reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný

Autor: Lukáš Krivošík | Publikováno: 16.9.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Ľavicoví radikáli v susednom Česku šokovane vreštia, zavíjajú a pohoršene upadajú do mdlôb. Konzervatívny premiér Nečas si totiž dovolil (och, aký škandál!) vymenovať za svojho poradcu „fašistu, rasistu a homofóba“ – v skutočnosti normálneho konzervatívca – Romana Jocha.

Dnes by bol aj Churchill neprijateľný

Dozvuky mediálnej hystérie, ktorá sa spustila okolo šéfa Občianskeho inštitútu, Romana Jocha, už dorazili aj na Slovensko. Rodák z Banskej Bystrice, ktorý spolupracuje s týždenníkom .týždeň, mal byť novým českým premiérom Nečasom vymenovaný za poradcu pre ľudské práva a zahraničnú politiku. Celá tá štvavá kampaň voči Jochovi začala u našich západných susedov tak, že médiá sa na neho spýtali niekoľkých ľavicových intelektuálov a notorických nadávačov na ODS. Tí ho vykreslili v najčernejších farbách. Vraj je rasista, fašista a homofób. Pravda je však nielen iná, ale presne opačná.

Joch nie je o nič väčším fašistom ako bol Winston Churchill. Rovnako ako veľký britský premiér z čias druhej svetovej vojny, aj riaditeľ pražského Občianskeho inštitútu dlhodobo upozorňuje na spoločné črty komunizmu, nacionálneho socializmu, fašizmu, či militantného islamizmu. Problém nie je v Jochovi. Problém je v stave, do ktorého sa dostala súčasná európska spoločnosť. Ak by dnes Churchill vstal z mŕtvych, moderné mestské sociálno-liberálne voličstvo od Londýna, po Prahu a Bratislavu, by ho nenávidelo pre jeho negatívne názory na homosexuálov, či Picassa a tiež pre jeho pozitívne hodnotenie kolonializmu, či spoločenských konvencií.

Ak by ste zoznam Churchillových bonmotov a politických presvedčení položili pred tridsaťročného sociálneho liberála bez toho, aby ste odhalili meno pôvodcu, dotyčný by vám bol schopný tvrdiť, že nositeľ takých radikálnych názorov musí byť nevyhnutne nejaký fašista, prinajmenšom Hitler samotný. Onen mladý človek by asi bol veľmi prekvapený, že tie názory patria štátnikovi, ktorý v priebehu 20. storočia urobil pre uchovanie slobody a západnej civilizácie viac, než ktokoľvek iný.  

Čo vlastne vyčítajú Jochovi?

Samozrejme, Joch nezachránil západnú civilizáciu. Neporazil fašizmus, ani komunizmus. Je totiž viac menej len mysliteľom, ktorý sa o svoje názory delí s kýmkoľvek, kto má záujem si ich prečítať alebo vypočuť. A toto je ďalšia znepokojujúca vec pri kampani voči Jochovi. Ľavičiari ho mediálne lynčujú nie kvôli tomu, čo urobil, ale kvôli tomu, čo si myslí. Zarážajúce je, že jedna názorová skupina si tu osobuje právo vykladať, čo je v súlade s českou ústavou alebo s ľudskými právami, čo je extrém a čo hlavný prúd.

Apropo ľudské práva! Roman Joch dlhodobo zastáva klasický liberálny názor, že ľudské práva sú viazané na jednotlivcov a netreba si ich mýliť so skupinovými výsadami pre domnele „znevýhodnené“ menšiny ako sú feministky (v podobe kvót), moslimovia, Rómovia alebo homosexuáli (v podobe registrovaných partnerstiev). Je tiež proti neúmerným sociálnym výhodám pre nemakačenkov a za nízke dane. Samozrejme, Joch kritizuje aj diktatúru politickej korektnosti, ktorá teraz na neho naplno doľahla, či pozitívnu diskrimináciu. Súhlasia s ním mnohí Česi. Na rozdiel od Slovenska, oni už majú skúsenosti s novou antidiskriminačnou „multi-kulti-enviro-gender-progay“ ľavicou v podobe takých obskúrnych postavičiek ako Džamila Stehlíková, Kateřina Jacques, Martin Bursík, či Michael Kocáb.

