můžou navštěvovat,ale musí se podle toho chovat.Když k vám přijdu na návštěvu,tak se musím chovat jako host a ne jako domácí
Re: Separace asociálů? Není otázkou zda k tomu dojde, ale kdy
(Sunny, 20.9.2010 11:48:04)
Odpovědět
Opět vynikající článek, pane Matějko:-)
Re: Separace asociálů? Není otázkou zda k tomu dojde, ale kdy
(RAdo Skydancer, 20.9.2010 12:15:53)
Odpovědět
Při čtení tohoto textu bychom si měli připomenout, kterak někteří autoři podobných textů varovali před vytvořením tzv. FEMA Campů v ČR, kam by byli zavírání např. lidé, kteří odmítli očkování, nebo by neměli na vlastní obživu. Vážený pan Matějka by nyní byl pro takový scénář? Prostě svoboda a ústavní práva buď jsou nebo nejsou. Povinností opravdového vlastence a svobodomyslného člověka je hájit i ty, se kterými názorově nesouhlasíme již jen - říkejme tomu - "z vyššího principu mravního". Brzy by se mohlo totiž stát, že už by nezbyl nikdo, kdo by se měl odvahu těmto scénářům postavit. Lidé jsou si opravdu před Bohem rovni a nezáleží na tom, jaké má kdo povolání nebo jak dalece je tzv. pro společnost nebezpečný nebo jakou má barvu pleti atd.: to se definovalo již opravdu třeba za nac. nebo kom. různě a víme, kde to končí (víme ?). Podle tohoto článku by museli být společensky izolováni například všichni konzervativně uvažující křesťané nebo by byli přinuceni k emigraci, protože nesplňují spol. definované standardy. To se již sami vážně měníme v takové totalitáře? Navíc standardy tzv. nebezpečnosti chování pro společnost jsme často nuceni implementovat do našeho právního řádu zvenčí (EU). Ježíš nabízel naději při akceptování pravidel hry každému kdo uvěřil; zavřením nepřizpůsobivých do koncentračních táborů se ničeho nedosáhlo. To už je opravdu lepší ono vyhoštění a šance na lepší život v jiné zemi, kde panuje svoboda a šance na hezký život. Kdysi to byla Amerika, ale dnes? Měl jsem dojem, že v Česku jsou ještě stále politické strany, které hájí nekastovní ústavní svobody. Že bych se pletl? God Bless.
Re: Separace asociálů? Není otázkou zda k tomu dojde, ale kdy
(Štastný Jim, 20.9.2010 12:36:22)
Odpovědět
Dobrý článek ale?
Co s tím a jak to řešit?Ghety pro bohaté,hlídané kamerami a bezpečnostními službami?Ghety pro nepřizpůsobivé obehnané ostnatým drátem?Ve společnosti se vždy najdou lidé,kteří nedodržují zákony a chovají se jako barbaři.Velká Británie to kdysi řešila exportem do Australie.Máme právo třídit nepřizpůsobivé jako odpad?A jsou ti,kteří pomocí svých advokátů páchají závažnou trestnou činost a zůstanou nepotrestáni,také nepřizpůsobiví nebo naopak přizpůsobiví?Otázka stará jako lidstvo samo,obávám se že je neřešitelná.
Re: Separace asociálů? Není otázkou zda k tomu dojde, ale kdy
(Petr 2, 20.9.2010 13:41:14)
Odpovědět
Nemáme právo nikoho vyhánět nebo nějak utiskovat,ale jestliže se v autbosu platí jízdné,tak ho zaplatí všichni a kdo nechce holt musí pěšky--je Vám toto jasné???
Re: Separace asociálů? Není otázkou zda k tomu dojde, ale kdy
(Kalous, 20.9.2010 14:33:50)
Odpovědět
Ale máme právo vyhánět - ve svém bytostním zájmu. Příklad: Mussolini se chtěl pomstít Srbům tak do Kosova k místním Albáncům přesunul další z okolních území. Po válce se stal presidentem Jugoslavie a tím i Srbska Chorvat Tito, toho to nebolelo a nenechal Albánce zase vyhnat. A ti se rychle namnožili, Západ jim pomohl a Srby z jejich vlastního území Kosovští Albánci i s místními Romy vyhnali. Proto ty nepřízpusobivé cizince nebo krominálníky zavčas vrátit domů!!!