reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Romové, Maďaři a sudetští Němci aneb Ochrana menšin jako politická zbraň

Autor: Jan Zahradil | Publikováno: 21.9.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Ochranu menšin nelze zneužívat tak, jak dnes mnozí činí

Karel Holomek, předseda jednoho z nevládních romských sdružení, se emotivně rozlítil na české europoslance. Hanba zejména ODS, píše pan Holomek - nepodpořili v Evropském parlamentu kritiku Francie za deportace některých skupin Romů zpět do jejich vlasti.

Je třeba zdůraznit, že na půdě EP se za ušlechtilou fasádou ochrany menšin často skrývají mnohem méně ušlechtilé cíle. Jde o politickou zbraň, která je, mnohdy bezskrupulózně, využívána ve vnitropolitickém i zahraničněpolitickém klání. Jeden nemusí být příznivcem stylu francouzského prezidenta (a já jím nejsem), aby pochopil, že v tomto případě nešlo primárně o Romy. Šlo o tažení francouzské a v širším smyslu evropské levice proti Sarkozymu a zrovna se na něj našel vhodný klacek. Nevidím důvod, proč by se čeští europoslanci měli na této hře podílet a hrát v ní roli pěšáků. Že se do Sarkozyho opřel ministr Schwarzenberg, je pro mě irelevantní. Premiér Nečas zaujal o poznání rezervovanější postoj.

Ostatně Česká republika si tuto metodu už vyzkoušela na vlastní kůži, právě v panem Holomkem zmiňovaném případě vepřína v Letech (na místě bývalého romského koncentračního tábora). Za zprávou EP, která před pár lety ČR za vepřín kritizovala, stála maďarská europoslankyně (a jediná Romka v EP) ze strany Fidesz, dlouhodobě proslulé tvrdým postupem vůči Slovensku kvůli postavení maďarské menšiny. Nelze se zbavit dojmu, že tehdejší pranýřování ČR (jako jediná země EU jsme byli ve zprávě explicitně zmíněni!) bylo tak trochu politickou odvetou Fideszu za náš tradičně solidární postoj se Slovenskem. A Němci a Rakušané si tehdy rádi přisadili. Vždyť šéf sudetských Němců, europoslanec Posselt, také věnuje ochraně práv menšin velkou pozornost. Proč asi, z čirého idealismu?

Na pana Holomka se nelze zlobit, že nechápe tyto souvislosti. Není politik a věřím, že to myslí dobře. Bohužel je natolik pohlcen svým tématem - obhajobou postavení romského etnika - že nevidí les za tímto stromem. Česká politická reprezentace v EU - tedy i europoslanci - však musí umět dohlédnout dál než za první povrchní pochvalu či odsudek toho nebo onoho lidskoprávního aktivisty.

Ing. Jan Zahradil, místopředseda skupina Evropských konzervativců a reformistů v EP a poslanec EP