Joch vraví, že ČR by mala k sebe pustiť akurát imigrantov z kultúrne blízkych slovanských národov, ale už nie z moslimských krajín. Podporuje tiež trest smrti (rovnako ako nadpolovičná väčšina Čechov), hovorí, že chrániť treba obete trestných činov, nie ich páchateľov a dovoľuje si neskutočnú bezočivosť – verejne sa hlási ku katolíckej viere – teda k tej istej ako Karel IV., Anežka Česká alebo Sv. Václav! Joch si tiež myslí, že západná civilizácia je lepšia, než všetky ostatné, pretože vytvorila bezprecedentné bohatstvo, koncept právneho štátu i široké možnosti osobnej sebarealizácie. Bohužiaľ všetko to už prestáva platiť, takže možno už v tomto ani nemá pravdu...

Každopádne, boj o Jocha je zápasom o to, aké názory môžu legitímne zaznieť vo verejnom priestore. Keď premiér Nečas ustúpi mediálnemu tlaku, bude to znamenať, že postoje, ktoré ešte v 80. rokoch tvorili hlavný prúd v USA (Reagan) i Veľkej Británii (Thatcherová) a ku ktorým sa aj Joch hlási ako k vlastným, sú už dnes spoločensky neprijateľné. A to by bola veľmi zlá vizitka pre stav slobody slova v Európe i pre názorové ovzdušie ako také.    

 

Súvisiace odkazy:

Rozhovor s Romanom Jochom 

Roman Joch nie je žiadny klérofašista

Fašista Roman Joch? Hahaha

 

www.aktuality.sk

reklama
1452 čtenářů | 45 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(Drak, 16.9.2010 1:37:44)
Odpovědět
Lukáši Krivošíku, to není konzervativec, to je vysokoškolsky vzdělaný debil. I to se stává.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(p, 16.9.2010 12:19:46)
Odpovědět
Když něco nestojí za nic, tak se řekne: je to na Draka.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(Drak, 16.9.2010 23:42:53)
Odpovědět
Vtipné, ale jdi s tím do p.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(jh, 16.9.2010 8:53:14)
Odpovědět
Ano, na Jochovi - který ještě nic neudělal, kromě toho, že si dovolil (ta hrůza, že?) otevřít nekorektně zobák - se ukazuje, v jakém stupni vývoje jsou dnes lidskoprávní žvásty, či tolerance v pojetí věčných adolescentů typu Martina Kocábostehlíka a jim podobným...

Hurááá! Vstříc světlým zítřkům abnormality...
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(Kalous, 16.9.2010 9:26:50)
Odpovědět
No vydávat Churchila za vzor demokracie je trochu uvalené. Vždyť to byl plukovník kolonizátorských vojsk, pacifikoval domorodé obyvatelstvo, byl britským ministrem kolonií. Možná měl i něco společné s prvními koncentráky pro černochy v Africe, vzor pro Hitlera. Že přivedl V. Británii k vítězství ve 2.svět. válce nebylo díky demokracii, ale spíše jeho diktátorským metodám. No ale Joch je přece jen něco lepší než Kocáb, i když je sem tam také ujetý (obdiv k diktátoru vrahovi Pinochetovi)
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(p, 16.9.2010 12:18:03)
Odpovědět
Vítr fouká zleva, což?
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(kalous, 16.9.2010 13:08:10)
Odpovědět
Ne, od Západu (3/4 větrů sem vanou od západu nebo severozápdu).
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(C, 16.9.2010 13:19:42)
Odpovědět
Kde je na Vaší mapě západ, Kalousi?
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(Kalous, 16.9.2010 15:25:25)
Odpovědět
Tak nepindejte a doložte v čem byl Churchil demokrat a v čem v jeho minulosti nemám pravdu. Jako diktátor byl prospěšný za války (ani Stalin by nevyhrál kdyby vládl jak Gorbačev nebo Havel či opilec Jelcin) - po válce již zvolen premierem nebyl, protože byl pro většinu Britů v mírovém životě nepřijatelný. A co na tom mění levý nebo západní vítr?
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(C, 16.9.2010 17:11:43)
Odpovědět
Nedělejte, že jste to nepochopil.

Jestli Churchill měl nebo neměl diktátorskou povahu je přirozeně těžko prokazatelné. Podle mého názoru nebyl jeho dělnický nástupce o nic méně diktátorský. Je to zcela zbytečná diskuze.

