reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

USA - fašistický stát s image "země svobody"?

Autor: Lukáš Kovanda | Publikováno: 7.10.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Amerika má stále pověst "země svobody". Ne všichni by s tím souhlasili. "Záznamy dokazují, že špionážní činnost je prováděna proti milionu řadových Američanů, kvůli obavám z terorismu," řekl nedávno autorovi blogu Gerald Celente (viz článek), proslulý trendový prognostik z Kingstonu ve státě New York. "Řekl bych, že spíše než policejním státem je Amerika státem fašistickým. Fašismus totiž znamená sloučení zájmů státu a korporací."

Celente je známým kritikem amerického establishmentu, neblahé zvěsti o "zemi svobody" však například přináší i The Economist: "Za mřížemi jsou nyní 2,3 až 2,4 milionu Američanů, přibližně jeden na sto dospělých obyvatel. Americké federální zákony znají přes čtyři tisíce zločinů a mnohonásobně více pak různých přestupků."

Proč jsou navzdory tomu všemu Spojené státy obecně vnímány jako "země svobody"?

Britský ekonom Chris Dillow nalézá první vysvětlení v konzervativním uvažování mnoha lidí, jakémsi konzervativním uchýlení. Dlouhá léta byly Spojené státy opravdovou "zemí svobody". Situace se změnila, ale většina lidí tomu ještě nestačila přizpůsobit své smýšlení. Názory zkrátka přežívají i poté, co fakta již zemřela.

Zadruhé, jak prokázal roku 1950 psycholog Salomon Asch - a tomu by přitakal i výše zmíněný Celente -, mnozí lidé věří spíše než vlastním očím tomu, co jim vykládají (a, ano, také nabulíkují) druzí. Když budou všichni okolo - a třeba i mocná média - vykládat, ať již pod vlivem konzervativního uchýlení či z důvodů jiných, že Amerika je svobodná, nekriticky uvažující člověk to prostě přijme za své.

Třetím vysvětlením může být jiný druh uchýlení, a sice to optimistické. Předkové bílých Američanů zosobňují "vyselektovaný" optimismus: kdo jiný než nenapravitelný optimista by se plavil do neznámých končin na druhé straně Atlantiku, aby v té necivilizované novosvětské nehostinnosti započal druhý život? Tento optimismus je pak přenášen z generace na generaci - děděn biologicky či vštěpován výchovou. A tak i většina současných Američanů nechává přežívat optimistický názor, přestože fakta jsou ve skutečnosti pesimistická.