reklama
2024 čtenářů | 13 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Romové, Maďaři a sudetští Němci aneb Ochrana menšin jako politická zbraň
(padok, 21.9.2010 3:02:44)
Odpovědět
neviem v Cesku ako so Sudetakmi, ktovie ci o takych 20 rokov uz to neprehodnotia, ze Hitler uz je zabudnuty a ideme do toho s prekrucanim dejin..., ale u nas Madari roztacaju velmi nebezpecnu hru...
Re: Romové, Maďaři a sudetští Němci aneb Ochrana menšin jako politická zbraň
(whaler, 21.9.2010 8:24:13)
Odpovědět
Každej Maďar může za to, že je Maďar (sapér Vodička, Osudy dobrého vojáka Švejka)
Re: Romové, Maďaři a sudetští Němci aneb Ochrana menšin jako politická zbraň
(JardaB, 21.9.2010 8:47:20)
Odpovědět
Srovnávat problém se sudetskými Němci a Maďary na Slovensku je poněkud zavádějící.Sudety,obývané s velké části Němci, byly vždy součástí Království Českého.Žitný ostrov byl po deset století součástí Uher.Slovensko vzniklo po první světové válce.Takže Maďaři tam žijící ,jsou na území,které jim v minulosti patřilo.Tranonskou dohodu nelze měnit,ale lze do určité míry chápat pocity Maďarů.Pociťují to jako křivdu.Nám Čechům by se asi také nelíbilo,kdydy Mnichovská dohoda platila.
Re: Romové, Maďaři a sudetští Němci aneb Ochrana menšin jako politická zbraň
(John, 21.9.2010 9:15:53)
Odpovědět
Pro Jardu :souhlas.
Re: Romové, Maďaři a sudetští Němci aneb Ochrana menšin jako politická zbraň
(Stilet, 21.9.2010 14:20:20)
Odpovědět
Jarouší, Čechum by se nelíbilo, kdyby platila Mnichovská dohoda. To chápu, ale proč mají platit ty Benešovi Dekrety? Když tá Mnichvská dohoda je neplatná od samého začátku, tak proč by nemohly být neplatné ani ty Benešovy Dekrety. Ti Sudeťácí nejsou takoví idioti, aby se chtěli vrátít do toho zpustoššeného území, kde zmizelo stovky vesnic a do spustlých měst. Čechy přišli o hnodně vyhnáním těch Sudeťáku. Alespoň to by ste mohli uznat. Pro české vlastenčíky a vlastence je právo právem jen tehdy, když to právo je v český prospěch. Když nějaké vyřvávané právo je v český neprospěch, tak už není právo ale to je příšerné bezprávý.
Re: Romové, Maďaři a sudetští Němci aneb Ochrana menšin jako politická zbraň
(frantisek zajicek, 21.9.2010 19:43:36)
Odpovědět
Kdyz jsem psal asi pred 1,5 rokem neco v podobnem duchu,hodne lidi mi tu spilalo.Sudety se z toho"vysidleni"uz mozna nevzpamatuji nikdy.Slapky,pasaci,azijske trznice,ruiny domu a staveni,vojensky vycvikovy prostor Doupov,mesicni krajina kolem Mostu,mesta plna cikanu...je jen maly vycet,ze ktereho musi byt kazdemu normalnimu cloveku smutno.Argumentovalo se tu tim,jak ti hnusni Sudetaci vznesou naroky na svuj majetek(coz by pravne asi slo velmi tezce),ktery jim byl prachsproste!!!ukraden.Ale skupina lidi,ktera nejvice Sudetskym Nemcum nemuze dojit na jmeno,se rekrutuje z rad duchodcu.Je videt,ze komunisticka propaganda fungovala skvele,FZ
Re: Romové, Maďaři a sudetští Němci aneb Ochrana menšin jako politická zbraň
(JardaB, 21.9.2010 19:50:15)
Odpovědět
Tady také mícháte dvě věci dohromady.Něco jiného je přičlenění Sudet do Velkoněmecké říše a odsun sudetských Němců.Já hovořil pouze o Mnichovské dohodě.Benešovy dekrety je něco jiného.Tady se názory jednotlivých občanů liší.Já nemíním s Vaším názorem polemizovat.
Re: Romové, Maďaři a sudetští Němci aneb Ochrana menšin jako politická zbraň
(padok, 21.9.2010 16:02:00)
Odpovědět
sudetov bolo v cesku 3.5 miliona, madarov na slovensku 0.5 miliona (z toho 150 000 cikanov).Cize Sudetaci tvorili 33% na uzemi Ceska a Madari na Uzemi slovenska len do 15% v obdobi po druhej svetovej vojne na uzemi Madarska zostalo 500 000 slovakov, ktory boli rozhadzany po celom madarsku, aby narusili vazby a ich integrovali :)) Slovaci mali vacsie pravo ich vykopnut ako Cesi, ale stal sa opak...

