reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Použití kondomu při sexu je jako pití whisky či ušlechtilého vína z plastikového kelímku

Autor: Roman Joch | Publikováno: 22.11.2010 | Rubrika: Kulturní válka
Ilustrace

Sex v naši liberální společnosti může mít každý s kterýmkoli mužem, ženou, živočichem, rostlinou, houbou, nerostem či jiným předmětem, nebo i chimérou. Zákonná prohibice se týká jen sexu s dítětem a mrtvolou. Když ale něco zákonně smíme dělat, to ještě neznamená, že to i máme dělat; že je to mravně obdivuhodné. Kritici katolické sexuální morálky ji nechápou. Mohli by ji pochopit, kdyby nahlédli, že křesťanská pozice představuje nejradikálnější humanismus, ideál maximální lidské výtečnosti.

Papež a církev nikomu nic nevnucují. Jen nabízejí a oslovují. Chce-li někdo něco nějak s někým dělat, papež a církev nemají žádnou možnost jim v tom zabránit. Ale mohou říci: jste teď spokojeni se svým životem? Pokud ne, chcete usilovat o své plné lidství? Pak poslouchejte, co vám k tomu máme říci:

Člověk je dobro, nikdy nepoužívejte člověka jen jako prostředku k vlastnímu požitku, chovejte se k němu jako k cíli, hodnotě o sobě. Z toho plynou dvě zásady: za prvé, sex je mravně dokonalý jen v manželství, tj. v kontextu maximální ochoty přijmout na sebe stálý, celoživotní závazek starostlivosti o milovanou osobu. Sex mimo manželství vždy s sebou nese riziko, že druhou osobu nenahlížím jako cíl o sobě, nýbrž jen jako prostředek ke svému potěšení. Maximální humanismus vyžaduje maximální lásku k milované osobě, tedy ochotu přispívat k jejímu dobru po celý život. Ona, ta osoba, je cílem o sobě, nikoli sex s ní. Ten je jen prostředkem.

A za druhé, je-li člověk hodnotou o sobě, pak použití umělé antikoncepce je mravně neobdivuhodné, neboť implikuje, že člověk – nový člověk – je malér, jemuž je nejlepší se vyhnout. Sugeruje, že člověk je negativum; to však není humánní pozice.

Církev nemůže slevit z ideálu. Je realistická, ví, že mnozí lidé v dějinách, snad většina, nebudou podle ideálu žít. Ale jen kvůli tomu není ochotna říci, že ideál není ideálem. Přitom fakt, že lidé nejsou dokonalí, není pro církev nijak nový. Vlastně kvůli tomu církev existuje: aby nám s naší nedokonalostí a hříšností pomáhala.

Člověk se nenakazí pohlavní chorobou kvůli tomu, že katolickou sexuální morálku dodržuje. Nakazí se kvůli tomu, že ji v nějakém ohledu nedodržuje. Kondom snižuje integritu a důstojnost sexuálního aktu (použití kondomu při sexu je jako pití whisky či ušlechtilého vína z plastikového kelímku), navíc však může vyvolat falešný pocit bezpečí. Snižuje sice riziko přenosu nemocí, neodstraňuje je však totálně. Podpoření kondomu jako ochrany před nákazou by vedlo ke zvýšení rizikového jednání a tedy i k novým nákazám. Za ty by pak byla odpovědná i církev.

Obvinit církev ze šíření pohlavních nemocí - kvůli jejímu odmítání kondomů - může jen nadutý nabob negativismu. Za šíření AIDS v subsaharské Africe nemůže církev, nýbrž nedodržování její sexuální morálky a místní pověry (např. že sex s pannou má léčivé účinky). Pokud bych věděl, že mám sexuálně přenosnou nemoc, moje ohleduplnost vůči lidem si ode mě nežádá, abych při sexu s nimi používal kondom, nýbrž si ode mě žádá, abych od sexu s nimi abstinoval. Když oslepnu, moje ohleduplnost vůči lidem si ode mě žádá nikoli, abych řídil auto jen s rozsvícenými světly a jel na bezolovnatý benzin, nýbrž abych od řízení auta nadobro abstinoval. Prostředí zamořené sexuálně přenosnými nemocemi si nevyžaduje patetický kondom, nýbrž abstinenci od rizikového sexuálního jednání.

 