http://kovanda.blog.tyden.cz/

reklama
1993 čtenářů | 37 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Davidan, 7.10.2010 2:44:30)
Odpovědět
Jestli to ale není tak, že pod vlivem amerických sračkometů, už američtí občané nemají žádné mozky, které by mohli samostatně použít.
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Kalous, 7.10.2010 6:08:41)
Odpovědět
No jo, američtí novináři se chodí školit k našim, jak psát noviny. Jsme mediální hvězdy a naše zkušenosti žádané (např. nyní psychologicky školí jeden z Mašínů US vojáky před odjezdem do Iráku a vypráví jim své zkušenosti z ČSR jak správně podřezávat lidi a nemít žádné výčitky)
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Jahoda, 7.10.2010 7:22:11)
Odpovědět
Ten článek je cílená demogogie a propaganda plná dezinformací,polopravd a vytáček,kdy se pravá pravda záměrně mlží a zkresluje.
A proto bych se chtěl zeptat.
1.Jakého náboženského vyznání je onen zmíněný milion sledovaných američanů špionáží?
2.Proč jsou špionáží v podezření z napojení na světový terorizmus?
3.Z jakého důvodu je za mřížema 2.3 a ž 2.4 milionů američanů?
4.O jaké zločiny se jedná?
5. O jaké přestupky se jedná?
6.K ůčelovému manipulování závěrečnou analýzou se zabývat nebudu,ta je určena tomu,kdo ji chce slyšet a nechat se jí ovlivnit.
7.Jak Gerard Celende přišel na nápad porovnávat Ameriku podle poklolopu na kanál?
7.Proč má poklop na kanál symbolizovat ůpadek tlustého,lenivjejícího a drolícího se impéria?
8.Bych se chtěl zeptat,proč tento ůpadek přivede svět v 21 století na práh světové války?
Celkové zhrnuto demagogie,demagogie a konspirační terorie naprosto stejná,jako teorie o řízené demolici a potom se tedy zákonitě ptám,komu jako má asi sloužit?
Závěrem....možná by trochu toho "amerického fašizmu" a špiclování neškodilo ani zde v Evropě,není tomu totiž tak dlouho,co byl zmařen teroristický ůtok al kajda v Londýně a Paříži,ale tento prostý fakt autor z nějakého důvodu záměrně neuvádí..
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(cook, 7.10.2010 8:00:33)
Odpovědět
No já bych spíše porovnal počet vězněných a počet obyvatel usa.Myslím že by se pak rozdíl nelišil třeba od našeho průměru.
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Niky, 7.10.2010 12:03:04)
Odpovědět
Svoboda v Americe už dávno není!
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Stilet, 7.10.2010 16:44:19)
Odpovědět
Rád bych věděl to, co ty tak můžeš povídat. Nikdy jsi v USA nebyl a to co "znáš" znáš jen ze své fantasie. To je zvláštní, jak tupci kteří nikdy v USA nebyli, kteří nic o životě zde nevědí tak zasvěcené slintají. Jen kdyby ste měli jen polovičku práv a svobody jako máme my v USA. Nikdo nemá OP, nikdo nikde nemusí hlásit své bydliště.Kde nesmí policista nikoho legtimovat. Kde každý může vlastnit střelnou zbraň. Kde bezdůvodně nesmí nikoho policista na silnici stavět a kontroolovat nemůže a dokonce každému musí dát dýchat do detktoru na alkohol, kde policista bez svolení nesmí vstoupit do bytu někoho kdo mu nedal svolení, to že je nesvobodný stát? IDIOTE !
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Stilet, 7.10.2010 15:08:27)
Odpovědět
Davidane ty asi tak dobře víš, co je to policejní a fašistický stát. To mají US úřady si nevšímat toho půl milionu ksindlu vždy ochotných k ničemnostem i masovým vraždám? Aby ten ksindl měl volné ruce ka takovým záměrům? Je nejvýší čas, aby se ti teroristé také něco podnikli v ČR. To bych chtěl slyšet ten řev jaký by ste vyluzovali. A jak je to s vámí, nedovoláváte se také aby policie kontrolovala zlodějskou, podvodnickou i tu tunelářskou lůzu? V tom už nevidíte fašismus a policejní stát? Žijí v USA už 42 rok a je to můj domov a ještě nikdy jsem nepozoroval že by má země byla policejní či dokonce fašistická. Za tá desetiletí mě ani jednou nekontrolovala na silnících poicie,tak jak se dělo a děje v ČR. Dokonce ani Akce Kryštof" se zde nepodnikají a dávat dýchat každému řidiči jak policie činí v ČR, by tady vedlo k povstání. Dokonce mě nikdy nezastavila a nikdy mě nijak neobtěžovala. Tak v čem je USA policejní stát? Měli by ste držet své sprosté mordy zavřené a nevypouštět z ních ty své nenávístné antiamerické vejprdy!
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Petr 2, 7.10.2010 8:16:46)
Odpovědět
Jaká země svobody??
Nejdřív zmasakrovali indiány,pak si navozili na plantáže černochy,pak napadli Koreu(aby měli kde trénovat),dále Vietnam atd.A jako lahůdku si nechám nakonec--úplně první atomovku si nechali odskoušet na vlastních lidech v nevadské poušti.To je ta demokracie???
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Nermuť Jan, 7.10.2010 8:27:17)
Odpovědět
Náboženská historie.

Jde o tu historii. Víte, z Evropy utíkalo obrovské množství lidí před tyranem z Říma, buď do Carského (později Sovětského) Ruska a do USA.
Odcházeli lidé do těch zemí za náboženskou svobodou.
O čem píši. Dám příklad.
Když nejseš katolík tak v ČR:
- nevystuduješ
- nejseš v politice
- nedostaneš vysoké místo v zaměstnání
- těžko dostaneš práci (dnes v době krize nedostaneš práci)
- jsi vyloučen ze společnosti

Toto nebylo v Rusku a USA, toto je ta demokracie,o které se mluví.

Všechny politické strany v ČR jsou katolické a muslimo-servilní. Protože jiné nemohou vzniknout.