Britskému lidu se především zachtělo ráje, který slibovala Keynesiánská ideologie prezentovaná zejména LP (ale i toryové neměli až do vlády Thatcherové na skladě nic jiného). Demokratičnost s tím neměla co dělat.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(C, 16.9.2010 17:14:51)
Odpovědět
A mimochodem, Churchill po válce zvolen premiérem byl. Zřejmě se britskému lidu zase tak diktátorský nezdál - naopak zřejmě byl v jejich očích demokratičtější než zuřiví znárodňovatelé a reformisté z LP...
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(kalous, 16.9.2010 19:04:53)
Odpovědět
Jo, jste zde přesnější - hned po válce ho nezvolili ale až v r. 1951 na jedno období.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(C, 16.9.2010 20:13:33)
Odpovědět
To je fakt, pak zvítězil "Churchillův" Eden - člověk spjatý s Churchillem tak jako nikdo jiný. Existoval-li by "churchillismus" byl by jeho nejfanatičtějším stoupencem. Pak konzervativci zvítězili znova a pak ještě jednou (dvakrát?) Churchill odešel, protože byl již velmi starý - rozhodně ne slabý či neoblíbený, vždyť za sebe do čela Británie poslal svého člověka.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(Kalous, 16.9.2010 20:23:45)
Odpovědět
Ale to nic nemění na tom že po většinu nebo celý život Churchil žádný demokrat nebyl. Hitler byl také skoro 15 let volen do čela Německa.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(C, 16.9.2010 20:54:30)
Odpovědět
Hitler byl zvolen jednou, v dalších volbách už hodně ztratil (leč nebylo s ním již k hnutí), ale to je nepodstatné. To že jsou Vaše znalosti dějin žalostné je evidentní. Netřeba dokazovat.

Sám jste považoval nedostatek znovuzvolení v nejstarší demokracii světa za znak nedemokratičnosti, vyvráceno. Pak že byl znovuzvolen jen jednou, vyvráceno. Tak teď už se jeho nedemokratičnost projevuje jen v tom, že jste jeho povahu nějak transcendentálně nahlédl? Kdybyste byl kouzelník, možná byste se snažil tvrdit, že výstélka klobouku, kterou jste vytáhl, je vlastně králík...