a co sa tyka Uhorskeho kralovstva: rok 1850 - pocet Madarov na uzemi uhorska 24% tak co je to za kralovstvo? rok 1900 - nasilna madarizacia slovakov na uzemi dnesneho sever.madarska a juzneho slovenska spravila ich 33% Madarov v Uhorsku, ked oni maju byt statutvornou instituciou a naroky na tak velku oblast, tak take samozvane kralovstva si mozu strcat viete kam :))))
Re: Romové, Maďaři a sudetští Němci aneb Ochrana menšin jako politická zbraň
(Zay, 22.9.2010 10:20:14)
Odpovědět
Bla, bla, bla, Maďary nemá nikdo právo "vykopnout", jsou v karpatské kotlině doma stejně jako Slováci, Srbové, Rumuni, Rusíni, Němci ... Stejně tak nikdy nemělo dojít k vyhnání českých Němců. Je to ostuda českých dějin a hanba českého národa.
Re: Romové, Maďaři a sudetští Němci aneb Ochrana menšin jako politická zbraň
(PRAVDA NAD PRAVDY!!!, 26.11.2010 1:52:05)
Odpovědět
DRŽ PISK TY TLAMO ČOBOLOCIGOŠKÁ Z CHATRČE!!! U NÁS V ČR JE VÁS AŽ AŽ AŽ,.. DOST POJEBANÝCH A ŽEBRAJÍCÍCH O PRÁCI A NA SOCIÁLNÍ PODPOŘE. PROSTĚ JSI UŽ JEDNOU KONEČNĚ PŘIZNEJTE A UVĚDOMTE V TÝCH VAŠÍCH ZASRANÝCH MOZKO-HLAVATÝCH PÍ????? ŽE JSTE PRO EVROPU A MAD'ARY JEN TAKOVOU MALOU ČOBOLOCIGOŠSKOU ZOO!!! ČO BOLO TO BOLO TO DO DRŽTKY TI DALO FASZ!!! BLA BLA BLA Z VAŠÍCH SMRADLAVÝCH,ŠPINAVÝCH,... CHATRČSKÝCH TLAMEN TY ZRŮDO ZRŮDNA MĚ NEURAZÍ ŽÁDNÁ ČOBOLSKÁ ŠPÍNA Z CHATRČE A 20 ŠPINAVÝCH NAMRDANÝCH ČOBOLÁKŮ, CO SE CHYSTAJÍ SMRADIT PO EVROPĚ A OBZVLÁŠT' DO ČR!!! :-)))))) BOSS
Topolánek, Zahradil a jiní opáčníci.
(Lojza z paseky, 21.9.2010 15:34:36)
Odpovědět
Z pohledu pana Zahradila chápu, že čeští europoslanci musí umět dohlédnout dál, než za první povrchní pochvalu či odsudek toho, nebo onoho lidskoprávního aktivisty. Totiž musí dohlédnout do dalších voleb a zajistit si opětovně privilégia olympských bohů a příjmy, o kterých se nezdá ani rodině Onasissů.
Pouze panu Zahradilovi uniká taková maličkost. Byl to i on, kdo hlasováním pro Lisabonský pakt tuto situaci umožnil. Pan Zahradil nevidí za stromem, jenž představuje jeho prebendy, les, nikým a ničím neovlivnitelné eurobyrokracie. Upřímně si přeji, aby takové obojetníky smetla jejich vlastní nenažranost.
Je jistě známo zdejším čtenářům video proslovu, který přednesl Nigel Farage v júroparlamentě ohledně bolševíků (komunistů). Pokud ne, je to tady http://www.youtube.com/watch?v=3iOKGhuCk7Q&feature=related
Povšimněme si prosím chování pana Zahradila. Drbání za uchem, prudký pohled zda se pan Faragy nepotento, rovnání brýlí, věšení cedulky na krk, tleskání pod pultem, aby si náhodou nikdo nepovšiml.
Re: Romové, Maďaři a sudetští Němci aneb Ochrana menšin jako politická zbraň
(IDA, 21.9.2010 22:40:21)
Odpovědět
Holomek není svému jménu nic dlužen, ale k těm nár. menšinám, jsou, byly a budou pro polit. účely využívány. Není jednoduší cesta, jak na sebe, či polit. stranu upozornit veřejnost. Na to slyší většina a jinak už to nebude. Není třeba plést dohromady problémy nár. menšin současných s menšinami v historii. A už vůbec ne odsuzovat jednání a souhlas Sarkozyho v případě dohody a odškodnění romů(rádi cestují). I kdyby se mu to hodilo jakkoliv do krámu, širší veřejnosti je to prospěšné a dá mu za pravdu. Kdyby se všechny menšiny chovaly jako naši dnešní sudeťáci, problémy by nebyly (Žádný odvaz,alespoń civilizace).
Re: Romové, Maďaři a sudetští Němci aneb Ochrana menšin jako politická zbraň
(Zay, 22.9.2010 10:17:09)
Odpovědět
Opět typický zahradilovský zakomplexovaný brekot. Češi jsou hodní a nikdy nikomu nic neudělali. Zlí jsou v každém ohledu a za každého počasí Němci, Rakušané a Maďaři.