Vlastně pouze za komunismu byl nekatolík občanem, jinak jsi druhořadý člověk.

Todle je ta demokracie.
Lidé mohli odejít do USA a Ruska a hledat Pravdu- to jest Pravoslavnou církev.

O tom to je.

Samozřejmě máš jinak Pravdu. Ale ta náboženská svoboda. O té to je.
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Petr 2, 7.10.2010 9:11:05)
Odpovědět
Dobře --tak ostatní církve dovolují zotročování lidí??(černoši)--hromadné vyvražďování? tohle je svoboda a demokracie no a v té velké Rusi je to stejné!!!
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Nermuť Jan, 7.10.2010 11:52:18)
Odpovědět
Ano, proto ostatně byla ta Velká říjnová socialistická revoluce.

Jen bych chtěl podotknout jednu věc. Když Američani masakrovali Rudý u sebe, tak jim to šlo. A když vytáhli do Mexika, tak je hnali sviňským krokem.
To je rozdíl mezi věřícími lidmi a nevěřícími lidmi.

Dám ještě jeden příklad.
Německo chtělo vyhladit Čechoslováky před 70 lety- nevyšlo to.
Dnes chce opět vyhladit a nejméně 2/3 pobijí.

A když sem příjde Rusko, tak stějně ty 2/3 ateistů vymřou.

Dnes ČR pomáhá Němcům se svým vyhlazováním, my stavíme koncetráky a děláme evidenci atd.

P.S.: Dokud se nezbavíme katolíků, nikdy nebude klid. A muslimů.
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Petr 2, 7.10.2010 12:09:35)
Odpovědět
JÉŽÍŠ Marjá pane Nermuti-Vy ještě věříte v boha?Na nás-jako na lidech-je tady prováděna řízená selekce a šlechtění(stejně tak,jako my to děláme s králíkama a třeba s mrkví).Až tohle pochopíte tak se Vám uleví.
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Nermuť Jan, 7.10.2010 12:13:21)
Odpovědět
Jooooooooo, proč čtěte toho lháře Denikena.

Ten Deniken je mimochodem Zwednář- Muslim a halvní cíl je zníčit Křesťanství.

Bůh je. Ano je.

No, když Vy chcete do Pekla, tak hurá.

P.S.:Tak, jak to, že se vše dá vysvětlit křesťanství, že se celé dějiny předvídaly v Bibli - obzvláště Zjevení Jana?
Bůh je.

Vy pane Petr 2 jste mrtvola. Nevěřící jsou mrtvoly.
A ano s tou selekcí máte Pravdu. Kdo není Křesťan ten je ten nevybraný.
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Petr 2, 7.10.2010 12:34:40)
Odpovědět
Tak třeba ---zrození Krysta a neposkrněné početí?--Umělé oplodnění,které využívá čím dále více párů.Jakékoliv božstvo bydlí NAHOŘE nikdy není u nás,Pyramidy a živá tkáň--dnes už třeba ovečka DoLLy---dál to nebudu rozvádět,protože jakákoliv církev je demagogická a nepřipouští žádnou jinou alternativu.Některé jsou i šílené a pak vyhlašují Džihád.
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Nermuť Jan, 7.10.2010 17:23:07)
Odpovědět
Děkuji.
Nahlédnout do mysli šílence je vždy zajímavé.

P.S.: Právě toto náboženské vyznání řídí Muslimové. To, cos psal vymysleli Muslimové.
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Nermuť Jan, 7.10.2010 11:54:32)
Odpovědět
Máte Pravdu v tom, že jen ta Pravoslavná církev byla proti. To proto, že ty ostatní vyšli z katolíků.

