reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou

Autor: František Matějka | Publikováno: 21.9.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Jednou z největších chyb je, že si pleteme příčiny a důsledky. Příčinou dnešních demonstrací není snížení platů. Je to jen série pokračujících důsledků negativních „prvenství" České republiky. Zde jsou ty pravé příčiny, které nechávají politiky chladnými, přestože o nich vědí, neboť oni jsou původci tohoto stavu:

1) Podle společné studie Světové banky a PricewaterhouseCoopers, která hodnotila časovou náročnost celého procesu placení daní ve spojitosti s celkovým daňovým zatížením, má Česká republika jeden z časově nejnáročnějších daňových systémů. Vyplňování daňových přiznání a plnění všech daňových předpisů trvá podnikům u nás průměrně 613 hodin ročně. Ve studii bylo prověřeno celkem 183 sledovaných států. Česká republika je na 171. místě. Za námi se umístily už jen takové státy, jako například Vietnam, Senegal, Bělorusko, Ukrajina nebo Kamerun.

2) Konference OSN pro obchod a rozvoj (UNCTAD) každoročně zveřejňuje seznam nejžalovanějších zemí v investiční arbitráži. Poskytuje v něm přehledy o celkových počtech sporů proti jednotlivým zemím. Česká republika je podle OSN celosvětově na třetím místě v arbitrážích vedených proti státu. Vztáhneme-li pak počet arbitráží k počtu obyvatel, jsme hned dokonce na místě prvním.

3) Od roku1989 stoupl počet státních zaměstnanců v České republice na téměř dvojnásobek. Na ministerstvech a centrálních úřadech pracuje cca 100.000 lidí. Ve veřejných službách a státní správě pracuje dohromady asi 750.000 lidí. Mzdu ze státního rozpočtu dostává 450.000 z nich, ostatní vyplácejí kraje nebo jsou placeni z veřejného zdravotního pojištění.

4) MPSV k 31. 12. 2009 evidovaly úřady práce celkem 539 136 nezaměstnaných. V letošním roce podle odhadů počet neklesne pod 500 tisíc lidí. Když připočteme v předchozím bodu uvedených 750 tisíc zaměstnanců, placených přímo nebo nepřímo státem, jsme na cca 1,25 milionu lidí, kteří jsou buď ze 100% placeni státem, neboť neodvádějí žádné daně a jen čerpají, nebo u nich podíl příjmu ze státní pokladny převyšuje podíl jejich odvodů do ní. Česká republika (10 mil obyvatel) má přibližně stejně velkou armádu úředníků, jako má Francie (64 mil obyvatel). Například výrobní sféra sice dosahuje v České republice poměrně vysoké produktivity práce, která je  srovnatelná s ostatními vyspělými státy, jenže zatížení ekonomiky byrokratickým aparátem státu sráží výslednou bilanci do podprůměru.

5) V České republice máme celkem 5,5 mil ekonomicky neaktivních obyvatel, včetně výše uvedených skupin. Přibližně 20% obyvatel z celkového počtu lidí ve státě vytváří ve výrobě samotnou ekonomickou podstatu, ze které živíme náš celý stát, plný umělé státní přezaměstnanosti.

6) Na jednoho úředníka připadalo v roce 1989 celkem 26 obyvatel. V roce 2009 už to bylo obyvatel 13.


Vážení, toto jsou pravé primární důvody současných demonstrací. Snižování platů je pouhým logickým a nezvratným důsledkem více než dvacetiletého bobtnání našeho státního aparátu, který tímto způsobem, a za cenu každoročních prohlubujících se schodků státního rozpočtu, zaměstnával lidi tím, že jim vymyslel novou práci „díky“ regulacím, nařízením, předpisům, zákazům, kontrolám, povinným formulářům s nulovou vypovídací hodnotou a řadou dalších, dle mého soudu z poloviny nepotřebných, opatření.

Tahle bublina prostě jednou musela splasknout. Čím dříve, tím lépe pro celý stát a národy, které ho tvoří. Žádná dojná kráva nežije věčně. A mimochodem, jeden paradox na závěr: Dnes demonstrují ti, co z rozpočtu čerpají, proti těm, co z rozpočtu čerpají také. Počkejte, až jednou do ulic vyjdou ti, co to všechno platí.