Prostě neuhnete tomu, že WCh je tím skutečným nedostižným ideálem evropské demokracie.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(Kalous, 16.9.2010 23:49:26)
Odpovědět
Ano - demokracii si představuje podle sebe, tak jak Vy a Churchil. Třeba rozbořené vesnice, povraždění domorodci, mučení Indové, vystřílení nebo vyhnaní Řekové Brity na přelomu konce války - také Pinochet dle Vás a Jocha byl vzorem demokrata (občas nechal vyhodit z vrtulníku do moře nějakou tisícovku levicových rebelů) .. Nepíšu nikde o demokratičnosti ve V. Británii ale o osobě Churchilla! Tak si nevymýšlejte.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(C, 17.9.2010 0:15:25)
Odpovědět
A teď už jen tak planě a nactiutrhačně kecáte... Jen by mne zajímalo, jaký Vy jste s takovou úrovní argumentace demokrat...asi jako ten Pinochet, že? Ještěže nemáte vrtulník.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(Stilet, 16.9.2010 15:11:05)
Odpovědět
Soudruhu Kalousi, zase něco tvrdíte co vůbec není pravda. Churchill za Burské války byl jen novinář. Ty koncetráky vymyslel velitel Britské kolonialní armády a jestli se nemýlim jmenoval se Kittchener a nezavíral tam ubohé dobrotivé černochy, ale rodiny bojujících Buru a to byli běloši. Tak chtěl zlomit odpor Buru a to se mu podařilo. Že Churchill nebyl demokrat tak to je pravda. Vyskytuje se vůbec na světě politik který by byl demokratem a čestným člověkem? Kdyby byl Churchill čestným člověkem a demokratem, nespojil by se se Stalinem proti Hitlerovi. Nešlo my vůbec o Polsko ani o demokracií. Klidně přenechal to Polsko Stalinovi a jeho osud se nezajímal. Neměl se spojovat se Staline ani z Hitlerem. Spojil se se Stalinem proto, že se obával, že GB chce Hitler připravit o ty bývalé Německé kolonie, které si GB po válce přivlastnila. Dokonce projevil obrovské pochopení pro Stalinovo obrovské vraždění. Stalin se mu ani s mnohamilionovým vražděním netalil a přiznal mu to sám.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(Kalous, 16.9.2010 15:43:02)
Odpovědět
Soudruhu Stilete, tak si podrobně znovu prostudujte Churchilův (dále Ch.) životopis na různých zdrojích. Od malička byl vychováván v duchu britského koloniálního rasismu, stal se armádním důstojníkem a úspěšně působil nejen jak novinář chvíli v J. Africe - ale veskutečných bojích, kde s chutí likvidovali vzbouřené domorodce (viz Ch. válečné zápisky). I kydž se přímo stavby koncenráků v J. A. nezúčastnil, chválil je jako novinář.V JA byl jak novinář, byl zajat, prchl a opět bojoval - je skoro jedno zda proti Burům nebo černochům, Britové tam neměli co dělat. Bush měl v pracovně od Angličanů bustu Ch. Obama ji vrátil neboť za vlády Ch. byl jeho děd bez soudu vezněn a mučen. Vaše úvahy kolem 2. svět. války jsou z poloviny fantasmagorické, kdyby tak jak Vy uvažoval Ch. Anglie by byla na čas německá kolonie. V určitém smyslu byl Ch. a Stalin jedna krevní skupina akorát v trochu jiném civilizačním prostředí.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(cook, 16.9.2010 13:11:41)
Odpovědět
kalousi koncentrační tábory v africe zavedl lord Kitchener a nebyly určeny pro černochy ale pro bůry.A nebyly likvidační(jako ty v německu,nebo gulagy v rusku)ale sloužíly jako sběrné tábory pro bílé farmáře z buše,aby nemohli podporovat vzbouřené oddíly bojůvek které odmýtly přijmout kapitulaci burské vlády.A kromě případu malárie a spálniček ve dvou táborech nikde jinde nedocházelo k úmrtí.Po půl roce se oddíly vzdaly a tábory byly zrušeny.Došlo k usmíření britů s bůrama a vytvořili jihoafrickou unii.A to tak pevnou že bojovali proti německu za II.svět války.A diktátorství Churchilla za II.svět války?To siděláte srandu?Byla vytvořena vláda kde byly zastoupeni jak konzervativci tak liberálové tak laiboristi.Bylo podniknuto několik pokusů odvolat po několika porážkách Churchilla v parlamentě,ale Chirchill vždy hlasování v parlamentu DRTIVĚ vyhral.To není chování diktatuty.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(Kalous, 16.9.2010 15:56:24)
Odpovědět
Ty koncentráky ze začátku pro Bury je přesnější. Ale mučírny pro další odpůrce Britů (mučen a vězněn bez soudu i Obamův děda) jsou také pravda - a Ch. je podporoval jako novinář, bojový důstojník (masakry Indů a jejich vesnic) i jako ministr pro kolonie. Ch. byl podporován jako premier parlamentem jen za válečné situace, kdy stát potřeboval pevnou ruku, po válce ho už nechtěl a nezvolil. Nedeformujte historii. Ch. byl tvrdý rasista, diktátor (pokud mu to podmínky umožnily) a naprosto nedemokratická osoba.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(C, 16.9.2010 17:33:39)
Odpovědět
Odpůrci britských kolonizátorů byli všech barev a velikostí - a se všemi bylo zacházeno stejně - ať s Búry, americkými kolonisty nebo třeba s Obamovým dědou - co je na tom rasistického? Mimochodem, byl to Churchill - mimo politika i spisovatel - který odsuzoval diktátorké chování různých osobností anglické historie (předtím viktoriánskými autory často vynášenými do nebe) a považoval za morálně nepřijatelnou představu některých britských sociálních darwinistů, že vznešení Anglosasové museli na úsvitu anglických dějin podřadné Kelty vyhladit a zajistit tak Británii tehdejší velikost. Tedy rasista?