A Rusko. No řekněme, že Ruská církev před Stalinem a jeho náboženským vyčištěním byla také podivná. (ZKAŽENÁ)
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Stilet, 7.10.2010 16:47:20)
Odpovědět
Nezmasakrovali Češi docela nedávno Sudetské Němce kde také oni byli doma? Nevyhnali je z jejích domovu a neoloupili je o všechen majetekk? Tak drže své mordy navřené !
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(cook, 7.10.2010 17:07:13)
Odpovědět
Pane Stilet tady sváma nesouhlasím ty sůdeťáci zde byli sice doma ,ale byli to přistěhovalci co se spolčili s cizí mocností a zahájili proti svémustátu ozbrojený boj.Přirovnal bych to k tomu že se kubánci usazení na floridě za 60 let vzbouří proti usa a povedou proti nim ozbrojený boj.A budou chtít floridu připojit ke kubě poté,co se tam vylodí kubánské vojsko.Take by jste je asi pak z usa vykázali.Netvrďte že ne.
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Sulla, 7.10.2010 17:15:02)
Odpovědět
černochy dovezli do USA židé a pak pomocí programu multikulti za pomocí černochů rozložili USA.
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(gusta, 7.10.2010 8:42:15)
Odpovědět
Nojono,pozitivní na tomto portále je,že sejmuli masku vidění o "jediněčnosti" Ameriky. Nakonec přiznáte,že ti "blbí" komunisti měli v něčem pravdu, a to,že USA je impérium zla !!! :-))))))))))
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(děd, 7.10.2010 13:08:55)
Odpovědět
Tato "země svobody" v roce 2003 zajišťovala svoji svobodu a zaváděla svůj pořádek ve světě, ve více než 50 zemích svými základnami. No a v někteých zatím stačí koupení politici, viď Šášo.
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Jiří Zahrádka, 7.10.2010 9:15:10)
Odpovědět
Velmi dobrý článek. Také si myslím, že Amíci jsou optimisti a geneticky disponovaní k agilnosti, akčnosti, a to vyžaduje optimismus. A velmi mě zaujala ta zmínka o nekritickém přijímání toho, co říkají ostatní. To vidím i v ČR, kde stále mluvíme o tom, jak dobré je to, že máme tu svobodu. Přitom už ji dávno nemáme, ale lidi si zvykli tu frázi o svobodě i nadále používat. Nepřemýšlí o obsahu svých slov, jen je ze zvyku opakují.
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Petr 2, 7.10.2010 10:07:58)
Odpovědět
Už Goebls tvrdil,že stokrát opakovaná lež se stává pravdou a proto je dneska hezky i kdyby venku chcalo!!!
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Stilet, 7.10.2010 16:56:42)
Odpovědět
Jiří Zahrádko, vy máte i v té ČR daleko více svobody nežli vůbec zasloužíte. Vždyť vy vůbec nevíte co to je svoboda. Nejste ji hodni a nevíte si se svobodou rady! Naposledy Češi žili ve svobodě za R-U, třebas to byla svoboda dosti nedůživá.
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(john, 7.10.2010 9:18:46)
Odpovědět
7z10 obyvatel kriminálu v USA jsou barevní-podle statistiky nedávno uvedené zde.Čím větší počet barevných v USA bude,tím více budou basy naplněny.Jak jednoduché a jasné.
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Petr 2, 7.10.2010 10:55:33)
Odpovědět
Bude to jinak:podle vývojové křivky bude Amerika do dvaceti let převážně jiná,jen né bílá.A pak záleží na tom,jak se ty ostatní barvy domluví ,co udělají s tou bílou.
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Nermuť Jan, 7.10.2010 11:55:58)
Odpovědět
Ameika je země Rudejch.
Ani Negři ani Běloši už nejsou pravými negry a bělochy to jsou jen polorudoši a za 200 let budou všichni rudý.

To dělá to klima.

A Negři v ČR budou také za 400 bělochy.
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Josef, 7.10.2010 16:36:06)
Odpovědět
Ja si dovoluji s expertama nesouhlasit i v tom pripade fasizmu. Momentalne vladnou cistokrevni marxisti, no ale dam jim to, je to podobne fasizmu. Jiz se tesim, jak budou tito experti prekvapeni volbama 2. listiopadu, protoze na marxisty se vali tsunami odporu, ktery bude v prvnim kole vybojovan u volebnich uren. Podobne jako zde pise vetsina evropskeho tisku, protoze se boji, aby se americka revoluce nerozsirila do EU! Druha americka revoluce prave probiha a uz ma i sve pozadavky a vlajku (uprostred clanku s rimskym cislem II).

http://en.wikipedia.org/wiki/Tea_Party_movement
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Josef, 7.10.2010 16:46:48)
Odpovědět
Jeste jsem se podival na cesky chaby preklad, kde se zminuji o piti caje v Bostonu, coz nebyl cajovy dychanek ale caj z protestu nahazeli v pristavu do vody! Takze TEA "Taxed Enough Already", je prelozen jako cajovy dychanek!