MF Dnes 20. června 2005

reklama
2345 čtenářů | 17 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Použití kondomu při sexu je jako pití whisky či ušlechtilého vína z plastikového kelímku
(ann48, 22.11.2010 1:00:36)
Odpovědět
Naprosto se s Vašimi názory ztotožňuji.
Re: Použití kondomu při sexu je jako pití whisky či ušlechtilého vína z plastikového kelímku
(Jan Zeman, 22.11.2010 4:58:40)
Odpovědět
Nejlepci bude kdyz budou vsichni abstinovat, aby se nezkazili. A taky perfektni cesta jak konecne provest tu kyzenou populacni kontrolu a aby se uz nerodili bigoti.
Teda prejit od vseobecne neblahosti prcani pres kelimek, nelidskost intermitentni antikoncepce a udajne odpovednosti cirkve za dusledky jejiho schvalovani, sexu jako prostredku az k neprcani vubec, to chce holt politickyho poradce.
Re: Použití kondomu při sexu je jako pití whisky či ušlechtilého vína z plastikového kelímku
(jh, 22.11.2010 6:43:14)
Odpovědět
Pane Zeman,
je vidět, že jste obsah článku opravdu "správně" pochopil...
Re: Použití kondomu při sexu je jako pití whisky či ušlechtilého vína z plastikového kelímku
(Jan Zeman, 22.11.2010 16:46:07)
Odpovědět
Ja to pochopil tak, ze jadro sdeleni je ze sex s houbou je na houby kdyz se suka pres kelimek, protoze to rika papez.
Re: Použití kondomu při sexu je jako pití whisky či ušlechtilého vína z plastikového kelímku
(mladej kluk, 22.11.2010 7:01:48)
Odpovědět
Kondomy jsou super, vždy mě ochrání před pohlavnmi nemocemi. Jen mám problémy je koupit, v supermarketech, kde dělají Slovenky, mi je nechtťejí prodat - říkají jen od 18 let.
Re: Použití kondomu při sexu je jako pití whisky či ušlechtilého vína z plastikového kelímku
(nobody, 22.11.2010 7:17:41)
Odpovědět
Kamarád mně říkal, že by nezahnul, protože se bojí, že by mu mohl upadnout.
Re: Použití kondomu při sexu je jako pití whisky či ušlechtilého vína z plastikového kelímku
(Alžbjeta Viděšená, 22.11.2010 8:46:41)
Odpovědět
To ten můj kamarád mě zahnul a skutečně mu upadnul.
Re: Použití kondomu při sexu je jako pití whisky či ušlechtilého vína z plastikového kelímku
(Dana, 22.11.2010 8:47:36)
Odpovědět
Naprostý souhlas,výstižně napsáno. Jenom malý dodatek: neznám ženu,když onemocní jakoukoliv memocí/i banální a běžnou/ nebo když má nemocné dítě, že by měla zájem o sex.Při závažné chorobě doporučovat kondom,aby prý mohli lidé žít "plnohodnotným! životem je naprosto absurdní.
Re: Použití kondomu při sexu je jako pití whisky či ušlechtilého vína z plastikového kelímku
(Jirka, 22.11.2010 10:17:19)
Odpovědět
Hm, možná ty miliony upálených všech ras a barev pleti by nesouhlasily že jim církev nic nevnucuje, nemyslíte?
Re: Použití kondomu při sexu je jako pití whisky či ušlechtilého vína z plastikového kelímku
(Jahoda, 22.11.2010 11:28:18)
Odpovědět
a když už jsme u toho upalování,co takhle buzerantská SA,která dopomohla Hitlerově soldatesce k moci?
Ve vedení jenom buzeranti a to přistiženi in flagranti hitlerovou SS jak si to rozdávají na loži.No a potom následoval holokaus a spalování milionů v krematoriích koncentráků-jak příznačné.
Re: Použití kondomu při sexu je jako pití whisky či ušlechtilého vína z plastikového kelímku
(Jan Zeman, 22.11.2010 16:54:39)
Odpovědět
Z cehož ovšem neplyne, že RJ je buzerant.
Re: Použití kondomu při sexu je jako pití whisky či ušlechtilého vína z plastikového kelímku
(RZ, 22.11.2010 11:34:40)
Odpovědět
No, a vzhledem k Jochovu poctu deti, to sukal jen nekolikrat v zivote?
Re: Použití kondomu při sexu je jako pití whisky či ušlechtilého vína z plastikového kelímku
(cook, 22.11.2010 16:31:57)
Odpovědět
Pane Joch i když s Váma nyní nesouhlasím tak je to pěkný článek.Problém vzniká až když chce někdo někomu svůj názor vnutit jako ten jediný pravý.A to je problém mnoha moralistů.Pokud zůstane u toho apelování(kondom ,antikoncepce,potraty)tak je to v pořádku.A ač s Vámi nesouhlasím tak váš názor beru.Horší že někteří jedinci se jejich nazor,postoj snaží vnutit a to už je zas jiná paralela.
Re: Použití kondomu při sexu je jako pití whisky či ušlechtilého vína z plastikového kelímku
(frantisek zajicek, 22.11.2010 18:20:38)
Odpovědět
Ja mam takovy strach z AIDS,ze i pero si honim v gumuve rukavici,FZ
Proč ten zavádějící titulek???
(Samuel Vitovsky, 22.11.2010 19:55:51)
Odpovědět
Ach jo, zase budu kritizovat redakci...
Většina komentářů v diskusi je přihlouplá, protože reaguje víc na titulek než na obsah. (I když Alžbjeta Viděšená byla docela vtipná...)
Text jsem našel i zde http://www.obcinst.cz/cs/Pateticky-kondom-c801/ a tady nemá tak bulvární název. Ani v MF Dnes ho nenazvali tak pitomě...
Kdo vymyslel tenhle titulek? Proč zdůrazňuje větu, která byla vyslovená naprosto mimochodem? (Proč by jinak byla jen v závorce?) Hlavní myšlenka je přece o něčem úplně jiném než o kelímku.
Re: Použití kondomu při sexu je jako pití whisky či ušlechtilého vína z plastikového kelímku
(jh, 23.11.2010 21:14:35)
Odpovědět
Pane Vitovský,
bohužel máte pravdu, která platí i pro články jiného obsahu.
Skoro se chce říci, co čtenář to deviant...


stačí si jen připomenout co (ne)řekl papež o kondomech:

http://res.claritatis.cz/zpravy/z-domova/co-rekl-papez---a-co-napsala-media/4328
Re: Použití kondomu při sexu je jako pití whisky či ušlechtilého vína z plastikového kelímku
(švarc, 24.11.2010 21:33:32)
Odpovědět
Souložit s kondomem to je jako mejt si nohy v ponožkách.