Veskrze nedemokratická osobnost zřejmě přišla Britům přijatelnější než kdokoli v LP...zřejmě fašistická strana:-)
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(Kalous, 16.9.2010 18:46:52)
Odpovědět
Akorát to C že kolonialismus je postaven na rasismu, je to forma fašismu. Může demokrat pronést o Gádhím "měli ho přivázat k zemi a nechat rozšlapat slonem"? Nebo prasidenta nejdemokratčtější země na světě za antidemokrata, když bustu W. Churchila hned po nástupu vyhodil ze své pracovny v Bílém domě?
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(C, 16.9.2010 19:58:42)
Odpovědět
Kolonialismus je založen na rasismu? Třeba volynští Češi - typičtí fašisté? Možná by se měli stydět obyvatelé prakticky všech větších měst ve Středomoří - jejich města založili řečtí a semitští rasisté! A otřeli jsme se o oblast JAR, kteroužto osídlili černí i bílí rasisté a rukou společnou vyhladili/vyhnali původní obyvatelstvo.

Rasismus se údajně a podle mého názoru veskrze chybně považuje za vzniklý z kolonialismu. Nikoli naopak, přečtěte si alespoň tu wiki... Příčina a následek!!!

Mohl, Gándhí byl z jeho pohledu buřič, který rozvracel zemi.

Ten druhý příběh neznám, ale dovedu si představit, že v nejdemokratičtější zemi světa je řada antidemokratů, třeba současný pán Bílého domu.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(Kalous, 16.9.2010 20:30:38)
Odpovědět
Jaké otroky Volynští češi používali? Vyváželi z Volyně domů do Čech a na Moravu veškeré bohatství - diamanty, vzácná dřeva, zlato? Buřič byl i T.G.Masaryk - rozbíjel císařství a spolu s Benešem dostal od císaře trest smrti, změněný na doživotí (oba včas prchli). Takže - Obama je antidemokrat a zvolila ho demokratická nebo nedemokratická země? Není to jak s tím Churchilem? Jste většinou na velmi tenkém ledě.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(C, 16.9.2010 21:21:29)
Odpovědět
Na tenkém ledě...no, s Vámi by sebetlustší led byl krajně nebezpečný.

Rasismus je v drancování přírodního bohatství? Např. Búrové také nikam nic nevyváželi a rasisté i kolonialisté to byli... Mimochodem, jaké procento populace a jak dlouho musí někde být, aby drancování přírodních zdrojů nebyl rasismus? Co třeba komunisté a hnědé uhlí či uran a sudetští Němci? Rasismus?
Otrokářství s kolonialismem souvisí, ale třeba v té Indii ho pěstovali jen domorodci - to nebyla kolonie? Nebo Holanďané - drtivá většina kolonií bez otroků. Tzn. Holanďané nebýt kolonialista? Otrokářství navíc není rasismus - stačí přesvědčení o právu vlastnit člověka, netřeba rasismu. Ruští bojaři nebyli rasisté a přesto se postavení jejich nevolníků blížilo otroctví. Pokud kdy byla doba, kdy se otrokáři ospravedlňovali - masově - rasismem byl to až samý sklonek kolonialismu. Navíc většina koloniálních říší otrokářství zakázala dřív než vznikli rasové teorie. Většina otrokářů si nemyslela, že jsou otrokům jakkoli nadřazení, ale necítila ani potřebu se ospravedlňovat

I když je tu Josef a hodně riskuji - USA jsou pouze velmi povrchně demokratická země. Ani jeden z posledních dvou prezidentů nebyl obzvláštní demokrat. S tím, že demokrat se pozná - uznávám, že jste implicitně vyjádřil "mimojiné" - podle toho, že ho zvolí většina jste přišel Vy.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(Kalous, 18.9.2010 14:18:56)
Odpovědět
Většinu C nemusím komentovat, bavíme se asi každý o něčem jiném nbo nepodstatném. To že je někdo demokrat automaticky jen když je zvolen demokraticky, samozřejmě naplatí. Demokracie je stejně různě znásilňována jak se to komu hodí.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(cook, 16.9.2010 13:15:51)
Odpovědět
Jěště si dovolím poznámku na ty zlé kolonizátory.Byl jsem v Jižní africe na mistrovství světa ve fotbalu a Jihoafričané (a to ivětšina černochů)spomínají na nadvládu britů jako na radostné období.A dokonce by si i přáli návrat té doby.Prý tam bylo všeho dostatek a bezpečí.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(Kalous, 16.9.2010 16:03:14)
Odpovědět
Také zde si skoro polovina (třetina starších zcela jistě) obyvatel myslí, že se za Husáka měla relativně lépe (teď už bl.bečci budou reagovat toaletním papírem a p. za 20 let by se i socialismus při 3% nárůstu HDP každý rok také vyvinul dále, samozřejmě by se nesměl rozpadnout teoreticky SSSR).
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(Sam Opal, 16.9.2010 19:01:16)
Odpovědět
O.K. polovina.
Proč tedy tvoji soukmenovci nevyhrávají volby?
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(Kalous, 16.9.2010 19:10:28)
Odpovědět
Samopale, nevím koho by ta 1/3 volila. Voni ani ti dnešní komunisté za žádný socialismus nebojují, jsou to radikálnější sociální demokraté. A spousta hlo.oupých dělníků s platem 12-15 tis. nebo důchodců s důchody 6-10 tis. volí ODS nebo TOP aby se cítili IN, remcají jen doma a v hospodě a u voleb volí proti sobě. Rok 1946 byl úplně něco jiného. Kdoví.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(Sam Opal, 16.9.2010 20:03:55)
Odpovědět
No,jestli se nepletu potom tu máme ještě stranu soudruhů Zifčáka alias Růžičky a Miroslava Štěpána.
Ti také ale volby nevyhrávají.Že?
A co se týče životní úrovně za Husáka,no...