reklama
3613 čtenářů | 34 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(Martin B., 21.9.2010 20:41:18)
Odpovědět
...... no, až vyjdou ti, co to všechno platí, tak to nás bude hrstka vyhořelých a zbídačených lidí, kteří tady v tom úřednickém birostátě ještě přežijí ekonomický fašismus "vyvolených". PS: 23km dálnice za 20 mld.... Co dodat.
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(f-riti, 21.9.2010 21:02:41)
Odpovědět
Pravdivý článek!!!Oskenovat a strčit každému úředníkovi do ruk,atˇse chytnou za nos.Při současném ekonomickém skoro nulovém růstu,naše ekonomika nemá ani na ty jejich současné platy./nechci tímto křivdit zdravotníkům a hasičům/,10%je jen začátek...!?!To že Nečase nemusím je jedna věc,ale v tomto stojím za ním.Konečně s tím někdo přišel a míní s tím něco udělat.Holt někdo si žil nad poměry!
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(JosefB, 21.9.2010 21:24:26)
Odpovědět
Státní úředníci jsou nenažraní parchanti. Parta frigidních učitelek je kapitola sama pro sebe. Tři měséce placených prázdnin, 80ti hodinová "dřina" po 3/4 hodinách. žáků čím dál méně a furt majímálo -krááávy!!! Četníci se tvářeji,jako by z 25.000 nedovedli vyžít.Státními úředníky jsou dokonce ti prasečkářští ŘK faráři, co lidem przněji děti a soukromníkům kozy. Vyházet tu pakáž, je jich moc.
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(Honza, 22.9.2010 16:44:07)
Odpovědět
Koukám, že na na váš škola nepěkně podepsala. Druhá možnost je ta(a ta je předpokládám pravděpodobnější),že nevíte o čem mluvíte.
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(Drak, 21.9.2010 21:51:49)
Odpovědět
Ti, kdo to všechno platí, tam měli být už dávno a tenhle chlév, vymést. Včetně téhle pokusné vlády.
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(Kalous, 21.9.2010 21:54:29)
Odpovědět
No sice na diskusi něco je - ale voni ti policajti, hasiči a státní úředníci začali bojovat i za některé další. Topolánkova vláda snížila daně bohatým (dle odborářů výpadek ve státní rozpočtu 70 mld) a ti už u koryt přímo mlaskají - trochu je třeba přiškrtit Kožené, Pitry, Krajčíře, Barony, Bakaly, Babiše ap.
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(Sasa, 22.9.2010 8:17:52)
Odpovědět
Tvoji Kozeni, Pitri, Krejciri apod. vubec nejsou v CR. Ale jinak je tva manipulace hezka! ;))
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(Kalous, 22.9.2010 11:58:18)
Odpovědět
Ale byli, jejich vytunelovaný majetek byl našeho státu, a ještě část tohoto majetku zde je v rukou kamošů a příbuzných. Také je do zahraničí někdo pustil a pomohl jim, např. Krejčířovi dělala stafáž k útěku i jednotka policie. Nevím jak může třeba Bakala privatizovat byty OKD za pár korun a pak je prodávat za tržní ceny. A nejsou ve všem miliardy?
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(p, 22.9.2010 12:28:51)
Odpovědět
Kalousi, Vy jste velký mystifikátor. Účelové tvrzení (uznávám, že mistrně zvládnuté) - to je Vaše parketa.
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(Bred, 21.9.2010 23:09:28)
Odpovědět
S článkem Matějky se dá souhlasit,ale není to začátek problémů a Nečas není ten kdo konečně něco řeší,ale ten kdo tyto problémy pomáhal vytvářet.Nečas,Kalousek,Němcová a další jsou ve vedení parlamentních stran 15-18 let,tedy od privatizace.Tam je začátek zlodějen,tunelů,výprodeje majetků.Pak pokračovalo špatnou prací vlád,pravých i levých,které tahaly kamarádi na ministerstva a úřady do Prahy,zvýšovaly tabulkové počty policistů,ale většina také končila v Praze na presidiu a na krajských ředitelstvích,ale ne na ulicích.Nesmyslné povolování podnikáni ve školství,kdy je více soukromých vysokých škol s nesmyslnými specializacemi a tituly(nepochopitelně dostávají stejné dotace jako státní i když vybírají značné částky od studentů).Pak finance ve školství chybí i když platy učitelů nepatří k nejnižším.Pravdu má autor v tom,že 20% výrobních pracovníků nemůže uživit zbývajících 80%,kteří berou vyšší platy než jejich živitelé.Nečasovy spasitelské výroky jsou alibistické a farizejské,neboť přihlížet a podílet se téměř 20 let na všem co se tady dělo a najednou procitnul a dostal dar být spasitelem.Takhle to přece nefunguje.
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(xx, 22.9.2010 8:20:46)
Odpovědět
Privatizace byl narodni konsensus a nutnost. Zbidacene podniky jen prezivaly a bylo otazkou kratke doby, kdy se cele hospodarstvi totalne zhrouti. V Nemecku za prevzeti socialismem zdevastovaneho podniku dokonce odvazlivcum platili... :)
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(Ka, 22.9.2010 12:04:12)
Odpovědět
Zbídačelé podniky typu Budvar, Pilsner, České sklo, Zbrojovka, Zetor, ČKD, ukrovary, Barum a desítky dalších menších. Celá zbídačená odvětví na evropské úrovni - sklářství, oděvnictví, zemědělství lesnictví, zbrojní průmysl, obuvnictví, cukrovarnictví, výroba malých letadel - v r. 89 prosperovalo, nyní skoro nebo úplně zničené. Nekecejte.
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(Heřman Vidlák, 22.9.2010 12:53:34)
Odpovědět
Proč tedy ÚV KSČ předalo moc bez boje, když jindy se nerozpakovali tvrdě zakročit? Protože se lekli studentů, herců a Václava Havla? Svatá prostoto...
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(Petr 2, 23.9.2010 8:01:28)
Odpovědět
Vážený Vidláku.
Proč se strana v klidu rozhodla uvolnit pozice?
Protože už dopředu byla dohodnutá "PRIVATIZACE!
Jak prostředků,tak moci !!!!!
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(Nermuť Jan, 21.9.2010 23:35:41)
Odpovědět
Otázka pro redakci.
Proč tam máte Che-Guevaru přeškrtnutého? Protože on by s Váma souhlasil.
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(adam, 22.9.2010 1:17:50)
Odpovědět
Jane, poprvé souhlas s Nermuť. Také mi vadí jeho škrt.
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(xx, 22.9.2010 8:22:16)
Odpovědět
Protoze zlocince je treba odmitat. Ani to jsi nepochopil? :)))
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(Nermuť Jan, 22.9.2010 12:27:43)
Odpovědět
Che nebyl zločinec.
USA dělali na Kubě to, co dělaly v Konfederaci.