The name "Tea Party" is a reference to the Boston Tea Party of 1773—a protest by American colonists against various acts by the British monarchy which, among other things, attempted to establish a monopoly on the importation of tea into the colonies by giving a cut on re-importation tax imposed on the East India Company.[8] Tea Party protests have invoked themes, images, and slogans similar to those used during the pre-revolutionary period in American history.[9][10][11] The name "Tea Party" is also often used as the ancronym: "Taxed Enough Already", directly referencing government policy in raising tax rates.
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Josef, 7.10.2010 19:48:39)
Odpovědět
Doporuceni pro znacku "Stilet"!
Kdyz diskutujes s ceskou verejnosti, tak si musis uvedomit, ze te povazuji preplutim Atlantiku automaticky vinneho za otroctvi, strileni indianu, podilejici se na kradezi Aljasky Rusum, Louisianu Francouzum a jihozapad Mexicanum! Navic podle toho britskeho idiota se nakazis od Amiku optimismem a konservatizmem.Takze jakakoliv snaha jim to vyvratit je marna a zbytecne plytvanim casem! Stejne tak pojeti svobody je pro ne spanelska vesnice na priklad svobodu si predstavuji ze si muzes delat co chces a zakony jsou v ceste svobody, jak tim zacina clanek - Amerika ma moc zakonu, ale neumi si predstavit ze dvacet statu soudi Washington za to, ze vytvorenim zakona "obamacare" porusuje jejich statni ustavy!
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(cook, 7.10.2010 20:32:13)
Odpovědět
Teď jste mě zklamal pane Josef psal jsem že když se vezme počet američanů a počet čechů tak je počet vězˇnů na procenta zhruba stejné jako u nás.Jediné naco sem se panu stilet bylo napadání čechů kvůli sudeťákům ztím,že by jste se v americe zachovali stejně.A to navíc nebyl odsudek.Doskrát jsme se shodli tak nevým proč poušalizujete všechny čechy u vás to taky není samý obamovec.
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Josef, 7.10.2010 20:39:50)
Odpovědět
Mr.Cook !
Vas jsem ze vseobecnovani davno vyjmul jiz v predeslych diskuzich, vyjimka potvrzuje pravidlo!
Sam uznavam, ze pripominat sudetaky je podpasovka!
Tak se Vam a dalsim, kteri nejedou podle vyuky marxistickych skol omlouvam!
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(cook, 7.10.2010 20:59:26)
Odpovědět
Beru,ale ono to není ani tak výchovou marxistických škol spíše jak dnešníma médii.Část je jich dost levicová a dost je jich hodně senzacichtivé.A to pok máte članky z ameriky stčila štěně do mikrovlnky vysoudila milión,jelikož to nebylo zakázáno v návodu.Otevřel ženě dveře zažalovala ho za sexismus a podobně.Mislím že u vás je to smédii podobné,že průměrný američan nás má taky za pořádné exoty.Vy máte tu výhodu že to znáte s obou dvou stran takže výte co si máte vybrat.Holt média vládnou světu a informace již jen nepředávají ale tvoří.
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(hanca, 7.10.2010 21:59:12)
Odpovědět
ja nevim, ty uvahy a svobode a ne-svobode v USA se mi zdaji trochu nevyrovnane. nechybi tam jeste bod c.4, tedy priznani, ze tato zeme s image svobody je prece jen nejakym dilem take svobodnou zemi?
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Petr 2, 8.10.2010 10:17:17)
Odpovědět
Ale ano,ale ať si nehrají na řiditele zeměkoule.
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Hardy, 10.10.2010 8:42:33)
Odpovědět
USA se nelíbí hlavně levičákům, ale dyť to je jedno,ne?
Re: USA - fašistický stát s image "země svobody"?
(Josef, 7.10.2010 22:37:31)
Odpovědět
Jak je to s tim cajem?
Britove zvysovali systematicky dane koloniim, a dan z caje byla ta posledni dan, ktera dala podnet k otevrenemu odporu, ktery vyustil vyhlasenim samostatnosti 13 kolonii!
Dobry obrazek, jak sypou caj do more je zde:

http://www.guardian.co.uk/world/2010/oct/05/search-for-tea-party-boston