Když mě k vůli "blbým" dotazům a komentářům v hodinách dějepisu + podezření ohledně jistého nevědeckého světového názoru + špatného kádrového profilu z viny obou mých dědů vyrazili ze studijí jisté střední školy ,vyučil jsem se řemeslu,které mne živilo až téměř do poloviny devadesátých let.
Protože jsem žil na vesnici,kde nebylo jeslí ,daleko od rodičů svých i rodičů manželky ,kdy při narození dítěte husákův režim v 1. polovině osmdesátých let vyplácel mateřskou po dobu pěti měsíců + dalších asi šest měsíců 500KČS a dále již ANI JEDNU KORUNU až do čtyř let dítěte ,než jej vzali do MŠ a manželka mohla nastoupit v zaměstnání ,VÍM jak to s tou životní úrovní bylo doopravdy.
Takže žádný rudý hov.ado mě nebude nic cintat o tom jak se kdo kdy měl!
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(Kalous, 16.9.2010 20:35:29)
Odpovědět
Pito.mče já Tě neberu jak jsi se měl a jak se máš nyní, někdo se měl hůře a nyní lépe, u někoho je to obráceně - měl se lépe dříve a hůře nyní. Zeptej se většiny nezaměstnyaných a bezdomovců. Jinak mne také takové nevzdělané hova.do jak Samopaltaké nezajímá, mohl jsi si vše nastudovat sám nebo po revoluci.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(Sam Opal, 17.9.2010 8:53:10)
Odpovědět
Klasický to příklad rudého blba ,"vzdělaného" pouze díky rudé protekci ,nepamatujícího si, co vůbec žvatle.A také neschopného pochopení pár řádků psaného textu!
To,že mi DNES chybí vzdělání ,jsem nikde nepsal? Že ne? Ale ty jsi to četl.Že?
Nu, co chtít od pitomce,který se domnívá, že Bůrové jsou černoši a poučuje všechny kolem o Churchillovi?
Jinak na rozdíl od tebe jsem si to vzdělání v průběhu let minulých doplnil a ještě k tomu pořád umím řemeslo.A myslím,že docela dobře! Víš?

Takže ,co jsi zde ještě cintal?
Aha:
{....Také zde si skoro polovina (třetina starších zcela jistě) obyvatel myslí, že se za Husáka měla relativně lépe....}

Dost mi mentálně připomínáš jednoho spratka ,kterej se narodil s rudou lžičkou v pr.eli,co chodí vždycky před volbami po hospodách a přítomné nezaměstnané konzumující svých obligádních deset ,patnáct denních pív a hulících svých čtyřicet startek, přesvědčuje aby tu vaši rudou partaj volili,s tím,že za vás to pívo stálo kačku sedmdesát!
Co jim však vždycky sdělit zapomene je,že v oné době,kdy to pívo stálo tu kačku sedmdesát a startky bez kačky čtyři ,kdyby se tehdy takhle "aktivně" chovali ku zhánění zaměstnání,všichni,do jednoho ,by skončili coby příživníci v kriminálech.
Jo rudouši že ta vaše paměť je ale selektivní,mrška jedna!