Když je Lee v pořádku, tak je v pořádku Che- bojoval za stejnou ideu.
Pravda.
(Nermuť Jan, 22.9.2010 12:45:33)
Odpovědět
Jsou lidé, kteří bojují za vývoj lidstva. Ať už vyhráli nebo prohráli.

Che-Guevara
Lee
Jeferson Davis
Stonewall Jackson
Washington
Stalin
Lenin
Gottwald
Masaryk
Ivan Hrozný
Alexandr Něvský
Konstantin Veliký
Jan Hus
Jeroným Pražský
Danton
Mao ce Tung
Kim Ir Sen
generál Patton
Brežněv
Beneš
Jan Pavel I

Toto všechno se obecně nazývá Levice, nebo Liberalismus.

Jsou také lidé, kteří níčí svět a brání vývoji. Tzv. ŽABÁCI:
Chruščov
Lincoln
Grant
Taft- legendární stupidita prezidenta USA
Hitler
Musolini
Havel
Jan Pavel II
Gorbačov
Chamberlain (premier ne ten herec)

Toto jsou lidé, kteří stojí v cestě vývoji. Neboli Pravice. Oni jen kradou úspěchy jiných a pokrucují to, co udělali jiní.

Možná jsem přehodil některá jména, to není důležité.
Síly vývoje, pokroku nabírají ve všech zemích jiné podoby.

Proč se na EUrabii bavíme o islámu? Protože takovým Žabákem byl Muhamed, to je jedno z hnutí, které brání vývoji světa.
Podobně je takovým Žabákem Evropská unie.

Nebo takovým byl SSSR po Druhé světové válce.
Cesta je jen jedna. Rozpustit takový moloch.

Che-Guevara se postavil tomuto zlu na Kubě. A tam rozdrtil síly Reakce (Komunistický výraz pro zpátečníky.) a vydobyl svobodu pro vývoj.
Když národ nebo stát odmítne vývoj, pak se buď objeví lidé typu Che-Guevary a vybojují si svobodu anebo neobjeví a stát, nebo třeba politická strana zemře.