Takže můj milý vůbec,ale vůbec nechápu,proč ta tvoje Zifčácko-Růžičková srana ty volby nevyhrává.
Vždyť za vás to pívo stálo KAČKU SEDMDESÁT!
A polovina lidí se měla líp!
)))D)D)D)))
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(Kalous, 18.9.2010 14:33:37)
Odpovědět
Ty de. bile je jedno jestli v případě mladého Churchila prosazoval zavírání Burů do koncentráků nebo zavírání neposlušných černochů bez soudu do basy a mučení. V tomto článku jde o to zda je Churchill vzor demokratického politika nebo ne. Vzor hysterického b.bce se zde již našel Sam Opal. Mele o něčem co s diskusí a článkem vůbec nesouvisí a b.bé hovado zdevytahuje své ubohé mindráky.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(Sam Opal, 18.9.2010 15:44:24)
Odpovědět
Kalous,Kalous,já již dávno jsem prost jakých koliv mindráků.A to dokonce i mindráků z takových rudých h.ovad ,jako se zde prezentuješ ty.
Kalous,já se dnes už jen bavím ! Bavím při pohledu na tebe a tobě podobné rudé,ale přitom závistí zelené ,umouněné ,jako brouk hovnivál lopotící se se svým žvancem - kouskem ho.na ,bl.bečky, vzpomínající se slzičkou v oku ,jak jim za komunistů bylo dobře! Jak jste si mohli,Kalous i nakrást z panského ,aby jste to své ukoptěné prasátko a kozičku ve chlívku vykrmili a na kuckající zázrak socializmu, už v mototechně rezivějící škodověnku - pokud jste dětem příliš často nemazali chleba sádlem a vyzbyl na vás pořadník , za jedno i více desetiletí - našetřili.
Víš Kalous,já už se jenom bavím!
A bavit se snad můžu? None?
Kalous,já jsem totiž prakticky už dávno za vodou.
Papapa,ty můj malý ,rudý ,umouněný pit.omečku....

P.S. Ale stejně, Jeníka Nermuťe mám raději
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(coook, 16.9.2010 18:42:05)
Odpovědět
pane kalousi když už chcete poučovat o historii tak jsi ji nastudujte.Co se týče těch Jihoafričanů tak to nebyly jenom staří ale i mladí a studovaní.Kolonialismus v té době byl a pokud by jste znal aspoň trochu historii a ekonomiku tak by jste věděl že byl všeobecně prospěšný.V Jižníafrice té nynější kromě křováků jsou původnější obyvatelé právě ti britové a bůrové.Když tam začátkem 17.století začeli zakládat první osady našli téměř liduprázné pláně prosté lidí jen tu a tam zbytky lidské populace s pověstmi o velkém vyvraždění jenž si pamatují starší.Tolik staré kroniky z tehdejších dob.Další migrující kmeny vraždili ty usedlé v neustálem koloběhu.To vraždění zarazili až britové kteří potřebovali lidské zdroje a vzali usazené kmeny pod ochranu a tvrdě zasahovali proti bojovným kmenům.Třeba kmeny zulu a matabele zabíjeli pro dobitek a proto že se mohli oženit až poté co zabili svého nepřítele a svému králi dovedli dobytek a přeživší nepřítelé sloužili jako otroci.Od té doby početní stav lidí v jížním konci afriky mnohonásobně vzrostl.Jižní afrika byla dokonce nejbohatší zemí afriky kde se i černí afričané těšili takové prosperitě o jakém se zbytku kontinentu mohlo jenom zdát.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(Kalous, 16.9.2010 18:54:55)
Odpovědět
Pane Cooku, nikoho nechci poučovat, jen diskutuji a chci se sám poučit. Samozřejmě od Vás se toho moc nedovím, akorát to žebyl kolonilismus pro domorodce prospěšný. Asi tak jak pro nás byl prospěšný Hitlerův protektorát. Afričané se vraždili tisíce let a byli svobodní, Britové jim ji vzali. Nyní se hlavně množí a chudnou. Proč se ti jihoafričtí černoši pořád bouřili, když se měli tak jak se ostatním černochům v Africe nemohlo ani zdát? Proč volili Mandelu? Vůbec jste mne nepřesvědčil ani nepoučil, možná nějakého Brita. Ti mohou s J.A. soupeřit - na tisíc obyvatel má nejvíce vražD na světě J. A. a nejvíce registrovaných zločinů V. Británie.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(cook, 16.9.2010 18:49:58)
Odpovědět
Co se týče Churchilla tak ten byl zvolen i po válce 1951 až 1955 a byl před třemi roky zvolen lidmi v británii jako nejvýznamější a nejpopularnější politik v historii británie.A v usa patří mezí nejvíznamější osobnosti 20.století.A jestli jste četl i Kenedyho životopis tak by jste věděl že Churchill byl jeho největším vzorem a nazval ho největším ochrancem civilizace.A co se týče Obamy tak to je kapitola sama o sobě.Ale jeho éra žiš končí.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(Kalous, 16.9.2010 19:03:00)
Odpovědět
Jo máte pravdu, po válce nebyl Ch. nejdříve zvolen, zvolili ho na kratší dobu až v v r. 1951. A také máte pravdu, že ho Britové považují s královnou Viktorií za nejvýznamnější osobnosti V.B tak jak Francouzi Napoleona, také diktátora a tyrana - či Římané Cesara) - Britové také v anketě BBC považují za ještě významnější osoby K. Marxe (největší myslitel 2. tisíciletí) a A. Einsteina (největší myslitel 20. stol). To ale o žádné demokratičnosti jmenovaných vůbec nic neříká, spíše naopak.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(Josef, 16.9.2010 19:44:01)
Odpovědět
Mate zajimave nazory na minulost! Churchill musel jet do USA upozornit je, ze zacala studena valka, a vase odsuzovani minulosti?
Amerika byla take kolonizovana Britama a nikdo proti nim nic nema, naopak jsou ochotni v pripade jejich napadeni jim jet pomoc!

" Most Americans are willing to militarily defend just five other countries -- Canada, Great Britain, Israel, Germany and Mexico. A majority oppose defending Iraq if it is attacked".
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(cook, 16.9.2010 19:49:02)
Odpovědět
Co se týče historie a konkrétně anglosaské tak toho znám docela dost.Co se týče Mandeli tak ten byl poprvé zvolen až dohodou mezi De Klerkem (omlouvám se ale jak se to píše se mě nechce hledat)seskupením kolem a jihoafrickáho kongresu s cílem zamezit převzetí bojovnějšího marxistického křídla nebo rozdělení jihoafrické unie do menších států dle území obývané dle rúzných kmenů kmenů(třeba zulů jsou největší).Ozbrojené boje vedli jen malé skupiny a to většinou proti svému černému obivatelstvu i když i proti bílím.S rostoucím počtem obyvatelstva ,vzděláním i blahobytem samozřejmě rostl požadavek na větší ůčast na vládě.Což je samozřejmě logické.Vy ale asi narážíte na aparteid což ale pokud by jste to hledal tak byl důsledek převážení burské populace na anglosaskou a následené zavádění segregace .To se ale událo v 60.letech 20.století kdy už ve volbách vítězily burské strany a bůrové zaujímaly tvrdší postoje k černému obyvatelstvu.Pokud chcete dporučit četbu k tomuto tématu doporučuji Wilbur Smith včetně jeho kroniky Jižní afrika.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(cook, 16.9.2010 20:00:13)
Odpovědět
pane kalosi vy zde vedete ideologicky boj .Já uvádím fakta.Historii musíte posuzovat v kontekstu té doby nelze na ni nahlížet dnešníma očima.Dějiny psali silné osobnosti v silných zemích.Co se týče toho Marxe ten byl volen ne jako politická osobnost ale jako filosofekonom dle jeho díla kapitál které 50let tvořilo víznamnou ekonomickou filosofie než bylo překonáno Maynardem Keynesem a jeho Obecné teorii úroku,zaměstnanosti a peněz jež zas platilo až donynější krize nyní je nahrazováno Chicagskou školou.
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(Kalous, 16.9.2010 20:40:06)
Odpovědět
Já to vidím obráceně - já říkám fakta (někdy ne úplně přesně) a Vy fakta ideologicky většinou překrucujete. Dobrou noc, mořeplavče - nebo kuchaři
Re: Českých radikálov desí Joch. Dnes by bol aj Churchill neprijateľný
(Sam Opal, 18.9.2010 12:41:20)
Odpovědět
Chachacha,já se bavím.
Kalous ty musíš být určitě klaun.
"...já tu říkám fakta(někdy ne uplně přesně)..."

Na takový obrat by nepřišel ani Goebbelsovic Pepík!

Chachacha!