V Islámském světě se objeví nějaký vůdce a vypoví válku Islámu a vypálí ho do základu.
Bude mít na rukou krev? Jistě.
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(jhony, 22.9.2010 1:37:44)
Odpovědět
Jo protentokrat z demagoegm Matejskou souhlasim.Kdyz si vezmu jake platy jsou v soukromem sektoru a jake jsou platy v statnim sektoru tak je od tech lidi nehoraznost a vysmech ten rozdil je mnohdy dvojnasobny.Jak rekl dneska v radiu jeden ekonom statni sektor zil ve vzduchoprazdnu a zatim co ostanim tvrde makajicim lidem padaly mzdy o desitky procent jim platy dokonce rostly.Ty jejich vylevy o tom ze nejsou zadna luza a ze chtej jenom uzivit rodinu by se daly tesat do kamene.Ikdyz se jim snizi mzdy porad maj yvyhodu kterou clovek v soukromem sektoru proste nema ma skoro 100procentni sanci ze ho stat jako zamestnavatel nevyhodi.Ta dnesni demosntrace byla proste fraska.A dokazalo to jenom jedno, ze odbory jsou prodlouzena ruka kscssd.
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(Kalous, 22.9.2010 7:38:33)
Odpovědět
Tak běžte demonstrovat za vyšší mzdy také a nekritizujte.
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(f-riti, 22.9.2010 22:20:21)
Odpovědět
Ty nejsi kalous,ty jsi OSEL,ty nechápeš vůbec nic!Jhony to popsal úplnně přesně jak se věci mají.Nulový růst ekonomiky,a platy na úrovni jak při růstu 6%!!! Tak co?To se týká pochopitelně vlády i poslanců.
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(Absurdistán, 22.9.2010 9:00:56)
Odpovědět
Platy jsou asi opravdu vrcholek ledovce. Celý problém tkví pravděpodobně v plošné nespokojenosti lidí po 20 ti letech budování nového společenského zřízení, v neustálém kolotoči novel zákonů, vyhlášek a nařízení, buzeraci občanů, špiclování na každém kroku, vymýšlení daní poplatků a pokut, rozprodávání státního majetku, divná zahraniční politika s orientací na vojenská řešení, politikaření kdy nic není dataženo do stavu dlouhodobé platnosti, neustálé změny předpisů, dokladů ap....
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(Dan, 22.9.2010 9:18:36)
Odpovědět
Závěr by měl být jediný, češi si neumějí vládnout tečka .


Já přidám data z OECD reportu o hodnocení zemí EU.

"Z obou rozdělených zemí má mnohem lepší progresi vývoje HDP i produktivity práce Slovensko, které s největší pravděpodobností dostihne úrovně před rozdělením mnohem bohatší české republiky do 3 let. čr nebyla schopna udělat reformy, snížit vysokou administatrativní zátěž. Produktivita práce i průměrná mzda odpovídá 25% sousedního Německa, které v letošním roce začalo růst rychleji nežli nesaturovaný a rozvojový český trh, což zvyšuje riziko zaostávání někdejšího východoevropského premianta...." atd.



Vážení vlastenci, zhodnote sami jak si dokážeme vládnout, děkuji za hlubokou uvahu :-)
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(Štastný Jim, 22.9.2010 10:22:29)
Odpovědět
A ted babo rad,
co s tím?Problémy jsou od toho aby se řešily.A tento je neřešitelný,flákači si navykli na sladký život.Politici,kteří nám tuto kaši navařili jsou za vodou a ztěží budou tento stav měnit.Příčinou je úplná absence morálky a chamtivost,která ovládla náš svět.Když k tomu připočteme všudypřítomnou korupci a nechut s ní zatočit,zbývá jediné rezignace,nebo?
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(Petr 2, 22.9.2010 10:37:52)
Odpovědět
Zase pěknej článek,jen tak dál!!!Píšu jinde že bylo potřeba jedenadvacet let a mnohem více "Zifčáků",aby se ledy hnuly.Přijdou další volby a další zloději a jak jsem to dnes už jednou napsal--až to všechno ukradnem,tak půjdeme jinam a poslední zhasíná --Hoří má pnenko
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(juraj, 22.9.2010 10:49:50)
Odpovědět
Správně připomínáte film Hoří, má panenko! Já bych jenom z něho doplnil nesmrtelnou sentenci:
"TOMBOLA JE ROZKRADENÁ A BYLI U TOHO VŠICHNI!"
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(Petr 2, 22.9.2010 10:53:15)
Odpovědět
Kamaráde to jsem psal s tímto záměrem !!! Vootom to jje
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(Petr 2, 22.9.2010 10:53:26)
Odpovědět
Kamaráde to jsem psal s tímto záměrem !!! Vootom to jje
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(Job, 22.9.2010 13:53:13)
Odpovědět
Tombola,
Jenže to je právě to, neby-li jsme všichni účastni.
Základ je jeden můžete současně jezdit tramvají,autobusem a autem.Jediní kdo to dokáží jsou naši představitelé.
Správně uvádíte,že možnosti státního aparátu jsou neomezené, všechny politické strany jsou složeny z lidí a z jejich osvícených programů. Dá se říci jak pro koho.
Smutné je ,že když už není kde brát sáhne se těm nejpotřebnějším do pytlíku, je otázkou na jak dlouho.Pouštění žilou nejde do nekonečna přeci té krve nemá každý tolik.
Tam kde je prospěch a peníye utíkají se nic stále neděje bankovní poplatky nemalé,léky marže nemalé,veřejné zakázky nemalé, kolik nás už stála armáda a její žoldnéři,pravdou je že ti co tuhle armádu živí jsou sedření chudáci a měli by dělat ještě víc, neboť ostaní mají málo.20 let pryč něco se povedlo a mohlo to být mnohem a mnohem lepší.Jenže 10 milionů obyvatel se nevyměnilo ale zůstalo.
Při nezaměstnanosti 500.000 kdyby se omezil státní aparát na polovinu tak je to 1.000.000
nezaměstnaných a to by byla už síla.A bude hůř
lidí pracujících, kteří uživí chod státu bude čím dál méně.
Žádná strana nedá na stůl kolik je potřeba úředníků na 10.000.000, obyvatelstva kolik je potřeba učitelů,policajtů,hasičů,celníků při dnešní digitalizaci.
Chtělo by se psát a psát, ale byrokracie si vymýšlí nové a nové ospravedlňující fermany.
Kolik jen stáli státní maturity a tak dále, je smutné že ti kdo dělají nyní osvícené reformy se na všem výrazně podíleli.
Dá se říci neumíme si vládnout a nikdy jsme to neuměli kvůli hašteření o nepodstatných věcech.10.000.000. obyvatel je jedno větší město při dnešní digitalizaci by vše muselo fungovat, jak švýcarský dobře namazaný strojek.
Podíváme-li se jak správní aparát a jiný funguje je vše k pláči nechce se mnoha lidem to vyhovuje za velké peníze rozhodovat o nárocích roky.
Až vyjdou do ulic,kteří to všechno živí tak už nám nikdo nepomůže.
Smutno je mi mamon zvítězil nad zdravým rozumem
u všech partají.

Arogance moci většinou končívá špatně.
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(Stallker, 22.9.2010 14:27:45)
Odpovědět
Přijde mi nevhodné, neustále se opakovat, ale opět mi píšete přímo z duše, pane Matějko. Jen tak dál, málokdo umí věci nazývat tak přesně a výstižně, jako Vy. Klobouk dolů….
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(frantisek zajicek, 22.9.2010 18:10:17)
Odpovědět
Matejko,ac je tvuj clanek jakkoli populisticky,nemuzu s nim v globalu absolutne souhlasit.Tve tvrzeni,ze o penize nejde je naprosto zcestne.zabyvas se pouze duvody,proc ty penize nejsou,nic vic,nic min.Ponechme statnim zamestnancum veskere vyhody a garantuji ti,ze nikdo do stavky nepujde,reformy sem,reformy tam.Pokud nevis,proc odbory stavkuji,ja ti to reknu-proti planovanym skrtum.A co to jsou ty skrty,ze by nejake reformy?Ale vubec ne,jenom min penez v tom kterem resortu.Takze primarne jde jen a jen o penizky,nic jineho,FZ
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(Dan, 22.9.2010 23:48:16)
Odpovědět
Naprostá pravda :-)

Matějkova úvaha tradičně opět špatná a ještě doplním, .. to bublina musel jednou prasknout, ne zase omyl ta praskla v řecku a madarsku u nás by jistotně ještě pár roků bobtnala nebýt TOP09 a VV, zbabělci z ODS a KDU se k tomu postavit nedokázali - v min. vládách.

Takže je to jenom a pouze zásluha současné vlády a tlaku TOP a VV na prohnilou ODS že se s tím něco dělá, stejně to bude letos 150 miliard dluh a 63 miliard úrok :-)

Celkem mě zajímá, už si sednem nadno a začneme žít za své, kde skončí platy, nezaměstnanost a HDP, to bude tak za 3-5 roků.
Hodně expertů z bank už předpovídá, že dohánění západu skončilo, že tohle je naše pozice výkonost ekonomiky, čili někde mezi portugalskem a řeckem.
Podle OECD můžeme teoreticky dohnat Němce za 200 roků, pokud se jim bude ale dařit hůře nežli letos :-)
Re: Pravé důvody demonstrací. Platy to ale rozhodně nejsou
(mag, 23.9.2010 8:42:33)
Odpovědět
Moc dobré počteníčko, bohužel je to pravda, ale už před r. 1989 koloval vtip s podobnými výpočty, kolik lidí se veze a kolik pracuje a končil větou - "takže na tu práci zbýváme my dva a ty budeš muset přidat, protože já končím."